Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Onnea tigrumammalle tyttärestä!!

Mää kans en oo tajunnu miten moni on jo vauvansa saanu :)
Mielenkiinnolla odottelen kellä menee kaikkein pisimpään raskausviikkojen suhteen. Ei oo kellään tainnu vielä mennä yliaikaisuuden takia käynnistykseen?

Täällä tulee nyt verijuovaista kirkasta/kellertävää vuotoa. Jospa edes tällä viikolla pääsis synnyttämään. Kauhee vauvakuume!!!!<333 :D

Valjakka 40+1
 
Tigrumammalle onnittelut tytöstä :flower:

petronella ja mamsen ajatelkaa positiivisesti, noi varmasti saa jotain aikaan ja ties vaikka kohta olisitte jo jakautuneet :). Positiivisen ajattelun mestari täällä huutelee =).

Jevi13 oli saavuttanut la:n, onnittelut merkkipaalusta.

Olgamarian tavoin oon kanssa huomannut että vähiin käy porukka, varsinkin suurin osa sellaisista aktiivisista kirjoittelijoista on jo vauvansa saanut ja kyllä sen täällä huomaa kun on hiljaisempaa.

Eilen jo ajattelin että joko lähdettäisiin synnyttään, aamupäivällä tuntui että olis supistellut aina välillä, mutta ei sitten varmaankaan kun vielä täällä oon. Mä en varmaan enään tunnista sellaista alun synnytyssupistusta ennen kun se tulee ja lyö mua :ashamed:.

Tänään olis neuvola, laittavat sieltä sitten lähetteen yliaikaiskontrolliin. Sitä ennen olis nyt tarkoitus saada viimeiset kuopuksen kuvat katsottua niihin kuvakansioihin, ja jos aikaa jää niin ehkä jatkan rikkaruohojen kitkemistä, sitä oon nyt muutaman päivän tehnyt ja pakko sanoa että se tuntuu takareisissä :O.

Armin 40+4
 
Me ollaan näköjään Valjakan kanssa jotenkin samanaikaisia, olikohan eilen sama juttu? Mutta kuulostaa lupaavalta, eiköhän se siitä lähde :).

Kukaan ei vielä ole joutunut käynnistykseen yliaikaisuuden takia, mulla on kovasti riskiä että käynnistävät ens viikolla alkuviikosta yliaikaisuuden takia.

Vaan mutta missä on Cherrie? Yleensä on jo tähän aikaan käynyt kirjoittamassa..
 
Kiitos kaikille tsempistä:hug: ja tsemppiä kovasti muillekin samassa tilanteessa kärvistelijöille:hug:

Huomenna olisi aamusta neuvola,maha on muuten jotenkin laskenut,törröttää hassusti tuossa edessä;)

Jospa ottaisi ruuan jälkeen jonkinlaiset päikkärit,kun väsyttää yöllinen valvominen.
Yöllä supistukset hiipui,kun söin vähän leipää ja join lämmintä kaakaota,aamulla hiipuivat,kun menin suihkuun:whistle:Tässä pitkin aamua on nyt harvakseltaan supistellut,eli ei ole kokonaan loppuneet.....

Jännää,kuka tulee kertomaan seuraavana vauva-uutisia ja missä Cherrie?
 
Heippa,

kiitos tiedoista/kokemuksita liittyen peräruiskeeseen!!

Ahdistaako muita tää lämpö ja kuumuus? Se ei ainakaan paranna tätä turvotusta :headwall:

Mulla nukkuminen on muutenkin vaikeaa ja olen kunnolla flunssassa (päätä särkee niin pirusti kun se on täynnä räkää) niin tää lämpö ei ainakaan helpota tätä oloa. Syntyispä tää baby jo pian!

Yritin perjantain ja lauantai kaikin tavoin häätää Ihanulia ulos mahasta mutta ainoa mitä sain aikaiseksi oli myöhään lauantai-iltana vessakäynnin yhteydessä paperiin ilmestynyt pienehkö veriklöntti ja paperi vaaleanpunaisena....silleen kun menkat olis alkamassa. Siihen se sitten jäikin, ei mitään supistuksia eikä yhtään enempää limatulppaa.

Eilen olin käyrällä, pissatestissä ja paineet katsottiin....käyrä mallikas, pissa taas yhdellä plussalla ja paineet kunnossa. Tänään oli taas perus labra aamusta. Torstaita siis odotan jo kovasti, koska silloin pitäis saada se käynnistysaika jos ei siihen mennessä itse tule ulos. Voi, kunpa tulis jo sitä ennen niin ei tarttis luonnottomasti aloittaa synnytystä. Se olis niin paljon parempi, uskon niin.

Suklaa on muuten ihan hitti juttu nyt! Voisin syödä Fazerin sinistä vaikka kuinka monta levyllistä päivässä :ashamed:

Lämmön ja kipeänä olon takia tuntuu ettei jaksa edes tehdä mitään. On vaan ja odottaa ja sehän ei tunnetusti tee odottamisesta ainakaan yhtään kivempaa :)

Mukavaa päivää naiset ja tsemppiä kärvistelyihin!

Farkkutyttö ja Ihanuli 38+6 :heart:
 
Hei!

Täällä poksutaan myös tänään 40+0!

Lapsiveden kanssa on ollut sanotaanko mielenkiintoista... Reilu pari viikkoa sittenhän mulla tuli yöllä lammikko lattialle, mutta synnytys ei käynnistynyt eikä sitä käynnistetty (hospital policy, että jos se ei jatka vuotamista eikä sitä todeta sairaalassa, niin ei hoideta sen mukaisesti eli käynnistetä). Torstai-perjantai välillä tuli lapsivettä pieniä määriä ja kävin lauantaina synnärillä tarkastuksessa. Oltiin käyrillä ja perustestit ja sitten kotiin odottamaan. Toissayönä tuli taas lammikko lattialle ja koska olen streptokokkikantaja, niin synnärille lähdettiin sitten heti tarkastukseen. Siellä oltiin sitten aamuyön tunnit, mutta sama juttu, kotiin odottamaan. Väkisinkin olen huolissani tulehdusriskistä vauvalle, mutta lääkäri vaan oli sitä mieltä, että käynnistyksessä on myös riskiä. Ja eniten se on ilmeisesti kiinni tuosta policysta, että heidän pitää pystyä todentamaan se vuoto eli ohjeeksi tuli pitää sidettä housuissa ainakin yöllä, johon tuota voisi pyydystää :) Ei sillä, että eivät nyt sentään onneksi valehtelijaksikaan epäilleet. Huhheijaa, katsotaan montako kertaa siellä vielä käydään samalla asialla. Alkaa olla jo aika tragikoomista.

Eli nyt kyllä toivon synnytyksen starttaamista, ei kiinnostaisi noita hukkareissuja enää tehdä sinne sairaalaan. Supistuksia on paljon ja aika säännöllisestikin, mutta täysin kivuttomia.

Seuraavaan neuvolaan on vielä viikko (edellisestä 2 vkoa), onneksi tuossa tuli sitten mittailtua verenpaineet ja pissat ja kuunneltua sydänäänet ja kaikki oli oikein mallillaan. Vauva on pää alaspäin, muttei täysin kiinnittynyt.

Niin ja sen verran sovittiin käynnistysyritystä, että huomenna meen synnärille membrane sweepiin. En tiedä mitä termiä siitä käytettäisiin suomeksi, mutta sisätutkimus siis, jossa yritetään saada sormella kalvoja irti kohdunkaulasta (?) ja joka voisi käynnistää synnytystä.

Tsemppiä kaikille loppumetreille! Sori tämä meni aika omaan napaan :)

Inkeri84, rv 40+0!!
 
Tuli muuten mieleen tarvikehankinnoista, että nyt tuli varmaan tehtyä viimeiset. Tänään tuli Ikealta pari rottinkituolia, jotka ostin imetystuoleiksi. Toinen makkariin, toinen olkkariin. Toivottavasti sitä maitoakin sitten tulee, että niille tulee käyttöä :)
 
Täällä ollaan yhessä kasassa :D

Olin aamun kukkapenkkejä siistimässä, rikkaruohot otti jonkun tehokasvukauden. Pelkään, että jos ne jää rehottamaan, ajelee joku kesätyöntekijä taas kaiken matalaksi trimmerillä... Mansikat näkyi tehneen kivasti kukkaa :) Pistin toissa syksynä amppelimansikan jämät seinäviereen syksyllä, ja ne innostui leviämään ympäriinsä. Lapsille mukavaa herkuteltavaa.

Vähän meinaa kiirettä pitää, kun miehellä on reissuviikko ja esikolla on kyynärsauvat. Trampoliinissa hyppi kaverin luona nilkan nurin, ei onneksi käynyt kovin pahasti. Siteessä on muutaman viikon, muhkea turvotus! Kuopus jättää leluja jatkuvasti pitkin lattioita ja pelkään, että esikko kompastuu niihin keppiensä kanssa. Hyörin ja pyörin keräämässä leluja ja passaamassa, ettei vaan rasita jalkaansa. Täytyy saada nilkka kuntoon ennen harrastusleiriä, joka ois parin viikon päästä.

Onnea la:n saavuttamisesta Valjakka, JeVi13, hetami ja Inkeri84 :flower:
Valjakalla alkaa kuulostaa lupaavalta!

Lasten ikäerosta, meillä pojilla on 6 vuotta ikäeroa, ja kivasti esikko viitsii leikittää pikkuveljeä välillä :) Naapurissa asuu 2v tyttö ja mun 6v tyttö tykkää leikkiä hänen kanssaan pihalla. Välillä tietysti isommat haluaa touhuta keskenään ja ei huoli kuopusta huoneeseensa, mutta ei ole joutunut pitkää aikaa odottelemaan, että sopii taas sekaan.

Kiitos Amonille synnytyskertomuksesta ja kiva lukea teidän vauvakuulumisia :)

Hienoa, että KeepGoingin pikkuinen ei tarvitse enää valohoitoa!

Paljon onnea tigrumammalle ja perheelle tytöstä
:heart:

Tsempit petronellalle ja mamsenille (ja muillekin) kellottelujen kanssa :hug: Mä kans edellisessä raskaudessa sain muutamaa viikkoa ennen synnytystä kellotella aamuyöstä muutamaan kertaan. Nyt ei ole tarvinnut kellotella, paitsi silloin talvella, kun oli ärhäkät iltasupistelut. Eilen illallakin supisteli mukavasti, mutta ei niin paljoa, että olisin kelloa lähtenyt etsimään. Mäkin naureskelin miehelle vähän samoin ajatuksin, kuin Armin, että en varmaan tajua sitten kun on tosi kyseessä, jos lähtee pelkillä supistuksilla synnytys käyntiin. No tähän mennessä sitä aikaa sairaalaan menoon on ollut enemmän kuin tarpeeksi, vaikka sattuisikin muutama tunti menemään kotona empiessä...

Tsempit myös Inkerille lapsivesien lorauttelun kanssa! Varmasti turhauttavaa, kun aina toivoo, että tästäkö se lähtee. Jospa toi kalvojen pyöräyttely auttaisi :)

Saatiin mainioita uutisia miehen töistä, hän on lomalla koko kesäkuun! Tämän viikon yritän pitää vielä kintut ristissä ja sit vois vauva tulla millon vaan :) Kesäkuun eka viikko ois aika passeli :D

Cherrie_ 38+4
 
Huomenta!

Klo 03 tais lorahtaa lapsivettä ja sitten lisää...soitin Jorviin ja menen nyt aamulla tsekkaukseen että oliko vai ei. En kyllä keksi mitä muutakaan olis, ei kukaan noin paljoa voi housuun pissata ja läpi koko yön :) Limaa tuli myös mukavasti, tällä kertaa ei veristä.

Supisteluja ei ole poltteluja enempää ollut joten katsotaan kehkeytyykö tästä jotain vai ei. Miehen vien kyllä ensin töihin tavalliseen tapaan, tulkoon sitten taksilla tarvittaessa perässä...liian optimistinen ei saa olla :)

Onnea miuku82 tyttövauvasta! :flower:

Farkkutyttö ja Ihanuli 39+0 :heart:
 
Onnea miuku82lle tytöstä <3

Päivitystä täältä. Maanantaina ja tiistaina siis tullu muutamaan otteeseen runsaasti kirkasta hiukan verijuovaista limaa. Tänäaamuna heräsin ku luulin pissanneeni housuun ja aattelin että voi järki ettei oo tosikaan että lantionpohjanlihaksen on niin surkeet ettei ees pissaa voi pidättää. Kävin sitte vessassa (se "pissa" oli tosi kosteaa limaa, jota oli ihan järkkynä), mut nukkumisesta ei tullukaan enää mitään ku piti kokoajan käydä vaihtamassa side. Tajuntaan vasta viidennen perättäisen vaihdon jälkeen iski et tää on kyllä lapsivettä, jota sitte on lorahellu pönttöönkin jos istuskelee kauemin (muuttu siis ihan vetiseksi sen ekan wc-käynnin jälkeen). Sitte isompaa alle ja odottelemaan että nämä supistukset kovenis... Ei vaan mitään käryä millon pitäs lähtä synnärille tuohon alle 1km päähän. Lapsi liikkuu oikein hyvin ja kohta vois mieski viedä jo esikon päiväkotiin -ajoitus olis mitä mainioin!
Aattelin kohta kuitenki soittaa sinne, nii menee ainaki niitten toiveitten mukaan :p.

Tämmöstä jännää täällä :popcorn: -veikkaisin, että tänään on beibi kainalossa, jos ei aivan maratooniksi mene.

Valjakka rv 40+2
 
No niinpäs valjakka tuntuu olevan!! Vitsit kuinka jännää!! :popcorn:

Loriseeko sun maha? Jos lapsvettä lorahtaa makuulla ja sit nousen ylös niin oikein kuulen mahasta lorinaa...

Mietin ihan samaa, että voiko mun lantiopohjan lihakset olla noin rappiolla että pissaan vaan koko ajan housuun, nukkuessa, seistessä ja pönttöönkin lorahtelee ilman että itse ajattelee pissaavansa :)

Meillä on myös sänky vuorattuna mutten paljoa ole sen kolmen jälkeen siellä maannut, saati nukkunut. Eilen illalla muuten keräsin kaikki sairaalakassikamat yhteen läjään ja nyt olen niitä laittanut kassiin eli kai sitä jotenkin sisimmässään aavisti vaikkei mitään sen kummempaa tapahtunutkaan tän merkiksi. Toivotaan nyt, että synnytykset tästä käynnistyisi!

Tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: valjakka
farkkutyttö:
En oo aatellu että lorisis :). Mutta minäki eilen illalla järkkäsin loput tavarat sairaalakassiin ja katoin että kämppä on suht asiallisessa kunnossa jos tänne tarttee jonku tulla :LOL:

Nyt supisteleekin, joskaan ei tartte edes särkylääkettä. Jospa tässä kärsis vielä reilun tunteroisen vähintään olla kotona, ettei tuon neitin tarttis vielä herätä päiväkotiin.

Kiitos tsempeistä petronella! Sullekin kovasti tsemppejä kärvistelyihin<3
 
Onnittelut miuku82 ja perhe pikku prinsessasta :heart:

Oijoi, tästähän tuli jännä päivä :D Onnea matkaan Farkkutytölle ja valjakalle!

Tänne osui eilen sellainen vähäliikkeinen päivä. Illalla hoksasin, etten ollut varma, oliko vauva liikkunut koko päivänä. Kuopusta nukutellessakaan ei heti tuntunut mitään, sain aikani tökkiä toista hereille. Sit alkoikin iltajumpat. Taisi vauva olla yhtä väsy kuin äiti, nukahdin ennen kymmentä sohvalle. Pojalle tuli kaveri vielä seitsemän jälkeen illalla... Yleensä meillä hiljennellään jo kierroksia siihen aikaan kouluviikoilla, rauhoitutaan iltapalalle ja sen jälkeen unisadulle. Tein poikkeuksen, kun poika on aika kypsähtänyt kyynärsauvojen kanssa kinkkaamiseen. Jotain kivaa edes toiselle :) Sit olin vaan itse ihan naatti kaikesta hulinasta. Tänä aamuna on tuntunut tuttu touhuaminen masussa :heart:

Tiuku Tuikkunen, mulla alkoi edellinen synnytys niin, että vesiä lorautteli pikku hiljaa jostain ylhäällä olevasta repeämästä kalvoissa. Tuntui sellaisena "pulpahduksena", ettei voinut erehtyä, vaikkei mulla ole aiemmin vedet mennyt ennen kuin on kalvot puhkottu. Ei tosiaan tuntunut miltään pissan karkaamiselta tai runsaalta valkovuodolta.

Cherrie_ 38+5
 
miuku82 onnittelut tytöstä :flower:

Farkkutytölle ja valjakalle tsemppiä synnytykseen, siltähän toi hieman vaikuttaa että kohta on taas uusia vauvoja palstalaisilla :) (mä oon niin kateellinen :ashamed:).

Mä huomaan kanssa kun on paljon touhua niin väsyn ihan tavattomasti, ei tarvi olla kun mieluisia vieraita niin oon ihan puhki niiden lähdettyä.

Mulla on tosta vesien menosta erilainen kokemus, ei siis henkilökohtainen, mulla meni vedet niin ettei voinut erehtyä, mutta mun serkun vaimolla kävi niin että hän kävi useasti ultrassa perussairauden takia ja yhdellä kertaa sitten lääkäri oli ihan suuttunut että miks et oo mihinkään mennyt kun lapsivedet on tullut. Tää oli silleen ettei hän ollut yhtään huomannut niitten menoa, epäilivät että jossain ylhäällä olis ollut reikä josta on päässyt vuotaan, ja jos ei ennestään ollut paljoa vettä niin on sit mennyt silleen ettei huomannut.

Mä kävin eilen neuvolassa ja sieltä ne sitten laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin, toisaalta ihan kiva mutta niin toivon että tää lähtis itsestään syntymään.. No, nyt sitten vaan odotellaan kutsua, tai synnytystä.
Vauva oli hieman laskeutunut, painoa oli tullut melkein 2kg, toivottavasti pelkästään tän turvotuksen takia ja koosta kun kysyin niin neuvolantäti oli sitä mieltä että on lähempänä neljää- kuin kolmea kiloa, mikähän jättiläinen täältä tuleekaan :confused:? Vauva on viimeaikoina kasvanut, sen huomaa itsekin, mutta neuvolantäti kanssa sitä sanoi että aiemmin tuntui niin pieneltä ja nyt sitten on paljon isompi, huokaus.

Koko eilispäivän juili taas niin lujaa tonne alamahalle että mietin jo josko yöllä lähdettäis, mutta vielä mitä, nukuin älyttömän hyvin ja nyt ei enään satu mihinkään. Kivahan se tietysti on ettei satu ja toisaalta vähän suunnittelin josko tänään lähtis käymään tossa läheisellä puutarhalla, sais ostettua kesäkukkia, en malta odottaa vaikkei niitä varmaan oikein vielä voi istuttaa. Ja tänään vois kitkeä loppuun ton yhden kohdan mihin ajattelin laittaa jotain kukkasta kasvamaan, olis sekin sit valmiina kun saan ne taimet hankittua :).

Armin 40+5
 
Valjakka taitaa päästä tositoimiin:-D Pääsisitpä nyt päivittämään... Vaan eipä taida olla ihan päällimmäisenä olla mielessä tulla tänne. Ellei ole nettuyhteys sairaalassa mukana. Minä itse tekstailin kotijoukoille vielä 15 min ennen ponnistusta ja alta 5 min synnytyksen jälkeen. Sekin on kai hoitaja- tai sairaala kohtaista mitä saa salissa tehdä.
Onnea silti synnytysmatkalle Valjakka! Seikkailua parhaimmillaan:)

Farkkutytölle>
:popcorn: toivon kipakoita supistuksia niin pääsee asiaan

Bilirubiini hoidosta>
Meillä tosiaan oli pari päivää hoitoa kotona ja nyt taas hoidon jälkeen lähti arvot lievään nousuun. Petiä ei enää tule ja tarkkailu hoituu neuvolassa painon ja silmämääräisen keltaisuuden seuraamisena. Jos tilanne ei itsekseen korjaannu niin sitten tietty uudet ohjeet.
Tyttöni on silti epätyypillisen hyvin syönyt ja ollut virkeä vaikka oli se keltaisuus.

Dragonfly ja V 1,5vk
 
Kiitos tsempeistä! :heart:

Jorvissa käyty ja lapsivettä se oli, jopa testinkin mukaan. Kyllä sitä tässä yön ja aamun aikana on sen verran tullutkin että ei pissaksi enää voi erehtyä luulemaan. Makasin tunnin käyrällä, sisätutkimus tehtiin ja verikokeet otettiin ja koska kohdun suu kiinni eikä supistele niin laittoivat kotiin odotteleen. Menen taas illalla uudestaan samoihin testeihin ja käyrälle ja jos ei ole edistynyt niin tulen yöksi kotiin. Huomen aamulla sitten käynnistetään jos ei itsekseen lähde tulemaan. Eli takaisin kärvistelijöihin vaikkakin edistystä on tapahtunut huimasti. Nyt pitäisi sitten touhuta parin tunnin unilla että sais ne supparit alkamaan.

Tuo lapsivesi muuttui Jorvissa ollessa vaaleanpunaiseksi mutta kätilö sanoi sen olevan tässä vaiheessa ihan normaalia ja passitti siis kotiin...olen jotenkin käsittänyt että punasta/vihreetä se ei sais olla...

Vinkki! Kun lapsivettä on tullut/tulee ja lähtee autolla sairaalaan niin kannattaa ottaa auton penkille sellainen vauvan pissasuoja mukaan (mikä sängyssä mulla onkin ollut varalla jo hetken), oli meinaan ihan tarpeen ;) Ei noi isoimmat yösiteet pidä yhtään mitään...kun lorahtaa niin sit lorahtaa kunnolla. Kävellessä sille vaan ei voi mitään :ashamed:

Valjakalle tsemppiä suppareiden kanssa ja onnea tositoimiin! =)
 
Farkkutyttö: mullakin oli edellisellä kerralla vaaleanpunaista lapsivettä, ja se on käsittääkseni ihan normaalia. Multa kysyivät silloin seuraavana aamuna Mikkelissä, haluanko lähteä kotiin, kun kohdunsuun avautuminen pysähtyi ja supistukset muuttui epäsäännölliseksi.
Esikon aikaan oli ne vihreät vedet...

Olipa kiva ilma ulkoilla lasten kanssa, aurinko paistaa, mutta mukavan viileää :)
 
Neuvolassa käyty
eli rv 39+0
- verenpaine hyvä
-painonmuutosta melkein 2 kg(varmaan turvotusta osa)
- pissassa hiukan proteiinia
- sf mitta 33(viimeksi 34,eli maha on laskenut alemmas)
- sykkeet n.137-147

Terkka teki sisätutkimuksen,kun kerroin supisteluista,kohdunkaula oli vielä aika takana,mutta pehmennyt ja kohdunsuu auki 2cm,eli jotain ne supparit saaneet aikaan=)Terkka pyöritteli kunnolla kohdunsuuta,jospa se saisi synnytyksen käyntiin.
Seuraava neuvola olisi viikon päästä rv 40,toivottavasti sitä ennen synnytän.
 
Mielenkiinnolla luen Valjakan ja Farkkutytön lapsivesijuttuja! Toivottavasti teillä tosiaan käynnistyy nuo synnytykset pian kunnolla (jos ei ole jo käynnistynyt...). Mulla kun ei tuo lapsivesi ole meinannut kuin hukkareissuja, tosin määrällisestikin sitä on tullut vain noin desi kerrallaan ja sitä edelleen on.

Mä heräsin tänään jo puolikuudelta, vähän on tuo nukkuminen mennyt sekaisin. Mutta eipä tässä juuri mitään tarvitse jaksaakaan, että ihan sama sinänsä.

Mä jännitän täällä vauvan liikkeitä. On ollut nyt niin vähäistä, että jos en pian saa jotain tuntemuksia, niin lähden varmaan synnärille etuajassa. Tänään menossa siis sinne iltapäivällä joka tapauksessa siihen membrane sweepiin. Akupunktioaika olisi tosin myös sitä ennen, tässä siis erilaisia keinoja jo ottamassa käyttöön.
 

Yhteistyössä