***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

toukonuppu :hug:
edla-mamma tupakoitsija hengittaa vauvalle myrkyllisia kaasuja koko yon ja jotkut vauvat voivat saada tasta ns. hengitystukoksen. nain minulle sanottiin sairaalassa. mutta tieda sitten miten totta tuo.
carmen meillakin on ristiaiset tanaan. jannittaa. toivottavasti meidan neitomme ei huuda koko aikaa kasteella.
weiss meillahan on menty maidottomalla dietilla siirta asti kun vauva oli 3 viikkoa vanha. huusi koko ajan masuansa ja syyna oli aidin juomat/syomat maidot. en voi myoskaan apelsiinia, omenaa tai ananasta syoda. Itse olen allerginen monille ruoka-aineille, heinalle, pujolle, lepalle, koivulle ja kaikille elaimille. Lisana astma. Miehella sama juttu, joten hyvat geenit meilla lapselle siirrossa. Paljon :hug: sinulle.

vauvakuumeesta kova on, ja en malttaisi odottaa etta sauraavaa aletaan. tosin ei viela ennen ensi kevatta aleta. mutta kuume on. =)
 
tupakoitsija hengittaa vauvalle myrkyllisia kaasuja koko yon ja jotkut vauvat voivat saada tasta ns. hengitystukoksen. nain minulle sanottiin sairaalassa. mutta tieda sitten miten totta tuo.

Olen kuullut tuon saman ja vaikka poltankin jonkin verran, niin aina jaksan hämmästellä näitä ohjeita. Meinaan vaan, että kuinkahan paljon vauva hengittelee myrkkyjä nukkuessaan parvekkeella kaupungissa tai kävelylenkillä. Välillä menee suhteettomuuksiin, koska kyllähän tosiasia on kuittenkin se, että monet todella paljon polttavat saavat terveitä lapsia ja terveemmät elämäntavat omaavat sairaita tai erityislapsia. En puolustele tupakointia kuitenkaan. Paha tapa, josta jokaisen olisi syytä päästä eroon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annaliina73:
tupakoitsija hengittaa vauvalle myrkyllisia kaasuja koko yon ja jotkut vauvat voivat saada tasta ns. hengitystukoksen. nain minulle sanottiin sairaalassa. mutta tieda sitten miten totta tuo.

Olen kuullut tuon saman ja vaikka poltankin jonkin verran, niin aina jaksan hämmästellä näitä ohjeita. Meinaan vaan, että kuinkahan paljon vauva hengittelee myrkkyjä nukkuessaan parvekkeella kaupungissa tai kävelylenkillä. Välillä menee suhteettomuuksiin, koska kyllähän tosiasia on kuittenkin se, että monet todella paljon polttavat saavat terveitä lapsia ja terveemmät elämäntavat omaavat sairaita tai erityislapsia. En puolustele tupakointia kuitenkaan. Paha tapa, josta jokaisen olisi syytä päästä eroon.

Ihmettelen tuota ihan samaa. kaupungilla kulkiessa vauva hengittaa myos pakokaasuja jne. ja miten sitten kaikki hajusteet ja hiustuotteet. pitaisiko aidin pesta itsensa aina vauvan viereen tultaessa? kyllahan vauva pakostakin kaikkea hengittaa. Mutta tallaisen ohjeen sain sairaalasta tupakointiin liittyen. itse en tosin edes polta, mutta kovasti olivat jyrkkina tupakointia ja perhepetia vastaan.
 
Huomenta!

eeti,

Meilläkin Manduca, jota olen testaillut (pe sain), tyty ei viihdy siinä, vaan alkaa kitiseen... :/ ....liinassa viihtyy oikein hyvin....johtuisiko juuri tuosta jalkojen asennosta...toivottavasti viihtyy hiukan isompana, koska myös isi voisi osallistua kantamiseen...meillä kun tuo isukki ei suostu liinaileen ;) ...

Ihmettelen itsekkin tuota tupakka juttua...meillä mies polttaa...mutta ei nuku vauvan kanssa...joskus 17 vuotta sitten mie poltin esikoisen vauva-aikaan...eipä silloin mitään tuumattu asiasta...

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 7 vkoa

p.s Mukavia ristiäisjuhlia niitä viettäville :flower: !
 
eeti, missä päin Italiaa olitte? Meillä olis edessä reissu Emilia Romagnaan piakkoin, hirvittää ne lämpötilat. Ei onneks olla kauaa sillä erää, ehkä se menee. Ja ehkä Eevalla on geeneissä jo joku kuumuudensietogeeni. :)

Vauvakuumetta ei mulla ole, muistan synnytyksen vielä liian hyvin. Mutta levitän vauvakuumetta ympäriinsä ilmeisesti, kaverit pitää Eevaa hetken sylissä ja alkaa miettimään, että josko hekin hommais vauvan.. :)
 
Weiss :hug: minun veljen poika oli just samanlainen allergikko. ei sopinut kuin marjat ja liha ja kala alkuun... Mitas jos kysaisit mieheltasi et voisko ottaa yhden yo heratyksen viikonlopussa tai ennen vapaa paivaa et saisit pitemman unijakson tai la ta su paivalla hoitais kun otat paiikarit. Meilla mies valvoo ja syottaa tyton pe iltana kaikki alkoi siita kun mun verenpaineet lahti taas nousuun ja tarvitsin todella sita lepoa. lypsan maitoa viikolla pakkaseen ja pe iltana pulloon. En nyt muista kaytatko korviketta. jaksuja :heart:

Taalla herasin viimeyona kammottavaan rintakipuun. Ensiavuksi otin kipulaaketta ja lypsasin rinnan tyhjaksi, sitten hierontaa ja lampoa. kuume nousi ja rinnasta tuli keltaista nestetta, eiku ensiapuun. Siella meni koko aamu. Dg: tukkeuma maitotiehyessa ja hoidoksi maidon lypsays kunnes keltaista nestetta ei tuu ja sitten baby rinnalle. nyt oon kasin lypsanyt tunnin valein ja tyhjesin just pumpulla noin 60ml.Sain antibiootit, mutta laakari sanoi etta aloita vasta jos kuume nousee uudelleen. soitin neuvoa rintaruokinta helplinelta ja rouva siella sanoi et lypsa seuraavat 48t ja katso tilanne uudestaan, joten nyt typylla vaan vasen rinta kaytossa. onneksi rinta ei oo punanen ja kyhmykin on lahtenyt, mutta p**leen kipea on.

etta tammoista tanne!

LC
 
Weiss: meillä oli pannassa pari ekaa vuotta maito, kananmunat ym...mut nykyään poika 3 kaikki menee vähitellen hävisivät

eeti: Minä en varmaan edes nukkuisi jo mun tuttavapiirissä ois tapahtunut :( mut älä sä ole yhtä tyhmä =)

kauheeta miten mua pelottaa noi hengityskatkokin...
 
velleistä eikös se maissivelli ihan maissijauhoista tehdä (korvikkeeseen/rintamaitoon ??) tai veteen. Luulen et helpommalla pääset toukonuppu kun ostat valmiina.

käsidesi suosittelen kaikille lämpimästi -se on niin kätevä kun niitä pöpöjä riittää eikä käsii pääse aina peseen.

hampaistameillä esikoisel tuli kerralla neljä. Ei niiden puhkeaminen välttämättä tee kipeetä. onneks.

paukkukone on täälläkin, röyhyt ne sattuu, sillon tissi ei kelpaa ja naama vääntyy itkuun ennen kun sen saa ulos. pikkusta on joskus vaikee lukee -onko mälkä se on melko helppo nähdä ja väsymys, mut kokoajan oppii näkee selkeemmin.

rytmistä meillä kans nukutaan ja syödään miten sattuu päivisin. Välillä 3h päikkärit välillä 1h. Yöllä kuitenkin mukavasti kahdella syötöllä mennään.

Nyt lähden uimaan!Esikoinen on jo palkannut uikkarit ja eväät :) hinku uimaan on kova. :wave:
 
Käsidesi, ite vannon kanssa sen nimeen :)

katrinainen kiitti infosta :) no jo on kummallista... Muuttaakohan sitten äidin elimistö sen tupakansavun jotenkin myrkyllisemmäksi sitten? vai onkohan se sitten sen takii, et yöunilla vauva on jotenkin herkempi tollaselle?

Mulle kävi eilen illalla vahinko :'( kannoin likkaa kopassa ja mun ote lipesi toisesta hihnasta ja tyttö kieri maahan. Olin aivan paniikissa, likka alko samointein parkumaan. Soitin siihen terveyspalveluiden numeroon ja sain sitten ohjeeksi seurata tajunnantasoa vuorokauden ajan. Nyt tuo vuorokausi on täynnä ja pari naarmua nenässä oli ainoat vammat jotka likka sai. Nyt voin siis huokaista helpotuksesta ja kiittää niitä paria pikkuenkeliä jotka likkaa vahtivat sillä hetkellä. Neiti tuntuu unohtaneen koko homman jo ja on yhtä hymyä äitille, mutta äidin morkkis ei varmaan hetkeen katoa. Jokohan sitä ensi yönä uskaltaisi nukkua?

 
katrinainen, onnea kauniista nimestä! ja kaikille muillekin nimen saaneille. :flower:

Edla-Mamma, koita vaan nukkua! Kylläpä se olis nyt jo näkyny, jos jotain olis tullut. Sattuu sitä meille äideillekin. Ihmisiähän tässä vaan ollaan mekin. Ite otin kerran typyn olkapäälle ja löin samalla sen pään mobileen joka oli siinä takana. Pienen pieni naarmu tuli otsaan, mutta voi että mulla oli paha mieli... :'( Kuuli itkusta että sattui tai ainakin säikähti reppana.

Tänään olin 5 vuotiaan esikoisen kanssa pyöräilemässä. Tai mä kävelin ja hölkkäsin. Se on just oppinu ajamaan ilman apupyöriä... Tempas sitten sellaseen syvään ojaan ja meni pensasaitaan saakka..melki toisten pihaan. Kyllä muuten juoksin kun huomasin että nyt häviää ojaan. Mietin siinä sitten juostessa( joka kesti muutaman sekunnin, mutta tuntu kauheen pitkältä ajalta), että miten syvähän se oli ja missä kunnossa se siellä on. Itkeminen vaan kuulu ja ei mitään pahempaa sattunu. Onneks. Mutta kyllä säikähdin. :(
 
weiss
Toukonuppu: Tee maissivelli veteen, paketin kyljessä on ohje, teet vaan paksummaksi ja jäähdytät niin, jotta voit alkaa löysäämään sitä almironilla velliksi tai sit lisäät jauhoa suoraan velliin, jotta tulee maitopohjaiseksi, kun ainakin mie muistelen, ettei sitä almironia saannu kuumentaa. Tekemällä oppii ;)
LC: Muuten hyvä ehdotus, mutta mie en saa lypsämällä maitoa paljon enää irtoomaan, kun poika syö vajaan tunnin välein ja korvikettahan ei meillä käytetä. Päiväunilla oon koittannu univajetta korvata, mutta taidan olla jo niin yliväsynny, jottei uni meinaa millään tulla, yölläkin jään valvomaan ja miettimään asioita. Uskon, jotta tämä helpottuu, kun saahaan pienen asiat kuntoon. Kiitos silti. :hug:
 
Kurpitsa ja Carmen ja muut; Meillä toimii tää unisysteemi loistavasti ja vauvan hoito on helpottunut oikeesti hurjasti kun ei ole mitään älyttömiä huutoseremonioita. Ja sit meillä nukutaan edelleen yötkin putkeen - nyt on kokonainen viikko mennyt niin 8-10 h putkeen. Neljän lapsen äidille tämä on luxusta =) tästä seuraa tuleviin vuosiin näistä lisäbonareita rutkasti, lasta ei tarvitse vuosien varrella tuntikausia nukuttaa vaan hän osaa nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä - hyvän yön toivotus ja ovi kiinni. Tuntuuhan se hassulta ensi alkuun laittaa hyvän tuulinen vauva unille, mutta mutta nopeasti löytää sen syklin ja energiaa jää valtavasti itselle. Tälle ajatukselle löytyy vielä fysiologinen selitys joten ei tää ehkä ole ihan huuhaata tai sattumaa... Eilen maija nukkui vielä iltasella pienet välitorkut puol ysistä ysiin ja sitten oltiin valveilla 22.30 asti ja nyt vasta herättiin.

Weiss; hirveesti lämpöisiä ajatuksia ja voimia. Nyt on pakko jaksaa, äidin voimavarat ovat kyllä rajalliset mutta aina jostain saa lisäpontta :hug: omaan lapseen. Toivottavasti saat jossain raossa levätä.

Kuulin juuri tutulta (sai vauvan kesäkuun alussa Taysissa) että enään ei kuuluisi/tarviisi röyhtäyttää??????????????? Onko kukaan muu kuullut tälläistä? Mua ei ainakaan edes neuvottu juuri missään asiassa, vaikka alkuun olin aivan tumpelo.

Maija lähtee päivähoitoon mummulle, mä meen tekeen työsopparia. Alotan jumpparyhmien vetämiset syksyllä. Meillä on muutto elokuussa maaseudulle, ihanaa vihdoinkin. aurinkoista päivää kaikille



:wave:
 
Kirsikkatomaatti Mehän ollaan sitten vähän niinkun kollegoja :)

Enpäs ole ajatellut tuota röyhtäyttämistä. Aina tulee päivisin nostettua poika vaisomaisesti kesken ruokailunkin olkapäälle. Öisin en sitä tee ja eipä silloin ole kyllä mahaa kitissy.

Weiss ja Edla :hug:

Ajattelin yrittää uudemman kerran tuota päivärytmitystä pojalle kun nuo yöt on näköjään nyt sitten mitä on. Viime yönä nukahti 23.30 ja ekan kerran heräs syömään 2.30 ja sitten valvottiinkin tunti. Ja seuraavan kerran 6.00 ja sitten 7.30. Ja joka kerralla maitoa menee melkein 2 dl. Mihin ihme mahaan sitä oikein syödään???? Paljonko teidän mukelot syövät kerralla näin 2 kk:n ikäsinä? Meillä saattaa tosiaan mennä purkki/syöttö*8, joskus enemmän, joskus muutama kymmenen milliä vähemmän. Melkoinen määrä päivää kohti, vaikka olenkin antanut aamuin illoin velliäkin.....
 
Kirsikkatomaatti: Oho, meillä vielä Kättärillä neuvottiin röyhtäyttämään lisämaidon jälkeen. Imetyksen jälkeen ei tarttis, mutta korvikkeen jälkeen kyllä (syö nopeammin). Hmm. Meillä tosin poika piereskelee huomattavasti enemmän jos ei ryöhtäise lainkaan syömisen jälkeen eli röyhtäyttäminen vähentää selvästi ilmavaivoja. Tiedä sitten :|
 
moi
unijutuista meillä mennään nyt yhdellä syötöllä yöt välillä ei ole sitäkään,meillä ei ole mitään rytmiä enään eilen yriti saada nupun nukkuun kauheet raivarit kesti 2tuntia ennenkuin alkoi nukkuun kello oli jo kaksi yöllä.
nukahti syliin ja ainakun laitoin sänkyyn aukes silmät nyt on pari yötä ollut samanlaista ihan väsy mutta periksi ei anna.
täytyy kirsikkatomaatti kokeilla tuota tekniikkaa kun likka valvoo ehtoisin 4-5tuntia putkeen jos vaikka saisi jonkilaisen rytmin aikaan.

röyhtäykset mun on kyllä pakko röyhtäistä kun tekee jotenkin kipeetä itkee sitten röyhtäysy tulee helppottaa.

syöminen meillä on mennyt kanssa nyt parina päivänä 210milliä välillä yleensä laitan 150milliä mutta alkaa itkeen lisää.
tyttö on 10viikkoa

yksinään nukahtaminenvälillä on onnistunut meilläkin laitan sänkyyn lähen pois vähän aikaa kuuluu jokeltelua sitte menen kohta katsoon nukkuu ihan sikeesti.
poikaa mun ei tarvinnut koskaan nukuttaa ja sen kanssa oli 1kk iästä ihan selvät rytmit.
nuppu onkin vaikeempi tapaus tullut iskään omapäinen vaikka äiti sano että olin kuulemma ollut kanssa aikas vaikee tapaus vauvana :LOL:
 
London calling toivottavasti menee ohi ilman antibiootteja, meillä ne on ainakin aiheuttanut kamalat mahavaivat vauvalle. Mulla on nyt mennyt jo melkein 2 viikkoa ilman rintatulehdusta sen jälkeen kun lopetin edellisen antibioottikuurin, hurraa! Silti koko ajan pelkään, että kohta se taas tulee. Hiukan kun palelee niin ihan paniikissa heti mittaamassa kuumetta ja lämmittämässä kaurapusseja rinnoille.

Röyhtäyttämisestä (olipa jotenkin hankala kirjoittaa oikein), ei mua neuvottu niin tekemään. Asiasta ei sanottu mitään, vaikka muuten syöttäminen käytiin alusta loppuun asti läpi. Oon silti kyllä aina ipanan olkapäälle nostanut röyhtäisemään (pulauttamaan meidän tapauksessa, se sieltä ekana aina tulee). Luoja tietää miten senkin oon tajunnut ja osannut ekaa kertaa tehdä, kun joissain asioissa ihan hukassa.

Yöt täällä menee kahdella-kolmella heräämisellä edelleen välillä 11-8. Ei millään riittäis mulle, kun entisessä elämässä vetelin helposti 12 tuntia unta putkeen. Illat menee tutin kanssa taistellessa, jostain syystä sen aina ipanalle illalla annan kun en kestä kuunnella itkeskelyä, kun toinen on ihan väsy muttei vaan nukahda. Tutin kanssa se on unessa alle minuutissa. Ja herää ihan heti kun tutti putoaa. Siinä saattaa mennä tunti, kun itse puoliunessa laitan pienelle tuttia suuhun joka toinen minuutti. Ja sitten se nukahtaa viereen kun en jaksa viedä omaan sänkyynkään. Jonka vuoksi se sitten heräileekin parin tunnin välein. Sais vaan itseään niskasta kiinni ja jättäis sen tutin pois ja hoitais yösyötöt nojatuolissa eikä makuulla sängyssä, menis vähemmillä heräämisillä. Se on vaan niin vaikeaa silloin kun itse ei muuta haluais kun nukkua. :/
 
Helou!!

Täällä Koksissa annettiin ohjeet, ettei vauvoja enää röyhtäytetä...enpä kyllä kysellyt, et miks :/ . Röyhtäyttelen tytyä aina välillä...mutta en joka syönnin jälkeen...en ole huomannut mitään eroa pierujen suhteen ;)

Meillä tyty nukkui viime yönä ruhtinaallisesti 22.00 - 5.00...tissit meinas räjähtää |O . Nyt nukkuu ulkona vaunussa...mitä ei ole tehnyt ainakaan pariin viikkoon...meinasin jo myydä vaunut :kieh: ...on muutenkin valvonut kaikki päivät ihan pienillä tirsoilla, joka on hankaloittanut arkea...no tänään erilainen meininki =) !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 7vkoa

p.s Meillä on ristiäiset ensi sunnuntaina...olis vielä kaikenlaista hommaa ja ostamista...en vain ole mitään juhlien järjestely tyyppiä :( ....mutta enköhän jonkinlaiset pippalot onnistu väsää :LOL: !!!
 
Meillä löytyy myös paukkukone, ei uskois että neiti päästelee niin kovia ja pahan hajuisia pieruja :D

Röyhtäyttämisestä Meilläkään ei sairaallas puhuttu mitään röyhtäyttämisestä vaikka imetys/syöttäminen käytiinkin kädestäpitäen läpi. Mutta silti joka syötön jälkeen nostan tytön olalle.

Päikkäreistä/nukuttamisesta Meillä myös tyttö ei nukahda jos ei huvita. Eli periaatteessa itse määrää koska nukkuu, yleensä on 1-2h hereillä ja nukahtaa joskus voi olla pitempäänkin hereillä. Vaunuihin ja autoon tyty nukahtaa heti.
Öisin alkaa olemaan pieni rytmi nukkuu yleensä iltaisin siinä 20-22 välillä pienet päikkärit sen jäkeen ollaan valveilla ja klo. 23-23:30 nukahtaa pitemmille yö unille, syö 3-4 aikaan, nukkuu ja herää taas syömään n.6-7 välillä jonka jälkeen yleensä otan tytön viereen koska haluaisi siihen aikaan seurustella mutta viereen nukahtaa lähes saman tien. Seuraava syöttö joskus 9 maissa ja sängystä noustaan 10-11 välillä :D ( äiti tykkää nukkua :D )

Oli muutakin kommentoitavaa,mutta nyt täytyy rientää!

..Niin ja koukussa olen myös tähän palstailuun! :D arvatkaa oliko kauheaa kun meidän kone oli koko kesäkuun huollossa :eek: :D
 
royhtayttely luin jostain et kun rintamaidolla ei tarvi royhtayttaa, mutta korvikkeella kylla. Enkku lahde. Meilla pulautellaan ja valilla kaaressa, nahkasohva ihan valkoisessa tohnassa, royhtaisyt tuluu silloin talloin.

nukuttamisesta nukahtaa syliin ja maaraa oman tahdin. noin kaks kertaa herataan yolla ja kkudelta huutokonsertti etta haluan vanhempien valiin nukkuun :LOL: , ei auta mikaan ja sitten herataan syomaan 7:lta ja nukutaan 9- 10:een.

Taalla tanaan huono aiti syndrooma. En millaan jaksanut herata vaipan vaihdolle vaikka tiesin etta lahetys on saapunut :D. Jouduin sitten todenteolla pepun ihoa peseen kun jaksoin nousta vaihtaan vaippaa. Yo meni oikeeta rintaa lypsaessa, kipulaakkeilla, kuumahauteilla ja kaalenlehdilla rintaa hoitaen. Onnex ei kuumetta ja aamuyosta annoin sitten vauvan imea rintaa kun en jaksanut enaa lypsaa tai pesta ja keittaa rintapumpun osia. Suklaata hirveena vaan lohdutukseksi.

Nyt tytto nukahti olalle, sen lempi asento, katson saank sen vaunuihin ja ulos.

LC
 
Annaliina; Joo niin taidetaan olla =) tosin oon noviisi ohjaamisessa, mutta tästä on hyvä alottaa.

Mä en tosissaan ollut ikuna kuullu tosta röyhtäytys meiningistä, olin ihan puulla päähän lyöty kun kuulin ettei se oo enään "muodissa". Ois vaan jännä tietää että mihin se perustuu. Mä olen elänyt vanhojen kaavojen mukaan, mutta samapa tuo. Meilläkin syödään melkein joka kerta se 200ml, ruokahalua riittää. Sit meillä on myös tää kuolaus ja käden syönti tosi IN, mutta ei se varmaankaan tarkoita hampaita vaan sitä että pieni on tajunnut raajansa ja nauttii omista sormista. Kuolaus taas voisi tulla hötkyilystä ja puheen tuotosta,ilosta ja onnesta elämää kohtaan!
 
Tervehdys taasen...

Käytiin tänään 2kk neuvolassa ja Veeti on 6,450kg ja 63,5cm pitkä py 41cm. Meillä ollaan saatu viikon verran jo nukkua kunnon yö unia kun Veeti menee nukkumaan 22-24 ja herää ekan kerran vasta 7-8 aikaan aamulla jolloin jo sitten noustaan ylös. Päivisin nukutaan 2-4 tunnin päikkäreitä noin kolmet ja muuten ollaan hereillä jopa 3-4 tuntia siinä välillä.

Weiss: :hug: Se on kamalaa kuin noin pienellä se jo alkaa. Itse odotan kokoajan milloin puhkeaa maito-allergia täälläkin. Poijalla se puhkesi vuoden ikäisenä ja helpottui vähän ennen kuin täytti kolme, neljä vuotiaana pystyi juomaan jo tavallista maitoa. Tytöllä alkoi 2-3 kk ikäisenä, mutta se tajuttiin vasta lähemmäs vuoden ikäisenä. Molemmilla se on ollut suolisto-oireisena, niin neuvolassa siihen ei olla puututtu, vaan sanottu sen olevan jotain ihan muuta. Pojalla se pääsi silloin niin pahaksi että hänellä oli puolivuotta kestänyt ripulia ja uloste oli ihan vaahtoa ja tosi pahan hajuista, sitten vasta lääkärit ottivat todesta ja päästiin testeihin. Tytöllä oli pienenä maha aivan kovalla ja posket ihan kirkuvan punaiset aina syömisen jälkeen kun lopetin 6kk ikäisenä imetyksen niin maha meni aivan kuralle ja ei kunnolla syönyt. Silloin aloin epäillä maito-allergiaa mutta neuvolassa nauroivat väitteille kun ei ollut mitään ihottumaa. vuoden ikäisenä pääsimme tyksiin testeihin ja ruokavaliolla ja erikois korvikkeilla saatiin maha kuntoon. Nyt neiti täyttää syksyllä 4 ja muutaman kuukauden ollaan tavallisia maitotuotteita käytetty. Nyt todellakin odotan että milloin sama rumba alkaa Veetin kanssa. Se on pienillä inhottavaa kun ollaan jossain kylässä niin omat eväät mukana ja kaikki ihmettelee no miksei muka voi edes yhtä keksiä syödä? Selitä siinä että se yksi keksi saa mahan jo niin sekaisin että kaksi viikoa menee ennenkuin saa sen takaisin kuntoon. Ja siihen ihmiset jänkkää että mitä jos vähän pierettää, mutta kun se ei ole niin helppoa. Tai antavat juustoa ja ihmettelevät miksi huudan ja raivoan heille, eivät muka tienneet että juustossa on maitoa :headwall: Joten weiss saat kaiket sympatiat täältä :hug:

Täällä podetaan asunto kriisiä ja menee miehen kanssa kohta totaaliseti hermot ja sitten podetaan sen lisäksi avio kriisiä :headwall: Meidän piti alkaa nytten laajentamaan tätä meidän taloa, mutta se meni kiville kun olisi pitänyt tämä vanha talokin paaluttaa ja hintaa olisi tullut siitä niin paljon lisää ettei ole varaa siihen. No nyt pitäisi laittaa tämä torppa myynti kuntoon ja ostaa uusi talo, mutta mies ei saa mitään tehdyksi. Valittaa vain ettei ole rahaa tehdä tähän sitä suihkua ja ei täällä mitään kannata tehdä ennenku saa jostain jotain varmuutta. Laiskuutta sanon minä. Sen rahan mitä siihen suihkun tekemiseen menee haetaan pankista, sen saa moninkertasesti takaisin kun tämän talon myy. Eli tällä hetkellä meillä ei ole ollenkaan suihkua, vain ulkorakennuksessa vanha sauna, missä vedet lämmitetään padassa ja ei suihkua eikä mitään mukavuuksia, talvisin lattia on jään peitossa ja vedet jäätyy ja moneen kuukauteen ei voi saunaa käyttää. en suostu enää elämään näin, Veetiä tuonne saunaan en vie! Joten nyt täytyisi laittaa paikat kuntoon mitkä on jäänyt kesken. Tehtiin kolme vuotta sitten keittiö remontti, listat puuttuu ja kaikki oven pielet tekemättä. Yläkerta saatiin vuosi sitten valmiiksi, niin listoja puuttuu kas kumma ja rappusten seinät on tekemättä. Kaikki mitä mies on aloittanut on kesken, ja alkaa pikku hiljaa mennä hermot pahasti. Muutaman kerran meinannut jo lähteä lasten kanssa. Ja kohta vaihtoehdot on joko talo kuntoon ja myyntiin tai minä lähden lasten kanssa. Ei vaan enää yksinkertaisesti jaksa tätä kaaosta.

Nyt täytyy mennä syömään jotain :wave: anteeksi "pieni" purkaus...

tmvk ja Veeti 2kk tänään
 
weiss
Kiitos tmvk, mitenköhän sitä oikiasti jaksaisikaan ilman teitä. Toivon koko sydämestäni, jotta te säästysitte tältä rumbalta! :heart: Ja tuttu tunne tuo miehen saamattomuus! Mie en ikinnä lähtis tuon ukon kanssa rakentamaan taloa!!!

Juuri heräsin päikkäreiltä, sain tunnin nukuttua makosia unia! Tayssistakin tänään jo soitettiin ja aika testeihin on jo ensiviikolla. Postissa tulee tarkemmat ohjeet, mutta tällä viikolla täytyy jo käydä omalla terkkarilla verikokeissa (inhoan, kun ne eivät lapsilta osaa ottaa..) ja reseptejä rasvoihin tulee myös. Oli nopiaa toimintaa miun mielestä, mutta hyvä hyvä!
Olkaa ikionnellisia jos tein pienet noin yönsä nukkuu! Mie en jaksa enää edes kertoja laskea, kuinka usein tissiä suuhun työnnän :D Jännä kuitenkin, kuinka valvomisiin tottuu, mitä nyt sitten puhun mitä satun ja teenkin välillä ihan kaistapäisiä.. (kuten keitän tutteja maidossa..) Ja ihan tosi!!!! Samaan aikaan kun piti tehä riisipuuroa.. :D ja arvatkaapas mitä ylläreitä meiltä löytyy välillä (tai siis ihan joka päivä) jääkaapista!! :LOL:
Menkat ei ole täällä vielä alkaneet. Miulle kirjoitettiin noita minipillereitä, kokemuksia ei itellä ole, mites muilla?

 

Yhteistyössä