TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Henki-maailmasta: Minulla on käynyt henki luonani viime syksystä alkaen. Ei hän usein käy, mutta silloin tällöin. Se tuntuu kanssa mielenkiintoiselta kokemukselta. Tulee sellainen outo - viileä tunne käsiin ja kasvoihin. Ensin se alkaa naamasta - hän nähtävästi silittää naamaani ja kun ojennan käteni - hän nähtävästi tarttuu siihen, käsikin muuttuu oudon viileäksi. Ei minua silti pelota. Olo tuntuu ihan turvalliselta.
 
Hmm kummituksista en oikein tiedä mun kantaa niihin, mutta mun erittäin vilkkaalla mielikuvituksella pystyn kyllä kuvittelemaan kaikenlaista, ja joskus tuntuu että uskonkin mun mielikuvituksen tuotoksiin :D

Yö meni 2 syötöllä JEE! :D + parit tutin laitoit mutta kuitenkin, itse jaksoin nousta sängystä jo reilu tunti sitten, mikä on harvinaista ja tyttö on vielä yö unilla! :p

Ompas ulkona harmaata! Mitä puette lapsillenne ulos kun on vain +5 ?Mulla on ollut tähän asti pitkähihanen body, sukkikset ja toiset housut päällä + sukat ja ulkovaatteista syyshaalari, villasukat, vähän paksummat tumput ja sellanen vähä paksumpi fleece pipo.

Maj ja julia tänään 4kk :)
 
Huomenta! Me on oltu viikko flunssassa ja kohta mä revin pelihousuni. Kävin just viemässä pojan ja naapurin Masalaan, kun junat ei kulkenu. Yskin vaan edelleen keuhkojani pellolle. Ukkelilla on toki sairaslomaa, jotta pääsee nukkuu omassa kämpässään, jihaa. Toi 3v alkaa just parantua, on entisessä vauhdissa löi nenänsä lattiaan.

kriisi ja räkä-Anna 4kk
 
niin tuosta kummituksesta mieheni on toissa markkinointipuolella yrityksessa, joka toimii yli 100 vuotta vanhassa talossa ja itse kaupungin osa on yli 1000 vuotta vanha. kun heidan firmansa muutti, niin olin muuttoapuna ja yhtena yona olin yksin liiketilassa kun muut olivat viela toisessa liikkeessa. mulla oli jotenkin omituinen olo koko ajan, ei epamielyttava, mutta omituinen. Olin ihan varma, etta kuulin askeleita ja menin tarkastamaan kuka oli paikalla, soitin jopa miehelle, etta pilaileeko han kanssani kun ketaan en loytanyt. ainoastaan stereot jotka olivat menneet itsellaan paalle. myohemmin kuulin liikkeen siivoojalta, etta han oli kaksi kertaa luullut nahneensa jonkun siina kohdassa missa aanet kuulin. Lisaksi heilla on liikkeessa ongelmia kun halarit saattavat alkaa huutamaan keskella yota ilman etta liikkeessa on ketaan. Securitakselle on tullut useita halytyksia puolen vuoden aikana ilman etta halytyksen laukaisijaa on loytynyt. Lisaksi valilla aamuisin saattaa liikkeessa olla valot, musiikki paalla ym. ja aina viimeinen lahtija on varma ollut, etta kaikki on ollut suljettuna. No eilen sitten liikkeessa kavi henkiparantaja, joka sattui olemaan yhden tyokaverin ystava ja tuli sinne siis ilman, etta kukaan kutsui aaveita karkoittamaan. han oli heti ovelta ilmoittanut, etta taalla on henkimaailman elamaa ja etta han mielellaan tulisi kaymaan joku yo. Oli viela kysynyt, etta onko liikkeessa ollut elektroniikan ja halytyslaitteitten kanssa ongelmia. no nyt sitten jannitetaan taalla, etta mika kummitus sielta loytyy. onneksi ei itse siella tarvitse olla toissa. :eek:
 
Huomenta.

Aamu ajelut suoritettu. Ja sitä jonkun aikaisemmin mainitsemaa jännitysmatkailua samalla. Siis bensa oli vähissä, kun en illalla viitsinyt lähteä tankkaan. Aamulla mietin sit missä järjestyksessä homat hoidan siis ensin tyttö eskariin ja tankkaus vai toisinpäin. Vein sit tytön ensin ja tankkasin vast sitten. Onneksi riitti ihan hyvin, kun matkalla tuli vast mieleen, että toinen koiristakin tunki itsensä mukaan eikä sillä ollut edes pantaa kaulassa :)

KirsikkaTomaatti: Meillä kans tulee noita kavereita sisälle. (tänä syksynä en ole vielä onneksi kuullut). Käytetty ollaan sekä elektronista korkoitinta että niitä baareja. Elektronisen kanssa tuli tunne, että tottuivat siihen. Meillä koirat ei piittaa moisista kavereista.

Eilen kävin pitkästä aikaa kasvihuoneella tarkistamassa onkon vielä satoa jäljellä. siellä on koko kesän ollut saaveissa kasteluvettä lämpeämässä. Nyt oli yksi pieni karvainen siimahäntä hukkunut sinne. Ei auttanut muu kuin retuuttaa koko saavi pihalle ja kipata pellolle. En varsinaisesti pelkää noita pikkuvipeltäviä, mutta silti jotenkin tuli epämiellyttävä puistatus.

:wave: Poika kääntyi äsken ensimmäisen kerran ihan ilman apua vatsalta selälleen.

Hiuksia lähtee edelleen. Äitini lohdullisesti muistutti, että 6kk kohdalla tavallisesti loppuu :) Vielä olis siihen matkaa lähes 1½kk. Pitäisköhän käydä vielä lyhyemäksi leikkaamassa. Mä leikkautin kesäkuun lopulla lähes puolet mitasta pois.

Jossu & K reilut 4½kk
 
MajjEn uskalla kommentoida pukemista kun meillä hurruutellaan niin vähissä vaatteissa. Pelailen villavilttien ja untsikka pussukan kans. =)

Ai niin, oltiin eilen neuvolassa ekaa kertaa täällä... olihan paikka. Multa kysyttiin pari kysymystä ja vastasin ja se oli moro moro. Noh onneksi ei mitään kysyttävä ollukaan. Maija vierasti ekaa kertaa, mutta tuli tunne ettei pitänyt tädistä - en kyllä minäkään. Oli vähä leipiintynyt ja sellanen hapokas vastenmielinen persuuuuuuuna.
 
Heips pitkästä aikaa -oon yrittänyt lukee juttuja, mut tipuin jo kärryiltä. On niin paljon tekemistä kotona -mikä on sinäänsä kivaa. Ootte ajatuksissa. Halaus kaikille :hug: eteenkin Jennille ja Marmotalle

onko nyt hullut päivät? Mä lähden huomen Turkuun pikkusen kanssa shoppailee. Ihanaa ja niin rentouttavaa. kierrellä kauppoja, katsella vaatteita ja istuu kahviloissa. ja mikä parasta saa shoppailu seuraa :)

meillä neiti oppi kääntymäänaikast kiva.

joo,taas pitää lopettaa :wave:
 
Päiviä..

Meillä melko perinteinen yö... poika nukku suht hyvin 4 asti,sit alko sätkiminen ja potkiminen,ja välissä sain sen aina torkahtamaan. Herättiin 7.10 =)

Kummituksista en tiiä...tarpeeks pimeä kun on ja yksin kotona,uskon mihin vaan :D Mulla on tapana saada voimakkaita tuntemuksia kohta tapahtuvasta asiasta,esim.että joku soittaa tai tulee kylään. Yhtäkkiä vaan ajattelen jotain ihmistä ja kohta se paukkaa ovesta. En kyllä tiiä onko tossa mitään yliluonnollista :D

Majj: Meillä oli +2 astetta tossa 9 jälkeen kun poikaa ulos vein uinumaan. Päälle puin bodyn,sukkikset,ohuet trikoohousut ja paidan. Villasukat,normit lapaset ja trikoopipon ja koko komeus äippäpakkauksen toppahaalariin. Nyt näyttäs lämpötila nousseen jo +6...mut eilen oli mun mielestä samanmoinen keli ja ainakaan silloin pojalla ei tuntunut olevan kuuma.

Jossu: Onnea pojalle uudesta taidosta :flower: =)

LC: Huomattiin pojan virtsatulehdus siitä kun kaveri oli tosi kärttynen koko ajan ja sit mitattiin kuume,joka oli päälle 38. Mutta toi kuume johtu meillä siitä että se tulehdus oli noussut jo munuaisiin. Eli aina ei tarvi olla kuumeinen tulehdus. Samoten vaipassa oli mun mielestä etuosassa sellasta tummankeltaista ihan pikkasen,mutta kun kysyttiin synnäriltä asiasta väittivät että ei oo mahdollista. Noh,toisaalta samainen pulju kehotti laittamaan vaan suppoa :kieh: Toi hajuhan on kanssa yks oire,mutta meillä ei ollut sitä.
Jos susta tuntuu että typy ei oo oma itsensä ja pissa haisee,niin kannattaa ottaa pissanäyte. Melko iisi operaatio =)

Kriisi :hug: Koittakeehan toipua...

Miehellä edelleen tollasta outoa pientä lämpöilyä. Ei mitään nuhaa tms. :eek: Tuolla se sohvalla makaa kymissään,ettei nousis kunnon kuume |O Alati sairas...just oli pariviikkoa sitten poskiontelon tulehdus :kieh:

Odottelen tässä et poika herää niin päästään kauppaan,mulle tulossa kummityttö äitinsä kanssa kylään =)
 
Hei pikaiset huomenet!

Nyt tytyn pissa haisee muutenkin kuin vaippoja haistelemalla

:( . Onneksi saatiin laakari meille molemmille huomen iltapaivaksi. Taitaa jaada uinnit valiin talta viikolta.

Kummittelu
Meilla toissa kummittelee. En oo kylla itse nahnyt, mutta yoaikaan jos joudun meneen taka kaytavalle niin kylla kolistelen ja pidan tayden valaistuksen. Muutama siivooja ei halua tulla takas kun on nahneet kaikenmoista ja muutama potilas on puhunut henkimaailman olennolle kun ovat olleet paikallispuudutuksen alaisena (yks tallainen henkiparantaja) ja muutama tyokaveri on nahnyt sen kummituksen.

Hiiret On myos Lontoossa riesana, vai tykkaavatkohan ne minusta niin =) . Kirsikkatomsku, Jos tietaa etta kissa metsastaa ja ei oo allergiaa ja halua on uudelle lemmikille niin se on kylla paras juttu, tosin joutuu niita hiiren jaannoksia korjaan mita kummallisista paikoista. Myrkylle en rupeis kun sulla on niita pikkusia useampi kuin yks. itse tykkaan vallasta, mutta onhan sellaisiakin ansoja joista voi palauttaa hiiren elavalta takas luontoon. Hiiret on kylla osa sita maalaisromantiikkaa :D .

Nyt sukkapyykkia ripustaan, voi inho :kieh:
 
LC: Sen baarin voi kätkeä sellaiseen paikkaan ettei pikkuväki sinne pääse. Meillä on ollut kellarissa ja keittiökaappien sokkelin sisässä.

Onhan ne osa maalaisromantiikkaa, mutta ei kiva kun käyvät roskista tönkimässä ja kuljettelevat niitä jätteitä mihin sattuu. Meillä oli jopa tulipalon vaara viime talvena, kun olivat sähköjohtoja pureskelleet.
 
Tervehdys hirmusta pitkästä aikaa! Varmaan pari kuukautta menny kirjoittelematta yhtään mitään, enkä myöskään lukemaan teidän juttuja ole kerennyt :ashamed:

Viimeksi kun kirjoittelin, niin kerroin miehen palanneen kotiin. Ja kotona se on vieläkin :) Tai lähinnä päivät töissä ja illat remontoi meidän uutta kotia :heart: Silloin, kun kotiin palasi, päätettiin että kerta tässä nyt yhdessä jatketaan, niin miksi luopua niistä unelmista ja haaveista mitä oli ja kun yksi niitä oli se omakotitalo, niin nyt meillä on sellainen :) Tosin hirveen iso remontti edessä ja kun yritetään itse talkooporukalla tehdä, niin aikaa menee. Mutta toivottavasti jouluksi uuteen kotiin :heart:

Onni-poika kasvaa hurjaa vauhtia. Tiistaina oli 4 kk neuvola-lääkäri ja painoa löytyy 7970g ja pituutta 62 cm :heart: Nyt ollaan pituus seurannassa, kun paino nousee kohosten ylöspäin käyrillä ja pituus laskee jyrkästi alas. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että alussa pituus mitattu väärin ja siitä alusta alkaenhan se käyrä alkaa muodostua, mutta toinen vaihtoehto on, että on häiriö kilpirauhasessa. Mulla itellä vaan alkaa olla kilin tunteet aina mennessä neuvolaan, kun aina on jotain... Tässä pari kuukautta on saanut jännittää ja pelätä Onnin pään puolesta, kun 2 kuukautis neuvolassa ei enää juuri päälakihalkiota löytynyt :'( Mutta onneksi osallistuttiin Meningokokki B- rokotustutkimukseen ja siellä se lääkäri on alansa ammattilainen, huippu, ( lasten lääkäri ja tohtori ) niin ollaan ainakin kunnon seurannassa. Ja tiistaina kyllä paikallinen lääkärikin läysi vielä lakiaukileen ja sanoi, että kallonkuori (?) antaa kyllä hyvin periksi, että aivot mahtuu kasvamaan :) Mutta silti... välillä :'(

Ihana, aktiivinen ja hurmaava poika, kaikesta huolesta huolimatta :heart: Onni oppi tiistaina kääntymään selältä vatsalle ja nyt rulla koko ajan ja vaatii apua kääntämiseen takaisin. Ei ole vielä hiffannut, että sitä nenukkia ei oo pakko työntää aluseen kiinni, vaan se pää on semmoinen jännä kapistus, että sen voi kääntää myös sivulle :D hih hih...

Kiinteitä meillä ollaan syöty jo jonkin aikaa. Tai no 3 kk iässä alettiin maistelemaan perunaa ja porkkanaa, mutta jätettiin tauolle joksikin aikaa, kun kova yskä ja kurkkukipu oli päällä, niin ei oikein halunnut niellä äidin tekemää pöperöä. Nyt sitten pari vkoa sitten aloitetiin uudestaan, äidin pöperöt ei mene ( ilmeisesti liian rakeista, vaikka sauvasekoitimella teen ja laitan paljon nestettä, ja saataa olla samanlainen sihtikurkku kuten äitinsäkin ), joten piltti linjalla mennään. Meille maistuu porkkana, peruna, kukkakaali, kesäkurpitsa ja maissi ja hedelmistä.... Nyt herättiin :)

Jatkan taas!

Isot halit kaikille!

PP ja Onni :heart:
 
Pipsa Possu, kiva kuulla susta ja Onnista =) Onnea uudesta kodista :flower:
Tuo on kyllä kurjaa, kun joutuu jännittämään noita juttuja, mutta pitää ajatella että on hyvä että seuraavat ja tutkivat. Jos jotain olisikin vaikka kilpirauhasessa, niin saisitte asianmukaista hoitoa tms. Sitä niin rakastaa omaa pientä ja haluaa että kaikki olis aina pienellä hyvin :hug:
 
Hei Pipsa Possu ja Onni!! :flower: Onpahan teilläkin ollut koettelemusta. Hyvä, että näyttäisi olevan nyt mallillaan pikkuinen!

Joo, on vissiin tullu jäädäkseen noi ennen klo 6 heräämiset... Nyt herra kiekui sängyssään klo 5:15!!!!! Annoin maitoa ja tutin suuhun ja sit jaksoi hiljentyä klo 6:een asti. Jee. Otin sit viekkuuni potkiskelemaan ja kiljahtelemaan, kunnes noustiin 6:30. Ziisös tätä menoa... VÄSYTTÄÄ!

Hiiriä... Hmm. Meillä on kissa, saatte Kirsikkatomaatti lainata :D Toi silkkiturkki ei kyllä sais varmaan mitään hyödyllistä aikaseks. Säntäilis vaan niiden perässä ja antais hiirien luikkia pakoon. Toivottavasti pääsette niistä eroon!

Vaatteista: edelleen samat kapineet on päällä ku syyskuun alussakin eli sisävaatteet ja fleehaalari tai villahaalari ja asusteet. Sukkikset oon laittanu muutamana aamuna, kun on ollu pikkupakkasella asteet, samoin välivillatakin. Meillä tosin nukutaan sellasessa Eisbärchenin toppamakuupussissa, joten aina on pojan selkä lämmin, kun sen vaunuista haen. Toppahaalarin olen jo ostanut viileämpiä ilmoja varten, vielä puuttuis ne toppatöppöset ja -käsineet.

Kummitukset kuuluu mulla varmaan samaan kategoriaan kuin muutkin "uskomisen" asiat eli en usko ennen kuin itse koen/näen. Mä oon niiiiiiin järkiperäisesti ajatteleva ihminen, että vaadin kaikesta vähänkään epäilyttävästä hlökohtaista todistusaineistoa :D Mutta en epäile, jos joku kertoo kokeneensa tuollaisia.

Hyvä LC, että pääsette pian lekuriin! Pikaista paranemista, jos on virtsatietulehdus!

Nyt soseiden tekoon. Päärynät, omenat ja persikat odottelee. Katsotaan millasia sekotuksia niistä sais aikaan :)
 
majj: meil mittari näytti +6 kun vein tytön 10 aikaan ulos nukkumaan ja päällä oli body, sukkahousut, päälihousut, villatakki, pipo, tumput, sukat, fleecehaalari, sit tyttö makuupussiin ja vaunuihin ja hyvin on tarjennut kun vieläkin siel tyytyväisenä nukkuu..

kummitukset: mä uskon yliluonnollisiin tapahtumiin, uskon että täällä on henkiä jotka ovat jostain syystä jääneet keskuuteemme. itse en henk.kohtaisesti ole "törmännyt" niihin ja varmasti pelästyisin puol kuoliaaks jos jonkinlaisen yhteyden heihin saisin. mä kyllä näen enneunia ja sekin on suht pelottavaa kun ne tuppaavat toteutua samoin mun mummo ja äiti näkevät enneunia jotka ovat toteutuneet.

meil nukuttiin viime yö hyvin, tyttö nukahti unille 19:45 ja heräs syömään 1 aikaan ja sit jossain välis oli vähän levoton unissaan niin kävin laittamas tutin suuhun niin rauhoittui ja herättiin vasta 6:30

en lähtenyt tänään vaunuttelemaan kun lupailivat säätiedotuksessa sadetta mut kuntopyöräilin 45min ja nyt on tosi rento fiilis ja hyvä mieli =)
 
naukuri: pitäsköhän itekin soseuttaa persikkaa, joten utelenkin että kauanko aiot keittää niitä?niin ja kuoritko ne vai soseutatko/keitätkö kuorineen?

pipsa possu: tosi kiva kuulla sustakin, onnea uudesta kodista!

 
kurpitsa: Kannattaa kokeilla! Tuli ihanan samettista. Kuorin persikat ja poistin ne kivet. Sit lohkoin ja keitin ARVAA VAAN UNOHDINKO JO KAUAN?!?! :D Piti itsellekin laittaa muistiin, mutta tässä sitä nyt ollaan. No sanoisin et yli 5min ja alle 10min. Kokeilin aina välillä haarukalla ja kun tuntui pehmeältä ni nappasin pois. 8min jäi mieleen. Ehkä se oli se :LOL: Nyt saa poika pitkästä aikaa aivan tuoretta hedelmäsosetta!

Repa kyseli ulkona olemisesta. Noo... meillä poika nukkuu 4 päikyt ulkona, joten pakko myöntää etten hirveesti jaksa toista enää muuten ulos pukea... Tuossakin jo hommaa ku teen sen 1,5 välein :D Mut viikonloppuisin jonkin verran ollaan porukalla ulkona ja puuhastellaan ja grillataan. Ja välillä arkenakin.
 
Ulkoilu: Ollaan ulkona aina kun esikkokin on olipa hereillä tai nukkui.

PP: tervetuloa takaisin kuumille linjoille ja onnea uuteen kotiin

mä oon niin säikky et mielikuvitus kummituksia varmasti pimeällä on joka paikassa.

paistoin juuri ihania suklaamuffinsseja tarjoan niitä teille näin virtuaalisesti kahvin kera.

mutta nytten sinne ulkoilemaan ja lenkille jos esikko suostuu pihasta lähtemään :D
 
LC ja muut; juu maalaisromatiikkaa parhaillaan :LOL: takkatuli ja hiiren rapina. Meidän koira on tosi tehokas ja keräilee niitä ulkoa että toivottavasti sen aktiivisuus kantautuu sisälläkin - ainakin se pelottelee ne tiehensä :kieh: juu ne hiiribaarit voi tosiaan laittaa välirakenteisiin - kyllä sitä hiirikantaa on pakko vähentää koska meillä on nää päästäiset ja ne levittää sitä myyräkuumetta ja se tarttuu aika ovelalla tapaa.

Oon taas haraveerannu pihaa koko päivän ja pian lähden sinne Agri markettiin jee, ne on mun omat hullut päivät - oliskohan hiiribaarilla mukava päivän hinta............ Mulla on joku yleisväsymys, tätä on jatkunu ja jatkunu, koko ajan tuntuu että kroppa on ihan töttöröö, kai tää vauva elämä verottaa ja sitten kun tulee puuhasteltua muuteski paljon paitsi tää tönön siivous on aina vikana :LOL:
 
Kummitukset, uskon täysin, koska lähipiirissä tapahtunut outoja...olen itse kerran törmännyt kummitukseen nuoruusiässä...säikytti minut ja kaverini pahankerran :/ ...

Hedelmäsoseet...pitääkö keittää esim.persikka...mie olisin raakana soseuttanut kaikki hedelmät....mikä ero tulee keittämällä ja lähteekö vitamiinit pois?

Ulkovaatteet, meillä Edithillä tänään päällä, body, trikoopöksyt, lapaset, trikoomyssy ja h&m:n toppahaalari....ihan hyvä oli, ei pää märkänä...niinkuin välillä on käynyt....paksumpaa myssyä ei voi laittaa sen vuoksi...

PP...kiva kun palailit =)

 
Matamimimmi: Vitamiinithan lähtee (osa siis) jo kuoriessa, mutta jos keittelee vähäisessä vedessä ja käyttää sen veden sit soseutuksessa niin säästyy edes vähäsen. Mä keittelen, jotta tulee vähän pehmeämmän makuista noin pienelle. Ja kun pakastaa, niin vihannekset / kasvikset / hedelmät on ihan hyvä esikäsitellä. Mutta voi kyllä tuoreenakin antaa :) Musta vaan helppo tehdä isompi satsi pakkaseen tässä vaiheessa. Tuorettakin saa toki jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä