Toukokuiset 2020

Jaahas,näissä hormonihuuruissa on oikein mukavaa.olin töissä ja selailin nettiä ja törmäsin jonkun huonekalukaupan mainokseen,siinä oli niin suloinen virtahevon näköinen säilytysrahi että kävin itkemään.tämä ei sitten kai ollut tarpeeksi ni kunnon parku alkoi kun katsoin hintaa enkä raaskinut tilata sitä.
Piti poistua paikalta ja hetken aikaa keräillä itseäni pihalla.sit laitoin miehelle viestiä ja kerroin tästä ni itku alkoi uudestaan ku muistin kuin paha mieli tuli kun älysin etten saa sitä rahia.
Ja naurettavinta on että en todellakaan tekisi sillä mitään,halusin sen vain siksi kun on niin söpö :rolleyes:
 
Minkän sortin monikkoja he on ? Onko yhteistä pussia, istukkaa vai kaikki erikseen :) ?
Onneksi kaikilla on omat pussit ja istukat eli eri munaisia :p. Istukatkin ovat eri paikoissa kiinni. Yksi ylhäällä, yksi vasemmalla ja yksi oikealla.

Kumma kyllä mulla ei ole ollut minkäänlaisia tunteenpurkauksia suuntaan tai toiseen. Olen samanlainen kuin yleensäkin :ROFLMAO:.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: addison
Mä en kestä kuin kamalia ihmiset voi olla :unsure:.
Tytön äiti on taas humalassa ja soittelee ja laittelee sille viestiä jatkuvalla syötöllä. Vaatii et tyttö menee huomenna sen luokse ja haukkuu mua ja isää sanoja säästelemättä.
Tyttö soitti isälleen (on töissä) et ei halua mennä sinne takaisin mut ei uskalla sanoa äitilleen mitään. Mies nyt yrittää parhaansa mukaan saada exä ymmärtämään et lopettais,mut mitäpä humalainen uskoisi.
Tää tilanne stressaa niin paljon ja harmittaa tosi kovin tytön puolesta :cry:
 
Hei Taijas, tulin tuolta huhtikuisista kattelee teidän porukkaa niin pitää nyt sulle sanoa että jos tyttö on noin peloissaan ja äiti on hänelle humalassa noin kamala niin soitapa nyt aamulla heti neuvolaan ja kysy miten sinun pitäisi toimia. Eiköhän se juttu ala siitä kieriä eteenpäin.
Jos tyttö menee äitilleen tänään ja se on taas kännissä niin tiedä mitä vielä tytölle tekee?
 
Hei Taijas, tulin tuolta huhtikuisista kattelee teidän porukkaa niin pitää nyt sulle sanoa että jos tyttö on noin peloissaan ja äiti on hänelle humalassa noin kamala niin soitapa nyt aamulla heti neuvolaan ja kysy miten sinun pitäisi toimia. Eiköhän se juttu ala siitä kieriä eteenpäin.
Jos tyttö menee äitilleen tänään ja se on taas kännissä niin tiedä mitä vielä tytölle tekee?
Tein eilen lastensuojeluilmoituksen.
Äitinsä tietää että tyttö ei mene sen luokse ennenkuin on todistanut että osaa käyttäytyä ja olla täysin selvinpäin.
Uhkaili jo että hakee tänään tytön kerhosta vaikka väkisin,tietää siis et mä haen sen sieltä.. otan todennäköisesti jotain kättä pidempää mukaan ku oon raskaana enkä halua käydä painimaan jos päälle tulee.
Kiva vaan olla tytön kaa kahestaan kotona ku uhkaili jo et tulee hakemaan sen meiltä.jos en olis raskaana ni ei noi uhkailut haittaisi,ei ois eka kerta ku joudun itteäni puolustamaan.onneks meillä on kaks todella vahtiviettistä isoa koiraa.
 
Täällä tänään 12+0. Aamulla kävin ultrassa ja kaikki näytti siellä olevan hyvin, koko vastasi tasan päiviä. Myös sikiöseulonnat oli ok. Kovasti käsiään heilutteli ❤
Kuitenkin koko ajan keskenmenon pelko kummittelee. Tää kuitenkin jo seitsemäs raskaus, mutta ikinä en ole päässyt näin pitkälle ❤ Oireet edelleen aika vähäiset. Siks varmaan onkin niin vaikea uskoa tätä.
 
Jotenkin aatteli, et kun ton ultran sais alta, niin loppuis tää ajan mateleminen. Mut voi kristus, nyt varsinkin kun tosi huimat (haha) kaks päivää tuli lisää ja tää 12+ viikko kestää periaatteessa 9 päivää. En kyl tiiä toisaalta miks tän ajan pitäis nyt kulua nopeemmin, ei todellakaan oo kiire mihinkään kolmen pönttöpään ja vastasyntyneen vauvan katastrooffiin. Mies varmaan yhtään enempää oo kotona, niin saa nähdä miten sitä sitten yks ihminen venyy neljän lapsen tarpeisiin. Should be interesting...

12+5
 
Täällä tänään 12+0. Aamulla kävin ultrassa ja kaikki näytti siellä olevan hyvin, koko vastasi tasan päiviä. Myös sikiöseulonnat oli ok. Kovasti käsiään heilutteli ❤
Kuitenkin koko ajan keskenmenon pelko kummittelee. Tää kuitenkin jo seitsemäs raskaus, mutta ikinä en ole päässyt näin pitkälle ❤ Oireet edelleen aika vähäiset. Siks varmaan onkin niin vaikea uskoa tätä.

Onnea! Mullakin on keskenmenotausta, mutta joskus se raskauskin onnistuu! Toivotaan, että tämä kerta on sulle se kerta, joks tuo nyytin syliin! (y)
 
Viimein tuli NIPTin tulokset ja kaikki on kunnossa..! :love: Mä uskon tunteneeni jo liikkeitäkin, semmoisia pikku hipaisuja. Näinä päivinä varmaan kerrotaan lapsille ja miehen vanhemmille. Täällä nyt 12+4.

@Mimmum onnea! :love:

@taijas teillä on siellä kyllä inhottava tilanne meneillään. Toivotaan että tyttö pääsee pian teille asumaan. Mut on huostaanotettu 12-vuotiaana myöskin kun yh-äitini joi. Kaiken kaikkiaan ei ole ihan yksinkertaisia nuo tilanteet... Onneksi tytöllä on te hänestä välittämässä, itse jouduin ihan vieraaseen perheeseen.
 
Mä kanssa oon tuntenu liikkeitä :) Tosi harvakseltaan ja hentosia, ennen nukkumaanmenoa oon lähinnä bongannu :)

Mulla tänään neuvola, saan lisää liuskoja ja pääsee piikittelemään itteään urakalla, oh joy !

Käykö joku muu neuvolat lasten kanssa ? Mä en kehtaa kiusata sukulaisia et vahtisivat, joten sählä-petterit kulkee mukana. Ihan hirveen rentouttavaa ja selkeetä noi neuvolat ;)
 
Huh minä myönnän myös että viimeaikoina olen kyllä ollut aikamoinen kiukkupussi.. varsinkin töissä saa välillä kiristää kunnolla hampaita yhteen ettei ala keittää yli. Toivotaan että tästä alkais tasaantua.. tänään viikkoja 14+1 :love:

Mä en ole vielä liikkeitä tuntenut :cautious:

@taijas tsemppiä sinne, raskas tilanne teillä.
@Marsikka onnea hyvistä NIPT tuloksista!

Oletteko muut jo kertoneet töissä raskaudesta? Itse en vielä..

Muoks. @Mimmistina minä! Yleensä esikoisen kanssa käynyt. Leikkinyt toistaiseksi kiltisti leluilla kun äiti höpötellyt neuvolatädin kanssa :ROFLMAO:
 
Mulla tietää vaan esimies ja työpari, muille en vähässä kummassa kerro ennenku kysyy tai erottuu. Jotai huhua ne on jo levitelleet että oon paksuna (johtopäätös siis oli vaan siksi kun olin sairaslomalla), mutta mitään en myönnä ennenku tulevat kysymään multa suoraan. Täällä on niin huono ilmapiiri niin heille kertoisin ihan viimesenä
 
Mulla oli kanssa pinna todella kirealla tuossa pari viikkoa sitten, onneksi en ole just nyt sellainen kiukkupussi. Mutta tempperementti on muuten noin nakojaan hieman nostanut paataan, enka jaksa hirveasti turhaa kitinaa taikka sita etta lapset koittaa passuuttaa itseaan. Isoja jatkia!! :confused:

Olen myos ollut havainneeni pienia liikkeita silloin talloin. Vahan kuin hentoisia ilmakuplia tai perhosen siiveniskuja. Se on kylla kivaa kun niita alkaa tunnistaa paivittain ja saannollisesti, konkretisoi kovasti raskautta. Nyt alkaa olla mahakin hieman jo selkeammin tullut esiin, niin etta ei nayta vaan laskilta, vaan ehka enemmankin raskaana olevalta (y) On se vaan kivaa paasta viikoissa eteenpain. Ei enaa ole etova olo, paata sarkee ehka hiukan joskus mutta mitaan migreeniin verrattavaa ei ole lahimainkaan, ja elama ei ota paahan niin rankasti kuin siina ihan alkuraskauden vasymyksessa.

Me ei olla kerrottu oikeastaan kellekaan viela. Mun sisko tietaa, pari Suomessa asuvaa hyvaa ystavaa, ja yksi paikallinen kaveri. Hanelle oli vaikea kertoa koska han karsii lapsettomuudesta. Piti kuitenkin kertoa koska maha tosiaan kasvaa. Tulee varmaan hiljaista tan raskauden jakamisessa hanen kanssaan- ollaan todella paljon tekemisissa, mutta tajuan etta en vain voi oikein kertoa tai kommentoida yhtaan mitaan. Viime kerralla kun odotin, han ei ollut viela noin virallisesti lapseton (11v sitten), koska ei ollut edes viela yrittanyt lasta. Nyt hanella on yli 40v lasissa, 2-3v lapsettomuushoidot takana (jotka lopetti jo pari vuotta sitten ja he luovutti) ja taa pariskunta on sitten ilman lapsia. Ja meilla on nyt kolmannen odotus, ma en ole myoskaan nuori, ja taa alkoi niin helposti. Se varmasti satuttaa. Enka voi sille mitaan.

Itseasiassa pitaisi varmaan hiukan etsia jotain fyysista vertaistukea etta voisi ihan vapaasti jakaa raskausajan mietteita taallakin, eika vain netissa. Ehkapa joku mahapystyssa- kerho vois jostain loytya.
 
Minä oon töissä kertonu kaikille joille on tuntunu siltä ja ollut sopiva hetki, sekä niille joiden kanssa on päivittäin tekemisissä. Maha näkyy hyvin jo, tänään 15+2. :giggle: liikkeitä ei tunnu, sitä odottelen.
 
@addison makin varmaan kertoisin toissa jos olisi sosiaalinen tyo. Mutta mulla ei ole tyokavereita (olen yrittaja) ja asiakkaille asia ei kertakaikkiaan kuulu. On myoskin vaikeampi kertoa raskaudesta kun on kolmas raskaus kyseessa ja muut lapset jo varsin isoja. Me ihmiset kun tupataan olemaan helposti tuomitsevia. Muistan etta kun odotin ekaa, isani kommentoi etta olen liian nuori (olin 23v kun eka syntyi), nyt taas tiedan etta aitini on sita mielta etta olen liian vanha (olen 38 kun lapsi syntyy). Heille esim emme ole kertoneet, eika appivanhemmillekaan jne. Suoraan sanottuna haluan pitaa tietoa vakan alla niin kauan kuin mahdollista, koska en nyt juuri jaksa kuunnella paivittelya tai kritiikkia. Kun saimme toisen lapsen olivat yhdet lahisukulaiset sita mielta etta emme millaan tule jaksamaan kahden lapsen kanssa, ja valittivat asiasta pari vuotta.

En siis suinkaan viela tunne liikkeita kokoajan tai paivittain, mutta silloin talloin olen ollut havaitsevinani jotain pienta. Meinasi unohtua taas viikot. 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Mulla on vähän oudot työkuviot niin olen ja en ole. Mä oon yksityisyrittää, asiakkaille en vielä oo kertonu, mut jos kauheesti kipeydyn niin varmaan pitää sitten noita hommia jotenkin rajotella. Tammikuusta alan tekemään myös miehen firmalle töitä, hän nyt luonnollisesti tietää :D Ja tää mun työpaikka, josta oon ollu hoitovapaalla/äitiyslomalla kohta 9 vuotta (omg kuulostaa ihan hirveeltä :LOL:) ei tiedä. Mä en ees tunne sieltä enää ketään ilmesesti, hiukan noloa sinne joskus tammikuussa soitella, et hei, olen töissä teillä, kuka mahtaa olla päällikkönä tällä hetkellä, jos sais puhelimen päähän :ninja: Mut en mä sieltä haluu kyllä ottaa kuitenkaan lopareitakaan, koska periaatteessa toi on paras työ mitä mulla on ollu ja hyvin näkisi siellä vielä itseni töissä, kunhan kotijutut antaa periksi.

Niin yleisesti ei olla mitään puhuttu kellekkään sukulaisten ja läheisten kavereitten lisäksi, eikä missää somessa tultu kaapista.

VihreeTee, jaiks - miten joku jaksaa pari vuotta tommosta päivitellä. Ihmiset on uskomattomia.

Mä olin siellä neuvolassa tänään ja se terkka ei saanu sydänääniä kuuluviin. No koitin sitten tuossa kotona ja hemmetti en löytäny minäkään. Vaihdoin sit yhessä vaiheessa jo kuulokkeitakin ja sit alko kuuluu paremmin, mut en sit jaksanu enää. Ihan kun potkuja oisin kuullu oikeen sarjana, mut en oo kyllä varma. Neuvolassa se terkka kyllä sano nähneensä sykkeen ettei sinänsä paniikkia, mut on mun nyt pakko kyllä vielä tänään ettiä. Muoks. löyty sykkeet, melkonen viipottaja oli, yhestä kohtaa kuulu 5s sitte karkas alta pois, löysin uudelleen ja taas hän häippäs. Mut huh, voi mennä nukkuu !

13+0 tai 13+1 - en nyt tiiä miten tää kuuluis laskee ?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli eilen miehellä ja exällä tapaaminen lastensuojelun kanssa sen ilmoituksen takia minkä tein.yllätys yllätys,vuoden äiti ei saapunut paikalle :mad: mies sai sitten sossulta hyviä neuvoja miten nyt edetä.

Mulla ois tänään ollut toinen neuvolakäynti mut piti perus se ku töissä katastrofaalinen tilanne ni en voinut olla paria tuntia pois.
Muuten olo melko jees,mitä nyt joka aamu oksennus lentää ja kamala väsymys univeloista johtuen (tyttö herättää joka yö vähintään kerran ku varmistaa että isä ei ole lähtenyt salaa mihinkään :(.
Dopplerilla ei vieläkään kuulu äänet ku mulla on todella taaksepäin kallellaan oleva kohtu,mut sykkeet näkyy ni en oo huolissani :).
 
@taijas hyva etta teit sen ilmoituksen! Toivottavasti lapsen tilanne alkaa selkeytya ja aseuttua turvallisemmaksi. Kaikilla lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen!!

Ma aattelin taalla aaneen teille ihmetella valkovuodon vahyytta... Alkuraskaudessa sita oli paljon, ja nykyaan tosi vahan! Kummallista! Muistelisin edellisista raskauksista etta ei se alkuraskauden jalkeen ole koskaan vahentynyt. Nyt olen muutenkin pari paivaa ollut epavarmalla mielella, etta onkohan massussa kaikki hyvin. Huomenna on onneksi laakari. En tosin tieda kuunnellaanko siella sydanaania, ehka han vois kuunnella jos pyydan.

Mulla ei ole tan odotuksen kanssa kertakaikkiaan kiire yhtaan mihinkaan! Aika ei erityisesti matele, tekemista riittaa niinkuin aina ennenkin, ja koska taa on meille varmastikin viimeinen odotus, ihan mielellani fiilistelen ja odottelen. Tata tunnetta ja tilaa ei varmaan enaa ikina tule. Hurjaa! Yksi elamanvaihe sitten sulkeutuu. Sitten ollaan vaan aikuisia ja perheellisia, koh, keski-ikaisia, ja suuret ratkaisut puolison valinnasta, lasten saannista ja sellaisista kaanteentekevista jutuista on TAKANA. Huh.
Etta ihan mielellani olen tassa nyt just raskaana. Tama on ihan todella ainutlaatuista, herkkaa ja erityista. Tekisi mieleni kertoa noille meidan pitkajalka jannuille kanssa. Murkku on valilla silmaillyt mun mahaa miettivaisen nakoisena. :D
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Mulla on jo 14+1 eli 15 viikko. En ole vielä tuntenut potkuja. En tiedä, milloin niitä voisi tuntua, kun osa sanoo tuntevansa jo 14-16 viikoilla. Mullahan on monta potkijaa, joten pitäisi tuntua melko pian :whistle:. Pahoinvointia ei enää ole ja väsymyskin on jo vähän taittunut. Vatsa on selvästi kasvanut, mutta paino vasta 500g. Liikunnan vähentäminen lienee vaikuttanut lihasten määrään tai jotain, kun kovin hoikalta ei olo tunnu. Seuraava ultra on jo 2,5 viikon päästä (y).

Mulla on ollut liiaksikin valkovuotoa. Välillä myös nestemäistä vuotoa, jota epäilen liruiksi. Lääkärissä on todettu, että lapsivettä on normaalisti, joten ilmeisesti vuoto on vain hormonaalista, kun tulehdustakaan ei ole. Silti se on mietityttänyt, kun poikkeaa aiemmista kokemuksista. Tosin näin paksuna en ole ennen ollutkaan :ROFLMAO:.
 
Mulla on jo 14+1 eli 15 viikko. En ole vielä tuntenut potkuja. En tiedä, milloin niitä voisi tuntua, kun osa sanoo tuntevansa jo 14-16 viikoilla. Mullahan on monta potkijaa, joten pitäisi tuntua melko pian :whistle:. Pahoinvointia ei enää ole ja väsymyskin on jo vähän taittunut. Vatsa on selvästi kasvanut, mutta paino vasta 500g. Liikunnan vähentäminen lienee vaikuttanut lihasten määrään tai jotain, kun kovin hoikalta ei olo tunnu. Seuraava ultra on jo 2,5 viikon päästä (y).

Mulla on ollut liiaksikin valkovuotoa. Välillä myös nestemäistä vuotoa, jota epäilen liruiksi. Lääkärissä on todettu, että lapsivettä on normaalisti, joten ilmeisesti vuoto on vain hormonaalista, kun tulehdustakaan ei ole. Silti se on mietityttänyt, kun poikkeaa aiemmista kokemuksista. Tosin näin paksuna en ole ennen ollutkaan :ROFLMAO:.
Mul oli kuopuksesta myös ihan lirua ja monesti luulin et vedet meni kun ihan putos ja lotis lattialle. Täs näyttäs vähän sama ongelma olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79

Yhteistyössä