~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 syksyllä 2011~

Summer voi kamala mitä teille on tapahtunut.. voimia sinne. Niin surulllista. :hug:


uhmaa meillä taitaa olla nyt eka kunnon uhma alkamassa.. neiti kiukutteli justa laivanlattialla siihen malliin et äiti ei tiennyt olisko itkenyt vai nauranut. Tulta ja tappuraa... toisaalta oon tätä jo odottanutkin kun 2v. uhmaa en huomannut meillä olleenkaan.. tais kaikki energia mennä isosiskoon.

Voikaa kaikki hyvin, palailen taas joskus.. opiskelu vie vaan kaiken ajan et en paljon tänne ehdi.
 
Hei!

Mitäs tänne kuuluu? Meille kuuluu tasaista arkea. Poika sai uudet allergia ja astma lääkkeet niihin nyt totutellaan ja toivotaan että apu löytyy niistä :) Syksy on pojalle huono aikaa ihon ja astman kannalta ollut. Astma kohtauksia tulee nyt helposti kun kaikenmailman flunssatkin on liikenteessä. Mutta ei nämä meno hiljennä :D Ensimmäistä kertaa ukkeli pääsi 0-käyrälle, jippii!!!

Tuntuu muutenkin, että poika on kasvamassa tosiaan isoksi pojaksi, juttelee isojen poikien juttuja, askartelee itsekseen ja laulaa tosi paljon pitkiä lauluja ( suosikki taitaa olla tää pienissä häissä.....)

Joulupukkia odotetaaan kovasti, lahjoja toivotaan joka päivä jotain uutta :D mutta on joukossa muutama kestosuosikki mitä toivotaan kokoajan,esim. radio-ohjattava ja sen myös saa..

poika ja sen rakkkaat pojat
 
Meillä on kans niin isojen poikien jutut että,mut lahjatoiveista yli muiden on leikki-uuni ja ruokatarpeita plus astiat:D Mitään autohommia ei oo toivonu,eikä erityisesti leiki autoilla muutenkaan. Tekee "remonttia" mielummin,askartelee jne. Isänsä kanssa tykkää korjailla kaikkea ja touhuta ulkona kellarissa.
Joulua todella odotetaan ja lunta...ainakun on maa hiukan huurussa,innostuu:D Pipareita meinattiin vääntää itsenäisyyspäivänä,ajattelin piparitalonkin väsätä lasten iloks.
Aksel kehittyy vauhdilla...kävelee tukea vasten,konttaa kovaa ja nousee jokapaikkaan. Oma tahto on kova,ja raivoaa jos ei saa läpi... omaa juttuakin tulee kovasti. yöt on levottomia ja maitoakaan ei oo pois saatu...menee aika samaa kaavaa kun kasperillakin.
 
meillä on tuo esikoispoika 6,5v ja kovasti tykkää kans leikkiä siskonsa kanssa sellaisella leikkikeittiöllä, käyvät yhdessä eväsretkellä :) ja tietty tää meidän pienempi perässä sotkemassa kaiken ;) mutta siis tuo leikkikeittiö on ollut tosi mieluinen juttu meidän perheessä

lunta täälläkin lähinnä lapset toivoo, itse en niin välitä.

tyttö on ihan yhtäkkiä oppinut piirtämään ihan selkeitä piirroksia eikä kaikki piirtämiset ole enää pelkkää suttua ja viivoja ja värittäessäkin väri jää enimmäkseen ääriviivojen sisäpuolelle.

arki rullaa samaan tapaan.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei edelleenkään kassu piirrä mitään järkevää...ei oo oikeen innostunut puuhasta muutenkaan...tykkää siis tehä taideteoksia mut ei suostu piirtämään käskystä mitään,suttaa vaan sekunnin ja valmis.

Meillä on vierotettu nyt yhteen maitoon tota pikkuveikkaa ja jo rauhottu yöt. Siitä yhestä pitää kuitenkin kiinni...

Mulla on lääkärille aika tänään...leuan alus pattia lähen näyttämään... siellä on nyt pariviikkoa ollu ihan pieni muljuava patti:/
 
summer: tätäkin kautta suuren suuret jaksamis rutistukset:hug:
ajatuksissa olet kovasti :hug:

meille ei ihmeitä..töissä ja kotona menee aika täysin.
joulua odotellaan ja yritetään laitella minkä kerkiee.
ite olin niin kipeänä muutaman viikon ettei löydy vieläkään intoa oikein laittaa kotia jouluksi =(
ensin tuli kauhea flunssa ja sit tilttas selkä. ja yksi yö heräsin kun en pystynyt hengittämään
ja vasen käsi ja jalka täysin tunnottomat =( ja järkyttävä kipu kropassa =(
kaks päivää lähti tuntoa koko ajan..nyt alkaa olemaan kunnossa pikku hiljaa..mut
olo vielä vähän heikko =(
en tiedä mistä johtui tuo yöllinen juttu. mut onneks näyttää ohi menevän.
eikä tuo lääkäreitäkään kauheasti kiinnostanut.=(

muuten muksut ihan ok ja valtakunnassa kaikki hyvin lukuunottamatta sairasteluita
nyt. =)

hurjasti hyvää joulunodotusta kaikille ja rauhallisia joulunpyhiä myöskin =)
 
Hei kaikki! Pitkästä aikaa. Olen jotenkin ihan unohtanut kuinka ihanaa palstailu oli ja yritän kovasti päästä takaisin. toivottavasti huolitte uudelleen mukaan porukkaan?

Summer. Olen ihan sanaton järkytyksestä ja surusta. Kovasti teille voimia ja jaksamista. Haleja.

Meille kuuluu hyvää. Tytöt ovat kasvaneet kovasti ja meidän "vauvakin" on juuri täyttänyt 2 v. Hirveää uhmaa meillä kotona. Varsinkin pk:sta kotiin tultaessa. välillä tuntuu, että meidän söpöt tytöt on muuttuneet riitapukareiksi joita saa koko ajan erotella toisistaan.

Mun piti kirjoitella paljonkin, mutta summerin uutiset saivat minutkin hiljenemään. Oikein hyvää joulun odotusta kaikille, kaikesta huolimatta.
 
Moikka! kiitti kaikille! Älkää rakkaat ystävät mun takia hiljentykö :ashamed: Kiva on kuulla teidän ihan normaaleja kuulumisia. Kyllä me eteenpäin mennään kovaa vauhtia :) Lapset voivat ihmeen hyvin ja itekin jaksan pyörittää arkea uudessa kodissa. kyllä se tästä vähitellen!
Katrinainen, tosi kiva kuulla susta! Mukaan vaan:heart:
 
katrinainen tervetuloa takaisin.

Koitin päivittää pinomme otsikkoa, mutta päivittyi vain mun aloitus viestiin. Ei kait se haittaa, että eletään edelleen syksyä :) Meillä ainakin sää on sen mukainen. Tälläkin hetkellä vettä ropistelee ikkunapeltiin.

Iik, joulu on jo ovella ja mulla on kutimet kutomatta :) Joitain lahjoja lapsille on kaappien perukoilla piilossa. Eilen saapui kinkku, mutta muuten ollaan alkutekijöissä. Kait se joulu pienemmälläkin hikoilulla osaa myös meille poiketa :)

Voikaa hyvin.
 
katrinainen: kiva kuulla teistä :)

me vietetään joulu ja uusvuosi mökillä mun vanhempien kanssa.
toki täällä kotonakin joulua laitellaan, ja olen jo verhot ja maotkin vaihtanut jo viikkoja sitten koristeet laittelen täs ens viikolla paikoilleen.

leipomiset on vaiheessa tai ollaan me lapsien kans pipareita ja torttuja leivottu ja niistä puolet jo syötykkin joten pitää viikonloppu pyhittää leipomisille :)

kysäsen sellaista että kuinka pitkät yöunet lapsenne nukkuu ja nukkuvatko päikkäreitä vielä? meillä päikkärit jäi pois jo kesän alussa kun tyttö oli tuon 3v mutta nyt jostain syystä on alkanut menemään omatoimisesti itse nukkumaan päivisin ja nukkuu jotain 2-3h päikyt :O ja yöllä on aina nukkunut sellaisia 10h unia, voi olla että aikaset aamut verottaa energiaa kun tyttö heräilee jo 5:30-6 aikoihin mut jotenkin alkanut ihmetyttämään itseäni tuollainen muutos mut kaipa se on ihan normaalia sekin ;)
 
Masentavat joulukelit on ja ei vissiin oo parempaa luvassa loppuviikollekkaan:/ Mut kaikesta huolimatta piparit leivottu jo itsenäisyyspäivänä ja keittiön kaapit siivottu:)

Kiva kuulla katrinaisesta!!!

Meillä ei ole päikkyjä nukuttu enää aika päiviin... Kassuhan alkoi jättää unia jo 1v4kk ikäsenä ja kun täytti 2v ei oikeestaan ollut nukkunut niitä vähään aikaan ellei sitten vahingossa torkahtanut autoon. Yöunia nukutaan vaihtelevasti 10-12h,vaikuttaa pikkuveljen heräilykin pituuteen.
 
Kiitos, että otatte vastaan vaikka en olekaan mitään ainakaan kahteen vuoteen kirjoitellut. Ja kiva kuulla kaikkien kuulumisia. Moni on tosiaan saanut jo "uusiakin" lapsia vuoden 08 jälkeen. Onnittelut kaikille "uusille" prinsseille ja prinsessoille.

Meillä on hirveä uhma päällä. luulin jo että selvittiin sillä joka oli kahden vuoden iässä, mutta tämä on entistä pahempi. Ava ei kuuntele mitään mitä sanotaan ja esittää ettei huomaa kun puhutaan hänelle. Pk:sta haku on yhtä kaaosta. Neiti ei suostu pukemaan, juoksentelee karkuun ja tekee kaikkiea älytöntä. Niin ja kaikki tämä tarttuu sitten pikkusiskoon. Eilenkin tyttöjen hakemiseen meni puolituntia pk:n sisällä. mä alan olemaan ihan toivoton. niin ja lisäksi koko ajan tapellaan ja jos ei tapella niin riehutaan yhdessä. Välillä väsyttää niin, että tekisi mieli itkeä. Ihaniahan nuo tytöt ovat, mutta koettelevat nyt ihan kunnolla. meidän tytöt ovat muutenkin aika villejä joten menoa riittää. Kilttejä nuo muuten ovat ja ollaan ihan yritetty kasvattaakin (eivät siis ole ns. rajattomia muuten vaikka nyt tuntuukin, että ovat). Tämä on ilmeisesti joku vaihe. Onko kenellekään muulla ollut tällaista?
 
katrinainen mukava kuulla teidän kuulumisia =). Meillä meno Edithin kanssa aivan mahdotonta, on myös aikas vilkas tapaus. Veljensä ( 9v. ) kanssa tappelee ihan kokoajan : /, eivät tule toimeen yhtään ja syy on suuri ikäero! Neiti uhmailee joka asiasta, pukemisesta, syömisestä ja tekee kiusaa kissalle tai koiralle. Tuntuu turhauttavalta, kun pitää komentaa niin usein. Meillä on käytössä jäähy, jolloin neiti laitetaan omaan huoneeseensa miettimään muutamaksi minuutiksi, joskus tehoaa...olen kanssa väsynyt tähän touhuun :(...ja tuntuu, että töissä on mukavampaa :whistle:

Mulla on ollut joku pöpö jo kohta kaksiviikkoa, nukkumisesta ei ole tullut mitään, kun on yskittänyt niin paljon! Jouluja aloin laittaa vasta eilen, kun tuntui olo hiukan paremmalta.

Päiväunet loppuivat meillä jo ajat sitten...veljensä nukkui vielä 5v. päikkärit :D...eli on nuo unen tarpeet melko yksilöllisiä.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille :xmas:
 
Meillä ei Peppi nuku kotona päikkäreitä ehkä viime keväänä viimesen kerran...hoidossa nukkuu kyllä. En kotona enää ole edes yrittänytkään. Tappelua riittää täälläkin! siis veljensä kanssa tappelevat koko ajan. Hyvin viiden vuoden ikäerolla saa kunnon riidat aikaseks!
 
Ihana lukea teidän kuulumisia! Jospa saatais taas paremmin kirjoteltua kuulumisia.:)
Mulla alko maanantaina loma koulusta, heti illalla oksennustaudin lykkäs, mut meni nopeeta ohi, tänää jo tein joulusiivousta.

Kotosalla ollaan joulu, ollaan laiteltu koristeet, tehty piparitalo ym mut ei jotenki ymmärrä että joulu on jo noi lähellä, paitsi että lapset koko ajan siitä puhuu. Huomenna varmaa haetaan kuusi niin eiköhä se sitte ala tuntumaan joululta, viimestään kun kinkkua paistelee pe-la yönä:D

Niklas ei kans nuku kotona päikkäreitä, sais kyllä nukkua, sen verran on känkkäränkkä sitte jos ei nuku. Hoidossa nukkuu.

Meillä on kans tuota tappelua koko ajan, joku kausi että kaikki pitäs periksi saada, melkosta kiukkua, mut hoidossa sitte kuulema on tosi hyvä käytöksinen, että totta se sitte mieltään vaan näyttää, onneksi saa nyt levähtää lomalla. Ollu melko kiireistä tuo kouluelämä, kotona pitäny tehä paljo esseitä ja tehtäviä, vähän ressannu sitte ku illat menee kouluhommiin, mut näillä mennään.

Oikein rauhaisaa Joulun aikaa kaikille ja onnea vuodelle 2012 :heart:
 
Näin se taas joulu on takana päin, ihana joulu olikin. Paljon ulkoiltiin perheen voimin, isovanhemmilla käytiin..ja pojista tietysti kohokohtana kun joulupukki toi lahjat :) sitä riemua.

Meilläkin osataataan kinastella, välillä ihan saa tosissaa ääntään korottaa että tappeleminen loppuu. Onneksi enimmäksi aikaa kuitenkin tulevat hyvin toimeen.

Tänä vuonna tämä äiti meinaa tehdä poikkeuksen ja ei käy alennusmyynneissä kuin ja ainoastaan hekemassa pojalle monot ja takin rinteeseen. :) Saas nähä kuinka käy.
 
Joulut on pulkassa ja ähky ihan messevä... lahjoja saivat tarpeeksi,onneks tuli vihdoin ja viimein tehtyä toi kassun huonekin valmiiks et sai rojut sinne:D

Uhma,juu sitä on ollu vissiin 1,5vuotiaasta asti eikä loppua näy. Joskus on säyseempi joskus ihan mahdoton,mut yleensä päivittäin jostan känkytään. Kassu on niin voimakastahtonen...ääripäiden ihminen. Ja rutiiniriippuvainen,ei oikeen tahtois mukautua vaan kaikki pitää olla aina samalla tavalla tai tulee raivokohtauksia. Ja jos pikkasen ollaan väsyjä niin sittenhän se helvatti irti vasta onkin. Veljensä kanssa tappelee nyt jo vaikka siis pienempi on kohta 11kk...koittaa niivittää ja kovin pahasti ei aksel jää kakkoseksi..pelottavaa:D
Mutta että joka asiaan sanotaan ei,pissalle ei voi lähtee kesken leikkien vaikka selkeesti näkee et on hätä,mut ei vaan suostu ja sit on aina puolet housussa,pukeminen on tahmeeta,mitään ei voi sovittaa jos uusia releitä ostetaan,siivoominen yms.ei maistu,kerhoissa ei mee muiden kans leikkimään piirileikkejä..(muuten kyllä tunkee vanhempienkin lasten leikkeihin vaikkei ne erityisesti sitä toivois:D)ruokapöydässä ei istuta ihmisiks vaan kokoajan valutaan ja kiehnätään myös kylä'ssä ollessa,eikä vahingossakaan kiitetä kun pitäis...että saa aina hävetä:p vaatekaupassa mennään sorkkimaan joka hengari ja tanko,ruokakaupassa maataan lattialla ihmisten tukkeena jne... ainoo mitä ei koskaan oo hokanu kiukuta on nukkumaanmeno,eikä myöskään karkkia tms mangu kaupassa...kiitos siitä:D
Tarttis aina aktiviteettiä,kavereita ja järjestettyä leikkiä...itekseen ei oikeen osaa touhuta ja siks vissiin pitkästyy niin helpolla ja alkaa kiukkuun. Noh,murrosikää ootellessa. On tuolla sitten omat hetkensä,fiksu poika kuitenkin:heart:
 

Yhteistyössä