TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

huomenta!

hyvin nukuttu yö takana :) aurora nukahti yöunille viidensien päikkärien jälkeen klo20 ja heräs ekan kerran klo2 ja aamu aloitettiin hiukan ennen klo7. sit jaksoi olla hereil 1h15min ja nukahti samantien sänkyynsä..meillä ei muutenkaan jakseta olla hereillä kuin korkeintaan tuo 1h15min-1,5h vaik olis nukkunut pitkät yli 3h päikkäritkin..unista sorttia päivisin ;)

kiloklubi: nyt pitää *tuulettaa* sillä ekaa kertaa sain painon tippumaan tällä viikolla. -500g lähti. JEE!!! toivottavasti tuo lähti ikuisiks ajoiks :D
 
kriisi sulta on tosiaan hyvin lähtenyt paino!! :)

Eipä se velli taida paljoa auttaa, syömisestä jaksaa nukkua ekat 4h putkeen, jonka jälkeen alkaa se puoltoista - parintunnin heräily syömään. Minne ihmeeseen on hävinnyt se yks syöttö / per yö! :eek: :D

Kokeilin tässä aamutuimaan vanhoja bikinejä että jos talvella kehtais vaikka jossain kylpylässä käydä, ihan hyvin mahtui, yläosakin on varmasti sitten hyvä kun ei enään imetä.
Vähän jos sais itseä kiinteytettyä niin hyvä, ajattelin ottaa tutulta lainaan jumppapallon, se on kuulemma aika tehokas.. :) Ainut mikä minua ärsyttää on nämä raskausarvet jota siis navasta alaspäin kylkiin saakko on mun maha täynnä :ashamed: sekä reisissä ja pyllyssä hieman. ( onneksi ovat nyt jo vaalentuneet todella hyvin ;) ) niin ja mun napa :LOL: se on "ruskea" ja ihan kurttunen :LOL:
 
Mä "kuolen", on niin kamala olo! Olen kärsinyt tässä jo pitkän aikaa päänsäryistä, ainakin 2 kertaa viikossa. Olen koittanut laittaa raskauden piikkiin, mutta en tiedä. Tää on todella kova särky, oksennan jos yritän jotain syödä :'( Alan oleen henkisesti ihan rikki kun pitää kuitenkin Neean kanssa jaksaa puuhata. Olenhan mä aiemminkin kovista päänsäryistä kärsinyt mutta nää alkaa jo olla ihan huippuluokkaa...En tirdä johtuuko hartioista/niskoista kun tuo neidin kantaminen alkaa jo tuntua vai mitä tää on. Tänään lääkäriin...Olen vaan niin rikki tän jatkuvan kivun alla. Tuntuu kuin olisi aina vaan kipeä, masentaa :'(
 
No voi ei Jenni :( Onneks olet menossa lääkäriin. Jospa ne jotain osaisivat sanoa asiaan. Raskauden aikana se onkin just vielä hankalampaa, kun ei voi oikein lääkkeitäkään napsia. Mulla on ollu ennen raskautta kovat pms-oireet ja hirveä päänsärky kuului joka kk ohjelmaan. Aina n.viikkoa ennen menkkoja alkoi ja siihen ei auttanu särkylääkkeet. Jotain migreeniä. Ja muutenkin oli aina tosi omituinen olo; sellanen levoton..ei pystyny keskittymään mihinkään.
Voimia sulle :hug: Tuuhan kertomaan mitä lääkärissä sanoivat.
 
:hug: Jennille! Toivottavasti olisi vain tilapäistä ja pääsisit särystä eroon! Vaikka suurin osa särkylääkkeistä onkin kiellettyjen listalla, niin onneksi panadolia voi ottaa.

Minä laskeskelin tuossa kun miehelle menee se 2 vkoa isäkuukauteen ja kesälomaa en raaski pitää, niin töihin olisi palattava tammikuun lopulla :eek: Kesäloma viime vuodelta on jo meksettu, mutta ei pidetty. Arvatkaa vaan onko rahaa jäänyt säästöön? Ei todellakaan!!! Seuraavan kesäloman ajattelin pitää ensi kesänä, en nyt äippäloman jatkeeksi. Vantaalla katkeaa hoitojakso elokuun alussa, jolloin paikat jaetaan uusiksi. Toki sellaiset lapset jatkaa paikoissaan, joka on ihanteellinen, joten ollaan jonon hännillä lähipaikkojen suhteen. naukuri: meillä oli puheena, että jos jotenkin saisi järjestettyä esim. yksityisen hoidon tuella sinne elokuulle 2009 asti, niin sit jos saisi perhepäivähoitoon sen jälkeen, niin hyvä olisi. Tavoitteena olisi tuo perhepäivähoito tai ryhmis, niissä ryhmäkoot on suht inhimillisiä.
 
Voi Jenni, varmasti kurjaa. :hug: Ootko akupunktiota koskaan ajatellut ottaa apuun? Mulla oli järkyttäviä päänsärkyjä aikaisemmin, ei migreeniä tai mitään, mutta sellainen olo että taju lähtee. Akupunktio auttoi hurjan paljon, nyt särkee päätä todella harvoin ja siihenkin on joku 'normaali' selitys jos niin käy. Se neulojen tökkiminen auttaa loistavasti myös hartioiden ja niskan jäykkyyteen ja poistaa sitä kautta sellaisesta johtuvaa särkyä. Kävin raskaudenkin aikana, sallitumpaa kun monet lääkkeet.

katrinainen, vauvojen varvastossut on täsmälleen samanlaiset kun aikuistenkin, mutta kokoa 20. Sen minä haluan nähdä kun mies koittaa saada ne pysymään Eevan jaloissa! :LOL: Olihan tuo ostanut myös matkarattaat, jotain hyödyllistäkin. Ja siellä on nyt vielä +30, että voi hyvinkin olla ettei se allas ollut niin pöllö idea. Mä voin lötköttää siinä, jos ei muuta.. siellä on niin erilainen ilmankosteus kun täällä, että varovainen saa Eevan kanssa olla ettei vilustu. Itse oon nuhassa siellä aina, en tajua että siellä +20 ei ole sama kun +20 täällä, kun kosteusprosentti on yli 90.

Oudon pirteä olo, Eeva nukkui 4 tunnin pätkän yöllä. Ja sitten 3 tunnin unia, aivan ihanaa. Tuolla se kuorsuttaa vieläkin, märässä vaipassa. :ashamed: Herätättekö vauvan vaipan vaihtoon jos se on selvästi märkä? Mä en hennonut kun kerrankin nukkuu. Huomasin kyllä jo aamuyöstä että oli hiukan kostea, mutta en saanut itseäni ylös sängystä tai niin hereille että olisin asian kunnolla tajunnut. Ja nyt aamusta annan kyllä nukkua. Kai se kohta heräilee, vaihdan sitten.. saa nakutella kauan kun herää ja saadaan vaippa pois. :)

Kiloja edelleen -2. Kai se on uskottava että ne on pysyvästi lähteneet eikä tule takaisin kun nyt jo viikon olleet poissa. Tai sitten tulevat, viimeinen viikonloppu täällä ja sukulaiset ja kaverit tulossa kyläilemään, kakkua yms. tarjolla, kun juhlitaan mun synttäritkin näin ennakkoon. Saas nähdä mitä vaaka tuumaa maanantaina.. :)
 
itkujen itku....

eilen sitten kun olin tän koneen sulkenut,poika alkoi huutaa taas ja jouduttiin sitä kantelemaan tovin ja kun rauhottui,nukutin tissille... yöllä heräili n. tunnin välein mahavaivoihin,itki oikein,mitä ei koskaan ennen oo tehnyt :( sitten aina nostin ja pierutin... Aamulla kakka oli sellasta "kuplamaista" tai lievästi vaahtomaista...sillai kun vettä laskee hanasta kovaa lasiin ja tulee sitä "kuohaa",sen sorttista.

soitin tänään lääkäriin ajan ja maanantaina iltapäivästä mennään sitten lastenlekurin pakeille.
päikkäreiltäkin heräs pieruunsa,mutta nyt kuitenkin kohtuu hyväntuulinen....

Meen leikkimään pojan kanssa...
 
heipsan.

mä lopetan kohta kiloklubiin osallistumisen. Sitten eilisen on painoa tullut + 400g ja mitään ihmeellistä en eilen syöny. Miten hemmetissä tää paino tällai heittelee??? No on multa puoli kiloa lähtenyt.

ei mulla mitään ihmeellistä ollu. kovasti pitäis ruveta pakkaamaan kun lähetään reissuun...

ja nyt on pojallakin nälkä.

moro
 
Voi repa teitä! Voi olla et oot jo saanu vinkin ja ehkä kokeillutkin; Meillä toimi Rela-tipat noihin mahavaivoihin. Sit laitoin vielä cuplatonia maidon joukkoon. Onneksi se lääkäriaika on tulossa ja toivottavasti apu sen mukana.
 
jenni käänny ihmeessä lääkärin puoleen. ja pyydä samalla lähetettä fysioterapiaan. se varmaankin voisi auttaa.
auttakaa minua menin pöljänä pari päivää sitten lukemaan kätkytkuolemakertomuksen vauvasta joka oli juuri samanikäinen kuin Ava. Nyt sitten olenn ollut ihan järkyttynyt ja peloissani kolme päivää. olen aiemmin osannut suhtautua asiaan järkevästi ja olla miettimättä, mutta nyt tämä pelko tosiaan painaa ja ajatus siitä että menettäisi jotain mikä on maailman rakkainta. en ole uskaltanut miehelle puhua pelostani, kun olen joskus ollut masentunut ja pelkään, että tuo säikähtää ja luulee minun olevan terapian tarpeessa. onneksi meidän vauvat on jo niin isoja, että tuo kkuolema on aika harvinaista jo.
 
katrinainen: Et ole asian kanssa yksin. Mua pelottaa kanssa tuo sama asia. Tulee semmoinen fiilis, että onko tämä onni ansaittua ja entäs jos se otetaan multa pois :( Mä en uskalla lukea noista ja usein kun telkusta tulee jotain tosi surullisia lapsikohtaloita, niin käännän nopeesti kanavaa. Jos se alkaa sulla liikaa pyörimään mielessä, niin olisko se kuiteskin hyvä, jos siitä puhuisi jollekin ammattilaiselle? Se, että tuo tunne ja ajatukset alkaa hallitsemaan ja häiritsemään elämää on surullista. Niin kuin sanoit, meidän vauvat on jo "isoja" ja kätkytkuolemariski pienenee koko ajan. Sori, minä en osaa enempi lohduttaa, muuta kuin sanomalla että parhaamme varmasti jokainen yritetään ja se tehdään mihin voidaan vaikuttaa, loppu on korkeamman käsissä.
 
aaoo: juu,kaikki keinot mitä vaan on keksitty on kokeiltu. pojalla jo pariviikkosesta maitohappobakteeri kapseleita kokeiltu,relatippoja ja taas kapseleita,mutta lopetin kun ei mitään tehoa. disflatyl koklattu myös kahteen otteeseen,pariviikkosena ja uudestaan viikko takaperin,mutta vaikutus on sama kuin vettä antais,eli ei vaikutusta...on hierottu ja käyty vyöhiksessä joka hetkellisesti auttoikin,mutta taas ollaan samassa jamassa.

Katrinainen,samaa meikäkin on pelännyt,vaikka en oo ees käyny lueskelemassa,mutta kun tiedän että sellanen mahis on :( en käsitä miten ihmiset on siitä selvinneet,keille on osunut kohdalle. Toivottavasti meidän ei tarvitse sitä koskaan tietääkään. koitetaan unohtaa koko asia :hug:
 
Katrinainen :hug:
Kurjia asioita ja yritän välttää kaikki kertomukset. Mulla tulee välillä sellanen mieletön pelko että menetän lapseni tai jonkun muun läheisen. Jotenkin imen kaikki kuolema jutut ja sitten pelkään, että kauhee jos jotain tapahtuu joskus. Välillä niinkun tajuan, että täältä voi joutua lähtemään millon vaan :( Ikinä en ole pelännyt kauheasti, mutta nykyään tulee välillä sellanen hallitsematon pelkotila. Miten ihmeessä siitä voi selvitä jos oma lapsi kuolee.
 
Repa: Voi kurjuus! Ootko kokeillut antaa maidon pelkästään koliikkipullolla? Meidän aaoo hörppii ilmaa melkoisesti tissistä ja tavispullosta. Sä muistaakseni mainitsit, et teillä on vakuutus. Ootteko menossa ihan lasten lääkärille? Siellä vois olla spesiaalitietoa.. Toivottavsti apu löytyy!
 
voi sua jenni, toivottavasti lääkärissä osaisivat jotenkin sua auttaa :hug: tuo akupunktio vois tosiaan kuten marmotta tuos sanoi olla ihan fiksu idea..

en vaihda yöllä pissavaippaa jollei ole pissat tulleet yli äyriensä ja yöpuku märkänä, ainoastaan kakkavaipan vaihdan

repa: voi kurjuus, toivottavasti saisitte pian avun noihin ilmavaivoihin, :hug:
 
aaoo: Ei oo koskaan pulloa nähnytkään...epäilin tota samaa kun poika oli pieni ja selkeesti joutui nopeasti nielemään jne. mutta syöminen on mun mielestä nyt todella rauhallista ja "oikea-oppista".Tuntuu vaan että mikään ei vähennä sitä ilman määrää... ja maha on todella kipeä iltaisin :( ihan lastenlääkärille mennään,toivottavasti ottaa meidät todesta..

Kiitos taas kaikille myötätunnosta,onneks poika kuitenkin päivisin ollut ihan hyvän tuulinen :)
 
jenni, repa, katrinainen :hug:

Itse en ( onneksi ) osaa pelätä kätkykuolemaa, enkä oikein muutakaa ( myönnän että joskus jos tyttö nukkuu esim. ulkona parikin tuntia heräämättä, silloin on pakko käydä tarkistamassa hengittääkö, se on ainut kun pelkään.. ) tiedä sitten mistälie johtuu. Toki olen onnellinen etten osaa miettiä moisia ajatuksia, mutta toisinaan mietin että mitä tapahtuisi jos tytölle oikeasti tapahtuisikin jotain, niin pelkästä sellaisista ajatuksista nousee kyyneleet silmiin. :'(

Eiköhän me kaikki selvitä ja saadaan kaikki kasvatettua omat lapsemme isoiksi, aikuisiksi :) Ja eikö me kaikki pian olla onneksi ylitetty tua kätkykuolema raja.
 
kurpitsa: Meillä aika samanlainen rytmi ku teilläki. Tosin nukkumaan mentiin jo 19:30!?! Äiti ja isi oli ihan pihalla, että nytkö jo :) Sit kahden mais syömään ja puoli seiskalta HERÄTYS! Varttia vaille kasi mentiinkin sit jo päikkäreille ;) Meilläkään ei jakseta olla hereillä kuin tuo 1h15min-1,5h. Joskus saattaa mennä jopa 2h. Harvoin kuitenkaan.

majj: Älä muuta sano! Meilläkin on tullu yöheräilyä ja yösyömistä ja mitä kaikkea sen entisen yhden syötön sijaan....

Kävin tänään työpaikallani kyläilemässä. Reissu meni tosi hyvin; poika hymyili vaan kaikille eikä vierastanu ketään! Pikku hurmuriksi sanoivat :) Ja opettajanhuoneessa ei oo ihan hiljasta ;) Käytiin yhdessä luokassakin moikkaamassa oppilaita. Hassua oli se, kun osa miehistä ei tietenkään muistanu koska vauva oli syntynyt niin yks arvaili E:n iäks 1kk ja toinen 6kk... Heh. Hyvä haarukka.

kiloklubi
my ääs :'( Tää paino ei tipu enää millään. Edelleen se -1,5kg. Eli sama ku... öö... kolme viikkoa sitte??? Onkohan tää nyt se mun paino, josta en enää saa alaspäin. Ei tää nyt ihan paha oo, mut kyl mä nyt ainaki 2kg vielä haluisin pois, jos 3,5kg on jotenkin mahdottomuus. ÄRRRRRRRRRSYTTÄVÄÄ. Sori vihamielinen viesti ;)

katrinainen: Toivottavasti saat pian taas iloisempia ajatuksia!! :hug: Mä taas näin yks yö ihan hirveän painajaisen: E oli vauvauinnissa jääny yksin (?!? ) altaaseen ja kun mentiin hakemaan sitä pois sieltä, ni vauva kelluikin siellä elottomana... Heräsin ihan tuskan hikisenä ja ryntäsin heti kattoon, että hengittääkö poika vielä. Ja pitihän sitä helpotuksesta sit vähän itkeäkin. Ihan kamalaa. En oo ikinä osannu pelätä pojan puolesta mitään ja annan nukkuakin rauhassa vaikka kuinka monta tuntia, mut toi jotenkin pisti kylmät väreet.

Repa: Voimia voimia!! Toivottavasti tosiaan saatte pian apuja!! Jaksuja :hug:

Jennille kans iso voima :hug: Toivottavasti saat sinäkin apuja päänsärkyyn. Akupunktiosta mullakin on pari ystävää saanu apua migreeniin.
 
Ai nii, meillä testattiin tänään sellasta aventin tuttipulloon sopivaa nokkaa. Annoin "ruuan" päätteeksi siitä pojalle vettä ja toinen ei meinannu pysyä sitterissään ku innostu niin kovasti! :) Vesi siis maittoi mainiosti ja nokkakin toimi tosi hyvin. Vähän pärskyi mutta se oli äidin vika. Olin laittanut pullon melkein täyteen, niin siitä ilma-aukosta tuli sitten vettä nenulle :D Pitänee ottaa päivittäiseen käyttöön, kun noin kivasti meni. Oletteko muut jo käyttäneet nokkaa (mukina tai pulloon laitettuna )?
 
Naukuri,
en ole nokkamukia koittanu, mutta vois kyllä käydä ostamassa. Alkais ruuan kanssa antamaan siitä. Hyvä idea. Meillä on nyt parina päivänä vähän maisteltu marjasoseen seassa sitä banaanipuuroa. Ja yök kun pistää yökkimään ku vähänkin maistuu. Kaikki soseet uppoo hienosti, mutta tuo saa yökkimään :x Jatketaan maistelua ja ostan sitten vaikka jotain muutakin. Aletaan vähitellen maistelemaan noita puuroja jne. Soseita alettiin ajoissa maistelemaan ja kohtahan on jo ikää 4,5kk. Sais sitten tuosta puurosta jossain vaiheessa aamupalaa ja iltapalaa. Ja tuossahan on vaan maissia ja riisiä.
 
Leppoisaa viikonloppua kaikille!

kilothmm. on kyllä lähtenyt, mut meen ostaa uuden vaan se on oikeesti seonnut. kriisitosi hienosti oot tiputtanut. Mä taidan lähtee uimahalliin kun isäntä tulee kotiin.
Tsemppiä kaikille-hiljaa hyvää tulee.

jennimulla oli täst toisest kauhee päänsärky -ekast ei ollu ollenkaan. MUt onko sun paineet ihan ok -et ei niistä voin johtuu kun puhuit siit verenpainetaudist? Mut mulla helpotti se päänsärky aikanaan kuinseinään loppu. Otin välillä särkylääkettä, mut ei se oikeesti auttanut mitään hetkellisesti vain. :hug:

onko tää onni ansaittua, ja mitä jos jotain tapahtuu aaoo kirjoitit. Varmaan kaikki pelkää sitä ja et jotain tapahtuis vauvalle tai muille lapsille. Se olis jotain aivan kamalaa ei sellasta voi kuvitellakkaan. Mut välillä ajatus harhailee ja kun ikäviä asioitakin tapahtuu(lehdessä on niitä päivittäin). Joskus näkee itsekin painajaisii -mä hävitän lapaset tai joku vie ne. Joskus kuin on oiken synkkää iskee pelko et jos itselle tapahtus jotain ja joutuis luopumaan tästä kaikesta, lapsista ja elämästä yleensä kun nyt on niin ihanaa ja kaikki niin hyvin kuin olla voi. Mut hormooneista varmaan johtuu moiset aatokset viel -pitää nauttii vaan elmästä ja ottaa vastaan mitä se tarjoo. Se tarjoo auringonpaistetta, mut mukaan mahtuu myös sadepäiviä -sellaistahen se elämä on. :hug: kaikille!

Mut nyt alan selvittää pyykkivuorta! :wave:
 
summer: mäkin ajattelin aloittaa riisipuuron maistelun tos parin viikon päästä kun tyttö tulee 4,5kk ikään.

naukuri: en oo viel nokkiksesta antanut mut meilt löytyy kyl parit taikamukit, niihin tarttis vaan ostaa uudet venttiilit, ( jos siis löytyy jostain ettei tarttis ihan uusia mukeja ostaa ) tai ehkä mä yhden uuden ostan kun tost toisesta katkes kahvaosa, tosin meilt löytyy kyl noihin tubbereihin ne nokkapäät mut niis on kyl liian isot reiät niin ja löytyy meilt 3 vuot sit ostettu sellanen pehmeenokkanen taikamuki jota ei oo pahemmin käytetty kun esikoinen ei osannut noist pehmeenokkasit juoda mut täytyy kokeil jospa tää tyttö ymmärtäis sen päälle..tulipas tarina :D
 
nokkamuki meillättänyt ava on käyttänyt jo 3 viikkoa. ja tyttö rakastaa juoda vettä mukista. ihana onnistumisen kokemus kun osaa itse. ollaan siis luovuttu tuttipulloista kokonaan täällä. just tajusin että ava on vajaan parin viikon päästä jo 5 kk. kauhean nopeaan aika menee. mutta ihanaa kun on jo näin iso vauva.
 

Yhteistyössä