TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

majj: Talvella huoneilma on niin kuivaa, että se kuivattaa. Ei siis ulkoilma sinällään. Pakkanen voi tietty kuivattaa poskia, mutta ei muuten. Meillä tosiaan alkoi tuo ihon kuivuminen kun tuli "kylmät" ilmat eli SYYSKUUSSA :whistle: Että voi vaan kuvitella mihin se tässä vielä johtaa. Jos muilla on tullu vasta nyt?? Tai sit meillä on allergiaa. Kiisselin tein niin, et tein ensin vedestä (2dl) ja perunajauhosta (1,5rkl) kiisselipohjan ja siihen sitten lisäsin pakasteesta itse tekemäni päärynä-persikkasoseen (noin 1dl). Meillä tuo kiisseliohje oli itseasiassa neuvolasta saadussa vihkossa ja sama taitaa olla äp:n mukana tulleessa kirjassakin. Siinä ohjeikä on 5-6kk.

Poika unilla. Katsotaan kauan nyt nukkuu. Jäätelöauto kurvaa nurkille 16:20 joten viimeistään silloin herää. Mut eiköhän jo aiemmin... Taidan mennä ottamaan torkut.
 
kiisselit: aattelin täs kans joku päivä tehdä ja kun laittaa ripauksen sokeria mukaan niin avot..

meil on nyt normisti nukuttu päikyt, aamul 40min ja 14:30 hain vaunut sisälle kun tyttö oli nukkunut 3h ja uskon että nukkuu viel yhet pikkutirsat joskus 16:30 etiäppäin. eikä oo tänään kitissytkään yhtään..

tilasin jotexilta olohuoneeseen jouluverhot..kerkee tulee just jouluks, sain kalleimmasta tuotteesta -50% alennusta..keittiöön tarttis viel käydä hakemas verhokankaan,aattelin ommella ne itse.
 
meillä niin ihmeen rauhallinen päivä pojalla et oon jo miettiny onko kaikki hyvin. ku ei narise sit juuri mistään..on vaan ja löllyttelee ja hymyilee.. :eek: tosi outoo tuolta vaativalta kaverilta.
mut onpaha rennompi päivä myös itselle.

Naukuri: asun pienes maalaispitäjässä..täällä ihmiset muutenki kauhian auttavaisia ja vaikkei tunnekaan niin tervehditään aina mennentullen. liekö siitä tuo huolenpito näillä ihmisillä.

mut nyt ulos nauttimaan lumesta ku sälli uinuu toisia uniaan.
 
Naukuri,meilläkin ollu noi posket karheena jo pidemmän aikaa...pahenee vaan.

Matami,mielelläni tulisin,jos ajoista päästään yksimielisyyteen.... meinaatteko kauheesti jäädä sinne soppaileen jne? Kun tolla pojalla aikanen tuo nukkumaanmeno niin haluaisin olla viimeistään 17-18 kotosalla :ashamed:

Poitsu nukku sentään kolmeen,et toivoa olis että jaksais sinne kuuteen. Mutta kun kaksistaan ollaan niin ei ihan samalla tavalla viihdy,kun et olis vieraita tms.
 
weiss täällä keski-suomessa piti olla tapaaminen muistaakseni 7.12 ja paikkana Jyväskylä. Sen tarkemmin ei olla asiasta sovittu vielä.

merika kiitos haleista! Tuli tarpeeseen!

Täytyy tuulettaa! Poika joi välipalalla 175 ml "pirtelöä" (100ml maitoa + hedelmäsosepurkki) ja lisäks viel 75ml maitoa!! Ihanaa että suostu juomaan vähän nestettä... Soitin jo neuvolaankin ja kyselin että tarviiko olla huolissaan. Ja ei kuulemma tarvii, kerran on niin pirteä heppu. eli nou hätä.

me käytiin pojan kanssa 1h 15 minsan reippailulla! Tuli kunnon hiki ja hyvä mieli.. Ja poitsu veteli päikkäreitä sen pari tuntia. ja tätä ei oo kyllä pitkiin aikoihin enää käyny.. Aamulla tosin otti vaan 30 minsan päikyt. Saas nähä kauanko nyt nukkuu...

 
Tere!

Onpas päivä hujahtanut nopsaan... Tehtiin Aaken kanssa lumiukko pihalle, laitettiin rusinoista silmät ja suu, porkkanasta nenä ja tonttulakki päähän. Kyhättiin siihen viereen lumilyhty. Meinasin kokeilla illalla josko onnistuis kuva, josta vois teettää joulukortit. Sisko sanoi, et nekin oli tehny lumilyhdyn, mutta kuvassa ei ollu näkyny, et siel sisällä olis kynttilä. Varmaan salama tekee temput.

Meillä vaan heräillään öisin tosi monesti. Tissi on lähinnä lohduke. Se pitää saada suuhun kamalalla tohinalla. Lupsuttelee sitä varmaan puoli minuuttia ja sit pulauttaa suusta pois ja jatkaa unia. Taidan kokeilla kylmästi pulloruokintaa öisin. Tosi raakaa :ashamed:

weiss: Toivottavasti saisitte jotain kiinteetä sopimaan masulle. Oletko sä tehnyt itse noita soseita, vai ostanut kaupan pilttejä? Noissa kaupan pöperöissä on kuulemma suuressa osassa riisijauhoa tai riisitärkkelystä, joka saattaa ärsyttää. Varmasti sydäntä särkevää olla antamatta, kun toinen niin kovasti haluis syödä vaik mitä :'( Kurjaa!
 
Voih mikä päivä, esikko tekee mut hulluksi ja kummatkin kipeenä samoin itse...miten joku voi keksiä niin paljon tekemistä mistä äippä vetää hepulit..

Ja taas on huonompia päiviä ollunna, tuo pojan nuha saa mut taas hätää kärsimään, jo menikin monta viikkoa et ei hirveesti ahistanut..oli jopa päiviä jolloin en asiaa edes ajatellut..Meillä muuten kontataan kanssa kovaa :D ja kohta istutaan ihan itse.. :D Mamman kullasta on tullut iso :heart:

poika ja kasperi sunnuntaina 7kk ( hurjaa)
 
Jouluverhot on ikkunas ja mies lupas leipoo tytön kanssa pipareita perjantaina. :)

tapaaminen 2.1.2009Me ollaan tulossa :wave: ja se keskusta passais oikein hyvin -tullaan junalla. Päästään hyvin jo vaikka klo 11.00 ehdottiko joku et klo12.00. Päätetään vaan ajoissa -keksikää te siel asuvat kiva kahvila

aaoo mies antoi yöl E:lle vettä pullost ja neiti otti pari hörppyy ja nukahti. ollaan annettu velliäkin alkuyöstä -mut se on vähän turhaa. mut tisukkaan syödään välillä enemmän sit taas vähemmän. Mä en uskalla imettää kun makuulla et ei neiti puris -ootan et tää vaihe menis piaan ohi.

Me kokeiltiin pottaa :) neiti ei ollut moksiskaan siitä -ei me saalista saatu. Mut pelattiin esikoisen kans muutama muistipeli siin samalla. Neiti on kyl sellanen misukka et hyvä et mahtu pottaan -reittä löytyy :)

meillä 6kk tulee täyteen sunnuntaina.
 
Merika, voin kuvitella meidänkin emännän istumassa potalla :D

Taas mentiin 2 kertaa 30 minuutin unilla koko päivä |O Tätä se on ollut koko 7kk, mutta aina vaan ootan että kyllä se kohta alkaa pisempiä unia nukkumaan, mutta ei. Älkää käsittäkö väärin olen öistä tosi ilonen ja kiitollinen, mutta kyllä päivät ottaa yllättävän koville kuitenkin. Ja sitten mietin että oppiiko se ikinä nukkumaan pisempiä unia. Meneekö 1 vuotiaana koko päivän ja kun saat päikkäreille, niin nukkuu sen tutun puoli tuntia. Viime viikolla nukku parina päivänä 2 tuntia ja se olikin aivan outoa.

Poika voi teitä kipeitä :hug: Se ei ole kivaa :(

Miehellä meni tänään olkapää sijoiltaan.. :/
 
No johan pisti loskamoskan tänne :(

Me ollaan nyt kipeenä :( Likka on tukkosen olonen ja mä ite oon vähän ku asvalttikoneen alle jääny :( Noh, nukkuu hyvin yön, niin eiköhän ala elämä hymyilemään sitten :)

Vaipoista, meilläkin Pamperssin 4 koko. Neiti on nyt 7kg ja rapiat päälle ja musta tuntuu et ne on nyt ihan passelit.

Matami,
meillä tökkii soseet vaikka ollaan 2,5kk niitä vaihtelevalla menestyksellä syöty. Hohhoijakkaa, ehkä sitten joskus niitä menee hyvin. Neiti kyllä näpäkästi ilmoittaa ku ei halua lisää. Samoin ku Naukurilla, meillä tankataan yön aikana joku 3-4dl velliä/maitoa :(

Naukuri, kiva et kuvat vihdoinkin sit tavoitti teidätkin. Soitin tänään sinne vauvauintityypille ja ilmoitin et vaihdettais mieluusti tammikuussa arki-iltaryhmään. Soittelee mulle ens viikolla ja vahvistaa mihin mahduttais. Ens viikolla tietää sitten lopettavat.

Vaatteista,
mulle naurettiin ku kaverin 2kk vanha poika käyttää kokoa 62 ja mä menin sanomaan et juu me kanssa :ashamed: me ollaan kuitenkin jo 6,5kk :D

Tapaaminen, juu se 2.1.2009 sopii hyvin ja kellonajalla ei oikeestaan oo meille väliä. Me joko ollaan hyväntuulisesti hereillä tai sitten ei :D Kampissa on se kahvila johon voisi jopa mahtua sillon päivällä kaikkien meidän rattaat. Mitäs muut pks:läiset on siitä mieltä?

Birdie, musta kytkykännyt on ihan jees, jos oot sellanen tyyppi et sulla kännykät kestää pitkään. Sithän se on kurja jos oot kova hajottamaan ja joudut hommaa uuden ja samalla sit maksaa sen vanhan kuitenkin loppuun. Mulla on monia kavereita joilla on sellainen ja ovat kyllä diganneet. Tollalailla saat halutessasi huippukännykän eikä tarvii maksaa maltaita kerralla.

Unirytmistä, meillä mentiin just vasta yöpuulle, vikat päikkärit nukutaan edelleen tuossa 20-22 sit valvotaan tää reilu tunti ja nyt sit nukutaan kuuteen jolloin tankataan (max 10min) ja sit nukutaan 9-10. Sopii äidille hyvin. Meillä SAA nukkua aamulla pitkään!

Merika, helpompi laittaa se uusiks ku alkaa ettii:

Fazerin suklaakakku

200 g voita/margariinia
2 dl sokeria
3 kananmunaa
3 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
3 rkl kaakaojauhetta (sitä perinteistä, van Houten tms.)
0,5 dl maitoa
½ levyä Fazerin sinistä (eli n. 100 g)

1. Pehmeä voi ja sokeri vaahdotetaan, huoneenlämpöiset kananmunat vatkataan yksitellen vaahtoon.
2. Kuivat aineet sekoitetaan keskenään.
3. Sekoitetaan taikinaan vuorotellen maidon kanssa.
4. Tässä vaiheessa taikinaa ei saa vaivata, vaan varovasti sekoitellaan.
5. Fazerin sininen paloitellaan taloussaksilla suurehkoiksi paloiksi (0,5cm*0,5 cm) ja sekoitetaan taikinaan.
6. Minä otan vain levyn päästä kiinni ja alan leikata suklaalevyä kulhon päällä.
7. Palojen koosta ei ole niin kauhean tarkkaa.
8. Kakun ideana on, ettei suklaa kokonaan huku kakkuun, vaan sinne jää sattumia suklaapalasista. (Kun mä tein kuorrutekakun, sulatin suklaan maidon kanssa)
9. Paistetaan voidellussa ja korppujauhotetussa rengasvuoassa 175 astetta n. 45 min-1 h. Uunin mukaan.
10. Tulitikulla voi kokeilla loppuvaiheessa kypsyyttä

Kuorrutus:

150 g Suklaata
1 dl kermaa
1 rkl margariinia tai voita

Sulata kattilassa tai vesihauteessa, anna saostua hieman. Jäähdytä hetki ennen kakun päälle laittoa.

Nonni, johan on romaani. Hyvät yöt :wave:
 
Huomenta! Neiti päätti sitten pitää mua 4 ---> puol 8 asti tuttina!! :ashamed: Tiedän että ei ois pitänyt antaa mutta mua ei huvittanu nousta sängystä jo klo. 4! :kieh:
Saa nähdä mitä tulee kun meidän pitäisi mennä klo. 10 muskariin, ja veikkaan että neiti vetelee sikeitä jo siihen aikaan... |O

Edla-mamma Meilläkin SAISI nukkua pitempään, mutta herää yleensä puol 9.. :D

Meidän lähellä on joku tehdas, ja sielä räjäytellään jotain, ja arvatkaa onko kiva pauke!!!! :headwall: Ihme että neiti ei säiky, koska minä täällä säikähdän aina kun räjähtää! :D
 
weiss
Huomenta |O !
Täällä ollaan jo ekoilla päikkäreillä, pikkumies heräs klo 5!!! Toivottavasti ei ota tavakseen.. :p
aaoo: Osan soseista teen itse ja osan ostan valmiina, mutta juu, osassa on riisitärkkelystä ja esim. muksun ruusunmarjasoseessa on omenaa..! Mutta 7 vuotta oon tottunnu käymään tuoteselostuksia läpi, jotta tuttua touhua. Tarkkana saa olla, ainoa hyvä puoli nuissa valmiissa olisi se niiden mietous. Monesti pelkkä keittäminen ja soseuttaminen ei riitä, vaan pitäisi kulkea myös pakkasen kautta, jotta olisi tarpeeksi mietoa kokeiluun, tuoretta kun ei mitenkään voisi edes aatella.. :/
Poika: Koittakaahan parantua ja voima :hug: ! Kauhia, kun tuo aika menee.. Mie pidän peukkuja, että pian teillä jo kolmonen tärppäis..
 
poika: paranemisia. onpa se tauti teitä pitkään sit piinannu..sais jo lähtee pois.. :(
jaksuja :hug:

tääl kans poitsu aamusta ollu tukkosen oloinen. täytyy toivoa ettei tauti iskisi.. :( nukkuu viel yö uniaan. yö meni kyl hyvin. toivottavasti hyvä putki jatkuu.

mut nyt nettiä tyhjentämään..saapi joululahjoja tilata rauhassa ku muksut nukkuu
 
Huomenia!

Täälläkin nyt ihan mukava takana. Poika heräs kaks kertaa ja söi molemmilla. Eka herätys tosin oli jo klo 23 ja oltiin silloin vielä hereillä. Toinen sitten klo 4 ja klo 6:30 sitten heräsikin. Miks pitää aina itse valvoa????? |O

Edla: Me koitetaan kans vaihtaa aikaisempaan ryhmään. On se klo 19:kin meille liian myöhäinen. Mutta vuoden vaihteesta tosiaan vasta päästäisiin, jos tilaa tulee. Jonossa aikaisempiin ryhmiin ollaan. Musta toi arki-iltauinti on tosi kiva. Meillä on viikonloppuisin kuitenkin jonkin verran menoja ja en jaksais itse uintien mukaan niitä suunnitella. Laiska ja mukavuudenhaluinen kun olen :D

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille!! :flower:
 
huomenia..

mulla herra sylissä taas =)

jessus että on tullu lunta yön aikana...jouduin suorittamaan pika lapioinnin terassilla,et saan kohta vaunut sinne. pakko laittaa ulos,että voi sähkövatkaimella rauhassa surrailla. mieskään ei oo näemmä päässyt pihaan asti autolla...oli yön töissä.

yö meni kohtalaisesti,illalla pelastin pariin otteeseen mahalle kääntyneen poitsun... mut sit 4.30 päätti taas herätä ähinöihinsä.... :kieh: tunninpäivät siinä kiehnäs ja sit sain tissillä uudestaan uneen. 7.00 herätys ja pää oli kyllä hereillä,mut silmät ei meinannu aueta |O

vaipoista,meillä kans kertsinä pamperssin 4,ja just nyt hyvä,oisko painoo lähemmäs 8kg,huomen selviää... en uso niihin painoluokkiin ollenkaan. riippuuhan se vauvan mallistakin yms...

flunssasille paranemisia :hug:
 
huomenta!

taitaa olla tota flunssaa nyt sitten liikenteessä! Toivottavasti muut pääsee vähän vähemmällä, jotta ei mee ihan korviin asti. Paranemisia pikkupotilaille ja isommillekkin!

viime yönä tehtiin historiaa! Poika meni nukkumaan 19.45 ja nukkui sen 12h putkeen!!! pari tutin laittoa oli aamulla joskus kuuden aikaan kun oli niin kova tohina päällä pojalla. mutta hyvin meni siis yö.. Ja nyt aamulla maistu velli entiseen malliin!!! Saas nähdä mimmonen rytmi pojalle kehkeytyy, eli oliko eilisiltanen poikkeus vai alkaako uus rytmi.

vaipoista:kokeiltiin yöksi noita housuvaippoja (liberon, jotka tuli siinä lahjapakkauksessa) ja hyvin toimivat. Ei ohivuotoja siis.. taidetaan siirtyä yöks niihin, kun pojalla on sillon kova meno.

ryömiminen
poitsu osaa nyt sitten ryömiä, ja ihan törkee vauhti on päällä!!! Saa matot kyytiä lattialla ku poika ryömii minkä ehtii... yhtään ei pysy paikallaan! saas nähdä koska alkaa konttaamaan...

pääsisköhän tänään ite jumppaan, vai iskeekö kauhee lumipyry. toivottavasti ei. oli ihana olla maanantaina ittekseen spinningissä... se on sitä kuuluisaa omaa aikaa ;)

mulla on joku pakahduttava onnen tunne tänään rinnassa. ihkua.. ja eilen oli kanssa... Ihanaa.. (ja niin imelää...... )
 
birdie: Kiva kuulla, että mieli on korkeella :) Mä oon kans ollu tän viikon jotenkin hurjan hyväntuulinen. Johtuu varmaan lumesta ja joulun tunnelmasta! Tai mulla ainaski piristää kaikki tuommonen. Ja onnea kokonaisesta yöstä ja ryömimisestä!!!
 
Käytiin 6kk neuvolassa. Uudet mitat: pituus 72,5cm, paino 8540g, pipo 46cm. Saatin influenssarokotteen 1. erä.

Isommat lapset molemmat yski viime yönä :|

En tie mikä mättää, mutta mulla ei nyt oikeen mikään toimi. Eilen yritin ommella keittiön verhoja. Ensin en saanut ompelukonetta toimimaan. Seuraavaksi ompelin onnellisesti yhdet käänteet väärään suuntaan. Nyt ei sit tippaakaan kiinnosta jatkaa koko hommaa. Meillä on keittiös viel kaiken lisäksi kaks ikkunaa :ashamed: Voihan kökköjen kökkö.

Ulkona satelee pikku hiljaa lunta.

Pikkumies on kyllä kuin enkeli. Syö ja nukkuu hyvin.

Jossu & K 6kk
 
Jossu: täällä ihan samat tuulet kaikki menee pipariksi mitä tekee ja tavarat ei pysy käsissä ja tippuuvat joka paikasta voiturkanen et suututtaa |O eilen pistelin puol 9 sänkyyn ettei enää mitään pahempaa tapahdu...mut sama tahti jatkuu tänä aamuna ja kaiken huipuksi kahvi on loppu ja mun auto on huolossa et milläs haet |O
 
Huomenet täältäkin!

Ukkeli on nyt ekoilla päiskyillä, meni eilen nukkumaan 23.30 :eek: Toivottavasti ei ota tavoikseen! Tisu maistui taas useampaan otteeseen. Mä teen kyl ton saman kun Merikakin, pulloa vaan suuhun!

Tilasin eilen ne joulukortit ifolorilta. jos joku olis sanonut 5 vuotta sitten, että laitan joulukortteihin postimerkkeineen yli 60 ? (Siis 360 mk!!!), niin oisin nauranut päin näköä. Aika kallista touhua! No, nyt on tilattu ja sillä selvä!

Jösses miten vaikeeta toi pukeminen ja vaipan vaihtaminen nykyään on, ukko kierii koko ajan mahalleen, ei suostu olemaan sit hetkeäkään paikallaan. Olen yrittänyt antaa jonkun lelun ihmeteltäväksi, mutta ei riitä. Nyt on hetken toiminut viheltäminen, konstit on monet :)

Voi weiss: Sä olet varmaan jo kokeillut kaiken, mut toivotaan, et jokin alkais sopia, kun ikää tulee himpun lisää! Hirmu vaikee edes kuvitella millaista joudut käymään siellä läpi noiden ruokien kanssa! :hug: sinne!

:hug: myös kaikille, jotka ovat sairaana. Tää on nyt tätä, kun ei ole kunnon pakkasiakaan ollut. Toivottavasti paranette nopsaan!

Meillä on tänään eka vauvauinti, jänskättää :) Jouduttiin hieman jonottamaan vapaata paikkaa, niin siks päästiin aloittamaan vasta nyt. Aikataulu on kyl aika myöhäinen; 19.45. Edla: Missä te käytte uimassa? Me mennään Hesevaan.

Hih, meidän lumiukolta oli nyysitty toinen silmä ja suu (olivat rusinaisia). Siellä se nyt surkeena nököttää ilman suuta ja toista silmää. Onneks ei linnut paskonu varkaissa käydessään tonttulakille :LOL:
 
Ehdin jo laittaa tän sivulle, mut tajusin jälkikäteen, et on vähän rankkaa tekstiä, joten käytän hieman sensuuria, ettei herkät saa slaakia...

Vinkki hermoraunioille! (Tämä oli yhdessä sähköpostissa)

Piipahdin lauantaiaamuna leipomossa. Viivyin vain 5 minuuttia
liikkeessä ja kun tulin ulos, näin lappuliisan kirjoittamassa
pysäköintivirhemaksua.

Niinpä kävelin hänen luokseen ja sanoin tyynesti: "Hyvää huomenta,
käväisin nopeasti leipomossa hakemassa viinereitä viikonlopun
kunniaksi."

Hän ei reagoinut mitenkään kommenttiini ja jatkoi vain lappunsa
kirjoittamista. No siitähän minä vähän kiivastuin ja korotin ääntäni.
"Hei haloo? Oletteko kuuro vai muuten kusipää? ,sanoin että käväisin
vain leipomossa!"

Hän katsoi minuun ja sanoi: " Mitä sitten; tähän ei saa pysäköidä ja
sitä paitsi Teidän tulee hieman hillitä itseänne!

Pikkuhiljaa menetin hermoni kokonaan.... Niinpä haukuin Häntä tyhmäksi
nartuksi ja lisäksi sanoin hänelle vielä, että hän saisi tunkea
kynänsä ja sakkolappunsa rumaan laihaan narkkarin perseeseensä.

Silloin hänkin hermostui ja mumisi jotain, että perästä kuuluu ja
kaikki tämä täyttää jo kunnialoukkauksen mitat.

Mutta kun minulla oli jo paineet purkautumassa niin en pidätellyt,
vaan huusin vielä hänelle, että minkä ihmeen kunnian? Hänhän on
paikkakunnan suurin bitch! Ja jos tuntuu, ettei siinä hommassa tienaa
tarpeeksi, niin voisi pukeutua vaikka mieheksi ja myydä p***ttä.
Kyllä varmaan joku epätoivoinen sokea homo hänet löytäisi.

Parkkipirkko noteerasi selvästi myös tämän herjauksen,punottaen
ilmoitti lisäävänsä sen kanteeseensa ja kertoi, että haastelappu
saapuu sitten ensi viikolla.

No minullehan se oli aivan samantekevää...
Olinhan tullut leipomoon kävellen.
 
Tänään on paras päivä, Eevan isä soitti aamulla toivottaakseen Eevalle hyvää puolivuotispäivää. Se muistaa meidät ja jemmaili sitä tietoa 2 päivää vaan voidakseen soittaa just tänään kun Eeva on 6kk. En tiedä olisko vihainen vai ei, kun ei heti ilmoittanut. Eihän se kaikkea muista ja osan se tietää vaan koska on niin kuullut, mutta muistaa esmes mitä mulla oli päällä kun tavattiin ekaa kertaa ja se on sellaista mitä kukaan ei ole sille voinut kertoa. Meinasin pyörtyä, niin älytön helpotus.

Repa, hyvää 6kk päivää muuten sinnekin!
 

Yhteistyössä