Toukokuiset2022

Pahoittelut @Suikku1, toivon paljon onnea tästä toipumiseen ja uuteen yritykseen!

Koko viikko on mennyt enemmän tai vähemmän väsysumussa ja tänään ollut sellainen kestoetominen. Aivan mahdotonta keskittyä töihin, minkä vuoksi sitten huono omatunto, kun en saa oikein mitään edistettyä. Äsken piti lisäksi siirtää pyykit kuivumaan toiseen huoneeseen, kun ne haisi omaan nenään aivan kammottavalle.

Vähän jännittää, kun pitäisi tänään lähteä ajamaan vanhempien luo. Yli 3 tunnin ajomatka ja sisko kyydissä. Voi olla, että joudun siskolle paljastamaan vaikka oli tarkoitus vielä hillota tietoa pari viikkoa, jos käy niin, etten väsymykseltä ja huonovointisuudelta vaan pysty ajamaan vaan pitää vaihtaa kuskia. Vielä ei ole oksennus tullut kertaakaan, mutta aamulla oli kyllä lähellä. Luulen, että (ainakin isot) teekupilliset saa nyt jättää pois, se ainakin tuntui tekevän huonoa vatsalle.

Vähän tällainen sekava omanapailu. Haluaisin vain nukkua. Ja pois tämän kestokrapulaolon. Näin se vointi näemmä voi vaihtua nopeastikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja Suikku1
Tervetuloa @PauliinaMarja :)

@Suikku1 hurjasto voimia ja toivotaan että pian mukaan tarttuisi tarrasukallinen kaveri. Tietysti sitten kun olette toipuneet ja valmiita uuteen yritykseen <3

@Etikkainen kyseli mieliteoista ja itselle on viimeisen viikonaikana tullut hirveä himo kaikkea tulista ja rasvaista ruokaa kohtaan! Kinkkis ja intialainen maistuisi vaikka useamman kerran päivässä, kun taas hedelmät ja vihannekset ällöttävä jo ajatuksen tasolla, vaikka niitä koitankin syödä. Varsinaista etomista ei ole vieläkään, mutta mitään terveellistä ei tee yhtään mieli :D

@Minnix liityn tuohon väsyneiden unettomien seuraan! Öisin nukkuminen on hankalaa, mutta töissä voisin kyllä nukahtaa vaikka heti ja sitten kun pääsen vapaalle niin ei taas tule nukkumisesta mitään.. Ja rakastan työtäni, joten tylsistymksestä tms ei ole kyse, varmaankin lähinnä siitä että tietää ettei voi nukkua niin tottakai sillon nukahtaisi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja Suikku1
@Suikku1 voi harmi, tsemppiä menetyksen käsittelyyn sekä uuteen yritykseen <3

Mieliteoista sen verran, että ei juurikaan ole kun koko ajan on niin ällöttävä olo. Edelleen aika laimeita makuja ja perus kotiruokaa voi syödä.
Välillä kuvittelen et tekis mieli sushia, ois ihana syödä puikoilla ja kastaa se sushipallero soijakastikkeeseen *sydänsilmäinen emoji*
Ehkä sitten kun tää paha olo menee pois niin vois syödä sellasia paloja missä ei oo raakaakalaa :)
Voisin kyllä kuvitella et roskaruokahimojakin vielä tulee kun pidemmälle päästään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
Kiva lukea teidän tekstejä, kun monella on jo jotain himoja, mutta täälläpä ei ole mitään ei niin mitään siis himoja ruokiin eikä kyllä pahaa oloakaan. En usko vieläkään, että raskaana olen koska ihan normaali olo on.
 
Minua huolestuttaa kun en vieläkään saanut digiin 3+. Viikkoja pitäs olla ainakin 6+2, mutta näyttää edelleen 2-3v. Tosin tein iltapäivän pissasta, mutta pelottaa. Oireita on mutta enemmän huolestuttavia kova vatsakipu välillä sekä päänsärky. Pientä tunnetta rinnoissa ja harvemmin etoo toki välillä sitäkin.

Mulle maistuis kanssa vain kaikki rasvanen ja herkut johtuen väsymyksestä. Nyt kun oikein miettii niin onhan noita oireta, mutta aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla oli ihan hurja pahoinvointi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Ja yks mikä tuli noista öistä mieleen on se et en pysty enää nukkua vatsallaan. Tuntuu ikävältä alavatsassa ja tissit on kipeet :(
Lisäks tietysti ainakin 2 kertaa yössä on käytävä vessassa, toivon et tää kohta helpottais
 
  • Surullinen
Reactions: Minnix
@Suikku1 voimia sinne


@Etikkainen kysyit mielihaluista ja mä haluaisin syödä hiekkaa ja laastia. Esikoisessa halusin lakua ja valkoviiniä niitä sentää voisi syödä. (raskaana oleville tarkoitettua ja alkoholitonta) Ja en kyllä meinaa mennä esikoisen kaveriksi syömään hiekkaa vaikka mielitekis...
Hiekka ja laastihan voisi olla vaikka kuinka hyvä makuelämys! Hampaat ei ehkä olisi asiasta samaa mieltä. :D
Mutta jos pistät hapankorppuja, suolakeksejä tms blenderiin niin suutuntuma ja ulkonäkö lienee aika lähellä hiekkaa. Ehkä sillä voisi tuollaista himoa tyydyttää?
 
Minua huolestuttaa kun en vieläkään saanut digiin 3+. Viikkoja pitäs olla ainakin 6+2, mutta näyttää edelleen 2-3v. Tosin tein iltapäivän pissasta, mutta pelottaa. Oireita on mutta enemmän huolestuttavia kova vatsakipu välillä sekä päänsärky. Pientä tunnetta rinnoissa ja harvemmin etoo toki välillä sitäkin.

Mulle maistuis kanssa vain kaikki rasvanen ja herkut johtuen väsymyksestä. Nyt kun oikein miettii niin onhan noita oireta, mutta aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla oli ihan hurja pahoinvointi.
Mä sain esikoisesta 4+1 sen 3+ digiin
Tästä raskaudesta 5+3 sen 2-3 ja ajattelin et en enää viitti testailla ku stressaan sit tosi paljon.

Kuitenkin nyt sit ultrassa kaikki hyvin :) hcg nousee niin yksilöllisesti joka raskaudessa, ja eikä noista testeistäkään aina tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Miru78
AMR
Minäkipäs ilmoittaudun nyt tänne. :) Tällä hetkellä laskurin mukaan rv 5+1. La 20.5. Vähän ollut pahoinvointia, huimausta, väsymystä, sykkeet koholla ja yöunet on ihan mennyttä. D: Välillä ihan hurjia alavatsakipuja, mutta vuotoja ei onneksi ole näkynyt. Varhaisultra varattu kolmen viikon päähän. :) Voi kun viikot nyt vierisi. ❤ En jaksanut vielä ihan kaikkia kommentteja lukea, mutta jospa tässä piakkoin. :)

Esikoinen kyseessä ja puolen vuoden yrityksen jälkeen lopulta tärppäsi. Taustalla paha endometrioosi, joten tosi onnellinen olen luonnollisesta raskautumisesta. ❤

Tsemppiä kaikille!❤
 
Minäkipäs ilmoittaudun nyt tänne. Tällä hetkellä laskurin mukaan rv 5+1. La 20.5. Vähän ollut pahoinvointia, huimausta, väsymystä, sykkeet koholla ja yöunet on ihan mennyttä. D: Välillä ihan hurjia alavatsakipuja, mutta vuotoja ei onneksi ole näkynyt. Varhaisultra varattu kolmen viikon päähän. Voi kun viikot nyt vierisi. En jaksanut vielä ihan kaikkia kommentteja lukea, mutta jospa tässä piakkoin.

Esikoinen kyseessä ja puolen vuoden yrityksen jälkeen lopulta tärppäsi. Taustalla paha endometrioosi, joten tosi onnellinen olen luonnollisesta raskautumisesta.

Tsemppiä kaikille!
Tervetuloa joukkoon ❤
Mekin yritettiin tätä kakkosta 10 kiertoa niin tuntuu vieläkin tosi järjettömältä et nyt on raskaana :D Tnä on kuitenkin taas vauva muistutellut olemassaoloaan tällä ällö oksetus olotilalla. Viikon ainut yhteinen vapaa miehen kanssa, ja tää menee sohvan pohjalla :( ku oksettaa ja huimaa jos vähän edes liikkuu. Silti kiitollinen :D ❤
 
AMR
Tervetuloa joukkoon
Mekin yritettiin tätä kakkosta 10 kiertoa niin tuntuu vieläkin tosi järjettömältä et nyt on raskaana Tnä on kuitenkin taas vauva muistutellut olemassaoloaan tällä ällö oksetus olotilalla. Viikon ainut yhteinen vapaa miehen kanssa, ja tää menee sohvan pohjalla ku oksettaa ja huimaa jos vähän edes liikkuu. Silti kiitollinen
Mullakin on tänään sellainen olo kun olis jyrän alle jäänyt. Oon nukkunut koko viikon ihan järjettömän huonosti ja raskaus tuntuu muutenkin väsyttävän. Just tänään ois sovittuna ravintolatreffit ja pieni illanvietto ystävien kanssa. Pitää koittaa sinne selvitä ja tulla sitten kotiin jos ihan kaikki voimat ehtyy. Onneksi pahoinvointi on ollu tosi pienimuotoista vielä. Mutta niinkuin sanoit, silti niin kiitollinen olo. ❤
 
Tervetuloa @AMR! Meilläkin tärppi tuli yk8 ja todella kiitollisena, mutta vielä vähän epävarmana tässä elellään, etenkin kun oireet on itsellä aika minimaaliset. :)

Oireista puheenollen, täällä ruokavalio niukkenee, enää kelpaa ainoastaan tulinen ruoka (ja mielellään suolainen). Pitää ostaa pikanuudeleita ja muuta nopeaa, mitä voi syödä lounaan ja illallisen välissä.. Ja sitten hassua kyllä myös lettuja tekee mieli mansikkasurvoksen kanssa, vaikka muuten en tahtoisi mitään makeaa :D pahoinvointia odotellessa..
 
  • Rakkaus
Reactions: AMR
Viikonlopusta selvitty. Ihme kyllä etova olo loisti aika tavalla poissa olollaan koko viikonlopun, tänä aamuna oli sitten taas seurana. Meinasi kyllä olla vaikeaa, kun meno- ja tulomatkalla autossa juteltiin siskon kanssa paljon lapsijutuista, kun heillä myös suunnitteilla aloittaa yritys vuodenvaihteessa. Siinä sitten selitin ummet ja lammet "sitten jos joskus raskautuu"-tyyliin. Haluan odottaa varhaisultraan ennen kuin kerrotaan perheelle. Sekin on nyt jo vihdoin ensi viikolla.

Toivon, että tämä väsymys vähän helpottaisi, mutta taitaa olla turha toivo. Tuli vielä nukuttua viikonloppuna aika huonosti, joten saa nähdä miten tästä työviikosta selvitään. Ruoan suhteen ei ole oikeastaan vielä mitään erityisiä mielitekoja mutta ruokahalu tuntuu kasvaneen.
 
On ollut ihana lukea kaikkien teidän odottavien viestejä:) Siirryn kuitenkin hieman taka-alalle. Sen jälkeen, kun kävin ultrassa viime viikolla ja vaikka siellä näkyi raskauspussi ja pieni sikiö:love: sekä sain diagnoosiksi uhkaavan keskenmenon, olen ollut aika kipeä ja vuoto on jatkunut vaihtelevasti. Olo on myös vaihteleva. Ajoittain sellainen olo, etten varmasti ole enää raskaana ja keskenmeno on tapahtunut, ja toisaalta, kuten lääkäri sanoi, olen raskaana, kunnes toisin todetaan. Olen vaan levännyt nyt paljon ja niin tyytyväinen, että satun olemaan lomalla. Raskaustestien viivat ovat vahvenneet, mutta hcg voi toisaalta pysyä korkealla keskenmenonkin jälkeen. Olen kiitollinen, että ympärilläni on ihania ystäviä ja olen kertonut tästä ihan muutamille. Erityisesti olen saanut tukea lääkäriystävältäni ja kahdelta ystävältäni, jotka ovat kätilöitä. Saanut ns. ammattilaisen, mutta ystävän mielipiteen ja tietoa. :love:

Toivottavasti viikolla 7 pääsen uudestaan ultraa, niin saan vastauksia tähän tilanteeseen. Jos silloin sattuisi kaikki olemaan hyvin, niin toivon, että mahtuisin vielä teidän face-ryhmään! Olin niin odottanut, että pääsisin johonkin kuukausiryhmään jakamaan odotusta muiden kanssa:)

Ihanaa odotusta ja jaksamista kaikille toukokuisille ja isot tsempit niille, joilla on pelkoja ja komplikaatioita tässä alkuraskaudessa:)
 
AMR
On ollut ihana lukea kaikkien teidän odottavien viestejä Siirryn kuitenkin hieman taka-alalle. Sen jälkeen, kun kävin ultrassa viime viikolla ja vaikka siellä näkyi raskauspussi ja pieni sikiö sekä sain diagnoosiksi uhkaavan keskenmenon, olen ollut aika kipeä ja vuoto on jatkunut vaihtelevasti. Olo on myös vaihteleva. Ajoittain sellainen olo, etten varmasti ole enää raskaana ja keskenmeno on tapahtunut, ja toisaalta, kuten lääkäri sanoi, olen raskaana, kunnes toisin todetaan. Olen vaan levännyt nyt paljon ja niin tyytyväinen, että satun olemaan lomalla. Raskaustestien viivat ovat vahvenneet, mutta hcg voi toisaalta pysyä korkealla keskenmenonkin jälkeen. Olen kiitollinen, että ympärilläni on ihania ystäviä ja olen kertonut tästä ihan muutamille. Erityisesti olen saanut tukea lääkäriystävältäni ja kahdelta ystävältäni, jotka ovat kätilöitä. Saanut ns. ammattilaisen, mutta ystävän mielipiteen ja tietoa.

Toivottavasti viikolla 7 pääsen uudestaan ultraa, niin saan vastauksia tähän tilanteeseen. Jos silloin sattuisi kaikki olemaan hyvin, niin toivon, että mahtuisin vielä teidän face-ryhmään! Olin niin odottanut, että pääsisin johonkin kuukausiryhmään jakamaan odotusta muiden kanssa

Ihanaa odotusta ja jaksamista kaikille toukokuisille ja isot tsempit niille, joilla on pelkoja ja komplikaatioita tässä alkuraskaudessa
Paljon tsemppiä!❤ Toivon niin, että kaikki lopulta menisi hyvin. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Lavender_
Tsemppiä @Lavender_ toivottavasti teillä pysyy pieni kyydissä!

Just klo 8 kirjoitellut tänne, että vähän etoo mutta muuten ok ja ei mitään ruokajuttuja vielä :D Nyt sitten vietin äsken ensimmäistä kertaa hetken pönttöä halailemassa. Onneksi aamupalan syönnistä oli aikaa ja aika hyvin sain siinä hengiteltyä, ettei tullut ihan kaikki ulos. Aivan kuin ois krapulassa. Aamupuurot menee kuitenkin nyt tauolle, koska ajatuskin puistattaa.
 
Moi kaikki! Tuun tänne kurkkimaan jo, vaikka alun pelot on tässä niin kovasti läsnä että ne ihan lamaannuttaa.. Kokeilen, jos tämä tänne kirjoittelu auttaisi. Täällä siis esikoista yritetty keväästä alkaen ja nyt tärppäsi. :)

Mulla menossa kai 4+3 vasta, enkä uskalla vielä innostua liikaa. Ehkä en ole vielä sisäistänyt koko asiaa, vaikka oon mä tässä viikon tehnyt testejä ja seurannut viivan vahvistumista. Dpo9 näkyi jo haaleeta haamua. La ois ilmeisesti 27.5.
Mulla on aivan hirveä pelko siitä, että tämä menee kesken. En välillä pysty ajattelemaan muuta ja sitten stressaan sitä, että stressillä aiheutan keskenmenon. :'D Oireet on tosi miedot vielä toistaiseksi ainakin, välillä menkkamaisia jomotuksia jotka kestää muutaman sekunnin, sekä vähän kipeät tissit. Siitäkin tulee välillä olo, että entä jos tää on vaan joku hämy, entä jos en oo enää raskaana jne..

Ryntäsin tänne heti tällaisella huoliviestillä, anteeksi :''D Jos teillä on mitään vinkkejä miten tästä pelosta pääsis eroon ja vois hyväksyä sen etten voi vaikuttaa miten käy, niin saa kertoa.
 
@Lavender paljon voimia! Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa!

@Andune mikä mukava yllätys. Ei sitten keho kestänyt 'kehua' ja piti laittaa pahoinvoinnit päälle ihan kunnolla :D tsemppiä! Itse vieläkin odottelen suurempia oireita.. Levottomat jalat on alkaneet vaivaamaan ja hyvin rajallinen ruokatarjonta kiinnostaa.. Niin ja repäisykipuja on silloin tällöin! Onhan näitä siis jos miettii mutta suurimman osan aikaa ei tunnu olo ollenkaan siltä että olisin raskaana :D

Tervetuloa @innerchild, vähän jo melkein odottelinkin sinua saapuvaksi kun haaveilevia stalkkailen :D itsellä oli kanssa alussa epäusko ja km pelko (myös esikoinen kyseessä). Päätin vain lopettaa testaamisen ja olla väittämättä niin kauan kun vuotoja ei tule ja lisäksi välietapin on auttaneet paljon. Nyt rv7+1 ja olo on jo suht luottavainen. Ensin rv 4+3 mitattiing hcg lääkärissä, jonka perusteella viikkoja oli 5-6 ja sitten viimeistään kun 6+0 näytti digi 3+ tuli se lopullisempi mielenrauha. Seuraava 'tavoite' on ensiviikon ultra.
 
Kaikki oli pikkuisella hyvin, vastasi viikkoja ja sydän pamppaili. Nyt alkaa vasta uskomaan tähän raskauteen
Mulla oli ihan sama ❤ kiva et teilläkin oli kaikki hyvin. Toivottavasti saadaan nyt paljon hyviä uutisia tänne toukokuisiin, kun loputkin käy vu jos on sen varannut :)

Eilen oli eka neuvolakäynti ja varasin just kuukauden päähän 12+1 NT ultran. Yhtäkkiä tuntuu, että tää aika meneekin tosi nopeesti!
 
Huutelen huhtikuisten ryhmästä tänne, että mulla on ollut vuotoja 6+0 eteenpäin (nyt 7+5). Välillä ihan siteeseen asti kirkasta verta ja kerran ihan kunnon ”verilöyly” jolloin kovat kuukautiskivut, kunnolla veren vuotoa ja iso hyytymä. Olin ihan varma että meni kesken. Syyksi paljastui hematooma kohdussa, josta lääkäri tänään sanoi, että ei olisi asiasta kovin huolissaan. Yleisiä kuulemma nämä hematoomat. Sikiöllä siis tänään ultrassa kaikki hyvin tästä vuotelusta huolimatta. Hirveästihän nää vuodot ahdistaa. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin!
@odotuksenodotus palaan vielä tähän aiheeseen, koska on niin kauheesti kysymyksiä ja siinä lääkärillä olin niin shokissa, etten muistanut kysyä kaikkea. Siis viime ke kävin yksityisellä gynellä ja mut ultrattiin. Raskauspussi ja pieni alkio kohdussa ja kohdunkaula sulkeutunut (ilmeisesti hyvä merkki). Sitä ennen ja jälkeen on vuotanut ja tullut kramppeja.

Mulla tuli oikein järkky vuoto eilen. Hyytymiä ja kaikkea. On aika luovuttanut olo, mutta kuten lääkäri sanoi, olen raskaana, kunnes toisin todetaan...Tuntuu vaikealta ajatella positiivisesti, mutta no joo...Lugejenkin käyttö tuntuu turhalta, jos on mennyt kesken, mutta otan niitä nyt kuitenkin...

Koska sulla huomattiin toi hematooma? Miten sua seurattiin ja ultrattiin vuodon alkamisen jälkeen? Lääköri sanoi mulle, että viikolla 7 olisi hyvä taas ultrata. Varasin ajan omalääkärille ensi viikolle, kun palaan mun asuinkaupunkiin (ulkomailla) ja sitten mulla on jo aikaisemmin sovittu aika hedelmöitysklinikalle parin viikon päästä. Niin saan sitten toivottavasti vastauksia tähän tilanteeseen!
@Gisella Muistan, että kerroit myös vuodoista esikoisen kohdalla, miten sun alkuraskautta silloin seurattiin?
Tämä vertaistuki täällä palstoilla on vaan niin tärkeää, kiitos!!!

@Piipaa93 Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin, kyllä siitä tulee iloinen ja huojentunut olo:))))
 
Ihanaa @Piipaa93 että ultrassa kaikki meni hyvin.

Itsellä olisi sitten ensimmäistä kertaa aika paha olo tänä aamuna. Varmaankin mun vaikeus syödä aamupalaa alkaa kostautua, koska en ole siis vielä syönyt tänään ja nyt alkaa olla vähän oksetus, vaikken siis pönttöä olekaan halaillut vielä. En ole koskaan syönyt aamupalaa, kieltäydyin siitä jo alle kouluikäisenä, koska en ole koskaan tuntenut nälkää aamuisin ja silloin lapsena olen ne muutamaan kertaan oksentanutkin, kun joku tarhatäti ei ole vanhempien ohjeita seurannut ja istuttanut minut aamiaispöytään. Lienee aika pakottaa jotakin alas aamuisin, koska ilmeisesti tästä syömättömyydestä tukee vielä huonompi olo nykyisin :D
 

Yhteistyössä