TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Joku teistä puhui makean himosta. Minä pistäs sen osaksi mielialan piikkiin eli tarkoitan, että kun on pimeää ja kylmää kaipaa jotain piristystä.

Itse olen ollut jo muutaman viikon ihantunut maissiin. Hetkeksi mikroon ja ripaus suolaa ja pikku nokare rasvaa, avot on hyvää :LOL:
 
Huomenia!

Inf.rokotteesta. No jäin jotenkin siihen käsitykseen että me ei sitä saada vaikka mikä olis,kun yritin vielä tädiltä tivata että miks.... Joten mies otti itelleen,kun on meistä se joka kaikki taudit saa. Mulla ei oo koskaan ollut,vaikka mitään rokotuksia en oo ottanut ja töissäkin se on riehunut...

Merika: Tykkään ja teen kanssa noita juustokakkuja paljon ja yleensä hyydytettyjä kakkuja.Pohjana joko keksi tai ohut kakkupohja.Meillä noi miehet vaan diggaa täytekakuista enempi. Onnistuneen kakkupohjan täytekakkuun saa kun laittaa tilavuusosina saman verran munia jauhoja (vehnä puolet ja peruna puolet) ja sokeria+ripaus leivinjauhetta. Jauhoseos siivilänläpi munavaahtoon ja käsin sekoitaa hellävaraisesti ne sinne . Sit alimmalle ritilätasolle joku 175 astetta ja kakun koosta riippuen 30-45min kypsennystä. Tulee tasainen vaalea kuohkea pohja =) Löysin ton ohjeen netistä joskus ja sen jälkeen on pohjat onnistuneet aina =)

Poitsu nukku taas viimeyönä 4h pätkän ilman pihaustakaan :eek: Tähän asti toi aika on lyhentynyt ja lyhentynyt niin että hätinä 2h nukku putkeen kun jo tarvi tissiä. Siks oletin että sillä nälkä hiipii koko ajan vaan aikasemmin,mutta näköjään pystyy uinumaan ruuatta helpostikkin noin kauan =) Yö meni muutenkin ok,paitsi herra heräs jo 6. Onneks oli miehen heräysvuoro :D
Onko muilla tällästä näiden öiden ja nukutuksien kanssa,et joka ilta on arvoitus? Ei siis mitään "yleensä nukkuu/nukahtaa näin" vaan joka helkutin ilta/yö erilainen. Välillä menee 10min nukutukseen välillä 1h ja välillä syödään 5krt ja välillä 1.

Ajattelin eilen poikaa ruokkiessani et syö varmaan yötissiä vielä vuoden ikäsenäkin,kun oon tosi huono uhraamaan edes ajatusta vierotukselle :ashamed: Se on vaan niin helppo nukuksissa tunkasta tissisuuhun ja taas nukutaan.....

Kiloista..mulla on vähän hassu tilanne :/ Kävin taas vaaalla ja taas on lähtenyt kilo vaikka syön kuin hullu ja enkä mitenkään kauheen kevyesti :ashamed: Olo ei kyllä oo mikään nälkäkurki,mut ajoittain heikottaa. En siis oo mikään laiha,mut ennen raskautta painoin 55-56 ja nyt 52 ja saan tosiaan vetää tota safkaa hulluna ettei lähe enempää. Minne noi katoaa? Onkohan mussa lapamato....

Mun pitäs väkertää omar-karkeista sydämiä kakunpäälle |O aika puuhaa,mutta kun tahtoo sydämiä :xmas:

Onnea kaikki puolivuotiaat :flower:

Poika heräs.... :wave:
 
huomenta!

onpas täällä reseptikekkerit meneillään :LOL: Ite aattelin tänään väsätä porkkanakakkua. Oliskos hyvää reseptiä?? Anoppi lupas tehä kinuskikakun sunnuntaille.

Te jotka ootte mut nähneet sopisko mulle lyhkäset hiukset?? Siis tohon korvan alapuolelle esim?? Anoppi ottaa hiussakset mukaan, joten vois tasotella tai leikata hiukset.. Mutta kun en osaa päättää että mitä tekis.. Nykyset hiukset tuntuu vaan karmeilta. (niinku aina)

kiloklubi - 100g jälleen!! eli kokonais tiputus 2.6 kg hitaasti hyvä tulee.. Vielä pari kiloa tavoitteeseen ja jos oikein pinnistän ni 6 sais lähteä.

nyt täytyy lähteä suorittamaan viikkosiivousta. plaah..

niin. onnea kaikille 1/2 vuotiaille!!
 
Mulla paino pysynyt edelleen samassa :ashamed: ....

Naukuri, laitoin sulle yv:tä feissiin :wave: !!

6kk, onnea kaikille "isoille" vaaveille :heart: !

weiss, lepoa ja unta sulle viikonlopuksi, ota kaikki irti =) !!

Mie tuossa just siskolle soitin ja kutsuin isänpäivä kaffeelle....kun teen kuitenkin niin ison kakun....viedään samalla muistokynttilä isälle ( muualle haudattujen muistomerkille )...kun isän haudalle on matkaa 300 km...siellä keuruulla lepää.....ja mun sisko on eronnut lastensa isästä... ovat tytöt isällä isänpäivänä....

Kiitos Kirsikkatomsku, rokoteinfosta.....miekin mietin, et taitaa olla turhaa rahastusta :/ ...

[/b]Poika...mahdoton saavutus....HIENOA :flower: =) !!
 
Kertokaa tyhmalle influenssarokotteesta. Siis etta miksi ei? Voiko siita olla jotain muuta haittavaikutusta kun ne tavalliset rokotuksen jalkioireet?
Varasin neuvolaan ajan 6kk tarkastukseen, me ei syyskuun alun jalkeen olla punnituksessa kaytykaan. Taalla kaytiin ainoastaan rokotuskeskuksessa jossa oli vaan laakarin tarkastus eika mittailtu tai punnittu mitaan. Saa nahda mita vaaka nayttaa, kotikonstein katsottuna sellaista 9 kiloa ja pituutta olis vajaa 70. Ainahan noi kylla ihan pieleen menee noi omat mittailut.

Kiloista puheen ollen, mulla jumittaa samassa -4 kilossa. Lahtee varmaan ihan rajahdysmaiseen nousuun kun paasen Suomeen, irtokarkkitaivaaseen. Ja taalla olen sen verran vieraskorea etten mene tyhjentelemaan kaappeja aterioiden valissa. Ja kun ne ateriat on tosi saannollisesti.. kotona syon kun muistan ja ehdin.

Eevalla on muuten taas uusi unirytmi, se heraa julmetun aikaisin. Tanaan alkoi 6 jalkeen molina kuulumaan. |O Hyvasti ne aamut, jolloin sain nukkua 9 asti hyvinkin. Tosin onhan mulla aikaero puolellani, Suomessa se nukkuu ehka sit ainakin seitsemaan. Laiha lohtu kun nukahtaminen illalla menee sitten myohempaan. Kotona saan onneks nukkua paivaunia ja viikonloppuisin aamulla pitkaan kun mun vanhemmat viihdyttaa Eevaa.

Jaha, joku jutustelee makkarissa taas. Saa nahda miten kay paivaunien tanaan. Jos ehtis vaikka niiden aikana pakkaamaan. Vihaan sita puuhaa ja taas se olis edessa!
 
Huomenta!

Repa: Sä tulit mun uneen viime yönä. sulla oli vaalea tukka ja me kiivettiin yhdessä puuhun. Siellä poltettiin tupakkaa ja juotiin siideriä :) Meitä nauratti ihan hirveesti, kun nähtiin toisemme :LOL: Alkaa vissiin tulemaan jo uniin nämä palstan jutut..

Eikös tuo influenssarokote ole maksuton lapsille ja vanhuksille? En kyllä meinannut silti sitä ottaa, ihan riittävästi on poikaa piikitetty sen meningokokin tiimoilta.

birdie: Varmaan sopisi semmoinen lyhyt polkkatukka. Sulla taisi olla vielä vähän taipuisuutta tukassa, niin kaartuis kivasti korvalta :)

Me lähdetään nyt ulkoilemaan mammatreffeille ja sit illalla sinne pikkujouluihin. joten voipi olla, et vasta su-iltana pääsen linjoille. hyvää Isänpäivää kaikille ja onnistuneita kakkuja!!!
 
repa kiitti vinkistä. Älä turhaan mieti viel vieroitusta -se tulee sit ajallaan. Se on kätevää öisin. Mä en muista koska meillä luovuttiin yöhörpyistä esikoisen aikana -toki ne vähenee mut aamulla klo 6.00 ne on oikein kätevät vaikka olis jo pikkasen isompikin vauveli. Eihän teillä syödä viel kiinteitäkään eli mä luulen et se etti tarvii yösyöttöjä on sit kun oikeesti päivässä syödään kunnolla ne oliko 5 ateriaa. Pitääkin kysyy neuvolasta, ihan mielenkiinnosta. Eikä niissä yösyömisis musta oo mitään muuta kuin niin kauaan kuin äiti jaksaa pitää baaria auki niin kauan voi syödä. :D Meillä muuten mies saa kans kaikki pöpöt ja nuhat yms. mä ja esikoinen ei oikeesti koskaan saada. koputan puut. Niin jotain piti viel kommentoida -meillä nukahtamiset/yöt yllätyksellisiä ei mene saman kaavan mukaan. Paitsi et 20.30 -21.00 pitäs saada yökuntoon silloin voi nukahtaa meidän sänkyyn ilman tai sit vellipullon kanssa(isäntä tarjoo) mä säästä vähän maitoo myöhäsemmäks. jos nukahtaa niin ennen puoltayötä syödään. Tosi vaihtelevaa ainakin meillä. tulipa sepustettua -niin painosta viel pieni tissi-imurisi imee myös sulta niitä kiloja :)

onnea puolivuotiaille :flower: meillä on pikkujouluna puolivuotis kekkerit :)

birdie porkkanakakun ohje löytyy kun meet edelliseen pinoon ja selaat sitä taaksepäin. ja siel on juustokakunkin ohje. molemmat kuulemma hyviä. :p

meillä neiti halus päikkäreille 10.00 ihan outoo-mut sinne se nukahti -laitoin lampaantaljan alle ja fleespeiton päälle. Mut nyt meen järjestää talvivaatteita.
Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:
 
summer,riko munat lasiin ja laita samanlaisiin laseihin yhtäpaljon jauhoja ja sokeria,sokeria voi olla pikasen vähemmänkin ja vaan hiukan leivinjauhetta. korvaa vehnäjauhoista puolet perunajauhoilla. vatkaa ensin munia tovi vaahdoksi ja sit lisää sokeri muutamassa erässä kokoajan vatkaten niin että tulee jämäkkä vaalee vaahto. sit käsin sekotat siivilöidyt jauhot sekaan. sit altasolla 175 ja n.35-40min,kokeile tikulla kypsyys kun uunit niin erillaisia =)

birdie tuolta linkistä löytynee myös mun resepti millä oon ytehnyt,se kanssa ihana porkkanakakun ohje =)
 
Huomenta :) Heh, täältä saa nykyään kätevästi reseptejäkin.. ;) Vitsi, meillä oli eilen se 5kk neuvola ja tehosterokotus myös. Eilen Luukas oli selvästi väsyneempi ja kränäisempi. Yöllä taas tuntui hirmu lämpimältä.. ja meni tutin laitossa muutenkin hela natten. Saa nähdä milloin alkaa tasoittumaan olo normaaliksi jälleen.

Influenssarokotus: Täällä Tampereella se olisi ainakin ilmainen.

Hampaat:
Hei kuulkaas kanssasisaret, kenellä jo kokemusta .. Pojan suussa vain turpoaa ja turpoaa ne kaksi palluraa alaikenessä, kuinka kauan kestää että ne sieltä poksahtaa esille? Olleet nuo turvoksissa jo monta viikkoa..
 
naukuri mitä Philadelphia -tuorejuustoa? Kuutioi ja hienonna haarukalla? Meenkö mä ostaa jonkun kunnon juuston -mulle tulee vaan mieleen se mainos missä taivaassa etanallakin on siivet -sellanen onko ne nyt tuorejuustoja sellasii levitteitä. Mitä pitäs ostaa - vinkkiä kaivataan :wave:
 
Kirjoittelen akkia kun sihteerikko on kahvitauolla (lue= Leikkii leikkimatolla) :D

Onnen toivotukset kuuskuukautisille, maanataina tulaan perassa :wave:

Edla ja Matami :hug: omien vanhempien hoito voi olla joskus todellakin rankaa, kun tuun suomeen niin otan osan mun aidin hoitorundeista mummilaan, joka on 300m paassa, joten sinne hilpasee ihan yhtakkia... Toivottavasti Edla saat kivan paikan teidan isalle, vaikka sellaisen jossa asutaan vahan niikuin itsenaisesti ja hoitajat kuiteskin tulee avittaan kun tarvitsee. Mun isalla oli keuhko syopa tuossa kohta 10v sitten ja ei oikeen luvattu elinikaa paljonkaan kun kasvain oli melkein ruokatorvessa kiinni. Keuhko poistettiin ja kaikki mahdolliset sadeytykset yms annettiin. Nyt aina pelkaa kun se kay sairaalassa testeissa ja varsinkin jos tulee nuhaa ja flunssaa.

Kyllapa tuli vesikielelle kun kakuista puhuitte. Meilla ei nyt juhlita, vaan sit kesakuussa kun on paikallinen isien paiva. Mutta mina saan kahdet aitienpaivat kun taalla on maaliskuussa ja sit toukokuussa on mummo taalla ja sattuu oleen myos F:n eka synttaripaiva :p

Keilis Kerhon puoli on sellainen et osa meista siirtyi sille puolelle kirjoitteleen kun oltiin viela raskaana, se on niin kuin suljettu ulkopuolisilta. Mutta varmaan voipi liittya, salasanan saapi kerhon vetajalta Wilhelmiina81:lta (jos oikein muistin nimen -tarkistan)

Ai niin nyt kyseleisinkin jos ketaan on Tampereella vaikka 30. Joulukuuta (tai uudenvuoden aattona) niin voitaisiinko tavata? Tullaan Tampereelle nailla nakymin uudeksi vuodeksi.

Nyt tyty hermostui!
 
täällähän tulee nälkä kun teidän herkku ohjeita lueskelen..

mahtaakohan täälläkin hampaat vaivata kun kovin nahkeesti on tyttö suuta aukaissut syötettäessä, maitoo kyllä litkis ja nyt on löytänyt peukalonsa ja ahnaasti sitä on imuuttamas koko ajan vaik kuinka yrittäis antaa tilalle puruleluu, tytön mielestä se paras purulelu on oma luu..15 minuuttia itki kun laitoin ulos nukkumaan, yleensä nukahtaa heti kun saan vaunut ees roudattuu tohon terassille..jotain vaivaa siis on..sain rauhoittumaan vaunujen heijauksella mitä en yleensä tee..

repa: meil nukutukset menee hyvin, ei yleensä jää itkemään tai tarvi mitään nukutusrutiineita. tyttö vaan lasketaan pinnikseen ja poistutaan huoneesta ja sinne hän nukahtaa itekseen muutamassa minuutissa, mä olen alusta asti nukuttanut niin etten jää vierelle roikkumaan vaan aina poistunut huoneesta ja tarvittaessa palannut rauhottelemaan jos on ollut tarvetta..

keilis: etusivuilta pääsee kerhoon, tarvitaan salasana..
 
Merika: Se Philadelphia on siis ihan sellasta levittyvää tuorejuustoa :) Sitä ne siellä pilven reunallakin levittää leivälle :lauhg: Muukin merkki käy, esim. creme bonjour ajaa saman asian. Kunhan on maustamatonta.

Neuvolassa käyty. 6kk mitat nyt siis 7700g ja 69,3cm. Pipo 44,6cm. Laiheliiniksi sanoi, mutta ei tarvi tarkkailla. Liikkuminen vie energiaa ja kyllähän sen painon pitääkin jossain vaiheessa vähän tasaantua. Hurjaa ajatella, että meidän poika on kasvanut tasan 20 senttiä syntymästään!! Ja painoakin tullut monin verroin lisää (3190g ). Iso mies jo, nyyh...

Hampaista: Meillä ei ole ikenet erityisesti pullottaneet. Tasainen ien, josta on sit vaan alkanut kuultamaan hammas ja sit tullu läpi. Nyt kaksi sellaista alhaalla.

Repa: No täällä :wave: En voi nukutuksen suhteen yhtyä, kun se menee aika samoilla linjoilla joka ilta 5-15min kestää, mutta noi YÖT |O Nyt tietty kun on nuhaa ja hampaat vaivaa, niin ne on yhtä shöytä muutenkin, mutta ennen sitä ku oli ns. normaalia, niin saatettiin herätä just 1-5 kertaa yössä. Eikä mitään hajua miks noin. Miks joskus vaan kerran ja miks joskus 10. Nyt mä oon liian väsynyt edes miettimään mikä silloin mätti, odottelen pojan tervehtymistä ja hampivaivan loppumista. Keskitytään nyt päikkäreiden "muokkaukseen". Jotka muuten eilen oli liian pitkät kun meillä hilluttiin koko yö. Siis ihan "juteltiin", ku yleensä simahtaa kun laittaa tutin/kääntää, niin nyt jäi hölisemään pitkät pätkät. Tai sitte vaan vaivas ku oli "vieraat" nukuttajat ja iltarutiineissa oli kuulemma vähän loikittu, ku poika oli näyttänyt parhaat puolensa...

Mut nyt äkkiä pakkaamaan, kun poika unilla. Ehkä Repa törmätään siellä nurkilla viikonloppuna ;)

Ja tosiaan täälläkin influenssarokote olis ilmainen, mutta 6kk olis pitänyt tulla täyteen 30.10. mennessä, että meidän neuvolassa olisivat rokottaneet. Sen jälkeen täyttävät ei kuulu heidän ohjelmaan. Ens vuonna vasta. Ketuttaa. Olisin sen ottanu. Terkka kyllä sanoi, että yksityiselle vois mennä sen ottamaan, mutta emmä ny tiedä...
 
Oisko kauhee etiketti virhe tänään tehdä isänpäiväkakku kun sunnuntaina on melkein pakko käydä anopin kakku syömässä..ei oikeen kahta kakkua samana pävänä :p Jos tekisi valmiiksi niin et mies sais syödä kun tlee kotiin..Pohtii pohtii..Meisdän appivanhemmat on tosi herkkiä vetäsee tommosista herneet nokkaan jos ei käy tiettyinä päivinä
 
LC: Mä haluaisin kans sen harmaan! Ihana :heart: Ens viikolla ajattelin mennä ostoksille. Katselin sitä jo viime talvena, mutten ihan viitsinyt silloin vielä ostaa :D

Poika:
Mars kakun tekoon!!! Hyvin voit tehdä, ja mies tykkää varmasti :)
 
Poika Varmasti kakun tekemisessä ei ole mitään etikettivirhettä! Sehän voi olla vaan kiva yllätys miehelle ja mukava aloittaa viikonloppu kakulla. Tästä innostuneena taidan itsekin västä tänään kakun.

Onko se Ikean lampaantalja siinä mielessä sopivan kokoinen, että ei vie kaikkea tilaa vaunuissa?
 

Yhteistyössä