TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Pikkuinen perhonen alkoi eilen kutitella äidin masua sisältä päin! :heart: Eka kertaa tunsin pienen masuasukin liikkeet, oikein kunnon myllerryksen piti. Olin ihan unohtanut kuinka ihanalta tuo tuntuikaa :heart: :heart:

Meidän suursyömäri unikeko taitaa viimein heräillä kun kuuluu heleä ääninen lallatus tuolta pinnasängystä. Nukkui sitten melkein 13h, ihmekkös tuo kun itsensä niin täyteen tankkasi. Mahtaa vaippa painaa kilon. En hennonut aamulla herättää vaipan vaihtoon kun heräsin miehen lähtiessä hirvimetsälle.
 
Jenni: Onnea liikkeeistä. Voi vitsi se oli ihanaa, kun ne tunsi, kaikki muuttui niin konkreettiseksi. Toivottavasti päänsärky ja kaikki muukin on jo taakse jäänyttä ja voisitte nauttia loppuraskaudesta koko porukka! Tuosta vakuutusyhtiöstä vielä... Päätöksen mukana tuli muutoksenhakulomake. Sen päätöksen kuulema tekee puolueeton taho. kannattaa ainakin yrittää!!!

Marmottalle :hug: Voi kun teilläkin alkaisi jo tunnelin päässä näkyä valoa. Tosi raastava tilanne kaikille teille!

LC:lle myös paranemisia. Jännetupintulehdus on kiusallinen, rajoittaa niin paljon tekemistä. Toivottavasti lääkkeet puree! Miten sä voit hoitaa ja nostella vauvaa sillä kädellä?

Jaaha, pikku terroristi haluaa jo ekoille päiskyille

:wave:
 
Jenni, onnea :heart: Se on niiin ihana tunne, ettei sitä voi ikinä unohtaa. Aina kun näkee jollain ison mahan, niin tulee hetkellisesti olo että voi kun mullakin olis. Se on niin ihanaa kun vauva liikkuu ja sitten syntyy...ne tunteet :heart: No, kyllä mun ihanuudet pienet rakkaat on tehty jo.
 
Huomenia!!

Jenni,paljon onnea liikkeistä :heart: Ihanaa.... :saint:

Kriisi ja muut pipit,pikaista paranemista :hug:

Olipa taas yö.... nyt tuntus että mitä helpommin saan pojan unille sitä kovempi meininkin yöaikaan...ja mikään muu ei tehoo kuin tissi ja sitä syödään 2h välein,paitti ihan aamuyöstä ei enää kelpaa. Koitin olla antamatta tissiä joka kerta mutta huutohan siitä tulee kun ensin puolituntia koitat taputella. Muutenkin univelkaa erääntynyt |O
Poika siis polkee tuhatta ja sataa paikoillaan ja pää heiluu puolelta toiselle,tutista vaan suuttuu :/
Ensyönä alan kokeilemaan seuraavaa... syötän kyllä jos muutaman taputtelun jälkeen ei ala nukkumaan,mutta teen sen sylissä ja nostan sit omaan sänkyyn. Ettei se maidonhaju liiaks aktivoi poikaa...kun ei enää vieressäkään rauhotu sen vertaa. Jos saan tuon toimimaan niin sit vois pikkuhiljaa koittaa venyttää ruokailuja.

Miehellä tällähetkellä vain vähän lämpöä,mutta luulen että se tosta taas nousee :/ Täytyy seurata...pistää hantiin sitä lekurille menoa mut jos kohta taas 39 niin työnnän sen sinne ite :kieh:

Taas sataa vettä,poikaakaan en saanut ulos kun ei oo katosta ja sadesuojan kanssa ei noin kaatosateeseen viitti laittaa. Taitaa tulla kotoilupäivä jälleen =)
 
Sateista huomenta....kotopäivä taitaa tulla täälläkin... :/

Jenni...Ihanaa :heart: :heart: .... :saint:

Marmotta, paljon jaksuja sulle :hug: , toivotaan, että aika parantaa miehesi muistia.

Me oltiin eilen kummilla kylässä...siellä oli pikkusen vaille kuukauden ikäinen tyty....pieni nytty oli...liikkeet ja olemus, sellaisia "nunnumaisia"...mutta kohta saa Edithin pituudessa kiinni, oli jo 56cm...Edith 60,5cm viimeksi :/ ....eli enpä voi vaatteita kohta lahjoittaa, kun ovat samankokoisia ;) ...

Mies on lähdössä tänään häät/50v. päiville...mun piti lähtee mukaan, mutta ei ole Edthille vahtia, kaikilla jotka vois hoitaa on muuta menoa ( hoitajia on vaan 2 )....enhän olis voinut olla siellä, kun hetken, imetyksen vuoksi....mut olishan sitä päässy vähän pois näistä kuvioista....juhlat alkaa päivällä, joten voisi kyllä mennä iltapäivällä koko perheen voimin hetkeksi...mulla on van pikkanen vaateongelma...mitään juhliin laitettavaa..siis mikä sopisi päälle ei ole :( ....eikä millään viittis ostaa niitä jättivaatteita, kun vakaa uskomus mulla on, et laihdun tästä vielä :kieh:

Repa...laita se miehes lekuriin...ne on yleensä huonoja sinne lähtee ;)

Mukavaa lauantaita =) !!

Matamimimmi68 ja Edith 4,5kk :heart:
 
Onnea kutituksista, Jenni! Yritin muistella milta se tuntuu, mutta ei.. ei muista enaa. Muistan vaan ne loppupuolen potkut, kun E yritti muusata mun kylkiluut.

Pesuaineista pakko kertoa, etta anopilla on joku ihme fiksaatio mun meikinpoistoaineeseen. Silla se pesee Eevan pyllya ihan innoissaan aina. Moneen kertaan olen sanonut ja mieskin sanoi -silloin kun viela taalla oli- ettei se ole Eevan tavaraa, mutta ei. Joka kerta kun anoppi on asialla se kayttaa sita. Ja aina ma sen unohdan kylppariin, pitais sailyttaa muualla. Onneks se on Erisanin putsari eika sen tujumpaa tavaraa. Ei silti varmaan paras vaihtoehto..
Itse kaytan oljypohjaista lievasti vaahtoavaa vauvasaippuaa silloin talloin, mutta en laheskaan aina.

En tieda tajusiko mies etta Eeva on sen lapsi. Sita ei vaan sen vertaa jaksanut kiinnostaa etta olis miettinyt asiaa sekunnin. Tai sitten tajusi muttei silti vaan innostanut edes tulla sanomaan sille hei. Tiedan ettei se ole oma itsensa, mutta en voi mitaan sille etta olen hiukan katkera. Miehen isa oli yrittanyt jalkeenpain puhua sille vauvasta, mutta miesta kiinnosti enemman paarynan kuoriminen -niin kovasti etta oli kuorinut hedelmankin pois siemenkotaan asti- ja sen jalkeen koripallo. Ma en illalla edes halunnut menna sita katsomaan, olin ennemmin Eevan kanssa taalla. Ei varmaan kivaa sillekaan kun isa ensin katoaa ja sitten ei huomioi ja aitikin on pois tuntikausia joka paiva.
Sairaalaan ei saa vieda vauvoja, sille osastolle ainakaan, syysta jota en ihan tieda. Luulisin sen johtuvan siita, etta osaston keski-ika on n. 80 vuotta ja kaikilla vippaa paassa, eivat valttamatta jaksa vauvoja. Osa on myos aika arvaamattomia ja joka toisella on nuha ja koha.

Flunssan olen sitten hommannut jostain, se tasta viela puuttuikin. Ekana kavi mielessa, etta mita jos mulla on miehen tauti. Mutta sen oireet on vaan kuume, ei nuha ja yska eika se tartu. Se on niinkin yleinen virus, etta 1 puolesta miljoonasta saa sen, se olis jo harvinaisen huonoa tuuria jos se mullakin olis.

Niin ja Repa, karraa se miehes laakariin! Onhan toi elimistolle tosi rankkaa eika nyt todellakaan normaalia. Mun miehella ehti olla kuumetta viikon ennen kun sai kouristuskohtauksen, samaa en soisi muille tapahtuvan.
 
Repa: Meillä on ihan sama homma. Poika heräilee parin tunnin välein ottamaan tissin suuhun. Ei varmana ole edes nälkä. Tutti ei kelpaa, eikä taputtelut auta. Illalla söi tosi hyvin ennen nukkumaan menoa ja olin ihan varma, et nyt nukkuu piiitkät unoset, mut höpö höpö, tasasesti heräsi tarkistamaan, et tisu on paikalla. Pitäisköhän hankkia semmoinen kuminen keinoemo, jonka vois asetella pojan viekkuun omaan sänkyyn (ite kun ei sinne mahdu).
 
Marmotta: Onpas kurja, toivois jo kovasti et alkaisi helpottamaan teillä tuo tilanne :hug:

Repa alappas kiikuttaa se ukko sinne tohtoriin ei sitä kannata pitkäään tuolleen sairastaa tiiä mikä on..sano sille ettei ne lääkäri setät ja täti tee pahaa ja lupaa nami kun käy rohkeasti..Miehet on uskomattomia tuossa suhteen et ne ei lähe lääkäriin jos ei pää irtoo suunnilleen.

Säikähdättekö te helposti? Mä säikähtelen päivittäin millon mitäkin ja monta kertaa säikähdän kun menen kattomaan poikaa ja se makaa ihan elottoman näkösenä mulla ihan meinaa sydän muljahtaa ja muutenkin säikyn kauheen helposti. se oli entisessä työpaikassa poikien suurtahupia säikäyttää kun mä kiljuin kuin vähä järkinen.

Weiss ystäväiseni miten voit ja miten ilta meni, oliko kivaa???
:D

poika ja sen poika 5kk 1 vko 4 pv ( meniköhän oikein)
 
Poika: Tunnustan säikkyväni. Esimerkiksi kun oltiin reissussa, niin käytiin satamamarkkinoilla. Ne oli rakennettu laiturin päälle ja veteen olisi ollut tosi helppo pudota. Meidän edellä käveli isä ja poika (ehkä n. 3 v). Mä jo melkein tartuin sitä poikaa hihasta, kun se käveli yksin niin reunalla. Mun mies oli ihan nolona, kun mä höyrysin siinä... :ashamed:
 
Poika: Muutaman kerran oon säikkynyt kunnolla ton pojan kanssa... todennäköisesti sitten kun toi jäppinen nukkuu ekan kerran koko yön,niin saan halvauksen :p

Edelleen sama tilanne ton miekkosen kanssa,ei ole kuume tänään noussut,mutta tosi väsynyt on. Nyt meni nukkumaan :/ Voishan toi olla että olis nyt menossa ohi... Tosi outoo :eek:

Poitsu meni pieneen tihkusateeseen nukkumaan ja minä täällä taas mietin noita öitä.
Kun en tiiä,kumpi toimis paremmin. Pojan vieressä pitäminen vai sänkyyn laitto... totahan ei voikkaan saada selville kuin kokeilemalla,mutta tekis mieli vaan päästä helpolla noista öistä. Siihen tulokseen kuitenkin tulin,jälleen,että yösyntejä en rajoita ennen puoltavuotta. Kun varsinaisesti mua ei häiritse imetys,vaan se levottomuus ja jos sen saa taltutettua tissillä,niin olkoon niin. Todennäköisesti toisella on nälkäkin ainakin pariin otteeseen. Jos tässä nyt niin käy,että poitsu "tottuu" tissille ja hinkuaa sinne 2h välein vielä kunnon iltapuuronkin jälkeen yli 6kk vanhana,niin sit kai pitää alkaa rajottamaan,ettei vielä vuosikkaanakin nuku huonosti.
Tuntuu että sitä välillä unohtaa että 4kk vanha on vielä aika pieni,eikä tuon ikäseltä edellytetä kuin 5h yhtäjaksoista unipätkää ja yösyöminen on ihan sallittua useamminkin kuin kerran.
Tähän ajatukseen minä aina päädyn,ja kohta taas touhotan että mitenköhän sais pojan vähentämään tissiä :LOL:

Pitäs ruveta haalimaan pyykkiä kasaan...

Voiko vauvat nähdä painajaisia? Kasper nukkui tossa tunnin putkeen ja äsken huuti kuin syötävä suoraa huutoa unissaan :eek: Rauhottui kun laitoin tutin ja heijasin takaisin uneen =)
 
Painajaiset, meillä Edith välillä huutanut täysii, olen joutunut ottaan syliin, sitten on rauhoittunut.

Mä kans ajattelin, et 4kk ikäinen saa kyllä vielä syödä rauhas yöllä, kun on niin pieni....sitten 6kk jälkeen voi yrittää alkaa jättää yösyömiset pois...meillä Edith syö kylläkin vain kerran...eli helpolla pääsen =) ....

Me tehtiin eilen iso homma, kun vaihdettiin vaunuista rattaisiin....luulin,et se olisi helpompi juttu...joten hermot meni täysin...soitin sinne liikkeeseen ja olin jo menossa vaihtamaan vaunut...ihan p##kat :kieh: :kieh: no kasaan saatiin, mutta kiva ylläri....selkänoja ei mene ihan suoraan selkäasentoon :eek: ...mitenkähän meidän neiti nukkuu niissä??!!! |O ....kyseiset vaunut on Emaljungan Cangaroot city-kopalla....harmittaa, kun ei tullut mieleen ostaessa kyseinen asia....oma vika, pikku sika :ashamed: ....tyty sopii vielä hyvin koppaan, mutta ei nää sieltä hereillä mitään....
 
Repa: Minäkään en ole vielä rajoittanut yösyöttöjä. Mut pian alan kyllä jollakin keinolla vähentämään noita. Meillä ukkeli vaan ottaa tissin suuhun ja nukahtaa melkein saman tien. Tuo levottomuus on meillä mennyt selkeesti myös päiväuniin, ei tahtois nukkua kun vajaan tunnin pätkiä ja sit on ihan väsynä koko ajan. Mä uskon ja luotan, et tämän hetkinen tilanne liittyy hampaiden puhkeamiseen
 
no nyt se mies sit läks lekuriin,kun alko taas kuume nousemaan :ashamed: siellä par aikaa jonottaa päivystyksessä.

kohta pitäs taas jätkä pistää nokosille,nyt roikkuu tässä mun sylissä...

 
Repa: Mä oon kanssa miettinyt et varmaan viellä saan halvauksen kunhan se yö koittaa et poika nukkuu yön läpi..Onneksi miehesi lähti lääkäriin, toivottavasti ei pahempaa ois. Meilläkään ei olla rajoitettu yö syöttöjä ja poika tulee 15. päivä 5 ja puol kk ehkä sit puolenvuoden jälkeen.

Hassua kun täällä porukka vetelee jo iltapuuroja yms ja meillä maistellaan perunaa ja luumua vasta. tänään tein parsa- ja kukkakaali sosetta pakatimeen...
 
unien näkemisestä, meillä on kans tyttö pari kertaa unissaan alkanut yht'äkkiä huutamaan kurkku suorana ja kun on nostanut syliin rauhoittunut/nukahtanut saman tien.

Oltiin tänään tytön kanssa mun siskolla katsomassa mun kummipoikaa :) Kyllä 2 vuotias on jo niin iso verrattuna tälläiseen 4kk vauvaan! :)

Minuu vähä harmittaa ku kaverit pyys tänään viettämään iltaa ja enhän minä päässyt! Tuntuu että oon nykyään tällänen koti hiiri! :D :| Muutenkaan kun en auto korttia omista, on tässä monta kesää jo sitten pitänyt se hommata, kun talvella en halua/uskalla sitä ajaa mutta aina jotenkin jäänyt! Jospa ens keväänä ;) Niin kun ei korttiakaan ole, niin ei autollakaan yksin paljoa minnekkään lähdetä. Harmittaa kovasti kun muutenkin harvoin ystäviä tulee enää nähtyä.. :ashamed:

J on vielä nukkumassa viimesiä päikkäreitä :eek: oli pakko laittaa tuossa 7 aikaan nukkumaan, kun oli nukkunut tänänä vaan yhdet päikyt + automatkat ja oli nii väsyny, enkä vielä yö unille halua pistää. Haluan nukkua aamulla ainakin 8 asti :D ;)
 
Majj: Ei oo korttia täälläkään,kun ei simppelisti oo varaa ajaa. Ollaan miehenkanssa puhuttu,et hää joskus opettaa,mut saas nähä. En kuitenkaan saa tota autookaan koskaan käyttööni,niin toisaalta mitä sillä tekee |O No ehkä joskus sitte B) Minäkin oon kotihiiri,ei meillä paljoa kukaan enää käy....mutta toisaalta oon lähentynyt sellasten ystävien kanssa keillä on lapsia jne =)

Poika unilla,suht iisisti nukahti tälläkin kertaa =) Onneks meillä nukutaan nykyään sinne 7 ainakin. Jospa sais tänäyönä vähän enempi nukuttua.

Miehellä oli sit keuhkoputken tulehdus...onneks kävi lääkärissä. Nyt on sit vielä ens viikon saitsulla =)

Hyvät yöt kaikille :wave:
 
marmotta :hug:
repa onneksi sait miehen laakariin. parempi hoitaa nuo tulehdukset pois.

Oltiin haissa tanaan vauvan kanssa, kutsu siis koski kaikkia. oltiin tosin vaan paivaosuus, illaksi ei oltaisi tietenkaan pikkuisen kanssa jaaty. hirvittacan hyvin meni vaikka kovasti alkuun jannitin, etta mitenka sujuu. toinen istui kiltisti sylissa ja nukahti paikkareillekin hyvin. Tosin lopuksi alkoi hiukan vierastamaan, mutta se sallittakoon vauvalle.

meilla on nukutuksesta nyt tullut rumba. itse nukahtamiseen menee noin 30 min. mutta me saadaan kantaa avaa ja pitaa sylissa ja vaikka mita. itsekseen sankyyn ei enaa nukahda. Mita ihmetta tama on? meneeko ohi?

jenni onnea potkuista. se on ihana tunne. aivan mahtava. muistan itse itkeneeni ensi potkujen jalkeen. aivan ihanaa.
 
weiss
Iltaa. Alkaa taas elämä voittaa, taisin nakata muutaman drinksun liikaa.. :D Ilta sujui tosi hienosti ja sain työnnettyä huoletkin taka-alalle ja KYLLÄ hauskaa oli!!! Tuo oli kyllä juur sitä mitä tarvitsin. Kiitos kaikille toivotuksista! Itku pääsi taas oikiasti kun luin, ihanaa kun ootta täällä. Ja oli niin ihanaa saada pieni sykkyyn, aamulla oli jo niin kauhia ikävä lapsia, mutta hienosti oli mennyt!

Jenni: Voi elämä, kun ihanaa! Se on niin uskomaton tunne tuntea pienen liikkeet.
Marmotta: Voimia sinne!!!!
Painajaisista: Meilläkin pikkunen on muutaman kerran kitissyt ja nyyhkinyt unissaan ja mie ainakin uskon, että painajaisia näkee, välillä sitten herää itkuun.
Repa: Onneksi sait miehen lääkäriin ja toivotaan jotta te pysyisitte terveinä..
Poika: Eipä täälläkään puuroja vielä syödä, kokeilu aloitettas kyllä, jos vaan sais tuon ihon kuntoon.

Mutta nyt nukkumaan.. Haluan nauttia huomisesta hieman pirteämpänä, kuin tänään.. ;)
 
weiss, hieno kuulla etta hyvin meni. Ihan tarpeen tollainen huolien ja paan nollaaminen valilla, jaksaa sitten taas paremmin. Mina nollailen taas ensi vkl, tilia lahinna. Nyt jo ihan tapinoissa kun sain sovittua kunnon shoppailureissun lauantaille taas. Enaa viikko tassa odoteltava.. :)

Repa ja majj, tasan ei mene tamakaan homma. Mulla on kortti ja autokin polyttyy tossa pihassa, ei mitaan tarvetta sille. Ensinnakaan en uskalla enka osaa ajaa taalla, esim. liikenneympyrakayttaytyminen ihan eri kun Suomessa eika mies ehtinyt mulle takalaista systeemia opettaa. Toisekseen ton laivan parkkeeraaminen veis hermot ja sen verran aikaa, etta nopeampaa kavella tai ottaa bussi. Eika taalla aina edes paase keskustaan autolla, joinain paivina saa menna jos rekisterinumeron viimeinen nro on pariton tai eka kirjain vokaali tai.. jotain.

Nukutusrumba on tuttu taallakin. Tunnin se aina kestaa. Melkein unessa on sen aikana monesti mutta sitten alkaa se julmettu huuto, ei kelpaa tutti eika syli. Tissilla se hiljenee, mutta jatkuu heti jos yritan hivuttautua pois. Ei E kuitenkaan mitaan syo eika edes ime, kunhan vaan on. Ihme homma.. Paivalla hiukan helpompaa, mutta lammolla muistelen niita aikoja, kun Eeva nukahti mihin vaan ja miten pain vaan. Ja yot menee samaa rataa kun Repalla ja aaoolla. |O
 
Weiss, mä ootan kanssa tollasta nollausiltaa todella paljon. Tosin pitäis ekaks päästä käymään kampaajalla, et kehtais Heltsinkin yöelämässä näyttäytyä :D

Marimint, juu ihan samat on fiilikset. Olis voinu muuten olla täysin mun tekstiä, mut veljien vaimoja en jaksa vaivata muuta ku äärihädässä. Siis sitä ennen oon joko täällä kysynyt tai mitäs nyt-palstalla :D Syöpäkö äidin vei? Me ei ehditty edes kahta kuukautta tietää mistä on kyse kun oli jo jäähyväisten aika. Myöhemmin aateltuna hyvä niin, pitkä saattohoito olisi ollut paljon paljon raastavampaa.

Oltiin tänään vauvauinnissa ja kyllä tosta on oikea vesipeto tulossa. Ja joo aika flirttiä se oli ryhmässä oleville pikkumiehille;) Me sukellettiin kolme kertaa ja enempikin olis tytön virkeystason ja hyväntuulisuuden takia onnistunut. Eipä uskois samaksi likaksi, joka pari kuukautta sitten pelkäsi vettä ja veti hirveät raivarit veti jos suihku tuli lähellekään :D

Koukattiin takas tullessa Kampin NameIt-liikkeessä ja mä olin ihan myyty :) Lähti aivan ihana haalari (no älysin sentään hommata 74/80) ja aivan suloinen kypärämyssy. Sitä paikkaa täytyy ihan selvästi varoa :D

Aamulla käytiin hulluttelemassa vielä, oli tosi kummaa nousta jo seiskan maissa ylös. No onneks päätettiin et käydään sit siellä syömässä aamupala ja se olikin ihana ratkaisu. Nyt odottaa sit huomista päärynät ja nektariinit soseuttamista :) Ja edullista broiskuakin ostin, et kohta voidaan sit alkaa tyhjentää pakkasta (kuhan ekaks noi kaikki saadaan sinne)

Mites ootta muuten tehneet kalat? ja mitä kaloilla aloitatte? Mä tykkään ite hurjasti kalasta, mut mä en oikein osaa tehä kalaruokia paitti jotain lohijuttuja ja osaan kalapuikot paistaa uunissa ja tehä jotain ruokaa seistä. Nyt on sitten kalastajan herkkupurkkia seuraavana oottamassa vuoroaan. Aloitettiin siis broiskulla, sit nyt tänään kokeiltiin possua ja ens viikolla sitten kalaa. Mut kyl meitin likka on ehta lihansyöjä ;)

Nyt kyllä pitää mennä nukkuun jo, öitä :)
 
Huomenta! Meillä herättiin hurjan aikasin tänään. Esikoinenkin heräs jo varmaan puol seiska. Nyt on alkanu muakin jänskättään kellojen siirto :| Tänä aamuna on yhdet tutut saaneet tytön :heart: Oi ihanaa. Mulla on nyt muutaman päivän ollut ihme raskauden kaipuu. Omituista. Äkkiä ne huonot olot ja väsymykset unohtuu.

Weiss, hienoa että ilta onnistui =) Pitäs varmaan itekin joskus repästä.


Carmen, missä oot? Ihan tuntuu ettei oltais kuultu susta pitkään aikaan...
 

Yhteistyössä