TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Hei vaan hei,

Oltiin sitten leffassa ja leffa oli vähän pettymys :( Paljon huutoo ja kiljumista... |O
Ei Tennarissa ollu läheskään niin paljoa porukkaa ku viimeks. Leffassa neiti käyttäyty enemmän kuin nätisti, yritti jopa nukkua kaukalossaan, mut aina joku kiljas siinä vieressä eikä se ollu kivaa :( Saatiin maistettavaksi sitä uutta tämän sivun ylhäällä keskellä olevaa Piltti Tyrniä ja omenaa. Tosin vasta 5 kk->.

Me aloitettiin tänään porkkana ja siitä neiti pitää paljon enemmän kun bataatista, liekö sitten tuttu maku vellistä :p

Mulla oli aamulla kun lähdettiin lapsella päällä body, kypärämyssy, samettihaalarit, sukat sekä päällä teddynallehaalari. Kummitäti ostanut sen likalle henkkamaukalta ja se nyt herättää ihastusta aika monessa vastaantulijassa. Ehdin aamulla kävelemään kotoota metroon, niin mulle oli kolmeen kertaan kehuttu tai kysytty siitä haalarista jotain. Ja mun pieni nalle oli vaipunut talviuneen, eikä tajunnu ihailijoita :LOL:

Mua kiinnostais kanssa se leipäresepti. Mä teen paljon sämpylöitä ja teeleipää, mut kaikki mikä menee pikkasenkaan tumman puolelle, ni ei osaa. :(I

Mä vannon edelleen Pamperssien nimeen. Leffassa olis saanu vaihtaa Liberot lapsille, mut minä kannoin omat vaipat sinne alas :D
 
Tässä se nyt olis ja hyvää tulee ja takuuvarmasti onnistuu. :)

1l piinää
2 palaa hiivaa(100g) tai sit kaks kuivahiiva pussii
2 rkl suolaa
3 dl siirappii
3 dl kauraleseitä
3 dl kaljamaltaita
3 dl ruisjauhoja
10 dl vehnäjauhoja

Lämmitä piimä kädenlämpöiseksi.
Lisää hiiva ja muut aineet joukkoon. Sekoita puuhaarukalla taikinaksi. Taikina on melko löysää. Kohota 1 1/2 h. Laita taikina kahteen vuokaan (sellaseen pitkulaiseen) ja paista 150 asteessa siinä kekitasolla ei niin välii 1 1/2 h. Noin 10 min ennen kun on valmis ota uunista ja sivele leipä siirappivedellä ja laita takas uuniin. Kun on valmis anna hetki jäähyy ja kumoa leivät. Voitele vuuat ruokaöljyllä. Sit jos haluut pienempii leipii laita kolmeen vuokaan.

ei muuta kuin herkuttelemaan :p

Nyt kun leipomaan päästiin niin porkkana sämpylät on hyvii :p

Olisko jollain hyvii ideoita, mitä tehdä tuosta broilerista(suikaleista/filepihveistä) millasta kastiketta yms. vaihtelu virkistäis. :)
 
aaoo: Hyvin meni babybiossa! Poika jaksoi ihan ok, vähän lopussa meinas ruveta kitisemään, mutta selvittiin :) Et ens kerralla mukaan vaan! Niin mä meinasin tuoreita persikoita ja ananaksia, et onks kukaan laittanu. Mäkin luin oppaasta et säilykkeitä ei saa antaa.

edla-mamma: Mä olin ihan tyytyväinen tohon flamingon babybioon. Siellä oli varmaan sali puolillaan eli ehkä joku 150-170 äitiä vauvoineen. Kiva sali ja helposti päästiin sinne, joten siellä aion jatkossakin käydä :) Ihana ku sai auton näpsäkästi parkkiin ja siitä vaan rullailtiin leffaan ;) Meillä muuten bataatti maistu paremmin ku porkkana. Onneks olin tehny myös bataatti-porkkanaa, ni siinä meni sit porkkanakin paremmin. Luumua annan vatsan vuoksi ja se uppoaa myös hyvin. Ja EHKÄ velli auttoi yöuniin; jäi ne ihme heräilyt pois ja laitoin vissiin vaan kerran tuttia ennen klo 5 syöttöä!! Ostan tänään lisää ;)

Pampersien nimeen vannon minäkin! Vaihdoin tuolla babybiossa liberot pojalle ja tuntui kovin paksuilta. Meillä kans käytössä samoja vaippoja ku Jossulla eli prismasta pampersin jumbolaatikko. Tais olla edla-mamman vinkki, jota minäkin sitten lähdin metsästämään :) Tosi edukkaita kyllä ovat ja se laatikko riittää meillä ikuisuuden!

Leipäreseptiä
tänne kans :D Teen ruokaa tosi paljon ja molemmat miehen kanssa tykätään ruuanlaitosta. Leipominen jää kyllä mulle ja siitäkin pidän. Nyt oon vaan koittanu hillitä noiden makeiden leipomista... Siks joku leipä oliskin vaihteeks hyvä.

carmen: Samoin oli meidänkin poika aamulla vaunuihin päikkäreille puettu: haalari, makuupussi ja vaunun suoja. Äippähaalarin tilalla vaan oli mummin neuloma villapuku. Laitoin kans aurinkopuolelle, mut siinä kävi vähän tuuli. Ja kasilta kun sinne laitoin ni oli meilläkin vaan tuo +4, auringossa jopa +8 ;) Mut lämmin oli niska ku otin pojan sit kympiltä sisälle, et ihan hyvä oli vaatetus.

Siinä teille romaani!
:LOL:
 
Broilerista: Tää on hyvää, vaikka onkin vähän sekametelisoppaa:

400-500g broilerin suikaleita
2/3 pakettia aurajuustoa (tai jos oikein tykkää ni kaikki vaan )
persikoita (säilykepurkillinen )
150g pekonia
iso sipuli
4dl kermaa (kuohukerma tietty parasta, mutta kaikki käy)

Ruskistetaan sipuli, pekoni jabroilerisuikaleet pannulla. Lisätään kerma, aurajuusto ja kuutioidut persikat. Annetaan kypsyä sen aikaa, että juusto on hieman sulanut. Tarjoillaan hyvän pastan ja parmesaanin kera!

Ja kiitoksia leipäohjeesta! :)
 
Naukuri, teil oli siellä paljon enempi ku meit Tennarissa. Tosin salikin meillä oli varmaan paljon isompi. Täytyy funtsia kumpaan sit ens kerralla menis. Mitä sä pidit leffasta? Musta oli vähän |O Tosin mä jouduin kyllä keskittyy ku konttaavat ipanat yritti varastaa meidän neidin tuttia nauhoineen... :whistle: sai äippä olla skarppina :D

Meillä on tosiaan vasta menny se toinen Pampers-paketti niistä, ehkä vielä muutama siitä on hoitolaukussa, mutta ikuisuuden se laatikko kestää :)
 
edla-mamma: Joo tuolla tuntui olevan aika paljon sellasia, jotka on ennen käyny Tennarissa. Ainakin puheista päätellen :) Mut oli tuollakin huutoa. Ei tosin kiljumista :) Leffa... No, ihan ok, mut ei niin hyvä ku olin odottanu. Ja sit ku alko tapahtumaan ni mä olinkin vaihtaas vaippaa ja syötin poikaa ja jotain meni tietty ohi. Mut joo, vähän ehkä.. tylsä? Siis leffa :) Mut kyl mä silti tykkään käydä noissa. Leffaa kun ei voi valita, ni katsotaan sit mitä näytetään :D
 
LC:Kiitti Mirena-vastauksestasi =) En tiiä...nyt oon sitä mieltä että en vaan uskalla. Pelkään että se ei käykään mulle ja tulee vuotoja ja muuta.

Käytin neitiä lääkärissä ja kuunteli keuhkot ja katsoi korvat. Kaikki ihan ok. Onpahan parempi mieli äidillä ainakin.

Niin ja Pampersin nimeen vannotaan täälläkin. Alussa vähän aikaa käytettiin liberoa ja huomasin että tykkään pampersista paljon enemmän. Ohuempiakin ovat.
 
Babybio me käytiin kans siel Flamingossa leffassa. Paikka oli tosi kiva ja sinne kyllä menen vastaisuudessakin. Leffa tosiaan oli aika tylsä ja jäi ainakin musta tosi pinnalliseksi ja kesken :/

Kiitos leipäohjeesta Merika täytyy heti käydä ostamassa piimää ja ruveta leipomaan! Ennen en ole ollut kovinkaan innokas leipoja mutta nää kotona vietetyt päivät/viikot/vuodet on ajaneet mutkin keittiöön :D

Mammuttimarkkinoilla
käväsin kun Jumbossa olin mut meilläkin käytössä Pampersit niin en viitsinyt edes hinnan vuoksi ostaa Liberoja. Muutama musta Teema muki tarttui matkaan. Valkoisia isoja syviä lautasia olisin kans ostanu mut ne oli jo ehtinyt loppua ja kello oli siin vaiheessa yksi :eek:

Vilma & Joa 3,5kk
 
marmotta ihana sun mies. ei hitsi kun mua nauratti tuo juttu. toinen on tosiaan ajatellut ostaa vauvalle kaikkea ihanaa. minkälaiset on muuten vauvan varvastossut?
weiss mullakin on kokemusta kaukana "kotoa" ja ystävistä asumisessa. Hurjaa oli yksin tänne norjaan aikoinaan miehen perässä muuttaa. joten tiedän miltä tuo yksinäisyys voi tuntua. Mutta älä ole liian rohkea, muuta takaisin kotipaikkakunnalle jos mieli vaan tekee. ei sitä itseään turhaan tarvitse siellä kiduttaa. lapset onneksi vielä tuossa iässä sopeutuvat.
carmen kyllä mä odottaisin pientä aamupakkasta ennen kuin sen äippäpakkausen haalarin ottaisin käyttöön. vaunuissa kun on usein makuupussissa tosi lämmintä. Täällä on muuten +19 tänään ja ava nukkuu pelkässä bodyssa lämpöisessä makuupussissa (on siis paljon paksumpi makuupussi kuin äippäpakkauksen. onnellisen tyytyväinen vaunuissaan.
kiloklubi pelottaa jo valmiiksi mennä huomkenna vaa-alle. apua. :/
repiikö tai naarmuttaako muiden vauvat koko ajan itseään? Avalla on paha taipumus tuohon vaikka kynnet olisi kuinka lyhyet. nytkin näyttää tyttö siltä kuin olisi kissan kanssa tapellut.
 
naukuri: Mennään sit lokakuussa! Tuore ananas ja persikka on mulle tuntemattomia soseena, ei varmaan hassumpaa, jos vaan saa joteskin siitä ananaksesta niin hienoa, että uppoo kurkusta alas. Kait se menee, jos ja kun laittaa soseuttamisen jälkeen vielä siivilästä läpi. Mulla itsellä tulee tuoreesta ananaksesta pieniä haavaumia suuhun, liekkö liian hapanta vai mitä lie..

Me oltiin pari tuntia mammojen kanssa ulkona kävelyllä. Oli tosi kiva, kun sai samalla höpistä ajankohtaisia vauvajuttuja. Ja tuntuu olevan vielä samanhenkistä porukkaakin. Sovittiin ensi viikolle jo uudet tärskyt :)

Oletteko muuten kyselleet mahdollisia hoitopaikkoja kun pitäis kai sinne töihinkin palailla ensi vuoden alkupuolella? Mä soitin Vantaan perhepäivätoimistoon. Tilanne on kuulemma kaamea. Hoitopaikka pitää osoittaa, jos hakemus on jätetty 4 kk aikaisemmin, mutta se voi olla missä päin Vantaata tahansa :| Voi kökkö! Saapa nähdä miten käy.. Kuka haluaisi perustaa oman kinder gardenin? :LOL:
 
LC Eihän meilläkään neuvolassa osattu tuosta "toispuoleisuudesta" sanoa muuta kuin että ulkonäöllisesti voi olla kurjaa, jos lapsen pää on aikuisena toispuoleisesti painunut. Tuo niskan jäykistyminen tuli esille, kun Nean neurologi otti asian puheeksi muuhun seikkaan liittyvällä kontrollikäynnillä. Ja onneksi otti - kauheaa, jos toisen pää ei kääntyisi kunnolla :/

aaoo Joko siellä jo töihin ollaan palaamassa? B) Minulle palkanlaskija ilmoitti, että vanhempainloma+pari kesälomakuukautta päälle tekisi töihinpaluupäiväksi 16.4. Ja maanantaina kun käytiin työkavereita moikkaamassa niin kauheasti ne jo kyselivät paluuajankohtaani! En sitten viitsinyt vielä tässä vaiheessa kertoa kotiinjäämisajatuksiani, kun mitään varmaa ei ole päätetty.

Nyt hakemaan typy sisälle vaunuistaan!
 
katrinainen meillä tyttö kans koko ajan raapimassa itseään, ja nyt ihan uus juttu on, huomannu kait että päästä kasvaa karvoja ja niitä on "kiva" vetää.. :D

Kiitos merika, limppu ohjeesta kuulosti hyvältä :p ja kiitos muille broileri ohjeista, ne tulee hyödyksi koska meille syödään enimmäkseen broileria. ( En syö punaista lihaa itse )

tässä myös yks helppo ja nopea kanakastike ohje:

200-400g broilerin suikaleita
1 prk flora kevyt kermaa ( lila purkki )
1 kasvisliemi kuutio

Kotona olemisesta: Itse olen 2010 tammikuuhun asti kotona, eli tyttö on sen reilut 1½ vuotta kun hoitoon menee. Meinaatteko muuten viedä lapsenne tarhaa,perhepäivähoitoon vai ryhmikseen? Itse ajattelin ensimmäisenä hakea ryhmikseen, kun kuitenkin noin pieni lapsi vielä silloin on :)
 
No voi nakki... mitäköhän tästä seuraa :eek: Poika ei sit kertakaikkiaan suostunu vimpoille päkäreille,nanosekunnin torkku oikeesti ehkä minuutin) ja sit rääkäs taas,puoliuntia yritin |O ihankun yö unille ois nukuttanut,vaikka vaunuja vispasin minne yleensä nukahtaa heti. UTTA kun kello on yli 4 niin sen jälkeen ei näköjään onnistu unille pano millään :ashamed: Nyt on sitte käytännössä valvottu 3h :eek: lukuunottamatta niitä minsan torkkuja,mut näköjään piristi kun tossa kohtuu hyvöäntuulisena on.Millonhan tätä nyt arvaa ruveta yöunille panemaan,ettei mee yliväsyks.... 4 päikkärit ei vaan toimi :headwall: vaik kuin ois tarve...

Merika,kiitti ohjeesta,pitää koklata! =)

Meillä kätetään ihan liberoa kun tarvis (osakestoillaan) vaikka pampperssit kyllä on parempia,mut kalliimpia =)

Meillä kans kynsitään,mut enempi vissiin minussa arpia kun pojassa :LOL:

Marmotta,miehet... :LOL:

Nyt tää heppu käpyyyntyy täs sylissä,joten palajan myöh.
 
Nyt on tultu kaupungilta edelleen mieliala maassa ja tulikin suklaata ostettua ja nyt sitten viela isompi morkkis :( .

WeissYhdyn Katrinaiseen, joa olo uudella paikkakunnalla takkuaa ja luulet etta paukkuja tassa vaiheessa viela riittaa muuttoon kotikonnuille, niin harkitse muuttoa. Elama ilman tukiverkkoa ja yksin on varsin raskasta. Meilla ei ole tukiverkkoa juuri lainkaan taalla joten ymmarran sinun murheesi aivan taysin :hug:

CArmen Olipas teilla hyva neurologi. Mutta kylla oon kuitenkin vahan kade etta suomessa saatte kayda neuvolassa ja niin ettei koko kulmakunnan vauvat ja tenavat oo huutamassa korvan juuressa kuten taalla :D . Mielestani keskustekut viela terkkojen kanssa on yhta tyhjan kanssa kun neuvot on luokkaa yleis sivistys suomessa. Anteeks pajatus :ashamed:

Minusta on tainnut tulla vaatetuksen suhteen tosi englantilainen eli kintut melkein paljaana F nukkuu vaunussa. Tosin meilla on ollut viela suhteellisen lamminta ja toinen juttu on etta makuupussi eimahdu koppaan. Me saatiin sellainen 90-luvun lopun aitiyspakkaus makuupussi suomesta, melkein jo retro :D . Eli kun on lamminta siina 18-20 mulla on myssy, puuvillatakki bodyn paalla ja jalassa joko potkarit tai puolipotkarit ja peitto siina paalla seka vaunun suoja.

ihan oikeesti taytyy ottaa itsesta niskasta kiinni ja teha jotain rakentavaa eika vain koneella tuhlata aikaa :whistle:
 
aaoo: Ihana kun oot saanu vaunutteluseuraa! Mustakin olis kiva, jos olis samanhenkistä seuraa vaunutteluun. Mutta tässä meidän nurkilla suurimmalla osalla, joilla on samanikänen vauva, on jo toiset tai kolmannet lapset, joten eivät ehdi vaunuttelemaan tai eivät vaan viitsi koko laumaa raahata mukana ;) Yksin siis useimmiten käyn. Yhden vaunuttelukaverin löysin muskarista, mutta hänelläkin on jo paljon vanhempi "vauva". Parilla mun kaverilla on samanikäset vauvat ja heitä onneks tapaan melkein viikottain. Jotain aikuisseuraakin välillä ;)

Kotona
olen ainakin syksyyn 2009. Ja haluisin pidempäänkin olla, mutta katsotaan nyt mikä on tilanne. Aaoo, toi päivähoitotilanne pisti kauhistuttamaan! :eek:

Marmotta: Ihana mies :D No, pääasia, että yrittää tosissaan. Ja voihan se olla, että siellä vielä tarkenee polskutellakin ;)
 
minä taas...

Oli sittarista liberot loppu...arvasin kyllä entisenä kaupantätinä. laitetaan mahtavat alet,ja sit kampanjatuotteet on loppu ennen puoltapäivää ja sit hikipersiissä selitellään asiakkaille :D No mies osti pamppersseja,eli hyvä näin ;)

Kotona aion olla ainakin pari vuotta,sit katotaan tilanne,laitetaanko kakkosta tilaukseen,meenkö töihin vai molemmat. Tosin mulla ei oo vakipaikkaakaan,mutta vaikka oliskin niin tilanne on tämä. Entiseen duunipaikkaan kyllä pääsis takasin todennäköisesti,ei vaan oikeen houkuttele :/ Hoitovapaalla joutunee muutaman illan viikossa töitä käydä tekemässä rahan vuoksi. Mies sai nyt hyvän duunipaikan,eli rahasta ei sillai oo huolta vaikkakin eihää sitä koskaan liikaa oo,mutta lapsi on kerran lapsi =) ja kun voi valita... mutta ehkä jossainkohtaa pariks päivää viikossa vois panna seurakunnan kerhoon tai johonkin,et muitakin lapsia näkee =) ..Tietty tää seikka voi muuttua jos jotain akuuttia ilmenee,kuten että joku tarjoo mega palkkaa ja unelmaduunin :D (ihan varmaan joo :p )

poika se sitten meni suuremmitta kiukutteluitta unille 19.15, ja juuri äsken kävin tökkäämässä tutin,aivan kaamee haju leijaili kun toinen taas pieruunsa heräs,mut jatko unia samantien onneks...

nyt toivotan hyvät yöt,täytynee yrittää ajoissa "nukkumaan"...jos ekaks idolssia vähän kattois =)
 
Kirjottelempa minäkin pari broileriherkkua :p .

1) Broilerin filesuikaleita
suikalejuures- tai kasvissuikalepussi (pakaste)
flora kevyt kermaa
kasvisliemikuutio
currya
paprikajauhetta

Tarjoillaan riisin tai pastan kanssa.

2) Broilerin filesuikaleita tai grillattua broileria
sipuli
taco mausteseos (jauhepussi, original)
juustokastike (lasipurkki, kaupassa löytyy tex mex pöperöiden kanssa samalta hyllyltä)
ranskankermaa

Tarjoillaan tortillojen välissä, tortillan sisään myös jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, jalopenoviipaleita ja mistä nyt kukin tykkää) Tää ei ole kyllä mikään kovin kevyt ruoka, mutta herkkupäivällä sopiva :D .

Marmotta Ihana kyllä tuo miehesi "tempaus" :D .

Weiss Minäkin yhdyn kyllä Katrinaisen ja LC:n ajatuksiin, että muuttoa kotikonnuille kannattaa ainakin miettiä. Älä yritä jaksaa omien voimiesi yli :hug: .

Vaatetus Meillä näytti mittari +3 aamulla klo 8.30, hyrr oli kyllä kylmä! Tytölle puin sisävaatteet (body, veluurihousut, sukat), äitiyspakkauksen kevyttoppahaalarin, tumput, pipon, villasukat ja koko paketti makuupussiin ja vaunujen "läppä" kiinni. Hyvin tarkeni, lämmin neiti oli herätessään, mutta ei hikinen.

Jaahas, jos lähtisi tyttö laittamaan untenmaille.
 
Noniih, salilta on kotiuduttu ja elämä alkaa taas voittaa. Sain päivällä naputettua lauantain liikkariohjelman kasaan, huomenna pitäis vielä käydä siellä koululla puhaltamassa pillillä läjäpäin pehmopalloja kasaan niin jo toimii. Huutonetin ylläpito vastasi muutamassa minuutissa ja poisti sen heepon kommentit kokonaan eli sekin muuten toimi vaan joudun kuiteski vaihtaa sen sähköpostiosoitteen eli ilmottamaan sen kymmenelle taholle muutoksesta.
Päivällä oltiin avoimessa ja sain ekan kutsun joillekin tavarakutsuille, kerron mille, kunhan ehdin käydä facebookissa vaklaamassa mikä se oli. On tää loppuviimeksi ihanaa asua näin stadissa, kun ihan takuulla löytyy seuraa, jos haluu lusmuilla kotitöistä.
Eteisen katto ei oo enempi vuotanut enää.
Anna raapii naamaansa minkä ehtii, tänään leikkasin taas kynnet. Eilen neidin alaleuasta löytyi terävät naskalit, joten niitä sieltä suusta on etitty viimeisen kaksi viikkoa molemmin käsin.
Nyt pitää kiirehtiä uhmiksen hammaspesulle, ettei ressu nukahda ennenaikaisesti, oli rankka liikkari, kun olivat lyöneet viisaat päänsä yhteen ja nyt on sarvi otsassa.
Hyvää yötä!
 
merika: kiitos ohjeesta, täytyy joku päivä kokeilla leipoo noita :p

katrinainen: meillä auroralla on väsyneenä tapana raapia/kynsiä päätänsä, mä yritän kyllä viikoittain leikata kynnet mut silti tahtoo saada jälkiä päähänsä.

majj: mä oon kans ajatellut että vasta tammikuusta 2010 palailisin töihin ja yrittäisin saada lapset samalle pph:lle jos vain onnistuis..

täytyy vissiin käydä ostelemas broilerii kun täällä on niin hyviä ohjeita, tässähän tulee ihan vesi kielelle..

taidan jättää perunan annon tytölle pariks päiväks, uskon että ei nyt oikein sovi, mitään iho-oireita ei oo mut nyt kun olen kerran päivässä maistattanut maanantaista lähtien niin tiistaina oli eka repaleisempi yö joka on jatkunut tähän asti ja on ilmennyt paljon ilmavaivoja ja tänäänkin teki 3xkakat joista viimeisin oli kovin vetelää ja kokkareista sekä iltasin on ollut itkuisempi ja se itku on sellasta korvia särkevää kirkumista eli mielestäni kipuitkua, joten nyt kyllä suosiolla jätän potut hetkeks ja kattelen tuleeko muutoksia..

 
Pikakurkkauksella ennen muskariin lähtöä ;)

LC Kerropa muuten mikä siinä on, että brittilapset puetaan aika ohkaisesti ts. samalla tapaa kuin aikuiset itsensä? Suomessa ollaan toppaamassa muksuja jo kun lämpötila menee alle 20c :D Viime pääsiäisenä oltiin Skotlannissa lomalla ja siellä jengi kulki t-paidoissa ja vauvat tosiaan paljain säärin - näytin meinaan niin turistilta öljykangastakissani :LOL:
 
Jaahas, meillä oli "outo" aamu. Tai siis, että Alisa halusi jo tunnin päästä heräämisestä unille. Ja meillä herättiin poikkeuksellisesti vasta pikkasta vaille seiska tänä aamuna! :eek: Ja nukahti suoraan vaunuihin ilman unimaitoa! En edes kerinny laittamaan ohutta fleecepukua päälle! On sillä äippäpakkauksen kevytpuku päällä ja sitten laitoin virkatun peitteen päälle ja makarin sisällä typy uinuu, joten lämmin varmasti on. Pipo on kans päässä tottakai. Eilen heräili iltapäiväpäikkäreiltä jotenkin kiukkuisen oloisena. Liekö rotan vaikutusta (eilen tuli viikko siitä kakkosannoksen antamisesta ) vai onko kipeäksi tulossa vai joko ne hampaat oireilisi... Syöny kyllä on hyvin. Tietty tarviihan sitä unta, jotta jaksaa kasvaa.

Pyykinlaittoon ja sit kauppaan!

Heinuli & Alisa
 

Yhteistyössä