Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon ollut aiemminkin jo huono nukkumaan öisin, aamulla kyllä väsyttäis.. ennen kuitenkin aina nukahin suht nopeesti uudestaan vaikka heräilin parin tunnin välein, nyt sit jään etenkin aamuyöstä vaan pyörimään. Taapero huuteli viideltä että peitto tippu ja siitä asti oon sit valvonu. Kai sitä vois sit nousta. 5h ultraan, huhhuh.
Minä muuten olen aina ollut huono nukkumaan ja nyt se on tässä viikon aikana vaan pahentunut. Olisi kiva, jos tätä ei kestäisi loppuun saakka :( Aiemmissa raskauksissa jouduin lääkäriltä hakee apua viimisen 4 raskausviikon aikana, että jaksoin ottaa vauvan vastaan.
Tsemppiä ultraan ❤
 
Täällä nukkuminen vielä onnistuu ja se onkin ainoa hetki kun on hyvä.
Alkaa jo vähän ahdistaa kun en ole 3 päivään astunut ovesta ulosnjanyli viikkoon käynyt missään muualla kun päiväkodilla ja kotona.

Just nyt ei ole pahaa oloa (tulee yleensä päivän mittaan) mutta niin kova paineen tunne alanvatsalla että se yhdistettynä heikotuksen, ei puhettakaan että pääsisi liikkeelle vaan taas mies lähti viemään esikoisen hoitoon ja minä makaan sohvalla kauratyynyn kanssa ja odotin että pitää aloittaa työt.
Onneksi se ultra on ti (enntiedö miten sinne selviän) niin selviää onko tämä ihan normaalia..
 
Mä käväisin jo eilen töissä ja kyllä helpotti oloa kun ei vain jää murehtimaan oloaan. Tänä aamuna taas pahoinvointiin heräsin. Pitäisi vain jotenkin yrittää nauttia, vaikka pelkää niin lujaa, ettei kaikki ole niinkuin pitää. Olen yrittänyt katsoa aikaa varhaisultraan, mutta ensi viikon ajat olikin mun lapsuuden ystävän äiteelle, joten en halua sille . Seuraavalle viikolle täytyy varmaan venyttää. Toivoisin pääseväni omalle terkalle käymään kun neuvolassa ultra, mutta en kehtaa kysyä. Se terkkari on kyllä mukava, mutta jotenkin ei vain kehtaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Täällä edelleen oireina vain kauhea väsymys/unettomuus, sekä jatkuva näläntunne. Rintaan ilmestynyt pieni patti, joka kipuilee välillä enemmän ja välillä sitten ei ollenkaan. Pahoinvointia odotellessa (en kyllä oikeasti odota) , että vois ehkä tajutakin, että mukana on pieni ihme. Ei ole meinaa missään vaiheessa ollut raskaana oleva olo.

Ar-ultraan menemme yksityiselle joskus 6+3-7+0 välillä, jos en saa kunnallisen kautta sitä. Minulla riskiraskaus ja ar-ultra pitäisi saada kunnallisen kautta, mutta neuvolalääkäri oli edellisen raskauden kohdalla sitä mieltä, etten tartte sitä. Nyt yritän vaatia sen, koska riski on, että on kiinnittynyt sektioarpeen ja edellisen kohdalla oli epäilys kohdunulkoisesta. Olemme silti valmiita maksamaan ultran itse. Täällä keski-suomessa taisi terveystalolla on n. 170e ja ovumialla 155e.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista ja kivuista kärsiville

Täällä tuli tänään täyteen vasta 4+0
Onko sulla joku erityinen syy miksi riski, että voisi kiinnittyä sektioarpeen? Anteeksi en muista jos olet kertonut :). Mulla on kaksi sektiota tehty ja tiedän, että riski siihen on, mutta mulle ei ole sanottu, että sen korkeampi riski kuin muillakaan joille sektio tehty. Tuota kyllä olen miettinyt ja pitää toivoa, että on kiinnittynyt muualle..

Täällä yksityisellä lapsettomuuspolilla varhaisultra on kelakorvauksen jälkeen 155e. Neuvolan kautta pääsen myös ultraan ennen nt-ultraa.
 
Nyt alkaa olee niin järkyttävät olot, etten tiedä miten selviän tästä työpäivästä. Aamupalasta ehdin syödä pari lusikallista, kun alkoi oksettamaan todella paljon. Oksettaa edelleen ja makaan vaan sohvalla, koska kaikki liikkuminen lisää pahaa oloa. Lisäksi päähän särkee jo toista päivää, vaikka syön rautaa päivittäin.
 
Meillä ultra 24.9, jolloin 7+1. Ja voi älytön, että jännittää onko kaikki hyvin.

Pahoinvointi tulee ja menee. Ainoa mikä on toistaiseksi totaali nounou on kananmuna, mistä yleensä tykkään. Myös valkosipulikanakastike jäi syömättä ja tein makaroonilaatikkoa. Tärkein on ettei ehi tulla nälkä.

Mää oon edelleen joka vessareissulla hämmästyny siitä, että ei oo alkanu vuotaan. Vähän väliä vihloo ja jomottelee, mutta neuvolantäti lohdutteli, että siellä se kohtu kasvaa. Toivottavasti siellä kohdussa nyt vaan kasvaa uus tyyppi.
 
vierailija
Miten te nukutte? Siis heräsin TAAS kolmelta. Sentään sinnittelin puoli viiteen asti sängyssä ennenkuin nousin. Kahvikupposta tässä jo juon ja kello 4.55. Huhhei. Oon kyllä flunssassa että todennäköisesti saan päivällä ottaa unet kun koululaisetkin koulussa.
Ihan alkuraskaudessa, silloin kun viikkoja oli vasta 3-4 tmv, heräilin kerran yössä, jonka perään olin helposti tunnin verrankin hereillä aivan virkeänä. Kellonaika vaihteli, mutta se oli selvä raskausoire, koska en herännyt vessahätään tai mihinkään selvään syyhun ja olen aina nukkunut heräilemättä ennen raskautta yli 30 vuotta,

Mutta sittemmin, kun viikkoja tuli plakkariin yli 5, olen nukkunut kuin tukki. Päiväunia en tarvi eli päivät olen virkeä. Tämä ei varmasti ole se, mitä huonosti nukkuvat haluatte kuulla, mutta nukun 9h yöunia (kiitos etätyön, kun yöunet ovat maaliskuusta saakka olleet ruhtinaallisen pitkiä aikuiselle, kun aikaa ei mene työmatkoihin kuin 5 askelta makuuhuoneesta työhuoneeseen). Ainoa asia, mikä unen katkaisee, on jäätävä vessahätä ihan viimeistään aamuviiden maissa jollei jo kolmelta, jolloin olen ihan kuutamolla eli herään syvästä unesta ja nukahdan samantien uudelleen vessareissun jälkeen. Keskimääärin yhtenä yönä viikossa vessaan ei tarvitse herätä eli pystyy nukkumaan aamuseiskaan asti. Olen melko varma että this too shall pass, ja eikä aikaakaan kun itsekin valvon - viimeistään sitten kun ja josraskaus etenee raskaampaan vaiheeseen fyysisesti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Miten te nukutte? Siis heräsin TAAS kolmelta. Sentään sinnittelin puoli viiteen asti sängyssä ennenkuin nousin. Kahvikupposta tässä jo juon ja kello 4.55. Huhhei. Oon kyllä flunssassa että todennäköisesti saan päivällä ottaa unet kun koululaisetkin koulussa.
Paljon paremmin ku aikoihin. Imetän vielä mun taaperoa joka nukkuu vieres. Reilu 2v on ollut huono unista aikaa. Mut nyt ehkä reilun viikon on uni maistunu.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Onko sulla joku erityinen syy miksi riski, että voisi kiinnittyä sektioarpeen? Anteeksi en muista jos olet kertonut . Mulla on kaksi sektiota tehty ja tiedän, että riski siihen on, mutta mulle ei ole sanottu, että sen korkeampi riski kuin muillakaan joille sektio tehty. Tuota kyllä olen miettinyt ja pitää toivoa, että on kiinnittynyt muualle..

Täällä yksityisellä lapsettomuuspolilla varhaisultra on kelakorvauksen jälkeen 155e. Neuvolan kautta pääsen myös ultraan ennen nt-ultraa.
Varmaan yhtä korkea riski, kuin muillakin. Mulla vain lisäksi sektioarvessa lovi/tasku, johon voi myös mennä ja sektioarven kohdalta kohtu hyvin ohut. Viimeisimmän sektion jälkeen sanoivat, että ei suosittele uutta raskautta, mutta jos päätän raskautua, niin väliä oltava se 10v ja tiheä seuranta, että ei vain pääse kohtu repeämään. Eli hyvinkin nopeasti pitäisi saada tietää, että onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan.
 
Varmaan yhtä korkea riski, kuin muillakin. Mulla vain lisäksi sektioarvessa lovi/tasku, johon voi myös mennä ja sektioarven kohdalta kohtu hyvin ohut. Viimeisimmän sektion jälkeen sanoivat, että ei suosittele uutta raskautta, mutta jos päätän raskautua, niin väliä oltava se 10v ja tiheä seuranta, että ei vain pääse kohtu repeämään. Eli hyvinkin nopeasti pitäisi saada tietää, että onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan.
Aivan, on sitten varmasti tärkeä tietää mahdollisimman ajoissa mihin on kiinnittynyt. Mulle ei varsinaisesti taskusta ole puhuttu, mutta muistan, että yhdessä ultrassa lapsettomuuslääkäri katsoi jotain kohtaa mun arvessa, en muista mitä tarkalleen siitä sanoi, mutta kuitenkaan ei huolissaan tarvitse olla. Harmittaa, kun en tarkemmin kysynyt. Vasta sen jälkeen törmäsin juttuun noista arpipuutoksista ja niiden vaikutuksista raskauteen. Paksuudeltaan arpi on kyllä hyvä, mutta jos yksi lapsi saadaan vielä niin en uskalla sen jälkeen enää riskeerata.
 
Aivan, on sitten varmasti tärkeä tietää mahdollisimman ajoissa mihin on kiinnittynyt. Mulle ei varsinaisesti taskusta ole puhuttu, mutta muistan, että yhdessä ultrassa lapsettomuuslääkäri katsoi jotain kohtaa mun arvessa, en muista mitä tarkalleen siitä sanoi, mutta kuitenkaan ei huolissaan tarvitse olla. Harmittaa, kun en tarkemmin kysynyt. Vasta sen jälkeen törmäsin juttuun noista arpipuutoksista ja niiden vaikutuksista raskauteen. Paksuudeltaan arpi on kyllä hyvä, mutta jos yksi lapsi saadaan vielä niin en uskalla sen jälkeen enää riskeerata.
Jos lääkäri sanoi, että ei tarvitse olla huolissaan, niin se on hyvä :) Mulle olisi pitänyt kuulemma jo toisen sektion jälkeen mainita, että kohtu on ohut, mutta eivät sanoneet. Kolmas raskaus ja sektio meni silti oikein hyvin :) Kyllä mietinkin kauan, että haluanko nyt ottaa riskiä, mutta lääkäri vakuutti, että kun sairaala on alle 10min päässä, niin tilanteeni on hyvä sen suhteen. Ja kun miehelläni ei ole yhtään lasta, niin haluan hänen kokevan isyyden ❤ Hän on ottanut niin ihanasti isän roolin minun lapsienkin kanssa ❤
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä erilaiset oireet kuin edellisissä.. Mua stressaa kauheesti, kun edellisissä ollu tässä alussa heti kova kuvotus ja hajut ja kaikki ällötti. Väsytti enempi ja nyt tuntuu että viikko sit oli huonompi olo, mitä nyt. Nännit arat ja röyhtäilen paljon. Muuten ei mitään.. :( Tulis jo se varhaisultra. Päähän tässä hajoo ennen sitä :D
 
Sain se
Onko teillä erilaiset oireet kuin edellisissä.. Mua stressaa kauheesti, kun edellisissä ollu tässä alussa heti kova kuvotus ja hajut ja kaikki ällötti. Väsytti enempi ja nyt tuntuu että viikko sit oli huonompi olo, mitä nyt. Nännit arat ja röyhtäilen paljon. Muuten ei mitään.. Tulis jo se varhaisultra. Päähän tässä hajoo ennen sitä
Mulla ollut vähä erinlaisia oireita jokaisesta raskaudesta. Mut siitä mistä ei ollut mitään, se meni kesken. Muuten aina alkaa jo aikaisin oireet.
 
Onko teillä erilaiset oireet kuin edellisissä.. Mua stressaa kauheesti, kun edellisissä ollu tässä alussa heti kova kuvotus ja hajut ja kaikki ällötti. Väsytti enempi ja nyt tuntuu että viikko sit oli huonompi olo, mitä nyt. Nännit arat ja röyhtäilen paljon. Muuten ei mitään.. Tulis jo se varhaisultra. Päähän tässä hajoo ennen sitä
On ollut erilaiset, ekasta oli pahoinvointia jos ei syönyt säännöllisesti, muuten aika hyvä olo. Tokasta voimakas ällöolo jostain 4+ viikoilta. Tästä pahoinvointi alkanut vasta 6 raskausviikon lopulla eikä vieläkään ole samalla tasolla, kun edellisestä. Kaikissa ollut mahatutuntemuksia, se varmaan ainoa yhtäläisyys.
 
  • Tykkää
Reactions: ViileäVenla
Täällä kans yksi plussannut. Olen kirjoitellut tonne huhtikuiset 2021 palstalle koska laskujeni mukaan la sijoittuisi huhtikuun loppuun. Mutta kävin maanantaina ultrassa yksityisellä ja koko vastas 5pv pienempää ku luulin eli tänään on menossa 7+3 ja la on 4.5.Odotan toista lastani. Esikoinen on viime vuoden heinäkuinen. Raskaus ollu tähän asti vähä oireinen. Väsymys ollu nyt päällimmäisenä ja ajoittaista lievää etovaa oloa on ollut muttei missään vaiheessa ns. pahoinvointia. Esikoisen raskaus oli lähes oireeton niin olisi ihanaa jos pääsis tälläkin kertaa yhtä vähällä. Pitää toivoa että pieni pysyis matkassa loppuun asti :)
 
Ultrassa käyty ja kyllä se perkeleen vaisto oikeassa oli. Ei löytynyt sykettä ja vastasi viikkoa pienempää kooltaan. Viikon päästä varmistus ja lähete siitä sitten tyhjennykseen. Tsemppiä muille, toivottavasti kaikki saatte pienen syliin asti..
Voi ei, kuvasiko vatsan päältä vai alakautta? Paljonko nyt pitäisi olla viikkoja? Älä heitä toivoa kaivoon❤
 
Ultrassa käyty ja kyllä se perkeleen vaisto oikeassa oli. Ei löytynyt sykettä ja vastasi viikkoa pienempää kooltaan. Viikon päästä varmistus ja lähete siitä sitten tyhjennykseen. Tsemppiä muille, toivottavasti kaikki saatte pienen syliin asti..
Ai kauhee <3 Kovasti, kovasti voimia!!

Mikkäs viikot sulla olikaan (sori, oon tosi surkia muistamaan) ja onko vaan mahdollista, että ovis ois ollutkin myöhempään? Tiiätkö mikä päivä on ollu ovis? Jospa nyt kuitenkin kaikki kääntyis parhain päin ja viikon päästä kaikki ois hyvin <3
 
Tikutin oviksen eikä seksiäkään oo sen jälkeen ollut. Olis pitänyt olla 6+5-7+0. Vastasi 5+5 eikä sikiökaikua. Lähinnä siksi varmistavat kun herkästi tulee kuulema lähete vielä takaisin näillä viikoilla ja sitten pitäisi yksityiseltä gyneltä lähteä sitä pyytelemään.
Voi paska! Tekis mieli sanoa, että oota rauhassa viikko, mutta tiiän jo itestäni, että se on todennäkösesti sula mahdottomuus. Onko sulla vuota tms mitään oiretta ollu, että kehitys ois loppunut?
 
Missä vaiheessa ootte lopettanut r-testien tekemisen? Vai ootteko jättäneet tyyliin ekaan plussaan?
Oon ite tehnyt joka päivä nyt dpo8 asti. Dpo10 tuli haamu. Nyt dpo15 ja en ole tehnyt testiä mutta mieli tekisi. Jotenkin ei osaa lopettaa kun pohtii että mitä siellä vatsassa tapahtuu ja eteneekö hommat:cool:
 

Yhteistyössä