Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä täältä huutelen vaikka meidän tie katkesikin, en oo vielä osannut lopettaa muiden matkan seuraamista.. perhe artessa ultra hinta n.80e, näitä lahdessa ja Helsingissä.

Painoasiaan senverran, että esikoista odottaessa olin 10kg painavampi ja painoindeksi huusi lihavuutta. Kertaakaan ei painosta kummempia neuvolassa puhuttu vaikka radi diagnoosinkin sain. Punnitsin itseni aina ennen vastaanottoa ja merkattiin vain sen mukaan. 16kg tuli raskauden aikana ja ne oli viikko synnytyksestä pois. Se ylimääräinen 10kg olikin sit pidempi projekti ja edelleen toinen kymppi työn alla.
 
Mä täältä huutelen vaikka meidän tie katkesikin, en oo vielä osannut lopettaa muiden matkan seuraamista.. perhe artessa ultra hinta n.80e, näitä lahdessa ja Helsingissä.

Painoasiaan senverran, että esikoista odottaessa olin 10kg painavampi ja painoindeksi huusi lihavuutta. Kertaakaan ei painosta kummempia neuvolassa puhuttu vaikka radi diagnoosinkin sain. Punnitsin itseni aina ennen vastaanottoa ja merkattiin vain sen mukaan. 16kg tuli raskauden aikana ja ne oli viikko synnytyksestä pois. Se ylimääräinen 10kg olikin sit pidempi projekti ja edelleen toinen kymppi työn alla.
Mulla on kans ylipainoa varmaan se 10-15kg..ehkä enemmänkin. Riippuu keneltä kysyy. 15kg sitte oli kivaa.. Sanotaan vaikka näin.

Mikä teillä on tilanne? Oliko jo se kontrolli? Oot kyllä ollu mielessä. Huomenna ultra ja tuo ois pahinta mitä keksin että käy.
 
@Sofialla Joo tänään oli kontrolli. Ei oikein varmaksi osannut sanoa että onko siellä edes alkiota ollut, eli vaikutelma tuulimunasta. Mutta koska naikkarille eivät ota kätilön lähetteellä jos ei alkiota (vaatisi vielä erikseen lääkärikäynnin) niin laittoi sinne oletuksena alkion. Kaiken lisäksi ilmeisesti tuplatuulimuna eli päällekkäin kaksi tyhjää pussia.

Nyt yritän poistua takavasemmalle ja toivon että pian pääsen piinailemaan uusiksi :love:
 
Minkäs hintasia varhaisultrat yksityisellä on täl hetkel? Huonosti löytyy hinnastoja netistä. Esim. Mehiläiseltä en löytänyt muuta kuin vatsan alueen ultran ja se oli jo muutaman satasen ja joku pikku klinikka nyt tais olla 180€ paikkeilla Pikasella vilkasulla meidän sairaanhoitopiirin alueella pääse ekaan ultraan "vasta" viikoil 11-13 ja ite varmaan haluisin varmistaa toisen tarraamisen oikeeseen paikkaan jo aiemmin
Mehiläisellä oli n. 250. Kela korvauksen jälkeen
 
Muistaakseni tästä oli ketjussa aiemmin jo jonkin verran dataa kertynyt, ainakin itse muistan vastanneeni samaan kysymykseen. Terveystalossa hintaa tuli lääkärinpalkkioineen 230€, joku silloin kommentoi Mehiläisen olleen samalla hehtaarilla.
Ah, mulla on sit just ne sivut jääny välistä lukematta. Minäpäs selailen sivuja taaksepäin. :)

Kiitos vastauksista!
 
Tänään uskaltauduin soittamaan neuvolaan ja laskettu aika siirtyikin aikaisemmaksi, eli uusi olisikin 24.5. ja aiemmin laskemani viikot hyppäsivät yhdellä ylöspäin. Nyt siis 5+2, koska nämä lasketaan joka tapauksessa menkoista vaikka hedelmöittyminen on pakostikin tapahtunut vasta paljon myöhemmin. Noh, jahka ultraan pääsen niin veikkaan että tulee vielä heittämään ainakin viikolla tuo laskettu aika.:D
 
Ah, mulla on sit just ne sivut jääny välistä lukematta. Minäpäs selailen sivuja taaksepäin.

Kiitos vastauksista!
Mää kyselin tuosta ku Varasin Mehiläiseen ajan lauantaiksi (jonka peruin). Oli hintahaarukka 180-350€ väliin kun mehilöisessä määrittää lääkärit itse palkkionsa, eikä ajanvarauksesta saa hintatietoa ellei ko. lääkäri ole sitä eritellyt tietoihinsa. Meillä ois siis ollu normi palkkio lääkärillä 120€, jonka lisäksi 69€-200 € lisä ultrasta. Oulusta löytyi MeriOulun neuvola, jossa varhaisultra 70€ ja vielä ilta - aika klo 17.15. Jos tuo on kiva nii otetaan sieltä myöhemmin synnytysvalmennus 2x2h 140€.
 
Onko jollain kokemusta vhh:sta raskausaikana? Olen tosiaan nyt 15kg laihduttanut 4kk aikana vähähiilihydraattisella. Tiedän että raskausdiabeteksen hoidossa tätä mm käytetään. Mulla ei oo ennen sitä ollut mut aina sokerit heitellyt ja vauvan synnyttyä sit heillä ollut sokerit matalat. Viimeksi oli vauvalla matalimmillaan 1.7. nyt oon miettinyt et jos jatkaisin vhh:lla, tosin että söisin niitä n 80g /vrk. Onko tästä kokemuksia tai mielipiteitä? Mielellään kuuntelen
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Onko jollain kokemusta vhh:sta raskausaikana? Olen tosiaan nyt 15kg laihduttanut 4kk aikana vähähiilihydraattisella. Tiedän että raskausdiabeteksen hoidossa tätä mm käytetään. Mulla ei oo ennen sitä ollut mut aina sokerit heitellyt ja vauvan synnyttyä sit heillä ollut sokerit matalat. Viimeksi oli vauvalla matalimmillaan 1.7. nyt oon miettinyt et jos jatkaisin vhh:lla, tosin että söisin niitä n 80g /vrk. Onko tästä kokemuksia tai mielipiteitä? Mielellään kuuntelen
Mä aion ainakin jatkaa vhh, tietysti vähän höllemmin kuin normaalisti. Ja omaa vointia kuunnellen. Ei sitä vehnää tarvi vauva kasvaakseen. Turha yrittää neuvolan sitä tuputtaa. Ainut millä saa painon pidettyä edes jotenkin kurissa :D
 
Kylläpä tosiaan vaihtelee kovasti nuo hinnat ultralla! Mä en suoraan sanottuna edes tiedä mitä tämä oma tulee maksamaan. Hintoja ei netistä löytynyt mutta oletuksena itsellä täälläpäin, että lähempänä satasta kun kahta.

Huh, nyt kyllä ei yhtään maistu tämä vuorotyö. Seuraavat kaksi yötä valvon taas töissä, aika matelee ja on aikaa vaan olla omien ajatusten kanssa. Sama homma aikaisemmin ennen plussausta, mulla oli aina yövuorot sillon kun oli piinapäivät menossa. Sitä tuskaa!:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
En määköän löytäny noitten ultrin hintoja ku muutamista paikoista. Ärsyttävää kun ei saa hintoja ennen käyntiä.

Meillä kävi sellanen hassu homma, että mies päätti kosia ennen varhaisultraan, joka on siis huomenna. Hällä oli ajatus, että oli mitä ja oli ja meni tämä miten meni nii me ollaan yhdessä. Olo on hölmistynyt ja liikuttunut. Onkohan se mahdollista siis, että kerrankin sitä sais kaiken mitä haluaa? Huominen jännittää kyllä molempia iha jäätävästi.
 
En määköän löytäny noitten ultrin hintoja ku muutamista paikoista. Ärsyttävää kun ei saa hintoja ennen käyntiä.

Meillä kävi sellanen hassu homma, että mies päätti kosia ennen varhaisultraan, joka on siis huomenna. Hällä oli ajatus, että oli mitä ja oli ja meni tämä miten meni nii me ollaan yhdessä. Olo on hölmistynyt ja liikuttunut. Onkohan se mahdollista siis, että kerrankin sitä sais kaiken mitä haluaa? Huominen jännittää kyllä molempia iha jäätävästi.
Voi ihanaa. Onnea ♥ Kyllä se välillä niin menee, että saa sitä, mitä on toivonut. Nyt vaan hymyssä suin tulevaa kohti, asiat menee, niinkuin niitten on tarkoitettu meneväksi.
 
Carni
Mä aion ainakin jatkaa vhh, tietysti vähän höllemmin kuin normaalisti. Ja omaa vointia kuunnellen. Ei sitä vehnää tarvi vauva kasvaakseen. Turha yrittää neuvolan sitä tuputtaa. Ainut millä saa painon pidettyä edes jotenkin kurissa
Olen ollut ketocarnivorella vuoden verran enkä näe mitään syytä miksi muuttaisin ruokavaliota. Olo on mainio, ei tee mieli napostella mitään eikä pahoinvointia juurikaan ole. Painokaan ei ole noussut kuin 500g ja nyt 7+6.Eli uskoisin että myös VHHlla voi myös hyvin olla loppuun asti. Tietysti kannattaa kuulostella omia vointeja ja syödä sen mukaan.
Itsellä neuvola ensi viikolla ja Saas nähdä mikä reaktio siellä on ruokavalioon..
 
Olen ollut ketocarnivorella vuoden verran enkä näe mitään syytä miksi muuttaisin ruokavaliota. Olo on mainio, ei tee mieli napostella mitään eikä pahoinvointia juurikaan ole. Painokaan ei ole noussut kuin 500g ja nyt 7+6.Eli uskoisin että myös VHHlla voi myös hyvin olla loppuun asti. Tietysti kannattaa kuulostella omia vointeja ja syödä sen mukaan.
Itsellä neuvola ensi viikolla ja Saas nähdä mikä reaktio siellä on ruokavalioon..
Luulen että sanoo hiilareista, koska niitä on saatava odottajan runsaasti.
Mut luulen et kaikki menee paremmin kun saan ne Hiilarit marjoista ja hedelmistä, mut en turvota ihteäni pullalla ja leivällä. Kerrohan sit mitä sanoi no osaan vähä valmistautua.
 
  • Tykkää
Reactions: ViileäVenla
La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
Päivitelkäähän tänne ketkä ei vielä oo, tai La muuttunut tai jäänyt pois.
 
Deleted member 148660
@Sofialla onnea ja tsemppiä ultraan kaikille:love:

Mulla alko jo maanantaina pientä vaaleanpunaista vuotoa ilmetä (taas) pyyhkiessä.. ti ultrassa lääkäri sanoi että se tulee ihan tuosta kohdunsuulta, että siinä jokin vähän vuotaa ja värjää valkovuotoa. No tästä huojennuin, mutta ultran jälkeen vuoto jatkunut ja nyt sitä on enemmän (edelleen vain pyyhkiessä) ja on enempi persikan väristä eli tummempaa.. pitäs koittaa rauhoittaa itsensä että niin kauan kuin ei reilusti vuoda ja kirkkaan punaista kipujen kera, niin olis huoleti... Mutta ei pysty :(
 
Mä kokeilin keto dieettiä verensokereiden pitämiseen hyvänä, siihen auttoikin mainiosti, mutta muuten ei sopinut yhtään. En palautunut ollenkaan, kun liikun normaalisti paljon ja maha meni myös huonoon kuntoon, kun en tajunnut, että kuituja on kuitenkin tarpeeksi saatava. Nykyään syön hiilareita, mutta täysjyvää enkä mitään isoja annoksia ota, marjoja ja kasviksia syön ihan rajoituksitta. Sokeria en ole käyttänyt pitkään aikaan. Ei se vauva mitään höttöhiilareita tarvitse, kunhan syö muuten monipuolisesti ja tarveesti, ei ehkä mitään hirveen niukkaa dieettiä tietysti kannata.

Viimeyönä oli taas huono olo jonkun aikaa, kyllä jäi unet ihan minimiin, kun kuopus päätti herätä jo viiden jälkeen.. Varmaan jos näitä alkaa olla enemmän niin täytyy lopettaa tuo metforem, ei ainakaan auta, kun sekin käy mahaan. Toisaalts mietin, kun vähän tuon tyyppistä ollut aikaisemminkin, että onko mulla yöllisissä sokereissa jotain häikkää vaikka joskus olen mitannut, kun on tullut huono olo ja ne on ollut ihan ok. Vähän hankala nyt erottaa mikä pahoinvointi on raskaudesta johtuvaa ja mikä voi olla jostain muusta johtuvaa. Näin huonosti en kyllä ole yöllä ennen raskautta voinut, muistaakseni. Mua myös närästää helposti niin voishan se kai olla siihenkin liittyvää huonoa oloa.

Tsemppiä kaikille joilla tänään ultra!
 

Yhteistyössä