TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Naukuri,
kypärämyssyjä meilläkin pidetään. Ja voi että on söpöt pulleat posket =) Vauvat on ihan kauheen söpöjä kypärämyssyissä.
Pidän sukkahousuja tytöllä ja pidin pojallakin. Varmaan jonnekin pari-kolme vuotiaaks asti pidin pojallakin.
 
Sukkahousuja me ei omisteta yhtään paria. Hommasin pienempää kokoa muutamat, mutta koskaan kun ei käytetty niin en sitten ole enää isompia kokoja ostanut. Polvisukkia käytetään mekkojen kanssa, muuten ihan tavalliset sukat. Musta ainakin Lindexin sukat pysyy hyvin jalassa, niissä on se kantapää hyvän mallinen.
 
Summer :wave: taalla on se pieni vauva! meilla viela paljonkin 56cm bodyja ja housuja kaytossa. Viimeviikolla laitoin pois viimeiset 50cm kokopotkarit kun oli jalkaterasta kaymassa pieneksi. Tanaan lajitellut vaatteita ja otin esille toki jo muutaman 62 cm vaatteet ja loput 60cm kin.

Jenni Hyva etta akupunktio auttoi! minka kokoinene teidan Neea oli 4kk iassa? Meilla Freyja on siis sen 5.2kg ja pituus jotain 58cm. Ihan vain vertailun vuoksi haluaisin tietaa. Toki f oli hiukan isompi syntyessaan (2.5kg). Aina ollaan kysymassa etta minka ikainen kun raukka on niin pieni.

Kaytiin tanaan puistossa kun ilma oli mita ihanin ja varmaan oli ainakin 20 astetta tai enemman lamminta. Kaytiin hakeen piknik evaat kahvilasta ja me F;n kanssa katsottiin kun mies lennatti leijaansa. Freyja sitten paasti kunnon paukku sarjan ja oli kakassa ylta paalta :D . Ei muutako strippaan tyty nakuksi ja puhdistaan tyttoa ja uusi vaippa paalle. Kakkaa loyty jopa paalaelta :LOL: Tama aiti ihmettelee etta mitassiina kalasopassa oli kun laittoi mahan noin toimiin?

Yoahinoista
MEilla F nukkuu iltapuolen yn ihan hyvin, heraten syomaan 3-4 maissa ja sitten vaihtelevasti tunnin- puolentoista tunnin valein ja ylos noustaan siina 8 puol 9. joskus vatsaa vantaa ja silloin ollaan ylhaalla enemman, tosin nyt kun nukkuu mahallaan paukuttelu ei hairitse tytya niin paljoa.

Ai niin annettin tytyn maistaa mustikkaa tanaan! Hyvalta maistui :D

Nyt taytynee paastaa mies hieman hengahtamaan, meille on tullut kokonaan sylivauva :kieh: ei tahdo enaa viihtya leikkimatolla
 
Pitääkin vilkaista Lindexiltä. Meille on tarttunu vaan H&M:n sukkia ja ne on niin huonoja pysymään jalassa! Poika potkii ne alta nanosekunnin toiselle puolelle huonetta. Muutamat on PO.P:n sukkia ja ne on kyllä hyviä, mutta vähän tyyriitä. Sukkiksia ajattelin kylmiä ilmoja varten, kun varmaan tarvii verkkareiden/farkkujen/haalareiden alle laittaa vähitellen. Niis olis kyl hyvä, kun pysyisivät jalassa. Suuntaan siis ostamaan niitä E:lle!

Huh, nyt on päivän hommat huhkittu. Mies sanoikin et puuhasin ku Pupu Tupuna koko päivän ja et hän hengästyi vaan katsellessaan mun touhuamista :D Taitaa tää Pupu Tupuna kohta kaatua sängyn pohjille... Nattnatt!! :wave:
 
Edla-mamma: Olitteko eilen uinnissa? Miten sujui pitkän tauon jälkeen? Me ollaan huomenna menossa ja vähän jännittää kuinka menee. Eikä vähiten tauon vuoksi vaan siksi, et E menee nykyään jo kasilta unille ja meidän uintivuoro on 19:30-20... Iiks.
 
Naukuri, ei oltu ei... se lenssu vaan paheni ja nyt on taas kunnon flunssa :'( Ilmankostuttimen hommasin, et jos se jeesais jotain. Mä pidän likan sisällä keskiviikosta eteenpäin, että päästään uimaan lauantaina :D No E nukahtaa sitten autoon. Annat iltavellin autossa ku ootte matkalla kotiin?

Sukista, hassua naukuri et sanoit Henkkamaukan sukkia huonoiksi. Mä diggaan niistä "resoristayup"-sukista. Ne voi kääriä nilkkaan ja niin ne on ku,nnolla siinä. Niitä miitä myydään kolme kappaletta ja tyttöjen väreinä on valkoinen, vaaleanpunainen ja pikkasen tummempi vaaleanpunainen. Musta Lindexin sukat on liian leveitä meidän likalle, ei oikein istu jalkaan paitsi nikkaosa ja kantapää :D Tässä nyt nähään mistä kukakin pitää :S

Vellin vaikutus, joo ei se täälläkään oo öitä täysiks tehny, mut jotenkin ite koen sen paremmaks ku maidon. Meillä mennään nukkumaan noin 21, syödään 02 sekä 6.30 ja sit noustaan tuossa joskus 11.00 aikaan. Tää sopii äidillekin oikein hyvin :D

Meillä J teki kakat hoitopäydälle tänään. Pari turahdusta kuulu ja noin 2 dl:n plöröt oli pöydällä. Pesuun meni pyllypyyhe, 1 body, sukka, kylpypyyhe sekä yksi rätti :( Pisutkin siinä taisi tulla.... Näppärä tyttö mulla, ei siinä mitään :whistle:

Voi että, mulla tuli äskön pikku itkut ku BBssä Andreaksen tyttöystävä oli lasin takana lappujen kanssa, joilla kertoi raskaudestaan ja Andreaksen hajoominen täysin. Ja se ku se kerto muille et siitä tulee isä :heart: :heart: :heart: Voi että... Jahas, nyt tarttee mennä taas jatkaa kattomista, ku 4 uutta tyyppiä menee sisään. B)
 
TERVEHDYS KAIKILLE!!!
Pitkään olen ollut pois, ei vaan tule enää oltua kovin aktiivinen.
Tyttö kasvaa kova vauhtia. Ihan just ei neuvolaa ole ollut mutta oma arvio koosta on nyt kun ikää on 4kk2vk niin 68cm ja 7.5kg. Kaikki 68 vaatteet on aikaa sitten jääny pieniksi, lähinnä lahkeet jää caprimittaisiksi :) . Vaatekoko on siis 74cm.
Täystissityksellä mennään edelleen, ei kiinteitä. Ollaan siirrytty kokonaan kestovaippailijoiksi vvv-ohella, vanhat ostetut kertsit pölyttyy kuivausrummun päällä :whistle:
Mitäs vielä... sukkiista. kivoja sukkia löytyy seimistä. Trumpeten sukat on tosi hauskoja ja on ihan polvisukkiakin. Ja muistaakseni Nicky ja Nellyssä oli kans kivoja ja halpoja sukkia.

Mut nyt en ehdi/jaksa muuta. Oikein mukavaa jatkoa kaikille :wave:

gha ja neiti 4kk2vkoa
 
Edla-mamma: No voi höh! Toivottavasti lenssu pian paranee. Suunnittelin jo, et laitetaan yöpuku päälle siellä ja vellipullo autoon mukaan. Toivottavasti vaan jaksaa siellä uinnissa ilman itkupotkuraivareita... Lokakuussa päästään seiskan ryhmään ni se on jo vähän parempi. Joo, meillä taas noi samaiset Henkka maukan sukat valuu samantein pois :D Koitan aina kiskoa ne pitkin reittä, mutta ei, valuu pois... Jos laittaa housun päälle sillai taiteltuna, ni hetken pysyy. Mut ku niis ei oo sitä kumpparia siinä yläreunas ni ei toimi meillä. Hirvee voima noissa potkuissa! Mut hyvä, et joka makuun löytyy sukkia ;)

En siis tosiaan päässy aikaisin unille... No, nyt sitte. Öitä!
 
Summer: Alkuunsa annoin valmista kauravelliä maissivellin seassa kun Neea oli siihien iltaisin tottuntu. Päätin antaa ensin tuota kaupan versiota ettei tule itse tehtyä liian tuhtia kamaa. Samaan aikaan aloin antaa lusikallisen kaurapuuroa aamuisin, sellaista valmista vadelmakaurapuuroa. Nyt kun on totuttu kauraan olen tehnyt puuron/vellin itse Piltin kaurapuurojauheesta. Puuron olen tehnyt veteen ja tuon iltavellin korvikemaitoon. Varmaan pian koklaan tehdä ihan normaaleista kaurahiutaleista ja vähän hienonnan sitä tehosekoittimella. Tosin meinasin alkaa jo pian testata noita muitakin viljoja. Riisi ei sovi meidän neidolle ainakaan vielä, puklailee ulos ällönä "saippuavaahtona" .

Ruokarytmi menee meillä niin että aamulla syödään puuroa+ maitoa, seuraavalla ruualla on liha-kasvissosetta+maitoa, iltapäivästä syödään hedelmä/marjasosetta ja illalla taas puuro+maitoa ja ihan juuri ennen unia vellipullo. Välinälkiin olen tarjonnut maitoa. Ja tuosta iltavellipullosta ajattelin hiljalleen luopua kun tuota puuroa alkaa mennä paremmin. Nyt toisinaan Neea syö oikein reippaasti kiinteitä ja toisinaan hyvä kun lusikallisen saan menemään ilman järjetöntä kiljuntaa. Pakottaan en rupea, siitä tulee vaan paha mieli kaikille. Joka päivä tarjoan ruuan kuitenkin "kaavan mukaan", jos ei kiinteä uppoa niin sitten mennään maidolla. Hyvin on tyttö tällä tavalla kasvanut. Jossain kohtaa tarvinnee ottaa toinen lämmin ateria mukaan, mutta ei nyt ihan vielä. Kuulostaa siis kovin samalta summer mitä olit ajatellut.

LC Neea oli 4kk ikäisenä 4950g ja 59,2cm (pipo38,2cm). Kuulostaa niin tutulta kun ihmiset kummastelee vauvan pienuutta. Pitkän aikaa meni niin etten päässyt yhtäkään kauppa tms reissua ettei joku käynnyt kummastelemassa Neean pienuutta. Nyt tuo on jo vähän vähentynyt, kääntynyt nyt siihen että mummot ja mammat käy ihastelemassa neidin silmiä. Tyttö kun napittaa aina silmät ihan sepposen selällään ja naureskelee...Herättää siis huomiota oikein kunnolla. Mun kauppareissut venyy aina kun jään sustani kiinni ventovieraiden kanssa joita tuo meidän pikku "flirttailija" vetää puoleensa :LOL:

Toinen täysin nukuttu yö takana putkeen, 20.30-06.30! En nyt tahdo tällä prassailla kun täällä on monta teitä jotka "taistelette" öiden läpi. Lähinnä haluan näyttää että valoa tunnelin päässä on. Toki voi olla vielä aikasta liputtaa, mutta onhan tämäkin jo jotain.

Tänään NP-ultra...jännittää. Pelottaa onko kaikki hyvin tuolla mahassa. Ja sekin pelotta että entäs jos siellä on tuplat?? Mulle on tullut sellainen "kutina" etten ihan yhtä odota, mutta toivon olevani väärässä. Toki se on otettava vastaan mitä annetaan, mutta jos nyt kuitenkin vaan yksi.
 
Huomenta! Viikonloppu meni sit vauhdilla! yritin pitää oikein nettitaukoa -nyt olikin paljon luettavaa. :) Esikoinen on alkanut huomauttelee äidille koneesta, joten olenkohan täällä liikaa. Mut kun syöttäessäkään ei oikein muuta voi puuhata ja pitää hän mun nyt lukee teidän kaikien kuulumiset -koukussas ollaan tähän palstaan :D Tytöt nukkuu.

jenni Tsemppiä ultraan! Sulla oli todella hyvä lääkäri -ihanaa kun tuollaisia on olemassa. "Laitetaan tyttö kuntoon :) aivan ihana. Hyvä kun sait avun.

Minipillereistä aloitin ne täs viikko sit -ainakaan viel ei oo tullu mitään oireita. Menkat ei oo alkanut eikä toivottavasti viel alkaan. mul on ollu näit ennenkin ja ihan hyviä ovat olleet. Hyvä kun ei tarvii pitää taukoo kun on tää lahopää nykyään :LOL:

kurpitsa meilläkin vedellään tollasia unia ja mä kans pakkaan neidin makupussiin, fleesiin yms. Pikkunen nenä ja posket vaan näkyy :)

Sukkahousut, sukat sukkahousuja ei oo kuin juhliin. En muista käyttäneeni niitä ihan vauvalla -mut isommalla oli aina taaperona sukkikset alla talvella. pojille löytyy omia kivoja kuoseja :) Sukat meillä on sellaset pullukka jalat et tuntuu et sukat kiristää ja uppoo pieniin nilkkoihin. Marimekon unikko sukat on hyvii -ne ei kiristä mut pysyy jalas(esikoisen jäljiltä löyty niitä viel)

pienet vaatteet Mä olen aina säästänyt osan ja yks pahvilaatikko tulee per vuos. Osan olen antanut kaverille eteenpäin(sellasii kirpparilta hankittuja, saatuja ja sellasia mitkä ei vaan oikein miellytä ) ja oon myynyt kirpparillakin. Silloin kuin S oli vauva tehtiin vauvakasseja ja ne lähetettiin jonnekin ulkomaille. Sellasia olis kiva tehdä nytkin tavaraa piisais. onko kukaan kuullut et olis jossain vauvakassi keräystä? E vaatteista säästän parhaat ja sit toki esikoisenkin vaatteista -sit vaan sukulaiskiertoon tai kavereille.

Mut nyt lähden hakee lehtee. Mukavaa maanantaita kaikille! M ja E 3,5kk
 
jenni onnea ultraan, tule sitten pian kertomaan kuulumisia. kaikki on varmasti hyvin.
edla-mamma taalla kanssa pidetaan hm:n sukista. ne kun saa myos kaarittya auki. sukkahousuja kaytetaan, varsinkin villasekotteisia. ne ovat niin katevia.
kiinteat ja kakka onpas ihana aihe. Onko muilla kakkausvalit harventunut selkeasti? meilla nayttaa nykyisin olevan vaan joka toinen paiva.
vieraille flirttailusta Ava hallitsee sen myos. hymyilee ja veikistelee. nyt on neiti alkanut hurmata isovanhempien koiraa. rekkuahan ei tuon kirpun hymyt ja keskustelut niinkaan kiinnosta, mutta Ava on ihan onnessaan.tarttuipa jo kerran sylista koiran turkkiin. taytyykin vartioida neitia tarkkaan, koirat ja lapset ovav aina vahan arveluttava yhdistelma. taytyy katsoa ettei vanha koiraparka saa huutia ja ettei koiralla mene hermot tyttoon.

Taalla se etta isa laittaa tyton nukkumaan toimii ihan mahtavasti. ensin saa puuron ja tissia olohuoneessa ja sitten isa kantaa makuuhuoneeseen jossa lauletaan kaksi laulua ja tytto on niiden aikana nukahtanut. ja mika parasta aidilla on pieni oma lepohetki. ihanaa.
 
flirttailusta: Meillä kans tuo pikkumies osaa hurmaamisen jalon taidon :D Just perjantaina työpaikalla naisten sydämet suli, kun kaveri hymyili sillai ujosti kaikille, jotka vähänkään osoitti huomiota :LOL: No, kivempi tuo kun sen muutaman viikon takainen supervierastus... Vieläkin aina välillä vierastaa, mut ei niin paljon.

katrinainen
: Meillä taas meidän kissa saa osakseen varauksetonta ihailua pojalta :D Ei taida paljon kissaa miellyttää... Meil on vielä pitkäkarvainen, joten ei varmaan mee kauaa kun alkaa turkki pöllyämään. Pitää kans olla tarkkana sit, vaik ihan hyvin toi kissa poikaan suhtautuukin. Eläimistä ei vaan koskaan tiedä.

Äh, viime yönä oli taas yösyömistä klo 2:30... Sit onneks posotettiin klo 6 asti. Mut tuttia etsittiin taas useampaan otteeseen varsinkin puolen yön jälkeen. Huaah.

Jenni, tule sit kertomaan ultrakuulumisia!! :heart: Olispas jännää jos saisitte kaksoset :D

Merika
: Mulle mies eilen sanoi, et taidat olla vähän koukussa tuohon palstaan. Sanoin vaan, et niin oonki :LOL: Mut täytyyhän sitä jossain saada pajattaa ja lukea vauva-arjen kuulumisia ja saada hyviä vinkkejä ja ja ja... ;)

Onkohan mein pojalla liian vähän päällä tuolla vaunuissa. Puuh. Samat vermeet on ku viimeki viikolla ja aika moni täällä puki vauvan vastaavalla tavalla: sisävaatteet, haalari, makuupussi, vaununläppä yms. No, kai se siellä tarkenee ku on yli tunnin nukkunu. On sillä sellanen lämmin ja paksu Eisbärchenin makuupussi, et kai se tarkenee. Äitee vaan huolehtii :)
 
Huomenia..

Poika ekoilla päikkäreillä. Oon nyt nukuttanut eteisessä vaunuissa,kun ulkona on niin kylmä ja tota häläriä ei saa viedä alle 10 asteen...huomattavasti kauemmin kestää pojan uneen vaipuminen kun jops ulos vie.Mistä lie johtuu...

Sukat ei tahdo pysyä meilläkään jalassa,siks suosikit onkin terälliset puolipotkarit :D
Sukkahousuja on yhdet,en tiedä hankinko lisää,kun on noita "kalsari"mallisia housuja saatuna jostain,mitkä näyttäs menevän talvella housujen alle yhtälailla. No käytäntö näyttää,en oo vielä oikein talvivaatteita osannut ajatella. Kun ei tiedä mitä pituuttakaan sitten pitäs käyttää kun täällä etelässä tulee oikeesti kylmä :|

Nukkumaanmeno on taas hetkellisesti täällä helpottanut...kestää yhä jonkin aikaa,mutta ei tuu niin kova itkua. Ja eilen ei juuri tuttia tarvinnut illalla käydä laittamassa,mutta sitten kun herää ekalle maidolle,niin se pieruleikki alkaa :ashamed: Viimeyö tais mennä taas tunnin ja puolen pätkissä...

Eilen oli ihana ilta :heart: Käytiin syömässä ja kahvilla ja teellä ja lisäks päästiin rauhassa saunomaan ja viettämään aikuisten laatuaikaa ;) Teki niin hyvää,että jakso taas yöllä olla hereillä =)

Tänään on sitten se lekuri...saas nähä kostutaanko mitään siitä reissusta :/ Jotenkin pelottaa ettei ota meitä todesta kun pojalla ei mitään muuta oiretta oo kun toi maha.
Tuun sitten raportoimaan....

Nyt kokeilen saisko tässä pienet torkut vedettyä ennenkuin poika herää =)
 
Huomaa että on taas maanantai, kun tekstiä tulee ;)

naukuri teillähän nukuttiin hienosti se edellis yö! :p
summer Meillä kans joitain 56/58 koon bodyja käytössä.
sukista yhdyn edla-mammaan siinä että tykkään kanssa h&m:n sukista, ja siitä resorista, niinkuin tykkään myös h&m:n potkareista juuri sen reosrin takia mikä on nilkassa, sukkahousuja löytyy parit kappaleet, ja itse tykkään niistä..
flirttailusta meillä kans tyttö kovasti hymyilee ja nauraa ( ei ääneen ) jos joku antaa vähä hellyyttä.. :)
repa tulehan sitten kertomaan mitä lääkärissä meinasivat..

Viime yö meni taas niin että julia nukahti 20:45 ja 23:30 oli jo eka syöttö, 2 toinen ( annoin pullosta ) ja seuraava syöttö olikin vasta 6-7 välillä ja siitä jatkettiin unia tuonna kaksyt vaille kymmeneen asti. Eli suht ok yö meille. Ainut että tyttö nukkui sitten meidän välissä puolet yöstä, koska siitä oli helpompi laittaa tuttia suuhun kun aina kun se tipahti alkoi ähinä ja pähinä... Jospas tämä tästä...

Mutta taidanpa mennä nyt laittamaan itseäni vähän ihmisen näköiseksi...

maj ja julia kohta 3½kk :heart:
 
Weiss: Juodaanko teill Almiron peptiä? minkähän hintaista ainetta lie?? Meillä alkaa nyt maidoton munaton kuuri + tuo almiron pepti? osaatko kertoa tuotteesta muuta? Esim vaikuttaako vatsaan miten? Mie käytin pojan äsken verikokeissa ja se oli kauheaa...

Onnea Jennille ultraan ja Repalle lääkäriin
 
Repa: Kiva kuulla, että teillä oli ihana ilta! Tuli varmasti tarpeeseen :) Ja toivotaan et lääkärissä nyt jotain selviäis.

Hö, onkohan mulla jotain eri henkkamaukka sukkia..? Sellasia jotka myydään kolmen settinä ja niissä on piiiiiiiiitkä ribbiresori? Olis kai tarkotus kääriä, mutta mä joudun pitämään suorana pitkin reittä :D Mut en tiedä onks pojalla sit niin laihat jalat et ne ei vaan pysy. Taidan kuitenkin käydä vielä sielläkin katsomassa.

Ny kärrytellen kauppaan! Pirteää päivää kaikille :)
 
Kiitos Jenni, meilla siis inasen verran pulskempi ja lyhyempi, taitaapi tulla aitiinsa :D. toivottavasti tuut hyvien uutisten kanssa np:sta!

Repa ja muut kestoilijat
Kaytatko muotoon ommeltuja vaippoja vai sellaisia suorakaiteen muotoisia jotka sitten taitellaan vaippa kuoreen? Mulla alkaa harsovaipat kaymaan liian pieniksi ja vaihto vali enaa noin max puoltoista tuntii. toki mulla on noin 8 frotee ja college neulos vaippaa kaytettavissa ja pitais kai ommella aniakin sen 8 lisaa tai alkaa kayttaan noita suorakaiteen muotoisia. Sain ne kaverilta joten kaipa nekin sit toimii. Toivottavasti sulla Repa on tuloksekas laakarin kaynti.

Sukkikset/ Sukat
Sukat lentaa jalasta myos taalla. paaosin sukat on Gapilta, mutta taytyy varmaan kayda kattoon ne henkkamaukan sukat. Sukkahousuja ollaan pidetty paljon hameen alla, tykkaan on helppo vetaa vaa jalkaan. Tosin yks katilo laitoksella tuumas etta puen tytyn niiko pojan kun oli valkoiset sukkikset ja body joka ei sattunut oleen v-pun, tosin siina vaiheessa kaytettiin vain niita vaatteita jotka edes jotenkuten naytti sopivan kokoisilta kun kaikki vaatteet oli toosi isoja ;) , nyt saan jo paikkailla pienimmat pois, niin se aika menee.

Nyt on typy tuolla ulkona nukkumassa, edelleen tuntuu etta oon kuin Englantilainen ja liian vahan paalla. eli body, puolipotkikset, puuvillaneulos nuttu, myssy, nyt tumput uutuutena

=) ja fleece peitto ja toinen peitto kaarittyna typyn ympari seka vaunusuoja. Aamulla oli 15 astetta ja nyt kun laitoin ulos 18, mutta ilma tuntuu tosi viilealta ja kostealta :/ . No tarkistan asianlaidan kohta.

Nyt paivan askareisiin. Kivaa maanantaita kaikille!
 
weiss
Huomenta!
Kahden poijjan äippä: Meille käy ihan normi maito, pojalla oli kokeilussa Profylac ja ovat Almironin kanssa ilmeisesti aika samanhintasia. Profylac makso 400g purkki 25e ja siitä tulee n. 3l maitoa, että kallista on! Tuo profylac ei sopinnu meidän pojalle, siitä tuli ihan hirviät vatsakivut, jotka rauhottui tavallisella maidolla.. Esikolle aikanaan annettiin Almironia ja kävi ihan hyvin, siitä tosin on kauan, mutta en muista että olisi tullut mitään ja joi sitä ihan hyvin. Täälläkin mennään aika dieetillä. Mie saan syödä nyt riisiä, jauhelihaa ja kurkkua. Marjoista saan syödä mustikkaa ja vadelmaa, että kiva kiva!!!!! Poika saa syödä perunaa, kuningatarsosetta ja tissiä. (juuri iloisena ja pirteännä tulossa tayssista :headwall: ) Jotta näin alkoi viikko meillä!!!
 
London calling meillä on käytössä monen moista kestoa; harsot ja muut taitot pul-lien/villisten kans, sisävaippa/-taskut erilaisten kuorten kans, All-In-Oneja ja taskuja erilaisilla täytöillä, riippuen onko pitkän vai lyhyen vaihtovälin tarve. Riippuen ollaanko kotona vai reissussa. Pul-lit on pakko laittaa silloin kun autolla lähdetään jonnekin. Turvakaukalossa paine kohdistuu niin vaippaan, että alkaa tihkua villisten läpi. Pul pitää paketin ja vaatteet takuuvarmasti kuivana.
 
Näin on taas vkl takana ja uusi viikko edessä. Veetutti eilen illalla ihan kunnolla - touhuttiin koko viikonloppu lasten kanssa ja oli mukavaa tietty , mutta illalla tämä moulinexkone eli minä olin aivan raatona ja tietty sit rakas mies lähti vielä illaksi jäille - että otti pattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin. Pidän nyt vähän moulinex koneen kanssa hiljaiseloo niin eiköhän taas palaa hänkin ruotuun :| onneksi pääsen tänään pois kotoota omien töiden pariin muutamaksi tunniksi =) Olihan vuodatus tääkin. Mua vaan ärsytti maijankin älämölö (juttelu) kun olin niin väsyny. Väsyttää kyllä nyttenkin, osaisinpa nukkua päivällä.

Millasella varustuksella nukutatte ulkona nyt kun ilmat on selkeesti viilempiä? Ajattelin hankkia suomen joutsenen untuva pussin piakkoin, on tietty älyttömän lämmin ja menee sitten peitoksikin mutta hinta on hurja.
 
LC: Mulla oli ommeltuna noita taskuvaippoja missä PULlia ulkopuoli mutta eipäs vaan pidä pissoja,vaan tuleepi suoraan läpi |O Eli siis käytetään imse vimsen kuoria ja pötköksi taiteltua harsoa missä froteeta kriittisillä paikoilla lisäimuna... Tosin tollakin paketilla vaippa ihan lits märkä jo 1.5h kohdalla :/ Läpi ei tuu noista kuorista onneks. Siks pitäis ostaa paksua valkaisematonta flanellia,kun sen pitäs olla huippuimukykyistä. kunhan sais aikaseks...siitä vois ommella sellasia pötköjä... Poika oikeesti kusta lorottelee ihan älyttömästi =) Ja siitä syystä meillä on öisin ja pidemmällä vaihtovälillä (reissunpäällä) kertikset.

Weiss,Miten teillä noi allergiat oikein alkoi oireilla,kun mainitsit joskus aikasemmin,että teidän esikoisen? oireet kuulosti samalta kun meidän pojan nyt...Jos vaan jaksat kertoo,lukisin mielelläni... Alkaa tuntumaan siltä että mullakin olis dieetti edessä,tosin vain maidotonta ja munatonta alkuunsa. Jos tää nyt allergiaksi todetaan,niin en tiedä kuinka paljon sitä kannattaa omia syömisiä karsia vai onko jossain vaiheessa parempi siirtyä korvikkeeseen. Haluaisin kyllä viimeseen asti imettää,mutta toi sunkin ruokavalio kuulostaa kovin köyhältä...miten sillä elää :eek: ?

Kirsikka tomaatti: Täällä asteita n.10 ja pojalla puolipotkarit ja body,villasukat,tumput ja korvaläpällinen vuorellinen hattu ja lämpöhaalari,sellanen samantyyppinen kun äippäpakkauksessa se vihree valkoinen.Ja lisäksi kaveri on siinä makuupussukassa. Toistaiseksi ollut ihan lämmin kun oon sisään hakenut. Aamulla kun on ollut 5 asteen tietämissä en oo ees vienyt ulos,kun meidän hälyytin ei kärsi alle 10 astetta. Mut jos veisin niin laittasin jotain nuttua ja ekstra housua vielä päälle =)
 
Repa; eilen laitoinkin toppahaalarin jo vaunuihin, sit käärin sellaiseen villahuopaan. Hyvin tarkeni, sit oli kypärämyssy ja huppu. Mietin vaan että ei hikoilis yhtään. Aattelin että kypärämyssy hengittäis liian ja kehon liika lämpö pääsis ulos sitä kautta, onkohan mun ajatuksissa nyt mitään järkee.

Mulla on hirvee veetutus ny päällä kaiken aikaa - onkohan tää jotakin PMS juttua. Täytyykin tarkastaa missä kohtaa kiertoa mennään. Libressen sivuilla on sellanen menkkataulukko, rekisteröidyin sinnne ihan mielenkiinnosta kun en oo koskaan seuraillu näitä juttuja.......hihiii.
 
weiss
Repa: Ei sillä eläkään ja mie oon kun pers.... ammuttu karhu! Ja lopetan imettämisen heti, kun saan pojan juomaan pullosta korviketta, menee muuten liian vaikiaksi kokeilut, kun täytyy jatkossa olla 100% varma mikä ruoka oireita aiheuttaa, eikä niin kuin nyt, että luulen/usko/ehkä..
Oikiastaan molemmilla on olleet aika samanlaisia oireita, ihottumaa päästä varpaisiin, posket lehahtannu punasiksi, tällä miehellä nyppyä lisänä, kakan laatu vaihtelee vihreästä "mönjästä", normaaliin tummaan kiinteään kakkaan. Varsinkin yö aikaan alkaa ähinä ja puhina ja levottomuus saattaa viiä koko yön unet pätkiin. Paukuttelua ja mahan kurinaa mikä ei johdu nälästä.. Mitäs viellä???? Oliskohan siinä pääpiirteittäin. Mie oon niin väsy tällähetkellä, jotta en muistaisi edes koiraa pissittää jos sellainen olisi, vai onko meillä!!! :LOL:
 
Repa ootko tarkistanut ettei pullissa ole reikää? Se on kätsy korjata niillä teipattavilla kosteussuojakankailla.
Meillä on pääosin käytössä sisävaipat ja joko pullit tai villat eikä ole falskannut. Ainoa ongelma on vain ollut löytää riittävän imuisia vaippoja yöksi, kun nyt yössä menee 2-3 vaippaa.
Mun mielestä parasta imua on jo useampaan kertaan pesty bambu tai sitten microfrotee. Niissä on imua aivan tolkusti ja kun laittaa muutaman kerran hampua, niin jopas riittää.
Noissa imujen materiaaleissa kun on eroja, osa on nopeita imuja mut ei ime litrarolkulla, ja osa hitaampia, mut niihin meneekin sitten tosi paljon. Näitä yhdistellen löytyy paras ratkaisu kelle tahansa.
Taittojakin meillä on käytetty ja käytetään edelleen aika paljon, mutta liikkuvaiselle lapselle niitä on joskus aika vaikea saada paikalleen...

Ja jotta muilla ei mene hermo näiden kestojuttujen lukemiseen, niin mielelläni juttelen aiheesta YVllä, jos jotain kiinnostaa :wave:
 

Yhteistyössä