TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Nopeat syövät hitaat... Me kotiuduttiin n. tunti siutten ja nälkä oli ihan kamala! rankkaa tuo treffeillä käynti!

Oli muuten oikeesti tosi kiva, kun nimimerkit sai kasvot :) Otetaan uusiksi taasen! Carmenilla on todistusaineistona kuvakin tulossa, kunhan saa päivitettyä koneelle. Näette sitten muutkin, että totta ne reffit oli!

Jaahans, pitää rientää pyykin kimppuun... :wave:

kiitos vielä kaikille kun tulitte ja olitte :)
 
Jaahas,rehveiltä palaajia!! Ollaan sitä nyt olevinaan kun tunnette toisenne :p :D

Matamim.Oon käyny aromessa teellä,mutta en varsinaisesti oo kokeillu leivoksia. Paha päästä vaunuilla eikä mun mielestä oikeen oo tilaakaan,mut jos on sellaset pikkuset vankkurit niin kyllä se onnistuu. Meillä on jovi airit aika leveetä sorttia. Kiva mesta.
Kävin facebookissa kattomassa kuvia miehen salasanoilla ja selvis että teillä on yhteinen tuttu :D

Söpöjä muksuja kaikilla =)

Talvihaalari: En oo ostanut vielä mitään kun tiiä sit minkä kokonen poika on kun täälläpäin talvi oikeesti koittaa...äippäpakkauksen puku on kyllä reilu,että näin ens hätään kelvannee...

Syöttiksen pehmuste,ei olla hankittu vielä,pitteis kattoo. Meillä ihan perinteinen tuoli.


Meidän poitsu on kyllä viittävaille ettei ryömi,syöksähtelee nytkin hullunaan tuolla lattialla :D

Isänpäivä,teen ruoat ja kakut ja sit varmaan jotain pitäs kekata lahjusta...mutta mitä...?

Olkaatten hyvät reseptistä,ette takuulla pety..aah niin mehevää,pakko tehä vissiin itekkin piakkoin =)

Kohta poikaa unille lähden viemään...
 
Tervehdys naikkoset! :flower:

Ja kiitos kaikille treffaajille: oli todella hauska nähdä niin moni "meistä" livenä. Enkä minä nyt epäillyt ettemmekö juttuun tulisi, mutta kyllä ihan hymyilytti kotimatkalla miten kaikki tunnuitte ihan "vanhoilta ystäviltä". Vaikka ihmekö se on, kun ollaan kirjoiteltu kuitenkin pitkälti yli vuosi yhdessä! :D Ensi kerralla sitten vain muutkin mukaan!

Öitä :wave:
 
Ja niin: yhteiskuvan laitan jollakin ilveellä nettiin, kun mies ehtii jeesaamaan sen kanssa maanantaina. B) Ilmoittelen sitten!

Ja Repa: meillä on ylimääräinen, täysin käyttämätön (alk.per. pakkauksessaankin vielä) Brion syöttötuolin pehmuste, jonka ajattelin myydä tuolla kirppiksellä.. Se on sellanen luonnonvaalea, jossa vaaleita pupusen kuvia. Jos olet kiinnostunut niin laita vaikka privaa niin laitan kuvan tulemaan!
 
Kiitos vielä naukurinkin puolesta treffaajille! Mukavaa oli tosiaan ja toivottavasti sitte joulukuussa pääsis lisääkin vielä mukaan :) Meillä kans poika simahti rattaisiin heti kun pääsin p-halliin. Ja niinkuin sitä koitin saada kahvien aikana unille.. No sain onneks siirrettyä kaukaloon. Menikin sitten jo klo 19 yöunille, ku oli niin rankat treffit!! :D

Meillä kans Stokke odottaa ja siihen niiden oma pehmuste. Ei olla vielä testattu.

Talvihaalari
on hankittu, kokoa 74cm ja siihen toppatöppöset ja rukkaset. Iiiiiiso on ainakin vielä tuo haalari :) Ei nyt hurjan paksu, mutta pitää veden ja tuulen, et voi rattaissa istuskella ja vaiks vähän maassakin. Toppamakuupussi meilläkin on, et ei varmaan paljon tarvi haalarin alle sit laittaa vaatetta. Ohut villakerrasto on kyllä varuilta hankittuna ja oon sitä välillä jo ohuen puvun alla käyttänytkin. Nekin on kokoa 74/80, niin menee pitkään. Hatuksi odottaa pupuhattu, jossa on korvat :D
 
Kiva kuulla, että treffit onnistui :).

Talvihaalari Mietin vielä hankinko, luultavasti täytyy. Kokeilin tuota äitiyspakkauksen pukua tytölle, niin siinä jää kyllä aika pian lahkeet liian lyhyiksi :/. Pupuhattu korvilla varustettuna löytyy myös meiltä :D, villapukua en ole vielä hankkinut, villatumppuja ja -sukkia löytyy yllinkyllin. Luultavasti täytyy suunnata vielä ostelemaan tytölle talvivarusteita ja sekös on ikävää puuhaa vauvanvaateshoppailua rakastavan mamman mielestä ;).
 
Hemuli: Ole hyvä vaan :) Tosi kiva, että tulit sittenkin!

Isänpäivästä: Kortti on ostettuna, muuten pää on tyhjä :) Ollaan tuolloin mun vanhempien luona käymässä ja juhlimassa ystävien kanssa se lauantai-ilta, joten en ainakaan itse leivo mitään niiden juhlien jälkeen :D Mun äiti kyllä varmaan leipoo jotain ja koitetaan kyllä pojan kanssa joku pieni lahja hankkia.

Ai niin. Mun piti laittaa se juustokakkuohje...
 
Kiva kuulla kun teillä oli onnistuneet treffit! :)

Meillä oli myös onnistuneet kihljaiset, vaikka alkoikin vähän katastofisesti :LOL: Ensimmäinen kakku turposi yli laidan ja tippui uunin pohjalle joten joudun tekemään toisen kakun joka onnistui. No tietenkin olin unohtanu pestä uunin kun laitoin lihapasteijoita uuniin koko keittiö oli savussa. No siitä selvittiin onneksi. Kakku onnistui hyvin, ainakin maultaan, ulkonäkö oli vähän humoristinen ja muutenkin oli aika hankalaa koristella tyttö sylissä :D



Siinä kuva :LOL: ..No sopi meille hyvin! :D

Meillä J on nukkunut tänään vaan kahdet alle 40min päikkärit eikä mukaan yhtään väsynyt.. Nyt meen kyllä hoitamaan iltapesut jos sit tyttö menis nukkuun :wave:
 
Olipahan taas nukutus sessio...tai eipä tota enää nukuttamiseks voi sanoo kun poika kiehnää ittensä uneen =) Siellä mönki mahalleen ja konttaus asentoon ja tunki päätä patjaan ja ähis...ei osaa nukkua masullaan. Sit loppujenlopuiks käänsin kylelleen vaikka ihan hissukseen siinä puhis,ei kitissyt ollenkaan. Sit kohta ei kuulunut enää mitään,eli simahti. Aikaa tossa kuluu aina se puolituntia ja siinä vois tehä vaikka mitä sillä aikaa. Mutta makkarit on yläkerrassa ja tietsikkaa ei vielä oo asennettu sinne ;) Alhaalta ei viiti juosta kun tuttia pitää olla aina laittamassa,poika kun ei saa vielä itse sitä suuhun..oikein päin :D

Kasper on ihan innoissaan vedestä. Join lasista poika sylissä,niin innokkaasti tarttu lasiin että mulle kanssa,sit lipitti kieli pitkällä kun vähän tarjosin :D

Naukuri,juustokakut on ihania :p Mulla on kans yks resepti testaamatta mihin tulee mm.baileyssiä,siis sitä likööriä :p :p

 
Tässä Merikalle ja muillekin juustokakun ystäville todellinen herkkupommi! Ei siis mikään laihduttajien kakku ;)

Juustokakku (8-10 hengelle)

Pohja
10 digestive-keksiä
100g voisulaa

Ensimmäinen täyte
400g Philadelphia-tuorejuustoa
3 kananmunaa
1,5 dl sokeria

Toinen täyte
4 dl ranskankermaa (ei kevyt!!)
1 rkl vaniljasokeria
1 dl siivilöityä tomusokeria

Murenna keksit ja sekoita niihin voisula. Sekoita monitoimikoneella tai käsin. Taputtele muruseos irtopohjaiseen vuokaan. Laita vuoka pellin tai folion päälle, jos vuoka sattuu valuttamaan. Paista pohjaa 200 asteessa reilu 5 minuuttia.

Kuutioi tuorejuusto ja hienonna haarukalla tai monitoimikoneella. Lisää munat ja sokeri. Sekoita hyvin ja levitä keksipohjalle. Paista kakkua 180 asteessa noin 35 minuuttia. Anna jäähtyä hieman.

Sekoita päällimmäistä kerrosta varten ranskankerma, vaniljasokeri ja siivilöity tomusokeri. Levitä seos jäähtyneelle kakulle ja paista 180 asteessa 6-7 minuuttia. Pinta hyytyy vain hiukan. Anna kakun jäähtyä ennen tarjoilua.

Kakun kanssa kannattaa tarjota tuoreita hedelmiä (persikkaa, kiiviä tms. oman maun mukaan) tai marjoja. Meidän herkkua on marjasose, jonka saa helposti tehtyä sauvasekoittimella! Vadelmista, mansikoista ja mustikoista saa todella hyvän kastikkeen tarjottavaksi kakun kanssa. Nauttikaa vaikka isänpäivänä :)
 
Ei tarvinut kun kantaa tyttö sänkyyn ja samantien simahti!

repa: Joo marsipaanista tehtyjä. Mies ei olis halunnut että laitan niitä :D

Niin ja unohdin ihan sanoa, joo meiltä löytyy toppahaalari miehen mummo osti ristiäslahjaksi, tai itse saariin valita. :)

Meillä on myös naurettu tänään ihan kunnolla ääneen :heart:
 
kiva, että teidän treffit onnistu ja löysitte toisenne, oli varmasti jännä nähdä livenä keitä näitten nimimerkkien takana luuraa..

talvihaalari: aion pärjätä äp-pakkauksen talvihaalaril, kaiketi. esikoinen ( synt.6/05 ) niin käytti sitä vielä toisenkin talven, kivasti tuo meidän kirppu siihen pitkään mahtui, se hattu on hirvee, olisinkohan esikoisella käyttänyt sitä pahemmilla pakkasilla muutaman kerran mut siihen jäi, rukkasii ja tumppui tuli käytettyy mut nyt taitaa niiden käyttö jäädä kun ovat vaalean siniset, tuo haalari on vaalean beessi, joten värin puolesta menis tytöllekin..äh en tiiä..pitää kattella josko käyttäs tätä haalarii täs kotiolois vaunuis ja sit hankkis toisen tyttömäisemmän haalarin muuhun käyttöön..villahaalareit löytyy iteneulomina parit kolmet ja yhdet villatöppöset, niit ehkä tarttis neuloo muutamat lisää..kunhan vaan sais aikaiseksi..

syöttis: meitl löytyy tavallinen josta saa taiteiltua sellasen istuin/pöytä härvelin, pehmuste löytyy, sellainen vaalean rusehtavan laikukas mis on nallen kuvia. kangaspäälysteinen, mikä ei ole paras mahdollinen, sellainen muovipintainen olis parempi kun siitä sais pyyhkimällä helpommin ruuan roiskeet pyyhittyä..

isänpäivä: jaa-a en yhtään tiedä miten muistais miestä, ehkäpä ostan kortin ja teen täytekakun ( herkut kun kelpaa aina.. ) joku pieni kiva lahjakin olis kiva ostaa kun vaan tietäis mitä..?!

 
majj: Me käytiin iltasella vielä ostoksilla ja poika kans rupes siellä kaupassa nauraa hekottamaan ääneen :) Vähänkö rupes itseäkin naurattamaan kun toinen hohotti. Ilmeisesti vauvoillakin voi väsymys mennä niin yli et naurattaa vaan :LOL: Harvinaista herkkua kyllä meillä tuo ääneen hekottelu.

summer: Tuosta talvihaalarista vielä, et meillä meni hankintaan sen vuoksi, kun ei ole äp:tä otettu lainkaan ja ei siis ole minkäänlaista haalaria olemassa. Tän hetkiset villa- ja fleecehaalarit ei riitä jos tulee ees 5 astetta pakkasta. Eikä ne kyl talvella enää mahtuiskaan varmaan.
 
PORKKANAKAKKU
4 kpl kananmunaa
3 dl sokeria
3 dl vehnäjauhoja
2 tl ruokasoodaa
1,5 tl leivinjauhetta
2 tl kanelia
1 tl vanilliinisokeria
0,5 tl suolaa
4 kpl porkkanaa
1,5 dl öljyä

Kuorute
400 g tuorejuustoa/suletejuustoa (käytin Philadelphia sulatejuustoa)
1,5 dl tomusokeria
1 tl vanilliinisokeria
1 rkl appelsiinin mehu

Pohja:
* Raasta porkkanat hienoksi raasteeksi.
* Vispaa sokeri ja kananmunat kuohkeiksi.
* Sekoita kuivat ainekset keskenään
* Lisää sokeri-kananmunavaahtoon porkkanaraaste, kuivat aineet ja öljy.
* Paista kakkuvuoassa alimmalla tasolla 190 asteessa noin 45 min. Älä avaa uunia liian aikaisin - muuten kakku lässähtää.
* Kumoa kakku vuoasta, kun se on täysin jäähtynyt.

Kuorrutus:
* Vispaa tuorejuusto, tomusokeri, vanilliinisokeri ja appelsiinin mehu.
* Levitä kuorrutus jäähtyneen kakun päälle.
* Anna jäähtyä jääkaapissa muutaman tunnin.

Annoin pohjan olla jääkaapissa 4vrk ja sit vasta kun vieraat tulivat tein aamulla kuorutuksen.

Syöttötuoli Stokken Tripp Trapp odottaa koottuna keittiössä. Pehmusteet ovat esikoisen jäljiltä mut en ole niit saanu viel laitettua. Ollaan kerran kokeiltu jo tuolia mut viel en uskalla istuttaa kun kaveri vaan heiluu ja huojuu tai sit röhnöttää sitä kaarta vasten :LOL:

Toppahaalari on kokoa 68 ja oikein reimateciä :D Voin pistää pojan istumaan vaikka vesilätäkköön kun on niin suojattu puku ;) Kaverilta sain lainaksi. Esikoisen jäljiltä olis vaan koot 62 ja 74 puvut + äippäpakkauksen haalari vuodelta -04. Tietysti menevät vaatteissa ihan ristiin kun toinen on talvivauva ja toinen kesä :whistle:
 
Toppahaalari: On 74 ostettu jos pieneksi jää ÄP puku ja se hattu :D kamala minustakin mut on meillä kaksi muuta hankittuna, kypäramyssy pitäs viellä hankkia on yksi mut noi pienet alkaa jäädä pieneksi.

Syöttis: Ihan perus syöttis esikon jäljiltä ja siinä on ne pehmusteet, merkistä ei hajuakaan mut hyvä on ollut.

Ihania ohjeita olette laittanee :p ja nätin kakun Majj on väsännyt.

Onpas kiva kuulla että teillä on ollut kivat treffit. Varmasti on ollut jännä tunne nähdä toisten kasvot....

Summer: Sä olit oikeessa et tuntuu et kaikki surulliset jutut hyppää silmille, eilen ihan puolivahingossa kävelin kotona telkkari ohi niin eikös just sattunut telkkarissa se sairaala sarja ja se mies vei sitä pientä ruumista ruumishuoneelle..en edes koskaan sitä sarjaa kato. sairaalan sykettä oon kattonut mutten tuota nelosen sairaalaa. KYllä tuntu nin pahalle, vanhempien puolesta. Ja tottakai se viellä rupesi ahistamaan yöllä sängyssäkin kun poika rohisi omassa sängyssään...

Mitä mieltä te olette alkoholin käytöstä lasten nähden? Tuli mieleen yhen tuttavan kautta. Mä en hyväksy ollenkaan mun mielestä lasten ei tarvitse nähdä vanhempiaan humalassa. Toki yksi saunasiideri ei mailmaa kaadaa suntaan eikä toiseen. Mutta itse en ota sitäkään. Mun mielestä näitä surullisia tarinoita on nähty ihan liikaa missä lapset kärsii vanhempien jatkuvasta kännäämisestä, lapset kulkee vaikka minkä näkösinä mutta rahaa riittää viinan juontiin mua suututtaa niin paljon että voisin räjähtää..satun tapauksen tietämään ja se ahistaa mua kauheesti.
 
Tää on vähän tämmönen nopee päätös, ekaksi ajattelin etten uskalla mutta mutta kyllä mä selviin...ja uskon et jossain vaiheessa helpottaa toi pelkääminenkin jotenkin on vähän helpottanut kun on saanut kirjoittaa tunteistaan ja siskolle on saanut puhua..tottakai se ei häviä tuosta vaan mut ei ihan niin pahasti kiristä kiitti kun olette kuunnelleet. Mä oon päättänyt et puheeksi otan viellä kerran neuvolassa koska tahon oikeesti helpotusta olooni ja tietty se heijastuu koko perheeseen...
 

Yhteistyössä