TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

heippa!

Vieraat on tältä erää kotiutuneet. Hauskaa kun kävivät, mutta kiva on olla omallakin porukalla. Aakekin oli ihmeissään kun porukkaa pyöri kun pipoa ympärillä. Päiväunetkin oli ihan hakusessa alkuviikon...

Te olette siis treffaamassa itiksessä. Vitsi, mekin ehdittäis mukaan. Taidetaan tulla kun noilla julkisilla pääsee aikas näppärästi.

Tullaan sit kertomaan kuulumisia

:wave: :wave: :wave:
 
Marmotta: Miten teet sen valkosuklaa kuorrutteen? oon joskus miettnyt että voisi olla hyvää :p Sulatatko vaan pelkästään sen valkosuklaan ja sit kaadan kakun päälle ja annat jäähtyä ?


Meillä meni viime yö taas paremmin, heti kun annan ekalla syötöllä pullosta vellin niin nukkuu paremmin, selvästi tissillä ei kauaa mennä. Olen heti aamutuimaan leiponut jo kakku pohjan, oikeastaan kahteen kertaan koska ensimmäinen epäonnistui :LOL:

Mutta nyt taas siivoamaan, ja lepomisia jatkamaan! :p Kertokaahan illalla miten treffit sujuivat! Ja niinkun marmotta sanoi ottakaa kuvia! ;) :D
 
Teidän juttuja lukiessa alko tekee mieli leipoa täytekakku! Ei ole edes mitään tilaisuutta miks sen vääntäisin. Kävin jo laskemassa kalenterista päiviä isänpäivään, niit on muuten 17 :LOL: Sit voin hyvällä omalla tunnolla tehdä kunnon kermakakun! :D Mä oon viimeaikoina vääntänyt enemmän muffinsseja ja kuivakakkuja. Viimeksi aivan älyttömän hyvän (vaik itse sanonkin :D ) porkkanakakun.

Meil ihana viime yö. Poika nukahti noin ysin aikaan ja pari kertaa laitoin yön/aamuyön aikana tuttia suuhun ja sit herättiin puol ysiltä. Pitkästä aikaa levännyt oli! Viime aikoina on yöt olleet levottomia yleensä oot sen kymmenen kertaa keränny ja jonain yönä ollaan kerran syöty.

ISO :hug: kaikille yövalvojille!
 
Jännittää ihan treffailijoiden puolesta =)

On kyllä ollut sillai rankkaa nää 6kk, kun vieläkään ei päivisin nukuta pitkiä pätkiä. Se on yllättävän rankkaa kuitenkin. Joskus menee tunnin unet, mutta yleinen puol tuntia. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta, että alkaakohan ikinä nukkumaan pisempiä unia päivisin? Esikoinen kyllä veteli parin-kolmen tunnin unia päivisin monetkin.

Nam mitä ihania ohjeita kakkuihin :p Ite tein esikoisen nimppareille tumman kakkupohjan ja laitoin väliin suklaamoussea. Päälle kermavaahtoa ja suklaarusinoita :p Ihan onnistu vaikka tosi vähän leivon.

Vilma, saiskos porkkanakakun ohjetta? Kun oli kerran niin hyvää...jos harjottelis tekemään.
 
Mulla muuten älyhyvä porkkanakakun ohje,Tinan keittiössä tekivät tätä,eli resepti sieltä:

Porkkanakakku
12:lle
3 munaa
3,5 dl sokeria
1,5 dl saksanpähkinämurskaa
1,5 tl bikarbonaattia (laitoin ruokasoodaa,kun ilmeisesti sitä tarkoittaa)
1,5 tl leivinjauhetta
0,5 tl suolaa
1,5 rkl kardemummaa
1 rkl kanelia
4 dl jauhoja
4 dl porkkanaraastetta
2,5 dl neutraalia öljyä
2 dl tomusokeria
200 g voisulaa
200 g philadelphiajuustoa
1 sitruunan kuori ja mehu
3 tl aitoa vaniljasokeria
Vaahdota muna ja sokeri. Lisää pähkinät, bikarbonaatti, leivinjauhe, suola, kardemumma, kaneli ja jauhot. Lisää porkkanat ja öljy. Kaada taikina voideltuun irtopohjakakkuvuokaan. Paista 200 asteessa 30 - 40 minuuttia ja jäähdytä.
Vatkaa tomusokerista, voisulasta ja tuorejuustosta täytekreemiä. Lisää vaniljasokeri sekä sitruunan kuori ja mehu. Vatkaa tovi ja levitä täyte kakulle. Koristele porkkanasuikaleilla.

Tää sai paljon kehuja kun tätä viimeks tein..mmmm..
:p :p
 
Onpas tääl hiljaista.....taitaapi mammat olla siel treffeillä =)

Onpas herkullinen kakkuohje...ja vielä mun lempi herkkuu....pitää varmaan duunata tuollainen ;) .....siinä on kyl yks mutta....hiukan lisä kaloreita tulee :whistle: ....mut en mie ole kyl muutenkaan hirveesti kieltäytynyt herkuista....kylässä oon syöny, kotiin kylläkin olen ostanut vähemmin....Repa...oletko käynyt siellä uudessa tai en mie tiijä onko niin uus...mut mulle on, kahvilassa....oliko joku Aroma tai jotain...siel keskuskadun päässä....tekis mieli käydä testaa, mut en tiedä pääseekö vaunuilla sinne? Kahvilasta oli lehdessä juttuu....ja mainosti hyviä leivoksia :p ......

Kertokaahan treffiläiset, miten meni....enhän mitenkään utelias ole :D ......
 
Eiköhän tytöt mekin tässä kupposet herkkuineen siemaista =) kertokaapa tosiaan treffiläiset sit kuulumiset.

Summer: Mä oon surkee ruuanlaittaja mutta rakastan leipomista. Tai osaan tehä perusjuttuja ruokaa mut kaikki erikoisempi arvelluttaa aina kokeilla :ashamed:

mitä meinasitte iseille hankkia? Mä vähän haaveilen teetäväni talun poikien valokuvasta..saas nähä löydänkö siihen mennessä liikettä jossa tehdään. tai sit perinteistä linjaa jotku ihanat bokserit ja jotain kivaa isukki krääsää
 
toivottavasti treffailijat ovat löytäneet toisensa.. ;)

pitää ottaa kyllä tuo repan porkkanakakkuohje ylös, on varmasti herkullista. noita porkkanakakku ohjeita on monenlaisia, mäkin oon jollain ohjeella niitä kans tehny, on kivan makean suolaista herkkua, nam,nam jos sitä vaik sunnuntaina innostuis leipomaan :p kiitti ohjeesta repa!

 
poika04ja08, virtuaalikupponen siemastu ja leivos myös :whistle: Ei ainakaan lihota :D
Osaan kans kaikkee perusjuttuja tehdä, mutta kaikki johtuu siitä että en tykkää ruuanlaitosta enkä leipomisestakaan.
Pyörimällä mennään ja on kyllä hauskan näköstä touhua =) kun ei se maha nouse maasta vielä, niin pakko kai se oli sitten keino keksiä miten eteenpäin pääsee.
 
No niin taitavat mammat siella olla nyt tohinoissaan :D . Taalla just kahvikupposen aarella ja f nukkuu! Pulla nyt jai ostamatta kun en oo paassyt viela ulkoileen.

Repa Taidan kokeilla porkkanakakkua heti lauantaina kun tulee vieraita sunnuntaina. Teen sellaisen taytetyn kurpitsan, se on kylla kasvis ruokakirjasta ohje, mutta aattelin heittaa vahan lihaa sekaan.

Ens viikolla meidat on kutsuttu Halloween aiheisille kaffeille. Mulla on tytylle puku, mutta sita pitaa tuunata hieman. Ajattelin laittaa kuminauhan helmaan ja vetaa hieman pussiin, niin tulee kurpitsan muotoinen mekko. Muutoin se on aivan liian iso tytylle. Meidan kahvi porukkaan kuuluu yks californialainen aiti joka pitaa naa kutsut ennen kuin menee vietaam tytyaan naytille ison meren taa :D .

:wave: miten kahvi treffit meni?

 
majj suunnilleen Repan laittamalla ohjeella ma sen suklaan siihen paalle teen. Jos sulattaa suklaata ihan sellaisenaan se tuppaa jahmettymaan liikaa jaahtyessa, hankala leikata ja syoda.
Vaihdoin viime tipassa suunnitelmaa ja laitoin valiin valkosuklaamoussen ja vadelmat, mascarponevaahdon paalle. Ja limen kuorta mascarponen sekaan ettei tule liian makeaa. Hienosti onnistui. Korvapuustit meni ihan perseelleen naiden jauhojen kanssa, kun on eri sorttia kun Suomessa enka saanut maaraa kohdilleen. Meni liikaa ja noi pullat voi varmaan heittaa seinasta lapi illemmalla. Lampimina ovat kylla pehmeita. Etta tulis se mies nyt pian syomaan. Tunnin verran tassa pitais viela kavella huoneesta toiseen ja odottaa.

Ja Repa, samaa oon miettinyt minakin. Miksi Eevalla ei ollut juuri lainkaan masuvaivoja pari kk sitten, vasta nyt. Mun ruokavalio on kuitenkin suunnilleen sama aina, ei se voi siita johtua. Mutta koko yon se taas puhisi ja ahisi pierujen kanssa, aamusta ryomin keittioon lammittamaan korviketta ja siihen loppui pierutkin. En kasita.

Onko ne vielakin reffeillaan kun eivat mitaan ole tulleet kertomaan? Tai sitten ne juoksentelee ympari Itista heilutellen Liberokukkia toisiaan etsien. :D Ma odottelen sita kimppakuvaa!
 
Onko kaikilla talvihaalari hankittuna vai kuinka moni meinaa pärjätä pakkauksen puvulla? Kun mä en tiedä että pitäskö ostaa vai ostaisko sit jos tuntuu että tarviikin ton pakkauksen puvun lisäks.. Ei ole villahaalariakaan eikä talvihattua..Onko muilla jo?
En ole yhtään tajunnu, että kylmät ilmat alkaa millon vaan tai sit ei tuu ollenkaan. Eipä näistä talvista nykyään tiedä. Kylmää ainakin lupaili ens viikoksi jo.
Tainnut treffit venähtää pitkäks, kun joukko mammoja pääsee juttelemaan ;)

Mulla on nyt kysymyspäivä, mutta vastailkaahan jos jaksatte...
Onko teillä syöttötuoliin vauvapehmuste? Mistä ootte ostanut ja oliko kallis?

Tästä se nyt sitten alko...neiti kierittänyt ittensä jo kahdesti pistorasialle ja äsken meni kierimällä olkkarista keittiöön..
 
Talvihaalari, mulla oli yksi uusi h&m ( anopin ostama ), yksi name it haalari molemmat kokoa 68cm ja aika nafteja ovat nyt....joten ostin rasavillin Miiru haalarin kokoa 74cm....on vielä hiukan reilu, mutta voi pitää jo...pakkauksen pukuun neiti hukkuu, vaikka on kokoa 68cm |O , topparukkasia ( peukalottomia ja pitkävartisia ) löytyy ja toppatossuja sekä lapasia ja villasukkia....pipot on fleecevuorellisia....joku toppahattu pitää hankkia vielä ( minusta se pakkauksen hattu on kamala :eek: ...mut mielipiteitä on monia :ashamed: ). Ostin rattaisiin semmoisen lämpöpussin....eli en tiedä tarvitseeko enää haalareiden alle pukea mitään kovinkaan paljon....ja eihän sitä tiedä tuleeko edes kunnon talvea, ainakaan tänne eteläsuomeen :/ ....

Syöttötuoliin pehmuste.....millainen tuoli teil on? meillä Stokken tuoli, johon on ostettu pehmuste silloin samaan aikaan tuolin kans ( 6v sitten )...ihan on vielä nätti...sellanen vaalee beessi raidallinen.....

Apua...teijän neitihän alkaa olla jo vilkas liikkeissään :eek: .....mammalla pitää olla silmät selässäkin :D .....meillä vielä köllötellään selällään ihan tyytyväisenä....pyöritään kyllä kuin kellonviisari ympyrää.... =)
 
Suuri kiitos kaikille terffeillä olleille äideille seurastanne =)
Oi todella kivaa nähdä teidät livenä ja vaihtaa kuulumisia kasvotusten.Tästä täytyisi ottaa tapa!
En muistakaan millon mulla ollut näin mukava kahvi/tee hetki...kiitos naukuri kun viime hetkillä patistit mut matkaan sinne :D
 
Jahas jahas, oonkin näköjään eka joka ilmottautuu treffaajista. Juu, paikalle olivat tosiaan saapuneet ja jopa löysivät toisensa minä, Naukuri, Hemuli, Vilma, Aaoo, Birdie, Merika sekä Carmen. Siinä sitten koiteltiin yhdistellä lasten, nimimerkkien sekä oikeiden nimien yhdistelmiä :D Ja se oli hankalin osio ehdottomasti :D

Musta oli ainakin mielettömän hauskaa kun nimimerkit saivat kasvot ja muutenkin meillä oli muutenkin todella mukavaa. Ipanat oli hereillä ja mammoilla riitti keskusteltavaa. Ensi kerralla sitten isommalla porukalla :)

Nyt täytyy mennä syöttää ja laittaa nukkuu toi neiti "olenkokopäivänaikananukkunu2x30min"-känkkäränkkä

Ja vielä mii laik it ;)
 
Matamimimmi, juu on se kyllä iso se pakkauksen haalari...ehkä meidän jätille alkaa olla just sopiva tai vähän isokin :eek: Ja se hattu on myös mun mielestä ruma ja eihän se ees mahtuis tuohon päähän. Sitä ei kyllä tiiä että tarviiko sitä villapukua...keleistä ei tiiä yhtään ja meillähän ei vaunuissa nukutakaan.
Haen vkonloppuna yhdeltä tutulta sellasen ihan tavallisen syöttötuolin...käyköhän ne pehmusteet ihan kaikkiin malleihin? Esikoisella me pidettiin vaan jotain pientä tyynyä tms toppauksia selän takana. Tuettiin sillai siihen istumaan. Onko se hyvä sellanen vauvapehmuste?

On se kyllä huvittavaa seurata miten toinen on onnellisen näkönen kun hoksas ton kierimisen..
 

Yhteistyössä