Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä en edes ole kertonut vielä miehelle. Meillähän siis yksi lapsi, mut erottiin, palattiin yhteen vasta pari kk sit. En tiedä miten kertoisin ku ei ollut vielä suunnitteilla. Hän stressaa ja painaa 16h päiviä et saadaan talo ostettua.. ei asuta yhdessä nyt.
Kannattaa varmasti puhua kuitenkin ajoissa, vaikka varmasti mietityttää, miten vaikuttaa jatkoon, jos ei ole suunniteltu. Kovasti tsemppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Täällä neuvola varattu viikolle 9+1. Ikuisuushan tuohon on. Onneksi varhaisultra sitten jo 2.10., sitä tässä enemmän odotankin. Tahtoisin vaan jo niin paljon tietää onko kaikki ok. :notworthy:

Tänään taas stressipäivä. Menossa 5+0 ja on jotenkin niin oireetonta! Joo, väsyttänyt on ja oon vetänyt superpitkiä yöunia, mutta toisaalta töissä on ollut nyt aika rankkaa niin voi liittyä siihenkin. Viikonloppuna myös muutamaan otteeseen iski oksetus, lähinnä silleen kun oli syömisestä pitkä aika. Tänään ei oo ollut oikeen mitään, muutamia repäisykipuja ja rinnat on kyllä tosi kipeet. Eikä kahvi maistunut ihan normaaliin malliin.:unsure:

Tuntuu että aluksi olin niin hämmentynyt raskaudesta ja kaikesta, etten tuntenut mitään isoja kiintymyksen tunteita tätä raskautta kohtaan. Olin sellaisella ”katotaan nyt mitä käy” asenteella ja melko skeptinen. Nyt yhtäkkiä jotenkin tullut sellainen olo, että en kestä jos menee kesken ja huomaan ajattelevani vahingossa jo paljon pidemmälle raskauteen. Ja sitten taas tipahdan maan pinnalle, että ainiin ei tässä vielä voi olla yhtään varma mistään.:rolleyes:
 
Täällä neuvola varattu viikolle 9+1. Ikuisuushan tuohon on. Onneksi varhaisultra sitten jo 2.10., sitä tässä enemmän odotankin. Tahtoisin vaan jo niin paljon tietää onko kaikki ok.

Tänään taas stressipäivä. Menossa 5+0 ja on jotenkin niin oireetonta! Joo, väsyttänyt on ja oon vetänyt superpitkiä yöunia, mutta toisaalta töissä on ollut nyt aika rankkaa niin voi liittyä siihenkin. Viikonloppuna myös muutamaan otteeseen iski oksetus, lähinnä silleen kun oli syömisestä pitkä aika. Tänään ei oo ollut oikeen mitään, muutamia repäisykipuja ja rinnat on kyllä tosi kipeet. Eikä kahvi maistunut ihan normaaliin malliin.

Tuntuu että aluksi olin niin hämmentynyt raskaudesta ja kaikesta, etten tuntenut mitään isoja kiintymyksen tunteita tätä raskautta kohtaan. Olin sellaisella ”katotaan nyt mitä käy” asenteella ja melko skeptinen. Nyt yhtäkkiä jotenkin tullut sellainen olo, että en kestä jos menee kesken ja huomaan ajattelevani vahingossa jo paljon pidemmälle raskauteen. Ja sitten taas tipahdan maan pinnalle, että ainiin ei tässä vielä voi olla yhtään varma mistään.
Kuulostaa niin tutulta. :D
 
Täällä neuvola varattu viikolle 9+1. Ikuisuushan tuohon on. Onneksi varhaisultra sitten jo 2.10., sitä tässä enemmän odotankin. Tahtoisin vaan jo niin paljon tietää onko kaikki ok. :notworthy:

Tänään taas stressipäivä. Menossa 5+0 ja on jotenkin niin oireetonta! Joo, väsyttänyt on ja oon vetänyt superpitkiä yöunia, mutta toisaalta töissä on ollut nyt aika rankkaa niin voi liittyä siihenkin. Viikonloppuna myös muutamaan otteeseen iski oksetus, lähinnä silleen kun oli syömisestä pitkä aika. Tänään ei oo ollut oikeen mitään, muutamia repäisykipuja ja rinnat on kyllä tosi kipeet. Eikä kahvi maistunut ihan normaaliin malliin.:unsure:

Tuntuu että aluksi olin niin hämmentynyt raskaudesta ja kaikesta, etten tuntenut mitään isoja kiintymyksen tunteita tätä raskautta kohtaan. Olin sellaisella ”katotaan nyt mitä käy” asenteella ja melko skeptinen. Nyt yhtäkkiä jotenkin tullut sellainen olo, että en kestä jos menee kesken ja huomaan ajattelevani vahingossa jo paljon pidemmälle raskauteen. Ja sitten taas tipahdan maan pinnalle, että ainiin ei tässä vielä voi olla yhtään varma mistään.:rolleyes:
Ihan samoja fiiliksiä. Toisaalta sitten taas moni oireilee todellakin kovasti ja siltikään ei välttämättä kaikki ole hyvin. Yritän jotenkin itselle iskostaa mieleen sen, että nyt ollaan niin pienillä viikoilla, että mikään ei ole kenellekään meistä varmaa. Itse ei pysty siihen mitenkään vaikuttamaan. Välillä sitä miettii ettei tämä ole terveen homma kun aina saa pelätä :D
 
Mulla on neuvola menkoista laskettuna 9+0. Ja varhaisultra 7+4. Jännittää ihan sikana ja pelottaa. Olisin halunnut jo tällä viikolla käydä, mutta työt vaikeuttaa tätä hommaa. Viikko siis pitäisi vielä odottaa.
 
Moikka!
Ujosti kurkin jo tänne, vaikka ihan varmaa ei ole että ehtiikö la edes toukokuulle. Plussasin viime torstaina haalean haamun ja tänään dpo 15 varsin vahvat viivat. ❤ Raskauslaskurin mukaan arvioidusta hedelmöittymispäivästä laskien la olisi 31.5., saapahan nähdä heilahtaako kuitenkin kesäkuun puolelle! Nyt rv 4+0, jännitys on suuri. :)
 
Täällä ollut hyvä päivä taas, aamulla ihan vähän paineen tunnetta mutta helpotti kun lähti liikkeelle. Pahaa oloa ollut ainoastaan puistatuksey, haluaisin niin eroon tästä pahasta mausta suussa. Onneksi kun tuo vaivaa niin sitten myös pystyy syömään, oonkin syönyt taas ihan koko ajan koska se iskee heti jos suu on tyhjä .

Täällä ultra siis huomenna, oviksesta/inssistä laskettuna mennään 7+5, menkoista pari päivää vähemmän. Meillä mies ei ole tulossa huomenna mukaan, ellei ole taas niin huono päivä että on pakko pääsyä autolla (Helsingin keskustaan ei kannata lähteä autolla jos ei ole pakko), on niin paljon muuttoon yms liittyviä asioita joita pitää hoitaa työaikana kuitenkin. Neuvola on viikon päästä ja sinne sitten varmaan tulossa, esikoisen kanssa on käynyt kaikissa neuvoloissa tähän asti, ja hän on jo 4,5v
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Täällä ollut hyvä päivä taas, aamulla ihan vähän paineen tunnetta mutta helpotti kun lähti liikkeelle. Pahaa oloa ollut ainoastaan puistatuksey, haluaisin niin eroon tästä pahasta mausta suussa. Onneksi kun tuo vaivaa niin sitten myös pystyy syömään, oonkin syönyt taas ihan koko ajan koska se iskee heti jos suu on tyhjä
Tää paha maku suussa on kyllä ärsyttävä. Aloin jo epäileen onko mulla joku mätä hammas ku ihan ummehtuneelle maistuu suussa koko ajan, mutta vasta oon käyny hammaslääkärissäki nii kai tää on vaan tätä raskausoiretta. Pitäis varmaan ostaa jotain hyvänmakuisia pastilleja mitä imeskellä...:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Tervetulua ja kovasti onnea uusista plussista! <3

Mulla pahoinvointi pikkuhiljaa hiipii enemmän ja enemmän arkeen. Kikka on syödä vaikkei mieli tekis, koko ajan on tuc-suolakeksejä ja riisikakkuja mukana sekä vettä. Toistaikseksi oon selvinny ilman oksuja. Toki minun äiti ei ole oksentanut raskauksista, joten toivon, että se olis perinnöllistä ja selviäisin itekki.. Ja väsymys on kans ihan jäätävää. Ylihuomenna ois ultra 7+1 nii näkee onko siellä ketään. Jännittä ja pelottaa ihan sikana. Kelläs kaikilla oli/on tällä viikolla ultra?
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Tervetulua ja kovasti onnea uusista plussista! <3

Mulla pahoinvointi pikkuhiljaa hiipii enemmän ja enemmän arkeen. Kikka on syödä vaikkei mieli tekis, koko ajan on tuc-suolakeksejä ja riisikakkuja mukana sekä vettä. Toistaikseksi oon selvinny ilman oksuja. Toki minun äiti ei ole oksentanut raskauksista, joten toivon, että se olis perinnöllistä ja selviäisin itekki.. Ja väsymys on kans ihan jäätävää. Ylihuomenna ois ultra 7+1 nii näkee onko siellä ketään. Jännittä ja pelottaa ihan sikana. Kelläs kaikilla oli/on tällä viikolla ultra?
Mulla on perjantaina jollon olis 7+0

Kovasti toivon ettei tämä pahoinvointi enää kovene, en ole oksentanut mutta alkaa olla aika haasteellista välillä varsinkin jos on vieraita käymässä. Tällä viikolla olis paljon menojakin, mitenhän niistä selviää.
 
Mulla on perjantaina jollon olis 7+0

Kovasti toivon ettei tämä pahoinvointi enää kovene, en ole oksentanut mutta alkaa olla aika haasteellista välillä varsinkin jos on vieraita käymässä. Tällä viikolla olis paljon menojakin, mitenhän niistä selviää.
Mulla oli kans töissä vähän sellanen tiukempi paikka, kun oli erään johtavassa asemassa olevan miespuolisen henkilön kanssa käymässä läpi työjuttuja ja tajusin ku alko oikeen etomaan. Oltiin kahden hänen huoneessa. Siinäpä sitte yritin syvään huomaamatta hengitellä ja vähä nopskanlaisesti päätin meidän läpikäynnin. Mietin jo, että mikä on tekosyy rynnätä vessaan.. :D

PS. oon kyllä päättäny, että mikäl alan oksentelemaan niin ainaki muutaman päivän oon saikulla, että saan selviteltyä millon ja missä tilanteessa se oksu tulee. Pyrin, että työpaikalla ei tarvis oksennella.
 
Täällä ollaan ihan poikki :( Viime yön unisaldo 5.15-6.30.. On aika "freesi" olo. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa mennä ens viikolla töihin.
Edelleen ilman pahoinvointia/minkäänlaista etomista ja jotenkin sitä toivois, että tietäis kaiken olevan hyvin. Ihan ku se muka sen kertois :rolleyes:
Aiemmissa viidessä raskaudessa alkoi pahoinvointi heti plussauksen aikaan ja nyt ei niin mitään. Se alko vähän huolestuttaa! Yritän silti olla rauhallisin mielin, vaikka näillä unilla alkaa henkinen hyvinvointi olla jo koetuksella :(

Voi kunpa olisikin jo niin pitkällä, että pääsisi ultraan, mutta niin alussa vielä, etten ole viitsinyt edes varata aikaa neuvolaan, saati ultraan. Menisipä 2vko nopeasti, silloin ehkä jo uskaltaa mennä tarkistaa onko kaikki ok.
 
Täällä ollaan ihan poikki Viime yön unisaldo 5.15-6.30.. On aika "freesi" olo. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa mennä ens viikolla töihin.
Edelleen ilman pahoinvointia/minkäänlaista etomista ja jotenkin sitä toivois, että tietäis kaiken olevan hyvin. Ihan ku se muka sen kertois
Aiemmissa viidessä raskaudessa alkoi pahoinvointi heti plussauksen aikaan ja nyt ei niin mitään. Se alko vähän huolestuttaa! Yritän silti olla rauhallisin mielin, vaikka näillä unilla alkaa henkinen hyvinvointi olla jo koetuksella

Voi kunpa olisikin jo niin pitkällä, että pääsisi ultraan, mutta niin alussa vielä, etten ole viitsinyt edes varata aikaa neuvolaan, saati ultraan. Menisipä 2vko nopeasti, silloin ehkä jo uskaltaa mennä tarkistaa onko kaikki ok.
Harmi jos ei saa nukuttua! Se varmasti edesauttaa just sitä että alkaa sit helpommin stressaamaan jne. Toivottavasti on parempia öitä edessä, että saa univelkoja kuitattua ja mieltä kevyemmäksi!:)
Musta tuntuu että meillä on ollu aika sama homma näissä raskauksissa. Jotenkin samaistun moneen mitä oot puhunut. Kummallakin vähän kummittelee edellinen keskenmennyt ja ei oikein vielä uskalla ajatella mitään. x) itsekin mietin että koska sitä uskaltaa edes neuvolaan soittaa. Mietin jos aikaisintaan perjantaina tai ens viikolla..

Itselläkin nyt on ollut aika oireetonta/kivutonta tähän saakka. Ainoastaan rinnat on niin kipeät että herään yöllä siihen kun yritän käöntyä ja sattuu. xD
Ehkä kans näitä oireita et pitää käydä pissalla useemmin ja valkovuoto on lisääntynyt. Mut aika "rauhallista" vielä.

Tsemppiä koitokseen sulle myös, toivottavasti aika menis nyt edes jotenkuten siedettävää vauhtia eteenpäin ja ultraan päästäisiin näkemään tilannetta! :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Harmi jos ei saa nukuttua! Se varmasti edesauttaa just sitä että alkaa sit helpommin stressaamaan jne. Toivottavasti on parempia öitä edessä, että saa univelkoja kuitattua ja mieltä kevyemmäksi!
Musta tuntuu että meillä on ollu aika sama homma näissä raskauksissa. Jotenkin samaistun moneen mitä oot puhunut. Kummallakin vähän kummittelee edellinen keskenmennyt ja ei oikein vielä uskalla ajatella mitään. x) itsekin mietin että koska sitä uskaltaa edes neuvolaan soittaa. Mietin jos aikaisintaan perjantaina tai ens viikolla..

Itselläkin nyt on ollut aika oireetonta/kivutonta tähän saakka. Ainoastaan rinnat on niin kipeät että herään yöllä siihen kun yritän käöntyä ja sattuu. xD
Ehkä kans näitä oireita et pitää käydä pissalla useemmin ja valkovuoto on lisääntynyt. Mut aika "rauhallista" vielä.

Tsemppiä koitokseen sulle myös, toivottavasti aika menis nyt edes jotenkuten siedettävää vauhtia eteenpäin ja ultraan päästäisiin näkemään tilannetta!
Minä ajattelin soitella neuvolaan vasta 6+, koska sen ajan saa kuitenkin vasta jonnekin viikolle 9+, ni onpahan sit muka lyhyempi aika odotella :D
Täällä saa kans pissalla ravata ja vv toisinaan valahtelee. Rinnat sivuilta vähän kipeät ja tänään nännit hellät. Että onneksi nyt edes jotain oireita on :X3:

Luulen, että aika menee nopeammin, kun pääsee töihin, mutta en mä näillä unilla jaksa/pysty olemaan töissä. Ajan pakua, niin enhän mä ole edes ajokunnossa, kun olo on kuin kännissä :rolleyes:

Tsemppiä myös sinulle ❤ Jospa me vain pääsemme helpolla km jälkeen ❤
 
Minä ajattelin soitella neuvolaan vasta 6+, koska sen ajan saa kuitenkin vasta jonnekin viikolle 9+, ni onpahan sit muka lyhyempi aika odotella
Täällä saa kans pissalla ravata ja vv toisinaan valahtelee. Rinnat sivuilta vähän kipeät ja tänään nännit hellät. Että onneksi nyt edes jotain oireita on

Luulen, että aika menee nopeammin, kun pääsee töihin, mutta en mä näillä unilla jaksa/pysty olemaan töissä. Ajan pakua, niin enhän mä ole edes ajokunnossa, kun olo on kuin kännissä

Tsemppiä myös sinulle Jospa me vain pääsemme helpolla km jälkeen
Joo täytyy kyllä sanoa että töissä saa kivasti ajatukset muualle! Pääsee vähän kun "lomalle" omasta pääkopasta xD Ehkä se unikin sitten alkaa maistumaan työpäivien jäljiltä!(y)(y)

Jeps, toivotaan parasta että kaikki menisi tällä kertaa hyvin<3<3<3
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
@Ehkä sitttenkin? ihana kuulla

Täällä myös ultrassa käyty. Pelotti ihan hirveästi, kun viime yönä iski varma olo siitä, ettei kaikki ole kunnossa. Ja lääkärikin ultrasi pari minuuttia ihan hiljaa. Lopulta näytti ruutua ja kyllä siellä sydän sykki
Mää oon kans ihan hermoheikko. Melkeen mieluummin olisin menemättä sinne ultraan, etten saa huonoja uutisia. Kuitankaan en malta olla menemättä, eli menossa ollaan. Vielä pitää pari päivää oottaa. Liian jännää!
 
Deleted member 148660
Mää oon kans ihan hermoheikko. Melkeen mieluummin olisin menemättä sinne ultraan, etten saa huonoja uutisia. Kuitankaan en malta olla menemättä, eli menossa ollaan. Vielä pitää pari päivää oottaa. Liian jännää!
Ihan sama juttu! Odotushuoneessa ehdin istua yli puoli tuntia ja mietin siinä, että nyt jos lähtisin pois, niin ei tarvitsisi kohdata ikäviä uutisia (mikä hyöty? Ja tätä odottanut kuitenkin kaksi pitkää viikkoa!). Tuntu, että voisin oksentaa jo ihan siitä jännityksestä (muun pahoinvoinnin lisäksi) ja ääni tärisi kun huoneeseen pääsin, vaikken nykyään muutoin tällaisia tilanteita juuri jännitä.
 

Yhteistyössä