[QUOTE="Kevätlintu, post: 34869351, member: 155441"]
Kirjallinen virallinen anomus täytyy tosiaan tehdä se vähintään 2 kuukautta ennen kun aloittaa vapaat. Meillä se anotaan saman järjestelmän kautta mistä sairaslomat ja virkavapaat muutenkin.
Suullisesti kerroin, työskennellään työparina ja lupasin palata asiaan kirjallisesti heti kun olen puhunut luottamusmiehen kanssa. Työskentelen opetusalalla ja meillä kun suunnitellaan elokuusta toukokuuhun työvuosi. Minulle tulee eri viransijainen loppukevääksi ja sitten elokuusta joku muu. Lisäksi tarvitaan todennäköisesti talon sisältä jokuhoitamaan esimies/hallinnontehtävät, jotka on olleet minulla. Siksi ilmoitin jo nyt, että olen poissa koko lukuvuoden 2025-2026.
Saisin aloittaa raskausvapaan 4.4. mutta todennäköisesti olen töissä vähän pitempään, jotta saisin raskausvapaan palkallisuuden venytettyä kesäkuun puolelle.
Olen viihtynyt hyvin kotona, isompien lasten kanssa, olin molemmilta kaksi vuotta, ja pidin kaikki vanhempainvapaat. Nyt toki tipahtaa aiemmin kodinhoidontuelle, mutta olen siihen varautunut.
Se hyvä puolihan tuossa uudessa systeemissä on, että jokainen löytää sen omalle perheelle sopivan ratkaisun kun vapaat voi jakaa, saa työskennellä osa-aikaisesti ym.
[/QUOTE]