Toukokuiset 2020

No jopas teilla on sitten liikennetta kotona! Taalla on ihan kielto etta ei saa kayda vierailuilla kavereilla eika sukulaisilla, eika kellekaan ole kylla tarttenu sanoa etta alkaa tulko nyt. Ei kutsuttu teinin synttareille ketaan, pidettiin keskenamme, nehan voi sitten pitaa kavereiden ja muiden kanssa karanteenin jalkeen. Han sai onnittalupuheiluita ja tuntui olevan niistakin tyytyvainen.

Itse olen aika tarkka, jarjettoman kokoinen megapolis kun on kaupunkimme, ja en kertakaikkiaan halua sairastua nyt mihinkaan koronaan ennen tai jalkeen synnytysta. On siina synnyttamisessa ja siita parantumisessa muutenkin aina tarpeeksi tekemista...

Sain muuten koronatestin tulokset tanaan- ei ole koronaa. Se testi oli ihan todella simppeli, hierottiin jollain pitkalla vanupuikon nakoisella jutulla poskien sisapuolelta, ja sitten toisella kummankin sieraimen sisalta. Meni alle minuutti. MIes pitaa vieda testeihin lauantaina, jotta tosiaan paasee synnytykseen. Kunhan ei ennen lauantaina synny, heh. No jotenkin en usko... niin selkea historia noiden isompien kanssa etta yli menee. Ja ei ole viela edes toukokuu!!

Otin jarjettoman myohaiset paikkarit kun yo meni taas valvoessa... ei tieda hyvaa etta seuraavanakaan yona tulis nukuttua :)

37+5 (?)
 
Fam
@VihreeTee siellä on paljon mukavamman kuuloinen koronatesti, täällä näyte otetaan syvältä nenänielusta ja moni on sanonut että se on tosi ilkeen tuntunen. Ja pääasia kun oli negatiivinen. Äh en nyt muista että sanoitko että miten pitkään tuo testi on ns voimassa vai pitääkö käydä ennen synnytystä vielä uudestaan jos menee useamman viikon päähän?

Täällä 37+1 eli täysiaikainen olisi nyt, ei kyllä vielä mitään merkkejä että vauvalla olisi kiire pihalle ja hyvä niin :)
 
Onhan se täälläkin sääntönä. Mut näköjään ei sen niin väliä oo. Sit itselle tulee ihan vainoharhanen olo. Vaikkeivat nyt sisällä nääkään eiliset käyny, niin jos pitäs olla joku 8m. turvaväli niin ei ihan toteudu. No, toisaalta ei meidän kunnassa oo tartuntoja vielä et sinänsä, mut eipä siihen tuudittautua voi, varsinkaan jos koko ajan rampataan jossain.

Onnea @Fam täysiaikasesta vauvelista <3
 
  • Tykkää
Reactions: Fam
@Fam juuh mäkin pelkäsin että ne laittaa ne tikut kurkkuun asti, ja jonnekin nenän viimesille perukoille. En tiedä oliko tää hoitaja todella varovainen koska otti testin raskaana olevalta. Luulisin kuitenkin että ihan tarpeeksi pyöritteli niitä ja varmaan nyt jos tartunta olis niin kyllähän niissä jotain olisi pitänyt näkyä.

Onnea tosiaan täysaikaisesta raskaudesta! Ei tunnu tälläkään kaverilla olevan kiire. En ole sinänsä yllättynyt.
Niin ja testi pitää ottaa ilmeisesti kerran viikossa aina 40 viikkoon asti, ja sitten jos menee yli niin edelleen samaa tahtia. Kuinka usein mieheltä pitää ottaa ei selvinnyt mulle. Muistaakseni tuohon sopparin hintaan kuuluu kolme testiä- kaksi nyt ja sitten yksi yliajalla. Jos vielä menee pidemmälle niin pitää maksaa. Sinänsä kyllä kerran viikossakaan ei oikeastaan kuulosta tarpeeksi usein otettavalta. Kyllähän sitä ehtii vaikka joka päivä saada viruksen jos on liikkuvainen ihminen. Toisaalta mun lääkäri ainakin kirjasi ylös ja kyseli kaikki mahdolliset matkat ja sen kuinka kauan olen ollut karanteenissa. Pitää koittaa luottaa että muutkin raskaana olevat olis vastuullisia noissa asioissa, kertoisi rehellisesti kanssa asioistaan.

@Mimmistina jos meillä olis pihaa niin ehkäpä tosiaan olis voinut synttäreitä viettää kanssa ulkosalla ja kutsua joitain kavereita vaikka sellasille turvaväli synttäreille... mutta kerrostalossa se ei olekaan niin yksinkertaista. Noh tää aika menee ohi ja sitten voi taas juhlia!

Mä sain vihdoin ääkköset läppäriin. Ne olikin ihan jonkun nolon helpon kikan takana...

Ah kun taas nukuttais. 37`+6
 
  • Tykkää
Reactions: Fam ja Mimmistina
Mietin tässä et ois niinku kuukausi aikaa bauttiarallaa viel tehä kaikkea kolmilapsisena perheenä. Mitäköhän sitä viel keksis ennen kun kaikki on taas paljon monimutkasempaa. Vois käydä mökillä (on aika lähellä) ja rannalla jos ois lämmin päivä vaikka grillaamassa. Mitä muuta ? Mitä muut meinaa tehdä vielä "kun voi" ? Vai oottaako kaikki vaan vauva-arkea ?
 
Aah mitä ihania aatoksia, että tekis jotain just tällä porukalla, kun meitä on nyt neljä... ja pian viis. Mitähän villiä karanteenissa voi tehdä? Synttärit pidettiin olkkarin lattialla piknikkinä ja pelattiin lautapelejä, sekin oli kivaa. Välillä skabaillaan just dance pelin parissa. Piirrellään yhdessä... kaikkea tosi erityistä siis, hehheh. Leivotaan. Toisaalta tälläinen hyvin kiireetön kotielämä on alkanut sujua kaikilta. Lapset kyllä laittaisin juoksulenkeille jos voisin, ei tee hyvää vyötärönympärykselle ainainen sisällä istuminen. Ainoa juttu mitä olen miettinyt, jos tulee lämmin päivä, uskaltaisko tehdä meidän kerrostalon pihalla piknikin. Ehkä ei... kiellettyähän se on. No pitää seurata jos synnytykseen on vielä aikaa niin jos säännöt muuttuu.

Välillä kylllä mietin että kuinkahan jotkut naapurit pärjää joilla on taaperoita kotona... Tällästen isojen koululaisten kanssa kyllä jaksaa kun ne on itsekin niin jaksavia ja osaavia, mutta taaperoiden kanssa lockdownissa ilman ulkoilua... huh!!!

Se on kuulkaa taas viikon vaihto! Aika pitkällähän tässä ollaankin, vai mitä @addison

38-0
 
Heippa, meillä ollaan synnytty!
Tuli ihan yllärinä, maanantaina mentiin neuvolaan rv 37+5 klo 8, siellä proteiinit tikussa +3 ja verenpaineet nousseet reippaasti normaalitasosta. Itsellä ei tuon taivaallista mitään oiretta ole mistään ollut missään vaiheessa.
Noh, terkkari lähetti suoraan sairaalaan jossa otettiiin labrassa tarkempi pissinäyte ja verikokeet, valkuaista oli pississä niin paljon että synnytys päätettiin käynnistää samantien ja ottaa minut tarkkailuun osastolle. Hetki siinä vierähti kuitenkin että neiti syntyi maailmaan, torstaina aikaisin aamulla klo 04.50 pääsi ensiparkaisu ilmoille, painoa 3150g.
Tänään toivottavasti päästään kotiin jos vain minulla labroissa kaikki kunnossa.
Ihmeellistä ja ihanaa, tsemppiä teille kaikille loppuraskauteen, täällä me teitä seuraillaan mitenkä menee :giggle:
 
Paljon onnea @Unskinen! Mä en oo tänne aikoihin kommentoinut, mutta oon käynyt lukemassa viestit. Täällä ei vielä merkkiäkään siitä, että vauva olis lähiaikoina tulossa. 37+3
 
Vieläkös on vauvoja putkahdellut lisää?

Täällä ei

Just tulin lääkäriltä, kaikki suht hyvin. Kohtu on himppasen alkanut laskeutumaan, ei enää kerää korkeutta vaan oli mitat mennyt vähän alas. Laps potkii sen verran hyvin että hermoradat huutaa välillä. Täällä on tapana että ennen lääkäriä pitää istua puoli tuntia laitteessa joka mittaa vauvan sykkeen ja liikkeet. Jätkä pörräsi sinäkin aikana taas kiitettävästi. Mun uusi lääkäri on sitä mieltä että kolmas synnytys voi mennä hyvinkin nopeaa, ja taas alleviivasi että heti vaan soittoa kehiin ja auto alle kun toiminta alkaa. Supistuksia tulee joka päivä, mutta harvoin ne kunnolla häiritsee. Itseasiassa en kertakaikkiaan usko että tääkään jantteri syntyy ennen laskettua aikaa.

Mitäs kaikkialle, jokos simat on pörisemässä`. Mä en ole ikinä tehnyt simaa, ja joka vappu kun muistan että haa, Suomessa on nyt vappu, mietin että olis pitänyt muistaa tehdä simaa kun se on niin hyvää. Ehkä rd´-diagnoosilla ei ole kuitenkaan niin viisasta kiskoa sitä simaa... yllätys yllätys, en ole siis taaskaan tehnyt.

Mitäs kuuluu, kukkuluuruu?

38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Oi, oiskohan tullu lisää vauveleita ?

Hahaa, mulla sokerittomat simat pöhisee. Tosin en tiedä että uskallanko juoda kun se lähinnä näyttää lonkerolta tai Smirnoff iceltä :D Mut jos nyt ees maistuis simalta... tai sitten oon tehny vahingossa ihan ehtaa kiljua...

Täälläkään ei todella yllättävästi oo vauvoja näkyny. Huomenna 36+0. Katoin tänään vau.fi sitä vauvan kehitys viikko viikolta kuvaa ja vertasin vauvan päätä ja sitä rööriä mistä se ulostautuu. Kyllä on ollu paska insinööri, joka ton systeemin on keksiny. Siinä on menty ihan väärällä agendalla, hupi ennen työtä ajatuksella XD

Yllättävän paljon alkanu mullakin supistelee. Piti oikeen käydä lukemassa mitä oon noista isommista ukkeleista kirjottanu näillä viikoilla ja näköjään on ollu tämmönen tapana. Hirvee kun kolmessa vuodessa unohtuu kaikki. Katsoin et oon kahdesta viimeisestä supistellu edellisen tai sitä edellisen yön kivuttomasti, ehkä tällä kertaa sit sais vähän pelivaraa jos supistelee samalla laiilla, niin osaa sopia lasten ja elukoiden hoitoja hiukan tarkemmasti etukäteen.

Piti äsken tilata uus puhelin vielä, kun tuosta menny kaiutin rikki. Särisee ihan hulluna. Mul on huono tapa antaa kuopukselle youtube jossain vaiheessa päivää et saan omaa rauhaa hetken ja sehän sitä tiputtelee niin et ihme et tuo toimii ollenkaan. Vastahan mä joulukuussa uuden ostin...Vaiks nyt on sentään jo melkeen toukokuu ja normaalisti menee kolme kännykkää vuodessa. Ehkä selviän kahdella tänä vuonna :D No mut toivottavasti ehtii tulemaan kotiin ennen mitään synnärikeikkoja, vois hiukan seota pää ilman puhelinta jos kolmekin päivää siellä joutuu yksin hillua vauvan sokereita mittaamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
@Mimmistina ai kun tykkään sun huumoripainotteisesta otteesta kun kirjoitat! Aina tulen hyvälle tuulelle kun käyn täällä lukemassa raporttejasi. Ja onhan nää meidän naisten alaröörit kyllä ihmeelliset... seuraan paria doulaa instagramissa ja noh, en tajua miten me aina pukerretaan se vauvan pää ja olkapäät tuolta alakerrasta läpi. Siinä vaiheessa kun kätilö sanoo että päälaki näkyy jo, on ihan helvetinmoisesti vielä pukertamista. Ja se ulostuloaukko näyttää ihan tavattoman väärän kokoiselle ja vaaralliselle... Ja kappas kerpele, sitä on tämäkin nainen taas järjestänyt itsensä tähän tilanteeseen!! Aattelin että jos tästä selviää hengissä, pitää hommata joku fysioterapia itselleen vaivanpalkaksi koko tulevaksi vuodeksi.

Tiedättekö mitä tässä raskaudessa unohdin? Valehdella läheisille lasketun ajan. Noiden vanhempien jantterien kanssa älysin olla niinkin välkky, nyt unohdin ihan autuaasti että esimerkiksi isovanhemmille ei kannata kovin tarkkaa mitään kertoa. Nyt on kummatkin, sekä oma äiti että anoppi niskassa lähes päivittäin jankkaamassa että jokos synty tai jokos on supistuksia ja syntyyhän tää sitten varmasti jo ennen laskettua aikaa jne. Mistäs helkkarista minä sen tiedän. Ja aina ollaan osattu ilmottaa vauvan syntymästä että eivät jää paitsi siitä tiedosta. Toivottavasti itse muistan kuuskymppisenä vielä miltä tuntuu odotus vikoilla viikoilla, ja jos lastenlapsia siunaantuu niin osaan pitää naamani ummessa.

Tämä viikko on ollut ihan erityisesti pepusta. Migreeni taas ilmoitti olemassaolostaan ja sängynpohja, voimattomuus ja kaikenlaiset sivuoireet ovat tulleet tutuksi, elämä maistunut väljähtyneelle ja raskaalle. Tänään on eka vähän parempi päivä ja olen jaksanut jopa vääntää ihan ok herkullisen oloista ruokaa.

Ai että simaa olis voinut tehdä ilman sokeriakin? Pitääpä guugletella. Vois laittaa ihan hyvin pöhisemään kun se ei kertakaikkiaan ole niin päivän päälle, erityisesti kun täällä ei ole vappua.

Mitäs muut massukkaiset?
38´+5 (?) vai kuus?
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimmistina
@VihreeTee Toivottavasti migreeni jättää sut jo rauhaan ! Parempia vointeja !

Sama homma täällä ton lasketun kanssa. Esikoisella on päivää ennen synttärit kun laskettu, niin jotenkin se on niin hassu yhteensattuma, et oon vaan sanonu sen oikeen päivän. Onneks mua ei kukaan vielä jokottele, kun oon kaikki synnyttäny lasketun ajan jälkeen ja haistattelen tyyliin jos joku ehdottelee aikasempaa ulostautumista tai ees sen mahdollisuutta :p :D

Jaahas, täällä istun ylppärilakki päässä ja syön suklaata. Tänään kasvaa vauva 500g, ihan sama ! Onpahan kauhisteltavaa ens viikon ultrassa ja voin hakata päätä seinään, kuinka tyhmä ja ahne voi ihminen olla. No ei, en nyt ihan plörinäks pistä. Miehen siskolta tuli fazerin patukkayllätys ja nuo fazerin siniset on huutanu mun nimeä jo monta päivää, nyt annoin periksi.

Mut hyvää vappua kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
Pitää käydä täällä keulimassa ihan muuten vaan- se on nyt 39+0!

Päräytin munkkeja, ekaa kertaa vuosiin, ja köh, söin kyllä muutaman... että tätäkin vauvaa on taas kasvatettu. Koitin tviikata vähän terveellisemmäksi, käytin kookossokeria ja täysjyväjauhoja, mutta höpsistä, ihan täyskalorisilta ne kyllä maistui.

Eilinen ilta meni harjoitussuppareiden parissa, varmaan kolme tuntia oli ihan kiitettävää ja huomioitavaa supistelua, ja sitten ne loppui. Nyt on sellainen tila että välillä alkaa supistella ihan vain kun nousen vaan tuolista ylös tms. Ehkä jos pääsis kunnon lenkille niin saattas oikeasti alkaa tehdä jotain. Mutta joo, en pääse. Mulla ei ole ollut kyllä mikään erityinen kiire synnyttämään, kun on mennyt niin pirskatin kauan aikaa kaikkien vauvajuttujen ostamisessa- mutta eilen vihdoin tuli se sänky. Se ei ole tietty vielä kasattu, mutta on olemassa. Patjaa tosin ei ole...

Vatsa on ihan selvästi nyt tipahtanut lisää alaspäin. Mun raskauspaidat ei enää peitä vatsaa tuolta alhaalta, ja koko vatsan näkymä täältä ylhäältä käsin ei ole enää sellainen terhakka ja kaunis, vaan maan vetovoimaa halaileva plötsis. Toisaalta se on kyllä hieman avartanut tilaa keuhkoille taas vaihteeksi, mikä on ihan piristävää.

Mitäs vappu ihmiset?
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Huhtilainen
Hyppään viime hetkillä mukaan huhtikuisista, ku se on koko ajan ollut niin paljon kuolleempi ryhmärämä. Kun tää meidän odotettu esikoinen kampesi itsensä huhtikuisesta toukokuiseksi. Kuulemma kesäkuiseksi se ei enää kerkee, muuten kyllä epäilisin suosiolla sitä koska ei mitään yritystäkään ulostautua. Koputtelen päivittäin mahaa ja ehdottelen, että vois jo poistua ja täälläkin on ihan kivaa mutta saan vaan vastaukseksi ryöpyn potkuja. Hyvä jos tiedän miltä supistukset tuntuu. Vauva on jo tosi alhaalla ja sen kyllä tuntee asentoa vaihtaessa että lantiota pakottaa. Meinaa usko loppua, kun tähän asti oon iltaisin menny nukkumaan sillä ajatuksella että ei tiedä mitä huomenna tapahtuu. Nyt tuntuu, että tietää kyllä ja tasan tarkkaan! Taas yks päivä oleskelua kerrostalokaksiossa karanteenissa, suurimpana hupina kävelylenkit ja pyykinpesu. Ikkunat ja saunat on siivottu jo ajat sitten, kai sen kierroksen voi aloittaa alustakin? Ja miehen kans on niin monta viikkoa jo lisätty joka asiaan että "jos vauva ei oo sillon syntyny" Vähä liian innokkaita ja kokemattomia?

Täällä kirjottelee kohta 26v esikoisen odottaja, tänään vappuna 40+6 on mittarissa viikkoja. Ongelmaton raskaus (ainakin tähän asti - tietty se jonkinnäkäiseksi ongelmaksi muodostuu, jos tuo tuolla päättää vielä vuosikaupalla olla)
 
Tervetuloa @Huhtilainen ! No, positiivistahan tässä on sitten se, että tavalla tai toisella hän poistuu noin viikon sisään. Onko sulle sovittu jotain yliaikakontrollia jo ?

Oho @VihreeTee, siellähän poksuu jo isot viikot.

Mulla on toukokuupaniikkiahdistus, perskeles. Mut vois vaivuttaa nyt johonkin koomaan ja herättää sit kun se pershetelmä on syntyny. Sopiiko kaikille ? Must ois super hyvä idea. Tyyliin tekee mieli syödä kilokaupalla sokeria et vauva kasvais äkkiä 5 kiloseks ja saisin sektion , ha ! Nimimerkillä järki lähtee. Ehkä alan kattoo kaikki love islandin tuotantokaudet mitä maikkarilta löytyy, siinä ois tarpeeks hömppää ja tarpeeks jaksoja et ehkä pystyis elämään toukokuun loppuun ajattelematta yhtään sen suurempaa ajatusta, ku antais tulla vaan 24/7 sitä läppärltä…

36+3
 
@huhtilainen kyll tänne mahtuu!! Ei ole täälläkään tungosta, muutamat vaan kirjottelee. Kuten minä. Taas!! Mutta karanteenissa on aikaa... ihan tarpeeksi. Meillä kummatkin isommat meni reippaasti yli lasketun ajan, toka vielä sen takia syntyi eri vuonna kuin alkunperin olis pitänyt

Nyt on vihdoin vauvan sänky ihan tehtykin. Wau. Eihän tässä projektissa mennytkään aikaa..!! Se on ihan nätti, sellanen ovaalin muotoinen, ja siinä olis tuhat ominaisuutta, yksi on että sitä voi keinuttaa. Katsotaas tuleeko tarpeeseen tai onko se hyvä ja hyödyllinen ominaisuus, en tiedä. No kyllähän vaunujakin hytkytellään menemään että aika sama asia.

@Mimmistina tunnustan että mullakin on ollut vähän paniikki ajattelua, välillä olen rauhallinen ja sitten taas että hups, pitää synnyttää!! Toisaalta luonto on taas kyllä hoitanut hommansa, on niin helkutin muheva olo jo että kyllä tästä tilasta ihan haluaa jo poiskin. Vetelen parit päikkärit per päivä, sormet on ihan kohmeiset nakit kun nukun vain kyljilläni ja veret ei kierrä käsivarsiin. Ja täytyy tunnustaa, tällä viikolla migreeneissäni (nyt alan olla aika kunnossa siittä) olen vetänyt kaks tai kolme kertaa jätskiä. Se ei tietenkään paranna sokeriarvoja, mutta sitten aamuisin on ollut naurettavasti arvot alle neljän`??? Omaan painoon- ja tietty vauvan painoon se nyt tuskin on tuonut mitään erityisen positiivista tosin, varsinkaan kun ei pääse minnekään sulattelu lenkeille, että menis plusmiinusnolla.

muistaakseni @addison sulla oli sellanen tilanne että käynnistellään ennen laskettua aikaa? Jos näin on, tsemppiä tulevaan viikkoon, meillähän la on ihan oven takana jo!!

39 ja yks
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Huhtilainen
Heh. Oikeet toukokuisetki kerkee ohitse ku tää kaveri vaan antaa odotuttaa itseään. Toissayö meni valvoessa kipeitä supistuksia, mutta ennen ku ne kerkes kunnolla kipeiksi nii loppuivat parin tunnin päästä. Semmosta voimakasta menkkakiputunnetta aaltoina niin kai se sillon supistelee. Sitte viime yönä ei mitään. Tuntuu että vauva myös melskaa vähemmän ku ennen nii huolestuttaa. Tulee 10 liikettä tuntiin, mutta silti liikkeet jotenki vaimeampia, tai tuntuu ainakin sieltä. Huomenna viimeinen neuvola 41+2 nii varmaa siellä saan yliaikaiskontrolliajan. Saa nähdä kuin valtavan kaverin pääsen tällä menolla puskemaan ulos

Alan sortua jo kaikenmaailman kikkakolmosiin nännihieronnoista lähtien kun pelottaa että joudun sektioon tai käynnistykseen
 
Heippa, itse heräsin tämän ryhmän olemassaoloon vasta nyt. Laskettu aika 11.5. Olen koko raskauden ajan ollut vähän yksin asian kanssa, kun ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle viime kesänä eikä ole täältä vielä tuttuja, eikä omista kavereista kukaan ole samassa elämäntilanteessa. Ja nyt tuo virus pahentaa vaan tilannetta, kun mihinkään ei pääse ja ja kaikki ryhmät tauolla. Torniossa siis asutaan ja ensimmäistä odotetaan syntyväksi. Jos täältä löytyis vertaistukea ja jutteluseuraa? :)
 
@huhtiainen sulla on hyvin tutut paivat menossa... mulla on nuo isommat nappulat syntyneet kummatkin 41+3 päivänä! Ennen taidettiin aika ahnaasti tuossa vaiheessa käynnistelläkin, en tiedä miten nykyään. Varmaan riippuu paljon siitä mitä ultrassa näkyy, onko lapsivettä tarpeeksi jne. Kerrohan sitten mitä lääkärissä sanottiin. Tsemppiä!!

@Jonnay94 tänne vaan, sekaan kyllä mahtuu!! Itse toivon että muutamat säilyy ja jaksaa kirjotella kuulumisia synnytyksen jälkeenkin silloin tällöin, ekat vauvakuukaudet kun voi tuntua todella vaikeilta jakaa kenenkään muun kanssa, kuin toisen pienen vauvan äidin.

Tänne ei kertakaikkiaan kuulu mitään ihmeellistä. Huomenna olis taas lääkäri. Pari kertaa tunnissa supistelee jo muutamien päivien ajan, mutta ei ne jatku tai voimistu tai tiivisty mitenkään. Mutta ihan mukavasti kyllä tuntuu. Aika tuntuu välillä matelevan, välillä taas elämä tuntuu kivalle ja siltä että minnekään ei ole kiire. Nukun ihan kummallisesti, ja herään syömään aamiaista viideltä aamulla.... jonka jälkeen sitten taas nukahdan

Nonnih. Nyt kyllä toinen kuppi teetä...

39´+3
 
Miten @Huhtilainen meni neuvolassa :) ?

Tervetuloa @Jonnay94 !

Ommoo nappoo:

Tällä viikolla vihdoin ultra ! Herranjestas sitä on odottanut kauan, hiukan hirvittää mitä sieltä sanotaan, mutta toivotaan parasta.

Tällä viikolla sais alkaa myös maitoa lypsämään, oh joy (not). Hurjaa olla jo tässä vaiheessa, kolme viikkoa laskettuun. Ei mulla oo edelleenkään sellanen olo että meille tulis vauva, facebookissa katoin justiin jo syntyneiden vauvojen kuvia ja olin ihan silleen, et eii, ei meille mitään vauvaa oo tulossa :D Mahdankohan mä osata olla koko möllikän kanssa kun tää raskausaika on tämmöstä ja ei tosiaan vaan näköjään pysty käsittää tätä hommaa. Näin kyllä just yks yö semmosta unta et tein "yösyötöt", ois sekin hirveetä. Veikkaan et oma mies ei pärjäis ihan niin hyvin ku Petteri Summanen.

Mä taas ihmettelen noita mun verensokereita. Meni taas koko yö ramppaamiseks ja meinasin kuudelta, et no, jos nyt sit heräis, samapa se täs konkurssissa. No mittasin sitte paastoja ja KAIKKI vaikka minkä kommervenkkien kanssa oli yli 6, korkein oli 6,8. Nice. No päätin kuitenkin mennä nukkuu vielä kun olin ihan väsyny, en syöny mitään jne. ja mittasin kun heräsin 9.30 - 5,4. Et niin, aika selvää on et jos heräisin 5-6 aikaan, niin mulla ois paastot aina perseestä...

36+6
 
@Mimmistina pitääpä heti vaihtaa ajatuksia aiheesta- tää raskausajan maidon lypsäminen onkin mulle ihan uus juttu!! Lukaisin heti netin syövereistä asiasta ja todellakin se on näköjään suositeltavaa. Oletko itse harrastanut sitä edellisten lasten kohdalla, ja koitko että se on hyödyllistä? Perusteluja jo löysinkin paljon asian puolesta, itse en ole vain tosiaan sitä koskaan tehnyt etukäteen. Kummankin kohdalla maito nousi ilman moitteita ja sitä oli enemmän kuin tarpeeksi. En myöskään koe että tarttisin lypsämisen harjoittelua sillä se on kyllä lujasti takaraivossa se muistikuva. Saako sitä sitten talteen jotain järkevää määrää? Yhdessä jutussa sanottiin että voi lääkemitallisia pakastaa ja niitä sitten synnytyksen jälkeen käyttää. Ja jos joutuu vauvastaan eroon se on superhyödyllistä (no tottahan toki on, ymmärrettävää). Pitäiskö olla nyt positiivisella mielellä ja aatella että en joudu vauvasta eroon synnytyksen jäljeen... isotveljet ei saaneet synnäreillä lisämaitoa. Olenkohan liian nokkava kun koen että kyllä tääkin imetys onnistuu...

En mäkään kovin konkreettisesti tajua että vauva on tulossa vaikka tuossahan se hyvin lähellä potkii :) Edellisten vauvojen kanssa olin ihan mykistynyt kun vauva oli ponnahtanut maailmaan että ohhoh, me odoteltiinkin tällästä ihmislasta, en yhtään arvannut!! Mutta siitä se sitten lähtikin käyntiin ihan luontevasti eteenpäin. En tiedä onko sellaisia odottajia edes olemassa jotka tajuaa jotenkin hyvin läpikotaisin että uusi lapsi on tulossa ja mitä kaikkea se tarkoittaa. Itse olen kokenut että loppuraskaudessa päässä on jonkinlainen suojamuuri kaikenlaisista hormooneista, jotka jotenkin blokkaa pois järjestelmällisyyden ja konkretian, ja ehkä vain valmistaa naista synnytykseen ja siitä selviytymiseen. Jotenkin hyvin alkukantainen ja hiljainen meininki.

ugh, olen puhunut
 

Yhteistyössä