Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onneks täällä ei kukaan hössötä :D Isovanhemmat saa täälläkin tietää vasta, kun on tiedossa, että kaikki ok :) Tosin eipä se nt-ultrakaan takaa, että kaikki ok. Nimim. Esikoisen menettänyt 20+3. 19+3 viikoilla selvisi vakava rakennevika ja raskaus piti keskeyttää. En siis nykyään luota yhteenkään ultraan :(
Meillä esikoisen kehitysvamma selvisi vasta synnytyksen jälkeen joten täälläkin mennään tyylillä tulee mitä tulee kunhan kaikki sujuisi hyvin ja lapsi selviää elossa mahdollisimman hyvinvoivana❤ ultrien tarkkuus on menettänyt merkityksensä. Pahoittelen kokemaanne menetystä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus ja Caro87
Täällä tänään noussut eka kertaa huoli raskauden suhteen Rintojen arkuus tuntuu vähenevän, eli ne vähäisetkin oireet alkaa hiipua (?) ... Vai johtuuko se siitä, että olen pari pvä syönyt/juonut heikosti (tänään en mitään) ja siksi arkuus vähenee. Yritän lohduttautua, että eihän maitokaan nouse kunnolla/alkaa hiipua, kun vauva syntynyt, jos ei syö/juo säännöllisesti.
Muilla rintojen arkuudessa vaihtelua?
Mulla ei ole rinnat arat yhtään. Nännit ainoastaan ja niiden arkuus vaihtelee kyllä kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Ja oireista vielä. Oletan että tämä on sellanen. Suututtaa. Oon niin vihanen et ärsyttää! Mikään ei tänään mene hyvin ja kaikki mitä tuo mieskin sanoo niin on ihan päin mäntyä. Kyl normikierrossa ilman raskauttakin on tällasia päiviä ettei tää mitään uutta ole. xD Mutta ärsyttää kun ärsyttää!
 
Täällä tänään noussut eka kertaa huoli raskauden suhteen Rintojen arkuus tuntuu vähenevän, eli ne vähäisetkin oireet alkaa hiipua (?) ... Vai johtuuko se siitä, että olen pari pvä syönyt/juonut heikosti (tänään en mitään) ja siksi arkuus vähenee. Yritän lohduttautua, että eihän maitokaan nouse kunnolla/alkaa hiipua, kun vauva syntynyt, jos ei syö/juo säännöllisesti.
Muilla rintojen arkuudessa vaihtelua?
Mulla oli joku aamu sellainen, että heräsin ilman mitään rintojenkaan kipuilua ja olin aivan huolesta soikeana. Kivut kuitenkin palasivat ja luin, että oireet voivat tulla ja mennä. Eli välttämättä ei ole mitään syytä huoleen. <3 Viime yönä mun rinnat oli aremmat kuin ikinä ja aamusta sitten taas vähemmän, vaikka arat ovatkin.

Mulla tuli sitten kuitenkin tänäänkin vähän verta, mikä on nyt jo loppunut. Ihan parilla vessakäynnillä sitä näkyi paperissa mutta olen aika varma että vuotoa on enemmänkin tuolla kohdunsuun tietämillä. En kuitenkaan uskalla nyt sinne yhtään ronkkia. Housuihin asti ei (vielä) ole tullut. Jos ei nyt pahene, niin soitan ma neuvolaan, jos vaikka ottaisivat vastaan ja tarkistaisivat tilanteen. :(
 
Ja oireista vielä. Oletan että tämä on sellanen. Suututtaa. Oon niin vihanen et ärsyttää! Mikään ei tänään mene hyvin ja kaikki mitä tuo mieskin sanoo niin on ihan päin mäntyä. Kyl normikierrossa ilman raskauttakin on tällasia päiviä ettei tää mitään uutta ole. xD Mutta ärsyttää kun ärsyttää!
Täällä kans yks kiukkunen emäntä. Lähinnä mies kohteena. Kaikki ärsyttää.
 
Täällä kans makaan vaan sohvalla. Nukuin 11h yöunet, jouduin yön aikana nousee 2 krt vessaan. Ja nyt on niin paha olo, etten pysty tekemään mitään. Vähän turhauttaa katsoa kun muut menee ja tekee, ja itselle on suoritus et selvii sängystä sohvalle. Onneks tää ei kestä ikuisesti.
Jep, mua välillä sattuu/on huono olo niin että itkettää, mutta samalla myös ahdistaa katsoa kun mies ja lapsi puuhaa kaikkea ja itse yritän selvitä hengissä päivä kerrallaan
 
Vahinko tuo ylläoleva viesti ^
Ihania ultrakuulumisia täällä ollut ❤
Meillä neuvola reilun parin viikon päästä, silloin on rv 8+3
Väsymys ja turvotus edelleen kova, nukkua vois kokoajan ja mahan turvotus näyttää jo siltä kun olisin paaaaljon pidemmällä, onneksi tää turvotus kohta laskeutuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Nelonen2021
La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
15.5 / Äippä 46 v. / 5.
15.5. / Nelonen2021 / 27 / 4.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
23.5. / Hortesia / 31 / 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
24.5. / Earhart / 32 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
31.5. / Mäyh / 28 / 1.
 
Nelonen2021
Täällä on niin järkyttävän huono olo jatkuvasti. Ei oo tällästä ollut aiemmissa. Ekassa raskaudessa oksensin toki jonnekkin ~rv25 asti, mutta vaan aamusin ja sitten olo helpotti. Viime raskaudessa oli vain muutamana päivänä huono olo. Eilen sain raahattua itseni kävelylle lasten kanssa, olihan se sellasta puuskuttelua välillä ettei nouse ylös.

Oon lukenut teidän kommentteja täällä, mutta en oo jaksanut itse kirjotella. Monilla ollut jo varhaisultra, onnea teille jotka ootte saanut hyviä uutisia. ❤
Meillä on maanantaina ultra ja perjantaina neuvola. Saatiin ultra julkiselta, kun on vähän epävarmaa kuinka pitkällä raskaus on. Laitoin nyt tuohon listaan, että la on 15.5.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Johan tässä pari päivää meni ilman yökkimistä, eilinen ilta oli mun viime viikkojen mittapuilla jopa loistava, ei pahaa oloa ei kipua.

Otin aamulla puol 9 aikaan lääkkeet ja vähän vettä, äsken nousin sohvalta kun mies ja esikoinen lähti ulos, ja samantien vessaan, on muuten ärsyttävää puuhaa kun ei ole mitään mitä tulisi edes ulos .

Toivottavasti tästä päivä paranee, hain ainakin just lisää ”aamupalaa” :)
Tiistaina eka neuvola ja mietin josko sen jälkeen kertoisi esimiehelle (ei vielä työkavereille) koska herättänyt ihmetystä miksen yhtäkkiä olekaan vieraillut toimistolla ja sitten meillä on keväällä tulossa isoja muutoksia johon mun pois jäänti myös tulee vaikuttamaan. Nyt siis inssistä laskettuna 8+4 menossa
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
vierailija
Täällä on niin järkyttävän huono olo jatkuvasti. Ei oo tällästä ollut aiemmissa. Ekassa raskaudessa oksensin toki jonnekkin ~rv25 asti, mutta vaan aamusin ja sitten olo helpotti. Viime raskaudessa oli vain muutamana päivänä huono olo. Eilen sain raahattua itseni kävelylle lasten kanssa, olihan se sellasta puuskuttelua välillä ettei nouse ylös.

Oon lukenut teidän kommentteja täällä, mutta en oo jaksanut itse kirjotella. Monilla ollut jo varhaisultra, onnea teille jotka ootte saanut hyviä uutisia.
Meillä on maanantaina ultra ja perjantaina neuvola. Saatiin ultra julkiselta, kun on vähän epävarmaa kuinka pitkällä raskaus on. Laitoin nyt tuohon listaan, että la on 15.5.
Samalla päivällä oot lasketussa, kun minäkin. Täällä taas, ihmeen vähin pahoinvoinnein selvitty. Mutta on sitten muuta ongelmaa, tähän ikään. Minä en varhaisultraan pääse. On kuulemma vaan odoteltava. Mentävä pvä, kerrallaan niin parasta. Jaksamisia ❤ t, äippä 46 v.
 
Täälläkin huono olo ottaa vallan jo ammusta ja pahenee iltaa kohden. Eilen söin ruuan noin klo 15 ja sen jälkeen oli syke niin korkealla ja huono olo että vielä puolilta öin oksensin sitä ulos.. siis ihan järkkyä.... kun ei uskalla syödä mitään kun tietää että se tulee ulos.... en tiedä miten selviän työviikosta :cry: nyt tuntuu jotenkin masentavalta vaikka olen kiitollinen jokaisesta hetkestä kun saan olla raskaana. Yritän ajatella että se vauva on kaiken tämän arvoinen.
 
Täälläkin huono olo ottaa vallan jo ammusta ja pahenee iltaa kohden. Eilen söin ruuan noin klo 15 ja sen jälkeen oli syke niin korkealla ja huono olo että vielä puolilta öin oksensin sitä ulos.. siis ihan järkkyä.... kun ei uskalla syödä mitään kun tietää että se tulee ulos.... en tiedä miten selviän työviikosta nyt tuntuu jotenkin masentavalta vaikka olen kiitollinen jokaisesta hetkestä kun saan olla raskaana. Yritän ajatella että se vauva on kaiken tämän arvoinen.
Voi ei :( Sairauslomaa vaan jos noin pahana jatkuu. Tsempit. ♥
 
Täälläki pahoinvointi vie kaikki mehut. Eile oli iha siedettävä päivä ja pääsin vähä ulkoilemaan. Tänää heti herättyä niin paha olo, et nukahdin uusiks ja heräsin äsken. Oksennusfiilis kokoajan kurkussa, voimat ei riitä mihinkään. Pelottaa myös huominen työpäivä, millä voimavaroilla teen töitä kun hyvä ku jaksan nousta sängystä.
 
  • Surullinen
Reactions: Kasikuus ja Nokare
Yks neuvo, varsinkin ensimmäistä odottaville.
Kun kerrot raskaudesta, tulet saamaan monenlaista kommenttia. Varsinkin toiset äidit ovat susia toisilleen usein. Mä sain kuulla ensimmäistä odottavansa, kuinka hyvin voi tulla keskenmeno tai kuinka ei kannata iloita ennen ku saa vauvan syliin (ja silloinkin voi tapahtua mitä vaan). Tää kaikki sai mut stressaan ja en osannut nauttia koko raskausajasta.
Alkaneista raskauksista kuitenkin todella iso prosentti päättyy onnellisesti synnytykseen ja lapsen saamiseen. Joten sulkekaa korvat keskenmeno ja muilta pelotteluilta. ❤
 
Hei, minut voi pyyhkiä listalta pois. Alkuraskauden ultrassa huomattiin, että alkion kehitys jätättänyt reilusti (kaksi viikkoa) ja viikon päästä toistetussa ultrassa tilanne oli sama. Sain lähetteen naistentaudeille jonne pääsen ensi viikolla, ellei vuoto ala ennen sitä itsestään.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille kaikille muille odotusaikaan! <3
Ompa harmi :( Näkykö teillä ultrassa sykettäkään?
 
Kai vielä kuitenkin tarkistus ultra, jos sykekin näkyi? :eek: Onko ovulaation ajankohta varma, että jos pieni olisikin saanut alkunsa myöhemmin?
Mulla on ollut aina säännöllinen kierto (28vrk) ja jos tämä olisi saanut alkunsa uä:n mukaan, niin olisin raskautunut neljä päivää ensimmäisen plussatestin jälkeen. Toki ne vielä ultraavat siellä naistentautien polilla, mutta aika mahdottomaksi tilanteeksi tätä ultraaja kuvasi. Kasvun hitaus ja se liian hidas syke ei lupaa mitään hyvää. Perjantaina olisi siis ollut mun kierron mukaan rv 8+3 ja uä:n mukaan 6+1. Viikkoa aiemmin alkion koko vastasi rv5+5.
 

Yhteistyössä