TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Naukuri,montakos kappaletta tulee kaupan piparkakkutaikinasta...vastaiskohan tää sellasta mötikkää?

Poika meni kauheella kitinällä päikkäreille,mikä lie... onkohan jotenkin topattu olo? Ihan sopivasti tuntu olevan päällä kun käytiin tunti sitten rattailla lenkillä. Nyt kääretortun pariin :wave:
 
Ööh, hmm, en ole kaupan omasta leiponut aikoihin. Mut sanoisin että tää vastaisi vähän enempää. Kun siinä kaupan omassahan on kai 500g niin kyllähän tuosta painavampi satsi tulee. Eikös...? Daa. No en osaa laskea :)
 
Naukuri,voishan ton puolittaa ton reseptin...eikai sille mitään käy? Kun meillä ei noita pipareita ihan kauheesti syödä,lähinnä teen näön vuoksi :D Tuntuu että se kaupan taikinakin on hiukan liikaa...

Meni sit kääretorttupohja vituroiks kun poika juoksuttaa tuola ulkona koko ajan,paistu ihan liikaa eikä mulla oo leivinpaperia enää :headwall: Eli ei torttua. Taidan tehdä torttuja omppuhillolla sitten :D

Mikähän sälliä oikeesti riivaa,ei oo kyllä ainakaan kuukauteen tollatavalla nukkunut päikkäreitä että huutaa jatkuvasti ja pitää veivata rauhalliseks :eek: Oltiin miehen kanssa näkevinämme hampaan alku :heart: Voiskohan se nyt känkättää vai vaan sama levottomuus iskenyt päikkäreihin...mene ja tiedä.

Näyttäs siltä että jää kaksiin päikkäreihin tänään...oikeestaan kiva kun tollasia ovat kerta. Tietysti ei nukaha sit yöunillekkaan,mutta onpahan yks taisto vähemmän.

 
Isommalla kuume nousee :| 38,2 oli äsken eikä ollut mittari ees loppuun saakka. En kyllä muista millon olis viimeks ollut kuumeessa. Siitä on jo kauan aikaa.

Onnea kaikille joilla on tullut 6kk tai 7kk täyteen :flower:
 
No johan hiljeni palsta vaikka kovasti ootte päivän aikana kirjottaneetkin.

Naukuri,
ihania reseptejä :) Tosin mä oon niitä tyyppejä etten pipareista tykkää, mut taikinasta kylläkin :p Teen muuten omppumarmeladista torttuja tänään -> tuo nirso mies ei pidä luumusta :/

Onnea, 6kk ja 7kk päiviä viettäville ? Oli vissiin Hemulin ja Nemikan muksut ?

Kokeilin muuten sitä pirtelöö tänään. Puol purkkia päärynäsosetta ja 90ml maitoo ja namnam, se oli hyvää? Vellitutilla se vedeltiin todella hyvällä halulla :D

Vauvapulkka
, Tuskin tänne tulee lunta ees sen vertaa et pulkkailemaan päästäis :( Joten ei oo listalla.
 
Onnittelut munkin puolesta kk päiviä viettäville :flower:

Mää laitoin pojan puolituntia sitten maate...tunnin jakso taas pelata. Yli puolet ajasta on silmät kiinni,mut jostain syystä ei vaan rauhotu nopeemmin unille. Mikäs siinä jos vois jättää sinne kierimään,mutta kun tasasin väliajoin pitää tuttia laittaa tai pelastaa pinnojen välistä |O Nukkuu yläkerrassa,niin ei viiti juosta rappusia ees taas :|

Kuinka nopeeseen tahtiin ootte antaneet uusia makuja noissa soseissa? Pitäis taas kokeilla perunaa huomenna.....
 
Edla...miekin tein äsken omppuhillotäytetorttui :D ( kiva sana hirviö :eek: )...söin jo kaks...ja heti tuli öklö olo :p :ashamed: ...eikä lihota yhtään....meilläkin, ihan miehen takii niit omena...

Jäädytetty sose...vinkkinä, et noita hedelmäsoseita voi laittaa jäätelötikkumuotteihin ( taas kiva sana :LOL: :LOL: )....vaavit voi sitten imeskellä...helpottaa noihin hampaantulo juttuihin ;) ....juu alkaa väsyttää...nää kirjotukset alkaa olee aika hölmöi...pitää varmaan lopetella :x :wave: !!!
 
matami: Oon kans kuullu noista lasten "mehujätskeistä" :D

Taas meni tyttö nätisti yö unille kun kahdestaan vietettiin tämä ilta kun mies on taas iltavuorossa. :) Toki piti hetken aikaa silitellä pyllystä mutta meni vaan pari minuuttia..

Meidän mittari näyttää -5 astetta, nyt jotenkin toivon että lumi pysyis maassa, yön aikana sais vaikka taas vähän sataa lisääkin lunta :p Varmaan ensimmäinen kerta 10 vuoteen kun oikeasti odotan lunta :D

 
naukuri: juu kauheet rasvakerrokset heitin kylvyn jälkeen jalkoihin. aattelin jo et onko allergiaa ku oon ton ummetuksen myötä jo ihan neuroottinen kaikkeen. :ashamed:

mut paras viikko moneen kuukauteen. Timin masu toiminu ihan ilman laksatiiveja viikon. ja joka päivä tullu kunnolla tavaraa. tsiisus et oon siitä onnellinen ollu. ja nyt ku pitäis alkaa maito palauttamaan ruokaan. niin en uskalla ku pelkään et jämähtää taas :ashamed:
tänään oli se vyöhyketerapia ja aika kitinällä vedettiin. sai nii kauheet siepit eka kerralla et kitisi ihan varuilta ku hymyä tuli kitinän väliin äidille kuitenkin :LOL:

ja masussa varmaan hikinäppyä ku sylissä kannatuttanu niin hyvin. ja mie ku taas mietin et onko se allergista sekin. :headwall: mut just siitä kohdalta on näpyillä mistä kannan sitä päivisin. et hikoomisesta varmasti se on. mut vainoharhaiseksi tässä alkaa tuleen.

huomen ostamaan syöttötuoliin pienentäjää niin pääsee poika siihen syömään sit jatkossa.
ja huomen pulkka ajelulle myös. ja pääsee shoppaileen pitkästä aikaa kaupunkiin. :D

joulusta vielä..tunnustaudun täydeksi joulukahjoksi..meillä on taloki melkein ku englannissa jouluna..ihan pöllönä pitää joulua laittaa... :ashamed:

mut nyt bb:n pariin!!!!

juu ja kiitos repa ja london calling jälleen ummetus skarppauksista..ootta ihania :hug: :heart:
 
Repa, mä olen aika vauhdikkaastikin antanut uusia makuja soseissa. Hedelmää varsinkin, niitä kun tulee ostettua kaupasta aina pari purkkia/maku. Kun en osaa päättää mitä ottaisin niin otan 2 jokaista. Sellaisia pahemmin allergisoivia annan pidempään, mutta muuten en. Mulla ei ole allergioita eikä miehelläkään joten en osaa niitä niin pelätä. Ja kysyn aina äidiltäni mille lapset on allergisia -se tietää tän kaupungin lasten allergiat ihan tarkalleen- ja vähän senkin mukaan annan uusia. Että jos jollekin on paljon allergisia niin sitä sitten varovaisemmin. Perunaa Eeva maisteli ensimmäistä kertaa tänään, sellaisenaan ei mene mutta porkkanan kanssa saa huijattua. :)

Joulutortut on hyviä muuten myös lakkahillosta tehtynä. Omenahilloa en olekaan kokeillut, meillä on aina lakkahillotortut luumukammoisille. Piparitaikinan sain tehtyä jääkaappiin ja tietty sitä piti syödäkin, oikein isolla lusikalla. Yök mikä olo nyt.

Niin, ja putsasin ja voitelin lumilaudan. Se on yleensä virhe, sen kun teen niin jo tulee suojakelit. Saa nähdä miten tänä vuonna käy.

summer, voi toista. Aika korkea kuume kyllä. Toivottavasti ei mikään pahempi pöpö ole ja pääsee pian nauttimaan talvikeleistä pulkkamäkeen, teillähän on hyvä lasketella alas suoraan siitä talon nurkalta. Ajattelin, että jos tulisin käymään niin että porukat heittäis mut autolla, me voitais sit pulkkailla Eevan kanssa kotiin. Istuis vaan pulkkaan teidän pihassa niin vois melkein lasketella kotiin asti. :)
 
Piparkakkutaikinasta: Mä kans oo oikein koskaan tykännyt joulupipareista. KUNNES 6 vuotta sitten miehen äiti kiikutti meille ison purkillisen noita Hannan piparkakkuja ja mä olin myyty. Maistoin eka vaan yhden, kun luin tenttiin ja teki mieli makeaa. Noooo... :) Taisin syödä puoli purkkia kerralla! Mies ihmetteli et ethän sä tykänny joulupipareista..? En niin, mutta nyt tykkään :D Oon siis koukussa nimenomaan tuon taikinan pipareihin, muihin en koske. Joku siinä huumaa mut :)

summer: Pikaista paranemista pojalle! Ja toivottavasti tyty säästyy kuumeelta.

Repa: Mä maistatin alkuun uutta makua 3-4 päivää ja sit otin taas uuden. Siis vanhojen rinnalla. Nykyään tahti on kovempi ja monissa hedelmäsoseissa on tullut kaksikin uutta makua kerralla. Yleensä katson vaan ettei samana päivänä tule kahta täysin uutta juttua esim. nautaa ja ruista.

Jeh, mutta nyt unille! :wave:
 
Huomenta!

Illalla oli 39 esikoisella kuumetta. Reppana. Nytkin 38,2 vielä.

Marmotta, tule vaan käymään sitten kun tuo poika paranee. Aletaan suunnitella taas et nähtäis, niin se voi olla tammikuu kun saadaan aikaseks ;) Helpommalla kyllä varmana pääset kun kävelet takasin täältä. Se on kyllä sellasta loivaa nousua tänne päin koko matka....autollahan sitä ei ees huomaa.

Naukuri, toivon kans että neiti ei tuota saa. Just parantu siitä nuhasta ja oon miettiny että sit oon vaikeuksissa jos tuo minuun tulee..

Ihanat lumikelit on kyllä. Hyvältä näyttää! Pysyis nyt ees jouluun saakka.
 
Naukuri multa löytyi kanssa tuo samainen piparkakku-resepti, äiti tekee piparit aina sillä. Ja mäkään en muita pipareita voi sietää, varsinkaan niitä joissa on sitruunaa (vai appelsiiniäkö?) mausteena. Liki kaikissa kaupan pipareissa tuntuu olevan sitä ja monessa reseptissä. Tuossa ohjeessa on kuitenkin kaikki kohdallaan!

Pirtelöstä meill' tuota on tehty jo pitkään, myös kasvissoseista (yök..äidin mielestä). Neea kun välillä lakkoilee syömisen kanssa niin olen tuolla tavalla saannut menemään hänelle alas vähän muutakin kuin pelkkää maitoa.

Joko voi laittaa jouluverhot ikkunaan? Oikeasti mun tekis niiiiiiin kovasti mieli jo laittaa joulua, mutta en tiedä tohdinko vielä. Tuntuuko se sitten enää jouluaattona joululta kun on kuukauden verran jo "ollut joulu".

Ihanaa, mies on huomenna koko päivän kotona!! Edellis kerrasta onkin jo aikaa, lupas pitää välipäivän hirvimetsältä ja olla meidän kanssa ja laitella kotia. Muutamat verhotangot vielä puutuu paikalta, keittiöön tarttis yksi lamppu laittaa lisää ja tytön huoneeseen pari hyllyä seinälle. Pystysin kyllä nuo itsekin laittamaan jollen olisi jo näin paksu ja kömpelö :LOL: En viitsi lähteä tikkaille kiikkumaan porakoneen kanssa, tipun kuitenkin ja poraan reiän mahaani. Onks kukaan teistä muuten kokeillut sisustustarroja? Tekis mieli tuonne keittiöön laittaa sellainen oikein iso tarra...jos vaan löydän sellaisen kuin haluan harmaana. Voishan sen kuvion maalatakin seinään mutta kun ei tuota taiteilijan vikaa liikaa ole niin siitä tulis varmaan tosi, tosi kotikutoisen näköinen.

Jassoo, neiti heräsi. Tarvinnee lähteä puuron keittoon :)
 
Nopeat huomenet.

Pitäis olla siivoomassa mut tässä notku edelleen :ashamed: Meille niitä vieraita tulossa.

Nyt se pojan hammas tuntuu sormeen...iik miten jännittävää. Tissit on saaneet jo tuta kun poika testailee :kieh: Mutta kiellän ja toistaseks toimii =) Miten muilla 6kk juuri täyttävillä hammas asiat,joko on ja montako??

Kiitti sose infosta,noin mäkin aattelin että hullunhommaa päivätolkulla samaa syöttää....

Nyt kipinkapin hommiin :wave:

P.S. Yöllä jopa nukuttiinkin.... B)
 
hampaista: ei sit yhtään ja ollaan jo 7kk! mut vaivaavat selkeästi.
mut noi kaks aiempaaki mukeloa on tehny vasta 10kk eka hampaat. ja niitä tuliki sit 4 hammasta viikossa parhaalla tahdilla. ja oli muute äkäisiä tenavia sillo.. :(
toivon totisesti et toi väsää vähän eri tahdilla hampit.

mut nyt vaihtaan lakanat ja sit autoon ja prismaan!!! ihanaa pitkästä aikaa päästä muualle ostoksille.

(ps. ja kakka kulkee vieläkin..!!!! vaikka tuskin nyt meidän vaippatavarat paljoa kiinnostaa mut ite tuuletan jokaisesta mikä helposti ulos tuloo :D )
 
Heips -kylläpä on tullut tekstiä.

Mulla on ongelma- neiti puree mua :| :'( jä mä oon pari kertaa kiljunu niin kovin et E on alkanut itkee. Repakysyit hampaista niitä on kaks alhaalla tulivat siin 5kk tienoil ja nyt ne on kasvanut ja sattuu ihan pirusti kun neiti iskee ne tohon rintaan. Kohta ikää 6kk ja varmaan lisää tulos kitinää ja kuolaa riittää. Neminka oon kade kun teil ei oo hampaita -toisaalta teillä ikävästi masu vaivaa. Hyvä kun on toiminut ja toivottavasti helpottais ja siitä vyöhyketerapiasta olis apuu. Meillä esikoiselle tuli 6kk iässä 4hammasta kerrallaan. :) :hug: sinulle.

tissittelijät -purraanko teitä oonko ainoo jota käytetään puruleluna -mä oikeesti kiljandan envoi ees syöttää julkisest jos neiti iskee kiinni. Illalla rinnat repee kun en uskalla antaa rintaa ainakaan istuen. Mut onhan tää ohi menevää ja vauva oppii sen nopeesti -esikoista kun imetin 15kk et eihän se mua kauan purrut. Toivossa on hyvä elää.

matami mä laitan velliä sekaan kun haluun löysempää -porkkana-peruna on hyvää ja hedelmiin joskus ruusunmarjaa. :p

rasvat, poskiin en rasvaa juurikaan ettei iho ala vaatii sitä. Pyllyyn laitan kun tarvis. Poskiinirtopuuteria no en nyt vauvalle kun ei tarvii mut esikoiselle -kuulemma paraskeino. lapsuudessa laitettiin jotain kamalaa tahnaa -sellasta vihreetä joka oli keltapunases puskis -kuulostaako kenestäkään tutulle? tuoksu tuntuu vieläkin neneäs.

Carmen mulla on tarkotus yrittää mennä seuraavaan baby bioon -ja muutenkin voidaan joskus kahvitella kun siel päin käyn. :wave: Ai niin mun kaveril ihan saman kokonen tyttö. Pituus huitelee omiaan oliko 69 ja paino 7,5kg :) sirpsakka neiti. 6kk neuvolassa.

Mut mukavaa joulun odotusta kaikille - pitää alkaa kaivaa jouluverhoi. :wave:
 
weiss
Ihanan talvista lauantaita!

En kauhiasti jaksa kirjoitella, kun ei ole pahemmin aiheita.. Lukemassa käyn kyllä. Tilanne vaan seisoo paikallaan ja myönnän, jotta tulee paha mieli, kun lukee tein monen ruoka jutuista ja kaikista onnistuneista kokeiluista, mikä on siis hienoa. Mutta meillä kun ei taida käydä tuo aprikoosikaan. :'( Tulee vielä pahempi mieli, kun/jos joutuu TAAS jättämään herkun pois, kun poika kun näkee purkin, niin jo suu aukeaa.
Onneksi tuo poika on silti iloinen ja nauravainen pakkaus. =)
Tuohon Galluppiin: Meillä harjoitetaan siis jo yhen käden varassa seisomista ja välistä koittaa seistä ilman tukea kokonaan.. mutta kuinkas siinä käy.. :p Konttausvauhti kovenee ja kävelee siis tukea pitkin. Saapa nähdä, mie koitan toppuutella ja tavote olisi, jottei poika ennen maaliskuuta kävelisi.. :D (taitaa vaan jäädä toiveeksi.. :LOL: )

Mutta kaikille ihanaa viikonloppua!!!
Ja onnittelut päivänsankareille, eilisille ja tämänpäiväisille!
:heart:
 
Merika: Sitä samaa meilläkin oli :D Olisko ollu Vitalis tms. nimeltään..? Hirveetä rojua...

Maitohappobakteereista kysymys teille kenellä vauvan maha "reistailee". Repa sanoikin jo että Relat meni pannaan, mutta mitä otitte tilalle? Ja mikäs se nemikan käyttämä oli? Saako ilman reseptiä apteekista. LC onko teillä jotain käytössä? Meillä kyllä maha toimii päivittäin, mutta vaihtelevasti ja kovalla on usein masu ja kakka on kuin jäniksen papanoita. Yks kerrallaan ja monta pitkin päivää. Nyt alkaa Relat loppua ja ajattelin kokeilla jotain muuta.

Tänään pitäis vähän puuhastella ulkona, kun huomiseks lupasivat lumimyräkkää eikä meillä ole vieläkään peitetty terassilla grilliä ja kalusteita. Nyt olis vissiin aika :) No ne on olleet niin suojassa, ettei oo ollu väliäkään ,mutta en haluis niille huomenna mitään lumikerrosta.

Jenni, mä laitoin jo Marimekon joululiinan pöytään ja tänään tai huomenna viritetään tähti ikkunaan :) Laita vaan ne verhot ;) Mä rakastan nimenomaan joulun odotusta ja siihen kuuluukin just se, että saa nauttia pienistä jutuista pitkään. Joulun jälkeen taas vois mun mielestä repiä kaiken jouluisen samantein pois.
 
weiss: Hurja meno teillä! :) Mun yhden ystävän vauva oli oikeastaan yhtä liikkuvainen kuin teidän napero, mutta silti lähti oikeasti ja kunnolla kävelemään vasta melkein vuoden vanhana. Jämähti jotenkin siihen seisomisvaiheeseen ja tuella kävelyyn. Luultiin että se olis kävelly jo 7-8kk iässä, kun meno oli niin hurjaa :) Toivottavasti teidänkin poika malttaa jättää kävelyt vasta sinne kevättalvelle :D
 
Moe!

Repa: Meillä tuli kitinät vasta hampaan ilmestymisen jälkeen. Eli just silloin kun se pikkiriikkisen pilkisti ikenestä. Toinen tuli melkein heti viereen. Yläkerrassa näkyis pullottavan lupaavasti, mut vielä ei ole mitään näkynyt. Mä oon aina luullut, että noi kitinät sun muut tulee ennen hampaan puhkeamista, mut meillä ainakin jälkikäteen. kaippa tuokin on niin tapauskohtaista. Aake tykkää purra tissiä kans, ihan niin kuin Merikallakin. Kädellä hellästi silittää tisua ja katsoa tapittaa nätisti silmiin, sit vaan yht´äkkiä nappasee hampailla kiinni. AUTS!

Pitäis kehiä jotain järkevää, kun jannu on päikkäreillä, mut ei saa mitään aikaiseksi..

Weiss: Teillähän riittää jo vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

naukurilla oli taas hyviä ohjeita, kiitos niistä! Mulla on noi kaikki teidän ohjeet tallessa. Ajattelin tehdä niitä suklaakakkuja Edlan ohjeella ja pakata sellofaaniin. Vois viedä vaikka joululahjana jollekin. Tietty pitää ensin testata toi ohje pariin kertaan, että voi toiselle antaa :saint:
 
Heips...me käytiin Edithin kanssa aamupäiväl lenkil...ihana ilma...ei milään olis malttanu tulla sisään :) !! Kyllä vaan on kaunista...ja toivotaan lisää lunta :heart: !!

Mie sit annoin eilen tytylle luumusosetta...sylki kaiken pois...ilme oli :eek: ....siks annoin luumua, kun tuo vatsa ei ole taasen kunnolla toiminu yli viikkoon |O ja pitäs alotella ne soseet :/ ....alan kohta keitteleen bataattia ja tehä sitä sössöö....olisin vaan halunnu, et tuo vatsa olis toiminu...( kun tänään on puklaillu reippaammin.. ) ennen niitä soseiden syöttämisii...meillä pitää varmaan antaa sitä luumua kokoajan....isoveikalla oli ummetusongelmia ja välil vieläkin....ja näyttää tytyl toimivan myös hitaasti.... :ashamed: ...
 
Joulutorttuja oon tehny kans mansikkamarmelaadi täytteellä ja ne oli lasten mieleen. Ompulle oon itse allerginen ja toi luumu tökkii välillä niin oon miettinyt vaihtoehtoja. Lakka kuulostas tosi hyvälle täytyy varmaan kokeilla! :p

Babybio leffa oli ihan odotusten mukainen. Just sellainen tusina kamaa jossa ei tarvi ajatella ja pysyy mukana vaik välillä käviskin vaihtaa vaipan ja syöttää vauvan. Toi Edlan Kaunarit kuvaus sopii siihen tosi hyvin! :D Piristi kyllä kivasti kun pääs vähän ihmisten ilmoille! Kiitokset Edlalle leffaseurasta! :wave:

Gallup meillä liikutaan ryömimällä ja kierimällä. Otetaan konttausasento ja siinä heilutaan ja huojutaan mutta viel ei ole eteenpäin lähtenyt. Kiipeillä yritetään käsillä vetäen mutta onneksi ei viel tule jalat mukana. Meil ollaan kans tosi kovia pussailemaan. Joa tarraa kovasti kiinni poskista tai korvista ja lähestyy suu auki huutaen ja painaa huulet mun poskeen, otsaan tai nenään. Vähän on viel pojalla kovat otteet mut ehkä se siitä ajanmyötä pehmenee :LOL:

Weiss meillä esikoinen alkoi kontata, nousi istumaan, nousi ylös ja lähti kävelemään tukia pitkin 6-7kk välissä. Hän oli pieni ja ketterä, kyllä oli välillä meno tosi hurjaa :eek: Mut sit se kävelemään lähtö tapahtui vast 11kk. Siihen asti sit vaan seisoi paikallaa tai käveli taaperokärryllä. Hän vielä kun oli keskonen niin hänellä olis käytetty korjattua ikää mut eihän sitä voinu käyttää kun poika kehitty niin vauhdilla olis muuten kontannu jo 5kk korjatussa iässä :LOL: Jenni onks teillä käytössä neidillä korjattuikä vai meettekö ihan syntymäiän mukaan kehityksessä?

Ihana hiljaisuus ja rauha Joa nukkuu ja isompi on ulkona isänsä kanssa! :)

Meillä tänään poika tasan 6kk :heart:
 

Yhteistyössä