Toukokuiset 2020

Halut kateissa täälläkin ja mies kyllä ymmärtää.

Musta ei kenenkään naisen pitäis alistua sellaiseen et on "pakko" harrastaa seksiä vaikka ei haluiskaan :(
Mulla on sairauteen liittyvä tunne-elämän häiriö josta johtuen osoitan kiintymyksen liiallisena seksuaalisuutena.mies on tähän tottunut ja tietää sen ni pelkään nyt et kuvittelee etten enää välitä tai rakasta niin paljon kuin ennen jos en ole aktiivinen.. (n)
 
Meillä ollu ihan hirveen vaikee keksiä nimiä jo näidenkin kanssa. Esikoiselle oli sentään kaksi vaihtoehtoa jotka ois käyny molemmille, mut sen jälkeen sitten ollaankin vähän väkipakolla keksitty. Sit kun haluan vielä et nimessä on 5 kirjainta ja loppuu s-kirjaimeen niin ei yhtään rajoita :p Jos tulis tyttö, niin ei tarvis kuuluu samaan sarjaan, mut jos tulee neljäs poika niin tarttee sit taas tottua johonkin nimeen josta ei vaan tykkää ( miehelle ei kelpaa mikään mistä minä tykkään ja toisin päin, ni kompromissein sit vaan). Ja sit kun sen vauvan pitää viel näyttää nimeltään. Kauheen vaikeeta :X3: Onneks me ollaan pidetty vasta aina viimisenä mahdollisena ajankohtana ristiäiset, niin ehtii sulatella nimiä. Et ei vielä hätiä...

10+1
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Meillähän ei tule ristiäisiä.en kuulu kirkkoon ja inhoan kaikkea uskontoon liittyvää,kakru saa sit itse liittyä jos joskus siltä tuntuu.
Tästä tulee 100% varmuudella kamala sota anopin kanssa,se on niin himouskovainen ettei tosikaan..
 
Mullakin on vahva poikafiilis! Ja tottakai pojalle ei keksitä nimeä, ne mistä mä tykkään, ei kelpaa miehelle :D

Mäkään en perusta me&i vaatteista. Näin lastenhoitajan urani aikana paaaljon miikkarin vaatteita, ja minusta ne kulahtivat tosi nopeasti! Nekin semmoset pehmeet samettiset mitkä lie mekot ja paidat muuttui nopeasti huonoksi, ja tuntui vanhalta kylpypyyhkeeltä :D
 
Heippa kaikki!
Nyt saan vihdoin ja viimein minäkin liittyä toukokuisten joukkoon Täällä siis viikot 13+0 menossa, ja pikkuhiljaa alkaa alavatsa lievästi pömpöttään, esikoinen siis tulossa. Minulla olemassaan pco, joihin sain letrot sekä metformiinit avuksi, josta saatiin sitten tämä pieni ihme alulle.❤
Ihana liittyä tänne joukkoon, ei ole ystäviä tällähetkellä ketkä olisivat raskaana, joten vertaistukea on mukava saada, ja jakaa ihmetyksiä muillekkin. Täällä myöskin TOOOSI vahva poikafiilis, mutta ajateltiin kuitenkin asia käydä varmistamassa ennen rakenneultraa, malttamattomat.. Kivaa maanantaita kaikille!
 
Mulla oli viime raskaudessa poikafiilis ja nyt ei oo oikein mitään fiilistä sukupuolen suhteen. Musta tuntuu, että en oikein annakaan itseni ajatella asiaa vielä niin pitkälle. Elän päivä kerrallaan, vessassa käydessä aina vähän jännittää onko verta. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen uskaltaa kunnolla nauttia raskaudesta, jos vaikuttaa siltä että kaikki on siellä hyvin. Se on onneksi jo viikon päästä. Kuuntelen sykkeitä hetken aikaa aina silloin kun tuntuu että tarvin varmistuksen että sikiö ei ole tälläkin kertaa kuollut kohtuun. Viimeksi kivut ja pieni vuoto alkoi 12+2 ja kkm todettiin 12+4, tyhjennys 12+5, niin ne on myös tietynlaisia virstanpylväitä mulle. Mutta on tämäkin mulle jo saavutus, että vauva on tällä kertaa pysynyt mun sisällä elossa jo 1-2 viikkoa pidempään kuin viimeksi.

11+6
 
Tänään n. 10+3 (y).. Mulla on nt-ultra n. 2 viikon päästä. Nipt on jo ensi maanantaina. Niiden tulosten jälkeen, jos kaikki on kunnossa, osaan jo todennäköisesti hengittää. Oireet on aika voimakkaat. Tämä raskaus on monikkoraskaus, joten jännittää myös kaikkien sikiöiden eloonjäänti ja oman kehon vointi. :alien:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Mulla oli viime raskaudessa poikafiilis ja nyt ei oo oikein mitään fiilistä sukupuolen suhteen. Musta tuntuu, että en oikein annakaan itseni ajatella asiaa vielä niin pitkälle. Elän päivä kerrallaan, vessassa käydessä aina vähän jännittää onko verta. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen uskaltaa kunnolla nauttia raskaudesta, jos vaikuttaa siltä että kaikki on siellä hyvin. Se on onneksi jo viikon päästä. Kuuntelen sykkeitä hetken aikaa aina silloin kun tuntuu että tarvin varmistuksen että sikiö ei ole tälläkin kertaa kuollut kohtuun. Viimeksi kivut ja pieni vuoto alkoi 12+2 ja kkm todettiin 12+4, tyhjennys 12+5, niin ne on myös tietynlaisia virstanpylväitä mulle. Mutta on tämäkin mulle jo saavutus, että vauva on tällä kertaa pysynyt mun sisällä elossa jo 1-2 viikkoa pidempään kuin viimeksi.

11+6
Mä niin tiedän ton kamalan tunteen.. mä sain viimeksi viikolla 8 keskenmenon ja nyt kun viikko 8 vierähti käyntiin niin olin ihan paniikissa.. toisaalta kokoajan juoksin vessassa mut toisaalta ei uskaltanut mennä kun pelkäsi niin paljon.. :(

Tsemppiä sinne ja mä ainakin pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä että siellä menis kaikki hyvin loppuun saakka (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Mulla oli keskenmenot ennen esikkoa ja tokaa ja sit kun tulin kolmosesta raskaaksi, olin aivan varma et se raskaus keskeytyy jossain vaiheessa. Tyyliin puoliväliin olin ihan paniikissa kun koko ajan olin vaan varautunu et kohta alkaa vuoto. Mut onneks ei koskaan sitten alkanutkaan. Tässä raskaudessa ehkä on jo enemmän luottavaisempi, mut silti, eihän sitä ikinä voi olla varma ennen kun se vauva on käsivarsilla. Tsemppiä keskenmenon kokeneille, tällä kertaa saadaa kaikki vauvelit syliin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Että välillä inhoan ammatinvalintaani.oon töissä vaikeasti kehitysvammaisten parissa ja tänään taas tuli olo että rahat voisi ansaita helpommallakin,kaamee huuto yhdeltä hoidettavalta ku vaihdoin sille vaatteita,nyrkki heilui ja vaatteita revittiin :mad:
Aattelin paljastaa pomolle tän raskauden vasta tammikuussa ni siihen asti vaan pitää väistellä lyöntejä ja pinkoa pakoon jos aikoo päälle tulla.
Oon nyt ollut 11v vammaisten kanssa töissä ja tää aika on vaan vahvistanut sitä ajatusta et keskeytykseen meen jos omalla todettaisiin joku vamma.
 
@Eloveera-79 mitä lisäarvoa on mennä NIPTin jälkeen vielä nt-ultraan? Tietty se ultraus itsessään... Mäkin oon viikon päästä menossa NIPTiin mutta nt-ultraan en mee sit ollenkaan.

Voimia kaikille jotka kamppailee keskenmeno-ajatusten kanssa! :love:

@taijas aika raskaalta kuulostaa sun työ! Miksi et paljasta raskautta jo aiemmin? Jos olisi jotain turvallisempaa työtehtävää tarjota tilalle.

Täällä 9+5.
 
@taijas aika raskaalta kuulostaa sun työ! Miksi et paljasta raskautta jo aiemmin? Jos olisi jotain turvallisempaa työtehtävää tarjota tilalle.

Täällä 9+5.
Oon koeajalla vuoden loppuun ku vaihdoin työpaikkaa,en halua kertoa ennenkuin vakkaripaprut on kädessä.
Täällä ei voi valikoida töitä,pakko tehdä kaikkea eli kevyempää ei ole mahdollista tehdä :unsure:
 
Heippa!
Josko mäkin nyt vihdoin uskaltautuisin mukaan. Oon tähän asti vain seurannut sivusta keskustelua.
Meillä siis takana useampi vuosi lapsettomuushoitoja ja monta keskenmenoa.

Tällä hetkellä menossa 9+4. Mulla kuitenkin kohdussa hematooma, joka on tässä aiheuttanut monet kerrat runsaitakin vuotoja. Diagnoosina edelleen uhkaava keskenmeno, joten ei oikein uskalla vieläkään toivoa liikoja.
Oireita on ollut tosi vähän. Lähinnä vaan mahan vihlomista/nippailua ja yökötystä enemmänkin iltaisin.
Fb ryhmä kiinnostaisi, mutta en ihan vielä halua liittyä sinne. Joten toivottavasti pääsee mukaan myös myöhemmin :)

Mimmum 27/ 1.lapsi/ la 29.5
 
Minä kävin tänään nt ultrassa ja kaikki hyvin :love: lukuja en muista mutta kaikki näytti normaalilta. Nyt on lähtenyt myös tieto leviämään.
Varhaisultran ja sen minkä mukaan oon menny niin tänään 12+2, menkoista ja neuvolan mukaan 12+4 ja tänään pääperämitta kertoi 12+3. Siinä hujakoilla kuitenkin:ROFLMAO:
 
Mimmum, täälläkin on ollut diagnoosina uhkaava keskenmeno joka varjostaa kamalasti innostusta. Toivottavasti nt ultrassa selviäisi vähän tarkemmin mistä vuoto on johtunut, kun en tosta omasta ultraajasta ottanut selvää. Vielä 13 päivää odottelua..
 
Mulla oli edellisessäkin alkuraskaudessa hematooma. Silloin ei osattu sanoa mistä johtui.
Nyt siirrettiin kaksi alkiota, mutta vain toinen lähti kehittymään. Toinen ei ole tullut ulos ja vuoto on lähellä sitä, niin luulen johtuvan siitä.
Tää oottaminen aina seuraavaan ultraan on kyllä piinaavaa.
 
@Eloveera-79 mitä lisäarvoa on mennä NIPTin jälkeen vielä nt-ultraan? Tietty se ultraus itsessään... Mäkin oon viikon päästä menossa NIPTiin mutta nt-ultraan en mee sit ollenkaan.

Nipt ja lääkärin suorittama nt-ultra ovat mulle ikäni ja monikkoraskauteni takia ilmaiset. Näen toivottavasti, että sikiöt ovat hengissä ja saan videoitua kolmannen videon sikiöistä muistoksi :whistle:. Nt-ultrassa näkee myös niskaturvotuksen, joka voi kertoa sydän oireista, vaikka Nipt olisikin negatiivinen. Nt-ultrassa voi myös arvioida karkealla tasolla, että sikiöillä on raajat ja suurimmat elimet olemassa. Rakenneultrassa näkee toki sitten vasta rakenteet tarkemmalla tasolla. Olen ehdottomasti menossa siihenkin:p.
 
  • Tykkää
Reactions: Marsikka
Hei täällä kanssa uusi toukokuinen liittyy mukaan! Uusi kaksplussalainen myös, joten toivotaan että kännykällä operointi onnistuu järkevästi tälle foorumille
Meille tulossa esikoinen, viikkoja tänään 12+6, ikää minulla 25. Kaikki on uutta ja jännittävää, ja siitäkin syystä ajattelin nyt liittyä tänne muiden joukkoon muutenkin kuin taka-alalla lukijana.
Raskaus sujunut hyvin helposti (liekkö periytyvää, äitini sanoi raskauksien olleen elämänsä parasta aikaa), eniten pohdintaa tuottanut työpaikalla tämän salassa pitäminen vielä joulukuulle saakka, jolloin toivottavasti vakkaripaperit kourassa. Työ sisältää kuitenkin ajoittain mm. asiakkaiden kanssa altaassa oloa = uimapuku päälle, joten varsinkin nuo tilanteet rupeaa varmaan pian jännittämään.
Maha kuitenkin vielä hyvin olematon, lähinnä turvotusta iltaa kohden ja pientä pömppistelyä

Tällaista tähän hetkeen, ihana ollut lukea kaikkien viestejä ja kuulumisia!♥
 
Tänään n. 10+3 (y).. Mulla on nt-ultra n. 2 viikon päästä. Nipt on jo ensi maanantaina. Niiden tulosten jälkeen, jos kaikki on kunnossa, osaan jo todennäköisesti hengittää. Oireet on aika voimakkaat. Tämä raskaus on monikkoraskaus, joten jännittää myös kaikkien sikiöiden eloonjäänti ja oman kehon vointi. :alien:
Oih, haluatko kertoa monta pientä siellä majailee? :love: Oon seurannut kahtien kolmosten tarinaa ja heillä kaikki mennyt todella hyvin vaikka riskiraskauksia toki ovat olleet mutta onneksi Suomessa on hyvä hoito :)
 
Oi uusia joukossa ihan mukava maara! Kivaa!

Kylla taalla tehdaan ihan tavallisesti nt-ultra, en tieda missa pilvissa tuo laakari oikein seilasi... Halusin kayda siella erityisesti kun oli ollut sita vuotoa, ja tarkistin vain puhelimessa etta laakari tekee raskauden aikaisia ultria. No tekee. No siina kuitenkin selvisi etta mitaan hematoomaa ei ole, mika on ihan hyva juttu. Pitaa varata uusi aika, just loysin itselleni klinikan ja synnarin jossa voisin alusta loppuun kayda. Luin etta nt-ultran voi tehda 11-13+6 paivilla, joten vielahan tassa kerkiaa... Olen ollut jarjettoman hidas kaikkien varaamisten ja muiden juttujen kanssa tassa raskaudessa. Ihan etana. Kakkosen kohdalla olin tassa vaiheessa kaynyt jo vaikka kuinka monessa ultrassa ja tarkistuksessa. Tosin silloin kylla vuosinkin kokoajan.

Eilen kun vein kakkosen parturiin niin ostin ittelleni raskaus...trikoot?.. Ja pikkuhousuja. Ihan naurettavaa kylla- tavalliset housut ei tunnut kivoilta, mutta nuo raskaushiihtarit kylla putoaa paalta, ja ne alkkarit oli kylla kaikkein huonoimmat raskausalkkarit mita olen koskaan pitanyt. Yleensa mulla on ollut sellasia mahan yli vedettavia (ah kun ne on mukavia), naiden idea on taas etta vaikka olis isokin maha, niin ne jaa mahan alle. Ne rullaantuu ihan miten sattuun, ei pysy paikallaan, enka usko etta ison mahan kanssa on enaa yhtaan mukavaa etta kumskari puristaa tuossa alavatsalla. Mitkas on teidan suosikki raskausalusasu brandit? Muistan etta ekassa raskaudessa kaytin vissiin jotain Anita yrityksen alusvaatteita, rintsikoitakin, ne oli tosi hyvia, hyvat muistikuvat. Ehka pitaa etsia kasiini.

Mulla on ollut paakivun kanssa yhta hammastenkiristysta. Laakari totesi etta migreeni joka on triggeroitynyt raskaushormooneista, ja etta "ei yleensa kesta koko raskausajan loppuun". Ei ollut kovin lohduttavaa. Nyt siis puoltoista viikkoa oireillut. Valilla on paivia etta en paase sangysta ylos, oksu lentaa ja paa soi ja pakko tilata vaan koko lossille ruokaa kotiin, ja valilla sitten toiveikas paiva valissa etta kylla taa tasta... :sick: Tanaan on ollut se toiveikas meininki. Huomisesta ei tietoa...
 
Tervetuloa joukkoon uusille kirjoittajille :love:

Ja onnea ultrassa kävijöille hyvistä ultrakuulumisista (y)

Mulla ollu oikeen stressiviikko ja pari päivää ei oo ees ehtiny yhtä ajatusta antamaan raskaudelle. Eilen oikeen pelästyin et onko mulla ees mittään oireita enää ja sit taputtelin täällä tissejäni ihan paniikissa :X3:

Pitäs lähtee verikokeisiin kohta, jaiks :)

10+4
 
Mitkas on teidan suosikki raskausalusasu brandit?
Mä en oo koskaan tajunnu et alkkarit pitäs olla mallia raskaus, olen siis selvinnyt normipökillä :D Jotenkin ne äitiyshousutkin mitkä vedetään mahan yli on jotenkin superahdistavia. Tai siis, joko niissä on liian pieni se mahapussi ja liian iso persosasto tai sit toisinpäin. Imetysrintsikatkin ollu aika vähällä käytöllä tai sit jos on ollu, niin en osaa käyttää niitä luukkuja - oon toivoton :LOL:

Tsemppiä migreenin kanssa, toivottavasti helppais :love:

Mulla oli kuin olikin sokerimittarissa vikaa, sain siis uuden. Yks stressin aihe vähemmän. Huh.

Kuinkahan kauan kestää et ne seulontatulokset tulee kantaan ? Tai en mä niistä mittään ymmärrä, mut otettiin paasto- ja pitkäsokeri myös niin haluisin nähdä ne asap.
 

Yhteistyössä