TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Edla-mamma: No en paljon mitään :| Pojalle vaan :) Bodyn, sukkiksia ja kaks kirjaa (Kunnaksen ja Scarryn ). Ihania farkkuja olis ollu Onewayssa ja hintakin vaan 9.90 tai 16.90, mutta en viitsiny matkarattaiden kans jonottaa sovitukseen. Vähän harmitti kyllä. Muuten ainakin tuolla Jumbossa oli ihan hyvä olla silloin kasilta liikenteessä. Olin ehkä ainut rattaiden kanssa, joten hyvin mahtui :D Ja meidän poika veteli samalla ekoja päikkäreitä :LOL: Entäs sinä?
 
Jenni: Kokemusta löytyy tosta pompottelusta :kieh: Poikakun sai sen virtsatulehduksen,niin soiteltiin varmaan 10 paikkaan,ja loppujenlopuiks ei saatu mistään apua,ennenkuin käveltiin ensiapuun. Tää sattu juhannuksena niin yksityisellekkään ei päässyt =) Pysy tiukkana!!

Meillä on odottamassa sellanen halpa emman nokkamuki,mutta täytyy kattoo sujuuko ryystäminen sillä =)

aaoo: Oho,melkoset jälkioireet rokotteesta,toivottavasti helpottaa pian :hug:

Oon kerran eläessäni käyny hulluilla päivillä ja se riitti,aivan kamalaa tälläselle ahtaan paikan kammoselle :D

Tilasin just hamppufleeceä kestovaippakaupasta,jos vihdoin sais aikaseks ommeltua niitä kunnon imuja =)
 
Nokkamukista ei tyttö tajua mitään. Sitä kun pitäs imee, niin ei ymmärrä.

Naukuri, annan puuron illan aikana. Saattaa mennä vielä tunti tai vähemmän että menee nukkumaan. Sitten annan maitoa kun laitan nukkumaan. Ei tota puuroa vielä isoja annoksia uppookaan. Lähinnä enemmän menee siinä sosetta. Aikasemmin annoin vielä sitten velliä nukkumaan mennessä, mutta maito näyttää riittävän samanlailla. Kauravellin syönti ei meillä oikein onnistu. Tavallisesta tutista se ei tule vaikka sekottaisit maitoon ja vellitutista tulee noilla imutehoilla aivan kauheeta vauhtia. Sitten tuntuu että paukuttelee yöllä kauheesti..ehkä menee ilmaa liikaa mahaan tai sitten se velli tekee sen. En sitä annakaan enää.
 
nokkamuki: Toi nokkamuki juttu on samanlainen kuin pullot tai tutit. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta ja lisäksi jokainen lapsikin on erilainen ainakin meillä. Tosin viel ei olla pikkumiehen kanssa kokeiltu mitään mallia. Mutta tollasella tiivi-tyyppisellä taidetaan ens viikolla aloitella, kunhan äitee pääsee ensin ostoksille. Meillä, kun täällä maalla ei ole noita Hulluja päiviä ym :) Joten Prisman kautta viikonloppuna todennäköisesti kurvaan.

Jossu & K 4½kk
 
naukuri: Joo, toivotaan et menee ohi. Harmittaa, kun ulkona on niin hieno ilma ja pitää kököttää sisällä :/ Jos oisin tienny mikä rumba noista seuraa, niin oltais ehkä jätetty väliin. Kiitti muuten Avent-vinkistä. Taidetaan käydä hakemassa, kunhan tästä hässäkästä selvitään. Meillä otetaan tuo iltapuuro just ennen nukkumaan menoa. Sit vielä tissiä päälle. Ostin valmista hedelmä- ja vadelma-kaurapuuroa, mut huomasin vasta kotona, et ne on sokeroituja :ashamed: Kyllä ne nyt syödään, kun ostettiin, mut jatkossa ostan pelkkää puuroa ja lisään sokeroimattomia soseita kimppaan.
 
naukuri: Meillä puuro syödään noin ½tuntia ennen nukkumaan menoa. Syödään koko 1dl annos (siis dl nestettä+jauhe+sose). Tarvitse maitoa tai velliä nukkumaan mennessä. Tutti ja rätti riittää.

Vellit meillä syöty NUK:n vellituteista. Minä edelleen liputan noiden korvaus ilmaventtiilien perään. Meillä ainakin ollut tosi hyvä vaihtoehto myös ilmavaivoja vähentävänä tekijänä.
 
Kiitos iltapuurovinkeistä!! :flower:

aaoo: Mäkin katson noita sokeroimisjuttuja aika paljon. Meil on vaan sellasia soseitakin jotka on sokeroimattomia. Ja siks teen jonkin verran hedelmäsoseita itsekin, et saan sokeroimatonta sosetta. Yllättävän moniin paikkoihin ne onkin lisänny sokeria! Meillä on nyt kokeilussa Piltin kaurapuurojauhe ja Muksun riisipuurojauhe. Ne on molemmat tosi näppäriä valmistaa ja sokeroimattomia.

summer
: Ai onks se vellitutti niin isoreikäinen? Hö. En mäkään sitä kauraa varmaan enää toiste osta. Luulin et on vastaavaa ku ne maissit ja perunaporkkanat. Hamri. Siirrytään sit vaan puuroon suoraan.
 
Naukuri, kyllä ainakin meidän neidin imuilla sieltä tulee kauheesti. Ja sama oli esikoisellakin. Mutta voithan koittaa, jos vaikka teille käviskin. Puurolla mennään täälläkin. Aikasemmin annoin peruna-porkkanavelliä iltasin maidon seassa, mutta syöhän tuo jo muutenkin ihan tarpeeks perunaa. Ja unissa en ole huomannu eroa, että saako illalla maitoa vaan.
Vitsi että väsyttää. Kaksi yötä jo menny ihan pilalle ja nyt tänään nukkunut vaan aamulla 1,5 tuntia ja iltapäivällä puoli tuntia. Äsken sain nukahtamaan, mutta varmana kohta herää jo.
Illat on sillai hankalia, kun saattaa herätä neljältäkin ja ei enää meinaa saada ennen yöunia torkuille ja sitten on puoli seittemän jo ihan sippi. Ja muutenkin ilta menee sitten ihan väsyneenä.
 
Oltiin äsken pojan kanssa ulkona haravoimassa,Kasper kökötti liinassa ja yhtäkkiä rupes hekottelemaan :D En tiiä mikä siinä niin hauskaa oli =)
Nyt vetää viimosia päikkyjä ulkona. Liian myöhäseks menee mun makuun tää nukkumaan meno näin,mutta viideltäkään ei voi yöunille mennä. Kun kuitenkin sit herää samoihin aikoihin aamulla,niin ois pirtsakampi kun sais unille viim.puoli kasi. Nyt menee varmaan yli kahdeksaan :/

Oottekos paljon vauvojen kanssa ulkosalla niin että ovat hereillä?Miä oon nyt yrittänyt jokapäivä käydä hetken liinailemassa,tuntuu tykkäävän =)

Mietin tosta nokkamukista,että toisaalta vois siirtyä vaikka suoraan tavalliseen mukiin ja antaa pojan leikkiä sillä nokkiksella siinä ohessa. Kun osaa hienosti hörpätä =)

Summer,täällä vielä täys sulkasato päällä |O

Nyt lakanoiden vaihtoon ja sit äiteelle kylään :wave:
 
weiss
iltaa.. poju istuu sylissä, joten jääköön nuo isot kirjaimet.. :D
uniriepu on ja ilman sitä on vaikia nukahtaa.
täällä on nyt vasta ruvennut hiuksia lähtemään.. :eek:
menkat alko sitten tänään ja hitto mitkä kivut! :headwall:
saatiin aika ihotautipolille jo maanantaiksi. nopiaa toimintaa onneksi.
:hug: kaikille..
 
Naukuri, mä en ole vielä päässy niin pitkälle, et olisin hullutellut :eek: Huomenna päivällä Itikseen ja shoppaan :)

Meil oli sit 5kk-neuvola ja mitathan olivat muuttuneet viime viikosta :D 63 cm ja 6545g ja piikkiä tuli. Taas neiti oli kuin ei mitään tapahtuis. No nyt sit odottelen josko jotain oireita tulis, vielä ei oo näkyny ellei sit ulkona nukkumista lasketa epänormaaliksi? ;) Neuvolatädin harjoittelija oli ihan myyty ku neiti pisti hurmaamisvaihteen päälle :D

Viljat vs. liha,
meille ilmoitettiin hyvin yksioikoisesti että me aloitetaan lihalla, broiskulla ja kalalla nyt ja sitten kun 6 kuukautta tulee täyteen, niin sitten otamme viljat mukaan. Noh, tällaisella ohjeistuksella ja eipä mulla oo valittamista. Neiti veteli tuossa broiskuu sitten ihan tyytyväisenä ja enempikin olis mennyt jos vaan olisin antanut :) Eipä meillä oo pikkumasun kanssa ollukkaan mitään ongelmia, siis jos kolmet kakat vaipoissa per päivä ei oo ongelma? ;)

No nyt neiti nukkuu ja taas taisi mennä rokotus niin että ei mitään... :whistle: 'koputtaa puuta* ainakin vielä siis nukkuu rauhallisesti.
 
Buranalla sitten mennä kituutellan maanantain äitipoli aikaan asti...Jos kivut kuitenkin jatkuu kovina lääkeestä huolimatta niin riittää soitto tk:hon ja oma lääkäri pistää lähetteen äippäpolin(tai neurologin ) päivystykseen. Että näin...toivon parasta.

Tuohon liha vs. vilja juttuun...on kyllä hauska huomata kuinka erillaisia neuvoja neuvolat noista antaa. Toki osittain on varmaan yksilö kohtaista, mutta kyllä noissa käytännöissäkin eroja vaan on. Sellaista se on :)
 
Weiss,Hyvä homma että pääsette jo maanantaina sinne ihotautipolille. Saapi sen pojan nahkan kuntoon :heart:

Tänään meni nukutus taas kuin unelma,alle 10 min. Pitää näemmä tarkasti ajoittaa toi sänkyynlaitto,ei saa röyhtäyttää ja varmasti toi pimeys ei kanssa oo pahitteeks...imetän siis pimeessä ennen sänkyynlaittoa...tai on mulla vessasta kajastava yövalo että näkee,mutta muuten pimeetä. Mutta eihää se tarvi kuin että pojalla menee johonkin piereskelyyn hermo ja sit venyy nukahtaminen=yliväsy ja taisto.

Kävin äitillä ollessa vaakalla ja olin ihan varma että paino on palannut normaaliin ja ylikin kun oon tätä safkaa mättänyt ja herkutellutkin jonkin verran,mitä nyt maidottomana voi. Paskan marjat,oli sellaset lukemat että en muistakkaan milloin viimeks oon painanut näin vähän. Ei tosin oo kuin parikiloa eroa normiin,mutta kuitenkin...tällä syömisellä :eek: No eipä tarvi sit edelleenkään kaloreita laskea :p Mulla on nimenomaan takamuksesta kadonnut senttejä...en tiiä miks...

Nyt meen tellulle että voi sit ajoissa mennä sänkyyn "ei nukkumaan" :D
 
Jenni: Joo, muakin huvittaa noi erilaiset "ohjeistukset" mitä neuvoloista saadaan. Jopa samassa neuvolassa saa eri ohjeita, kun on eri terkkari :) Kaveri sai tiukat ohjeet mistä viljasta alotetaan, mitä sitten ja mitä sen jälkeen. En muista järjestystä, mut oli kuulemma TOOOOSI tärkeetä, et sitä noudatetaan... Jeps. Meidän vasta valmistunut terkkari ei ollut ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Kaikkia saa kokeilla, mutta ei nyt ehkä rukiista aloittaa.Tää sama koskee kyllä raskausaikaakin. Saatiin NIIN erilaisia neuvoja kyllä monissa asioissa. Mikä kertookin sen, että moni asia on varmaan enemmänkin mielipideasia, kuin tiukkaa faktaa.

Edla-mamma: Hauskaa hulluttelua! :D Muistaakseni meidän naperot oli jossain vaiheessa aika saman kokoisia..? Eipä ole enää :eek: Meidän kaverista on tullu tuollanen hujoppi.
 
summer Kiva jos on hiusten lähtö vähentynyt! itse kävin eilen leikkauttamassa hiukset suh lyhyeksi, oli pakko!

repa meillä kans viimenen syöttö tehdään pimeässä, entiedä auttaako mutta itse ainakin tykkää rauhottua pimeässä. :)

Keitin tuossa äskein parsakaalia pakkaseen, ajattelin huomenna sekoittaa sitä hieman perunan sekaan. Kyllä haisi pahalta :x Mieskin tuumasi että ihme jos neiti tuota antaa suuhunsa pistää :LOL:

Nyt laittamaan tyttö yö unille! --> :wave:
 
majj, joko se on vähentynyt tai sitten oon vaan niin jo tottunu, etten enää ees huomaa :|

Mua ei ole neuvolasta ohjeistettu noissa ruoka asioissa mitenkään. Luulen että se tietää mun mielipiteen; että annan niinku parhaaksi ite nään ja kysyn jos on kysyttävää. Muutenkaan en kauheesti mitään kysele ja neuvot sillonkin kun vauva kärsi niistä mahakivuista oli ihan turhia. Oltiin jo kokeiltu kymmenen muutakin.

Jenni, Toivottavasti helpottais :hug:

Tää mamma painuu nukkumaan ja tää yö mennäänkin vanhalla kaavalla; kahdesta valvotusta yöstä jo univelkaa sen verran, että huomenna jos jaksaisin jatkaa sitä omaan sänkyyn siirtämistä...

Hyvää yötä ja huomisiin! :wave:
 
Noista ohjeistuksista vielä, juu, mä en uskalla pistää hanttiin sille meidän tädille. Se on kolkytä vuotta tota hommaa tehny ja hyvin asiansatunteva on kyllä. Kun mulle ei oikeestaan oo mitään väliä kummalla alotetaan. Kummatkin kuitenkin tulevat ruokavalioon jossain vaiheessa :D

Naukuri, kiits ja juu, olihan ne silloin joskus samankokoisia. Mut eikös se mee vähän niin et tytöt on semmosii pienempii ja pojista tulee sit semmosii hujoppiäijii? :D

Majj, meillä tuli kutakuinkin samat kommentit sekä kukka- että parsakaalista :D

Summer, mulla kanssa on sulkasato vähentynyt. Jee, saadaankohan me ihan ite pitää nää jämät joita joskus hiuksiksi kutsuttiin? :D
 
Nyt se myrkyn lykkas: vasen kasi peukaloon meneva hermo lakkoilee ja voimat pois ja kerkesin laittaan mun pikku sihteerikon jo nukkuun. F uusi lelu on meidan ylimaarainen keybord jota mies kayttaa lapparin kanssa. joudun aina irrotaan sen lapparista kun skypeteaan mummolle ja papalle ja tyty hakkaa nappamistoa ja tujotaa tarkkaan naytolle :D, en tieda mita lie kirjoittelee . taytyy vaan kirjoitella oikeella kadella ja odotella etta voimat palais vasempaan.

Kirsikkatomsku hain verenpainelaake reseptin, panadolia kasikipuun ohjeistettin. laakari ei ollut paikalla, mutta veritulokset saapuneet. saan ajan aikaisintaan maanantaille, huomen aamulla taytyypi soitella.

Repa
Mitka oli pisutulehduksen oireet teidan pojulla? F pisu haiskahtaa, mutta en tieda vaivaako se vai hampaiden tulo vai masu. Meilla ei oo kakkaa tullut 1 1/2 paivaan ja oon nyt toivoton. Rupsuja tulee ja tyty havahtuu unesta, kai se kaypi kipeeta. laitoin luumut likoon ja annan luumuvetta huomenna pehmikkeeksi.

Liha/Vilja
meille sanottiin etta vasta 6kk voi alkaa kokeileen kumpaakaan, mut me vasta maistellaan bataattia ja porkkanaa!

Marmotta Voisitkos sanoa hienovaraisesti etta kiitos avusta, mutta olin ajatellut antaa laatuaikaa tytylle kun viimeviikot on ollut hullunmyllya ja ehka huomenna vois tati vieda taas kavelylle? Hienoa kuulla etta miehen vointi on paranemaan pain jospas se muistikin palautuis piikuhiljaa. :hug:

Nyt katsoon tv:ta ja oottaan miesta kotiin etta paasis suihkuun!
 
no johan myrkyn lykkas... tama mamma on sitten unohtanut ottaa parilta paivalta pillerit ja siina sivussa puuhastellutkin. nyt sitten iski pieni paniikki, etta mitas jos tasta nyt sitten tarppaisikin. taloudellisesti en nyt saisi raskautua ennen kuin olen ollut puoli vuotta toissa (norjan aitiyspaivarahakaytanto on hiukan toisenlainen). totta kai tiedan etta riski on pieni, mutta huoli iski nyt. voi minua huolimatonta.

niin ja miehen toissa sitten kuulema kummittelee. oudointa on, etta oikeastaan en olisi yllattynyt ollenkaan jos nain oliis. on ollut siella vahan outoja kokemuksia. niin siis oli joku henkiparantaja heilla kaynyt ja todennut rakennuksessa kummittelevan. :|
 
KatrinainenNo johan sie pommit laitoit ilmoille - noh otahan rauhallisesti. Kummituksista - nehän on ok, jos ne on hyviä kivoja...
JenniHommat etenee - hienoa. Toivottavasti burana ees vähän helpottaa.
RepalainenMeillä ollaan ulkona touhuissa mukana - tosin rattaista käsin yhdessä haravoidaan ja laitetan paikkoja kuntoon. Meillä on ne quinny buzz ja niiden ratas osa on toooooooosi hyvä kun sieltä näkee kaikkialle ja se on muotoiltu optimaalisesti selkää ajatellen. Neiti viihtyy kovasti niissä - ja koppa on helppo vaihtaa ratasosaan.

Sitten kotiprobleemaan. Meille tulee nyt sitten niitä hiiriä sisälle tuolta ulkoa :/ en tykkää ollenkaan. Meillä on parsonrussel terrieri mikä päivät metsätää niitä pellolla ja sitten yöllä se on saanu hirveitä kohtauksia kun lemmikit tulee sisätiloihin. Onko kellään kokemuksia näistä?Tuli mieleen se sähköinen karkotin? Ja sitten on niitä myrkkyjä - hiiribaareja. Sanoin jo miehelle aamuyötä että muutan talveksi kaupunkiin ja tulen taas keväällä. Heihei maitojuna lähtee. Hän sanoi että kissa taloon, mutta kyllä toi piskikin niitä tehokkaasti metsästää... ja ei oo kokemusta kissoista. Mikähän olis tehokkain juttu? Tää ny ei ollu vauvajuttu mutta onkelma kuiteski - ainaksi mulle.
 
Taas meinas yöllä pää räjähtää kivusta. Tuntui oikeasti siltä että paina kasvaa sietämättömäksi ja seuraavaks silmät ja korvat pullahtaa pois paikoiltaa. Mittailin verenpaineen mut se oli ihan suht ok lukemissa...Kipu vaan teki temppunsa. Otin sit buranan - ja aha että helpotti. Sain nukuttua loppuyön hyvin ja nyt oli kiva herätä kun ei sattunut lainkaan. No laastarihan tuo burana vaan on, ei se varmaan varsinaista vaivaa paranna, mutta auttanee nyt sinnitteleen sinne maanantaille.

Katrinainen teidän isännällähän on varsin mielenkiintoinen työpaikka...hui! Ei kyllä huvittais tuollaisessa paikassa olla varsinkaan yksin. Näin kun halloween alkaa lähestyä niin kerrompa minäkin kummitus"tarinan". Tuossa yli 10 vuotta sitten mun rakas pappani kuoli. Ja mä sitten satuin olemaan se ihminen kun hänet löysi kuolleena. Eihän kauaa ollut ollut kuollut, 3-4 tuntia. Sinne kotinsa lattialle oli tuupertunut sydänkohtaukseen 79 vuotiaana. Nyt kun asiaa ajattelee niin voiko oikeastaan nätimmin kuollakaan kun oman tuvan lattialle. Tuon tapahtuman jälkeen pappa alkoi "käydä" mun luona. Siis sillälailla että mä vaistosin aina että hän on lähellä, ihan mihin aikaan vaan päivästä, oli ympärillä muita ihmisiä tai ei. Mua pelotti kovasti koska tuo tunne oli ihan käsittämättömän vahva...En vaan uskaltanut päästää häntä lähelleni, torjuin aina sanoen päässäni että en tahdo, en tahdo, en tahdo. Monta kertaa hän yritti tulla lähelleni, usean kuukauden ajan. Sitten eräänä yönä näin unta (kai?) että hän tuli luokseni ja kiitti siitä että olin auttanut häntä viimeiselle matkalle. Sen jälkeen kaikki nuo tuntemukset loppui kuin seinään. Näin jälkikäteen olen osittain pistänyt nuo tuntemukset surun ja kaiken sen piikkiin, että aivot on alitajuisesti luonnut tuon kuvitelman siitä tunteesta että pappa käy mun luona (insinööri kun olen niin kaikkeen pitää olla luonnollinen selitys :LOL: ). Mutta en tiedä...ettäs jos se olikin ihan totta?
 
Jenni; olen kuullut noita samankaltaisia tarinoita ja uskon kyllä näihin - totta varmaan olikin. Tosta migreenistä vielä; mitäs jos ottaisit jo etukäteen sitä buranaa jos kohtaus alkaa esim öisin niin otappa ennen nukkumaan menoa, jos vaikka välttyis kokonaan. Ennakointi on kait tärkeä osa sen hallinnassa.
 
Edla-mamma, olis joo ihan reilua että sais edes loput pitää :/ Vielä reilumpaa olis jos kasvais samaa tahtia takas, mitä lähtikin.

Kummituksiin uskotaan täällä....kaikenlaista kokemusta löytyy suvusta jne. Joku vois haukkua hulluksi, mutta enpä sitä kaikille mainostakaan.

Ihana nukuttu yö takana...kun neiti oli mun vieressä. Ens yönä alkaa taas harjottelu...
 

Yhteistyössä