TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

ilonaS08: Joo sinne pääsee siitä pääovien jälkeiseltä aukiolta, missä on ne kaks jätskikioskia. Siinä menee liukuportaat kolmanteen kerrokseen, jossa on Coffee House ja sit jatkuukin käytävä Flamingon puolelle. Se on kyllä TOOOOOSI epäselvästi merkitty! Multa on kysynyt varmaan kolme tai neljä ihmistä tietä Flamingoon harhailtuaan siellä Stockan päädyssä ja ties missä. Hieman paremmat viitoituksen vois laittaa.

summer: Tosi anteliasta, jos koko porukasta irtos vaan yks viinipullo tuomisiks! :LOL:

Poika meni unille ja minä meen SAUNAAN! :) Illalla pääsen kolmen äitikaverin kanssa pikkujouluja viettämään. Käydään syömässä ja vähän baarissa. Pitää koittaa ottaa rauhallisesti, kun huomenna on tulossa vielä ystäväpariskunta kylään la-su. Ihanaa, kun tulee vieraita! Mut nyt saunaan :wave:
 
Huomenta! Ollaan lähdössä muskariin, mutta piti vielä poiketa täällä B)

Kananmuna taitaa tosiaan jakaa mielipiteitä.. Onhan sille todella moni allerginen, mutta en sitten tiedä onko muna itsessään allergisoivaa vai ollaanko me ihmiset sille vaan helpommin yliherkkiä. Niissäkin kun on eroa! Mutta tosiaan neuvolan listassa ja samaten Nean neuvolantäti suositteli munaa, koska onhan se ravintoarvoltaan oikein hyvää ravintoa. Kasvaahan niistä tipujakin :D Olen antanut muusin joukossa 50-50 keltuaista ja valkuaista - keltuiasestahan se maku tulee, mutta valkuaisesta taas kaikki proteiini. Ensimmäisellä kerralla aloitin teelusikallisessa, mutta heti seuraavasta päivästä iskin 1/4 munan muusiksi :D Meillä ei olla miehen kanssa kumpikaan millekään allergisia eikä Neakaan ole mistään ruoka-aineesta saanut mitään ei- toivottavia oireita, joten ei oikein jaksa varoa mitään ruoka-ainetta enää.. Merilohikin kun meillä aloitettiin heti toisena "lihana" broikun jälkeen :)

summer Kyllähän minut usein löytää sieltä missä on alkoholitarjoiluakin :LOL:

ilonaS Meillä on ihan samankokoiset vauvelit, kun Nean mitat 6kk 1vko neuvolassa oli 69,4cm ja 7,5kg ;)

pojan pojalle paranemisia samoin kuin muiden sairastaville pikkuisille myöskin :hug:

Miehellä on tänään pikkujoulut joten tylsä perjantai-ilta tiedossa.. Tai no tuleehan sieltä Maajussit :D
 
Tervehdys.

Kiloklubi päivitetty.

Mulla ei taaskaan mikään toimi. Annoin pojalle äsken pullosta maitoa samalla, kun itse lueskelin juttujanne ja avot olin laittanut tutin jotenkin huonosti ja puolet vuosi pojan rinnuksille. Sitä se teettää kun käyttää eriparisia tutteja ja pulloja.

Olenkohan muistanut teille kertoa, kun meidän muumi-säästöpakkauksessa oli pari teipitöntä vaippaa? No, nyt ainakin kerron so what jos tulee toiseen kertaan. Laiton sit vaipat ja palautteen postiin ja kahden viikon kuluttua tuli postin paketti lappu ja hyvitykseksi koko paketti ko. vaippoja :)

Samaan aikaan laitoin palautetta Liptonin teepusseista, kun puuttui naruja. Sieltä tuli kotiin kannettuna paketti joka sisälsi kolme pakettia kolmio teepusseja: yks vihreää, yks mustaa ja yks jotain hedelmäsekoitusta. Eli valittaa kannattaa :LOL:

Jossu & K 6kk
 
Neidille ei maistu ruoka -kitinää heti aamusta tuleekohan lisää hampaita.

kiloklubi saldo olis 7,5kg :) pääsis sinne lähtöpisteeseen jouluks niin siitä olis hyvä jatkaa -hiljaa hyvää tulee.

Mukavaa viikonloppua kaikille -mä meen tänään illanistujaisiin työkavereiden kanssa. Kiva mennä hetkeks -katsotaan miten pikkunen pärjää. :wave:
 
huomenta.

jossu; jaksatko vielä päivittää mun painosaldoksi - 500g, edelliseen siis!! Nyt tavotteeseen matkaa 1,5 kiloa. ja mä tuuletan!! Mies viel komppas että oon laihtunu selvästi, "sustahan on tullu hoikka"

pitäs löytää tänään Jyväskylästä joku paikka, mikä möis corcseja.. veli lupas tuoda talvisaapikascrocsit jos jenkeistä löytyy. siellä on kuulemma edullisia... Taisin vaan hintarajan laittaa alas.. tuskinpa sielläkään ne on 50%edukkaampia....
myös talvitakit käydään tänään kattomassa miehen kanssa.. oli hyvä tarjous lehdessä, mutta ei varmaan oo enää ko. tuotteita paikalla ku päästään kauppaan...

eilen meinas mennä hermot.. taas murehdin tota imetystä, kun jälleen yhellä kaverilla onnistus.. oli niin maailmakaatuumunniskaan-olo ettei oo todellista... mutta hyvin nukutun yön jälkeen asia naurattaa... Mä oon niin tyhmä. ARGH...

poitsulle piti käydä laittamassa tuttia vasta puol 7 aamulla.. joten saatiin nukkua hyvä yö. kiitos siitä...

nyt tappeleen mun ipodin kanssa... vanha kone tilttas ja ipodin asetukset meni uusiks.. tai mä en vaan osaa käyttää ko. laitetta...
 
Jossu: Meidänkin äitee valitti just Finlaysonille jostain lakanasta (värit vai mikä oli pieles ) ja sieltä tuli essua, patakinnasta ja ties mitä kaikkea hyvitykseksi :) Kannattaa siis!

carmen: Enhän mäkään yleensä ole voinu mitään aamusaunoja ottaa, mutta nyt kun on kotosalla ja pojalla aina pisimmät unet aamulla, niin miksei? :) Ihana tapa aloittaa tällainen vähän hämyinen päivä!

Meilläkin neuvolan oppaassa on kananmuna-peruna -mössön ohjeistus alkaen 5-6kk. Eli eiköhän se ole ihan ok aloitella. Enpä olekaan muistanut koko asiaa! Ja tänä päivänähän ei vauvoilla säästellä mitään ruoka-aineita sen vuoksi, että ne saattaa allergisoida vaan kaikkea annetaan normaalisti ja jos jotain tulee, niin sitten vähennetään ruokavaliosta. Aion minäkin antaa lohta ensimmäisenä kalana, vaikka meillä tuo iho onkin ihan kamala. Mutta me nyt oletetaan, että se on vaan kuivaa ihoa eikä allergiaa, kun meillä ei miehen kanssa ole mitään allergioita.

Pikaista paranemista
kaikille sairastaville!! :flower:
 
Terse ja aamuja :D

Huh kun oon tööt... yö meni kyllä ihan ok,illan sai juosta poikaa kääntämässä oikein päin ja jotain itkeä tuhrusti kun tuli viereen mut muuten ohan nukuttiin. Aamulla sit heräs taas pieruaan itkustaen,niinkuin eilenkin. Ei oo tehny sitä aikoihin ennen näitä aamuja :( Ja kello 6 |O Oli selkeesti uninen vielä,mut en saanut jatkamaan enää...joten ylös noustiin. Oon taas ihan kauheen loppu.... onneks mies huomena nousee pojan kanssa niin saan nukkua. Nyt koitin tossa torkkua kun kasper päikyillä,mut säpsähtelen heti hereille kun meinaan vajota uneen :ashamed: Kämppä on kuin kaatopaikka,mut ei jaksais tehä mitään.... :/

Mitä nyt oon lukenut noista kaloista ja kananmunista,niin kai niiden yhteydessä suositellaan varovaisuutta,eli sillai pikkusen kerrallaan...varsinkin jos perheessä allergiaa on. Mutta ei se välttäminen sitä allergian puhkeamista estä. Meillä neuvolassa ei eritelty mitenkään,että kala pitäis antaa myöhemmin tai kananmuna olis jotenkin erikoisessa asemassa... ja meinaan niitä heti kokeilla kun sinne asti päässään. Meillä ei oo kans ruoka-aine allergioita niin en osaa sen kummemmin varoa oikein mitään,mutta pikkusen ekaks ja sit katotaan tuleeko oireita =)

 
Poika04ja08..meillä kans Edith edelleen kipeä...yöt on tukalia....mie nukun koiran unta...kun tuo neitin hengitys rohisee...onneks yskii aika paljon...sanonta yskä lähtee yskimällä pitää paikkansa....mie kans seurailen, pitääkö viedä lääkäriin....jos oot huolissas vaavin kunnosta kiikuta ihmees lääkäriin :hug: !!

Meillä känkätään kokoajan...johtunee varmaan iästä ( pitäis olla touhua kokoajan )...ja nyt varmaan, kun on kipeä...myös siitä...eilen oltiin niil kynttiläkutsuil ( sairaan lapsen kans...antakaa tukkapölly :ashamed: )...Edith vierasti jokaista ihmistä...eli itki kaikkien sylis, ei viihtyny lattial...joten oli kiva yrittää ostaa mitää :eek: .....toisaalta...ihan hyvä, kun ne hiton kynttilät maksaa maltaita ;) .....jotain pientä ostin ja meni jo 50 euroo |O ......mut tarjolla oli herkkui ja glögii....ihan joulufiilikset :xmas: !!

Aamusauna...hyvä idea..enpä ole harrastanut, kuin joskus jouluaattona ollaan aika aikaisin käyty...heräis varmaan hyvin =) !

Jossu...aina kannattaa valittaa :D ! Äiti kertoi eilen, et oli miun pikkuveljelle jotai pilttiä syöttänyt ( 28 vuotta sitten.. ) ja ihmetelly, kun vaavi oli syöny niin hitaasti ja vaikeasti nielly...oli sit vaan tunkenu....seuraavana päivänä potasta oli löytynyt iso LAASTARI |O ....no ei ihme kun oli ollut vaikee syödä ja niellä :eek: ....eihän äiti ollu minnee ilmottanu..sanoin et, tuossa tapauksessa olis voinu saada aikamoiset korvaukset :whistle: !!
 
Vielä noista reklamaatioista. Olen niitä ennenkin tehnyt ja aina olen saanut hyvän palautteen ja hyvityksen. Pitää muistaa vaan antaa palaute suoraan tuotteen tekijälle tai maahantuojalle. Tuotetta myyneeseen kauppaan ei mielestäni kannata valitusta tehdä.
Yks mielenkiintoinen "vika" oli muutama vuosi takaperin, kun salmiakkiaskissa oli joukossa valkoinen yksilö. Tekevälle sattuu. Tämän olen taas viime päivinä huomannut omissakin toimissani täällä kotona :)
 
summer, ootko roikkunut täällä vähän liikaa kun tulee uniinkin asti jo? :D

Onko kenelläkään kokemusta Yasmin-pillereistä? Sain sellaiset tänään ja mietin vaan millaiset mahtaa olla. Mulla on vaan kauhukokemuksia pillereistä, aina vähän arveluttaa.

Tuli niin haikea olo kun neuvolassa odotteli joku parin kuukauden ikäinen vauva.. haluaisin ehkä toisen lapsen. Mutta kai se on hyväksyttävä vaan se, että Eevaa pienempää ei tule. Ellei mies nyt jossain vaiheessa muuta mieltään, mutta en usko. Toipumisessa kestää ja jos ei tyyliin 5 vuoden sisään tule pikku kakkosta niin ei sitten koskaan.

Tänään mennään joulumarkkinoille, on vähän huono omatunto kun en vie Eevaa tarpeeks ihmisten ilmoille vaikka se tykkää ja pitäis viedäkin ettei ala vierastaa, jos sen tekee niin ollaan pulassa Italiassa kun vieraita ravaa sisään ja ulos koko ajan. Tosin mihin mä sen täällä niin veisinkään, kun ei täällä missään ole ketään kuitenkaan.. maaseudun huonoja puolia.
 
Valittajien klubista päivää!

Mulle oli tullut kuluttajaneuvonnasta sähköposti, et olivat ottaneet jumpan tarjoajaan yhteyttä ja suositelleet korvaamaan perutut kerrat, tai järjestämään uudet tilalle :D Vitsi, et tuli hyvä mieli!

Ai niin, valitin minä Vau kirjaankin, kun yhdestä pehmeästä kirjasta oli irronnut muutaman "lukukerran" jälkeen jalka ja meidän jannu mutusteli vanua siitä ihan mielissään. Lupasivat laittaa uuden kirjan tulemaan :)

Pitäis saada huushollia järjestykseen viiknlopuksi, mut tässä sitä vaan hengaillaan :whistle:

Kattoiko kukaan eilen Housea? Vitsi, mutta lensi vedet silmästä, kun se vauva tarttui Housea kädestä kiinni niillä pikkiriikkisillä sormilla! Aake nukahti just siihen syliin ja se tilanne ja tunne oli jotenkin niin hellyttävä. House on mun lempparisarja :) Mitähän sitä sit iltaisin keksii kun BB loppuu? Pitääkö alkaa kyttäämään joulukalenteria??? Ai miten niin telkkarin orja :D
 
Marmotta, ihan varmana roikun täällä liikaa :whistle: Sen oon tiedostanut jo 1,5 vuotta. Onks tänään koskella vai jämsässä markkinat? Mennyt ihan ohi. Mä söin noita yasmin-pillereitä ennen tätä viimestä raskautta. Ei sopinut mulle ja oon tullut siihen tulokseen etten enää koita edes syödä mitään pillereitä. Ei käy niin ei käy. Sitä mirena-kierukkaa olin ottamassa, mutta en sitten uskallakaan....jotenkin pelkään että vuotaa eka muutaman kuukauden ja kaikkee. Jos sekään ei käy ja onhan se kalliskin. En tiiä.
 
Summer: Mulla on sama pohdinta. Mitä ihmettä ehkäisyksi, kun pillerit ei ole mun juttu, mut toi kierukan sopivuus mietityttää. Moni on sitä kehunut miten vaivaton on ja menkatkin on jäänyt joltakin pois. Mutta sit on taas kuullut niitä kauhutarinoita, et kierukan laiton jälkeen takapuoli vuotaa monta kuukautta ja menkat kestää viikkotolkulla... Se maksaa kuiteskin 160?, joten ei halpa lysti lähteä kokeilemaan :/
 
summer, Koskella olis. En tiedä onko siellä mitään, mutta kun pitää joka tapauksessa lähteä käymään niin pakkaan Eevan samalla autoon ja käydään pyörähtämässä kun näyttäis olevan ihan nätti ilmakin.
Multa kysyi kans haluanko kierukan, mutta eeeen minä. Musta tuntuu jotenkin luonnottomalta jo se ajatus, että kulkisin ympäri pala muovia sisuksissani. Tai mitä materiaalia hormonikierukat sitten onkaan. Tuskin sitä ajattelis sitten kun se olis, mutta kuitenkin. Kokeilen nyt pillereillä. Toivottavasti sopis.
 
ehkäisystä: Meillä mennään tjot. Sain kyllä laastareihin reseptin silloin jälki tarkastuksessa, mutta päätettiin kuitenkin olla hakematta. Pillereitä en kuitenkaan muistais ottaa. Kierukka tuntuu kans epämiellyttävältä ajatuksena ja senhän "käyttöikä" on kuitenkin useita vuosia ja meillä on vielä haaveissa saada ainakin yks pikkuvipeltäjä.

Eikä meillä ko. asiassa ole enään kovin montaa vuotta aikaa jahkailuun, kun olen kuitenkin vm-71 kuten nimimerkissäkin lukee :LOL:
 
Jossu: Mullekin lääkäri noista puhui. Lueskelin sit vielä kotona asiasta. Noi olisi varmasti tosi käteviä. Ei tartteis muistaa kun (olikohan kerran viikossa?) vaihtaa laastari. Laastarit oli vaan puolta kalliimpia kun pillerit :/ Sen takia sit valkkasin pilsut, joita en kuitenkaan muistanut ottaa kun silloin tällöin. Ei oikein aja asiaansa. Nyt sit tässä pähkäilen ja mietiskelen ilman mitään ehkäisyä ja kohta huomaan olevani taas paksuna :LOL: Jotenkin olen ollut vähän vanhanaikainen ja pöhkö, kun luotan imetyksen tehoon ehkäisyssä.. tarkoitus on puhua tuosta kierukasta ensi viikolla neuvolakäynnillä.
 
Ehkäisysytä: Tuo kierukka tulee tosi halvaksi kun saa viellä sen reseptillä ja kelan korvauksella jotain 100 ekua jää maksamaan ja ajatelkaapas käyttö ikää. Mulla on ollut se ja oli tosi tosi tyytyväine kunnes todettiin et se ei pysynyt paikallaan ja oli pääkallopaikalta lähtenyt pois..muttaa kyllä ite meinaan ottaa kunhan olen varma etten muksuja enää tee...mut viellä tässä haaveilen siitä kolmosesta mutta nytpä onkin ongelmana et mulla on halut varmaan intiassa saakka tekee mieli vaan nukkua kun siihen on mahdollisuus.

perk...tein kahvikehriä ja unohdin voidella ne voi kyrsä onko ideoita jola pelastaa tilanne :D REPAHAN se on meidän oma leipuri et huhuuuu
 
poika:Paikalla :wave: :LOL: No jos menit ne jo munatta paistamaan niin ei siinä paljoo oo tehtävissä :D Sihtaa tomusokeria päälle,kun on jäähtynty,tulloo nätimmät :whistle: :saint:

Ehkäisy: Juu,meillä pelataan kortsuilla mikä on ajanut siihen ettei juuri pelailla :ashamed: Meinasin sit imetyksen päätyttyä ottaa laastarin kun oon kuullut siitä pelkkää hyvää,pillereitä en enää jaksa napsia vaikka hyvin mulle sopikin. Kierukkaa en viiti laittaa kun se kakkonen varmaan tehdään parin kolmen vuoden sisään,EHKÄ jos sitä ennen oon saanu ees pari yötä nukkua |O

Voiskohan olla että meitin jälkeläinen pitää kasvisoseestaan kylmänä :eek: ? Kun lämmitän vaan hiukan ja tarjoon niin ei aluks uppoo millään. Nytkin tossa lounaalla jouduin laittamaan hiukan luumua sekaan ja sit alko luistamaan,muta vaikka luumua oli vaan parissa lusikallisessa,poika söi kaiken...siis pelkän vihanneksenkin loppujenlopuiks... tuli vaan mieleen kun useesti saa ensin tapella ja sit vasta kun soosi on jo kylmää alkaa herra syömään. Mulla menee melkonen tovi et saan syötettyä ton papanan |O
 
aaoo: Oikeassa olet. Laastari vaihdetaan kerran viikossa. Rytmillä 3vko laastari 1vko ilman. Mulla olivat hetken käytössä, kun opiskelut oli kesken. Mulle se oli sopiva ja toimiva ratkaisu. Ja miehen mielestä hinnalla ei ollut väliä kunhan toimii.

Repa Meillä varsinkin toi esikko ainakaan oli sellainen, että ruoka kuin ruoka oli parempaa jääkaappi kylmänä :) Makunautinto kait sekin.
 
Repa: Meillä pidetään soseista enemmän kylminä. Lämmitän kyl yleensä kasvissoseita vähän, mutta jos annan suoraan jääkaapista niin uppoaa kyllä vähän paremmin :) Mikä siinäkin on? Hedelmä- ja marjasoseet annan aina kylmänä. Ah, muistan sen päivän, kun poika ei suostunu syömään parsaa ja tarjosin sitä sitten luumun kanssa ja uppos :D Yök. Mut joo, meilläkin menee aina jokunen tovi (alkuun meni 30-40minuuttiakin ) kun syödään. Poika kyllä syö kaiken, mutta haaveilee niin paljon välissä, että aina pitää herätellä ja muistuttaa et ruokailu oli kesken...

Edla: Reinot hankittu Kitystä! Hinta oli 34,90e eli aika hyvin summer muisti sen. Prismassakin oli lasten pinkkejä Reinoja, mutta ei osannut vielä sanoa, koska aikuisten tulee. En siis uskaltanut jättää arvailujen varaan vaan nappasin Kitystä mukaani :D

Matami: PIkaista paranemista sinne tytölle! Sulle noista Reinoista; on muuten melko iso koko. Mulla yleensä 37 jalka, joskus 38:kin ja nyt ostin koon 36 reinot ja on vähän väljät! Eli taidat joutua lastenosastolle ostoksille kun siellä oli koko 35 tarjolla... Mutta ainakin meidän Prismassa oli lasten kokoja, joten ehkä sielläkin? Ja lasten kokohan on edukkaampikin ;) Prismas oli 29,90e.

Ny on joulukorttipahvit ja paprut ostettuna. Ihanaa. Odottavat vaan askartelua paskartelua niiden valokuvien kera! Ostin Sinellistä kauniita nauhojakin, kun leivoin ja koristelin tulevaan joulukuuseen pari piparkakkua ja ne pitäs saada roikkumaan.
 
Kiitos tosta kanamuna vinkistä, me ei olla saatu neuvolasta minkään laista lappua tai lippua missä lukis mitä saa ja mitä ei saa antaa.. :)

Käytiin aamupäivällä kaupungilla ja hain samalla itselleni sali kortin, maanantaista alkaen tämäkin äiti alkaa taas kuntoilemaan! :D Oon myös silittänyt keittiöön jouluverhot! Onkohan liian aikaista ripustaa ne? :D Tosin onhan huomenna jo pikkujoulu, ja sit enää n.3vk jouluun, mutta pelkään että kyllästyn..

marmotta: Minäkin olen nähnyt palstalaisista unta :LOL:

Noista reinoista, halpa-hallissa oon nähnyt halvimmat reinot 22,90? toinen asia on sit taas että löytyykö vaalean punasia halpa-hallista.. :)

ehkäisystä: Kortsulla kans mennään.. Oli ne minipillerit mutta unohtelin ottaa niitä niin lopetin ne. Ja nyt odottelen menkkoja näkyväks jos sit koittais uudestaan aloittaa ne, koska en oo syönyt niistä kun vasta yhden laatan.. Oon kyllä aika tarkka ton ehkäsyn kans muutenki, siis että pakko olla se kortsu, koska pelkään koko ajan että tuun raskaaks, ja 2v vähintää pitäis odotella ennenku aletaan pikkukakkosta yrittämään.. :)
 
Pikaisesti istuin koneelle lukemaan teidän juttuja ja katsoin samalla toisella silmällä poikia kun leikkivät lattialla. Vähän tääl repesin kun katsoin et Joa liukuu aika nopeasti pitkin parkettia eteistä kohti. Isoveli oli pistänyt narun henkariin ja Joa piti henkarista kiinni. Siellä ne menivät vaudikkaasti hymyt korvissa :LOL: :LOL: Kauhulla odotan tulevaisuutta... :whistle: :LOL:
 

Yhteistyössä