TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

aaoo:lle :D :LOL:

Meil vauvauintiaika perjantaisin klo18.30 ja se on ollu ihan jees kaikille osapuolille. Miehenkin on pakko lähteä ajoissa viikonlopun viettoon ;)

Mä sain eilen tehtyä hoitotukihakemuksen netissä. Oli muuten tosi helppo juttu. Ja mun mies teki sen isäkuukausi hakemuksen mut ilmoitetaan sen ajankohta myöhemmin. Suuret kiitokset Naukurille kun kerroit että sen voi siirtää kesälle! Ihana kesä tiedossa jos mies on oikeasti kotona kaks kuukautta! :eek: En kyllä usko ennenkuin näen sen... ;)

Nyt lähdetään pulkkamäkeen! :wave:
 
Me tehtiin kans toi isäkuukausi -hakemus netissä. Oli helppo, ihan niin kuin Vilma sanoitkin! Meillä se vaan pidetään mun äippävapaan jatkoksi. Aika luxusta aloittaa työt sillä tavalla, et ei tartte huolehtia kun itsensä työpaikalle. Voi olla siinäkin tekemistä :whistle: Järkyttävää ajatella, et siihen ei ole kuin kaksi kuukautta aikaa!!!
 
Vilma: No hyvä, että oli apuja :) Meidänkin pitäis nopsaan hoitaa nuo laput kuntoon!! :eek:

Meillä vauvauinti Allergiatalossa ja klo 19. Meidän nassikalle liian myöhäinen aika ja koitetaan kovasti päästä aiempaan vuoroon. Mutta meillä mennäänkin klo 19 normaalisti nukkumaan... Kun aloitettiin uinnit niin poika meni klo 21-22 välillä unille ja toi aika oli ihan sopiva. Niin ne muuttuu...

Marmotta:
Ihana uutinen!!
 
Onnesta mykkyrällä. :)

Keski-Suomen tapaamisesta on pitänyt munkin kysellä.. kun se jäi jossain vaiheessa siihen että tyyliin 2 ilmoitti pääsevänsä ja 1 ehkä. Että jos meitä olis 3 tulossa niin kai me voidaan keskenämme järkätä joku päivä ja aika mikä sopis kaikille. Oikea suurtapaaminen tulossa siis. :D
 
marmotta: Ihana kuulla tuollaisia uutisia. :)

Kyllä mullekkin kelpaisi vauva uinti vaikka perjantaina klo. 19 , mutta meillä on uinti sunnuntaisin aamulla puol 8 :D Luulen että siksi noin aamulla aikaisin, kun vesi on lämpimillään ja puhtainta?!

Ollaan oltu tänään muskarissa ja sitten käytiin kaupungilla :) Neiti istui muskarissa syöttötuolissa kun syötin, ja hyvin meni! Se oli aika ihmeellinen syöttö tuoli, todella pieni ja neiti istui siinä kun pieni tatti :)
 
voi marmotta kun olit saanut ihania uutisia, ihan varmasti olet onnesi kukkuloilla..siitä se miehesi paraneminen nyt alkaa..

tänään ollut harvinaisen pitkä päivä..molemmat lapset heräs 6 aikaan..A tosin nukkui koko yön heräämättä 19-6..voi kun jatkossakin nukkus ilman syöttöä..

tänään ei oo A:lle maittanut mitkään soseet tahi puurot, eikä oikein maitokaan... tiiä sit mistä johtuu.

 
osaaks kukaan neuvoa, mistä löytyis edukkaasti laskosverhoja tai valelaskosverhoja???
tarviis keittiöön hommata moiset.. yritin googlata, mutta en löytäny sopivia... valelaskosverhot olis ensisijaiset...

tsori,. mä meen täällä vähän aiheen ohi mun kännykkä ja verhouteluineni..

poika veti muuten taas parin tunnin päikyt.. sillä on nyt joku ihan uus rytmi meneillään...


 
kurpitsa: Meillä oli eilen tuollainen päivä ettei mikään maistunut, mutta kuitenkin vaihdoin eilen 5 p*skat :D

Tein äskettäin mansikka kiisseliä :p Olispa neiti jo sen verran iso että vosi hällekkin antaa, vaikka nyt ei ole mikään kiire.. Tuli samalla mieleen se naukurin kertoma ohje "vauvojen" kiisselistä, pitää joskus koittaa . :p

Ajattelin että aloitetaan ensi viikolla liha ruuat kun tulee 6kk täyteen , te jotka olette tehneet liha ruuat itse , jos joku jaksaisi vielä mua hieman valaista, ( muistan kyllä että olette jo aikaa sitten asiasta jutelleet mutta ei enään hajuakaan että mitä :ashamed: ) Eli siis, millä lihalla olette aloittaneet? ja keitittekö sen vedessä, kattilassa vai mitenkä?!
 
Marmotta,upee juttu :heart: :heart: Onnea sinnekkin 6kk johdosta =)

Niin tosiaan 6kk,kyllä aika kulkee nopiaan...huomenna on neuvola. Kiva kuulla uudet mitat =)

Pojalla ei eilen tullu kakkaa ja tänään tuli sellanen pikkupapana :/ Ei toi kyllä valitakkaan... annoin luumua hiukan,saas nähä tekeekö temppunsa. Toimiiko muilla suoli päivittäin,ketkä ootte kiinteet aloittanut... ? Pelkään koko ajan että alkaa kakkaa panttaamaan...

Kasper nukku ennätyspäikyt 2.5h ja 1.5h :eek: Ihan kiva kyllä.... =)

Leivoin ihkua kuivakakkua tuossa,suklaista,appelsiini valkosuklaa raidalla...sain ton kakkukirjan lahjaks ja toi oli eka kokeilu. Aivan mahtavaa :p
 
Marmotta...hienoja uutisia =) !

Meillä on aina toiminut tosi harvakseen vatsa...nyt kun aloitettiin soseitten maistelu, olen tarjonnu luumua joka päivä...on tainnu mennä vatsaan saakka, kun neitilt on tullut joka päivä vähän kakkaa ;) !! Ajattelin, kyl antaa tota luumua jatkossakin, ettei vaan tuu ummetusta niinkun pojulla oli :( !!

Repa...tänää kokeilin neitille sit ihan pelkkää pottuu...suu ei auennut yhtään :/ ....ostin äsken kaupasta kesäkurpitsaa...täytyy yrittää...alkaa kyl tuntuu et tuolle nirppikselle ei mee mikään ...puristaa huulet ja suun tosi kiinni...jo lusikan tullessa kohti :x ...toivoton tapaus ;)

Yskä..meil on sit neiti yskiny tän päivää ja nenäst tulee räkää :kieh: ...eli jotai flunssan poikast on edelleen ilmassa...isoveikkakin viel köhii....onneks itte on viel säästyny...se on kurjaa jos sairastuu kunnol ja pitäs lapsii jaksaa hoitaa :eek: ...
 
Hauskaa. Tosi omituinen tauti. Eka oli esikoisella sen 3 päivää korkea kuume ja oksensi pari kertaa ja vikana päivänä oli maha sekasin. Nyt ollut kolmatta päivää ihan ok ja äsken alkoi oksentamaan. Ja nyt oksentaa mieskin. Voi jestas kohta se on mulla ja pikkusellakin :$
Miehellä on nyt käsikin kantositeessä, kun eilen sillä lähti olkapää sijoiltaan. On siinäkin vähän totuttelemista, kun ei siltä voi saada apua moneenkaan asiaan.
No kyllä tää tästä...
 
Tänään tuli kutsu influenssarokote-tutkimukseen. Päivätty jo 1.10., mutta lähetetty eilen. On vissiin mun toissaviikkoinen riehuminen laittanut kutsuja lisää liikkeelle :D Selkeästi noi on alunperin lähetetty jo tuolloin lokakuussa. Tuosta Länsi-Vantaan yksiköstä tulivat, joten varmaan on tekemistä sen mun yhteydenoton kanssa. No, ei voida enää osallistua, kun haettiin jo piikki. Mutta sain sentään jotain aikaiseksi ;)

Mä oon ihan kuollut. Jotenkin oli tosi kuluttava iltapäivä. En jaksanu ees jumpalle lähteä ja nyt on siitä huono omatunto. Huomenna on tulossa mammakavereita päiväglögille ja siivoilin jumpan sijaan. Aamusella pitäis vielä keitellä omenaglögiä, paistaa uunituoreet joulutortut ja vähän vuohenjuusto-parmankinkku crostineja (paahdettuja patongin paloja). Piparkakutkin innostuin koristelemaan sillä sokerikuorrutteella, jolla piparkakkutaloa sotkettiin. Kyä ny äitien huomena kelpaa! Musta on ihana järkätä kaikkea, mutta en aina jotenkin ymmärrä, että kaiken saa nykyään niin paljon hitaammin tehtyä tuon nassikan kanssa. Ja tietty vaadin itseltäni ihan mahdottomia... :ashamed:

Mutta nyt teekupposen ja tuoreimman Yhteishyvän ruokalehden pariin. Se on joulunumero. Tai pitäs ainakin olla :xmas: Katsotaan josko sieltä löytyis vielä jotain kivoja herkkuja, kun viikonloppuna on tulossa vieraita.
 
Naukuri...lapio miulle tuota siun energiaa vähän tänne kulmille :D ....kun miul ei oo yhtään...ihan naatti oon...huomen olis kynttiläkutsut...ehkä meen...kun se emäntä tekee aina ihania herkkui sinne :heart: :p ...ei tarvi itse tehä...pääsee valmiille ;) !

Summer, jaksuja sinne :hug: :hug: !!!!
 
keski-suomen treffeistä jyväskylässä...tulen mielelläni myös jos aikataulu ja paikka osuu nappiin =)
illalla ajeltiin vauvapulkalla..ja niin kauan ku ukko aurasi pihaa traktorilla oli kivaa..ja sit oliki silmät hetkessä kiinni. saas nähdä miten myöhään ilta meil nyt menee.

ja kakka kulkee. repa: toivottavasti ei jämähdä teillä pahemmin masu. tääl toimii nykyään tosi hienosti neljä kertaa päiväs ja luumulla pehmenee ihan velliksi jo kakka. eli suoli pelaa onneksi vielä. =) kohta kaks viikkoa kakanpesu iloja piisannu.

summer: toivottavasti ei tartu muihin. ite oon ihan hullunneuroottinen ton taudin suhteen. pakoilen ja desinfioin ja olen oikeesti ihan hullu ku pelkään tuota ku ruttoa. :(
itellä on nii kovat pahoinvointi lääkkeet ettei "pysty" sairastamaan oireiden kanssa sitä tautia. ihan siltä varalta vaan jos joskus sattuu tuleen. kauhein tauti mitä tiedän.
(emetofobiaa poden, siitä kammo) toivotaan että muut säästytte..

mut nyt iltapuurolle!!!
 
Perkules. Koitin olla ahkera ja täyttää kelan sivuilla tuon kh-tuen hakemuksen, niin sivutpa meni jumiin just kun koitin lähettää. En siis saanut eteenpäin sitä vielä. No, oli ainakin helppo täyttää. Ja isäkuukauden pitämisestä sain ilmoitettua etteivät maksa mulle helmikuussa turhaan.
 
Marmotta voi kuinka ihana uutinen -toivotaan et nyt asiat etenis vaan parempaan päin ja saisit miehesi takaisin ja Eeva tietty isänsä. :hug:

Meillä neiti peruttaa kun laittaa parketille mis liukuu hyvin. :)

majj mä ostin kanaa maustamattomii rintaleikkeit ja keitin ne ja soseutin. :) muuta lihaa en ole ajatellut antaa kunnes sit saa jauhelihaa kun viel kasvaa. kalan ostan valmiina.

:wave:
 
Kaikki nukkuu paitsi minä. Vielä olis hommia tekemättä.

Jyväskylän tapaaminen, minä olin se ehkä ja yritän kyllä päästä kovasti. Mites Jenni, Sarbba ja Keilis? Jos Nemika, Birdie, Marmotta ja minä päästäis. Se abc olis mun mielestä hyvä, kun autolla täältä päin tulee.

Marmotta, onko Eeva vielä konttaillut? Meillä kyllä on kanssa treenattu asentoa jo pitkään, mutta mahalleen laskee ja vetää käsillä eteenpäin ja sitten kierimällä pääsee hyvin.

:wave: Huomiseen!
 
Jkylän treffit, mulle käy kyllä mikä tahansa vkl, toi 7. päivä ei ole mikään ehdoton. Että jos muille käy paremmin joskus toiste. Ainoa mikä ei käy on 21.12., mutta eiköhän silloin vähän kaikilla ole jouluhulinat menossa.

summer, ei ole liikahtanutkaan enää! Silmä kovana kaikki kyttää että josko se lähtis taas liikkeelle, mutta ei. Heiluttelee vaan puolelta toiselle konttausasennossa. Eiköhän se siitä taas lähde kun siltä tuntuu. :) Aika hurja pöpö teillä jyllää siellä kyllä, onko jotain tollaista nyt liikkeellä?

Meillä olis muuten nyt puolivuotispäivän kunniaksi Tutteli 2 jauhe kaapissa odottamassa. En kaupassa sen kummemmin sitä pakettia katsonut muuten, kun että kakkosta on. Se on nyt sitten se vieroitusvalmiste näköjään. Onko olemassakaan Tutteli 2 normikorviketta, ei siis mitään vieroitustavaraa? Omneohan kyllä käy 12kk asti.. En minä tajua miksi ton nimi on oltava vieroitusvalmiste, kun sisällöltään näyttäis melko samaa olevan kun 1. Miksei se vaan voi olla korvikejauhetta sekin.. tulee sellainen olo että jostain olis Eeva vieroitettava ton valmisteen kanssa nyt sitten. Tutista vaikka, se olis hieno homma. Muuten E ei kyllä tuttia edes syö kun nukkuessaan, mutta jos ei edes silloin niin ei heräis 15 kertaa yössä kun tutti tippuu.
 

Yhteistyössä