TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

matamimimmi, meilla oli sama ongelma, tosin Eeva oli jo 7kg kun niita ankkavaippoja kaytettiin. Tais niissa kylla pupukin olla ankkojen kanssa.. emmaa muista. Mutta siis lapi tuli varsinkin oisin. Kaytin sen paketin loppuun paivalla ja oisin muita. Nyt meilla on 5-8kg Huggies, pitaa loistavasti vaikka on samaa kokoa kun Libero ja luulin siis etta olis jo pieni. Tosin meilla on tata kokoa se nelisen laatikkoa, varmasti ei mene kaikki. Onneks on paljon vauvoja tuttavapiirissa, voi antaa loput laatikot muille.

Nyt on Eevalla sitten hihaton body ja mekko sen paalla. Tuolla se kuolaa mekolle joka on rytyssa kainaloiden alla, mutta onpahan se body kaytossa.. :) Tanaan tapahtuu Torinon tadin maihinnousu ja silta niita bodyja ollaan eniten saatu, kauhea paniikki saada sellainen jotenkin Eevan paalle edes tanaan. En kehtais tunnustaa ettei mulla ole niille kayttoa kun ei kayteta edes paitoja. Pari saatu kylla niitakin, kai nekin vois nyt kerran paalla kayttaa, kun osaan hihattoman laittaa alle niin ei tarvii napa paljaana Eevan kulkea.

Huomasin muuten eilen, etta Eeva on lahes saman mittainen kun naapurin 1v4kk tytto! :D Ei ihmekaan etta taalla taivastellaan Eevan kokoa jos ne tuollaisia kaapioita on kaikki pienena.. Ei Eevakaan ollut pari viikkoa sitten kun 65cm, minusta ihan normimitoissa. Ei ihmekaan ettei takalaiset lapset kasva kun aiti ei syo kaurapuuroa ja vauvallekaan ei kaupasta loydy perunaa..

Mies oli muuten soitti aamulla sairaalasta ja pyysi anteeksi kun on jattanyt mut yksin, kaytti jopa mun oikeaa nimea ja kysyi odotetaanko Eevan kanssa kotona kun se palaa Englantiin. Ei se ihan jarkeva siis kylla ollut.. Mutta ensimmaista kertaa koko homman alkamisen jalkeen itkin, niin alyton se helpotus. Sen tila maaritellaan kriittiseksi viela viikko ja sen mieli on kun lasia, saattaa jarkkya ihan pienestakin. Ja saattaa menna alamakea seuraavat paivat, mutta kylla sen nyt taas jaksaa jos se on tajuissaan ollut edes sen 5 minuuttia etta sai soitettua.
 
kiloklubi edelleen kokonaisuudessaan se -6kg, kun on pitkään hissannut siinä paikkeilla ees taas. Alkuviikko lupasi kyllä jo 6,5:tä, mutta ei sitten tänään. Joku kyseli huutiksesta, itse oon käyttänyt, mutta tää mun yhteys pätkii just tänään niin, etten yritä edes vastata vielä. Kannattaa varmaan kuiteski tunnistautua ja vaatia sitä myös ostajilta tai välttää minkään omien tietojen antamista muussa tapauksessa.
 
Marmotta, kyllä varmana oli helpotus ja toivotaan että lähtisi nyt tervehtymään. Voi sun miestä kun on heti kuitenkin omasta tilastaan huolimatta miettinyt, että on jättänyt sut yksin. Varmasti tulee niin hurjasti nauttimaan sinusta ja vauvasta, kun tuosta eka selviää. :hug:

Meillä oli kanssa mekko tänään päällä. Siis tietysti ihan sisällä...kauhea ilma muuten ulkona :headwall: Ja korvissahan se oli koko ajan tai helma suussa. Mutta pakko pitää edes muutaman kerran noita mekkoja, kun kerran aina ostankin niitä.
 
Perkules tota veden määrää...olikin jo 15min ettei satanut |O

Vein pojan vaunuissa ulos nukkumaan,kun nukkuu parhaiten siellä ja ennenkaikkee nukahtaa hetkessä. Sadesuoja on kyllä vaunujen päällä,mut pitänee käydä kohta tsekkaamassa ettei huku tohon vesimäärään :/

Lenkillekkään ei oo päässyt ikuisuuksiin :kieh:

Mulla olis tänään kylppärin siivous tiedossa,ainoo mitä mun pitää jatkuvasti jynssätä,on vessat :D ..koitin tossa yhtä jätesäkkiä purkaa,missä siis noita muuttokamoja,poika köllötteli matolla vieressä ja enpähän taas huomannut kun herra pisteli sitä paskasta jätesäkkiä suuhunsa hyvällä ruokahalulla :LOL: Tietty otin sen pois...mutta toi jätkä on pistänyt vaikka mitä epäilyttävää sinne läpeensä...avaimista lähtien :ashamed: salaman nopee kaveri :whistle: Et jos tosta ei vastustuskyky parane,niin ei mistään...eipä hää kyl oo kipee ollutkaan vielä =)

Onko muiden ipanat innostunut lehdistä,siis mainokset ja sanomalehdet yms.? Kasperilla silmät alkaa kiilumaan ja mahdottomassa hurmoksessa rapistelee käsissään niitä jos sattuu saamaan käpäliinsä,pitäähän niitäkin toki maistaa myös :LOL:

No nyt rupeen tekemään täällä kämpässä jotain,kun poika kerta nukkuu....
 
Repa Lehdet kiinnostaa meidänkin neitiä :). Sanomalehdet olis ihan pakko saada suuhun, vielä ei ole onnistunut. Värikkäitä kuvia katsoo mielellään.

Marmotta Hienoa, että miehesi oli pystynyt soittaa :). Toivottavasti tuosta lähtisi paraneminen käyntiin.

Voi vitja! Naapuri alkoi kaataa puuta tms....moottorisaha laulaa ja meidän neiti vetelee ulkona sikeitä metelissä. Kuihkahan kauan?! :/

Pakko rynniä nopeesti kotihommiin, saattaa pian kuulua kutsu vaunuista. :wave:
 
Heippa kaikille!

Ihan ensimmäiseksi Edlalle ja Marmottalle suuri hali, teillä on ollut kurjaa! Toivottavasti tulevaisuus tuo hyviä asioita tullessaan!

Terveiset Thaimaasta. Reissu meni hyvin. aaoo oli loistavaa matkaseuraa, eikä palanut yhtään, eikä mistään kohtaa. Onneksi oli suht hyvät ilmatkin, eli aurinko ei porottanut ihan täydeltä terältä. Thaimaalaiset on tooosi lapsirakasta väkeä. JOka toinen vastaantulija oli ihastelemassa ja kyselemässä vauvasta ikää ja sukupuolta. Lennot meni myös hyvin, vain tulomatkalle oli baby basket, jossa sai hyvin kölliä unosia. Poika tosin heräsi aina heti, kun lentoemot kuuluttivat jotain. Tulomatkalla huomattiin pieni ylläri; ukkelin alaleuassa nököttää pieni valkoinen hampaan alku :D Onko muilla vielä moisia ilmennyt? Saapa nähdä kuinka imetyksen käy, kun hammas kasvaa...

Tänään aloitettiin puuro aamulla. Ostin heti reissusta tultua sitä kaura-vadelmapuuroa. Hyväähän se on kuin mikä. Ei edes maistu kaurapuurolle, tottuukohan tuo pikkumies hyviin makuihin liiaksi? Tuo kun saa hedelmäsoseitakin. Maissi-perunamössöä ei suostu syömään suurin surminkaan. Älytön yökkääminen heti ekan lusikallisen jälkeen.

Repa: Meillä tykätään kans lehdistä ja mainoksista. Pikkunen alkaa oikein tärisemään innosta kun pääsee niitä rypistelemään. Niistä vaan lähtee mustetta ja muutakin p---kaa, kun kaikki pitää työntää suuhun.

Ja vettä tuloo kun esterin hanurista... :/

aaoo, melkein 5 kk ja äityli
 
Olipa tullut paljon tesktiä :p mutta jatketaan samaan malliin ;)

KirsikkaTomaatti39 Kuulostipa tutulta tua miehesti sanominen :D Tiedän kyllä että olen nyt normaali painoinen, mutta kaippa mun mies on tottunut siihen mun entiseen olemukseen: Liian laiha! Muut ovat kyllä kehuneet kuinka kilot ovat hyvin lähteneet ja vatsa pienentynyt mutta mies on vaan hiljaa :LOL: ..tai on se kait pari kertaa sanonu " on sun pylly vähä pienentynyt " tai vastaavaa :D

Repa Meillä kans julia tykkää kaikista värikkäistä ledistä/kirjoista varsinkin siitä rapinasta :D

marmotta Hienoa että miehesi voi jo paremmin :hug:

Nyt taidan mennä tiskaamaan ja muutenkin siistimään paikkoja kun mulla tulee tyttö kavereita meille iltaa istumaan sopivasti mieskin on tänään iltavuorossa :) Tehdään ruokaa ja juoruillaan tietysti :saint: :LOL: Olivat kerrankin reiluja kun ajattelivat että heidän on helpompi tulla tänne kun minun ja tytön lähteä johonkin :D
 
Marmotta: Hienoa et miehesi voijo paremmin =) No onpas siellä lapset pieniä :eek:

Weiss: kyllähän se helpottas kun maito sais olla, tuosta kananmunasta ei niin isoa haittaa ole..

Mä oon jotenkin ihan pihalla ollut koko päivän en oo osannut oikeen mitään tehä kuhan vaan oon ollut.

Että mä oon paniikissa tuon vauvelin nuhan kanssa kun satuin lkemaan et yleensä kätkyt tulee flunssan jälki seurauksena..Mää on ihan paniikissa vahtinut toista..

Onko muitten vauvoilla ollut viellä flunssaa? Ihan
niin et yskiivät ym.. mä tunnen huonoo omatuntoa kun toiseen on tarttunut
 
Marmotta, mukavaa, että miehesi voi paremmin =)

Repa, mie oon ihan fanaatikko wc ja kylppärin kanssa...hinkkaan niitä kokoajan :/ ....ja arvaat, kun on vielä perheessä 6v poika....olen kyllä yrittänyt sanoo, et istualleen pissaaminen olis jees...isotkin pojat tekee niin ;) .....säästys reunat :LOL: :LOL:

Meillä Edith rypistää ja maiskuttaa leivinpaperia...ajattelin, et siitä ei ainakaan lähde mitää palasia....mut onhan se vähän tylsän värinen :(

Aaoo...me oltiin viime joulukuussa Thaimaassa...aivan ihana ilmasto ja merivesi....meillä oli myös sellaiset säät, et satoi vähän joka päivä ja oli pilvistä välillä....helpotti kylläkin...olis muuten ollut aika tukalaa....tänä vuonna taitaa reissu jäädä väliin....olis kyllä ihana päästä aurinkoon B) . Ainiin Thaimaalaiset on kyllä todella lapsirakkaita...tulivat aina jutteleen meidän 6v:lle ja multa kysyyn, et milloin vaavi syntyy...

Matamimimmi68 ja Edith 4kk :heart:
 
aaoo Okei :D Hyvä minä :headwall: :p

Siis mulla ei oo oikeasti koskaan lähtenyt hiuksia näin paljoa :'( Ja mulla oli haaveena kasvattaa vähä pitempi tukka ( nyt olkapäille ). Pitää varmaan sanoa baibai hiusten kasvatus ja leikata lyhyempi tukka! Jos koskenkin mun päähän, lähtee heti hiukset! Miettikää kun oon suihkus hyvä kun sormia näkyy karvojen seasta! :D
oliko se summer jolla kans lähti hiuksia ? joko sulla alkaa helpottaa?
 
majj, kyllä on lähteny jo monta kuukautta. Eikä ole helpottanu...varmaan sitten kun viimenenkin karva on päästä pois :headwall: Ostin tosiaan tota teho-pii&kalkki-d valmistetta, jos vaikka edes vähän vahvistais jäljelle jääviä hiuksia.
 
:wave: Majj ja SUmmer taalla mietin et jos keraan kaikki hiukset ja kehraan sitten paitalangat :LOL: luin juuri lehdesta etta joku oli keraillyt koiransa karvoja ja sit kutonut paidan.
mutta taidan Majj lailla kayda patkaseen naa ohuen ohuet lierut kun poninhantakin on kaynyt niin ohkaseksi.

Pomo soitti eilen ja tarjos uutta tyosopimusta kun meen takas toihin. ois toimisto tyota kokolaillaan eli 8-5 jobi. saas nahda otankos, meen ens viikolla lukeen tyokuvauksen.

Marmotta Kivaa etta miehes on jo paremmassa kunnossa ja muisti E;en.

nyt taaas viihdyttaan ja sitten kauppaan, joskos ostas punkku pullon
;)
 
En muista että esikoisen jälkeen olis ollu mitään normaalia pahempaa hiusten lähtöä. Mutta sillon mulla oli kyllä vaaleat hiukset ja nyt tummat. Ehkä niitä ei sitten vaan huomannu niin helposti. Noita tummia on joka paikassa.
 
Poika oli tossa tovi sitten taas hurmoksessa kun annoin rypistellä sipsipussia,ulokoapäin tietty :D On toi niitä musteitakin maistellut :whistle: Oon vissiin hiukan leväperäinen kun en niin tarkkaan kato,toki pyrin siihen ettei laittas kaikkee suuhunsa :ashamed:

Matamimimmi: Kiva kuulla että muillakin on kylppärinpesupakkomielle B) Katon aina kylässäkin vessoja sillä silmällä,et kärsiikö tohon pöntölle istua :LOL:

Flunssa ei oo vielä iskenyt Kasperiin....

Mulla on aina lähtenyt kauheesti hiuksia,vaikka syön monipuolisesti jne.mut raskauden aikana ei lähtenyt ja pitkän aikaa Kasperin syntymän jälkeenkin pysy ihmeen hyvin päässä...nyt on taas alkanut tippumaan :( Mutta kaikesta huolimatta mulla on aika tuuhee tukka,että ei oo kalju iskenyt vielä :D Karvaa löytyy kyllä joka raosta,pitkiä tummia hiuksia...

Poika viimosilla unilla,pitäis varmaan hetkeks oikaista. Sit meinasin alottaa sen kylppäriprojektin,päässään ukon kanssa puhtaaseen saunaan =)

 
Iltoja

Juu näköjään onkin hiljaista... onkohan kaikki laittaneet muksut hoitoon ja lähteneet baanalle? :whistle:

Hohhoh, nyt alkaa elämä taas tasottuu ja alkaa itekin oikeesti uskomaan et tolla tytöllä on kaikki ihan ok :) Pelot oli vaan niin kamalat.

Hirveetä huutoa ja komentelua on ollut meidän päivä, kun oon sitkeesti kääntäny likkaa mahalleen ja sehän ei siihen suostu vaan kääntyy siitä sitten hetken kuluttua :xmas:

Marmotta, olikos sun miehes iteksensä heräilly siellä sairaalassa? Eikös niiden pitäny pitää se viikon verran unessa? Siis positiivistahan tuo on, et se muistaa sut vaikka nyt maan ja kaupungin väärin muistikin, niin toi kertois et aivot olis kohtuu kunnossa :) Tai no, en mä mikään lääkäri ole, mut maallikon korviin kuulostaa jeessiltä.

Repa ja Matami, mäkin oon kylppäri/vessafriikki, ennen kaikkea pitää joka paikassa tsekata vessan kunto. Julkisissa en käy kuin äärimmäisen hädän iskiessä. Mä oon kiertänyt lukuisia kertoja autolla eurooppaa ja nähnyt semmosia vessoja taukopaikoilla joita ei kuvittelis olevan olemassakaan. On jääny aika pahat traumat :D

Ai niin, eilen tyty mitattiin (kai nyt sit 5kk-mitat) ja mitat olivat tasan 6,5kg ja 62 cm, pipoa en muistakaan. Hassua miten toi paino on nyt lähtenyt tasaantumaan, kuukaudessa tullu vaan 400g lisää ja ku aiemmin parissa viikossa tuli kevyesti se 800-1000g. :/

Huutonetistä
, juu mä olen huudellut. Viimeisin on aivan ihana Hello Kitty hoitolaukku :) Ihan mieletön :)

Jaa-a, pitäisköhän sitä alkaa toimimaan. Nukutin typyä tuossa vähän ennen viittä meidän sängyssä ja herättiin sitten molemmat puoli seittemän. Mä vaan kirosin siinä mielessä ku neiti alko kitiseen siinä vieressä, et on se kumma ettei se meinaa nukahtaa. Sit katoin kelloa, et hups... :xmas: Mulla olis eilisellä pvm:llä oleva hylamaito tuolla jääkaapissa ja aattelin, et jos siitä ei tuu laskuvarjojääkäreitä lavuaariin, niin voisin tehä vaik pannarii :p

Aamulla oli tullut viesti et pieni neitonen oli ystäville syntynyt viime yönä. Sitä ipanaa oli väännetty melkein 40 tuntia ennenku oli viety leikkuriin :O Huhhuh sillekin!

et näin, Edlis ja likka melkein 4 päivää vajaa 5 kk
 
Käytiin tänään tytön kanssa 3+1 päivillä tsekkaamassa mitä tarjontaa olis, mutta mitään ei tarttunu haaviin, paitti ruokaa. Sit kun oltiin lähössä pois, niin sataa tihkutti vettä ja minähän sitä sateenvarjoa aukaisemaan. Noh, sepäs ei halunnukaan aueta, niin tyrkkäsin sitä varjo-osaa ylöspäin sellaisella voimalla, että peukalo osui johonkin terävään kohtaa varjon sisäpuolella ja kynnestä lähti pala pois! :/ Ei yhtään naurattanu siinä vaiheessa, hieman kipeäkin on. Ja vielä ulkoreuna, taatusti kaikki osuu siihen! Pitkä sepustus... Mutta olkoon! Niin ja paras juttu tässä on se, että eipäs sitä varjoa sitten tarvinnutkaan kuin about 50 metriä!!!!!! Prkl! :kieh:

Kirsikkatomaatti: hyvä heitto noista rinnoista! :LOL: Joo, aikamoinen näky varmaan olis jos olis sellaset jojorinnat!!! :LOL: :eek: Samma på här, eli jos vaunuista/sängystä kuuluu ilakointia, niin silloin noustaan mut jos on vielä uninen/unisen oloinen/ikkasee niin sitten tuttia vain.

Hiuksia täälläkin lähtee :wave: , etenkin kun laittaa niitä, siis niinku kaupunkikuntoon.

LC: miten sun ranne/ranteet? Saitko mitään apua niihin? Oot varmaan kertonutkin, mut on menny ohi....

Matami: meillä kyllä täällä on vielä myynnissä niitä Liberon pupu-vaippoja eli sitä nro kolmosta. Ostin jemmaan tuota kokoa kolme pakkausta ja seuraavaa kokoa kolme pakkausta sittarin mammuttipäiviltä. En mikään hamstraaja kuiteskaan ole... Noh, anoppi toi vielä kolme pakkausta lisää sitä neloskokoa. Riittänee vaipat lähemmäs joulukuuta. Onneks sain ne piiloon, etteivät ole keskellä lattiaa...

:hug: :hug: kaikille ketkä tarvii ja tsemppiä vaikeuksien edessä. Kyllä asiat selviää ja kyllä se aurinko risukasaankin paistaa. Päivä kerrallaan etiäpäin, omalta isältä sen oppineena.

Tulipas pitkä tarina. Toivottavasti yö menee hyvin, kun typy ei tehny kakkaa koko päivänä... Nyt illasta paukutteli jonkin verran.

Heinuli & Alisa
 
Hiuksista, piti vielä laittaa, et juu täällä kans on sulkasato. Kohta näyttää kuontalo samalta kuin kanalinnun pyrstöpuoli :D

Ja nukkumisesta, mä voisin nukkua kellon ympäri ja tää väsymys on tullut sen jälkeen ku lopetin imetyksen. Jaa-a, mulla minipillerit käytössä, mut pitäisköhän varmuuden vuoksi hommata testi koska myöskään täti ei oo käyny täällä vaiks imetys loppu elokuussa :whistle:
 
weiss
Iltaa..
Täällä on ollut aika hulina päivä ja aattelin tulla kuitenkin viellä kertomaan niiden allergia rastien tulokset. Äimän käkkyränä kuuntelin lääkäriä puhelimessa, joka tyynesti ilmoitti, jottei meidän pojalla ole mitään allergioita. Kokonais Ige:kin oli normaali. Meinasin pudota tuloksista pyllyn päälle sen verran äimänä olin :eek: .. No, se oli se hyvä uutinen ja toki jollain lailla helpottaa, ainakin huoli allergiareaktioista. oireiden perusteella sitä piti kyllä ihan itsestään selvänä, että kyse on allergioista, kuten esikoisellakin. Mutta se toinen puoli.. :( meiän pojalla on vaikea atopia, johon hän reagoi myös ruoka-ainein. Eli ruokakokeilut jatkuu ja ruokavaliosta poistetaan aina ihottumaa aiheuttavat ruoka-aineet. Vaikeaksi tuon atopian tekee se, kun pojalla tulee ihottumaa myös päähän, eli on ihottumassa päästä varpaisiin. Tällöin hoitoa annetaan sairaalassa, eli jos ihottumaa ei saada kotona kuriin, on edessä hoitojakso osastolla. Nyt ootellaan sitten kutsua ihotautien puolelle.. Että elämä tästä tuskin kauhiasti helpottuu.. tiiän ite atoopikkona kuinka kauhiaa se kutina pahimmillaan on, joten eessä monia monia monia unettomia itkusia öitä. :( Silti, täytyy aina muistaa, jotta pahemminkin voisi asiat olla..
Tuli tuosta vaan mieleen vasta nyt, että mistäs ne suolioireet mahtaa johtua??? Vai onko koko keho sitten niin sekaisin pahana kautena, että reagoi kaikella kaikkeen?
Mutta nyt nukkumaan.. Öitä! |O
 
weiss: No hyvä, ettei ollut allergiaa, mutta ikävää tuo atopia :hug: Meillä on kans pojalla ihottumaa päässä, selässä ja jaloissa, mutta oon vaan ajatellu, et sillä on kuiva iho :eek: Missä se raja sit menee et pitäs huolestua ja pyytää lisätutkimuksia? Apua...

Hiuksista: Lähtee ja tukoittain! Rupes lähtemään pari kk sitten ja jatkuu edelleen. Viemärikin meni ihan tukkoon ja tyhjennettiin se just. Siis suihkun.

Yöt on meilläkin edelleen levottomia, mutta johtuu varmaan nuhasta tällä hetkellä. Yskii aina välillä ja siihen herää. Eli joo, nuhaa on, jo toista kertaa. Mä puolestani kärsin just tuosta Jennin mainitsemasta asiasta eli huono omatunto, kun imetys ei onnistunu ja poika on jo noin pienenä nuhassa :'( Mietin vaan, et olisin voinu yrittää enemmän ja olin laiska, osaamaton, huono jne jne. Syyllistän itseäni aika paljon tuon asian suhteen, vaikka tiedän lähipiiristä, et ei se täysimetyskään varma suoja ole. Kaverin 6kk täysimetetty vauva on jatkuvasti kipeänä. Niin ja siltä me tuo meidänkin nuha saatiin, kun tulivat babybioon vaikka vauva oli ollut vielä kuumeessa edellisenä päivänä!! Viereen tulivat istumaan enkä jotenkin kehdannu sanoa, että menisitte kotiin paranemaan. Olis vaan pitänyt. HARMITTAA.

Hassua, että tähän aikaan vuodesta vielä ukkostaa. Jännää :)
 

Yhteistyössä