TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Kirsikkatomsku: Hyvä, kun muistuttelit tuosta kh-tuesta! :) Mä oon vaan koittanu muistaa sen isäkuukauden ilmoittamisen, mut en tuota kh-tukea olis varmaan ees muistanu hakea. Daa... Ei voi olla ku yks asia päässä, jonka koittaa hoitaa :D Oon kyllä miettiny, et ei tule enää kuin kaks kokonaista maksua, kun tammikuu taitaa jo olla osittainen rahan puolesta tuon miehen isäkuukauden vuoksi. Vai veiköhän se vaan helmikuun alusta.. No kuitenkin. Pian se rahantulo loppuu kuitenkin!! :eek:

summer:
Mä yleensä laitan vähän liivatetta, niin pysyy siistimpänä ja paremmin kasassa.
 
No heips,

Nyt tytyn nena vuotaa :( ja itsella rakaa viela tulee, toivottavasti ei mee poskionteloihin :x

Meidan vieno itku jonka tyty paasti ilmoille vasta 3. elinpaiva on kans vaihtunut enemmakin leijonan karjunnaksi, kuin kissan pennun vinkunaksi jota se oli viela vahan aika sitten. Jokeltelu on kans nyt enemman kiljuntaa ja varmaan myos naapurin pojat on myyny heratyskellonsa, kun ei oo tarvetta, kun F herattaa kellontarkasti siin 06.00- 06.30 :LOL:

Ma oon laittanut tuonne profiiliin F:sta muutaman kuvan ja sit kerhon puolella tietty. Feissarissa sitten nakyy mun oma parsta, tosin kuva on noin 2v vanha...

Weiss
Taa palsta on kylla ollut vertaansa vailla ja paljon apua ja lohtua tulee kun sita tarvitsee. Toivottavasti olen myos muistanut jakaa sita eteenpain ihan riittavasti.

Kavasin hakeen sen kortisoonipiikki reseptin ja sit ens viikon perjatai toivottavasti saan piikin tuohon oikeeseen ranteeseen. Olen jo muutaman viikon kayttanyt hiirtakin vasemmalla kadella kun sen liikuttelukin sattuu. Nyt jai kylla taas koti hommat tekematta kun tyty kuuluttaa pinniksessa etta "tuus mami nostaan mut sinne olkkariin oon jo ottanut riittavat paikyt"

Ehka sit seuraavien paikkareiden aikaan teen jotain tan huushollin eteen :D
 
Joo,prohviilissa taas uus otos pojasta :D Mut ehkä tässä vielä näyttäydyn kuvan merkeissä joskus ;)

Summer: Jos haluaa laittaa reilummin täytettä ja muhkeamman kakun,laittaisin liivatetta ja kokoaisin kakun siihen paistovuokaan.

Kotihoidontuki,eikö maksetä takautuvasti,eli voiko sitä ennakkoon hakea?


Influenssarokotetta emme saaneet myöskään,kävi niinkuin naukurillakin :/

Kesäkurpitsa maistuu herralle ja söis kyllä jo ihan kunnolla... annan huomenna hiukan enempi ja sit siirrytään bataatin ihmeelliseen maailmaan pikkuhiljaa =) Nyt nukkuu ulkona...jäi aamupäikyt niin lyhkäseks että meni kiukutteluks koko hereilläoloaika |O
 
Summer: 1 nökö löytyy mut musta jotenkin tuntuu et se ei kunnolla tuu läpi kun pitkään ollut silleen yksi terävä kohta ulkona ja muuten pysyy "piilossa" mut kohta varmaan on lisää tulossa kiukkuaa ihan mahottomasti ja kuolaa kuin iso koira..yöt on oikeita itku, marisemis öitä. J'ännä esikolle kun hampaat tul ihan ilman itkuja ei mitään merkkejä korkeintaa kuolaa valu ja hups taas hammas :D mut erillaisa jokainen

Mäpä meinasin väsätä ekaakertaa elämässäni valkosuklaa päällysteisen kakun sunnuntai aamuna...jännittää jo valmiiksi jos teillä hyviä vinkkejä niin laittakaa, ostin sitä Fazerin leivontaan tarkoitettua valkosuklaata valmiiksi jo kaappiin..saas nähä saako isi kakkuaan :LOL:

Kohta lähen kampaajalle jippiajeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
 
Moiks!

6 kk neuvoloassa käyty. Painoa oli tullut +100g!!! :eek: :eek: Ilmeisesti flunssa vei veronsa. edellisestä käynnistä oli kulunut vaan 3 vk, mut silti. Pituuttakaan ei ollut tullut kun hiiren hyppy. Seuraava neuvola olisi ollut vasta 8 kk, mut terkka kysyi halutaanko tulla 7 kk punnitukseen. Halutaanhan me! Toivottavasti kasvun hitaus johtuu kuumeilusta...

Edlalle :hug: Surullista katsoa vierestä kun läheinen ihminen voi huonosti.

Weissille myös :hug: kauniista sanoista. Ja tämä palsta on oikeasti kultaakin kalliimpi. Täältä saa sitä oikeaa vertaistukea! vaikkei livenä voidakaan nähdä, niin silti tuntuu, et samassa veneessä ollaan koko sakki!

Töistä soitettiin ja pyydettiin yhdeksi päiväksi hommiin. Mietin just eilen ääneen miehelle, et kuka meillä sit siivoaa ja hoitaa kotihommat kun mä lähden töihin??? Meille kuulemma tulee siivooja. Hehheh, sen minäkin haluun nähdä!
 
Naukuri ja Repa, kiitos liivate-vastauksista :flower: Sitten neuvokaas ton liivatteen laitosta, kun en ole ikinä mihinkään laittanut...etten mokaa. Ja Repa: Miten kokoan sen paistovuokaan? :ashamed: Oikeesti oon niin vähän leiponut, että oon ihan tyhmä kaikissa asioissa.
 
Terkut 5 kk-neuvolasta. Paino 7260, pituus 67,6 ja tonttulakki 43,5. Neuvolantäti sanoi, että lihat ja vauvajugurtit kehiin ja näkyi kirjoittavan, että kotimaiset viljat myös. Niin ja puhui, että on olemassa jotain vauvaRAHKAA, tietääkö kukaan ? - En ainakaan meidän lähikaupasta moista löytänyt. Poika syö jo nyt vaikka kuinka ja paljon, aamupuuro+hedelmäsose, kahdesti päivässä kasvissoseet + hedelmäsose päälle ja iltapuuro+sose ja mammamaitoa pitkin päivää...mutta painoa pitäisi saada lisää silti. Taitanut mammaansa tulla, saa syödä mielin määrin ja silti paino ei inahda alipainon rajalta mihinkään, ikinä :/
 
No uusiks..Puliina, meillä on ainakin kaupassa ihan siellä missä muutkin soseet. On jotain rahkaa ja sitten jugurtteja. Ne jugurtit on niin hyviä...neiti ei kauheesti välitä, mutta mamma vois syödä vaik kuinka paljon :p
 
aaoo: Meillä oli kuukaudessa tullut kans painoa se vaivaiset 180g lisää ! Ja eikä olla edes sairastettu. Mutta liikkuu tuo poika kovasti (siis viuhtoo ja kääntyilee). Mutta pituutta meille oli kertynyt kuussa 2.9 cm, eli sitä ihan kivasti kuitenkin.

summer81: Minä varmaan vartin verran katsoin tuota s-marketin soseosastoa läpi, eikä osunut tämän silmään kuin nuita jugurtteja. Hmph, muuten ihan hyvä valikoima siinä kaupassa kyllä. Ja Luukakseen tuntui uppoavan tuo päärynäjukke ihan loputtomasti, maistui kyllä minustakin hyvälle, nam!

niin ja tuo influenssarokotus.. me täällä Tampereella se saataisiin (kysyi täti sitä äsken, minä en ollut moisesta kuullutkaan :D ) , en tiedä oikein vielä otetaanko vaiko ei..
 
Terveisiä puolvuotisneuvolasta, kaikki on hyvin. Kaikki heijasteet mitä kuuluu on ja mitä ei kuulu, niin niitä EI OLE! JEEEEEEE! Neiti oli 64,6cm ja tasan 7kg, aika tarkkaan nollakäyrällä siis mennään :) Eikä mun tarvii olla huolissani neidin kääntymättömyydestä:D Nostaa itteään käsien varaan hienosti, joten treenaa liikkeellelähtöä :) Puurot aloitetaan nyt ja Influenssarokotekin saadaan jos halutaan. Seuraava kerta on sitten 8kk, jolloin terkalla punnitus ja sit lääkäri muuten. Hui, tammikuuhun on pitkä aika, sehän on ihan ensi vuoden puolella :LOL:

Influenssarokotteesta, ei ollut täti mielellään meille sitä laittamassa, mut tosiaan saadaan jos halutaan... Siis se rokote antaa vaan tietylle tyypille suojan eli ei todellakaan suojaa kaikilta ko. taudeilta. Muistaakseni suoja oli sille aasialaiselle, rankalle lenssulle. Mä luulen, ettei ehkä haluta sitä ku siihen kuuluu vielä se tehostekin ja sit tiiä noist rokotteist. En mää tiiä, must on tullu tällänen lässynlässyn |O

Kävin ostamassa Name It-liikkeessä pari kypärämyssyy, ihania kuoseja =)

Kiitoksia :hug: , niitä joo tarvitaan, mutta juttelin tänään isää jo monta vuotta hoitaneen s.hoitajan kanssa ja häneltä sain todella kullanarvoista tietoa ja oon jo ihan hyvillä mielin. Parempi olla isänkin turvassa jossain hoidossa ku et epähuomiossa kotona tekis jotain sellaista, mikä vaarantais hengen :/

Liivate, mä en yleensä tykkää käyttää

Aaoo, meille oli tullu viidessä viikossa 500g lisää painoa, mut joo eiköhän se sairastelusta johdu toi pieni painonnousu.
 
Nyt on 5kk neuvola takana, ja painokin alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan 8170g ja 65cm + pipo 43 :) Vähän alkoi itkua tuhrustamaan piikistä, mutta kun sai housut jalkaan alkoi taas naureskelemaan th:lle. :) Tosin meillä oli sijainen, ja olisin niin tahtonut oman th:n koska olisin halunnut jutella noista levottomista öistä, enkä jaksanut sijaiselle alkaa kaikkea alusta kertomaan.. Ens kerralla sitten jso vielä on tarvetta.
Sijainen meinas että aloitetaan vilja tuotteilla, ja sen jälkeen lihat, parin viikon päästä. Eipä ole mulle väliä miten päin aloitellaan..

edla: Meillä J myös nostaa itseään korkealle käsienvaraan ja jalat huitoo tuhatta ja sataa :D Kaikki tua on meilenkiintoisempaa kun kääntyily, molemmin päin meillä on kyllä käännytty..

nuhasta: Tytölle ei onneksi ainakaan vielä ole tullut, mutta itsellä kyllä nokka vuotaa. Mulla on kyllä ikuinen nuha :D joka pahenee talvea myöten ja häviää kesää myöten, ainakin tuntuu siltä :LOL:
 
summer: Kun oot tehnyt siinä irtopohjavuoassa sen kakkupohjan, leikkaa se osiin (puoliks tai kolmeen osaan, miten haluat ja kuinka iso pohja on ). Sen jälkeen laita kakun päällikerros eli se joka näyttää rumimmalta :) sinne puhtaaseen ja koottuun vuokaan takaisin. Alla voi olla vaikka pohjan muotoinen leivinpaperin pala, niin on helpompi leikata kakkua. Sitte vaan täyte sinne pohjan päälle ja jos on kolmessa osassa niin toisenkin päälle ja päälliosa vielä viimeiseksi. Hyydytä tässä kokoonpanossa esim. yön yli ja seuraavana päivänä voit ottaa ne reunat veks ja laittaa esim. kermat tai muut haluamasi koristeet kakun päälle. Liivatelehtiä jos sulla on niin anna ensin liota kylmässä vedessä jossain astiassa noin 5min. Sen jälkeen kiuhauta pieni määrä esim. vettä tai appelsiinimehua / sitruunanmehua kattilassa. Purista liivatteista vedet kevyesti veks ja sekoita kiehuvan nesteen joukkoon. Sitten kun liivate on sinne sulanut niin kaadat ohuena nauhana tuon kerma-rahka täytteen joukkoon. Sekoita huolella, mutta varovaisesti. Myös mansikkakermavaahto-mansikkajogurtti-mansikkasose -täyte on sikahyvää :D Toivottavasti sait jotain selvää ;)
 
Edla-mamma, kiva kun kaikki oli ok neitillä =) !! Mikä siun isällä on....mulla mennyt ohi asia....mie hoidin mun isää, kun sairasti....ihan loppuun saakka...

Palstalaiset....ootte kyllä kaikki tosi mahtavia.. :hug: :hug: !!

Me oltiin kyläilemässä aamupäiväl, pitkästä aikaa....ihan mukavaa oli ja tyty viihty...leikki puhuvalla avaruuspukuisella Pipsa possulla...oli ihan täpinöissään lelusta....täytyy jostain hankkia....onko kukaan nähnyt sellaista? ( kaverin lapselle oli tuotu jenkeistä )
 
heipsan.

meillä oli tänään karmea bussimatkan päätös.. Eräs poika autto meidän vaunut ulos bussista. Sanoin hänelle kiitos liian aikaisin, niin hän päästi vaunuista irti kesken rappusten!!!! En pysty käsittämään että on tommosia toheloita.. Vaunut tuli sitten tömisten alas. Onneks poika oli valjaissa ja mulla tukeva ote vaunuista.. Tuli vaan aikamoiset heilautukset. Poika ei ollu asiasta moksiskaan joten ei kai käyny kuinkaan. Mä vaan pelästyin tosi paljon.

Me kokeiltiin eilen riisiä + possua ja plörinäks meni.. Meillä jäi kai riisit liian isoks kun M laattas kaiken pihalle... Ja ihan selkeesti kako ennen oksennusta. Mistä riisistä te teette soseen vauvalle???

Sit toinen kyssäri. Tietääkö kukaan emmaljungan rattaiden valjaiden asetuksista?? meillä on ne yhdistelmärattaat joista nyt ratasosa käytössä. Valjaat tuntuu vaan jotenkin tosi lyhyiltä ts. poika jää aika ylös selkänojan ollessa puoli-istuvassa asennossa.. Koitin yrittää säätää sitä mutta turhaan. APUJA???

keski-suomen tapaaminen 29.11. käy hyvin.. Mietin että jos ihmiset on tulossa autolla, niin nähtäskö esim. keljon ABC:llä?? Ei mikään hehkeä paikka, mutta siellä olis helppo saada kaukalot tms. pöydän viereen.. Pöydät kun on sijoteltu vähän väljemmin. Toinen paikka joka tuli mieleen on ARNOLDS, siinä H&m:n rakennuksessa, mikähän sen nimi oli... Ajaksi kävis esim klo 12??? Meill on aamulla vauvauinti joten aiemmin ei päästä.

Hih. mun äiti vähän innostu. hän lupas hankkia pojalle toppahousut, noh, postissa tuli sitten toppatakki,-housut ja hanskat sekä pipo.. Tais mummi vähän innostua..

:LOL:


Meillä oli viime yönä täys yö. Ihanaa. en joutunut kertaakaan heräämään ja laittamaan tuttia!!!

Tänään ollaan oltu aktiivisia ja käyty paljon vaunuttelemassa!! peräti kaks kertaa ja toinen kerta oli 1,5h! Hyvä minä!!! Oli vaan niin ihana ilma.

en muista mitä piti kirjottaa, minäkö lahopää...
 
Puliina: Meillä pojalla oli 5kk neuvolassa melkein samat mitat 7250g ja 68cm eikä terkka edes vihjannu mitään alipainosta! Hoikkahan tuo poika on aina ollut. Pituutta tulee aina lisää, mut paino raahaa perässä. Mut siis ei olla saatu mitään syömiskuurikäskyjä :) Tosin kehoitettiin aloittamaan kiinteät silloin heti 4kk:n iässä. Se oli ainoa. Huomenna on 6kk neuvola, katsotaan miltä näyttää.

Painosta: Meidän vauvathan alkaa nyt olla sen ikäisiä, ettei sitä painoa enää samalla lailla tulekaan kuin ennen. Muutenhan ne olis 1-vuotiaina 20 kilosia :D Liikkuminen kuluttaa niin paljon, että saattaa tosiaan olla, että ihan terveelläkin vauvalla tulee vaan +100-200g kuussa. Mulla on sellanen kutina, ettei tuo meidän nuorimies olis juurikaan kasvanut pituutta tai saanu lisää painoa. Et aika pieniä lukemia varmaan huomenna saadaan täälläkin. Mut viimeks olikin se hurja pituusspurtti.

Iso :hug: täältäkin kaikille palstalaisille! Ihana kun voi väsyneenäkin tänne valittaa ja urputtaa ja aina te jaksatte tsempata! :heart: Ja olla tietysti myös mukana iloisissa hetkissäkin :)

Mä lähden nyt laittamaan tavaroita valmiiks iltaa varten. Isovanhempia silmällä pitäen siis :) Että löytävät kaiken. Ja kai mun täytyy vähän omia vaatteitakin katsastaa... Mennään miehen työporukalla, joten pitää vissiin näyttää edustavalta :LOL: Ja mitenköhän se onnistuu noiden 3h yöunien (jatkunut viikon.. ) jälkeen......... HAAHAA! No yritetään. Paljon vaan meikkiä naamaan :D
 
arvasin, etta puolet unohtui tuossa aamulla :ashamed:

Edlalle iso :hug: , toivottavasti saatte hyvan hoitopaikan, asuukos isas kuitenkin samalla paikkakunnalla? Me varmaan tullaan siiloin viimeistaan suomeen kun mun vanhemmat ei jaksa enaa itse...

meillakin on loydetty varpaat tosin talla kertaa aidin :D . Paras lelu on ollut koko viikon kun aiti heiluttelee varpaitaan, niista sit kiinni ja yritysta laittaa myos suuhun. Olen alkanut pitaan varillisia sukkia ihan piristaakesni itseani. oon ollut mustien sukkien vanki melkein 10 vuotta.

Ai etta tuo tyty kerkeaa, ei pistorasioihin, mutta jos jatat lehden tai kirjan tms lattialle vaikka muutaman metrin paahan niin jopas ollaan sivuja kaantelemassa kun aidin silma valttaa. EN oo viela nahnyt kuin se salamana hyokkaa niiden kimppuun. Liikkuminen on talle mammalle ihan mysteeri, ei nayttele taitojaan mammalle :heart:

Ai niin nyt kun tulee tuo 6kk tayteen niin voidaan aloittaa lihatuotteet tai vilja tuotteet. Pika Galluppi niille jotka on jo aloittanneet niin milla aloitte? ja kauanko pidan valia etta voin aloittaa sitten toiset? Taallako ei sita neuvolaa ole josta kysya :ashamed:

Nyt komento kuuluu viihdyttaan!
 
Summer: Juuri noin kun naukuri ketoi toi kokoominen,miä oon lisäks vuorannut kelmulla sen vuokan. Muista sit kostuttaa ne pohjat kans. Minä teen niin päin että laitan pohjalle sen osan mikä on kakun päällis osa ja kiepautan sen sit ylösalasin tajoiluvadille kun on hyytynyt =) Liivatteen kanssa kannattaa varoo kahta asiaa...sitä nestettä mihin ne liivatteet liotetaan pitää olla vain tilkka,ettei tuu liian vetistä. Toinen juttu on että kannattaa hiukan antaa liivatelitkun jäähtyä,mut ihan vaan hiukan,ennenkuin lisää sen hyydytettävään tuotokseen. Niiden liivatepakettien kyljessä on aika hyvät ohjeet =)

Justiisa joo,onpahan toi meitin poika tänään oikein harvinaisen kärtty...näköjään iltaakohden pahenee |O Joka asia itkettää,missään ei viihdytä,vaipanvaihtokin on kamalaa...sylissäkin natisee :headwall:päikkärille panin puolituntia sitten ja nukahti kyllä hyvin vaikkei ollut ees 2h hereillä. Tuntu taas et tunnin valveillaolon jälkeen ois voinut panna nukkumaan. Mahtaa tulla rattoisa ilta ja mieskin taas iltavuorossa |O

Koskahan meikä on valmis laittamaan pojan yöhoitoon...vielä ei tietty voikkaan kun tissiä syö...mutta en varmaan pystyis vaikka ei söiskään :ashamed: Jotenkin tuntuu pahalta jättää ees useammaksi tunniksi mummulle kun ei voi selittää että tullaan hakemaan... Vika on kyllä mun päässä,tuskin poika olis moksiskaan. Voi tehä tiukkaa sit tulevaisuudessakin,ainakin se eka kerta. Ens to menee kyllä pariks tunniks hoitoon kun mennään syömään :D Ennen pojan syntymää kuvittelin että se olis ihan helppoo,senkun sanoo et heihei,äippä tulee aamulla :D No ehkä tässä kypsyy ajatukseen jos toi kiukkuaminen tohon malliin jatkuu :kieh:

Edla: Hyvä että neidillä kaikki ok:heart: ja pahoittelut isäs puolesta. Hyvä kuitenkin että pääsee hyvään hoitoon :hug:
 
Puliina, Edla ja naukuri: En minäkään jaksa alkaa stressaamaan tuota painoa, kun tiedän mistä se johtuu. Ensi kuussa mennään taas puntariin. Jos aloittaisin oman kuurin poitsulle; laittais puuroon nyrkillisen voita ja huuhtoisi koko komeuden kermalla alas.

Lystiä iltaa naukurille! Mulla olisi huomenna työpaikan pikkujoulut... jee, huisin hauskaa :D
 
Mua kiinnostais että kun soseiden syönti aloitetaan todenteolla 6kk vanhana niin missä tahdissa edetään,kauan syödään esim. 2x päivässä kasvista ja marjaa,ennenkuin siirrytään puuroihin ja lihoihin. Otetaanko ne yhtäaikaa vai paljonko väliä ja yleensäkkin millä tahdilla siihen 5 ruokaan päivässä. Yritin kysyy nla tädiltä,mutta se ei vissiin oikein hokanu että tarviin yksityiskohtaset neuvot eikä sinnepäin :D Toki ens kerralla voi vielä kysyy uudestaan...
 
naukuri...hengailin tuolla feississä ja huomasin, et meillä on yhteinen tuttava....voipi olla, et on enemmänkin...tää on sellainen käpykylä!!! Tervetulloo vaan kulmille....ei sitä tiedä vaikka osutaan kohdakkain viikonloppuna ;) :D .....mukavaa juhlaa siulle!!
 
LC: me aloitettiin puuroilla. Ekaksi aamulla ja sit parin päivän päästä vielä illallakin. Velliä ei suostuta täällä ottamaan tippaakaan, harmi! Antaisin niin mieluusti iltavellin... Meillä taisi olla puurojen ja lihojen aloituksen väli n. pari viikkoa..
 

Yhteistyössä