Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla alkaa nää pahoinvoinnit olla jo tosi pahoja. Aamulla yleensä 8-10 välillä paha olo ja sit iltapäivästä 15-18 välillä uusiksi. Tänään ollut niin järkyttävä olo, etten saanut aamupalaa syötyä, kun sen aamupalan katsominenki sai jo oksennuksen nousemaan kurkkuun. Voikohan tää muuttua tästä vielä pahemmaks, sit on kyl pakko saikuttaa. En pysty puolikskaan tekemään töitä tällä hetkellä.
Mä oon ollu kans tosi heikossa hapessa muutaman päivää, ruoka ei maita kaikki vaan oksettaa, vaikka en oo oksentanut. Semmonen palan tunne kurkussa, ruokien miettiminen tuo jo huonon olon. Samaan aikaan varmaan oon jäätävän nälissäni ja vatta on ihan kipee ja huutaa vaan ruokaa, mut mitään en saa alas :sick:Oon koittanu pieniä määriä syödä ja silti ruoka aiheuttaa aina vaan lisää pahoinvointia eli tosi pienillä ruokamäärillä täällä on tullu selvittyä. Eilen söin kaks fanipalaa, puolikkaan omenan ja sämpylän. Sairaslomaa sain neuvolasta hoitajan kirjottamana huomiseen asti enkä tie mihin oon huomenna yhtedessä jos sama olo jatkuu? Ärsyttävää aina selittää uudelle ihmiselle tätä asiaa ja sit saa sen 1-3päivää sairaslomaa, vaatii iteltä ihan kauheesti täs olotilassa voimia et jaksaa ees tommosia asioita hoitaa... Mutta kunhan pikkusella on kaikki hyvin niin antaa tulla vaan, vaikka oon epäröiny et millai kaikesta tulevasta selviin jos nytkin oon jo ihan loppu :D
 
  • Surullinen
Reactions: Sofianella
Siis mulla kans tota nälkää! Ja se iskee silleen, että vatsa ihan tulee kipeeksi ja tuntuu aivan tyhjältä. Kamalaa. :LOL:

Mulla ei toistaseksi juuri ole ollut pahoinvointia, viikonloppuna muutaman kerran ällötti hetken. Äsken tulin töistä junalla ja kasvomaski naamassa ja ei apua mikä yrjötys iski aivan puskista puolimatkassa.:sick: Tosi ahdistava kokemus, ja vielä kun se maski naamassa ja tuntuu ettei saa edes happea. Silmät kiinni hengittelin ja onneksi helpotti heti vähän kun pääsin ulkoilmaan. Hyyh. Tsempit kaikille teille joilla pahoinvointi on pahana, ei oo kivaa:confused:
 
Mulla alkoi 5+4 viikolla rusehtava limainen vuoto, ei juuri sen enempää mitä pyyhittäessä tuli. Silloin kun en istunu vessassa ni tuntu aina et vuoto vaan yltyy ja valuu jo reisissä asti ja siks ramppasin koko aika vessassa kans... Oman mielenrauhan vuoks päästiin varhaisultraan 6+1 ja kaikki oli hyvin Edelleen välillä tulee pyyhittäessä verta, enkä tie mistä johtuu? Missään päivystyksessähän ne ei tätä asiaa ees hoitaneet vaan vasta jos vuoto olis yltyny tai tullu verisemmäks tai kipujen kans ei olis pärjänny kotona. Tsemppiä sinne, ikävää kun ei tie mitä nyt tapahtuu.
Kiitos! Pitää yrittää tsempata ja ajatella positiivisesti et kaikki olisi ok, kun ei oo nyt yltynyt eikä mitään. Käyn sitten vaikka uudessa varhaisultrassa, jos mielenrauha sitä myöhemmin vielä tarvii ja tää nyt jatkuisi.

Puolison "älä nyt stressaa/ajattele liian negatiivisesti"-kommentit ei kyllä hirveesti jeesaa, koska sen ei tarvitse miettiä valuvan mönjän koostumusta niin konkreettisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Vadelmapensas1
Moi taas! Täällä oltu viikon ajan kovassa flunssassa joka välillä kylläkin helpottaa, mutta vain alkaakseen taas uudelleen. Liekö sitten johtuu kropan tilanteesta, luin että monet ovat alkuraskaudessa kipeänä kun keho keskittyy pitämään kyytiläistä matkassa joten puolustuskyky viruksia kohtaan heikkenee. Tiedä sitten... mutta kurjaa tämä on tän pahoinvoinnin kanssa.
Edelleen kovin rintoja nipistelee mutta vatsatuntemukset on miltei poissa. En kyllä kaikkiin oireisiin nyt kipeänä ole voinut kiinnittää edes huomiota.
Nyt 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Kiitos! Pitää yrittää tsempata ja ajatella positiivisesti et kaikki olisi ok, kun ei oo nyt yltynyt eikä mitään. Käyn sitten vaikka uudessa varhaisultrassa, jos mielenrauha sitä myöhemmin vielä tarvii ja tää nyt jatkuisi.

Puolison "älä nyt stressaa/ajattele liian negatiivisesti"-kommentit ei kyllä hirveesti jeesaa, koska sen ei tarvitse miettiä valuvan mönjän koostumusta niin konkreettisesti.
Meillä kans puoliso koitti tsempata et ”jos se menee kesken ni ei me voida sille mitään tehdä”, joka siis totta mut mun mielestä sen ei ois niin kuulunu sanoa ja mukamas ”tsempata”, miehet.... :ROFLMAO:
 
Siis mulla kans tota nälkää! Ja se iskee silleen, että vatsa ihan tulee kipeeksi ja tuntuu aivan tyhjältä. Kamalaa.

Mulla ei toistaseksi juuri ole ollut pahoinvointia, viikonloppuna muutaman kerran ällötti hetken. Äsken tulin töistä junalla ja kasvomaski naamassa ja ei apua mikä yrjötys iski aivan puskista puolimatkassa. Tosi ahdistava kokemus, ja vielä kun se maski naamassa ja tuntuu ettei saa edes happea. Silmät kiinni hengittelin ja onneksi helpotti heti vähän kun pääsin ulkoilmaan. Hyyh. Tsempit kaikille teille joilla pahoinvointi on pahana, ei oo kivaa
Minulla on myös kokemus kauppareissusta, jossa tuli maskin takia huono olo. Ilmeisesti kankaiden maskin läpi olisi helpompi hengittää kuin kertakäyttöisen. Itse en ole käyttänyt mitään tuon pahoinvointikohtauksen jälkeen. Luin juuri, että THL valmistelee laajempaakin maskisuositusta.
 
vierailija
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin pyyhkiytyi rusehtavaa vuotoa, joka jatkui iltapäivään saakka (voin kertoa, että olen pyyhiskellyt alakertaani tänään enemmän kuin ikinä ennen). Nyt tietysti kuumottaa mitä se tarkoitti ja jokaisesta tuntemuksesta vähän vainoharhainen olo, varsinkin kun oireet olleet läpi raskauden niin olemattomat.
 
vierailija
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin pyyhkiytyi rusehtavaa vuotoa, joka jatkui iltapäivään saakka (voin kertoa, että olen pyyhiskellyt alakertaani tänään enemmän kuin ikinä ennen). Nyt tietysti kuumottaa mitä se tarkoitti ja jokaisesta tuntemuksesta vähän vainoharhainen olo, varsinkin kun oireet olleet läpi raskauden niin olemattomat.
Mulla alkoi 4+6 tuhruvuoto, joka jatkui viikolle 8 asti. Välillä tuli kirkasta vertakin. Ultrattiin yksityisellä parikin kertaa, mutta vaaratonta oli. Joku suoni kaiketi tiputteli. Kamalan stressaavaa aikaa se oli ja vessassa tuli juostua jatkuvasti, vaikka sekin joka kerta pelotti. Tsemppiä ja niitä kuuluisia positiivisia ajatuksia sinne! <3
 
Mä oon ollu kans tosi heikossa hapessa muutaman päivää, ruoka ei maita kaikki vaan oksettaa, vaikka en oo oksentanut. Semmonen palan tunne kurkussa, ruokien miettiminen tuo jo huonon olon. Samaan aikaan varmaan oon jäätävän nälissäni ja vatta on ihan kipee ja huutaa vaan ruokaa, mut mitään en saa alas Oon koittanu pieniä määriä syödä ja silti ruoka aiheuttaa aina vaan lisää pahoinvointia eli tosi pienillä ruokamäärillä täällä on tullu selvittyä. Eilen söin kaks fanipalaa, puolikkaan omenan ja sämpylän. Sairaslomaa sain neuvolasta hoitajan kirjottamana huomiseen asti enkä tie mihin oon huomenna yhtedessä jos sama olo jatkuu? Ärsyttävää aina selittää uudelle ihmiselle tätä asiaa ja sit saa sen 1-3päivää sairaslomaa, vaatii iteltä ihan kauheesti täs olotilassa voimia et jaksaa ees tommosia asioita hoitaa... Mutta kunhan pikkusella on kaikki hyvin niin antaa tulla vaan, vaikka oon epäröiny et millai kaikesta tulevasta selviin jos nytkin oon jo ihan loppu
Mä kävin esikoisen aikaan ihan työterveydenhuollossa, kun en pystynyt töissä huonon olon takia olemaan. Sain aina pidemmän pätkän sieltä onneksi niin ei tarvinnut muutaman päivän välein käydä. Meillä muistaakseni työnantaja edellytti lääkärintodistusta eikä terkan todistus kelvannut muutenkaan.
 
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin pyyhkiytyi rusehtavaa vuotoa, joka jatkui iltapäivään saakka (voin kertoa, että olen pyyhiskellyt alakertaani tänään enemmän kuin ikinä ennen). Nyt tietysti kuumottaa mitä se tarkoitti ja jokaisesta tuntemuksesta vähän vainoharhainen olo, varsinkin kun oireet olleet läpi raskauden niin olemattomat.
Mulla on preggers-sovellus käytössä raskauden seurantaan ja siinä oli tämän viikon tietona (rv8) että alkuraskaudessa voi esiintyä pientä vuotoa, mikä ei tarkota heti keskenmenoa vaan on normaaleja alussa. :)
 
Mietin joko uskaltas soittaa neuvolaan? Entä jos määrää ultraan ja viel ei näy mitään. Mun kuukautiset alko 6.8 joten mun laskettu olisi 13.5 mutta testi oli positiivinen vasta yli kaksi viikkoa kuukautisten luultua alkamis ajan kohtaa. Eli joko ollu myöhänen ovulaatio tai sit jotain muuta.
 
@Disco Volante me sitä näköjään jatketaan samalla kaavalla, kun täälläkin tosiaan tänään muuttu se 7+3 > 7+4:ään
Onpa sitten helppoa kun voi synkronoidusti edetä :D

On tullut tänään touhotettua vain omaa napaa, mutta pakko toivottaa kärsivällisyyttä teille, joilla epämääräistä vuotoa. Ei tässä varmasti halua mitään ekstraa murehdittavaa, vaikka pieni vuotelu ihan normaalia onkin.

Ja tervetuloa vaan klubiin pahoinvoivat. Kymppiviikolle mennessä pitäisi kai suurimmalla osalla lieventyä pahoinvointi, mulla on siihen enää kaksi viikkoa. Työkyky on kyllä täälläkin normaalia heikompi.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista❤
Mulla on sellaista etovaa oloa läpi päivän, mutta ei oksennusta siis lähelläkään tulla, aiemmissa raskauksissa oon oksentanut tasan kerran. Oon kotona vielä, joten syömisten yms.suhteen on helppoa. Huomenna ehkä soitan neuvolaan, silloin kaiketi jotain 6+, menkoista laskettuna jo melkein 9 viikkoa. Katsotaan, että mitä sanovat lasketuksi ajaksi ja pääsenkö johonkin ylimääräiseen ultraan vai en :unsure:
 
Ihan naurattaa omat kirjoitukset kun joka hetkeen löytyy uusi vaiva..
Söin lounaaksi kaupan valmis salaatin ja siitä pari h alkoi aivan jäätävä närästys joka on pääosin helpottanut mutta tilalle tuli ihmeellinen kipu johonkin kylkiluiden kohdalle, hohhoijjaa.
Toivon todella että kun tästä alusta päästään on elo yhtä vaivatonta kun esikoisen kanssa, tai tulee todella pitkät 32 viikkoa
 
Varasin kans just neuvolan, sain sen vasta kolmen viikon päähän kun mulla on menossa 10+5. Meni ainakin heidän ajanvaraussuosituksessa viikolla liian kauas, mutta eipä voi mitään kun oli ainoa aika mikä sopi molemmille. Eikä siinä suositusscopessa ollut enää ollenkaan aikoja muutenkaan.
 
Hei! Minäkin @Earhart tavoin kurkin vähän meininkiä täällä ja taustailen toistaiseksi. Tein tänään kohtuu vahvan plussan dpo12 ja kattelen viel testiä ylihuomenna uusiks :) Mikäli hyvälle näyttää, niin varmaan ens viikolla soittelen neuvolaan päin.
Esikoinen olisi nyt aluillaan ja LA olis varmaan 31.5., joku toinen laskuri näytti 1.6. :unsure:
 
Täällä tullut näköjään 2kg
Nyt jo ja vasta menossa 4+5
Varmaan itellä teki tuo kun heitin 2.8 tupakan polton pois. Nyt tehtiin miehen kanssa selväksi, että ryyhtiliike ainakin seuraavan 8kk. Synnytyksen jälkeen sitte ku on toipunut niin jatkaa valitsemallaan tiellä. Painon ei kyllä enää tarvis raskauden aikana nousta yhtään. Eli viikonlopun herkuttelut pois ja terveellistä ruokaa vaan, onneksi 8kk on lyhyt aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare ja Kasikuus
Varmaan itellä teki tuo kun heitin 2.8 tupakan polton pois. Nyt tehtiin miehen kanssa selväksi, että ryyhtiliike ainakin seuraavan 8kk. Synnytyksen jälkeen sitte ku on toipunut niin jatkaa valitsemallaan tiellä. Painon ei kyllä enää tarvis raskauden aikana nousta yhtään. Eli viikonlopun herkuttelut pois ja terveellistä ruokaa vaan, onneksi 8kk on lyhyt aika.
No se voi kyllä olla sinulla syynä. Jospa se siitä tasoittuu viikkojen kertyessä :) Mä en kyllä yhtään ihmettele, vaikka mulla on jo 2kg tullut. Kaikissa aiemmissa raskauksissa tullut +20kg, vaikka syönyt terveellisesti ja liikkunut. Toivottavasti nyt pääsis ees vähemmillä kiloilla :(
 

Yhteistyössä