TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Nyt tilasin ne tassut pinnasänkyyn :D Jospa helpottais nukuttamista iltasin. Kuinkahan kauan kestää kun tulee? Onko tietoa? Tilasin sieltä babystylesta...kuka ihanuus sen paikan kertoikaan, niin kiitos =)
Naukuri, nautihan huomisesta! Ja osta itselles jotain. Mä oon nykyään sellanen että löydän vaan lapsille ja ite jään aina ilman :| En jaksa itelle ettiä ja toiseks en löydä mitään. Ekana aina kävelen lastenvaateosastolle. Muita samanlaisia?
 
Paljon hyviä löytöjä naukurille huomiseen!

Summer81: Mä olen ihan samanlainen, aina ekaksi lasten vaatteita hypistelemään. Kait mä odottelen, et pääsisin näistä muutamista lisäkiloista eroon ja sit voisin ostaa taas itselle vaatteita. Ja pah, siinähän nuo näkyy mukana tulevan, vaikka kuin yritän olevinaan katsoa mitä suuhuni laitan :/

Tänään on näköjään tämmöinen päivä, et ei olis kannattanut herätä ollenkaan. Aaoo on kiukunnut koko päivän, otin yhteen vakuutusyhtiön tädin kanssa. On sae kumma, et kun sinne päin pitää olla maksamassa, niin saa olla heti kukkaro levällään ja sit kun ois toisin päin, niin taatusti keksivät jonkun porsaan reiän, et välttyvät korvaamasta. Tääkin oli semmoinen, et ruttasin miehen työauton mopon kanssa ja kutsuin poliisit paikalle toteamaan tilanteen. poliisien mielestä vika oli selvästi mopokuskissa, mut vakuutusyhtiö olikin pyörtänyt ton kokonaan ja laittoi 780?:n laskun postissa. Vähänkö v***ttaa. Sori tää tilittäminen, mut ei vois viikonloppu näköjään paremmin alkaa...
 
Komppaan Kirsikkatomaattia. :) Tosin mun pettamaton paansaryn torjuja on B-vitamiinitabletti ja paljon vetta kotiin kommittyani. Riippuu kai ihmisesta mika auttaa.

Summer, ihan sama homma. Jalkeenpain sitten aina harmittaa kun en taaskaan ostanut itselleni mitaan. Viikko sitten ostin kylla koko talven tavarat itsellenikin, etta ei vahaan aikaan kylla sitten tarviikaan. Siihenkin jouduin ihan tosissani keskittymaan, etta en etsinyt koko ajan vaatteita vauvalle vaan itselleni.

Huomasin aamulla, etta mulla on ryppyja. Silmakulmissa ja silmapussien ulkolaidoilla. Herrajumala, kun on niin isot silmapussit etta niihin oikein alkaa ryppyja jo tulemaan! Pitaa varmaan kayda hommaamassa tujakampi voide, nykyinen anti-shadow ei tee tehtavaansa. Kai taa on sitten tata kun vanhaks tulee.

Eeva paasi nakemaan isansa. Pieni oli ihan innoissaan, hymyili ja kurotteli kohti. Isa vilkaisi vauvaa ja sanoi etta haluaa syoda sisalla. Odoteltiin parisen tuntia ulkona ja sitten mies saapui ilmoittamaan etta hanta vasyttaa ja menee nukkumaan, nahdaan taas. Odotin niin kovasti Eevan sinne viemista ja miesta ei olisi voinut vahempaa kiinnostaa. Vauva sai enemman huomiota laakareilta ja muilta vierailta kun silta, kenelta olisi huomiota halunnut. Meinasi tulla itku. Laakareiden mielesta kokeillaan huomenna uudestaan. Saa nahda, talla hetkella olen sita mielta etta antaa olla.
 
aaoo toi vakuutusyhtiön kanssa taistelu on niin syvältä. Mulla kanssa menossa käden vääntö moottoripyörän seisontavakuutuksen kanssa. Mun mopo oli kaadettu meidän pihassa epäilen että sitä oli yritetty varastaa, mutta kun ohjaustanko on lukkossa niin liikuttelu on käynnyt mahdottomaks ja pyörä oli kaatunut (oli niin tukevalla alustalla että en jaksa uskoa että olis mitenkään itsestään kaatunut). Pyörä oli tuolla hetkellä seisonnassa...No mulle on silloin kun vakuutuksen otin sanottu että tuo seisonta-ajan vakuutus korvaa jos pyörä kaatuu säilytyksessä. KYSYIN vielä asian silloin joten muistan hyvin. No vakuutusyhtiö on mennyt muuttamaan käytäntöä ja eipä vaan ole lähettänyt minkäänlaista tietoa uusista ehdoista, olen siitä 99.9% varma koska olen piirun tarkka vakuutusasioissa...Nyt ei siis korvaa tuota kaatumista enää. Asia on nyt jossain valituskäsittelyssä mutta tiedän häviäväni tuon ihan varmasti. Vakuutukset (kaikki) lähtee nyt sit pois ko. firmasta...
 
Marmotta: Voi ei :( Mäkin jäin miettimään samaa, ku summer, et muistaako miehesi Eevan kuitenkin?

summer: Joo, mäkin ostan yleensä aina vaan pojalle... Mutta huomisesta sovittiin (kun ollaan kaikki äitejä ), että vauvoille ei osteta MITÄÄN!!! Ainoastaan meille :D Tai jos jostain nyt tulee jotain yltiövastustamatonta vastaan ni saa ostaa, mutta ei mennä mihinkään lastenvaateosastoille tms. Eli yritystä olis löytää itselle jotain ;) Kengät nyt ainakin haluisin löytää. Ja vähän arkeenkin piristystä.
 
marmotta : Yhdyb summeriin ja naukuriin, muistaako sun mies Eeva ollenkaan? :| Toivottavasti miehesi muisti alkaa taas pian pelaamaan ja pääsette vihdoin elämään yhteistä arkielämää :hug:

Olin tuossa äskein 1½h lenkillä, matkalla poikkestin cittariin ostaan vähä karkkia :kieh: miks mulla on nii kova makean himo.. Ei jos olen kotona, mutta iskee juuri silloin kun tiedän että sitä saisi :kieh: :saint: Koitin vähä juostakkin vaunuille ehkä 400m jaksoin juosta yhteen putkeen ja sit oli jatkettava taas kävelyä, mulla on kävely kunto tosi hyvä, oon aina ollut nopea ja reipas kävelijä, mutta tuo juokseminen ottaa kyllä kunnon päälle! :D

Nyt salkkarit -> :)
 
Marmotta, Ääh, :( No jos huomenna onnistuis paremmin :hug:

ääh, tänne kanssa... Meillä neiti nukahti viiden nurkilla päikkäreille ja nukkuu vieläkin :headwall: Koskakohan hänen armonsa suvaitsis nousta ja sitten siirtyä vasta yöunille, eikä pompottaa äitiä hereille sitten joskus viiden aikaan :ashamed: ku äiti ei ollenkaan olis semmoisesta tyytyväinen :(

hei, sellasta tuli mieleen et käytätteks jotain pesuainetta ku muksuu pesette? Mitä ja koko muksunko pesette sillä? Mä oon välillä käyttäny, mut mietin et onkos se turhaa? Ja tässä taas muistuu kuinka olis ikävä äitii tai ees jotakuta muuta vanhempaa sukulaista, jolta vois kysyä :( ... mut onneks voin sentään täällä kysellä :D
 
Marmotta :hug: :hug: :hug:

Meidän neiti on tullut suursyömäriksi. Tossa iltapalaks söi varmaan 1,5dl kaurapuuroa ja sitten jälkkäriksi 280ml kauravelliä, enemmänkin olis mennyt mutta en uskaltanut antaa...Siis vajaan 1,5h ajalla. Kävi nukkumaan kuin pieni porsas, simahti heti kun laskin sänkyynsä. No vähemmästäkin syömisestä...Mä olisin ähky tuosta määrästä ruokaa niin miten tuommonen alle 7kg voi noin kamalasti syödä.Huh
 
Edla-mamma: Sullako ei ole enää äitiä? Voi harmi :( Vaikka kyllähän ne ajat ja käytännöt muuttuu, et en tiedä onko meidänkään äitistä siinä mieles apuja. Me pestään pojan hiuksia/päätä ja kädet kylvyssä. Sebamedin vauvashampoolla. Pää sen vuoksi, kun rasvataan sitä 2krt/pvä ihottuman vuoksi. Tai pää vaan kerta viikkoon ettei kuivata. Mut kädet joka kerta. Ne on sellaset töhnäkäpälät :) Mut ei kai noin pienet muuten mitään saippuaa välttis tarvis?
 
Marmotta :hug: Toivottavasti huomenna asiat paremmin....

Edla-mamma: Pesen kerran viikossa pojan pään herkän ihon pesunesteellä (en muista nimee) ja käpälät aina tarvittaessa,yleensä kerran päivässä. Muuten en pese ja pojan iho on kyllä tosi hyvä =)

Poika nukahti toistamiseen itekseen,tovin möyrimisen jälkeen...voi kun tulis pysyvä tapa :saint:

Mua alkaa huolestuttaa toi meidän mies...tänäänkin kuumetta yli 39 eikä mitään muuta oireita...onko kellään ideoita mitä vois olla? Kuumetta nyt neljättä päivää. Huomenna patistan kyllä lääkäriin :/

Vetäydyn untenmaille pikkuhiljaa :wave:
 
Marmotta Peesaan Summeria, naukuria ja Majjta, tuon muisti jutun kanssa. Miksi et saa vieda E:ta sairaalaan sisalle? Toivottavasti huomenna menis paremmin ja iso :hug: lohduttamaan!

Kirsikkatomsku
Nyt on sit nimi rannekivuille ihan virallisestikin (itse olen jo arvellut pitkaan) eli tendoliittis, tai varmaan suomeks ihan jannetupin tulehdus. Buranaa 3X 400mg ja steroidi piikit (Kenalog tai Depo- meto)jos ei asetu muuten. Veri tulokset ok paitsi yllari yllari kolesteroli 5.7 :saint: miten niin on tullut pakattua itseeni herkkuja :ashamed: Nyt terveelliselle dietille heti kun olen syonyt pizzani ja suklaan mussuttanut (mies on mennyt olut festareille).

Peitoista meilla unipussit kaytossa ja tyty pyorahtaa massulleen ihan napparasti ja pussi ei jaa kierteelle.

Maalaisromantiikasta viela, maalla kasvaneena oon nahnyt kaikenlaista ja hiiret ym pien jyrsiat kohdattu, mutta en ole elaissani nahnyt kettua ennen kuin Lontooseen muutin. Tallakin hetkella tassa meidan talo- alueella on ainakin 2 kettua. Ovat likaisia ja takkuisia, eika yhtaan sellaisia kiiltava turkkisia kuin kuvissa.

Edla-Mamma
Joskus kaytan silta johnson & johnsonin oljya (taitaa olla natusan suomessa) ja olen alkanut peseen tytyn kadet raanan alla kun tullaan kotia jostakin.

Huomenna ei sit menna uimaan ja laakari maaras ylimaaraista vetta juotettavaksi pimulle ja pissanayte annetaan vasta ma aamuna jos tilanne karjistyy niin sitten ei auta muu kuin menna ensiapuun :headwall:

Nyt moit, meen juottaan sita vetta, saas nahda kuin hullun kay kun ollaan eka kertaa matkassa.
 
Kylvyssä meillä käytetään aina pieni tilkka natusanin kylpyöljyä. Kylvetään 2-3 krrt/vko. Ja neidon iho on pysynyt tosi siistinä eikä ole tarvinnut rasvailla. Käsiä&kaulapoimuja&peppua pestään toki päivittäin.

Repa aamulla vaan lääkäriin
 
Jenni, neiti tahtoo kasvaa nopeesti :D

Naukuri, juu äiti kuollu vuosia vuosia sitten ja isä menetti aivoinfarktin myötä puhekykynsä just ennen äidin kuolemaa. Eikä noita sukulaisiakaan juurikaan ole, joilta vois kysyä. Mut juu, aikaa on sen verran kulunut jo, että mä oon asioiden kanssa niin sinut kun niiden kanssa voi olla. Äidin ikävä on vaan oman äitiyden myötä kasvanut ja monta kertaa oonkin miettinyt et miten olis elämä helpompaa.

Joo, meillä on kanssa tuota samaista Sebamediä, sit meillä on jotain tip to toe Natusanii. Mäkin voisin alkaa pesee tuon ipanan päätä, käsiä mä oon sillä tiptotoella pessy :D

Päätettiin just miehen kanssa, et aamulla ennen ku se menee duuniin, niin me käydään vielä Stokkan herkusta hakemassa vähän kalaa ja kanaa, et voin sit lapselle tehä pakkaseen ruokaa :D Jeejee!
 
Marmotta Pieni Suuri IhminenKaikki tämä on edistystä kuitenkin, kooma on aivoille kuitenkin niin iso tyhjennys että kaiken menettää mitä vuosien aikana on oppinut, mutta tosin palautuminen on nopeampaa,joten ei hoppuilla nyt. Lämmin halaus. Toivoa on paljonpaljon, mutta otetaan sitä aikaa vielä, jookosta kookosta. Pakko heittää pieni sketsi; Uuno Turhapurho - muisti palaa pätkittäin. Viatonta yhtä kaikki. Halauksia tuhansittain.
 
Lintsaan ekaa kertaa liikkarinvedosta, en vaan pysty ja uskalla mennä muita tartuttaa. harmi, kun nyt ei 3v pääse myöskään, vaikka hän on ainoa, jolla henki kulkee jo jotenkin. Tekis mieli repii päänsä irti, Annakin yski aamulla niin, että maidot tuli takaisin. Ei uskalla häntä jättää hetkeksikään yksin, ettei tukehdu.
Voiko tosiaan olla näin paska kunto, ettei parane yhdestä flunssasta, plääh...
 
Repa Toivottavasti miehesi kunto on kohentunut, jos ei niin lääkäriiiiin!

Marmotta :hug:

Kriisi Paranemisia teidän perheelle :hug: !

Edla-Mamma Mulla ei myöskään ole enää omaa äitiä, jolta voisi vauvanhoitovinkkejä kysellä. Äiti kuoli vuosia sitten vakavaan sairauteen. Samoin kuin sinä, olen asian kanssa sinut. Mutta kyllä joskus olisi helppo rimpauttaa äitykälle ja kysäistä, että kuinkas tämän homman kanssa kannattaisi tehdä :). Noh, nyt vaivaankin eniten veljeni vaimoa ja kaikkia ystäviäni joilla on vauvoja :D. Miehen äidille ja omalla isälleni yleensä vain kerron, että näin tein, mutta vinkkejä en juuri heiltä kysele.

Pesuaineista En ole käyttänyt kuin kylpyöljyä, mutta olis varmaan korkea aika alkaa edes käsiä pesemään jollakin muullakin kuin vedellä. Tytön iho on erinomaisessa kunnossa, joten sen puoleen tuskin on hätää, vaikka en ole mitään mömmeleitä käyttänytkään.

Päiväunista Meillä alkoi eilen päiväunien vastainen taistelu :/ . Keskimmäisille pisimmille unilleen tyttö nukahti vaunuihin helposti, mutta lyhyemmille unille en meinannut saada millään. Ulos en jaksanut niille edes neitiä pukea, koska ei nuku kuin max35min. Syliin nukahti samoin tein, mutta sänkyyn en meinannut saada millään. Tänä aamun sama juttu. Reilu puolituntia taistelin äsken neidin nukuttamisen kanssa. Sylissä nukutaan, sänkyynkin sain laskettua, mutta kolme minuuttia, niin tyttö on taas hereillä, huoh! No, taistelun jälkeen päätin, että antaa olla ja valvotaan sitten :D. Max.1,5h varmasti nyt jaksaa ja sitten uusi nukutusyritys, tällä kertaa ulos. Tuossa tuo neitokainen nyt hymyilee vieressä hyväntuulisena :).
 

Yhteistyössä