TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Meillä mittari näytti +11 kun vein pojan ulos ja pistin hänelle vaan bodyn ja puolipotkareiden päälle sellaisen paksuhkon fleesepuvun jossa kädet ja jalat kiinni käännetyt ja pipon päähän. Nukkuu nyt vaunujen toppapussissa/pehmeässä kantokopassa. Toppahaalariin ajattelin siirtyä kun aletaan lähestyä nolla astetta. Täytyy kohta mennä kokeilemaan tuntuuko kylmältä. Eilen poju veteli samalla varustuksella 3,5h päikkärit klo 15-18.30 sit oli pakko käydä hakemassa sisälle kun alko jo ulkona hämärtää ja viiletä :D

Meillä ulkoillaan liinassa ja kantorepussa naama eteenpäin hereillä ollessa joskus myös rattaissa. Meillä Britaxin rattaat jotka olis 6kk-> mut olen niitä jo muutaman kerran käyttänyt kävelyretkellä kun poika on hereillä. Hauska katsella kun kaveri on niin kiinnostunut kaikesta etenkin puut ja tippuvat värikkäät lehdet on tosi jees! Niitä jaksaa tuijottaa pitkän aikaa :D

Soseita olen saanut tehtyä bataatista ja kukkakaalista. Maissin olen ostanut kaupasta. Ens viikolla ajattelin kokeilla jonkin hedelmän et sais pikkuinenkin vähän makeaa elämään :D
 
summer: Hö, älä ole harmissas. Ihan yhtä hyviä ja etenkin vitaminoituja ne valmiitkin on! Mä olen tosi kova laittamaan ruokaa ja tykkään leipoakin. Mut ruuanlaitto on se mun juttu! Teen meille kaiken ruuan itse ja melkein joka päivä väsään jotain. Tietty välillä tulee tehtyä ruokaa mistä riittää useammallekin päivälle. Varsinkin sunnuntaisin tehdään patoja tai laatikoita, joista voi sit nopsaan syödä viikolla. Mut nyt tekis itseasiassa mieli suklaapiirakkaa, jota en oo tehny aikoihin... Nam.

Vilma:
Meilläkin tuolla ratasosa jo kutkuttelis... Äh, pitäsköhän meidänkin ottaa se jo käyttöön? Poika ei hereillä ollessaan viihdy juuri lainkaan vaununkopassa, kun eihän sieltä mitään näe. Ja onhan noissa rattaissakin se alin asento melkein makaava et ei kai se selälle mitään tee? Hmph.
 
Naukuri, oon vaan yleensäkin niin kateellinen ihmisille jotka rakastaa ruuan laittoa. Laitan kyllä ruokaa joka päivä, koska on pakko. Muuten en varmana olis keittiössä.
Ratasosa ollut meillä jo kauan käytössä. Sillai yhen pykälän ylöspäin siitä makuuasennosta. Ei muuten mene kauaa, kun voi jo laittaa syöttötuoliin ja oppii itekin istumaan ilman tukea. Sitä onkin ootettu. =)
 
PP tervetuloa takaisin ja onnittelut ok talosta!!

Rakastan myös leipomista ja ruoan laittoa,nyt vaan hiukan hillitsee intoa kun ei tuohon munaan ja maitoon saa itse koskea :ashamed: Mutta toivon että pojalla ei oo allergiaa ja saa kohta taas läträtä niiden kanssa =)

On aika haasteellisia noi aamuunille pukemiset,kun vein pojan unille oli siis +2 ja kun hain +10 :eek: Vähän oli kuumissaan siinä kohtaa :ashamed: Mutta miten lie pukis sitte että olis hyvä |O

Poitsu nukku nyt pitkät toiset unet,joten klo 18 jälkeen lähtään iltapesuille tälläkertaa... saas nähä miten käy =)
 
Itse tykkään enemmän leipoa ja kun laittaa ruokaa :p vauvan soseet on nyt ainakin tässä vaiheessa vielä helppo itse tehdä, sittenkun saa alkaa antaan paloja ruuan seassa, saa nähdä jaksanko/osaanko enään itse tehdä :)
 
majj: Meilläkin mennään vielä päikkäreille vaikka yöunillekin mennään jo seiskan jälkeen :) Poika ei jotenkin jaksa illalla niin hyvin ku päivällä ni pienet päikkärit otetaan 17:30-18:00 +-15min ja heti unien jälkeen aloitetaan iltatoimet. Seiskalta onkin sit jo melko valmista kauraa petiin. Hämäriä nää vauvat...
 
Meillä ollaan kanssa vikoilla päikkäreillä. Viideltä koitan viimestään vikoille saada. Ens yön koitankin sitten nukuttaa omassa sängyssä. Eli |O valmiiks jo.
On muuten kauheen hankalaa tän ikäsen kanssa kyläilyt ja muut. Kun ei päivässä kerta kaikkiaan ole aikaa millon voisit lähteä kylään...aina jäis jotkut unet välistä tms. Illat vasta huonoja aikoja oliskin kyläillä...on jo niin väsy ja jos väsyy yli, niin sitähän ei sitten saa kirveelläkään kukaan enää nukkumaan. Näiltä unilta kun herää, niin ei kanssa jaksa kauaa valvoa ja käy yöunille...niinkun teilläkin Naukuri.
 
Meidän neiti taitaa sitte olla oikea kuuma-kalle. En voisi ajatellakaan että pukisin hänelle tuon verran vaatteita ulos kuin teistä moni pukee. Nyt lähinnä päällä on ollut body&sukkikset/potkarit+ äitiyspakkauksen kevyt vanupuku+ pipo+ tumput. Peittoa ei voi vaunuihin vielä ajatellakaan, noissakin neiti tuppaa vielä näinäkin aamuina hikoileen ja sitten loppuu uni ja tulee känkkäränkkä. No lapsethan on aina erilaisia =)

Soseista a että tuli hyvää bataatti ja porkkana sosetta kun tänään kypsensin leipomisen jälkeen ne uunin jälkilämmössä foliossa. Aivan mielettömän makeita! Ihan kuin jälkkärisosetta.

Me kokeiltiin vaunujen ratasosaa noin kuukausi sitten mutta ei vielä onnistunut. Tää meidän prinsessa kun on sen verran hentoinen ja pikkiriikkinen että oli liian pieni siihen vielä. Harmi sinällään kun olis kivempi työnnellä neitoa niin että hän näkisi jotain ympärilleenkin.

Meillä on illalla nukkumaan meno aikaistunut. Ennen neiti nukahti yöunille lähempänä 21. Nyt ollaan nukkuvalmiita jo viimeistään 20.00. Äiti hieman tuo harmittaa kun olen aamu-uninen ja aamu herätykset on vastaavasti aikaistunut...no mutta ei tuo 7-7.30 nyt niin paha aika ole herätä, ei pidä valittaman. Olen kyllä noihin aikoihin jo itse ollut hereillä mutta tykänny nautiskella aamupalan rauhassa ennen neidon heräämistä...
 
Majj: seilaa nyt iltapesuille lähtö tossa 18-20 välillä,riippuu nukkuuko poika kahdet vai kolmet päikyt. Meillä ei onnistu laittaa samantien yöunille =) Hassua kun kaikilla niin eri rytmit ja vauvoilla tavat :D

Jenni:Lapset on todellakin erilaisia :eek: Kävi kummityttö kylässä 8kk vanha ja hällä täys toppapukuvarustus ja kuoman talvilenkkarit jalassa,asteita 10 :p Tyttö on aikamoinen vilukissa... =)

Summer,"ihanaa" että joku muukin valittaa tota kyläilyn hankaluutta. Meillä kanssa mahdotonta säätöä aina jos johonkin mennään...ei saa olla liian väsy eikä päikkäreiden aikaan,kun poika vaan ei nuku kuin vaunuissa,eikä muuten nuku vaunuissakaan välttämättä vieraassa paikassa,ellei lenkille lähde. Sitten kun jaksaa hereillä ton 2.5h,niin sekin rajoittaa... ja se että kun vaunuilla lähtee pitää aina mennä päikkäri aikaan ja mulla ei oo ajokorttia :headwall: Noh,kohta kun pääsee ottamaan rattaat käyttöön niin tilanne helpottuu,kun niissä voi nukkua sekä olla hereillä...toivottavasti :saint:

Ja sitten Repan nukutus-osioon osa 100000ja risat...Tapahtui jotain ennenkuulumatonta :eek:
Poika nukahti ilman apuja :eek: :eek: Varmaan täysin uniikki tapaus,mutta silti :eek: Normisti kun joutuu tapputtelemaan ja silittelemään ja kääntämään kyljelle...ehkä ottamaan syliinkin jos oikein äityy. Nyt herra jutteli itekseen ja veivas ja yritti pynkää kylelleen,ja "käveli" pinnojapitkin,sänky vaan heilui (keinutassut) kunnes tuli hiljaista :D Istuskelin sängyn laidalla ja seurasin äimänä tapahtumia =) Nukahti tunti sitten ja äsken kävin laittamassa tuttia. Saas nähä miten yö menee...varmaan entiseen malliin.

Nyt öitä siskot :wave:
 
Repa ja summer: Juu, saman "ongelman" kanssa täälläkin painitaan. Taisi viime viikolla ollakin siitä Marimintin kanssa jo juttua. Eli lähteminen on hankalaa. Jos lähden vaunuilla, niin yleensä tilanne on ok. Sinne nukahtaa melko hyvin joka paikassa. Mutta kun eihän joka paikkaan voi mennä vaunuilla! Tai mä en ainakaan täällä pk-seudulla kertakaikkiaan rupea bussilla suhaamaan ystävien luo kaffelle, jos joutuu vaihtamaan useamman kerran kulkuneuvoa. Ja auto taas... Noh, lyhyet matkat ok, mutta jo 20-30min saattaa aiheuttaa superhuudon. Ja jos ehtii nukahtamaan niin herää kun nostan kaukalon rattaisiin :| Ja missään hälinässä tuo pikkumies ei kyllä nuku. Tai ehkä 20min, mutta sit herää. Ainoa pelastus nykyään on, että päikkyjä on neljät päivässä, niin yksien sekaisin meno ei haittaa koko päivää. Mut niinpä meillä hoidetaankin menot JOKO ap TAI ip. Mut ei molempina, muuten on pakka ihan sekasin! No ei nyt hirveästi ole menoja jäänyt väliin, mut iltaisinhan me ei voida mennä minnekään koko porukka, kun uniaika koittaa... ;)
 
Iltaa, vihdoinkin rauha maassa ja Idols pyörii taustalla :)

Vaatteista
, kyllä meidän kuumakallettarelle riittää varustuksekse samat mitä matamin muksulla eli body, pöksyt, sukat, tumput, pipo ja haalari ja kovin on niska lämmin. Mä luulen muutenkin et tuo on tyytyväisempi nukkuja ku on pikkasen viileempää. Sit laitetaan siihen päälle fleecepeitto. Eirsbärchenin aattelin hommailla jahka sellaisen saan tilattua :)

Eipä taaskaan tullut rokotuksesta mitään tytylle, ihan normaali ittensä tuo on. Oottelin koko eilisen illan mut ei. No hyvä näin :)

Mä olen Gracon rattaissa tyttöä pitänyt nyt muutaman kerran sillai keskiasennossa, et pikkasen näkee eteenpäin. Mut eipä tuo valita vaikka olis makuuasennossakin :/ Kohta kuitenkin on aika alkaa istuttaan syöttötuolissa, niin eiköhän sitä voi jo pikkasen nostaa :) On alkanut jo istumista testauttaessa jopa laittaa kättä tueksi jos meinaa kaatua :D
 
jep, vauvat on tosiaan erilaisia, toiset hikoilee enempi ja toiset on vilusempia..

summer: jep, mä tykkään häärätä keittiös ja kokeilla uusia reseptejä. en mä mikään kokkikolmonen ole mut yritys hyvä kymppi :D viikonloppuna tuli leivottuu pakkaseen monta pussia korvapuusteja, nam

meil tyttö meni yöunille jo 18:25 mutta oli pitkiltä unilta herännyt 13:20 ja nukkus ton 5h aikana vain 15min pätkän eikä suostunut nukahtamaan enää päikkäreille myöhemmin, yritettiin kyllä mutta kirkuhuusi kolme varttia niin ajateltiin sit suosiolla aloittaa iltatoimet ja annoin vellin ja sen jälkeen tyttö nukahti unille helposti. ans kattoo mihin aikaan aamusta herää..

 
Jessus, mika nukutusurakka takana taas. Ja viela kerran edessa tanaan, ei toivoakaan etta E nyt jo olis younilla.

Tein tanaan itse sosetta persikoista ja paarynoista jotka ihan omin pikku katosin kavin keraamassa yhdelta luomutilalta. Varmasti oli parempaa kun kaupasta ostettu, vaikkei Eeva mitenkaan tajunnut maiskutella entista kovempaa. Oletin kylla etta niin olis kaynyt.. Seuraavan kerran kun annan sita sosetta, mainostan vahan kovempaa mista se ruoka tulee, jos sitten tajuais aiankin esittaa etta maistuu paremmin.

Hiirista ollut puhetta.. uskallanko sanoakaan, etta mulla oli hiiria lemmikkina vuosikaudet. Hiiret oli ihania, tosissaan niihin ehti aina kiintya niiden lyhyen elaman aikana. Parhaimmillaan niita oli 7, koko ajan useampi kuin 2. Tosin se ero lemmikkihiirissa ja kutsumattomissa vieraissa, etta lemmikit viettavat yota omassa terraariossaan eika ties missa. Ja muutenkin saa itse paattaa mista ja milloin haluaa hiirensa loytaa.

Eeva on ruskettunut! Se on joka paiva vahintaan 3 tuntia ulkona ja vaikka aina auringossa onkin harso rattaiden edessa, kai se sen verran saa aurinkoa sen lapi. Ja otan harson pois jos aurinko ei paista kasvoihin, muuten E hermostuu kun ei nae mitaan. Silloin kai heijastuu sitten tiesta ne sateet. Onneks olen tajunnut aina laittaa aurinkovoidetta niin ei paase palamaan. Enka kylla tieda voiko tahan aikaan vuodesta enaa palaakaan, edes taalla. Ei vaan mene jakeluun etta on jo lokakuu, taalla on paivalla viela pitkalti yli +20.

Huomenna Eeva paasee katsomaan isaansa! Meilla on lounastreffit puutarhassa, sisalle ei vauvoja saa vieda.
 
Ajattelinkin että varmana löytyy muitakin tuskailijoita kyläilyjen kanssa. Meillä rajottaa sekin että vien isompaa hoitoon ja hinkkaan jo sen takia kaks kertaa päivässä 10km ees takas :/ Ja aina yleensä joudun tytön herättämään mukaan.. Sitten kun oot hakenu isomman takas ja oot jo ajellu ihan kauheesti, niin ei kyllä enää huvita lähteä ajamaan tota väliä.

No, päätin että tästä lähtien nukutan tytön omaan sänkyyn iltasin ja aletaan treenaan siellä nukkumista. Sinne se sit onneks nukahtikin, mutta saas nähdä miten kauan siellä nukkuu...se tuntuu tajuavan unissaankin, että hei mä oon väärässä paikassa :eek:

Heipat ja huomiseen :wave:
 
Edla-mamma, mä kattelin tänään täältä netistä juuri noita Eirbärchenin pusseja...mut en tiedä pitäisikö tilata se pieni vai suuri koko :/ ??? Mistä firmasta aiot tilata....vähäisiä hintaeroja näytti olevan....

Nyt pitää lähtee antaa tytylle iltatisua...jos neiti sitten kävis pikkuhiljaa yöunille.....toivon ainakin, kun itse alan TAAS olla ihan sippi....tyty on virkeämpi nykyään iltaisin kun äippä :LOL:
 
Matamimimmi ja Edla-mamma: Meillä on se isompi Eisbärchen käytössä. Ollut jo heti toukokuussa :D No, kesän se oli tauolla, mutta heti syyskuusta sen taas kaivoin esiin. Siihen mahtuu kuulemma vaikka 2-vuotiaaksi asti! Siinä on valjaiden reiät selässä, joten sopii hyvin rattaisiinkin. Meillä on musta, jossa on harmaa fleecevuori. Aivan ihana kapistus!!! Ollut nyt vaunun kopassa, mutta siirrän sen sitten rattaisiin kun niihin vaihdetaan. Ja sen pussin alaosa on sellasta helposti puhdistettavaa materiaalia eli kurakenkien sotkut saa pyyhittyä pois. Itse ostin Vekaravintistä viime keväänä, kun meillähän ei ole sitä äp-makuupussia lainkaan. Suosittelen :heart:

summer:
Joo en mäkään jaksais tuollasten reissujen jälkeen enää mihkän ihmeempiin paikkoihin kahden lapsen kanssa lähteä! Nyt kun on vaan yksi, niin on sentään vähän helpompaa.
 
Ava meinasi tanaan tukehtua puuroon. en edes tiennyt, etta puuroon voi tukehtua. tytto hihkaisi puurot henkitorveen. aidin ja isan niopealla toiminnalla tilanne laukesi siihen, etta tytto oksensi puurot paalleni. kylla oli ikava tilanne ja vielakin sydan lyo tuhatta ja sataa. kaikkea sita voi vauvojen kanssa sattua. :$ onneksi selvittiin saikahdyksella.

peitosta voiko peitto olla vauvalle vaaraksi, kun alkaa liikkumaan oisin enemman? meilla oli alkuun unipussi, mutta Ava nukkuu peiton kanssa paremmin. en jotenkaan osaa ajatella tuon peiton olevan suurin riski, mutta pitaisiko siirtya unipussiin takaisin.

marmotta kiva, etta Eeva paasee isaansa tapaamaan. mukavaa reissua teille. onko miehesi parempaan pain?
 
Marmotta: Ihanaa kun saat tuoreita hedelmiä ja vielä luomuina! *kade* Tein tänään mistäliepersikoista ja jostaintulleistapäärynöistä sosetta pojalle. Tosin kelpas sekin :) Omenat sentään oli kotimaisia. Kiva, että pääsette tapaamaan perheenä. Toivottavasti miehesi on päivä päivältä parempaan?

katrinainen: Hui! Onneksi ei käynyt pahemmin! Suojelusenkelit mukana :) Meillä on peitto käytössä. Masullaan nukkuvalle ikiliikkujalle en vois kuvitellakaan unipussia. Mutta mä en koe peittoa mitenkään "uhkaksi". Ja voihan vauvan laittaa nukkumaan jalat jalkopäätyyn "kiinni" (pää siis keskellä sänkyä ), niin ettei pääse luimuilemaan niin hyvin peiton alle? Meillä tää toimi hyvin silloin, kun poika vielä nukkui selällään. Mutta kyllähän moni kokee unipussin ihan ehdottoman näppäräksi.

Mä en saa nyt itselleni mistään seuraa huomiseks :( Mies on illan poissa ja koitin saada edes päiväsaikaan itselleni äitikahvitteluseuraa, mutta kaikilla on jotain menoja jo. Plaah. En oo oikein koko viikkoon nähny ketään äitikaveria. Tai muitakaan kavereita. AIKUISSEURAA kiitos!!! :D Tai muskarissa aina hetken näkee, mutta sillai et vois vaan kälättää :D Kälätän sitte pojalle... Rassukka.
 
Matami, juuri samaa isompaa aattelin mistä tuo naukuri puhui, siis siitä et menis vielä ensi talvena jos suostuis vaikka rattaisiin vielä nukahtamaan. Babystylestä aattelin tilata, siellä on tarjous 36?, mikä oli edullisin minkä löysin. Toki kuuntelen jos jostain muusta olet vielä halvemmalla saanut. Stokkallakin kuulemma noita on, mut ei oikein hullujen päivien aikaan sinne viitti tunkea kysymään mitään noista.

Katrinainen, johan teillä on iltainen puurodraama :eek: Näköjään voi puuroonkin tukehtua. Sit tosta peittojutusta, en mä usko et mitään voi enää tässä vaiheessa käydä kun lapsi liikkuu jo ja ainakin meillä likka osaa ottaa ite naaman edestä kaiken pois jos alkaa ahdistaa. Unipussia suosin sen takii ite, ku neiti on mahoton potkimaan peiton pois päältään ja sit on jalat pinnasuojan yläpuolelta pinnojen välistä seinässä kiinni (siis ihan oikeesti!) :ashamed: Makuasia siis musta :)

Naukuri,
mä olin tänään kanssa ihan hukassa, et missä mun kaikki kaverit luuhaa. No sit mä lähdin hulluilee ja onneks yksi mammakaveri sit soitti ja tuli kahen muksunsa kanssa sit sinne ja kahviteltiin nopeesti. Tätä samaista keinoa aattelin huomenna noudattaa jälleen kerran. Mutta ostin hulluilta tänään 4 bodya kokoa 68, sekä muumilautasen ja -lusikan. Taikamukit oli loppu :( Kotiin vähän saippuoita tarttu mukaan sekä mausteita ja muutama juusto herkusta. Siinä oikeastaan kaikki. Huomen aattelin käydä kattoon niitä gorekenkiä itelle. Jotkut kävelykengät tarttis :D

Että tällasta!
 
Huomenta

Meillä pojat katsoo pikkukakkosta joten kerkesin selailla teidän jutut läpi.

Katrinainen: Kaikkea sitä voikin sattua mut onneksi selvisitte säikähdyksellä. En tiiä mistä johtuu mut mulla itelläni on sellanen kurkku et meinaan tukehtua aina viellä aikuisenkin vaikka mihin ja sit on kauhee rykiminen.. se on niin kauheeta et voi pikku Avaa

Unispussi: Tällaiselle hysteeriselle mammalla oikein oiva keksintö, mut esikko makasi peiton alla ja ei kyllä alle jäänyt ja osasi heittää pois jos ahisti.

Heh meidän pojalle on mennyt pakki päälle..ennen meni eteen päin nyt taakse :D Hassua arvatkaa kiukuttaako isäntää kun isoveikan lelut vaan menee kauemmaksi ja kauemmaksi.

Marmotta onpas ihanaa et Eeva näkee isänsä

Tiedättekös et mulla on kyl tunteet ihan pinnassa vielläkin mä olin saikulla ja näin et yksi isä tuli hakemaan perhettään kotiin sillä oli istuin ja vauvan kamat mulla meinasi päästä itku liikutuskesta hän viellä kauhean tarkasti katsoi meidän poikaa... =)

Rauhattomat yöt senkun vaan jatkuu...noin 5-7 kertaa herätään ja äiti on ihan poikki..Jännä asia et poika ei ryvi yöllä mutta aamulla sit kauheesti..Tänään mennään kattoo vauvaa et varokaa vauvakuume höpinöitä sit huomenna :D :heart:
 
Täällä on kanssa nuo tunteet pinnassa harvase päivä. Ja "kiusaan" vielä itseäni katsolamma Nelosen Sairaala ohjelmaa. Joka ikinen kohtaus sieltä vastasyntyneiden teholta TAYSista saa mut itkemään. Jotenkin palaa niin elävästi muistot mieleen siitä kun Neea oli pikkiriikkisenä siellä. Nyt vaan on enää vaikea muistaa kuinka kamalan pikkuinen hän olikaan... Ja eilisessä jaksossahan ne näytti kun uusi vauvva tuotii sinne osastolle Minigrip pussissa, niin tehtiin meidän Neeuskallekin. Muistan kun mies sanoi siinä leikkaussalissa mulle että ne laittoi meidän tytön minigrip pussiin... En ollut uskoa, mutta niinhän ne teki =)
 

Yhteistyössä