TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Se sitten siitä talvesta täällä. Tiet on ku perunapeltoja ja järkyttäviä järviä joka risteyksessä... :kieh: Miksi ei voi olla kunnon talvi?

Marmotta, ihania uutisia ?. Oliskohan sillä ollu mitään vaikutusta sillä et lähditte pois et muisti alko toimii? No oli tai ei, ni vaikuttaa todella hyvältä :)

majj, toi puol 9 on vielä ihan siedettävä aika. Pelottaa jo aika ku neiti pomppaa 6-7 aikaan ylös... Huh.... Sit lihoista, mä ostin kanssa maustamattomia kanan rintafileitä sekä sitten possun sisäfilettä (juu, jo on gourmettia;) ) keittelin, soseutin ja pistin ah, jo niin tuttuihin jääpalamuotteihin aina yksi t-lusikallinen per kolo. Siitähän sitten sulattelen. Kalat hommaan pääasiassa valmiina (semperin pottu-punakampela sekä bonan pikkukalastajan herkku), paitsi seistä teen ite :D

Naukuri,
äh... saadaan kumminkin teidän vapautuva vuoro.... :whistle: Tai sit ollaan samassa ryhmässä jonain ihan muuna päivänä :D

Aaoo, allergiatalossa me. Mulle paras ratkasu jos joudun julkisilla liikenteeseen, niin meiltä tosta menee bussi suoraan oven eteen :D
 
Oi ihanaa, Marmotta :heart: :hug: !

Pitakaa se lumi nyt maassa jouluun asti, kohta tullaan (2 viikkoa, kui nii joku laskee paivia).

Paranemisia kaikille kipuisille!

Mitas muuta... Kaytiin uimassa koko perhella maanantaina. Viivyttiin altaassa hurjat 45min. Kaikilla oli niin kivaa. Mina porskutan selkauinti asennossa ja pidan F:aa kasilla siina mun mahan paalla ja F potkii iloisena mukana! Se kavi tosi liikunnasta kun vain potkuilla pystyi pitaan itseaan pinnalla kun kadet oli tytyn vyotarolla.

Repa Kun aloitettiin kiinteet meilla oli 5-7 paivan taukoja ja sit 2-4 ja nyt tulee kakkaa melkein paivittain, tosin kovana on tytyn massu koko ajan. Luumua, ja sita mallas uutetta (kiitos Nemika vinkista) ja vatsan hierontaa. Sillai laitan kateen oliivioljya (rypsi ym kay myos) ja loitan hironnan muutammalla sormella navan ympari myotapaivaan isontaen aina vaan ympyraa, sit kun olen vatsan ulkoreunalla aloitan tekeen pikku ympyroita taas myotapaivaan ja seuraavaksi teen sellaisen nelion taaskin myota paivaan ja lopuksi painelen ja vedan vuoron peraan oikeella ja vasemmalla kadella navasta alaspain muutaman kerran. Jos et oo tehnyt hierontaa aiemmin voi olla ettei K tykkaa aluksi, mutta kun tulee tutummaksi homma nii pitais sitten nauttia. Muista vaan etta useimmin tulee pisut tai kahdet ja jos oot onnekas saat myos kakakin palkinnoksi :D . Hierontaa ei saa tehda taydelle massulle odota ainaskin tunti. Yritan theda nyt ainaskin kerran paivassa.

Kuiva iho :wave: reisien ulkosivut kuin hiekka paperia, kasivarret myos. Kasvoilla on ollut kuivan ihon ryyhelmaa jo kuukauden. KAytan Bevitaa kasvoihin ja oliivioljya jalkoihin kun hieron tai sellaista vauva rasvaa.

Nyt nukkumatti kutsuu, toivotaan etta tyty nukkuis ainaskin sinne 3 asti ennen yotisua.
 
Summerin kotiin paljon jaksuja ja pikaista paranemista :hug: Sairastaminen on nii kurjaa.

Meillä tauti kanssa jaksaa vaan jyllätä...pitäs jaksaa esikon juhlia valmistella..

meidän pienokainen on taas ihan punanen voi kun taas tietäs mikä on...tänään apteekkiin taas uutta rasvaa hakemaan mitä tohtori määräsi oon ostanut rasvoja varmaan pitkälti yli sadan euron edestä et ei pitäs kesken loppua ihan heti.

kodihoidontuki pitäsi itsekkin laittaa hakuseen, mitäs tietoja sitä pitäisi työnantajalta käydä hakemassa?

jaahas nyt pitää mennä aamupalaa laittamaan ja tänään on jatkettava laihista on vähän repsahtanut mut nyt uudella powerilla 9,5 kg on tämänhetkinen saavutus jos Jossu jaksat päivittää
 
majj: aloitettiin broiskulla sit possua..keittelin vedessä, soseutin ja pakastin jääpalamuotteihin. saatiin tos viikonloppuna puolikas peura niin siittäkin vois joku päivä keitellä lihat ja hirvestä myös.

muillakin näköjään huonosti syöty..no meillä syy taitaa olla alkavassa nuhassa..vähän nenä krohisee. yö meni ihan pipariks kun heräs 2 aikaan syömään ja sit höpötti 3 asti nukus 45min, höpötteli ainakin 3:30 asti ja ylös klo5 |O esikoinenkin nous jo 6:lta.

eilen esikko oli tosi kipee, valitteli keuhoja, päätä, alamahaa, kurkkua ja hengitys oli hieman vaivalloista. joten tänään mies vie pojan yksityiselle lääkäriin..uskon että on keuhkoputkentulehdus kuten kuukausi sitten..

repa: kiinteiden myötä masu toimii ihan päivittäin, aika usein kolmestikin päivän aikana.

naukuri: oot sä kyllä energinen pakkaus =) on kiva lueskella vesi kielellä sun leipomuksista :p

ihmeen pirtee A on ollut vaik heräs jo 5 niin jaksoi valvoa 3h ja äsken heräs ½h tirsoilta :eek:

paranemisia sairasteleville!!
 
Kiitos muille myös liha vastauksista! :flower:

Viime yönä neiti heräs joku 5krt... :/ Koitin tarjota pullosta velliä, otti ehkä 30ml ja sit päätin laittaa takas sänkyyn tuttia ja silittelyä ainakin ½h ei nukahtanut sit luovutin ja annoin tissiä pari imua ja neiti oli sikees unes :headwall: :D

Meillä on neidin kuola määrä ihan järkyttävästi lisääntynyt ja kaikkia mitä vaan saadaan suuhun purraan. Kokeilin sitten ikeniä ja hieman pullotti tuosta alhaalta, en ehtinyt kunnolla katsomaan miltä näytti koska neiti olis halunnut syödä mun sormen :LOL: Joten ehkä tännekkin päin alkaa hampaita pikkuhiljaa tulemaan.

LC: Toi hieronta ohje minkä annoit repalle, kuulosti kivalta, täytyy myös ite koittaa joskus, kun neidillä on masu kovalla.

Ainiin, meidän neidin uusi tapa jutella on : HÄH, HÄH, HÄH :LOL:
 
Huomenta..

Tässä ennen neuvolaa pikkasen kuulumisia :D

Herra tusas tossa aamusella taas sellasen pikkupökäleen joka oli melkosen kovaa tavaraa :/ Aamusta se itkeskeli hiukan pierujaan unissaan,en tiiä vaikuttiko toi kakan kovuus siihen. Aluks se tuli niin hienosti päivittäin mut nyt kun ruvettiin tosissaan syömään,niin jämähti :( Nooh,poika ei kyllä edelleenkään tunnu olevan moksiskaan näin päiväsaikaan. Täytyy antaa reilummin luumua,eilen sai pikkasen...

LC: Meillä on masuhierottu jo pariviikkosesta lähtien,joten tuttua puhaa... saatiin ohjeet vyöhyketerapeutilta kun pojan vatta jumitti jo silloin. Sillä on saatu monet kakat tulemaan ja pierut :D

Mutta mikä neuvoksi kun tavallaan ei ummeta vaan maha on tosi kovalla,ainakaan vielä ei voi puhuu ummetuksesta. Pitäiskö jättää peruna ja porkkana vähän vähemmälle hetkeks :/

Meillä oli ok yö,syötiin kyllä useamman kerran,mutta nukahti heti tissin jälkeen. Tuntu vaan että olis liian aikasin heränny.vaikka 7 heräskin. Niihin pieruihin tais havahtua....

Majj: Meillä jutellaan: Hääää Hääää ja äääh :D

Kotihoidontuki,olikos sillä nyt väliä milloin sitä hakee...jos mulla loppuu helmikuun 10 vanhempainvapaa,niin riittäkö jos haen tammikuussa??
 
Huomenta,

Esikoinen oli tänään verikokees -mut onneks meni hyvin -laitoin emlan ensimmäisen kerran ja oli viel mukava ottaja ja täti joka piti kiinni hällä tytön silmissä vaaleanpunaiset hiukset :) Itkuhan siinä tuli, mut se ei sattunut ja tarrat kuivas kyyneleet.

Meillä istutaan syöttötuolis ja syödään puuroo :) en oo ennen täs syöttänytkään.
Mitä puuroo käytätte? Mulla nyt tällast hedelmäkaurapuurojauheesta tehtävää -käyttääkö joku ihan jo kaurahiutaleita?

Poika tosi hienoo. Vitsit 10kg koht rikki. Mä meen huomen vaalle oli mikä oli.

Mut pitää mennä :wave:
 
huomenta!

pojalla on näköjään joku uus unirytmi päällä.. meni eilen nukkumaan klo 20 ja heräs 7.30.. Eli luki näköjään mun ajatukset kun tossa juttelin miehelle että täytys koittaa siirtää tota unirytmiä hiukan.

lihoista ja kaloista ollaan kaloista tehty itte lohta keittämällä, saa sitä mukavasti vähän rasvaa.. lihoista ollaan tehty possua ja sitten kanaa.. ja juurikin noin keittämällä. hyvin on uponnut.

meinasin että viikonloppuna kokeilen tehdä sitä kiisseliä. jos vaan sen vihkosen löydän jostain. mansikkakiisseli vois maistua pojalle..

Aattelin väsätä tänään valmiiks geisha-jäädykkeen lauantaita varten.. Eikös se säily pakkasessa ihan hyvin.. Mies täyttää 30 vee, joten herkkuja tarviis olla.. huomenna mennään pojan kanssa ettimään joku pieni ja halpa lahja. mies sai sen parranajo koneen jo, mutta jotain pientä olis kiva ostaa.. eli hennesille suunta vie..

sen verta on liikkuminen vaikuttanut meillä öihin, että tuttia täytyy käydä laittamassa pari kertaa yössä.. olikos muilla samanlaisia kokemuksia?? Niin ja iltaisin syö ku rekkamies ;)

ne housuvaipat sitten tosiaankin on hyvä juttu yöllä. ei oo sen koomin taas falskannu.

nyt meen suihkuun ku poitsu on päikyillä.
 
Repa: Meillä meni vatsa alkuun vähän jumiin. Kakka kulki ensin kerran viikossa, mutta onneksi tasaantui kuukauden jälkeen jokapäiväiseksi. Nykyään ährätään sontaa kahdesti tai kolmesti päivässä. Me annettiin myös mallasuutetta Aakelle "vaikeina aikoina".

Voi miten ihanaa oli siel vauvauinnissa. Jumbe miten ihanaa katsoa, kun toinen nauttii hirmuisesti :heart: Aake polskutteli ja läiskytteli ihan innoissaan :) Suurin osa vauvoista oli 4-5 kk ja nämä oli hieman varovaisempia liikkeissään.

Hyvä naukuri! Sä olet saanut asiasi läpi :) Mä vielä odottelen Kuluttajasuojasta lisäinfoa ennen kuin alan ahdistelemaan sitä jumpan järjestäjää :whistle:

Mikähän tuota jannua nykyään vaivaa, kun yökkäilee kaikesta kiinteästä ruuasta :/ Mikään ei tunnu maistuvan. Onko muilla kiinteiden aloittaneilla samoja kokemuksia. Toivottavasti menee pian ohi, ei oo kiva työntää lusikkaa suuhun, kun toiselta valuu vesi silmistä :x
 
Marmotta, en tiiä sitten onko liikkeellä tuommosta tautia vai mikä ihme se oli. Nyt poitsu on taas ihan ok.

Vaaleanpunasista Reinoista oli joskus kesällä puhe...niin eilen löysin sittarista sellaset. Vähän hienot! Nyt sitten toivoin joulupukilta sellaset ja parasta pukin tuoda =)
 
birdie: Ei taida mannapuuro onnistua, kun muistaakseni korviketta ei saa keittää.

Kiloklubi päivitetty.

Meillä kaks vanhempaa muksua yskii varsinkin yöllä. Tänä aamuna heräsin itse kurkkukipuun :| K sai vast eilen sen influenssarokotteen. Mahtaakohan ehtiä vaikuttaan ennen kuin on liikkeellä ko. tautia?

Jossu & K 6kk
 
Repa: Miten sulla jo silloin loppuu vanhempainvapaa..? Mulla loppuu 17.2. mutta kun mies pitää sen isäkuukauden, niin loppuukin sit jo 3.2. Sitä tukeahan voi hakea puoli vuotta takautuvasti joten ei sillä mikään kiire ole. Mä vaan tuon isäkuukauden takia haluan hoitaa asian kuntoon, ettei mee se sitten käsille. Me kun siirretään sitä keväälle. No pitää kokeilla tänään uudestaan täyttää. Ja porkkana on kuulemma hyvää vatsalle, mutta meillä aika sama tilanne kuin teillä ja silloin aina vähennän perunaa ruuasta. Tai siis jätän pois muutamaks päiväks. Ja annan luumua päivittäin. Tänä aamuna tuli oikein lahkeesta ulos, joten ehkä luumu toimi ;) Eilen ei siis tullu mitään. Niin ja jos ootte mustikkaa tai banaania syöneet, niin vähennä niitä kans. Kovettaa vatsaa.

majj: Meillä kans broilerin rintafilettä, possun sisäfilettä ja naudan vähärasvaista jauhelihaa on keitetty ja soseutettu ja pakastettu jääpalarasioihin. Hyvin toimii! Eikun hommiin vaan :) Ja tuo oli aloitusjärjestyskin.

Määki haluan vaaleenpunaset Reinot!!!!!!!!!!!!! :LOL:
 
6kk neuvola takana. Pojalla kokoa 7,8kg ja 67cm. Molemmat käyrät menevät siksakkia nyt on pituuskäyrä menossa ylös ja paino alas viimeksi oli toisinpäin. Päänkoko menee siellä nolla linjassa ja sitä siellä sit ihmeteltiin. Esikoisen kans oli sama juttu. Ovat ilmeisesti vain pienipäisiä kavereita mut aina pitää jotain arvoa ihmetellä |O Painokontrollia ehdotti mut kun en oikein tarttunut siihen niin seuraava neuvola on sit lääkäri 8kk iässä. Silmämääräisesti ihan sopusuhtainen pullea poika en voi uskoa et sitä neuvolan systeemiä että heti kun poiketaan vähänkin keskiarvosta niin se pitäs heti kontrolloida... :eek: :/

Meillä pepussa ne läikät ja kuivat kohdat on ilmeisesti jotain sientä. Nyt saatiin ohjeet hoitoon ja ens ke ehkä lääkäri vois katsoa tilanteen kun on esikisen 4-v lääkärineuvola.

London calling meillä kans kuiva iho pohkeissa ja poskissa sain ohjeeksi rasvata aina pesun jälkeen. Apteekista suosittelivat Essex Plus voidetta. Tänään aloitan rasvauksen. Oon kans öljynny aikaisemmin mut siit ei ole meillä ollut apua.

Birdie jos teet mannapuuron veteen ja jatkat sitä sit notkeammaksi korvikkeella niin vois onnistua.
 
MarmottaHienoja uutisia teilläpäin. Tunnemaailma heräilee hiljalleen eloon :heart: iso edistys askel. Miten ootte muuten kotiutunut taas tänne Pohjolaan? Sulla on varmaan hieman kaksijakoisia tai siis varmaankin nelijakoisia ajatuksia ja tunteita moneen suuntaan. Itse potisin jotain nelijakotautia moisessa tilanteessa. :LOL:

kela/khtvaikka niin tuli moitittua kelaa ja tukien hitautta niin kodinhoidon tuen päätös tuli muutamassa päivässä!!!!!!!!!!!!!!!!! Mieletön edistys kelassa. Mutta sitten on se lisä osa, mikä perustuu tuloihin, että siitä ei oo tullu päätöstä vielä, mutta varmaan tipahtaa lähipäivinä. On se vaan hienoa kun on näinkin isoja mahdollisuuksia järjestää kotihoitoa, vaikka rahallisesti se on pieni tuki, mutta kuitenkin suurensuuri etu ja tuki.

Etsiskelen isoja vaunuja nukutukseen ulkona, onko vinkkejä. Saatiin vanhat emmaljungat niissä sisämitta kuiteski vaan 72cm. Mulla oli sillon 12 v sitten hesban yhdistelmät ja niihen mahtu, miten nää nykypäivän yhdistelmä mitat. Miten teillä muilla mahdutaan ulko unille?
 
Onkos kukaan maistattanut kananmunaa jo? Mä tässä aattelin joko tänään tai huomenna antaa ja nyt vähän mietityttäis... Siis annan keitettyä kananmunaa, niin annanko ihan molempia sekä keltuaista että valkuaista vai pelkkää valkuaista. On tää hankalaa. Aluks mä olin sitä mieltä et koko munaa vaan ja sit jostain luin et keltuaista vasta myöhemmin... perskules sentään!

No eipä kohta noita kananmunia enää olekaan, koska tein tonnikalatahnaa leivän päälle ja se on aika:p Tosin en saa syödä rauhassa ku pinnasängystä kuuluu taas... äääääääääääääääääää!

Vaaleanpunaiset reinot, tänne tulossa jo pukin kuormassa :D

Tänään tulee hei tuo Kuningaskuluttaja, jossa aiheena lehdessä oli että turvaistuintesteihin ei voi luottaa. Täytyy muistaa tallentaa, koska samaan aikaan tulee toisiks viimeinen BB Extra :D
 
mä tarjoon varmaan sitten vasta manna ja riisipuurot kun ne saa antaa tavismaitoon tehtynä.

no niin esikoisella on luultavasti angiina. lopulliset labravastaukset saadaan 1.12, tuo masukipukin on kuulemma selvä merkki angiinasta..mä oon neuvolas ja tk:ssa viimeks puhunut tosta pojan masukivusta mut sanottiin vaan jotta johtuu ummetuksesta..silloin kuukausi sitten yski kans keuhkoja pihalle ja valitti kurkkukipua, tuolloin syyksi sanottiin keuhkoputkentulehdusta mut oliko sittenkään..jospa tää angiina onkin vaivannut jo pidemmän aikaa..no onneks saatiin lääkkeet joten eiköhän se tuosta.

kiloklubi: en oo käyny vaa`alla muutamaan viikkoon..ahistaa tää kroppa ihan kympillä nyt. ehkä ens vuonna tähän aikaan oon nää sitkeet kilot saanu veke.. :headwall:

tein tos mansikkakiisseliä ja riisipuuroo ja voi että ku maistu hyvälle :p sitä olis voinu syödä koko kattilallinen kerralla huiviin mut pitää yrittää vaan malttaa mielensä.

 
Merika: Mä annan neidille iltasin aamunhyvä kaurapuuroa, eli ihan hiutaleista teen. Neuvolasta suositeltiin tuota ja sit oma sisko on käyttänyt aikoinaan tuota.. Syö tuota paremmin kun kaupan esim. niitä muksun valmis puuroja. Ja ei ainakaan meidän neidille ole tullut mitään.. :) Niin ja en ole tuota laittanut tehosekoittimen läpi.

Meillä on täällä aikamoinen tinttaliisa! :/ ( En edes muista oikeasti koska ois viimeeks noin kiukutellut, kai kesällä :D ) Ruoka ei kelpaa, maito ainoastaan, lattialla ei viihdytä vaikka olis viihdyttäjä, muutenkin on väsyneen oloinen ja nyt kun laitoin vaunuihin ulos kuuluuu iloista höpinää :D En viitsi hakea vielä pois koitan jos itsestään nukahtais..

Reinoista tulikin mieleen, pitäis hakea omalle isälle joululahjaksi kun sellaisia toivoopi! Ostetaan mun siskon kanssa puokkiin, tai minä ostan isälle ja sisko hakee sitten äidille ainot :D
 
Repa, soitin kelaan kotihoidontuesta...voi hakee tammikuussa...meillähän vaavit melkein samanikäsii...mul viimenen vanhempainraha tulee 20.2...et kyl kerkee jos hakee tammikuus =) !

Vaaleenpunaset reiskat...olis ihanat :heart: ...en tiedä onko tääl missää...ei o tullu vastaa...ja mul on pieni jalka, en meinaa saada koskaan mieleisiä kenkiä :/ ....

Kiloklubi...-1kg...olikos se aina yhden kuukauden merkintä....oon tippunut kärryiltä jo...

Meillä soseiden maistelu jatkuu...neiti on tähän mennes pitäny kyl suun tiukast kii :x ...mut äsken sain menee ihan pikkusen bataatti peruna yhdistelmää...jes :D ...kyl mamma kehukin neitiä kovasti :heart: !!

Edithillä on kova röhä ja nokka vuotaa...yski koko yön ja itkeskeli = aamul kaksi vihaista akkaa :kieh: ...nyt meni päikyille ja vähän alkaa omakin väsymys helpottaa... ;) !

Kirjoitin tänne jo aikasemmin tänää...mut kaikki katos :( ...
 

Yhteistyössä