TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Jossu-71 Mulla oli ainakin jonkintasoisia kaasupäästöjä muutama päivä ennen ekoja kuukautisia :|

Kuinka sitä´unohtikaan, mitä showta tää naisena oleminen onkaan...Kuukautisineen ja ehkäisyineen. . . :ashamed: Saakeli, kun ei tunnu mitkään e-pillerit sopivan, minipillereistä jäi jatuvat kuukautiset päälle, persus vuosi kuukauden putkeen ja sitten lopetinkin pilleri. Nyt oon tilannut uuden e-pilleri reseptin, katotaan, sopisko ne tällä kertaa. Vähän inhottaa, kun saa taas koko aika ihmetellä, koska kuukautiset alkaa, selkä juiminut monen viikon ajan silleen uumoilevasti, mutta ei oo mitään tapahtunut. :headwall: Koko aika saa olla tarkistamssa pikkuhusuja kuitenkin, että tuleeko jo verta, vai mitä ihmettä tässä sais alkaa ihmettelmään :kieh:

Takasin raskaaksi, s**tana...
 
Moiks!

Vieraat lähti ja rauha on taas maassa. Mulla oli kaverit kotoa päin kylässä muutaman päivän ja kiva oli taas nähdä. Huomenna tulee uusia hotelliasukkeja ainakin viikonlopuksi...

Popika oppi tänään ryömimään :D Lähti lelun perässä vetämään itseään käsillään ja hyvin tuntui pääsevän. jospa se vaikka viihtyisi nyt paremmin, kun ei tartte olla koko aikaa asettelemassa leluja nenän eteen..

Rokotuksista: Meillä on se meningikokki ja sen mukana tuli pneumokokki- (korvatulehdus) ja B hepatiittirokotteet, joten en enää ottanut sitä rotavirusta.

Lapsenvahti
löytyy tarvittaessa mihen sukulaisista, mutta eipä olla juuri vielä tarvittu. Viikon päästä pitäisi lähteä viisikymppisille, mutta olen jo alkanut jänistämään. Ihan eri laittaa "vieraalle" hoitoon, kun jättäisi isän kanssa kotiin. Tiedän kuiteskin, että kaipaa tissiä ihan varmasti, niin en haluis kiusata tieten tahtoen. Pitää miettiä vielä...

Mites ne treffit, onko pikkana itäkeskus? Kelloaika? Me todnäk päästäis tulemaan, jos en intoudu lähtemään vieraiden mukana kotiseudulle.
 
Mut eikös se rota olis tullut suun kautta,eikä edes piikkinä...en voi sitäkään käyttää tekosyynä että pistellään liikaa :ashamed: No turha sitä on enää käkistä kun on housussa B)

Mymmelis,meillä on lähestulkoon joka asian suhteen noin,mitä kuvailit teidän miehen nukutussessioista. Tuntuu että parempi tehdä joitain asioita ihan ite ettei mee koko systeemi sekasin,vaikka oliskin kiva että osallistuis johonkin muuhunkin kuin vaan leikkimiseen :/ Oon nyt hallitusti opetellut ummistamaan silmäni pikkuseikoille,kuten miehen tekemälle aamupesulle,siis "pesulle" :D Saapahan ite nukkua pidempään :p

aaoo: onnea poitsulle uudesta taidosta :flower:
 
Olin hetken koneelta pois ja mitä luenkaan....mulle Jenni kanssa! :wave: Tää tahtoo kanssa edes b:t tai ees pikkasen täytettä näihin tyhjiin..

En kanssa osannu isoilla olla...ei tuntuneet omilta. Pienet on ihan ok, mutta ei nää tyhjät :x

Repa, mä en olis ottanut tytölle rotaa, jos ei oltais ilmasiks sairaalasta saanut sitä...esikoiselle ei ole annettu mitään muuta kun ne yleiseen kuuluvat.
 
Repa: kiitti :) Voihan nenä, mä luulin, et se rota tulee kans piikkinä ja siitä hemmetin meningikokkijättisatsista tuli niin paljon oireita, et aattelin, et saa riittää rokotukset siihen... Oisin varmaan muuten ottanutkin myös ton.

Nyt tulee sen verran tujut tuoksut tuosta lattialta, joten pitää mennä pylly pyykille :wave:
 
Tulin nyt vaan sanomaan teille ihanaisille että hellurei jos en enää tänään koneelle tuu.... mikä ei tosin oo kirkossa kuulutettu :p :D

Lupasin vaan miehelle jakamattoman huomion iltasella kun poika unessa,mennään saunomaan ja sillee... :saint: Tosin tällähetkellä se on vielä treeneissä...

Poika meni sit kolmansille unille...plaah,kesti taas vatkuttaa uneen,mutta kun olin luovuttamassa...nukahti... |O Venyy taas yöunille meno,mutta tällästä tää on.

Heippa :wave:
 
weiss
Niin ja mie ostin Tigexin tuen vauvatalo Johannasta ja painoraja oli 13kg asti..

Repa: Tsemppiä altistukseen! Jos sitä altistusta ei ole aiemmin tehty, niin mie luulen jotta aika pienellä määrällä aloitetaan..
 
Mä otin Joonalle Rpta-rokotteen... Hitto, mikä hinta! 180? molemmat satsit :ashamed:

Juuri sen takia sen otinkin, kun varmasti kävisi kalpaten, jos olisin alkanut rahan takia pihtaamaan lapselta jotain. Se ois niin mun tuuria :kieh: No, seuraava saa sen rokotusohjelmaan kuukuvana...

Mikä ihmeen meningokki?? Meille ei oo ees tarjottu, ei mainittu neuvolassa, eikä missään :|
 
Mymmelis: Meillä tuota meningokokkia olis saanu osallistumalla rokotustutkimukseen, johon tuli kutsu. Siinä olis annettu se yhdistelmärokote, meningokokki, B-hepatiitti ja pneumokokkirokotteet. Tuo pneumokokki olis voinu olla ihan hyödyllinen, mutta ei "uskallettu" osallistua, kun pelättiin sivuvaikutuksia rokotuksista yms. Mutta sen pneumokokin olis kans voinu ottaa vapaaehtoisesti jos olis halunnu. Tosin senkin hinta vissiin 100-150e kerta ja pitää sisällään 3 kertaa... Mutta tosiaan osallistumalla olis saanut nuo kaikki.
 
Paljon paljon on tullut taas tekstiä, että ihan jo unohtaa mitä täällä on keskusteltu...!

Meillä typy on kolmisen viikkoa tehnyt linkkareita, ja jaksaa pitää jopa minuutin itteään siinä asennossa! :eek: Pahimmassa tapauksessa kuuluu tosi kova pamahdus kallosta, kun se osuu lattiaan. Joten tiedän miltä se ääni kuulostaa, ei kivalta. Joten täytyy pitää sellaisen pehmokirjan sivua pään alla. Mutta meilläkään ei vielä tietoisesti kääntyillä suuntaan eikä toiseen. Vahingossa käänty mahalta selälleen toissa viikolla ( vai viime viikolla?? ) ja ihmeissään oli. Mahallaan on alkanut viihtymään pitempiä aikoja.

Yöt menee yhdellä syötöllä ja useammalla tutin laitolla. Nukkumaan mennään siinä puol kasin aikaan ja herätään kuuden puoli seiskan aikaan. Päivisin nukutaan yhdet pitkät unet ja parit lyhkäsemmät.

Kylvyssä tarvii kyllä miehen apua. Vielä ei meillä polskita, mutta hankala on yksin kylvettää. Helpottanee kun pystyy tyttö itse istumaan. Suihkua ei olla vielä kokeiltu, saunasta puhumattakaan.

Jaahas, mentävä on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heinuli81:
Meillä typy on kolmisen viikkoa tehnyt linkkareita, ja jaksaa pitää jopa minuutin itteään siinä asennossa! :eek: Pahimmassa tapauksessa kuuluu tosi kova pamahdus kallosta, kun se osuu lattiaan. Joten tiedän miltä se ääni kuulostaa, ei kivalta. Joten täytyy pitää sellaisen pehmokirjan sivua pään alla.

Häh, mitä ihmeenlinkkareita, mä en taaskaan pysy kärryillä... Liikaa semmoisia juttuja nähtävästä, mistä mul ei oo hajuakaan :LOL:
 
Mymmelis: siis sitä vatsalihasliikettä eli nostaa pään/hartiat ja jalat yhtäaikaa ilmaan ja olla möllöttää siinä asennossa tosiaan jopa minuutin. Totesi lääkärikin neuvolassa, että on tytöllä hyvät vatsalihakset. Minä siihen naurahtamaan, että hyvä ois jos äitikin jaksaisi tehdä noin! :LOL: Kerhossakin muut äitit jaksaa ihmetellä tuota liikettä, kun heidän lapsukaiset ei noin tee....

Onkohan tuo muuten miten pahasta tuo pään pamauttelu lattiaan? Neuvolakin on vasta parin viikon päästä...
 
Heinuli, meillä tehään ihan samaa jos ollaan selinmakuulla eikä varpit oo suussa tai käsissä kiinni, niin sit on koivet ylhäällä ja pää myös jännitettynä :) Samoin jos makuulta tai sitteristä haluu syliin, ei tod nosta käsiä vaan pää tulee just tollai jännitettynä kohta, et ota äkkii, mä tahon pois :D

Mä oon miettinyt et mokoma varmaan yrittää istumaan, koska mahallaan me viihdytään max 10 min, sit alkaa meno oleen ihan käsittämätöntä melskaamista ja huutoa. Kuis kauan teillä muilla sit viihtyy mahallaan?

Meille muuten se fysioterapeutti sano ettei saada ollenkaan seisottaa tota likkaa, enkä mä käsitä et miksi. Mut juu, ei seisoteta. Johtuiskohan se siitä morosta tai siitä ettei mielellään käänny selältä mahalleen, et josko sit seisottamisella pääsis seisomisen makuun eikä suostu enää muuten sit oleenkaan. En mä tiiä, josko jollain olis jotain ideoita tästä?
 
Uhmasin muuten tota kunnon syysmyrskyä ja käytiin palauttamassa rattailla leffa vuokraamoon, noin kilsa per sivu. Oltiin muuten molemmat märkiä ku päästiin kotiin. Mulla on Brion loistava sadesuoja noissa rattaissa, mutta eipä siitäkään oo apua jos sivuttain vettä tulee :(
 
Edla-mamma: No ei meilläkään yli 10min mahallaan viihdy :) Jos viihtyy 10minuuttiakin niin on aika hyvin :D Mut siis mitä seisottamista..? Joko te seisotatte vauvojanne??? Ei ole ees tullu mieleen :| Mut rohkea olit kun tuonne ulos uskaltauduit!!
 
Mahallaan, meillä neiti viihtyy korkeintaan 5 minsaa mahallaan :eek: ...sit alkaa käninä...käsistä kun nostaa ylös makuulta niin jännittää itsensä jäykäksi ja pystyyn seisomaan ja selinmakuulta nostaa päätä ja yläkroppaa ylös...sitterissä istuu, niin että jäpittää niskat jäykkänä istumassa....muutenkin neiti on välillä jäykkä kun rautakanki |O ...kai se on normaalia...tiedä sitten :/
 
Naukuri, kiitti, mä jo mietin et toiset on puolta tuntii, tuntii mahallaan. Eli siis ihan ok ajan neiti siinä siis viihtyy :) Me emme seisota vauvaa edes sylissä kun se täti sen kielsi ja kirjotti vielä sen raporttiinsakin. Vaikka kovastihan likka sylissä yrittää puskea ittensä seisomaan. En mä tiiä, mites muut? Ja joo, pakkohan se leffa oli palauttaa ku mies tulee vasta tunnin kuluttuu kotiin, mut olipahan kokemus (siis heti kun tästä kuivuu :D )
 
Matami, just ihan samaa oon miettinyt siitä, et mikä siinä on kun sitterissä pitää jököttää pää pystyssä todella kummallisen näköstä touhuu, eikö sitä niskaa vois mitenkään rentouttaa :D Mut tosiaan kai se ihan normia on, hassua kylläkin :)

Ai niin, me maistettiin tänään kalaa ekan kerran suoraan pilttipurkista ja kyllä tää äiti taas mietti, et kuka vedättää ja ketä näissä ruokahommissa. Mut joo, päivällä meni puol teelusikallista ja sit napsahti suu kiinni. No sen jälkeen annoin banaani-hedelmäherkkua ja joo, meni melkein koko purkki.... :headwall: Ei maistunu kala ei :( Saatto myös johtua, et tähän asti kaikki mitä on nassuun purkista mennyt on ollut samettista ja tää kalastaherkku on pikkasen rakeinen. No tokalla kerralla meni sit jo kolme lusikallista :)
 
Edla-Mamma....ei pidä meidänkään varmaan seisottaa...onhan vielä pieni.....mut tuosta vatsallaan olosta....pitäskö mun jo huolestua :( ....mikähän siinä on, ettei viihdy ollenkaan :/ ...hemmetti, et nää vauvat on välillä yhtä kysymysmerkkiä????....ei tiedä mikä on ok ja mikä ei...
 
Matami, ei meilläkään viihdytty noinkaan pitkään vielä kaks viikkoo sitten. Mä oon vaan ite istunut lattialla neidin kanssa ja pitänyt sitä itsepintasesti mahallaan niinku se fysioterapeutti sano et on tehtävä niin. Heti ku neidil alkaa hermot meneen, pistän jonkun soittolelun soimaan ja siinä mennään taas hetki eteenpäin :D Mut joo, se 10min on ihan maksimi.

Mua jäi kans häiritsee se ku jotkut mainitsi, et lapsi leikkii iteksensä lattialla. Meillä juu, et todellakaan tehä niin.... :/
 
Edla-mamma, sama kävi meillä ton kalan kanssa. Olikin rakeista ja yök kun pisti yökkimään. Sekotin sit tokan kerran vaan vähän peruna-porkkanan sekaan ja uppos.

Kyllä meillä rakastetaan seisomista...pidän kiinni kainaloista ja kävellään ympäri taloa. Tykkäis myös että nostetaan käsistä seisomaan. Mahallaan ollaan vaihtelevia aikoja..mutta selällään ei viihdytä ollenkaan vaan heti käännytään. Tilasin hyppykiikun ja kohta päästään sitä koittamaan =) Täällä myös jäpitetään sillai pää ja hartiat ylhäällä...omituisen näköstähän se on. Hauska aina täältä lukea, kun loppujen lopuks vauvoilla tulee noi kaikki jutut samoihin aikoihin.
 
Edla-mamma ja Matami: Meillä viihdytään lattialla mahallaan kans parhaiten, jos joku viihdyttää vieressä ja ojentelee leluja katseltavaksi. Selällään viihtyy kyllä jonkin aikaa leikkien yksikseenkin. Leikki tarkoittaa siis sitä, että poika nuoleskelee kaiken mitä käsiinsä saa ja heittää ne sitte veks :) Siellä lentää kirjat ja puput ja ihaat ja helistimet :D Sit turhautuu ku loppuu nuoleskeltavat/heiteltävät. Joskus kyllä jaksaa vatsallaankin olla yksin esim. tuon 5-10min, mutta harvemmin. Yleensä alkaa pilkkimään pää ennen tuota jo ja hermot menee. Sit käyn kääntämässä :D
 
summer: Ahaa siis tuollaista seisottamista. Jahaa. No meillä ei tuo poika ole ikinä ottanut edes niitä "kukonaskelia" vai miksi niitä neuvolassa kutsuttiin, joten saa nähdä oppiiko kuunaan ees kävelemään... :| Mutta ei olla tuollaista kyllä ees huomattu kokeilla. Ehkä siks kun on vielä nuo kääntymiset sun muutkin hakusessa ja istumisesta on ihan turha haaveillakaan! :D
 
Summer, jeps, mä jouduin riisibroiskut sekottaan toissapäivänä ruusunmarjoihin, et menis alas :D Tuttu tunne :)

Naukuri, se on NIIIN hassun näköstä ku se meno muuttuu ihan hervottomaks: jalat sätkii, kädet huitoo ja pää menee miten sattuu.... aivan mainio ja sit se hermostus ettei jaksa ja äiti tuu äkkii kääntää mut-huuto! :D
 

Yhteistyössä