Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Toi paha maku suussa on valitettavan tuttua. Pahoinvoinnin takia en toki ole voinut harjata hampaita ihan niin huolella kuin normaalisti, mutta ei senkään luulisi ihan näin pahasti vaikuttavan.
Toivotaan että nyt tapahtuisi ihme ja helpottaisi aiemmin.

Mä en ole huomannut mitään apua tuosta hampaiden pesusta. Multa tosin irtosi yks paikka hampaasta mutta tämä oli alkanut kyllä jo ennen sitä. Mulla vuorottelee, jos ei ole paha olo niin on tämä Maku, onneksi ei ole sentään ollut juurikaan samaan aikaan.
 
Heippa! FB-ryhmään otamme vielä muutaman jäsenen. Siellä on ihanan vilkasta ja hyvähenkistä keskustelua. Minulle voi laittaa täällä privaviestin, jossa speksit, millä löydön sinut Facebookista, laitan kaveripyynnön ja sen jälkeen lisään ryhmään.
 
Perjantaina yksityisellä ultra, 10min nopea tutkiminen ja oli aika lailla siinä. 9+5 piti olla mutta vastasi 7+1, syke löytyi ja liikkui pikku hemmo... Ihmetteli että menkkojen mukaan viikko kiinnittymisen jälkeen ja olisin plussannut ja vahvan plussan ei voi pitää paikkaansa. Jäi todella paha mieli ja kun suht oireeton ollut niin oliko mittausvirhe vai eikö ole kehittynyt. Rinnat edelleen kipeät mutta siinä ne oireet onkin, selän vihlontaa ja tunteet vuoristorataa. 4.11. nt-ultra ja sinne asti kituutus että onko kaikki hyvin.
 
Mulla on aika oireetonta ollut pidemmän aikaa poislukien väsymys. Mutta tänään aamulla hampaita harjatessa tuli yökkäysrefleksi ja purskautin seinille hammastahnat ... (n)tätä oli alussa useasti ja nyt yhtäkkiä taas. Saa siis edelleen olla tarkkana hampaita harjatessa:ROFLMAO:
 
Perjantaina yksityisellä ultra, 10min nopea tutkiminen ja oli aika lailla siinä. 9+5 piti olla mutta vastasi 7+1, syke löytyi ja liikkui pikku hemmo... Ihmetteli että menkkojen mukaan viikko kiinnittymisen jälkeen ja olisin plussannut ja vahvan plussan ei voi pitää paikkaansa. Jäi todella paha mieli ja kun suht oireeton ollut niin oliko mittausvirhe vai eikö ole kehittynyt. Rinnat edelleen kipeät mutta siinä ne oireet onkin, selän vihlontaa ja tunteet vuoristorataa. 4.11. nt-ultra ja sinne asti kituutus että onko kaikki hyvin.
Inhottavaa kun jää huolta tommosesta :( mutta onhan nuita pieniä vaikea mitata, että hyvinkin voi olla mittausvirhe? Hyvä merkki kuitenkin että syke löytyi. :)Onko sulla mahdollisuutta käydä vielä uudestaan ultrassa ennen nt-ultraa varmistelemassa?
 
Inhottavaa kun jää huolta tommosesta mutta onhan nuita pieniä vaikea mitata, että hyvinkin voi olla mittausvirhe? Hyvä merkki kuitenkin että syke löytyi. Onko sulla mahdollisuutta käydä vielä uudestaan ultrassa ennen nt-ultraa varmistelemassa?
Tää pieni paikkakunta ja toi ainoa johon sai ajan nopeasti, toisessa menee ajat marraskuun puoleen väliin. Muutenkin ikävä tunne kun lääkärinaika 20min varattu ja nopeasti suoritti kaiken hätiköiden. Ehkä ens viikolla kun Helsingin reissu niin sinne varaan aikaa. Ukolle kerroin huolesta mutta oli niin kännissä ettei vastannut perjantaina mitään, kömpi aamulla 6.30 viereen ja nyt ei varmasti muista. Enkä pysty sanomaan uudestaan kun pelkään hylätyksi tulemista ja jään asian kanssa taas yksin. En muutenkaan osaa näyttää tunteitani menneisyyden takia niin ei pysty edes lukemaan mitä mietin milloinkin.
 
Kolmas päivä ilman pöntön halailua ja eka päivä viikkoihin ettei ole tullut huonoa oloa päivän aikana.
Ja olen jopa tehnyt paljon enemmän kun aiemmin, en toki paljoa mutta käynyt pihalla haravoimassa, kävellyt kilometrin lähikauppaan kilometrin (takasin en ehkä olis kyennyt), laittanut pyykit kuivumaan.
Mä niin toivon että tämä tästä nyt helpottaa :ROFLMAO:

Vielä kun ruoka maistuisi eikä tarvis kokoajan napostella jotain, olis oikein jees.
 
Yritin googlettaa labratuloksia, kun noi tutkimuksen nimet ei kerro mitään. Mutta en löytänyt googlettamalla mitään vastauksia. Mikä labrakoe on esim E-RDW? Näyttäisi siis kaikki labrat olevan viite-arvoissa, mutta ois se silti kiva tietää mitä noi kaikki tarkottaa.
 
Mä meinasin etten edes käy katsomassa niitä labroja nii ei iskis stressi. Mulla katsottiin samalla myös kilppari arvot ni varmaan soittavat jos nyt pitää lääkitystä muuttaa ennen seuraavaa neuvolaa.

Loma päivä ja pidän esikoisen kotona, dnw kunniaksi kävin äsken yökkimässä aamupalan ulos, toivottavasti ei palaa olo hyvien päivien jälkeen
 
Yritin googlettaa labratuloksia, kun noi tutkimuksen nimet ei kerro mitään. Mutta en löytänyt googlettamalla mitään vastauksia. Mikä labrakoe on esim E-RDW? Näyttäisi siis kaikki labrat olevan viite-arvoissa, mutta ois se silti kiva tietää mitä noi kaikki tarkottaa.
En minäkään mitään näistä tiedä, niin oon googlannut vieraat kokeet. Tuo E-RDW näyttäis olevan punasolujen kokojakauma. Multa ei ole tutkittu tuollaista.
https://huslab.fi/ohjekirja/20408.html
 
  • Tykkää
Reactions: Sofianella
Ulkopuolelta taas huutelen, että ne riski lukujen verikoe tulokset ei tarkoita yksistään mitään, vaan vasta kun ultrassa on käyty, voivat niiden kaikkien tulosten pohjalta laskea riski luvun. Siksi monessa paikassa niitä ei näe etukäteen, ettei ihmiset niiden perusteella tekisi turhia johtopäätöksiä.
Alla oleva tiivistelmä oli mun mielestä informatiivinen pläjäys tuosta seulonnasta, ja auttoi itseä alustavasti pähkäilemään niitä seulonnan labratuloksia, koska mulla ne jostain syystä näkyy Maisassa (ilman viitearvoja). Voi noista jo sinänsä päätellä, onko niissä poikkeavuuksia keskiarvoista (ja etenkin trisomian suuntaan, eli tavallista matalampi istukkaproteiini ja korkeampi HCG), vaikka vasta se ultran jälkeen saatava riskiluku onkin se fakta. Pidän tavallaan ihan fiksuna ettei tuloksia näkyisi etukäteen, koska pakkohan tuosta oli heti metsästää tietoa kun ei ne omat arvot sanoneet yhtikäs mitään.

http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf
 
Heippa! FB-ryhmään otamme vielä muutaman jäsenen. Siellä on ihanan vilkasta ja hyvähenkistä keskustelua. Minulle voi laittaa täällä privaviestin, jossa speksit, millä löydön sinut Facebookista, laitan kaveripyynnön ja sen jälkeen lisään ryhmään.
Mä oon jahkaillut FB-ryhmään liittymisen kanssa, kun ei oo yhtään sellanen olo että olis raskaana ja NT-ultraankin vielä 4 pitkää viikkoa aikaa.. Mutta ajattelin, että ois kiva kuitenkin mahtua sinne mukaan, joten laitoin Mim1 sulle viestiä.
 
Täällä olojen puolesta ok päivä aamun yökkimisen jälkeen.
Oli vapaa päivä ja niin rankka että koko alkuillan vaan torkuin sohvalla, toivottavasti myös yöksi riittää unta, ainakin kova on väsy.

Edelleen ruokavalio on riisikakkuja ja mandariinia sekä karkkia, tänään lisäyksenä pari karjalanpiirakkaa ja pannaria.

Huomenna taas jatkuu sohvan nurkassa työnteko
 
Mies ei halua tätä lasta. Päätti näin. "Abortti tai hän lähtee". Hieno mies. Sellainen stoori. Taidan lopettaa kirjoittelun täällä.. Aborttiin en suostu, mutta raskasta tulee yksin neljän kanssa. Sydän on revitty.
Voi helekkari! Kuulostaa kyllä kauhealta. Auttaisikohan jos annat miehelle vähän aikaa? Eikö ollutkin niin, että olitte vasta palanneet yhteen? Toki on kyllä kohtuutonta mieheltä, ei riitä selitykset!
 
Voi helekkari! Kuulostaa kyllä kauhealta. Auttaisikohan jos annat miehelle vähän aikaa? Eikö ollutkin niin, että olitte vasta palanneet yhteen? Toki on kyllä kohtuutonta mieheltä, ei riitä selitykset!
Niin on. N 4kk sit. Ja kaikki on ollut hyvin. Meillä yhteinen lapsi, joka nyt 2v.
Hän on hankala luonteeltaan, mutta tämä miten nyt reagoi on kamalaa. Yksi syy miks erottiin oli se että hän on hyvin hallitseva ja jos ei asiat mene kuin hän haluaa niin heittäytyy hulluksi. Narsistimaista käyttäytymistä. Mutta tilanne oli jo parempi.. hetken, ehkä hän vaan kovasti tsemppasi mut loppuja lopuksi se.todellinen luonne vaan tuli taas.esiin.
Kyllä minä pärjään, rahallisesti ei huolta mut se että mulla ei ole.öitäön tukiverkostoa. Siis toki ystäviä, mut heillä omat perheet. Ketään muuta ei ole.
 
@Mami❤️ Pitemmän päälle on sinulle ja lapsille todennäköisesti parasta pitää välimatkaa ihmiseen, joka on arvaamaton ja jolla on narsistisia piirteitä. Tuollainen ”abortti tai lähden” kuulostaa juuri narsistin suusta tulleelta ultimaattumilta. Itse olen narsistin tytär sekä elänyt hetken myös narsistin kanssa suhteessa ja parhaat päätökset elämässä ovat olleet näistä molemmista suhteista eroon hankkiutuminen. En toki tiedä, millainen tilanne sinulla on mutta varmasti kyllä pärjäät ❤ Ei ole varmasti helppoa olla yksin suurperheen päänä kantamassa vastuuta mutta kyllä ne asiat lutviutuvat. Päivä kerrallaan.
 
@Mami❤️ Minä elin 11v narsistin kanssa ja elämäni parhain päätös oli lähteä, vaikka lapsia oli 3. Ei enää ikinä! Minun ja lasten oli parempi olla ilman häntä. Ainut haittapuoli on, että hän on aina elämässä läsnä lasten takia, mutta onneksi ei tarvitse nähdä kuin pakon edestä.
Tulet meidän joukkoon fb-ryhmään, niin varmasti saat tukea ja kenties apua, jos esim. samalta paikkakunnalta ❤
Olen niin pahoillani, että joudut tuon kokemaan, mutta älä missään nimessä alistu hänen tahtoonsa :(
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette

Yhteistyössä