minäkin ostan tutit ja pullot uusina ja lisäksi keitän, nyt on varattu 2 pulloa ja 2 tuttia - jollei tartte niin sitten ei. Esikoisen kanssa en ollut koko asiaa ajatellut ollenkaan, tutteja meillä ei ollut, koska aiottiin mennä ilman ja edellisenä iltana sairaalasta kotiin lähtiessä hoitaja kysyi, että "onhan teillä tuttipulloja kotona" - öö?? ei, ajattelin imettää?. Mutta kyllä niitä tartti! Mulla oli juuri tuota mallia tissit, että maitoa tuli muille jakaa (meni myös äidinmaitokeskukseen) ja suoraan pullon lypsyttynä omalle. Itse syötin silloin kun olin kotona, myös yöt, koska ei imettäjä pysty olemaan rintojaan tyhjäämättä öitä ainakaan kun imetys on aktiivisimmillaan Päivisin olin korkeintaan 3-4h pois kotoa ja silloin oli maitoa varalle, jos mies antoi - mutta sitten oli kyllä jo kova kiire itselläkin päästä lypsylle. Ja niin, ensikertalaiselle tiedoksi, tutit ja pullot ja tuttiosat voi strelisoida pesun jälkeen joko laitteessa tai kattilassa keittämällä, 6kk ikään asti suositellaan strelisointia.
Aamuun muuttuen, vauva taitaa painaa itseään alemmas, sukkapuikkoja tuikkii tuonne alas ja supistuksia tulee herkemmin (ei paljon nytkään, mutta aiempaan verratan)
Minä meinasin pidättäytyä tämän viikon tuosta SSS-touhusta, mutta ensi viikolla sitten jo senkin edestä. Varmaan mies ihmettelee, kun yhtäkkiä löytyykin intoa
Aamuun muuttuen, vauva taitaa painaa itseään alemmas, sukkapuikkoja tuikkii tuonne alas ja supistuksia tulee herkemmin (ei paljon nytkään, mutta aiempaan verratan)
Minä meinasin pidättäytyä tämän viikon tuosta SSS-touhusta, mutta ensi viikolla sitten jo senkin edestä. Varmaan mies ihmettelee, kun yhtäkkiä löytyykin intoa