TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Huomenta

tutti asiaaOnko teillä jo käytössä se ns. seuraava koko 4kk -> vai viel vauva kokoo. Meillä neiti tykästy eilen tuttii ja pysy suussakin -syö sormii niin kovin et pakko tarjota tuttii. Nukku jopa päikkärit ja yöllä se suussa. Aikja kätevä yöllä annoin sen suuhun ja syötiin vast aamulla siinä 06.00 eka kerran. :) Mut pitäskö se tutti kuitenkin ottaa pois kun on nukahtanut vai onko se ihan ok et sen kans nukkuutyhmä kysymys mut miten te teette. Luultavasti tutti ei enää tänään maistu.

pipo yms. lämmintä päälle mä löysin veljen vanhan villapuvun :) ja aivan söpön myssyn siihen. Ohkasen myssyn päällä on aina huppu, mut kyllä alkaa olee niin viileetä et pakko laittaa paljon lämmintä. Kohta saa kaivaa jo sen lampaantaljan ei se pahitteeks oo mahtuu just tohon pehmeeseen koppaan.

jenni onnea :heart: äänistä.

Repa sullakin näyttää olleen hyvä tuuri lääkärin suhteen. Hyvä kun sait apuja pikkuselle. Aika kovalle joutuu äiti tuon ruokailun ssuhteen, mut ehkä jouluna saat jo herkutella :) Mut mitä äiti ei pikkusen vuoksi tekis.

päivähoidosta mä kyselin esikoiselle jo ja pitäs laittaa hekemus -mut pikku neitii en raaski laittaa kyl. Mulle heräs ajatus et jos olisin sittenkin kotona viel kesän -09, mut riippuu tosiaan työtilanteest. Sais E kasvaa rauhas, kun mies ei innostunut kotona olemisest -hyvin sekin vois olla kotona pari kuukautta. Alko marisee et jos ei sit ookaan sitä samaa ajoo kun ennen yms. Joopa joo helppo sen on sanoo. Naisten täytyy sentään synnyttää ne vauvat ja oikeesti olla pois töistä ja miettii koska niitä palleroita vois yrittää tehdä/saada. Anteeks valitus, mut äiti se on joka joutuu järkkää kaikki hoidot kuitenkin. käyttääkö jonkun mies sen isäkuukauden?

Mut nyt meen keittää puuroo esikoiselle. Mukavaa tiistaita kaikille! :wave:
 
huomenta!

aamu alkoi jo ennen klo6 ja ekoilta 40min päikkäreiltäkin jo herätty tos 8 aikaan |O
toki tyttö ei pahemmin klo4 jälkeen nukkunut mut sadan tutin annon jälkeen palo käpy ja nousin sit ylös...

mut jos tos hetken päästä lähtis vaunutteleen raittiiseen ilmaan niin heräis.

sukista oli puhetta, joo kaikenmalliset sukat pysyy jalas, on sen verran pulleet sääret.

meil on tyttö puettuna ulos sukkahousut, päälihousut, body,villatakki, ohut kypärämyssy, ohuet tumput, paksuhko fleecehaalari, makuupussi ja vaunuläppä, eikä oo hikinen ees, varmaan tuo ohut pipo päästää liiat lämmöt pois joten sen vois vaihtaa paksumpaan vaik toi huppukin on päässä.

netti oli katki meillä koko päivän ja vasta tänä aamuna toimis

mut jos mä meen ny syöttään tytön ja suunnistan ulos ja tyttö toisille päikyille :wave:
 
Naukuri
kiitti tosi paljon tosta linkkivinkistä. En oo tiennykkää et niitä saa alan at lastenturvasta. Taidan tilata sieltä, saahan sen sitten myytyä joskus aikanansa eteenpäin ihan ok hinnalla eteenpäin. Hitsi mä en vieläkään osaa noita tummennusjuttuja ja nyt oon aivan superväsy ku maija vipelsi yöllä ja heräs jo reippaasti ennen kuutta. Onneks kävi nukkuun. Ens yöks annan vellin ja supon jos vaikka niitä hampaita pukkaa ja katotaan onko vaikutusta. Oon ihan naatti. Mulla on alkanut ne jumpan ohjaukset ja niitä on 2h putkeen. Rankinta kuitenkin on onnistuminen - onnistunut tunti on imenyt mehut tyhjiin. Hassua. Sitä antaa muutakin itsestään kun niitä kuviosäätöjä. Noh täytyy ruveta levolle :hug:
 
Pikaiset huomenet...

Täällä ei nukuta käytännössä ollenkaan enää... :ashamed: Päikkäritkin sai juosta veivaamassa vaunuja ja silti nukku vaan vajaan tunnin |O Yö meni hyssytellessä.lisää varmaan toi parinpäivän kakkaamattomuus vielä tota itkuisuutta. Lisäks ei tahdo viihtyä oikein yksistään matollakaan,sylissä vaan :/
Kestin koliikit ja muut silloin huoletta kun yöt sai jotenkin nukkua,mut nyt alkaa omakin tervys krakaamaan...söis vaikka 2hvälein,mutta kun ei nuku ollenkaan |O

No ei auta...poika täs sylissä joten jää nyt teksti tähän...
 
Huomenet.
Miten Repalla meni, huomasiko jo parannusta? Mä mietin, että meillä menee yöt aika samaan malliin ja viime yönä jaksoin tarkastella Eevan ähinöitä, ja se alkaa 10-15 min. syömisen jälkeen ja päättyy muutamaan muhevaan pieruun. Mitä kauemmin syömisestä on, sitä levollisempaa on unikin. Sen pari tuntia, ennen kun on nälkä tai vartin ennen kun hampaat alkaa selvästi vaivaamaan. Ajattelin että pitäiskö kokeilla maidotonta itsekin. Kananmunia syön aika minimaalisia määriä muutenkin. Ärsyttää, kun täällä lääkäri totesi vaan, että no vauvat on sellaisia, nukkuu huonosti. En ehdi edes asiantuntijalle kiikuttaa vauvaa enää, pitää mennä heti Italiassa sitten.
Muokkaus; näköjään ei mennyt yhtään paremmin ja olen hidas kirjoittaja kun puolisen tuntia tätäkin räpelsin ja Repa ehti näköjään paikalle jo.. Iso :hug: sinne, toivottavasti saat päivällä nukuttua! Ootko muuten kokeillut antaa paria lusikallista luumua ja päärynää, meillä ne auttaa kakattomuuteen ja nopeasti.

Tänään pitäis käydä ostamassa turvakaukalo, niin saadaan reissuun ihan tuliterä. Voi sitä valinnan vaikeutta sitten taas, saamattomuuden lisäks musta on tullut älyttömän päättämätön. Varsinkin tollaisten asioiden kanssa, jos on 2 vaihtoehtoa ja molemmat yhtä hyvillä testituloksilla, en vaan osaa päättää. No, mitä kauemmin palloilen siellä kaupassa, sitä vähemmän on aikaa pakata. :)

Merika taisi kysellä tuteista.. meillä on käytössä kahta kokoa, 0-5kk ja 0-7kk. Pari viikkoa sitten heitin pois 0-2kk koot. Harmi kun alkoivat olla vähän pienen näköisiä, ne tuntui jotenkin pehmeämmiltä ja suun ympärys näytti saavan ilmaa paremmin niiden kanssa. En ota tuttia pois kun Eeva nukahtaa, se sylkäisee sen itse ulos kun ei enää tarvii. yritän muistaa ottaa sen siitä vierestä pois ettei nuku sen päällä. Joskus yöllä unohtanut sen siihen ja toinen herännyt tutin kuva painuneena takaraivoon. :ashamed:
 
weiss
Huomenta täältäkin!
Voi Repa teitä! :hug: Jos yhtään lohduttaa, niin ei nukuta täälläkään. Yö meni ihan päin jotakin ja eiliset päikkärit oli taas sellaisia 15-30min pätkiä. Nyt nukahti, saas nähä.. Koska te meette tutkimuksiin?
POIKAAAA!!!!!!
 
voi repa sua :hug: onneksi sentään oli asiallinen lääkäri ja toivottavasti kohta selviää mikä toisella on! Taisit myös kysellä ( jos nyt oikein muistan ) millaisia meillä muilla on yöt, elikkä : siinä klo. 21-21:30 velli ja saman tien nukkumaan omaan sänkyyn, jonne onneksi nukahtaa yksikseen tutin kanssa. Ensimmäinen syöttö siinä klo.1-2 maissa jonka jälkeen alkaa se 1½-3h välinen syöttö ja siinä välissä ehditään jo tuttiakin laittamaan suuhun, jos tutti tippuu alkaa saman tien ähinä ja puhina, huitoo käsillä ja jaloilla minkä ehtii, ja meillä harrastetaan myös tuota 45 asteen kääntyilyä, joskus saattaa olla jalkopäässäkin tyttö. Aamulla joskus 6-7 välillä otan tytön viereen ja siinä nukkuu paremmin kun olen nopeammin laittamassa tuttia suuhun, lopulta nukahtaa kunnolla ja nukkuu n. 9 - puoli 10 saakka. Sitten alkaakin aamu ja kaikki on taas loistavasti, tyttö kuin enkeli :) ja tätä on nyt kestänyt sellaset 3 viikkoa jo, että empä usko että on mistään tiheänsyömisen kaudesta kysymys, pitäis koittaa antaa vaikka koko yö pullosta jos sais siitä enemmän, mutta en jaksa nousta lämmittämään :ashamed: :D

Että mua ärsyttää yks mun parturi-kaveri, laitellaan aina toistemme hiuksia, ja hälle pitäis laittaa heti kun pyytää ja jos minä pyydän niin hän ei voi joustaa mistään ja mun tukka laitetaan vasta kun hälle sopii :kieh: ja lauantaina hyvä ystävä täyttää vuosia ja ajateltiin alku illasta mennä käymään, ihan selvinpäin ajattelin olla kun tytön otan mukaan, mutta ois niin kiva saada uutta ilmettä mun hiuksiin.

vaatteista meillä näytti +7 aamulla ja tytöllä oli päällä: pitkähihainen body, housut + sukat, lapaset ja villasukat sekä fleece pipo ja syys haalari, laitoin tytön ä-p makuupussiin ja vaunun läppä kiinni.
Meillä saa tarvittaessa kaksi läppää vaunuihin, kantokoppaan oma ja vielä vaunujen läppä.
 
Tutti meil on sellainen 0-7kk ja käytössä yleensä vain nukahtamista varten. En ole ikinä ottanut tuttia pois annan syödä niin kauan kun haluaa.

Kotona ajattelin olla niin kauan kuin pää kestää. Mies on nyt väläytellyt et jos lähdettäis ulkomaille (Tukholmaan) muutamaksi vuodeksi. Kysyinkin eilen mitä hän ajatteli mun siellä tekevän niin kuulemma sitä samaa kun nytkin surffailevan netissä, hoitavan lapsia ja siivoavan (siinä järjestyksessä ) :whistle: :LOL:

Isäkuukauden mies piti esikoisen kanssa nyt todennäköisesti ei pidä.

Meillä on ollut tosi kummallisia viime yöt. vauva herättää mut ainakin kymmenen kertaa pienillä huudoilla. Hän ei ilmeisesti herää vaan huutaa unissaan ja yrittää kääntyä masulleen ja pyöriä ympäri. Herää sit kuitenkin klo8-9 iloisena ja pirteänä aamuun. Onkohan meidän levolliset yöt nyt historiaa :|

Repa :hug:
 
Voi Repa ja muut valvojat :hug: Toivotaan että pian saisitte nukkua. Te jotka pystytte, niin pyytäkää miestä välillä syöttämään yöt. Saatte edes yhden yön levätä. Tietysti pitää pulloa huolia..kaikkihan ei huoli.

Jenni, onko teillä ollut käytössä vellitutit? Ootko vellitutista antanut kauravelliä?
 
repa :hug: ja muut valvojat. meillä Ava valvotti viime yönä ensimmäisen kerran kunnolla ja olen ihan poikki jo yhdestä yöstä. nyt osaan eläytyä teidän öihinne paremmin. olen todella pahoillani teidän puolestanne.
poika missä olet? Liityn weissin kanssa huhuilemaan. onhan kaikki hyvin?

Mulla on tänään jotenkin todella tyhjä pää enkä osaa oikeastaan kirjoittaa mitään järkevää. Paljon voimia niitä tarvisteville. Mulla on vauvakuume, mutta täytyy odottaa kuitenkin nyt se parisen vuotta. kyllä se vauvamaha vaan oli ihana.
 
tekipäs raitis ilma terää, on kuin uudesti syntynyt :D
tyttö jäi vielä ulos nukkumaan, vaunumatkalla heräs tiiraileen mut onneks simahti ennen kotipihaa.

just ostin 0-7kk tuttei, noit 0-2kk tutit heitin pois jo 2kk sitten.

:hug: täältäkin kaikille niille joilla on huonosti nukuttuja öitä. toivottavasti pian helpottais..

jenni: ihana kuulla että vauvalla oli kaikki hyvin nyt vain nauttimaan raskaudesta

meil tuo aamukukkuminen/herääminen on jotenkin geneettistä varmaan kun esikoinenkin heräs aina vauvana 5-7 aikoihin aamusta..
 
Meillä tuteista kans käytössä 0-7kk mamilta ja 3kk-> koot aventilta. Yöllä en ota pois, tippuu aika nopeesti itsestään. Kaveri on kyllä sellanen tutin lussuttaja, et pitää varmaan oikeesti ruveta vierottamaan siinä 10kk iässä, ettei nyt ihan kouluun asti syö...

Muillekin yökukkujille voimia ja :hug: Meillä syötiin taas viime yönä 2:30 vaikka velliä meni puoli ysin maissa 2dl... Pah. Sit laiteltiin tuttia pariin otteeseen, mut onneks kaveri heräs vasta 8:30! Ja soseiden määräkin on vähitellen noussut, mutta ei tuu yhtenäisiä öitä enää ei :| Kolmen viikon rumba täälläkin nyt takana ja ehkä se sitten vähitellen rauhottuu. Ehkä... Mut tässä kolmen viikon aikana on kyllä tapahtunutkin paljon: liikkuminen lisääntyny selvästi, aiemmin nukkumaan, nuha yms. Ehkä poika nyt vähitellen hakee omaan rytmiään. Joo joo... ;)

Isäkuukauden on ainakin alustavasti ajatellut mies pitää. Ens keväänä varmaankin. Itsekin oon silloin kotosalla vielä, mutta onpahan sitten ihanaa aikaa yhdessä ihmetellä pienen kehitystä :D

Marmotta: Ota sellainen kaukalo joka istuu niihin teidän uusiin rattaisiin? Vai onko molemmat sellaisia? Vai ei kumpikaan? :D
 
naukuri meillä kans ehtinyt tässä kolmessa viikossa tapahtua lähes samoja asioita kun teillä, nukkumaan mennään yli tunti aikasemmin mitä ennen, ja nuhakin on vielä ( tuntuu että öisin olisi pahemmin ) jne.

tuteista Meillä on NUK:in tutit käytössä, ainut mitä J syö ja eikös ne mun muistaakseni tainnut olla 0-6kk ( saa korjata jos muistan väärin ). Muistaako joku nähneensä noita NUK:in tutteja missä oli edessä sellanen rengas ? muistan nähneeni jossain, vaan en muista missä citymarketissa ei ainakaan ollut..
 
Ai nii tää lempiaihe jäi kommentoimatta ;) Joku kyseli kiinteiden vaikutuksesta vauvan kakkaan. Katrinainenko? Meillä tuo kakkaamisväli on pysyny samana (noin 3pv ), MUTTA! Sit kun kakkaa tulee, niin sitä voi tulla 4krt päivän aikana! Massu on kyllä toisella aika kovalla, et yleensä vasta se neljäs kakka on yhtään löysempää. Mut ilmeisesti jotain on luumut tai vellit auttaneet, kun kerralla tulee sitte enempi :D
 
majj: No ehkä toi kaikki sitte vaan "kuuluu ikään". Pah... Meillä on kans nukkumaanmeno aikaistunu ysistä puoli kasiin / kasiin. Mä oon nähny noita Nukin renkulatutteja Stockalla. En kyl tiedä auttaako sua? Meillä ei voida käyttää renkuloita ikinä nukkumaan mennessä, ku ne lentää kaaressa pikku sormien avustuksella :)
 
naukuri: mä luulen kans että meillä haetaan uutta rytmiä, on tyttö aikaistanut yöunillemenoa ja simahtaa yleensä 19:30 aikaan ilman huutoa. eka syöttö on ajoittunut tonne 2:30-3 tienoille, oon huomannut että ruuan tarve on kasvanut selvästi joten siksi annoin aamullakin maissivelliä ja seuraavien unien jälkeen kasvissosetta ja nyt kun tuolta herää niin annan hed.sosetta ja sit illemmalla viel kasvissosetta ja ennen yöunia maissivelliä, ja sit parin viikon päästä kun tyttö olis n.4,5kk niin korvaan nuo vellit puurol..

noist tuteista viel että en ota pois suusta kun nukahtaa, sylkäsee sen sitten ite pois, yöllä laitan tutin syötön jälkeen ja vasta sitten kun alkaa itkemään niin annan tutin jottei itkullaan herätä herkkäunista esikoista, päivisin ei kaipaa tuttia, silloin annan tutin suuhun kun uniaika lähestyy muuten saa syödä nyrkkiää, lelujaan tai puklurättiään tai hihaansa ;)

 
Marmotta: vasta tänään aloitin ton maidottomuuden,joten tuloksia voipi odotella pahimmassa tapauksessa vasta parin viikon jälkeen... tai ei ollenkaan mikäli toi dieetti ei tehoo. Mutta toisaalta olis ihanaa kun vaiva vaan katoais kuin tuhka tuuleen mut maito ei kuitenkaan olis syyllinen :saint: tai mikään muukaan allergia... Toivotavasti edes eevuska ymmärtäis nyt ruveta nukkumaan kunnolla=)

Mutta jotain hyvääkin! Sain pojan paskomaan ihan vaan näyttämällä levolac pulloa :LOL: Heti rupes rutajamaan...

Ikävää on se että mua vaivaa absurdia kyllä,unettomuus :/ Käyn ihan ylikierroksilla,enkä rauhotu niin et nukkuisin. kyttään vaan tota hälyytintä. huomenna tulee äippä onneks viemään poikaa lenkille,sit meikä nukkuu....

Kiitos teille tsempistä...kyllä tää varmasti tästä joskus.

Weiss.verikoe pitäs ottaa tälläviikolla,mut sehän nyt ei vältsisti mitään näytä joten ei oo kovin korkeella toiveet sen suhteen. Tulokset sit kahden viikon päästä. Altistukseen päästään 3-4 viikon kuluuttua ja samalla katotaan se refluksi. Sinne kans jaksuja,koitetaan kestää,sulla vielä enemmän harteillas kun mulla :hug:
 
moro.

voi tsemppiä repalle!! Ja tietenkin muille univaikeuksien kanssa painiville.

Jennille paljon onnea ihanista ultrakuulumisista!!!

Meillä miehellä on vauvakuume.. Ollaan aiheesta puhuttu, mutta molemmat on sitä mieltä että pitäs vielä odottaa ens kesään ennen ku aletaan yrittää... Ja silti molemmat tahtois vauvaa kovasti ;)

isäkuukausi mies jää isäkuukaudelle helmikuussa... Ja on sitä mieltä, että haluaa jäädä seuraavan vauvan (jos sellanen saacfaan joskus) kanssa kotio sen 3kk äitiysvapaan jälkeen.. Eli varmaan mies olettaa ettei imetys onnistu seuraavallakaan kerralla... Mutta ihana asia on se, että on noin aktiivinen vauvanhoidon suhteen!

Meillä poika nukahti vihdoin pinnikseen päikkäreille.. Eipä jäänyt tänään vaunulenkin jälkeen vaunuihin nukkumaan.. Ja ei tahdo noi päikkärit sisällä onnistua.
 
kiinteiden vaikutus kakkaamiseen: joka päivä joskus parikin kertaa, ei enää itke kakatessaan kun ei masu oo pelkästä maidosta kovalla, ei tarvi antaa luumuu tms.

majj: meil on mam:in tuttei ollu alust asti, voi ol et huolis muitakin, ei oo vaan tullu tarjottuu muita kun mamit kelpaa, nois mameis oli 0-7kk tuo ikähaarukka mut voi tosiaan vaihdella merkistä riippuen.
 
ai niin sain lähetettyy ne kuvatkin viikonloppuna, 267 kuvaa loppujenlopuks niit kertyi ja lähetin ne eiri-kuvaan koko paketti postikuluineen tuli maksamaan jotain 36euroo ja risat, et ei mikään kovin paha hinta. kappale hinnaks tuli 10x13 kuvil 0,13e
 
Meidän topakka pakkaus nukkuu vielä ja sain itekin vedellä pari tuntia, ihana olo.

Tästä valvomisesta tälläinen yksi fysiologinen juttu, pähkäilin ite en oo varma.... Tää heräily ei oo välttämättä ruuan tarvetta lainkaan, vaan se on tätä kasvuun liittyvää. Ja mitä sillä tarkoitetaan.... kaikki ihanat uudet lelut ja uudet jutut kehittää hermotusta, varmaan on niin että hermotus ei lepää yölläkään kun vauva on levoton vaan siellä naksuttaa kaiken aikaa ja tapahtuu paljon - ts. meidän vauvat bilettää yötä päivää :LOL: tosin masuvaivat asia erikseen. Pakko laittaa maija nyt toiseen huoneeseen - ei tuu mitään, ku heräilee ite jatkuvasti ja tyrkyttää maitoo. Kuinka ihana pieni ihminen voikaan olla karmea terroristi :LOL: Tosta hermotuksesta vielä...muistan kuinka noi esikot seiso keskellä yötä pinniksessä ihan innoissaan, jeeeeeeeeeeeeeeeeeee valvonta jatkuu siis.

Repa ja Weiss; noihin allergia juttuihin vois olla hyvä sellainen ihme kuin hivenaine lääkäri, varsinkin jos on vakuutusta. Se on aika mielenkiintoinen ja sellasia on muutamia. Jos on kovin allerginen niin tää perustuu ihan verikokeisiin ja siedätykseen mitä milloinkin ruvetaan antaan. Mun kaverin lapsi ei saanu syödä varmaan muuta ku riisiä ja kuuuli tästä ja vuoden kuluttua söi kaikkea ja on nyt iso koulupoika.

Kaikille taas paljon voimia ja ajatuksia. Mää rupeen ny puuhastaan kotihommia, meillä on pientä kriisiä ilmassa kun kuulemma on liikaa ranskalaisia viivoja miehelle ku töistä tulee....hehee.
 
naukuri, järjen ääni.. :) Olishan se fiksuin se rattaisiin sopiva kaukalo, mutta kun ne rattaat on Gracot. Ja ne sen merkin kaukalot on jotenkin oudon näköisiä, mun silmää miellyttäis eniten Emmaljunga. Joka taas ei vissiin ole testeissä se turvallisin. Meillä on nyt Britaxin baby safe. Todennäköisesti siihen päädyn kuitenkin tunnin pähkäilemisen jälkeen.. :)

Kakka, aiheista suloisin. Selvästi haittasi vauvaakin jo se päiväkausien jumittaminen ja sitten sitä väsättiinkin tuntikausia ympäri huushollia. Nyt se tulee kerran päivässä luumun ja päärynän aloittamisen jälkeen, vettä annan myös jos vaan menee alas. Torstai-iltana ei kyllä näy luumua ja päärynää mailla eikä halmeilla, en halua istua koneessa syli ja vauva täynnä pskaa. Eihän se mitään, jos sitä tulis joku kohtuullinen määrä, mutta kun se on jotain ihan hurjaa jo se hajukin.. :$

Enää muutama päivä ja saan nukkua. Mies lupasi nukkua Eevan kanssa vierashuoneessa ekat pari yötä ja hoitaa syöttämiset, ihanaa. Jatkossakin laitetaan yöt puoliksi, toinen herää alkuyöt ja toinen lopussa. Onnistuu jopa nyt tollainen järjestely, kun en ole hukkumassa maitolammikkoon vaikken 3 tuntiin imetäkään. Muutama päivä sitten meni 6 tuntia imettämättä ja sitten oli kyllä pakko lypsää pulloon ylimääräisiä. Ja se maito oli kun vedellä laimennettua rasvatonta maitoa. Ihan läpikuultavaa vetistä litkua. Enkö syö tarpeeksi ja kunnolla vai mistä se voi johtua? Ei ihmekään jos pienellä on koko ajan nälkä sellaisen ruoan jälkeen.. ei kovin ravitsevalta näyttänyt, toisin kun vielä kuukausi sitten. En ymmärrä.
 

Yhteistyössä