Vastaa viestiketjuun

[QUOTE="#kakstoista, post: 34871845, member: 155514"]

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! 🥰

1. Mä ajattelin suullisesti tai s-postilla mainita tammikuun aikana esimiehelle et oon jäämässä äitiyslomalle. Ja laittaa sit järjestelmän kautta virallisen hakemuksen sen jälkeen, missä haen elokuulle 2026 asti vapaata. Lisäksi aion sanoa, et en välttämättä palaa vielä silloin, vaan ilmoitan jatkosta keväällä 2026.

Mulla aina ennen ainakin riittänyt tällanen epävirallisempi ilmoitus ja sitten se virallinen vapaiden anominen. Toki eri aloilla varmaan erilaiset käytännöt, itse oon ollut aina kaupungilla kasvatuksen ja koulutuksen hommissa.

2. Istukka suurimmassa osassa raskauksia nousee kohdun suun päältä kohdun kasvaessa ja synnytys onnistuu normaalisti. Jos se pysyy kohdunsuun edessä, niin varmasti tarkasti arvioidaan sit sairaalassa synnytystapaa ja onko alatiesynnytys turvallinen.

3. Mä oon kertonut omille tiimiläisille ja se on sit levinnyt heidän kauttaan muuhun työyhteisöön. Toki nyt raskaus myös näkyy niin selvästi, ettei pysty oikein kieltämäänkään jos joku kysyy. Aika moni onkin onnitellut/kysynyt laskettua aikaa.

4. Jännittää vauvavuosi ja se, millainen vauva tulee. Miten selviän valvomisesta ja jos tulee taas suuritarpeinen vauva.

Oman kehon muutosten kanssa oon aika sujut. Tossa kuukausi sitten ahdisti enemmän. Nyt jotenkin rauhallisemmin mielin sen suhteen.

5. Äitiyspakkaus, musta siinä on ihanaa nostalgiaa ja suurin osa tuotteista on aina päässyt käyttöön.

Uskon, että ihan pian rupeet tuntemaan enemmän liikkeitä Heltsuli, varmasti kuukauden sisään. Itsellä nyt 22+4 ja liikkeet näkyy jo ulospäin jos vauva on sellaisessa asennossa, että potkii vatsanpeitteitä. Ja tunnen myös kuinka hän tekee kuperkeikkaa ja vaihtaa asentoja, sekä yleensä pystyn määrittämään liikkeiden perusteella onko hän pää ylös- vai alaspäin. Toisinaan hän on kääntynyt mun selkärankaan päin ja silloin liikkeet on ihan vaimeita tussahduksia vielä.

Mulla on muuten tosi hyvä ja energinen olo raskauden suhteen ja pystyn esim. kävelemään työmatkat ihan normaaliin tahtiin, mutta mulla on vaivana vatsalihas(?). Alimpien kylkiluiden kohdalla molemmin puolin toisinaan makuuasennossa (kyljellään) ja välillä ylös noustessa tai muuten tilanteessa jossa ylempiä vatsalihaksia tarvitaan, tunnen pistävää kipua. En oikein osaa ajatella muuta kuin et se on se erkaantumassa oleva vatsalihas, koska kipu saattaa vaihdella molemmilla puolilla samassa kohdassa.

[/QUOTE]

Kuinka monta kirjainta on sanassa KISSA?

Yhteistyössä