TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Naukuri: Eiku oikeesti, mä oon joutunu näkee vähän vaivaa et maistuu taas tuttelimaito. Ei meinannu haluta, ku pääs pottuporkkanan makuun. Joutu laittaa 20 ml vellii maidon sekaan et vähän maito maistu sit siltä :D No nyt onneks taas menee maidot maitona ja vellit vellinä :)
 
weiss voi, kuinka hankala tilanne. mutta jos oikein vaikeaksi menee niin muuttaisin kylla varmaan takaisin. tuon ikaiset lapset sopeutuvat viela. parin vuoden paasta voi olla vaikeaa. joka tapauksessa, iso :hug: . olet ajatuksissa.
koosta Ava oli 4 kk neuvolassa n. 6500 ja 65cm.
Edla-mamma onneksi selvisitte saikahdyksella.
nukuttamisesta meilla on mies nyt ottanut iltasyoton jalkeen tavaksi nukuttaa Avan. ihanaa kun voi jo siirtaa vastuuta toiselle. ei ole ihan ainoa joka saa toisen nukkumaan. ja mika parasta; tissi nukutus keinona alkaa olemaan historiaa. toinen nukahtaa omaan sankyynsa. ihan juhlan paikka.
 
edla-mamma: Apuva.. No, katsotaan miten lähtee menemään. En ajatellutkaan, et se vois olla NIIN hyvää, et tavis ei enää kelpaakaan! Ihme otuksia noi naperot... ;)

katrinainen: Meillä onkin aika samankokoiset nassikat :) Ja mukava kuulla, että nukutuspuuhat on menneet hyvään suuntaan! Meillä kans poika nukahtaa ainakin vielä itsekseen omaan sänkyynsä ja on kyllä aika juhlaa ollu nää kuukaudet. Saas nähdä koska sitten keksii, et ei tää olekaan kivaa, vaadin viihdykettä ja nukuttajaa ;)

Keräsin äsken (pimeässä joo )pihalta viimeset raparperit ja ruohosipulit yöpakkasilta talteen. Ruohikset meni pakkaseen ja raparperi odottaa kiisselöitymistä. Ehkä sit huomenna. Ei tänään enää :)
 
naukuri, juu... lisätään siihen et laiskoja (mistä pullosta saat nopeimmin masun täyteen -> vellipullosta), ovelia (täysin sama syy, huutamalla onnistuu) sekä aivan ihania omina itteinään :LOL:

Katrinainen, kiva et mies on ottanu hoitaakseen ton nukutuksen :) Meillä aina pieni nukkuu ku iskä tulee kotiin, mut aamupäivällä viettävät sitten noi isälapsi-laatuhetket

Mä lämmitin saunaa muuten ovi auki... 40 astetta... prkle... kategoriassa väsynyt äiti. Pitäis tää päivä jo sulkee kiinni ja mennä nukkuun :)
 
Edla-mamma: Siis yhtä lahjakkaasti ku mä tänään lämmitin vedenkeittimessä veden ilman et laitoin päälle. Täytin tuttipullot ja ihmettelin haaleaa vettä... :headwall: Mut nyt mä meenkin nukkuun. Tulee varmaan taas "muutama" tuttiherätys yöllä |O
 
Huomentaa -en malttanut enää nukkua kun on niin rauhallista :)Mies tulee kohta kotiin kahvil ja mä käväsen mammuttimarkkinoilla -todella halpoja liberoita 3 pakettia 25 euroo -on siis pakko mennä ostaa jemmaan. :)

Edla-Mamma todella taitava tyttö sulla. :) meillä ei viel käännytä mut ikää vast 3kk ja risat -kohta se alkaa vilske täälläkin. Viel on helppoo kun voi jättää sängylle pötköttää.

Missä muuten on matamimimmi? ja Neminka mitä teille kuuluupi?

kilot heitän vaan mäkeen -se valehtelee ihan oikeesti. Mittasin vyötärön ja ajattelin alkaa sitä tarkkailee ja käydä sit vaik neuvolas vaalla :) Masentaa kun paino ei tipu. Toki makeenhimo on vähentynyt. Mutta katsotaan. miten monta kertaa viikossa liikutte?
Mä pyrin siihen kolmeen -2xkuntosali ja 1xvesijumppa :) plus vaunuilut

Mä leivoin eilen hyvää saaristolaislimppuu -jos täällä kovii leipureita voin laittaa ohjeen. Tuli tosi hyvää ja helppo oli tehdä. tekeekö teidän miehet ruokaa, leipoo yms.? meille on nyt molemmille iskenyt joku leipomisvimma -mä leivon sämpylöitä yms. ja mies herkkuja :p liekö syy et kilot ei lähde. Ihan mukavaa puuhaa. Ruokaa laittaa molemmat -mä oon nyt oikein kunnostatutunut kotiäitinä ja teen päivällä ruokaa. Silloin kun olin töissä mies ja tyttö oli kotona aina ennen mua et hän melkein teki aina ruokaa. toki raskausajalla en voinut edes kaupas käydä saati kurkata jääkaappiin ettei olis jotenkin yököttänyt. Mut onneks se on nyt taas takanapäin. :)

mukavaa elokuva iltapäivää kaikille menijöille me mennään minikerhoon.

jossu-71mä pidän meandi kutsut -et aikuiskontaktin tarpees ollaan täälläkin. :LOL:

nyt taitaa neiti herätä :wave:
 
Huomenta! Kiitos kaikille myötätunnosta ja teillekin jaksamista valvomisten, allergioiten ja yksinolöon suhteen. Mulla vaan on Aku Ankka viikko menossa. Yritin eilen myydä noita ylimääräisiä rattaita uudelleen pois, kun jouduin viimeksi perumaan kaupan, kun uudet rattaat ei suostuneet pysymään kasassa. Nyt tää tyyppi, joka silloin oli kiinnostunut ostamaan ne ohi kaupan (tyhmä, kun en vaan silloin jo ilmottanut ylläpidolle) postas mun henkkohtaiset sähköpostivastaukset ja osoitteenkin sinne julkisesti nähtäväksi. Onneksi itse suljin kaupan ennenkuin edes lähdin keskustelee ton pellen kanssa asiasta, joten en itse tehnyt mitään sääntöjen vastaista. Argh, nyt mun pitää kattoo, etten vaan laittanut omaa postiosoitetta tai mitään muuta fataalia niihin sähköposteihin. Varokaa tollasia, hän halusi hakea rattaat julkiselta paikalta kertomatta itsestään yhtään mitään. Taidan kohta vaatia sitä tunnistautumista ostajilta, kun kerran itsekin oon tunnistautunut. Se vaan tuntuu overkilliltä yhden häirikön takia, kun tähän asti kaikki nuo kaupat on hoituneet ihan hyvässä hengessä. Tämä tyyppi ainakin vaikuttaa vaaralliselta, laitoin kyllä ylläpitoon viestin vaan siinä menee aikaa ennenkuin ehtivät reagoida.
 
naukuri en olekkaan ennen kuullut että ruohosipuliakin voi pakastaa, ilmeisesti lähes mitä vaan voi :p
merika meille ei tuu lehteä, mutta kiitos tosta libero ilmoituksesta! Taidanpa itekkin suunnistaa mammuttimarkkinoille tänään :)
liikumisesta Ainut mitä liikun on vaunuttelu ja vauva jumpp :whistle: Meinasin ottaa nyt salille kortin, mutta tulin siihen tulokseen että vasta joulun jälkeen.. :)

En antanut eilen illalla enkä yöllä ollenkaan velliä, ihan katoin kuinka yö menisi. 9 nukkuun ja puol 2, 4, puol 7 herättiin. Ja tuossa 4-7 välillä tyttö ähki ja puhki, ja ihan selvästi kuulin kun kakat tuli housuihin, jo kolmas aamuyö kun tyttö kakkaa putkeen, yleensä ollut se 3-6pv väli vähintään..
 
Huomenia..

Merika,mulle ohjetta kiits! Oon intohimoinen leipoja ja leivonkin viikottain :D

Liikun ainakin 5 päivänä viikossa lenkin muodossa vähintään tunnin =) Yleensä 1.5-2h + hyötyliikunnat päälle :D Meillä on hoitopöytä vain yläkerrassa mun toiveesta,että tulee juostua noi rappuset useasti päivässä :LOL:

Joo,ilmaa käyn kohta nauttimaan :D Hyvähän se on tietää että mikä voi olla sellanen tuote mikä ilmaa aiheuttaa,tuskin kuitenkaan ihan kaikkea voin täysin välttää..Kiitos teille kun valaisette minua!

Oon taas melko väsy,poika saatiin suht hyvin unille,ei kummempia huutoja,mut on se aikamoista puuhaa kyllä :ashamed: tuttiakaan ei tarvinnut laittaa kertaakaan sen jälkeen,mut siitä hyvästä tulikin kunnon tuhina yö taas... 3h nukku ja sit söi ja sen jälkeen ähki. nostelin välillä pierasemaan olalle jne. Onkohan toi nyt kauheen hyvää unta pojallekkaan? :eek: Ainakin se on melko heti valmis päikkäreille kun herätään...ja tänään herättiin jo kuuden jälkeen,eli kohta heräileekin jo ekoilta unilta... voipi olla 4 päiväunen paikka tänään. Ens ma soitan sinne lekurille,haluun rauhan.

Kriisi,Sullekkin osunut sekopää kohdalle :headwall:

meinasin lähtee käppäilemään tästä kaupungille kunhan poika seuraaville unille menee,muten en pysy tajuissani. jos vaikka miehen kyydillä pääsis sitte takasin päin kun pääsee töistä =)
 
huomenta!

voimahalit kaikille ongelmien kanssa painiskelijoille! Weissille ja kriisille etenkin!

Käytiin pojan kanssa eilen 4kk lääkärissä ja kaikki oli muuten ok, mutta oikea puoli päästä oli painunut. Onko vaarallista? Muistelin että jonkun vauvalla oli sama ongelma.. Nyt sitte vaihdettiin poika nukkumaan sängyssä toisinpäin ja yritetään aktivoida tota vasenta puolta. Vähän tuli huono mieli tosta päästä. Mitat: paino 7490 g ja pituus 64cm. Eli hyvin on poitsu kasvanut..

Kiloista
carmen laitatko kiloklubiin -1 kg!!! Mä oon niin täpinöissä!!! Jee.. Ja omat housutki meni jalkaan. Tästä on hyvä jatkaa..

Nyt vaan nopeella kurkkauksella ku on kiire.
 
Huomenta!

Tosiaan Mammutti-markkinoilla on Liberot tarjouksessa. Onko kukaan laskenut mitä tulee kappale hinnaksi?
Meillä on osteltu Prismasta Pampersin säästöpakkausta, kun edullisempia kappaleelta jopa kuin esim Rainbow tai Xtra. Meillä alkuu käytettiin mitä halvemmalla sai oli merkki mikä hyvänsä, kun ei onneksi tullut mitään iho-oireita.
 
birdie Meillä oli Nean pää painunut (tai on siis vieläkin pikkusen, mutta pikku hiljaa korjaantumassa) oikealta puolelta, kun piti aina sillä puolella päätä+lisäksi nukkui niin 12h putkeen :ashamed: Neuvolassa ne sanoivat vaan, että koittaa treenata ja aktivoida vasenta puolta, mutta eivät sen enempää asiaan puuttuneet. Sitten käydessämme neurologin kontrollissa puuttui Nean lääkäri tuohon toisepuoleisuuteen siitä syystä, että jos vauva aina pitää päätä toisella puolen, on siinä vaarana, että niskalihasten hermosolut surkastuvat (jos nyt muistan oikein....) ja lopulta pää "jäykistyy toispuoleiseksi" eikä välttämättä saa vanhempana käännettyä päätä yhtä sujuvasti toiselle puolelle. Me tapasimme vielä samalla käynnillä fysioterapeutin, joka antoi hyviä treeniohjeita ja nyt olemme maanantaina menossa hänelle kontrolliin. Mutta siis tosi hyvin on pää alkanut kääntyilemään joka puolelle (pyörii välillä kuin väkkärä ympäriinsä :D ), mutta kyllä se töitä vaati! Kaikki virikkeet oli siirrettävä vasemmalle, samoin sänky+turvakaukalo autossa, sphvalla sai olla ainoastaan Nean vasemmalla puolella, piti leikkiä jatkuvasti "seuraamisleikkiä" ja olalla kantaminen piti vaihtaa oikealle olkapäälle (jotta lapsi katselee sitte vasempaan). Meillä kun niska oli ihan selvästi jäykistynyt :ashamed: Kannattaa seurailla tilannetta siis myös niskan osalta - pää kun tuppaa korjaantumaan kuulemma lapsen liikkellelähtiessäkin (luut kuulemmat ovat sen verran pehmeitä 2- vuotiaaksi, että antavat hyvin periksi)!

Olin kokonaan unohtanut babybion :kieh: No ensi kerralla sitten!

Sitten vielä gallup: mitä puitte tänään aamulla vauvoille päälle, kun ulkona oli +5? Minä laitoin sukkisten ja bodyn päälle sellaisen paksuhkon kevytvanupuvun (fleeceä päällä, puuvillavuori ja täytteenä vanua) sekä pipon+hankskat, sitten makuupussiin ja vaunukopan suoja päälle. Mietin vaan, että koska pitäisi ottaa se äp:n paksumpi toppapuku käyttöön... :/
Oli muuten aika ahdasta noissa meidän Britaxin travel systemeissä tänään, kun pimu oli noin topattuna :D Pitänee hakea varastosta "oikeat" vaunut käyttöön, kun uhkaa tila loppua! Pituudesta ainakin alkavat nuo vaunut olla aika naftit :p

Kivoja [/b]sosevinkkejä olette muuten antaneet! Pitääpä alkaa noita hedelmä+marjasoseitakin väsäämään :p Miten muuten on: saako kaupan pakastemarjoista/-vihanneksista tehdä soseita?
 
Voi sinua Weiss :hug: Tekee niin kovin pahaa sun puolesta kun jotenkin on sympatiat niin sun puolella kun vuosi sitten yhtäaikaa kittuuteltiin eteenpäin vuoteen omina. Kun tietäisi mitä viisasta sanoa. Voin hyvin kuvitella kuinka orpo olo sulla on, itsekin kun muutin vasta vuosi sitten tänne Pirkanmaalle, aivan uusiin kuvioihin. Toki olen kanssa tuttuja täältä saannut, mutta kyllä mua edelleen vaivaa se että oikein ystäviä ei vielä ole. Ei sellaisia joille viitsisi kaikkea vuodattaa...
 
vaippatarjouksest Jossu se kappale hinta on n. 0,14 sent. niis tavallisis olisko normaalisti se 0,19 sent. Housuvaipois viel suurempi ero, jos jollain on niitä käyttävii. :)

Repa laitan sulle ohjeen illemmalla. Nyt pitää lukee esikoisel Franklinia. :)
 
Voi perse, just kirjotin litanian ja sit se hävis :kieh:

naukuri: tuu sit kertoon miten siellä baby biossa meni, jaksoiko pikku-ukko keskittyä jne. Muuten, jossain neuvolan ruokaoppaassa oli, että säilykehedelmiä ei sais antaa olikohan ennen ekaa ikävuotta.

Weiss: Tsemppiä ja :hug: , isojen asioiden kanssa joudut siellä painimaan. Yhdyn katrinaiseen siinä, että jos kaavailet muuttoa jossain vaiheessa, niin nyt se olisi varmaan helpointa. Mulla on kokemusta 4 -luokkalaisen koulunvaihdosta ja muutosta. Oli aikamoista, koulussa kiusattiin erilaisen öpuhetavantakia, kaveripiiriä oli vaikea löytää, kun samat heput terrorisoi kun koulussakin yms. Tarkoitus ei todellakaan ole pelotella, mutta lapset osaa olla joskus tosi julmia! Sulla asuu varmaan lapsen isä siellä pirkanmaalla, voi itku!

Kriisille myös :hug: , odottaminen ja epätietoisuus on kaikista pahinta :(

Me lähdetään nyt mammojen kans vaunutteleen...

Päikkäri ja aaoo
 
Huomenta.
Eeva heräsi vaan 5 kertaa yön aikana. Hurraa. Illalla annoin pienen määrän panadolia kun känkkäsi niin kovin ja selvästi hampaiden vuoksi. Ennen nukkumaan menoa en sitten enää viitsinyt, kun kitisi väsymystäänkin. Ja aamulla heräsi taas niin aurinkoinen neiti, yhtä hymyä. Kun vaan olis iltaan asti noin..

Mies oli ostanut vaippoja valmiiksi. Mukava ajatus, ettei tarvii ekana siellä kaupoille juosta. Mutta kun.. se oli ostanut niitä 4 laatikkoa, kokoa 5-8kg ja merkkiä Huggies. Eeva kasvaa ihan just näillä hetkillä ulos sen kokoisista ja eihän me edes tiedetä, sopiiko toi merkki, tuleeko vaikka allergiaa. En viitsinyt mainita, että osti niin pientä kokoa ettei millään ehditä 4 laatikkoa käyttämään ennen kun ovat pieniä. Toinen oli niin innoissaan kun oli käynyt ostoksilla vauvaa varten, ensimmäistä kertaa ilman mua. :) Se oli ostanut Eevalle myös mm. varvastossut ja pihalle puhallettavan uimaaltaan. Syyskuussa? :D

Näin muuten kaupassa sellaisia ekovaippoja, olisko olleet housuvaippoja. Onko jollain kokemusta niistä? Mulla on vähän huono omatunto kun noi kertakäyttövaipat ei ole mitenkään ympäristöystävällisiä mutta olen liian laiska kestovaippoja käyttämään. Että jos ne ekovaipat edes vähän helpottais tätä maailman saastuttajan oloa..

Birdie, meillä on aika samankokoiset vauvat näköjään. :) Eevalla on takaraivo vähän lytyssä, sanoivat ettei se vaarallista ole, tän ikäisen vauvan pää muotoutuu niin paljon vielä. Pitäis kuulemma kyljellään nukuttaa. Tulisivat itse kokeilemaan, se punnertaa itsensä selälleen unissaan vaikka mikä olis esteenä.

Joku kyseli matamimimmiä.. sen kone oli pamahtanut, palailee palstalle vissiin tällä viikolla. :) Jännä miten kyllä huomaa heti jos joku on muutaman päivän kirjoittelematta. Me mitään palstariippuvaisia olla.. :D
 
Kiitos Merika

Sit on samoissa hinnoissa kappaleelta kuin Prismassa noi Pampersit eli en sit viitsi lähteä Cittariin suhaan, kun ei sinnepäin muuten asiaa, koska Prismassa toi hinta kokoajan voimassa.

Ohje kiinnostaisi minuakin
 
carmen: meil oli aamu 7:ltä +4 astetta mut nyt kun laitoin tytön tonne aurinkoisemmalle puolelle nukkumaan niin mittari näyttää nyt jotain +13 astetta mut päällä on kevyt vanupuku, ohuet tumput, ohut pipo+huppu, makuupussi mutta sekin vain puoliks kiinni, vaunun läppä, auinko lämmittää siihen mukavasti..toppahaalarin otan käyttöön vasta yli -5 asteessa pakkasilla siihen asti yritän pärjätä paksummalla fleecehaalarilla ja lisäämällä sisävaatteitten päälle viel jotain villasta yms.

 
niin just Marmotta Ihana mies ja ajattelevainen, pikku Eeva saa aloittaa avantouinnit heti tana syksyna :D .

Summer Meilla laitetaan tuota Mirena kierukkaa paivittain ja taitaa olla parhaita hormonikierukoita markkinoilla ja minusta tuntuu etta myos ihan suomalainen tuote.

Kriisi Voi jumprat :hug: . Onhan se ikavaa kun joutuu jatkuvasti koepaloihin. Toivottavasti saavat syyn selville.

Nyt on vasy iskenyt tanne, elohiiri vapattaa oikeessa silmassa ja itkukurkussa eika juuri mitaan syyta edes itkeskelyyn, F:kin nukkuu pitkaan aina puol neljaan aamulla ja sitten tunnin valein herailee... Oli tosin karttynen eilen piikejen jalkeen ja annoin panadolia yota vasten. Tiistaina harmitti kun laitoin piilarit silmiin ja tummat silmapussit tuli esilee, ei edes valokynat auta asiaa. ottaa aivoon ihan oma turhamaisuus :(

Carmen
En tiennytkaan etta noinkin voi kayda jos vauva vain yhteensuuntaan kaantaa paataan. Ei taalla mitaan tuollaisia puhuta tai tarkisteta. Pitaa nyt itse seurailla miten kun aina nukkuu vaa samallalailla.

Nyt meen tekeen jotain etten ihan kokonaan repee. Rupes F;kin itkeen jalleen kerran, pitaisikohan antaa lisaa panadolia :|
 
weiss Voimia sinulle :hug: Tiedän itse kokemuksesta, kuinka rankkaa on asua toisella paikkakunnalla kuin vanhat ystävät ja vanhemmat! Kyllähän meilläkin Nean kanssa on kauheasti uusia mammakavereita, mutta ei se tosiaankaan ole sama kuin ne ihmiset joiden kanssa on yhdessä kasvettu lapsesta saakka :ashamed: Tästä syystä me itseasiassa päätettiin laittaa tänään meidän asunto myyntiin ja jos joku tämän haluaa ostaa niin voipi olla, että me pakkaamme kamat ja pimun muuttoautoon ja huristamme takaisin "kotiin" :D

kriisille myös jaksuja hoitoihin!

marmotta Siis aivan ihana sun miehesi :D Neljä laatikkoa saman koon vaippoja ja uima-allas :LOL: On tosiaan varmasti herkkä paikka mennä sanomaan esim vaipoista, jos toinen on ihan tohkeissaan panoksestaan.. Jospa vaan myyt ne kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin ja ostat oikeaa kokoa tilalle? Miehet kun ei varmastikaan huomaa, jos erilaisia vaippoja on tullut tilalle :D
 

Yhteistyössä