Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tikutin oviksen eikä seksiäkään oo sen jälkeen ollut. Olis pitänyt olla 6+5-7+0. Vastasi 5+5 eikä sikiökaikua. Lähinnä siksi varmistavat kun herkästi tulee kuulema lähete vielä takaisin näillä viikoilla ja sitten pitäisi yksityiseltä gyneltä lähteä sitä pyytelemään.
Nyt täytyy sanoa että voihan olla että kiinnittynyt myöhemmin. Tuossa ei eroa kuitenkaan kuin viikko.
Kävin kolmannesta lapsesta ultrassa ja lääkäri kirjasi RV 5+ ei vielä sikiökaikua. 2vk 1pv myöhemmin ultrattiin ja RV 8+1 ja sydän löi. Antoiko uuden ajan?
 
  • Rakkaus
Reactions: Sofialla
Missä vaiheessa ootte lopettanut r-testien tekemisen? Vai ootteko jättäneet tyyliin ekaan plussaan?
Oon ite tehnyt joka päivä nyt dpo8 asti. Dpo10 tuli haamu. Nyt dpo15 ja en ole tehnyt testiä mutta mieli tekisi. Jotenkin ei osaa lopettaa kun pohtii että mitä siellä vatsassa tapahtuu ja eteneekö hommat
Tein testin, seuraavana päivänä hain digitaalisen testin joka näytti viikot ja sit seuraavana päivänä kävin hcg-mittauksessa. Ja siis tein testin kun oli menkat pari PV myöhässä. Tuli haalea viiva, digitesti näytti sit 2-3vk. Ja hcg oli 330.
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Missä vaiheessa ootte lopettanut r-testien tekemisen? Vai ootteko jättäneet tyyliin ekaan plussaan?
Oon ite tehnyt joka päivä nyt dpo8 asti. Dpo10 tuli haamu. Nyt dpo15 ja en ole tehnyt testiä mutta mieli tekisi. Jotenkin ei osaa lopettaa kun pohtii että mitä siellä vatsassa tapahtuu ja eteneekö hommat
Silloin vuosia sitten tein jokaisesta vain yhden. Viime plussan aikaan tein dpo11 lähtien varmaan joka pvä dpo20 asti, kun viivat ei vain vahvistuneet kunnolla.
Nyt olen tehnyt dpo10, dpo13 ja dpo14 ja nyt ajattelin odotella jonnekin rv 5+4 asti ja ehkä uskallan tehdä sen digin ja siihen kyllä jätän :) Ellei tässä nyt käy huonosti ennen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mä testasin Oletetusta oviksesta n. 5+2. Ihan pc puikko testillä. Digiä en ole tehnyt, koska se vain stressasi itseä liikaa. Hirveän epävarma olo on, koska edellinen meni kesken. Viivat toki on vahvistunut hienosti, mutta niin ne vahvistui keskenmenneessäkin.

Tässä dpo 10 ja 12 ja sitten se rv 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä taidan vielä ostaa yhden paketin pc testejä kauppareissulla. Sit täytyy vaan jossain vaiheessa uskaltaa heittäytyä ja uskoa että kaikki menee hyvin. Eipä sitä mitään muuta voi okein edes tehdä.:X3:
 
Nyt täytyy sanoa että voihan olla että kiinnittynyt myöhemmin. Tuossa ei eroa kuitenkaan kuin viikko.
Kävin kolmannesta lapsesta ultrassa ja lääkäri kirjasi RV 5+ ei vielä sikiökaikua. 2vk 1pv myöhemmin ultrattiin ja RV 8+1 ja sydän löi. Antoiko uuden ajan?
Kiitos tsempeistä, mutta kyllä meidän tie varmasti katkesi nyt tähän. Ultraavat toki vielä uusiksi ens ke ennen lähetettä tyhjennykseen. Ainahan sitä ihmettä toivoo, mutta harvemmin se omalle kohdalle sattuu.. Kyllä tästä vielä noustaan uuteen yritykseen :)
 
@IinesAnkka82 toivottavasti kuitenkin ensi viikolla olisi ihme tapahtunut ja kaikki kääntynyt hyväksi.

Täällä joko elämä voittaa ainakin hetkellisesti tai sitten jotain muuta. Tänään ja eilen ei ole ollut pahoinvointia, paitsi sen pahan maun aiheuttamia puistatuksia. Myös tänään iltaa kohti on heikotus helpottanut ja käytiin jopa kövelyllä.
Toivottavasti jatkuu näin eikä kuitenkaan mitään ikävää paljastu tiistain ultrassa.
Nyt 7+1 menossa ja vielä ainakaan kyläilijä ei ole huomannut, katsotaan käännös aamulla kiinni jos on yhtä vaikea liikkua kun esim tänään
 
Moi! Mä siirryn pikkuhiljaa IVF keskustelusta tälle puolelle. Laitoin jo kutsupyynnön FB ryhmään. Mulla tänään 7+0. Ensimmäinen IVF hoitokierros enkä voinut kuvitella että heti onnistui


La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami❤/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5. / tylleröinen_21 / 23 / 2.
 
Moi! Mä siirryn pikkuhiljaa IVF keskustelusta tälle puolelle. Laitoin jo kutsupyynnön FB ryhmään. Mulla tänään 7+0. Ensimmäinen IVF hoitokierros enkä voinut kuvitella että heti onnistui


La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami❤/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5. / tylleröinen_21 / 23 / 2.
Onnea ja tervetuloa mukaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Coconutt
@IinesAnkka82 Voi eii, isot tsempit ja pahoittelut ♥ Noita uutisia ei kyllä haluaisi kukaan kuulla. Toivotaan toki vielä ihmettä. ♥

Nukkumisesta oli puhetta. Mä kanssa oon nyt tällä viikolla heräillyt joka aamu klo 6 pissalle tai muuten vaan. Ei oo yhtään tyypillistä itelle. Kurja puoli ollut vielä se, että en oo sitten oikeen saanut enää unta kun töihin pitää seiskalta herätä.

Vieläkin on melkosen oireetonta. Vatsatuntemuksia on vaihtelevasti. Väsymystä ehkä tavallista enemmän. Mutta ei sitä oksettavaa oloa.. Ja sekös huolestuttaa, koska ikinähän ei vaan voi olla tyytyväinen. :LOL: Tiedän että jos se iskee, niin valitan siitäkin tietysti, mutta nyt tuntuu että on jotenkin liian oireetonta ja se mietityttää. Vaikka tiedän että kaikki on niin yksilöllistä. Ja vasta 4+4 menossa. Eilen tein hätäpäissäni digitestin ja sain 2-3 vko eli ymmärtääkseni niinkuin pitääkin:love:
 
@IinesAnkka82 Voi eii, isot tsempit ja pahoittelut ♥ Noita uutisia ei kyllä haluaisi kukaan kuulla. Toivotaan toki vielä ihmettä. ♥

Nukkumisesta oli puhetta. Mä kanssa oon nyt tällä viikolla heräillyt joka aamu klo 6 pissalle tai muuten vaan. Ei oo yhtään tyypillistä itelle. Kurja puoli ollut vielä se, että en oo sitten oikeen saanut enää unta kun töihin pitää seiskalta herätä.

Vieläkin on melkosen oireetonta. Vatsatuntemuksia on vaihtelevasti. Väsymystä ehkä tavallista enemmän. Mutta ei sitä oksettavaa oloa.. Ja sekös huolestuttaa, koska ikinähän ei vaan voi olla tyytyväinen. :LOL: Tiedän että jos se iskee, niin valitan siitäkin tietysti, mutta nyt tuntuu että on jotenkin liian oireetonta ja se mietityttää. Vaikka tiedän että kaikki on niin yksilöllistä. Ja vasta 4+4 menossa. Eilen tein hätäpäissäni digitestin ja sain 2-3 vko eli ymmärtääkseni niinkuin pitääkin:love:
Täällä samat fiilikset. Mielummin ottaisin huonomman olon. Mutta odotellaanhan rauhassa. ♥
 
Meillä oli tänään ultrassa jännitysmomentteja. Lääkäri ei millään meinannut ensin alakautta löytää mitään, koska mun kohtu on kuulemma tosi suorassa, ja sitten vatsan päältäkin teki tiukkaa. Oltiin vaan miehen kans hiiren hiljaa ja pelättiin jo pahinta, mutta niin sieltä vaan mahan päältä löytyi sitten syke! Kylläpä huojensi, vaikka jäi vähän kaiveleen kun sikiöpussi vastasi viikkoja mutta itse tyyppi oli pienempi. Toki mittaaminen oli super hankalaa kun ei millään meinannut saada näkyviin koko alkiota. Ajateltiin mennä rv 9-10 vielä uusiksi...
 
Mulla sut alkaisi työt viikon päästä ihan uudessa paikassa. En tiiä miten selviän tämän yökötyksen kaa.. maskia pitäis käyttää.. ai kauhia.. ja sit et pitäis salata raskautta tammikuulle ku oon koeajalla ja haluaisin tuosta vakkarityön.
 
La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami❤/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5. / tylleröinen_21 / 23 / 2.
 
Huhhuh mikä päivä takana, oon tänään viettäny vapaapäivää ja oon ollu niin väsynyt ja pahoinvoiva ku vaan voi olla. Iski kyl ihan päin näköö tämmönen olo. Ainut mitä oon saanu tänään aikaseks on ollu tiskikoneen tyhjennys ja täyttö ja sit oon vaan itkeny ku pitäis tehdä kaikkee muutaki mut ku ei vaan jaksa :rolleyes:Toivon et toivun sunnuntaiks työkuntoon tai jos en et saisin pitemmän saikun eikä vaan paria päivää kerrallaan, ei kiva itselle eikä työnantajalle...
 
Moikka!

Koska aamuyöt voi käyttää valvoen, päätin lukemisen sijaan liittyä joukkoon. Keskiviikkona varhaisultrassa löytyi sydämen syke ja koko vastasi omaa arviota. Tänään siis 7+2. Odotan ensimmäistä lastani, joten olo varsin epäuskoinen. Taustalla keväältä tuulimunaraskaus, joka varjostanut matkaa ja lisännyt "Ei tää varmasti onnistu"-keloja. Nyt vaan pitäisi vissiin luottaa/uskoa? Olo ollut ihmeellisen hyvä, satunnaisina päivinä darraista oloa lukuunottamatta. Väsymys ja mielialanvaihtelut ehkä isoimpina. Oireettomuus lisännyt megagooglailua siitä, onko kaikki kunnossa.

Nyt takaisin unta yrittämään!

La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami❤/ 36 / 4.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
28.5. / tylleröinen_21 / 23 / 2.

 
Meillä oli tänään ultrassa jännitysmomentteja. Lääkäri ei millään meinannut ensin alakautta löytää mitään, koska mun kohtu on kuulemma tosi suorassa, ja sitten vatsan päältäkin teki tiukkaa. Oltiin vaan miehen kans hiiren hiljaa ja pelättiin jo pahinta, mutta niin sieltä vaan mahan päältä löytyi sitten syke! Kylläpä huojensi, vaikka jäi vähän kaiveleen kun sikiöpussi vastasi viikkoja mutta itse tyyppi oli pienempi. Toki mittaaminen oli super hankalaa kun ei millään meinannut saada näkyviin koko alkiota. Ajateltiin mennä rv 9-10 vielä uusiksi...
Joo on kyllä tosi vaikea mitata näitä pieniä, mekään ei saatu mittaa otettua mutta pääsen sit noin8 viikolla uudelleen. Jännä että vaikka nähnyt että jotain siellä kyllä on niin silti ei huoli hellitä.... Onnea teille sykkeestä, ensi ultrassa siellä heiluu jo tyyppi vallattomana❤
 
Pahoittelut @IinesAnkka82 :cry:

Mää taisin just sanoa täällä pari päivää sitten että onneksi on vaan pientä ällötys oloa... Eilen piti töissä juosta vessaan halaileen pönttöä, huono olo tuli ihan yllättäen. Vähän nyt jänskättää miten asiakastyö onnistuu jatkossa:censored:
 
Mulla sut alkaisi työt viikon päästä ihan uudessa paikassa. En tiiä miten selviän tämän yökötyksen kaa.. maskia pitäis käyttää.. ai kauhia.. ja sit et pitäis salata raskautta tammikuulle ku oon koeajalla ja haluaisin tuosta vakkarityön.
Koeajan purku ei oo mahollista raskauden vuoksi. Raskaana olevan työntekijän työsuhteen purkamiseen pitäs olla tosi hyvät syyt ettei menis raskaus syrjinnän puolelle. Mutta ymmärrän kyllä koska en itekkään halua sanoa töissä kunnes saan varmasti jatkoa työsopparille, mikä päättyy vuoden loppuun..
Mitä mieltä ootte vakipaikan hakemisesta raskaana, pitääkö haastattelussa kertoa raskaudesta? Eikö laki sano että 2kk ennen ku jää äitiyslomalle pitää kertoa työnantajalle?
 
  • Tykkää
Reactions: Mami❤️
Pahoittelut @IinesAnkka82

Mää taisin just sanoa täällä pari päivää sitten että onneksi on vaan pientä ällötys oloa... Eilen piti töissä juosta vessaan halaileen pönttöä, huono olo tuli ihan yllättäen. Vähän nyt jänskättää miten asiakastyö onnistuu jatkossa
Mulla oli eilen töissä melkeen sama, mutta onneksi olin varannut riisikakkuja käden ulottuville nii väkisin söin pieniä paloja niitä ja helpotti. Tuli ihan puskista ihan tajuttoman huono olo. Ekaa kertaa oli myös lamaannuttava väsymys ja jouduin nukkuun töitten jälkeen päikkärit. Tänä aamuna taas tissejä lukuunottamatta oireetonta nii huolettaa että onko kaikki hyvin... On tämä kyllä melkosta seilaamista.
 
Meille pamahti yllätysvieras toiselta puolelta Suomea, joten tankkasin eilen kaikki mahdolliset vinkit pahoinvoinnin vähentämiseen ettei hän huomaa raskautta. Kokeilin tänään sitä, että söin leipäpalan, hedelmän ja lasin vettä jo ennen kun nousin edes vessaan (olin varannut nämä illalla sängyn viereen). Tuntui auttavan, koska massiivinen pahoinvointi ei ole tänään iskenyt (vähän vaan etoo) ja sain heitettyä vieraan seuraavaan kyläpaikkaansa.

Töissä olen nyt pärjännyt voimakkaan pahoinvoinnin kanssa, kun syön kahden tunnin välein väkisin (hedelmän, leivän, jogurttia) ja pidän pitkin päivää vartin lepotaukoja. Pidennän työpäivää illasta, kun pahoinvointi lievenee. Otin myös lähiviikoille lomapäiviä, eli teen nelipäiväistä viikkoa seuraavat viikot. Jospa pahoinvointi pikku hiljaa sitten jo laantuu.

En kertoisi raskaudesta työtä hakiessa, varsinkaan kun meillä "toukokuisilla" on raskaus vielä niin alussakin. Laskeskelin vasta, että äippäloma alkaisi maaliskuun lopussa tjsp eli vasta tammikuussa pitää kertoa töissä? Tosin en hakisi ollenkaan voimakkaan projektiluontoista työtä, jossa tiukat deadlinet ja jota en voisi raskauden vuoksi hoitaa loppuun. Kaikkea muuta kyllä ihan normaalisti. Toisaalta olen sitä mieltä että oma napa ensin, ei kannata antaa raskauden estää työnhakua, tai olla liian nöyrä työelämässä muutenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wema ja Vanamo85
Koeajan purku ei oo mahollista raskauden vuoksi. Raskaana olevan työntekijän työsuhteen purkamiseen pitäs olla tosi hyvät syyt ettei menis raskaus syrjinnän puolelle. Mutta ymmärrän kyllä koska en itekkään halua sanoa töissä kunnes saan varmasti jatkoa työsopparille, mikä päättyy vuoden loppuun..
Mitä mieltä ootte vakipaikan hakemisesta raskaana, pitääkö haastattelussa kertoa raskaudesta? Eikö laki sano että 2kk ennen ku jää äitiyslomalle pitää kertoa työnantajalle?
Mä aion kans hakia vakipaikkaa ku loppuvuodesta tulee uusi yksikkö tänne johon haluaisin. Saa nähdä. Raskaushan ei saa olla syy, mut mitäs jos ne keksii jonkun toisen syyn ettei tarvi raskaana olevaa ottaa?
 

Yhteistyössä