Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla jatkuu pahoinvointi. Jouduin syömään aamiaiseksi poppareita, koska ainoo mistä ei tullut pahaolo. Sain ees vähän suolaa niistä. Suurin osa ruoista aiheuttaa oksennusrefleksin, eli perus aamupuuro on jäänyt pois kuvioista. Oli myös pakko jäädä tällä viikolla kotiin tekemään töitä, vaik enhä mä täälläkään saa kuin puoliteholla tehtyä asioita. Mut ainakaan kukaan ei nää, ku voin pahoin ja täällä voi välillä mönkiä sänkyyn lepäämään.

Ens tiistaina ois se varhaisultra vihdoin. Sais luvan olla hyvin kiinni siellä, kun joudun kärsii näin hirveistä olotiloista kokoajan.
 
Onnea @Sofialla!

@Pihaportti Jospa se vuotava mikälie otti vaan nokkiinsa ultrauksesta? Oon sen verran marinoitunut tällä palstalla, että monella on kyllä ollut jokin ihan harmiton vuotava juttu siellä kohdussa koko raskauden ajan. Hematoomakohan se oli?

@Caro87 Mulla metforem aiheutti silloin aloittaessa valtavat vatsakivut, mutta ne loppuivat parin kk:n käytön jälkeen.

@Sofianella Kiitti popparivinkistä. Mies söi tuossa joku ilta sipsejä ja otin pari, menivät kyllä helposti alas! Lisäksi olen pystynyt ajoittain syömään proteiinivanukkaita, vaikka yleensä ovat liian makeita.
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 148660
@Disco Volante no sitä minäkin toivon, että se vaan ultrasta ärtyi, mutta sitten taas spekuloin että voiko se näin pari päivää myöhemmin vielä sen takia runsaammin vuotaa. Hulluksihan tässä vielä tulee. Mutta omakantaan oli kirjoittanut vain ettei kohdun sisällä ole hematoomia, mutta ei kyllä maininnut sanallakaan että tuosta olisi kyse. Mutta mulla on kyllä ennen raskauttakin usein yhdynnän jälkeen vuotanut, enkä sille ole selitystä saanut. (Ja nyt on mies reissussa, niin ei voi sen piikkiin laittaa :D )

No kylläpä olisi nappi aikataulu tuolla valmistumisella - ei mahtais paljon ylimääräiset äänet napata pienen kanssa :giggle:
 
Mulla alkoi tämä aamu tosi kovilla alavatsan krampeilla ja eilen jäi paperiin ihan vähän vaaleanpunaista vuotoakin. :( Nyt aamupäivästä tuota vuotoa ei ole näkynyt, mutta olohan on silti niin huolestunut kuin olla voi. En oikein tiedä tointaako tästä edes soittaa vielä neuvolaankaan, kun ei tilanteelle mitään mahda.
 
Jäin eilisen neuvolan jäljiltä ihmettelemään sellaista yksityiskohtaa, että sain ohjeeksi varata itse verikoeajan tietylle viikolle. Labraan ei kuitenkaan mene neuvolalta ilmeisesti mitään lähetteen tyyppistä saatetta tutkimuksen syystä, eikä labran ajanvaraukseen pystynyt millään lailla itse täsmentämään MIKSI varasin ajan verikokeisiin. Mistä siellä tiedetään, mitä heidän on määrä näytteestäni tutkia?! Outoja juttuja taas lisää vaan tässä meidän ihmeellisessä järjestelmässä.

Koko eilisen neuvolakäynnin ajan vaan (taas) mietin, että hirveän määrän työtä terkkari tekee tietoja kerätessään ja kirjatessaan, ja entä jos kaikki olisikin ollut turhaa, koska kukaan ei tuossa vaiheessa neuvolassa vielä viikkokausiin tutki, odotanko ketään! (Oltiin siis käyty etukäteen omaan piikkiin yksityisellä varmistamassa että raskaus on tosi, mutta neuvolan näkökulmasta tuota tietoa ei heillä olisi, jollen sitä olisi kertonut.)

Näköjään en pääse yli tästä asiasta että toimintajärjestys on musta tosi outo tässä meidän systeemissä. :D
 
Jäin eilisen neuvolan jäljiltä ihmettelemään sellaista yksityiskohtaa, että sain ohjeeksi varata itse verikoeajan tietylle viikolle. Labraan ei kuitenkaan mene neuvolalta ilmeisesti mitään lähetteen tyyppistä saatetta tutkimuksen syystä, eikä labran ajanvaraukseen pystynyt millään lailla itse täsmentämään MIKSI varasin ajan verikokeisiin. Mistä siellä tiedetään, mitä heidän on määrä näytteestäni tutkia?! Outoja juttuja taas lisää vaan tässä meidän ihmeellisessä järjestelmässä.

Koko eilisen neuvolakäynnin ajan vaan (taas) mietin, että hirveän määrän työtä terkkari tekee tietoja kerätessään ja kirjatessaan, ja entä jos kaikki olisikin ollut turhaa, koska kukaan ei tuossa vaiheessa neuvolassa vielä viikkokausiin tutki, odotanko ketään! (Oltiin siis käyty etukäteen omaan piikkiin yksityisellä varmistamassa että raskaus on tosi, mutta neuvolan näkökulmasta tuota tietoa ei heillä olisi, jollen sitä olisi kertonut.)

Näköjään en pääse yli tästä asiasta että toimintajärjestys on musta tosi outo tässä meidän systeemissä. :D
Olen miettinyt ihan samaa. Hassua. Mutta eikö terkka nimenomaan tee lähetteet labraan. Eihän ne muuten edes ota sua sinne. Jos ei ole lähetettä siis. Niin koneelta näkevät mitä pitää ottaa ja miksi :)
 
La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
 
Huutelen täällä vielä, että Facebookin salaisessa toukokuisten ryhmässä on vielä vapaata. Ajatellusta ryhmäkoosta noin puolet jäljellä. Mulle yksityisviestillä linkki profiilista niin laitan teille kaveripyyntöä, lisään ryhmään ja poistan kamuista
Eiköhän meitä ala kohta puolin sinne valumaan, kunhan varhaisultrat ja varmemmat viikot on käsillä :)
 
Meinaatteko hankki doppleria? Itse olen kallistumassa sille puolen että en aio, sillä veikkaan että saisin siitä vain enemmän stressiä.
Kaapissa kuumottelisi doppler, edellisessä raskaudessa sen hommasin. Mutta en taida vielä uskaltaa koittaa etsiä sydänääniä. Vaikka tiedän että ei niitä tässä vaiheessa vielä tarvitsekaan kuulla, mutta varmasti meen paniikkiin jos en niitä löydä.
 
Pahoinvointi on kyllä täällä lisääntynyt paljon, yök. Mitään ei tekis mieli syödä, mutta pakko väkisin yrittää.
Mulla on doppler kotona, esikoisen raskaudessa oli istukka edessä ja liikkeet alkoi tuntua vasta myöhään, lähellä rv20 ja silloin se toi mielenrauhaa ennen rakenneultraa. Viime raskaudessa istukka olikin takana ja aloin tuntemaan liikkeitä jo rv13 ihan päivittäin, joten silloin dopplerille ei niin tullut käyttöä. Ennen NT-ultraa en kyllä haluais edes kokeilla, koska mulle tulis vaan ahdistusta, jos en mitään kuulis. :giggle:
Mulla on muuten molemmissa onnistuneissa raskauksissa kuunneltu sydänääniä jo ekalla kerralla neuvolassa ja molemmilla kerroilla on siis jo kuuluneet neuvolan laitteilla silloin rv8-9. Mutta tiedän, ettei kaikkialla suostuta edes yrittämään, kun ei ole varmuutta niiden kuulumisesta niin pienillä viikoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mulla jatkuu pahoinvointi. Jouduin syömään aamiaiseksi poppareita, koska ainoo mistä ei tullut pahaolo. Sain ees vähän suolaa niistä. Suurin osa ruoista aiheuttaa oksennusrefleksin, eli perus aamupuuro on jäänyt pois kuvioista. Oli myös pakko jäädä tällä viikolla kotiin tekemään töitä, vaik enhä mä täälläkään saa kuin puoliteholla tehtyä asioita. Mut ainakaan kukaan ei nää, ku voin pahoin ja täällä voi välillä mönkiä sänkyyn lepäämään.

Ens tiistaina ois se varhaisultra vihdoin. Sais luvan olla hyvin kiinni siellä, kun joudun kärsii näin hirveistä olotiloista kokoajan.
Anteeksi, ei ole naurun asia mutta jotenkin niin hellyyttävän kuuloista että aivan hymyilytti tuo popparijuttu. :love:
Toivottavasti kuitenkin olo pian helpottaa!
 
Terkkari sanoi, että jossain kohtaa saan tiedon, että voin varata Maisan kautta nt-ultran. Mutta verikoe piti vain mennä varaamaan itse Huslabista. Ehkä sinne sitten kuitenkin menee jotakin tietoja, mutta kun kysyin, meneekö sinne lähete, niin ei kuulemma. Weird, en tiedä. Menen paikalle ja toivon että tietävät miksi olen siellä virtsanäytteineni (siihen sain ohjeet ja purnukat mukaan).
Kyllä mun järjen mukaan sinne menee sähköinen lähete jotta tietävät mitä ottaa ei niitä itse tarvi edes tietää, sen kun varaa ajan.

Täällä jälleen tätä pahaa makua eikö mitään tee mieli, olen edelleen elänyt karkilla, sipseillä, porkkanalla ja jäisillä herneillä.. (oon syönyt viimeisen 2viikon aikana enemmän herkkuja kun varmaan ed kahden vuoden aikana :( )

Aamulla päätin etten ota thyroxinia heti herättyä vaan vasta esikoisen hoitoon viennin jälkeen (eilen jo sanoi että äiti sun pitää mennä lääkäriin) mutta niin vaan se taas tuli ylös. Outoa kun ei muuten okseta ja olinkin tuon jälkeen puolisen tuntia ihan vaan sohvalla, mutta heti kun nousin niin mentävä oli.
 
Viimeksi muokattu:
Huutelen täällä vielä, että Facebookin salaisessa toukokuisten ryhmässä on vielä vapaata. Ajatellusta ryhmäkoosta noin puolet jäljellä. Mulle yksityisviestillä linkki profiilista niin laitan teille kaveripyyntöä, lisään ryhmään ja poistan kamuista
Toivottavasti pääsee mukaan ultran jälkee. Mulla 6.10. en uskalla aiemmin jos ei oo hyvin asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Kaapissa kuumottelisi doppler, edellisessä raskaudessa sen hommasin. Mutta en taida vielä uskaltaa koittaa etsiä sydänääniä. Vaikka tiedän että ei niitä tässä vaiheessa vielä tarvitsekaan kuulla, mutta varmasti meen paniikkiin jos en niitä löydä.
Ei näin aikaisin mahdollista löytää. 12 RV voi kokeilla mut ei kyllä viime raskaudessa mollut helppo löytää silloinkaan. Vasta siinä 16rv.☺
 

Yhteistyössä