TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Mies soitti aamulla että tulee hakemaan mut ja Eevan kotiin. :heart: Ei se ennen joulua tänne kyllä pääse kun siihen asti sillä on terapiaa joka ikinen päivä, mutta tulee joulupäivänä ja lähdetään sitten tammikuussa kaikki samaa matkaa kotiin. Sellainen olo kun painajaisesta heräilis. Tai parempi, oikeastaan.

Eeva heräsi vaan 4 kertaa yöllä, monta kertaa vähemmän kun yleensä. Otin sen jossain vaiheessa viereen nukkumaan ja heräsin kun se oli sängyssä poikittain konttausasennossa. Potki mun mahasta vauhtia ja oli kovasti menossa johonkin. Ihan suoraan päin seinää tässä tapauksessa. Se oli niin unessa ettei edes tajunnut kun kopsautti otsansa seinään. Potkaisi vaan lisää vauhtia ja uudestaan seinään ennen kun ehdin väliin. En tiedä olisko itkenyt vai nauranut kun noin kovasti tulee uudet leikit uniinkin.

Meillä on muuten toinenkin hammas, huomasin eilen. Siihen alas tullut toisen viereen kaveri. Jos nyt vähän helpottais niiden vuoksi itkeskely. Mä haluaisin vaan koko ajan nähdä ne sen hampaat, mutta kun en saa. Eeva huutaa kun hyeena jos edes yritän ja ne hampaat on niin pieniä vielä ettei näe edes kun se huutaa.. Sitten alkaa se suun nipistäminen kiinni ja mulkoilu ihan kun haluais sanoa "ne on mun, katso omias!". :D
 
Marmotta: aivan ihania uutisia ! :flower: =) Olen aina lueskellut täältä kuulumisiasi ja nyt aivan liikutus tuli..

Hampaat: Täällä vihdoin ja viimein tuli esiin 2 alahammasta. Kyllä niitä on tehtykin.. pari kuukautta ollut ikenet turvoksissa ja viimeiset 1,5 viikkoa mennyt kitistessä ja tosi huonoilla unilla. Puolen tunnin välein saanut tuttia olla laittamassa ja klo 03-05 Luukas on kitissyt hereillä ja 07 ylös. Viime yöksi siirsin tippa silmässä pojan kokeeksi omaan huoneeseensa nukkumaan ja nukkui PALJON PAREMMIN. 05 hain tisulle ja meidän sänkyyn ja heräsi siitä lopulta vasta 8.30. Luukas on varsin herkkä uninen ja nukkuu heti levottomammin jos jompikumpi parentseista vaikka yskähtää. No, katsotaan miten ensi yö sujuu taas.. Mutta jessus että oli mammalle vaikeaa laittaa poikaa eri huoneeseen nukkumaan :D
 
Marmotta,ihania uutisia :heart:

Carmen,meilläkin venytään pituutta huimasti,70.5 ja ikää siis paripäivää päälle 6kk,mutta paino sen sijaan laahaa ja joka kerta vaan enempi,mutta ei neuvolassa oltu huolissaan kun aktiivisuuskin on toista luokkaa kun ihan pikkuvauvana =) Meillä soseet vasta aloteltiin mutta on nähtävissä että välillä menee enempikin ja välillä saa kaikki temput käyttää että saa ees pari lusikallista menemään. Meillä nyt 2 päivää maisteltu aamupuuroa ja sit kasvisoselounas ja hedelmä iltapäivästä. Ymmärtääkseni noista syömättömyyksistä ei tarvi olla huolissaan,jos kuitenkin jotain menee ja on päiviä milloin maistuu paremmin. Jos susta tuntuu että se välipala on liikaa,en näe miks et vois kokeeks jättää pois ja vaikka myöhemmin yrittää uudestaan. Tai sit vähentää määrää... Luulen että nää ipanat osaa säännöstellä oman nälkänsä mukaan ruuat =) Niin kauan kun joka aterialla jotain menee niin väittäisin että homma bueno. Kaikki perheelliset ketkä tunnen kamppailee samojen asioiden kanssa jossain kohtaa,kun ruoka ei niin hyvin maita =)

Mites se riisi ja makaroni,koskas niitä voi antaa... kun tuntuu et kaikki syöttää vaan peppaa ja meidän poikahan havaitsee sen kaamean maun vaikka kuinka piilottais :D Tänään veteli niin tyytyväisenä bataattia. Mites matami teillä maistelut etenee?
 
Repa...kiitos kysymästä....suoraan sanottua päin p##tä :kieh: ....neiti on niin fiksu, ettei avaa suuta ja kääntää pään pois ja huitoo lusikkaa...ihan mahoton akka :eek: ...no jos jotenkin saan huijattuu suun auki ja jotai sinne niin sylkee kaiken pois |O ...yhtenä päivänä olen saanut ihan pikkusen menee...niin ollaan jo viikko maisteltu :( ....en tiijä mikä auttaa :/ .... |O ...poju söi 3kk vanhana sosetta...suu oli auki kun linnunpojal :) ....johtukohan iästä...ei osannu viel temppuilla ;) !!!....pitää jossai vaihees soittaa neuvolaa ja kysyä mitä teen...jos tuo syöminen ei lähe kulkee....
 
Huh, mä sain sentäs imuroitua ja mopattua alakerran kun jannu on unilla. Vielä pitäis pyyhkiä pölyt, ei kuulu mun lempihommiin. Illaksi meinasin väsätä pizzaa. Kiva saunan jälkeen mässätä taas vaihteeksi :saint: Jumboonkin pitäis ehtiä hakemaan huomisille synttäreille lahjaa.. Tää joulun alus on kyl ihan kauheeta rahan menoa! Isänpäivänä kun se vouhotus alkaa, niin ennen joulukuun puolta väliä meil on ollut kuudet synttärit joille on osallistuttava. Siinä pitäis sit vielä jouluakin laittaa, huh huh! Ensi vuonna aloitan kyl nuo lahjojen ostelut aikaisemmin (taas sama lupaus kun viime vuonnakin :whistle: ).

Marmottalle :hug: Tosi hienoa kun saatte elämän taas mallilleen! Varmasti putosi sydämmeltä sata kilon kiveä pois, kun sait hyviä uutisia :heart:

Jaahans, ei auta kun jatkaa tätä touhuilua, et saa kaiken tehtyä :wave:
 
Matami: Toivottavasti saisitte kiinteiden syömisen kunnolla vauhtiin. ootko kokeillut jotain hedelmäsosetta alkuun? jos se vaikka alkais menemään kun saa jotain herkkua alkajaisiksi. Sit kun oppii nielemään, niin ottaa kasviksia kehiin..
 
Matami,oon kuullut että jotkut ipanat alkaa syömään tosi huonosti..ei vaan kiinnosta. Oon samaa mieltä että kannattaa kokeilla jotain makeeta,ihan mitä vaan kunhan suostuis maistamaan. ootko syöttänyt samaan aikaan kun muu perhe syö? Onko muuten ollut kiinnostunut syömisestä,siis tarkkaillut ja osoittanut halua maistaa kun te muut syötte? Kyl se varmaan lähtee,mut voi olla että Edithillä sit kestää jonkin aikaa tottua ajatukseen. Tsemppiä!!!

 
Marmotta, vau! Oikeesti oon niin onnellinen sun ja Eevan puolesta :hug:

Kävin pojan kanssa päivystyksessä ja ottivat verikokeet sekä nielunviljelyn. Verikokeet oli hyvät ja nielu näytti hyvältä lääkärin mielestä. Mitään syytä oksentelulle ja yökkäilylle ei löytynyt. Sanoi kyllä että jos vielä oksentelee tänään tai huomenna, niin maanantaina heti lääkäriin. Sanoi että sitten jyväskylään tarkempiin tutkimuksiin. Olis laittanu hetikin jos oisin halunnu. Hyvässä kunnossahan tuo on ja ihan normaali päivisin. Sitten illalla tulee oksennus tai yöllä yökkii. Omituinen tauti ja toivottavasti sitten vaan jotain mahatautia, niinkun Sarbba sanoitkin.

Poika04ja08, korvatulehdukset on inhottavia :hug: Siellä päivystyksessä oli just monta lasta korvakivussa. Reppanat. Meillä oli kanssa pojalla monta vuotta koko ajan tulehduksia ja oli koko ajan kipeä; flussassa aina. Putket laitettiin ja kitarisat poistettiin vajaa 4 vuotiaana ja siihen loppui. Pepillä ei ole vielä ollut ja toivottavasti ei tulekaan sellasta kierrettä.
Jaksuja :hug:
 
aaoo Hesaria luin aamulla ja huomasin ortodoksisessa kalenterissa että tänään on Aaken nimpparit! :)

Marmotta Tosi hienoja uutisia! :flower:

Meillä kans esikoinen kipeä :( Kuumetta oli toissa yönä, eilen ei mitään ja tänään on taas alkanut nousta. Yskii kans aika pahan kuuloisesti. Flunssaa epäilen mut saa nyt nähdä. Olis huomenna ollu lastenkutsut ja jouduin ne äsken perumaan :( On tosi pahamieli pojan puolesta, onneksi isovanhemmat ja kummisetä sentään tulevat. Toinen kun ei viel oikein tajua että ei vika ole hänessä :(
 
Marmotta: Ihania uutisia!! Onnea :flower:

Carmen: Täällä syöminen ihan samanlaista. Vaikka yöllä syökin sen ainakin kerran, mutta nuo päivän ruokailut vaihtelee tosi paljon. Rytmi meillä on kellonajallisesti sama kuin teillä. Joinain päivinä menee joka ruualla paljon ja toisina ei taas millään ruualla paljon mitään. En ole stressannut asiasta, koska selkeästihän poika tietää, koska on nälkä ja koska ei. Maitoa menee kans 40-140ml ruuan päätteeksi tai vähän ruuan jälkeen. Koskaan ei tiedä kuinka paljon...Meillä kans pojan paino menee jossain siellä -10 käyrällä ja pituus taas yläkantissa, mutta ei meille ole pojan laihuudesta huomautettu. Sama kuin Repalla, niin meillä vaan sanottiin, et johtuu tuosta aktiivisuudesta et paino ei nouse paljon. Mutta luota vaan siihen, että tyttö tietää itse milloin on nälkä! Mä jätän joinain päivinä välipalan tai tuon toisen kasvissoseen pois, jos tuntuu, ettei meinaa millään mahtua päivään päikkäreiden tai muiden juttujen vuoksi. Yleensä kuitenkin syödään tuo 5krt klo 7-18 välillä.

aaoo: Wanha Satama on Katajanokalla oleva paikka, jossa järjestetään paljon messuja yms. Ens viikolla siellä on nuo Naisten joulumessut. Täältä löytyy infoa: www.naistenjoulumessut.fi

Pikaista paranemista kaikille sairaille pikkuisille!! Ja jaksamista äideille ja isille :)
 
Matami: Onpa siellä nyt tiukka neiti ruokailujen suhteen. Mutta loppujen lopuks viikko on vielä aika lyhyt aika, joten teidän pikkuneiti taitaa tarvita vaan paljon aikaa tuohon opetteluun? Tietty äiteen mielestä aika tuntuu varmaan ikuisuudelta... Voimia!! :hug:
 
marmotta: voi kun ihanaa, oon kyllä kanssa tosi onnellinen teidän puolesta!!!

summer: kävittekö ihan tk:ssa? outoa ettei mitään löytynyt..eihän kukaan syyttä suotta oksentele..no kannattaa mennä kyl uusiks jos nuo oireet jatkuu. miten nuo näytteenotot sujui?
mein pojalle laitettiin tuubit 1v4kk ikäsenä ja korvatulehdukset loppui siihen eikä sen jälkeen oo ollut ja pojal nyt ikää 3v5kk, toinen tuubi on pudonnut matkasta tän kesän aikana mut toinen on viel korvas ei toki enää paikallaan ja senkin pitäs pudota sielt ihan itekseen. nielurisat on eikä niitä uskallettu leikata tuubin laittojen yhteydessä kun ei ollut varmuutta pojan apc-resistenssistä ( geenivirhe 5 ) voi siis 50% olla pojalla kun mulla on tuo. mut eipä niistä ainakaan vielä oo harmia ollut et ei sen takia tarvi leikata.

no nukahti tuo esikoinen vaik kuinka vänkäs vastaan ettei väsytä mut nukahti kuitenkin kiukkuispäissään tohon sohvalle ja on nukkunut jo melkein tunnin..sitä se tettää ne aikaiset aamut.

kävin tos ostamassa joululahjoja lähinnä isovanhemmille ja lapsilta kummeille jotain pientä..enää ei tarvi ostaa kun miehelle ja sit veljen lapsille jotain muuten kaikki paketit on ostettu.

vilma: sielläkin sairastetaan..voi kurjuus että jouduitte perumaan juhlat..pikaista paranemista sinne!!
 
Kurpitsa, poika oli aivan kauhuissaan kun tajusi että kohta otetaan verikoe. Itki, mutta sai pidettyä käden paikoillaan ja tsemppasi kyllä hyvin. Meinas ittellä tulla kyyneleet silmiin, kun katteli miten kauhuissaan toinen oli. Nielunviljely olikin ihan helppo juttu. No, toivotaan ettei enää oksentelis eikä yökkis.
Meilläkin toinen putki enää paikoillaan.

Vilma, voi kurjuus kun sielläkin ollaan kipeenä :(
 
Ihan ensimmäisenä Marmotta, ihania uutisia :flower:

Ei oo taas oikeen koneelle kerennyt kun ollut kaiken laista.. Viime yö meni HYVIN!! Neiti kl. 21 nukkuun, 2 vasta eka syöttö vetäs 200ml velliä ja nukkui siitä 6 asti. No 6 olis halunnut jo alkaa seurustelemaan, mutta meni kyllä yö hyvin! :p Nyt on myös broilerit kiehumassa, ajattelin että annan ehkä tänään jo pienen maistiaisen neidille kun syö kasvis soseen. :)

Kaikille jotka ovat kipeitä, voima :hug: toivottavasti pian paranevat!

Meillä päin järjestettiin tänään nua joulumessut mistä naukuri puhui, mutta itse en päässyt paikalle.. :)

Ja matami, toivottavasti sielä alkais kans pian ruoka maistumaan, ehkäpä sielä tarvitaan vain kauempaa totuttelua ruokaan. :)

 
Aivan omituista, kun meidän neiti on nukkunut jo monta tuntia :eek: Kyllä näitä virheitä sille aina sillon tällön vahingossa sattuu. Äsken oli vaan jo pakko mennä katsomaan että hengittääkö edes. Eikä edes herännyt siihen.
 
Vilman pojalle pikaista paranemista..harmi kun kemut piti perua :hug:

Summer,toivottavasti loppuis nyt sitte...tosi outoa että mitään ei löytynyt :eek:

Poika ment unille,käytiin tossa aikasemmin lenkillä rattaiden kanssa ja vetäs pikku tirsat siinä ja oli huomattavasti paremmalla tuulella nukkumaan mentäessä. Harmi ettei nukaha tollasille torkuille kuin just lenkkeillessä. Osu hyvään aikaankin...

Ihan mahdoton elohiiri toi kaveri nykyään :D Pikkasta kitinää pitää kun yksikseen on mutta johtunee siitä että puhjenneen hakun viereen on tulossa toinen hammas :eek: Kuultaa ikenestä valkonen täplä,mitään ei tunnu vielä. Ilmankos kuolaa kuin buldogi ja järsii pakonomaisesti kaikkea :p

Bonan omena päärynä jugurtti oli melkonen hitti tänään,poitsu söi melkein koko purnukan B)

Kakka jumittaa jälleen vaikka luumua oon antanna :/ Eilen tuli ei mikään iso tuotos ja tänään ei sit oo kuulunna... toivottavasti saan huomenna sen pojan paskomaan ettei taas muodostu tulppaa... :headwall: Ilmavaivatkin on lisääntyny kiinteiden myötä,mut toivo elää että suoli vaan totuttelee ja viimeistään kk päästä suoli pelittäis...

Mies on yön töissä taas,mutta sit pitää pari kolme päivää vapaata =) Ihanaa,saa nukkua ainakin yhtenä aamuna...
 
summer: onpa outo toi kierukka juttu. meille ku sanottiin et joka puolella eka kierukka on ilmainen. :eek: :eek: tiiä sit.

tänään joulushoppailulla käyty pojan kans. ja jonnin verran sain tavaraa roudattua. menee taas varmaan liiallisuuksiin tää touhu joka joulu.

repa: toivotaan et suoli alkaa toimiin siellä. tääl kans huomattavasti kiinteempää tavaraa viikkoon verrattaen. ja oon jo iha paniikissa ku maanantaina alotin varovasti maitotuotteet et siitäkö kiinteytyy liikaa taas. :( mut pääasia ku ulos tulisi kunnolla.

mut nyt saunaan ja puuron laittoon pojalle. :wave:
 
Täällä tampereella ei ainakaan olisi ollut eka kierukka ilmainen.. eivätkä suostuneet edes jälkitarkastuksessa sitä antamaan, koska haaveissa on vielä kakkonen ... eikä syynä edes ollut AIKA, että mahdollisesti parin vuoden sisään vaan se, että lääkärin mielestä se altistaa liiaksi kohdun ulkopuolisille raskauksille (joita ei minulla ole ollut yhtään) ja suosittelee sitä vain semmoisille, joilla ei enää ole lapsihaaveita :eek:
 
Marmotta Oi ihanan Romanttista :heart: Varmaan paras joululahja ikina. Ja Eevakin paasee iskan syliin olemaan todellinen bella bambina.

CarmenAnnan F:lle kolme kertaa paivassa kiinteita aamullapuurua, paivalla vihannes ja hedelma sosessa ja iltapaivasta (17-18) vihanneslihasosetta. Nyt mietitaan aloitetaankos antaan iltapuurua kun on tuo yorytmi mennyt yhdesta heraamisesta kolmeen :| . Tama kolmen aterian ohje tuli Hipp clubista johon liityin kun lupasivat kasan naytteita ;). Muuten terkkari ei oo oikeen antanut mitaan jarkevaa ohjetta ruokailun suhteen vaan ympari pyoreeta on vastanneet kun oon kysellyt. Paa-asiassa saa rintamaitoa juomaksi, mutta pikkuhiljaa ollaan alettu antaan korviketta, mies sanoo etta pullosta ottaaa noin 80- 100ml kerralla.

Matami Toivottavasti ruoka alkaa maittaan siella teidan tytylle.

Weiss Kiitos varoittelusta jos on atooppista ihoa noiden ruoka aineiden antamisessa. En usko etta F:lla on atooppinen iho, kunhan on muuten vaan kuiva. Toisinaan naaman ryyhelma lehahtaa punaiseksi, mutta ei oikeen muita oireita ole ollut. Tsemppia kaikille kuivan ihon kanssa kammaileville

Paranemisia sairastaville :hug:

Onnea pikku hampahista.

Meilla meni pikkujoulun vietto myttyyn kun kaverilla sairastu vuoden ikainen tytto :( . No saapahan ainakin ommella papalle pyjaman huomenna :D

Ai niin Repa toivotaan etta "poistoputki" toimis huomenna :hug:
 
huomenta!

5:30 herätty koko poppoo taas mut meil ollaan vissiin aamuvirkkui..ainakin nuo lapset.

carmen: ruokarytmeistä ja määristä kyselit, meil vaihtelee annosmäärät päivittäin ja joinakin päivinä syö 3 ateriaa ja toisina 5. mut jokseen näin mennään meillä ( jollei lakkoilla ;) )

yöllä syö kerran yleisemmin 1-3 välis 200ml
aamupala 6-7 välis 80ml maitoo+ 1dl puuroo
lounas 9-10 välis 100ml maitoo+½-1dl kasvissosetta
välipala 14-15 välis 50-80ml maitoo+1dl hed./rahkaa/jogurttia/kiisseliä
päivällinen 17-18 välis 100ml maitoo+½-1dl lihakasvissosetta
iltapala velliä vielä 19 aikaan 80-180ml ( ei jaksa syödä enää puuroa kun päivällisajasta on niin vähän aikaa.. )

jokseenkin näin mennään hyvinä päivinä meillä. tuo 1dl annokset on kyllä maksimiannos..
kylläpäs carmen teillä nukutaan jo hienosti yöt.

 
isovanhemmista: mites teillä muilla[/b] kuinka usein näette isovanhempien kanssa, te joilla isovanhemmat asuvat kauempana??[/b] meillä matkaa tulee mun vanhemmille n.180km sivu ja ollaan nähty kuukausittain niin että ollaan käyty vuorottain kylässä, vanhempani on töissä kumpainenkin ja tekevät raskasta työtä mutta silti he pääsevät myös meillekin päin mikä on tosi hienoa mielestäni. mutta appivanhemmat varsinkin anoppi ei pääse tänne päin vaan valittaa vaan koko ajan miksei me päästä sinne ja he molemmat ovat eläkkeellä ja asuvat reilu 100km päässä. viimeks kuukausi sitten käytiin siellä ja nyt kuuluu narinaa..siis en ymmärrä mikseivät he pääse tännepäin kun molemmilla on autot ja suoratie meille..jos kerran haluaisivat nähdä lastenlapsensa niin mikseivät ota autoa alle ja aja tänne. tekevät helposta asiasta todella vaikeeta mut mä en lähde sinne ennen kuin tulevat tänne, voisi tehdä heidänkin kanssa samalla tavalla että käytäs vuoroittain kylässä kuten omien vanhempienikin kanssa. aion kyllä ottaa asian puheeks heidän kanssa tai juttelen apen kanssa kun hän seuraavan kerran soittaa, ymmärtää paljon paremmin..tää anoppiasia raivostuttaa mua.. :kieh:
 

Yhteistyössä