[QUOTE="possu., post: 33909891, member: 149516"]
Pakko sanoa, että tässä tilanteessa varmaan itsekin vähin äänin jättäisin tapaamiset väliin ko. kaverin kanssa. Olen itse vielä rokottamaton ja pyrin välttämään tilanteita joissa altistumisvaara on suuri, enkä ole luopunut maskista kaupassa yms (tosin nyt täällä maskipakon huhutaan palaavan muutenkin). Samalla tavalla rokotettukin voi välttää riskitilanteita, jotka itsestä tuntuvat epämukavilta. Jos siis tapaamisen toimintamalleista ei päästä sopuun (toinen ei tahdo käyttää maskia ja toinen tuntee olonsa epämukavaksi ilman) on ihan ok jättää tapailut väliin.
Minusta tämä koko rokotuskeskustelu on mennyt ihan yli ja ihmisten jakautuminen sen tiimoilta on todella surullista. Miun kanta on se, että jokainen valitsee itselleen parhaan vaihtoehdon, mutta toisten päätöksiä pitäisi kunnioittaa (syitä kyselemättä), ja vastuullinen toiminta olisi paljon rokotuksia tärkeämpää. 
Itsellä on rokotuksen suhteen todella ristiriitaiset ajatukset, sillä pitkäaikaisvaikutuksista ei ole mitään näyttää ja siksi en sitä haluaisi ottaa, mutta toisaalta nyt raskaana rokotteen ottaminen ja mahdollisten sivuvaikutusten kanssa eläminen tuntuu pienemmältä pahalta, kuin se riski joka vakavasta koronasta itselle ja vauvalle aiheutuu.. Vaikka olen päättänyt lopulta rokotteen ottaa, ei miun olo sen päätöksen kanssa ole yhtään helpottunut vaan lähinnä ahdistaa koko juttu valtavasti, koska tuntuu ettei hyviä vaihtoehtoja ole ollenkaan. 
Anteeksi avautuminen, mutta tämä koko rokotehomma ahdistaa aika paljon juuri nyt.. 
[/QUOTE]