TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

KIITOS KAIKILLE

heinuli: Tässä joensuun kylessä asustellaan vähän pohjoiseen päin

meilläkin puklaillaan ja oonpa huomannut et jos korviketta juo niin viellä enemmän.

mut huomenna enempi nyt pitää lähtee esikko laittaa nukkumaan eikä ookkaan ihan helppoa aina
 
Repa: Hyvä, kun varoitit :D Pitää vahtia... Meillä myös sama meininki tuossa kääntymisessä eli kun äitee vähän avitti, niin hienosti kääntyi! Kovasti itse yrittää lattialla ollessaan, mutta mä tökkäsin sit hieman ja niin vain käännähti ;) Ehkä sit kohta ihan omin voiminkin.
 
weiss
Arvatkaapa, että mie sekoon kohta näiden juttujen kanssa!!! :headwall: Nyt tuntuu, jotta mitä tahansa ruoka-ainetta kokeilen niin koko ajan iho helahtaa ihottumaan. Sitten et tiiä ootko itse syönny jotakin "väärää" vai eikö tuokaan sovi pienelle. Sen takia pitäisi lopettaa imetys niin eikö perkele sitten ala korvikkeidenkin kanssa olla tuollasta vääntämistä! Mitä jos sitten alkaa puklaamaan kaikista korvikkeista ¤#¤#¤%!!! Ja tuo puklaaminenhan ei ole mitään pientä.. :headwall:
 
Tuttelista Meillä myös tyttö pulauttelee siitä ihan kamalasti. Muut korvikkeet ei aiheuta lähellekään yhtä isoja pulautuksia.

Katrinainen Ei Jessikään kovin paljon Avaa enempää painanut 4kk neuvolassa, 6780g. Varmasti aktiivisuudella on osuutta asiaan.

Kiinteistä Meillä neiti on saanut neljänä päivänä maissivelliä. Tänään se maistui ensimmäisen kerran, kun kokeilin sekoittaa sitä Nanniin. Kaikki meni mitä tarjosinkin :). Annoin tänään myös pikku maistiaisen perunaa, ehkä puoli teelusikallista. Neiti ei ensin meinannut tajuta, että suussa on syötävää. Pyöritteli perunamössöä suussaan ja välillä se tuli takaisin huuliin. Huomenna kokeillaan taas, jospa menisi jo koko lusikallinen.

Carmen Eiköhän kaikki ole hyvin, jos tyttö on ihan tyytyväinen ja kasvaa. Mun kummityttö oli vauvana samanlainen, söi vain 4-6krt/vrk ja hyvin kasvoi.

Tervetuloa Kahden poijjan äippä porukkaan mukaan :)!

LC Hui! :hug: Tilanne oli varmasti pelottava :( . Onneksi

Mitä olen oppinut? No ainakin sen, että elämä on nyt täysin erilaista kuin ennen vauvaa. Suunnitelmia voi tehdä, mutta se on eriasia toteutuuko ne. Vauvan tarpeet menee omien edelle. Äitinä oleminen on tosi ihanaa, kun saa hoivata tuollasta omaa pientä ja rakasta nyyttiä :heart: . Ja ne vauvan hymyt on aivan yli ihania!

Hyvää yötä! :wave:
 
Carmenkasvaako vauva hyvin-onko siis neuvolantäti tyytyväinen? silloin ei mitään syytä musta huoleen jos kasvaa normaalisti. meillä tänään neiti tissitteli 10.00 ja nukku sit 12.30 sit oltiin valveil ja mentiin ulos nukkuu 14.00 ja neiti nukku siel vesisatees vaunuis ja heräs kun käskin esikoisen mennä ovelle huutaa 18:30 sit syötiin seurusteltiin ja tissiteltiin. Nyt neiti nukahti noin 21.00 ja herää viel varmaan tissille. Meillä ainakin päivät vaihtelee tosi paljon.

nyt syödään
 
weiss
Mitä olen oppinut: Onhan kyseessä toinen lapsi. Entistä suuremmaksi on kasvanut äidin rakkaus näitä lapsosia kohtaan. Itsestäänselvyytenäkään en osaa tätä elämää pitää ja se, että olen saanut nämä lapset vierelleni kasvattaa ja opettaa jokainen päivä jotakin uutta. Jokainen päivä on oppimista ainakin minulle. Viimeinen kuukausi on ollut aika koettelumusta ja vastoinkäymisten aikaa, mutta silti olen jaksanut nauttia jokaisena päivänä pienestä pojastani ja isosta tyttärestäni ja nyt yksinhuoltajana olen oppinut myös sen, että nämä lapset ovat minulle se, minkä takia ei tarvitse vaan minkä takia haluan nousta aamuisin sängystä nähdäkseni ne hymyt ja saadakseni ne halit ja kuulla tuon maailman kauneimman sanan äiti. :)
 
weissminkä ikänen tyttö sulla - kyllä lapset on rakkaita, parasta mitä elämässä on tapahtunut ja vois melkein sanoo et tapahtuu .mut oon jotenkin ymmärtänyt et omat lapset on ihanii-mut ne lapsenlapset on sit jotain vielä ihmeellisempää :) saas nähdä sit joskus jos niitä saa.
 
Mitä olen oppinut: Mie ainakin oon oppinut ettei kaikki mene aina ihan suunnitelmien mukaan, olen oppinut myös että tapahtuipahan mitä vaan lapset menee aina kaiken edelle ja niinkuin Weiss sanoi äiti on mailman kaunein sana.

unirytmi: meillä mennään muutaman kerran päivässä vaunuihin nukkumaan ja nukutaan puolesta tunnista2 tuntiin yöt menee vaihtelevalla menestyksellä välillä ollaan tississä kokoajan kiinni ja välillä jopa nukutaan 3 tunnin jaksoja.

Onpas LC:llä ja Repalla ollut melkoiset koettelemukset mutta onneksi molemmat selvisivät säikähdyksellä :hug:

Weiss: Meillä kanssa vaivana nuo allergiat ja kauhea arpominen et mitä olen taas syönyt..siksi olen miettinyt et jos vähitellen siirryttäs pulloon..mut en tiedä raahinko
 
weiss
Huomenta!
Nyt alkaa tämän mamman usko loppua. Tuolle pikkumiehelle ei taia käydä perunan ja kuningatarsoseen lisäksi mikään muu. On kokeilussa ollut päärynä, porkkana ja nyt kukkakaali ja arvatkaapa kenellä on tulipunaiset posket! Ääh, allergiatesteihin päästään uudestaan vasta, kun kaura on koitettu eli aikaisintaan 5-6kk iässä. Aika heitteille meiät miun mielestä tays on kyllä heittänny. Kait tuolla perunallakin jonkin aikaa pärjää.. Alkaa meikäläisenkin ruokavalio olla kohta aika yksipuolista, kun viellä kananmunaa ja tomaattiakaan voi syödä. Huh huh.. :headwall: Kahden poijjan äippä: Eikö ole muuten vaikiaa lopetella imetystä, oon tässä jo kohta kuukauden päivät päättänny että NYT se on loppu!!! :LOL: Kuinka tein poika reagoi ruokiin? Iholla vai muutoin?
Merika77: Mein tyttö täytti viimekuussa 7v ja aloitti siis koulun.
 
Huomenta.

LConneks teillä oli hyvää tuuria matkassa. kaikkea voi tosiaan tapahtuu.

liikuntajoku sitä kyseli jossain vaihees -nyt se alkoi tän mamman kuntoilu. Olin eilen kuntosalilla ja voi että et nolotti :ashamed: mun kunto on nolla ja oon sentään joskus urheillut aikast kauan. Tää E on viennyt sit kaikki selkä -ja vatsalihakset mennessään. Siel kuntosalil oli kaks eläkkeellä olevaa opettajaa ja se toinen veteli selkä ja vatsalihaksii siihen tahtiin et huh,hu. Jotain vissiin pitäs tehdä - mä pakkasin kamat kun mies tuli kotiin ja lähdin yleisövuorolle :) sunnuntaina uudelleen. Hiljaa hyvää tulee -mut liikunnasta pitää alkaa pitää kiinni. Jotenkin vaan ei mukamas oo aikaa tai rahaa yms. tekosyitä kyllä löytyy ja taitaa laiskuus olla se suurin syy. :D

Meillä tänään neuvola ja sit saadaan toinen rota-annos. Ja saadaanko joku muukin piikki nyt 3kk neuvolas? Kiva mennä sinne taas jutustelee ja näyttää E:tä.

Mukavaa syyspäivää kaikille ja tervetuloa mukaan kahden poijjan äippä. :wave:
 
Huomenta ! |O Täällä on äiti jokka sai nukkui viime yönä huikeat 3h! 23-00 siinä meni ensimmäinen tunti, 00-3 tyttö söi VIISI ( 5 ) kertaa molempia tissejä jonka jälkeen otti ja vetäs vielä 140ml nan:ia! Nyt oon tullut siihen tulokseen että mun oma maito ei yksinkertasesti riitä, AINA ennen tuli maitoviikset ja harso tms mikä tytön alla on ollut on kastunut imetyksen aikana, vaan ei enään! Mä oon jo hetken aikaa epäillyt tota, ja mua inhottaa kun neuvolassa sanotaan että kyllä sitä maitoa tulee kunhan antaa lapsen imeä, mutta tuntuu ettei tämä päde meitä! :ashamed: Joka tapauksessa koitan päivät imettää mutta illat ja yöt mennään korvikkeella tästä lähtien. Sitten tyttö päätti olle hereillä 3-4:30 ( meinasin jo tulla koneelle :D ) lopulta olin itse niin väsynyt että hain vaunut ja sain tytön nukutetuksi vaunuihin ja 7 asti sain nukkua ja tässä sitä taas ollaan hereillä ja tyttö on hyvällä tuulella eikä todellakaa valmis päikkäreille :kieh: |O Ja eikä tuossa vielä mitään, mutta mulla on myös noussut kauhea flunssa ja yöllä oli lämpöä...

Anteeksi tälläinen tilitys heti aamuun :ashamed:

weiss Todela kurjaa käytöstä tays:sistä :| ja voimia sinne allergioiden keskelle :hug:
marmotta koititko sitä velliä eilen ? jos niin "auttoiko" :) ?

 
Huomenta

Yriten nyt jotain taas saada kirjoiteltu. Poika tossa samalla vetelee pulloa.

Meillä ollaan koht jo kk syöty velliä (maissi ja peruna-porkkana) oman mukavuuteni takia :) Siis yöt oli ennen velliä todella rikkonaisia. Tosin en voi varmaksi tietää kummasta johtuu vellistä vai iästä.
Soseita ollaan maisteltu noin 1vko. Perunaa, kukkakaalia, porkkanaa, parsakaalia ja sit marjasosetta jälkkeriks omenaa, päärynää ja sit oli joku sekoitus jos tais noiden edellisten lisäksi olla ananasta ja mangoa.

täitä: Meille tuli sit eka täi vaara ilmoitus eskarista maanantaina :/

Meillä on nyt sit "uus" auto sen mun maanantain ajelu rumpan tuloksena. Nyt on tilaa sille mahdolliselle uudellekin tulokkaalle :) Tätä auto juttua vois kait pitää miehisenä osoituksena orastavasta vauvakuumeesta :LOL:

talvivaatteita tosi pitää alkaa esille kaivella, kun noi alkuviikon aamut oli jo tosi viileitä. Onneksi olen hamsteri, joten kaikille muksuille löytyy jotain talven varalle, että alkuun päästään ja katsotaan sit millainen talvi tulee.

Jossu & K 3kk 2vkoa
 
Kiitos kaikille kommenteista! :flower: Ollaan tänään menossa neuvolaan ylimääräiseen punnitukseen, koska sillähän asia tosiaan selviää, kun tarkistetaan kasvaako neiti vai ei. Eilen söi tosiaan vain 4 kertaa koko vrk:n aikana ja tämän vrk:n puolella on syönyt vasta 01 yöllä. Aamulla koitin tarjota tissiä useampaan kertaan samoin kuin NANnia pullosta eikä mikään kelvannut. Muutaman kerran otti tissin suuhun ja alkoi imeä, mutta sitten yht'äkkiä lopettaa ja alkaa itkemään :eek: En sitten tiedä hermostuuko, kun maitoa ei alakaan heti herumaan?

Ajattelin kokeilla myös jättää tuota tutin syöntiä vähemmälle ihan vaan, että on sitten sekin vaihtoehto poissuljettu (meillä neiti alkoi syömään tuttia vasta n. viikko sitten ja muutama päivä sen jälkeen alkoi syöntivälit pidentyä ja nyt sitten suorastaan "lakkoilee", kun syöntivälinä voi olla 9 tuntiakin!!). Jos vaikka tutinimeminen sekoittaa tuota imtystä!

muoks. tällä välin pimu heräsi ja söi toisen rinnan. varmuudeksi lypsin toisesta tisusta suurimman paineen pois ja otin maidon talteen.
 
Tervetuloa uusille mukaan tähän meidän vauhdikkaaseen porukkaan.

Repa ja lc onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä.

Allergioista kärsiville voimia sopivien ruoka-aineiden etsintään. Meillä onneksi vielä ainakaan ei ole ilmennyt mitään vaikka isän puolelta on mahdollisuus allergia geeniin.

Poika roikkuu tossa käsivarrella, kun imaisi 200ml peruna-porkkanavelliä ja simahti siihen.
 
Huomnia.

Meillä nukuttiin jopa 7.30 asti,tosin ei putkeen mutta kuitenkin =) Poika osas ite ottaa aamulla lohtuhörppyä ilmavaivoihinsa tissistä,ei tarvinnut evääkään liikauttaa. Muutekin jäi hienosti heti kerralla unille,tosin hiukan ilmavaivasempaa oli taas yöllä. ja nukutus oli vähän itkusta... mutta melko nopea projekti.

Kun nyt pääsis vaan yli siitä hengityskatkoksesta. Pelotti oikein tehä iltapesuja kun kyttäs et millon se uusiutuu...

Weissille voimia allergioiden setvimiseen,kuulostaa kohtuuttoman hankalalta :/

Poika nukkuu juuri ulkona ja meikä taitaa painua sadetakkia etsimän,palataan :wave:

Repa ja Kasper 3kk+ reilu viikko
 
majj :hug: sinne flunssan keskelle, koita saada levättyä ja vaadi mieheltä vähän ylimääräisiä haleja. :)
Liityn väsyneiden kerhoon. Sama ralli jatkui täällä kun aina, nukkumaan 1 aikaan, 2 tunnin välein sapuskaa ja loppuaika (aina jopa 7 asti) järkyttävää mylläämistä sänkyä ympäri. Minen käsitä miten se voi unissaan saada sellaisen määrän liikettä aikaan! En uskaltanut illalla kokeilla velliä vielä, annoin vähän joskus 5-6 aikaan eikä siitä mitään masuvaivoja näyttänyt tulevan ainakaan siitä pienestä määrästä. Kokeilen tänään päivällä taas ja hiukan isompaa määrää ja jos ei mitään tule niin illalla sitä sitten. Mulla on muuten ihan samat epäilyt ollut jo pitkään, että maito ei iltaisin ja öisin riitä. Neuvolassa sanottiin samaa, kyllä sitä maitoa alkaa tulla kun jatkat vaan. Tää nyt on jatkunut ihan tarpeeks pitkään ja päivällä maitoa kuitenkin riittää, ettei nyt ole kyse siitä että se kokonaan olis loppumassa tai että haluaisin hirveällä innolla lopettaa imettämisen. Mulla ei vaan ole mielessä enää kun uni, ihan koko ajan. Kai sitä on opeteltava vaikka väkisin nukkumaan päikkärit. |O
 
huomenta!

meillä oli loistava yö takana (anteeksi että hehkutan kun muilla on risaisia öitä) .. poika nukku klo 22-08. Taitaa toi perunasose täyttää pojan vatsaa hyvin! Ajattelin että tänään vois ehkä kokeilla banaanisosetta hiukan... onko kukaan tehnyt itte noita hedelmäsoseita (päärynä, mango jne)? vinkkejä???

Majj, Marmotta ja Weiss tsemppiä!!

Hyvä carmen että meette neuvolaan! Eipä tarvii miettiä saako tyttö riittävästi maitoa vai ei. Aika vähältä kyllä syömiset kuulostaa..

Liikunta sovittiin miehen kanssa jo ennen vauvan syntymää että yritetään järjestää aikataulut niin että mäkin pääsen entiseen malliin liikkumaan. Nyt oonkin käynyt salilla noin neljä kertaa viikossa ilman poikaa. Lisäks koitan käydä vaunuttelemassa joka päivä.. Pakko yrittää liikkua jotta sais tätä läskiä vähän veke. Mutta en aio ottaa stressiä. vaaka kutsuu ens viikolla ja sit katotaan mikä on tilanne.

(.) vähän flunssa näyttää vaivaavan. Mulla on orastavaa kurkkukipua ja ihan hirvee väsymys päällä. 8h unien jälkeenkin väsyttää.. ja eilisiltana olin tosi väsynyt.. Ja tää väsymys ei johdu kyllä siitä että vauvanhoito olis raskasta.. poika kun nukkuu ja syö hyvin.

meillä roikkuu jo talvitakit (villakangas, eli ohkasemmat) henkarissa. Ja pojallekkin on ihana toppatakki.. Housuja ei tarvii kun voi harrastaa kerrospukeutumista.. Tai voi olla että ostetaankin toppahousut. Mutta onneks toi äippäpakkauksen puku on ihan sopiva, se välipuku.. nopeesti tuntuu meidän poika kasvavan.. Kotivaan mukaan painoa olis jo 7,4 kiloa! Hui!

nyt kotihommia tekemään.. poika nukkuu aamupäikkäreitään--
 
Juhlavaatteita ja lahjaa pitäis alkaa suunnitteleen, kun isäni täyttää ensi kuussa 60v.

Mitä olen oppinut Tämä pieninhän on mulla kolmas, mutta kyllä se pinna edelleen on pidentynyt. Suunnitella tosiaan voi, mutta toteutus voi olla toista, koska lähdön hetkellä saattaa edessä ollakin kakkahärdelli tai poikkeukselliseen aikaan nälkä.

Meillä alkaa koira vanhuksella olla lähtölaskennan aika. On vaivaa jos jonkun moista. Ihan kuin ois toinen vauva talossa. Tosta koiruudesta enemmän työtä kuin "huvia"

Jossu & K 3kk 2vkoa
 
Meillä aloitettiin eilen kiinteiden maistelu perunalla. Muutama lusikallinen maisteltiin ja osa saattoi mennä ihan alaskin. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaupan maissivelliä voi sekoittaa äidinmaidon tai korvikkeen sekaan? Ajattelin nimittäin tänään kokeilla maissivelliä ja pikkuhiljaa lisätä sitä iltamaidon yhteyteen. Vinkkejä kiinteiden aloitukseen otetaan mielellään vastaan.
 
Weiss: Iholla reagoi tulee ihan punaiseksi...

Kiinteitä ajattelin lähempänä 5 kuukautta kokeilla näitten allergia juttujen takia ja et saan totutettua toisen massun tuohon korvikkeeseen. mut saa nähdä eilen jo hiplailin velli purkkeja kaupassa mut sinne jäivät viellä. poikahan on vähän päälle 4 kk nyt.
 
Huomenia!

Weiss kirjoitippas ihanasti etta haluat nousta aamuisin kun tietaa etta saa haleja ja kuulee aiti sanan :heart:

Katrinainen Meidan tytto oli vahan reilu 5kg sunnuntaina ja ens maanantaina mennaan viralliseen punnitukseen ja toivon etta tyty ois 5.5kg kun taytaa sit keskiviikkona 4kk. meilla pieneen syntymapainoon vaikutti se raskausmyrkytys ja korkeet verenpaineet, niin taisi olla sinullakin jos oikeen muistan?

tyty nayttaa unkhtaneen koko maanantain episodin ja onneksi ei mitaan jalki aivotarahdyksen merkkejakaan ole. Itsella koko oikea puoli kipeena kasi ennen kaikkea. Kavin eilen vaunuileen 3 kertaa puiston ympari, lenkki on noin 6metria ja puistoon on matkaa myos se 600metria tai alle kilometri.

Liikunnasta En liiku muuten kuin kayn vaunuilemassa :ashamed: uimista olen miettinyt, mutta en ole saanut lahdetyksi. Onneksi lauantaina alkaa sit vauva uinti B)

Nyt meen kun tuo tytto leikkii yksin tuossa takillaan ilman mitaan virikkeita, muuten tulee taas huono aiti olo :|

Palaan myohemmin!
 
LC: Joo 6 metriä olis ehkä ollu vähän turhan lyhkänen lenkki ;)

Jossu: Oletteko siis viikon aikana maistelleet kaikkia noita soseita? Ja on menny hyvin? Meillä lähdetään ens viikolla maistelemaan, mutta ajattelin et 2 uutta ruoka-ainetta/vk korkeintaan. Aloitetaan varmaan bataatilla ja perunalla.

Liikunta: Käyn kerran tai kaks viikossa jumpassa ja vaunukävelyillä (4-8km) 3-4 kertaa viikos. Joka päivä en jaksa tuollasta lenkkiä heittää, kun vauvan unien aikana on aina niin paljon kaikkea tekemistä. Tykkään ruuanlaitosta ja siihen kuluu aikaa, kun kokeilen milloin mitäkin. Iltapäivän päikkärit on loistava aika tehdä ruokaa :D MUT LÄSKI EI TIPU!!!! En tajua mikä nyt on pari viikkoa vaivannu, ku vaaka ei vaan suostu näyttämään alempia lukemia :( Ja en todellakaan ole herkutellu. Mur.
 
AI nis, majj: Täällä kans kurkku karheana herättiin... Toivottavasti ei ole flunssa tulossa :| Meillähän poika on nyt toista viikkoa pienessä nuhassa. Tai oikeastaan on jo terveen oloinen, mut silti. Paranemisia sinne! :flower:
 
Moi kaikille!

Olen palaillut elävien kirjoihin synnytyksen jälkeen. joku ehkä saattaakin muistaa minut paivansede -nimimerkistä...

Meillä on ollut niin hektinen kesä muuttoineen ja remppoineen, että ei ole ehtinyt paljoa muuta tekemään. Nettiyhteyskin on ollut välillä kiven takana ja en ole päässyt muuta kun tärkeimmät hoitamaan. Mutta kiva huomata, että teillä on yhteys säilynyt ja vauvelit jaksaa hienosti :)

Meidän ukkeli on rauhallinen tapaus. Nukkuu usein jo koko yön. tai oikeastaan alkoi nukkumaan sen jälkeen, kun aloiteltiin kiinteitä soseita ja oma sänky -projektilla. Käntyy selältään vatsalleen ja jaksaa jo hienosti kannatella päätään. Pitkän ajan jälkeen niskat väsyy ja sit alkaa pilkkiminen :)

Joku kysyi vinkkejä kiinteiden aloitukseen; meillä alkoi tosi hienosti tuo homma. Annoin yhtä makua kerrallaan (kai se on suosituskin, osaa jättää pois jos allergisoi, tai ei sovi vatsalle). Porkkana tuntuu olevan herkkua. Yritin tehdä soseita itsekin, mutta en mä saa niistä niin hienoja kun valmiit ruoat on. Poika vaan kakoi, kun pistelin lusikkaa suuhun :/ Välillä annan aina pullosta tissimaitoa, niin uppoaa sose paremmin. Eli meillä vielä imetetään ja pumppaillaan liikaa maitoa pois.

Lupaan olla jatkossa aktiivisempi kirjoittelija!!!

ai niin, onko teillä kokemuksia vesivaipoista? Kesto, vai kertakäyttöinen, vai ihan vaan tavallinen uikkari???

Päikkäri ja poitsu melkein 4 kk
 

Yhteistyössä