TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

auttakaa hysteerista oltiin Avan isovanhemmilla käymässä ja tultiin kotiin. laitettiin tyttö nukkumaan ja nyt huomasin, että koko tyttö haisee jollekin ällöttävälle hajusteelle. Olen ennenkin huomannut, että avan tädit ja isoäiti käyttävät paljon parfyymeita, mutta en ole kehdanut huomauttaa omasta allergisuudesta ja vauvan tottumattomuudesta hajusteille. mitäs nyt pitäisi tehdä? en raaskisi vauvaa herättää ja pestä.voiko tuosta parfymoituna nukkumisesta olla haittaa. pelottaa ihan kauheasti, jos vauva saa jonkun allergiakohtauksen.
päivänsäde kiva kun olet palannut.
 
KATRINAINEN: Meillä on sama juttu noiden hajusteiden kanssa kun eräs ystäväni tulee käymään. Tuoksahtaa koko neiti ihan kauheesti hajuvedelle ja vaikka allergisia ei ollakaan, ei se silti ole kovinkaan mukavaa... Ite oon vaan niin lässy, etten kehtaa asiasta huomauttaa! Vaatteet ollaan vaihdettu ei muuta, mutta sitä en tiiä mahtaako asia olla eri jos on vaaraa olla allerginen. Eipä tainnut mun löpinät paljoo lohduttaa... :/

LC ja REPA: Tekös olitte kovia joutuneet kokemaan? Hyvä kun pelkällä säikähdyksellä selvisitte, ihan kauheeta! Meillä maija on kanssa pari kertaa itkunsa lopettanut sellaiseen poissaolokohtaukseen, ihan kummallista. Ihan kuin olis pieni hengityskatkos samalla. Sitten alkaa taas kauhee huuto... En ole asiasta neuvolassakaan maininnut, siellä kuitenkin sanotaa vaan, ettei noista pienistä aina tiedä ym. Neuvolatäti on kyllä tosi mukava eikä lainkaan mikään tiukkis, mutta välillä toivoisin selkeimpiä vastauksia askarruttaviin kysymyksiini! Raskausaikana oli sama terkka ja piti mua varmaan ihan vitinä tapauksena jo silloin. Ei uskonut mun alavatsakipuiluihinkaan ennen kun aloin verta vuotaan. :/ Sen jälkeen ei pitänyt mun "valituksiani" enää ns. turhina höpinöinä...

Varmaan pitäis nukkumaan mennä mutta kun tuntuu, että tämä aika on ainoaa omaa aikaa päivästä... Kaikenmoista on pitänyt kommentoida mutta enhän mä mitään muista
 
Huomenta.

Meillä takana tosi hyvin nukuttu yö. Olin illalla eskarin vanhempain illassa ja sinä aikana pikkumies oli nukahtanut ja veteli sit yöuntaan ja heräs klo 3.30 syömään. Unia jatkettiin klo 7 asti ja niihin aikoihin olis muutenkin pitänyt heräillä. Eli äidillä ihanan levännyt olo vaikka BB:t jäinkin illalla katsomaan :)

Nyt vaatetta päälle ja eskariin.

Jossu & K 3½kk
 
helou!

En ymmärrä mikä tolla neidillä on, kai joka kasvu vaihe tai sitten vaan pohjaton mahalaukku! :D illalla siinä kl. 20 vetäs 130ml ja n. 21:30 joi vielä reilut 150ml siitä yö unille ja jo klo.1 juotiin taas 100ml klo. 3 ja 6 söi vielä tissiä :eek: huhuhhuh. Nyt meni siis vähä paremmin kun viime yö mutta silti väsyttää |O

Ja eilen iltapäivällä koitin sekoittaa sitä velliä nan:in sekaan, laitoin vähän alle yks kolmas osan velliä ja loput maitoa. Ja ei tullut mitään maha vaivoja onneksi. Ajattelin nyt aamulla vielä vähän totuttaa ja ehkä illalla vielä kerran.. Totuttaa niin että pystyisi vaikka aina iltaisin antamaan sitten pelkkää velliä. ( Siis jos se auttaa pitämään nälän poissa öisin pitempään, jos ei auta mennään pelkällä maito linjalla. )
Joo ja tosiaa, kun mainitsin eilen omalle äidille siitä että ostin jo velliä, ihan kokeilu mielessä niin johan sain kuulla kauheat litangijat kuinka ei pitäis vielä 3kk antaa |O onneksi siskoni oli puolellani ja sanoi että aivan hyvin voi koittaa, olihan ennen kiinteissäkin esim. 3kk alkaen saa antaa...

 
huomenta!

monilla näyttääkin olevan hyvin nukuttu yö takana, niin täälläkin. tyttö nukahti 20:30 yöunille ja heräs 4:30 syömään ja joi 2dl maitoo sit pyöri ja hyöri sängyssään 5 asti kunnes nukahti ja herättiin vasta 7:30 ja nyt tyttö on jo ekoilla päikyillään..tosin aamulla ei jostain kumman syystä maito maistunut, oli paremminkin heti herättyään ylivuotoa ja puklailua..

jee, näyttäs siltä että tänään päästään vaunulenkille, aurinko pilkottaa pilvien takaa..ihanaa saa raitista ilmaa itekin.

täällä on päikkärit pidentyneet viime aikoina kun vihdoin ymmärsin laittaa tytölle vaan enempi vaatetta päälle esim. ulos nukutettaessa ja sängynpohjalle peiton lämmikkeeks..

 
Huomenta

Täällään on vauvelit nukkunet hyvin, oispa kiva kun meilläkin jospa joskus.

Mä alotin korvikkeeseen totuttelun et aamuisin annan pullon, yöllä ja illalla imetän. ehkäpä sitä sit 5- 6 kk pääsee kokonaan imetys hommasta irti. meidän pojalla on vaan niin onnellinen ilme ku on tissillä jotta :D

Täällä tais aiemmin olla puhetta menettämisen pelosta, tääkin mamma pelkää kauheesti kätkytkuolemaa ja ravaan päivälläkin monta kertaa katsomassa kun on päikkäreillä. ja yöllä tarkistan monta kertaa kun herään.

nyt kahville ja aamupalalle vaik heräsin jo puol 7
 
Huomenta,

majjsä oot sen verran nuorempi et sun äitiäs moinen vois ihmetyttääkin. Mä oon syntynyt kuten nimimerkist näkyy ja silloin annettiin orjallisesti yks rinta ja seuraava 4h päästä ja imetys lopetettiin 4kk ikäsenä ja taidettiin sitä appelsiinimehuukin juottaa vauvoille silloin. Meidän äitii ihmetytti aikoinaan se etten antanut vettä vauvalle. Silloin kun itse ollaan oltu pienii se vesipullo oli hyvänäidinmerkki ja se piti aina olla mukana -nykyään kun vava ei vettä tarvii. Niin ne muuttuu ajat ja kiertää ympyrää -mikä milloinkin on hyvästä ja pahasta. Tietkö mikä parasta naapurin rouvalle kaks naista oli sanonut et EU direktiivit kieltää antamasta pienelle perunaa :LOL: hän tokas et kasvattaa lastaan maalaisjärjel ei direktiivien mukaan :)

pitää käydä auttaa neitii-askartelee kortteja... :wave:
 
Huomenia pikaisesti!

Meillä kans hyvä yö,nukuttiin jälleen 7.20 asti...jällee 5 lähtien tunnin pätkissä,mutta meille se on lottovoitto :D Muuten heräs 2 kertaa,eli perussetti kun nukkumaan kuitenkin jo puoli kahdeksalta...

Harrastaako muut tissitainnutusta yöllä (tai pullo)? :p Minä tunnustan suoraan että jos poika ei tunnu tokenevan tarjoon tissiä,oli nälkä tai ei. Varsinkin aamusta että sais unia pidennettyä :xmas: En tiiä kuinka hyvin poika tottuu sit että aina on saatavilla,mutta nyt tuntuu noi unet tärkeimmiltä. Tasan kerran oon saanu hänet tutilla tainnutettua keskellä yötä...tai ehkä sais jos jaksais tunnin notkua pinniksen yllä,mutta kun ei jaksa :D Ja nyt on taas lipsuttu siihen että ekalta syötöltä poika jää viereen :ashamed: Simppelisti nukahdan siihen ja sitten kun herään onkin toisen ruokailun aika ja oon niin puoliunessa että ei tuu mieleenkään nousta :ashamed: Noh,ehkä se onnistuu paremmin kun Kasper nukkuu yönsä suht kokonaan tai edes yhdellä syötöllä,eikä masu vaivaa enää niin usein.Kun edelleen väitän että jos pojalla olis maha kunnossa,se ei edes heräis syömään....en tiiä B)

Tänään olis tarkotus viedä poika mummolaan hetkeks että päästäis miehenkanssa huonekaluostoksille,saas nähä onnistuuko...riippuu miten mies pääsee töistä =)

Missähän mulla on se neuvolan soseopas :eek: Oon tarkka tavaroiden paikoista mut nyt kun ei oo ite tehnyt muuttoa niin mistään ei oo mitään hajua :kieh: Kenetköhän palkkais tätä kämppää järjestämään |O


Nyt äkkiä tekemään kotihommia kun poika vielä uinuu...on alkanut nyppimään iteltään tuttia pois kun päikkäreille menee ja sit itkee kun ei oo tuttia :kieh:

Repa ja Kasper 3kk ja reilu viikko
 
Huomenta kaikille!

Mites Katrinainen sait yösi nukuttua?

BB: Juu, koukussa ollaan täälläkin, myönnän! :ashamed: Mun mielestä ihan uskomattoman hauskaa viihdettä kun katsoo toisten sekoiluja, en oo pitkään aikaan nauranu niin paljon kun iltaisin bb:tä katsoessani. Ja myötähäpeän määrä on valtava!!! =) No, mä nyt oonkin vähän tällänen outolintu...

Viime yö meni ihan ok. Eka pätkä 6,5h ja seuraava 2h. Nyt on neiti päikkäreillä, se ½h olis nyt täynnä että kohta taitaa kutsu käydä...

REPA: Täällä harrastetaan joka unille tissitainnutusta! :/ Öisin kun syö niin nukahtaa siihen (istualteen syötän) ja myöskin samantien jatkaa uniaan. Päivisin (kun kerran taas oon opettanut tissille nukahtaan) onkin enempi taistelua nukahtamisen kanssa. Makuultaan tissitän ja sitten kun huomaan, että maija on jo ihan unessa niin otan tissin pois ja tungen tutin suuhun. Jos tuttia ei enää huoli kun on niin unessa niin sittten maija herää muutaman minuutin päästä ähryämään ja rauhoittuu vasta kun se tutti on suussa. Ja usein tutti suussakin alkaa ähryäminen (eli varmaan etsii tissiä) eikä rauhoitu ennen kun tosiaan laitan sen tissin suuhun. Ja sitten taas uusi yritys tutin kanssa... Ihan uskomatonta sirkusta aina välillä. Jos yritän maijaa unille ilman tissiä, alkaa kauhee ulina joka hetken päästä muuttuu kunnon itkuksi ja siinä sitten unikin menee jo ohi eli vauhkoontuu uudelleen. Kertokaa ihmeessä vinkkejä, miten pääsen tästä tissihärdellistä pois!!!???

Oli ollut puhetta myös läheisyyden tarpeen vähenemisestä... No kuten äskön kirjotin niin se on täällä kyllä lisääntynyt. Moista tissin tarvetta ei ole aikaisemmin ollut, vaan on nukahtanut ihan pelkästään tutin kanssa. Ja koko ajan tuntuu pahenevan vaan.

Niin ja noista velleistä. Kaveri juuri kertoi miten hänelle on aloitettu tuo tuoremehu 2kk ikäsenä ja paljon muutakin, mitä nyt kammoksutaan! Ja ihan kunnon ihminen hänestäkin on tullut. Ohjeet tosiaan muuttuu aina ja sitten kauhistellaan niitä, jotka tekevät oman mielensä mukaan. Tosin varmasti noissa ohjeistuksissa on paljon perääkin mutta eiköhän ihan ok ole jos vähän vierestä toimii...
 
hajusteista meillä ei oo onneks sellasii parfyymin käyttäjii, mut mitä mieltä ootte ihan pyykinpesuaineest me saadaan vaatteit yhdelt sukulaiselt ja kyllä ne haisee/tuoksuu pesuaineel. Heitän heti koneeseen -itse kun käytän hajusteetonta aina. Se on jännä mihin hajuihin ja tuoksuihin tottuu. Mies yritti joskus et ostaisin jotain tuoksuvaa huuhteluainetta -mut ei kyllä se raitisulkoilma on parasta silloin kun ne pyykit saa sinne ulkonarulle. :)

carmen meillä neiti kyl taitaa käyttää äitii tuttina ja tankkaa varmaan läheisyyttäkin-mut nyt kun ollaan menty samaan aikaan nukkumaan en ole antanut hänen nukkuu rinnalle. Se on paha jos sen oppii - ainakin kun ei oo tarkoitus lopettaa imetystä ennen kuin täyttää vuoden. ihan kivasti on mennyt nostan vaan neidin ylemmäs ja hän vähän etsii mut sit mä nukahdan ja hän myöhemmin kun on iltajumpat tehty :) Mä aikoinaan vähensin silleen et ilta ja yö syönnit oli ne viimeiset. Eli päiväst tai aamust olis varmaan hyvä korvata jos rinnat kestää. Voihan sitä antaa pient hörpyt ja sit korviketta. Meillä neidille on käynyt noi korvikkeet ihan hyvin silloin kun on niitä tarvinnut -pumpannut en oo ollenkaan ei oo kyllä ollut tarvettakaan.

mut nyt laittaa aamupalaa :wave:
 
Merika77: Meillä käytössä milloin mitäkin pesuainetta, mutta ei mitään tosi vahvasti tuoksuvaa ja ulos minäkin laitan kuivumaan aina kun vain hiukankin on mahdollista. Kaikki uudet vaatteet menee meillä pesuun olivat sitten uusia, tuttavilta saatuja käytettyjä tai kirpparilta ostettuja.

Meillä ollaan ekoilla päikkäreillä. Ja minä täällä vaan roikun. Tosin pyykkikone on sentään pyörimässä.

Jossu & K 3½kk
 
moro.

ihan vaan nopeella kurkkauksella. Aattelin lähtee pojan kanssa kirppikselle ettiin vaatteita.. Matkaa olis suuntaansa noin 1,5 h, kävellen siis.. Jos nyt ei mikään vesisade ala. Ittellä vieläki kurkku kipeenä. Joten flunssaa taitaa pukata..

Meillä nukuttiin yö ihmeellisen pitkään. Sekä poika että äiti heräs 8.45 ja nukkumaan poika oli mennyt klo 22. Pitäskö olla jo huolissaan??? Ehkä toi peruna täyttää sitte niin hyvin...

Onko muilla soseraivareita??? meillä poika syö sosetta vain, jos ensin antaa reilusti maitoa.. Muuten ei tajua keskittyä siihen, että saa ruokaa suuhun.. Sitten kun on antanu ensin maitoa 50 ml niin syö tosi nätisti ja maistuu hyvin. Outoa.

BB:tä
Mäkin katon. joko kovalevyltä tai sitten illalla... Heti BB:n alettua ollaan kukuttu miehen kanssa pidempään pystyssä ja molemmat on aamulla väsyjä. Ei hyvä. Onneks kestää vaan ton 3kk. Heh

nyt laittautumaan
 
weiss
Summer: Esikoisella oli ainoastaan punaset posket ja lehahti punaiseks aika nopeesti jonkin väärän ruoan antamisen jälkeen, tosin pysy punasina niin kauan, kun sitä sai. Toki, oli muuallakin ihottumaa, mutta posket lehehti ensimmäisenä. Nyt tälle miehelle tulee punaisten poskien lisäksi nyppyä ja ihottumaa jokapuolelle kroppaan, jopa päähän. Ihottumaa on kyllä muutoinkin koko ajan, mutta lehahtaa pahaksi, jos saa ei sopivaa sosetta.

Mie oon päättänny jatkaa imetystä vielä siihin saakka, kun aletaan kokeilemaan noita viljoja. Helpompaa sitten näin ja tuleepahan kunnon "laihutuskuuri", kun ei saa syödä mitään.. :D
Ja myönnän, jotta tissi täälläkin laitetaan suuhun yöllä aika pienestä ähkinästä, jos ei rauhoitu.. :ashamed: Ja on kyllä ruvennut mietityttämään, jotta kuinka käy, kun imetys loppuu.. Ja sekin, jotta kuinka saan ukkelin nukkumaan omassa sängyssä, kun nukkuu yöt kokonaan vieressä, juur tuon kätkyt jutun takia.. :ashamed: Tosin päikkäreille laitan omaan sänkyyn. :whistle:

No, nyt herättiin torkuilta.. :wave:
 
Arvatkaapa miten meni yö? No ihan samaan malliin kun viime aikoina aina. |O
Velliä annoin hiukan illalla, mutta silti heräsi syömään 2-3 tunnin välein ja pyöri ympäri sänkyä kun ei syönyt. En uskaltanut antaa velliä kun jotain 20ml ja siihen sekoitin 100ml maitoa, kokeiltava hiukan isommalla annoksella tänään.

majj mun äiti meinas vähän samaa, että ei näin pienelle vielä velliä.. on tosin aina sanonut, että itsehän minä vauvani parhaiten tiedän ja sanoi niin myös nyt. Se on meillä mies, joka jupisee asiasta. Että ei vielä kiinteitä. Luumua annan lusikallisen-pari päivässä että maha toimii ja joskus maistatan lusikan kärjellisen jotakin omalta lautaselta eikä velli ole lähelläkään kiinteää. Omasta mielestäni vauva ei siis syö vielä kiinteitä. Ja sitäpaitsi lopetan enemmän kun mielelläni vellikokeilut tähän jos mies saapuu paikalle heräämään 5 kertaa yössä syöttämään Eevan. Helppohan sen on parin tuhannen kilometrin päästä arvostella kun nukkuu yönsä täydellisen hyvin eikä Eeva ollut tällainen kun mies vielä oli täällä. Ja nyt siellä on koko miehen suku ihan huolissaan vauvasta kun outo suomalainen äiti syöttää jo kiinteitä. :headwall:

Pesuaineet meillä aina olleet Erisania tai LV:tä, samoin huuhteluaineet. Ärsyttää nenää jos joku tulee kylään ja vaatteet on selvästi pesty jollain tosi tuoksuvalla, kun en ole tottunut. Sama hajuvesien kanssa, vaikka itse kidun ja kärsin kun en oikein henno käyttää. Ja kun oon silti ostellut niin ihania uusia.. Kai se on alistuttava tähän kohtaloon. Ja uskoteltava itselle, että ihan hyvältä se pulautuskin haisee, ei siis haittaa vaikka sen haju on varmaan pinttynyt jo mun ihoonkin. Milloinkohan uskaltaa alkaa käyttämään jotain mietoja vesituoksuja? Kun vauva on niin iso, että menee kouluun? :)

Muuten, missä on Matamimimmi?
 
Piti lähteä vaunujen kanssa käymään kaupassa, mutta vettä alkoi sataa ihan taivaan täydeltä. Nyt tyttö nukkuu päikkäreitänsä vaunuissa terassilla, jos sinne kauppaan hiippailisi sitten seuraavien unien aikana.

Meilläkin nukuttiin pitkät yöunet. Tosin tyttö nukahti vasta klo23.30, mutta heräsi vasta klo7.30. Ehkä se maissivelli sitten tosiaan pitää paremmin nälkää :) .

Pesuaineet Alkuun käytin MiniRiskiä, nyt käytössä LV.

Ei vitsit on huono omatunto, kun en ole saanu aamulla mitään aikaiseksi :ashamed: . Tarvis varmaan mennä edes pyykit laittamaan pois narulta. Tyttö on nukkunu kumminkin jo 2h, joten pian heräilee. Palailen taas, täytyy saada edes jotain tehtyä nyt aamupäivällä.
 
Huomenta!

Kiva kun vielä muistitte minut, ihan kun olisi kotiinsa tullut :)

Yö meni hyvin. aaoo nukahti joskus 21.30 ja heräsi syömään 5.30. Nostin viereen ja laitoin tissiin suuhun. Sit jatkettiin unosia vielä 9 asti. Eilen illalla sose maistui tosi hyvin. Aikaisemmin on ollut joskus semmoista kakomista.

Hajusteita: Minä pesen ihan Arielilla pyykin, eikä onneksi ole ollut mitään murheita. Hajuvettä en juuri itse käytä nyt, kun kurja jos se menee vauvan suuhun. Ei maistu hyvälle ei..

Tissitainnutusta harrastetaan täälläkin. Laitoin just pojan päikkäreille, eikä rauhoittunut ollenkaan omaan sänkyyn. Sit kun panin tissin suuhun, niin johan lupsahti simmut kiinni. Itsepähän olen muksun tuohon opettanut. Voihan nenä, millähän tuosta pääsisi eroon?

Onko teidän muiden vauvoilla ollut karstaa päässä? Aaoo:lla on ja olen kokeillut kaksi kertaa tehdä öljyhoidon sillä tavoin, että hieroin ruokaöljyä päähän ja pipo hauduttamaan hoitoa pariksi tunniksi. Sit kylpyyn ja vauvaharjalla kevyttä harjausta pesuaineen kera. Mut eipä tunnu tehoavan :/ Onko jollakin pätevämpää ohjetta tai kikka kolmosta moiseen vaivaan?

Tänään olisi neuvolapäivä. Saapa nähdä missä mitoissa mennään. Rokotuksia ei meille tule, kun osallistuttiin meningokokki rokotetutkimukseen.

Aurinkoista päivää kaikille :)

Päikkäri ja poika 4 kk huomenna
 
huomenia, taalla tytto ihan sekaisin kun herattiin jo ennen 8aa ja tavallisesti notkutaan 9 asti sangyssa :D.

Nyt roikkuu tissilla. Yolla syotin eka kerran 5.15 (enkkarit) yolla selvitaan tutilla ja pikku ahinalla. Mut heraan itse 2delta kun on niin tottunut :headwall: . Ma myos nukutan tyton tissille paa-asiassa. taytys varmaan ruveta tuohon tutti hommaan tai jotain...

Majj ja Marmotta luin omasta neuvolakortistani etta 1 1/2 kuukauden iassa oli suositeltu perunan, kananmuna keltuaisen ja tuoremehujen antamista, joten sellaista oli 70luvulla ja nayttaa minustakin kasvaneen mieleltaan aivan tasapainoinen ihminen =), joten 3 kuukautta ja yhden paivittaisen vellin anto ei nyt maailmoja kaada. Toinen juttuhan on se aidinmaidon anto 6kk taysinaisesti. Se on WHO;n ohjeistus koko maailmalle ja pitaa ajatella kehitysmaiden aiteja joilla ei ole varaa ehka hankkia (tai on kertakaikkiaan ruuasta pula) ravitsevaa vastinetta aidinmaidolle ja tietysti siella on myos enemman tartuntataudit ym myllaamassa kuin meilla lansimaissa kun rokotus ohjelmat ovat niin kattavia. Aidinmaitohan on todettu antavan ensisuojan vaaville. Marmotta Kohtahan voit antaa maitopullon miehelle kateen ja sanoa ett hyvaa yota kulta, ma meen nukkuun, ruoki vaavia kun se heraa noin 3-4 kertaa yossa :D , luulen etta parin yon jalkeen loppuu ohjeistus etta voikos sita vellia antaa vai ei!

Naukuri
Taalta ei saa Liberoa, mutta voinhan ostaa nuo huggerssien vesivaipat ja kokeilla. Nyt eka kerta kuiteskin kaydaan noilla saaduilla uikkareilla kun en loytanyt kaupasta mieleista. Jospas lahtis la tai su Oxford Streetilla oikeen kaymaan.

;) hymiosta, nyt kun Carmen kertoi miksi se tulee, niin johtunee siita etta ; naippain on a: tai o: paikalla kun kyseiset kirjaimet ei ole kaytossa. (kuten esim meilla, muuten kuin ohjelmoimalla erikseen) ja jos lyo sitten sulun peraan niin syntyy tyohymio. :D hehe olipa toosi selkee sepostus.

Nyt Pyykki huoltoon!
 
Nukkuuko teidän lapset suu auki???? mie menin äsken vaunuista kattomaaan kultaa kun oli päikkäreillä meinasin kakkia pöksyyn kun näytti niin pelottavalta kun makas kita auki..pelotti koskettaa :ashamed: :ashamed:

Miunkin pitäs käydä uimavaippoja ostamassa jos vaikka hallissa tai jossain kylpylässä käyttäs muksuja tai esikko käy kerran viikossa uimassa isänsä kanssa.

Summer: Meilläkin lehahtaa posket punaseksi heti kun äippä syö jotain sopimatonta..mä ihan kkirjotan nykysin ylös mitä syön..

Pääseekö kiloklubiin viellä mukaan?? Pitäs pyöree kymppi puottaa tai 15 mut alotetaan 10 niin ei tunnu niin pahalle.
 
luin just ulkona nukuttamisest 95% nukuttaa ulkona ja loputkin varmaan nukuttais jos mahdollista :) mitensLC nukutatko sä? Tässä luki et jossain maissa sitä pidetään lähinnä heitteille jättönä jos vauva nukkuu yksin ulkona -vaikka tarkan valvonnan alla se pikkunen kuitenkin on. marmotta mitens sun miehen suku meninaa? Tässä luki et pohjoismainen ilmiö. Ja ihmiset nukuttaa ulkona eikä oikein tiedä edes miks. Mistä syistä teillä muuten mukutaan tai ei nukuta ulkona? meillä ainakin ohjeistus vtuli aikoinaan äidiltä ja jotenkin se vaanon tapa -pitempään siel nukkuu ja vauva saa raitista ilmaa siks kait meillä tehdään niin. :) Tässä kerrotaan etArvo Ylpön aikaan tällainen olis ilmestynyt ohjeeksi lastenhoito -oppaisiin. Kaks plussaa olen siis lukenut. :)
 
Sekä että nukutaan. Ulkona kait lähinnä ton raittiin ilman ja sitä kautta pidempien unien vuoksi. Ja onhan se osittain kaiketi tapakin, että niin suomalaislapset nukkuu :)

Neloselta tulee taaperoista jotain nukuttamisjuttua....
 
Merika,
ei nukuta ulkona ja ihan vaan sen takia että ei nuku vaunuissa :headwall: Se on ollu yllättävän rassaava asia nää 4kk ja nyt oon tehny päätöksen...enää en ees yritä. Se on ihan turhaa kun ei kerran nuku. Yritetään käydä ulkona edes hetki kun on hereillä. Ja ootan ihan hirveesti sitä että kohta oppii istumaan. Sitten voidaan olla ulkona rattailla ja sillon kun on hereillä. Nukutaan aina sisällä, se on vaan hyväksyttävä.
Nukuttaisin itse mielelläni tuon raittiin ilman takia ja pystyis paljon paremmin olemaan esikoisenkin kans ulkona.

Marmotta, tosiaan vaikka miehet kaikkensa yrittää ja on ihaniakin...niin ei ne oikeesti kaikkea tajua. Niinkun Poika 04ja08 kerto siitä siivoomisestakin ja onhan noita esimerkkejä vaikka kuinka...täällä meilläkin.

birdie, kyllä meilläkin turhautuu pelkkään soseeseen ja juotankin maitoo reilusti. Ei kait siitä soseesta täyty maha niin nopeesti kun maidosta tms.
 

Yhteistyössä