Touko Tarkki ja Sirpa Laamanen tuomittiin elinkautiseen Vilja Eerikan murhasta!

  • Viestiketjun aloittaja Oikeus
  • Ensimmäinen viesti
hyvä hyvä
[QUOTE="jes";28218218]Jes.

Harmi vaan että Suomen elinkautinen ei ole elinkautinen.[/QUOTE]

onhan ;)
12vuoden jälkeen vanki voi hakea ekan kerran armahdusta mutta jos pressa sitä ei myönnä niin linnassa olet ;)

Toivottavasti sossut onnistuivat noiden vauvan ottamaan ihankokonaan, siis meinaan että noi 'unelma vanhemmat' antoivat sen suosiolla adoptioon eikä vaan huostaan.
 
-
Onko ensikertalaisia vankilassa eli pääsevätköhän vapaaksi istumalla puolet?

ja suomen elinkautinen on oikeasti vaan niin nolo muutenkin.

ja mikäs niillä on siellä ollessa. Niitähän suojellaan siellä koko ajan ettei vaan kukaan pääse lyömään.
 
"vieras"
Onko ensikertalaisia vankilassa eli pääsevätköhän vapaaksi istumalla puolet?

ja suomen elinkautinen on oikeasti vaan niin nolo muutenkin.

ja mikäs niillä on siellä ollessa. Niitähän suojellaan siellä koko ajan ettei vaan kukaan pääse lyömään.
elinkautinen on kaikille vangelle sama 12v jälkeen voi hakea ensikerran armahdusta jos sitä ei tule istutaan lisää ja oli siinä joku kuinka usein sitä sai hakea mutta kummiskin, ainakin 12v istuvat
 
Ericoista
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
 
"harmaa"
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Vahinko :O
Vahinko oli pahoinpidellä ja hakata pientä lasta niin että oikeasti jää näkyviä jälkiä
 
Perkele!
[QUOTE="joo";28218252]kiva sitte noitakin elättää. mutta minkäs teet.[/QUOTE]

Vankilavuosi pelkääjien osastolla maksaa 70000-80000 euroa ja jos nämä kaksi lusivat vaikkapa noin 16 vuotta niin hintaa 2,5 miljoonaa euroa. Mihin tämä yhteiskunta heitä enää tarvitsee?
 
"vieras"
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Sun mielestä ehkä, mutta lain mukaan murha ei vaadi suunnitelmallisuutta, riittää, että teko on erityisen julma ja raaka. Siitä et varmaan ole eri mieltä, että sitä tämä tapaus oli?
 
"jep"
Vankilavuosi pelkääjien osastolla maksaa 70000-80000 euroa ja jos nämä kaksi lusivat vaikkapa noin 16 vuotta niin hintaa 2,5 miljoonaa euroa. Mihin tämä yhteiskunta heitä enää tarvitsee?
Ei mihinkään. Kuolemantuomio olisi näille ainoa järkevä. Ja mahdollisimman hidas sellainen. Laitetaan molemmat pakettiin pariksi päiväksi ja aina kun just meinaa delata niin vähän happea lisää.

En nauti muiden kiduttamisesta, hyi, mutta nuo ovat kyllä pienen kiduttamisen ansainneet!!
 
"heh"
höh. siellä oikeudessa ne toimittajat, jotka kuvasivat niitä päänsä piilottaneita ihan vieressä. vähän hyvä itsekuri niillä toimittajilla!!!. Mulle ois tullut varmaan pakkorefleksi ja olisin repäissyt vahingossa sen huivin siitä kasvojen edestä.
 
aaffsfsfsf
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
vahinko? sulla on oto käsitys "vahingosta".... pelottava ajatus että olet jonkun lapsen äiti/isä mikä lienetkään.......
 
ymmärrän sanan vahinko
vahinko? sulla on oto käsitys "vahingosta".... pelottava ajatus että olet jonkun lapsen äiti/isä mikä lienetkään.......
siis kyllä minä periaatteessa ymmärrän mitä tuo tarkoittaa vahingolla. Ei ne varmaan olisi oikeasti halunneet päätyä vankilaan ja halunneet että tuo tulee ilmi, ne olisivat halunneet jatkaa eerikapienen sielun piinaamista sen koko elämän. Kun sitä koko lapsuus olisi hakattu ja alistettu nin sen elämä olisi pilalla, joten sehän olisi sitten todiste siitä että se on alun alkaen ollut tyhmä, laiska, huono, kun se olisi päätynyt jonkun miehen hakattavaksi kun olisi tullut kotoa heitetyksi heti kun mahdollistta, todennäköisesti olisi jo alaikäisenä hankkiutunut jonnekin muualle hakattavaksi. Joten jollain tapaa se on ollut vahinko.
 
Jesse
Murheellista on suuren lehden (HS) logiikka, tässä 8 vuotiaan lapsen surmassa.
Kun kaikki tapahtui viranomaisten silmien alla, niin nyt halutaan lisää samanlaisia viranomaisia.
Ei auta lastensuojelu viranomaisten lisääminen, jos tekemisen taso on leväperäisyys.

Ehdotus on, että nykyiset viranomaiset korjaavat menettelytapojaan, niin silloin pärjätään vähemmälläkin viranomaisten määrällä.
Toinen ehdotus on, että lastensuojelusta riippumattomat tahot, suorittavat tarkastuksia perhe- ja sijaiskoteihin ja muihinkin lastensuojelulaitoksiin. Tuntuma on, että sama tekemisen taso on levinnyt sinnekin.

Hyvin tiedetään ettei kumpikaan ehdotus tule toteutumaan, vaikka se olisi sosiaalitoimen hoivissa olevien lasten etu.
 
"vieras"
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Mielipiteelläsi ei ole mitään väliä. Suomen lain mukaan mukaan murha on myös sellainen tappo joka tehdään erityisen julmalla tavalla.

Suomen rikoslain 21. luvussa määritellään murha ja sen sanktiot seuraavasti:

Jos tappo tehdään

vakaasti harkiten,
erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,
vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai
tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi.
 
"Vieras"
Tuomio oli just oikee, ei vähempää vois tästä tapauksesta antaa. Ja voi kun elinkautinen ois elinkautinen tosiaankin, ei mitään armoa. Ei saanut pieni Eerikakaan armoa isältään ja "äitipuoleltaan".
Eerika ei ansainnut tälläista kohtaloa, kuten ei kukaan muukaan lapsi. Toivottavasti tämä ei enää koskaan toistu kenenkään kohdalla. Eerikaa ei mikään enää tuo takaisin, hän elää läheistensä muistoissa ikuisesti.
Eerikan isä ja "äitipuoli" saisivat puolestani paahtua helvetin tulessa.
 
hmmmm
Toivottavasti viettävät vankila-ajan mahdollisimman ankeana eivätkä saisi yhtään ystävää! Tarkin tapauksessa ärsyttää sekin, että tämän äiti on ollut johtavassa asemassa sossussa. Ehkä "puhui" Eerikan isälleen? Jos olisi saanut olla äidin kanssa, olisi varmasti elossa.
 
"teekuppi"
Tässä tapauksessa oikeus ei voi kyllä toteutua, kun tollasta on päässyt tapahtumaan.
Vaikka tuo kaksikko istuis lopun ikäänsä, niin oikeus ei tule toteutumaan, eikä sitä tuskaa, jota pieni tyttö koki, voi kukaan poistaa millään tavoin.
Loppupeleissähän nuo pääsevät kuitenkin jo 10 vuoden istumisen jälkeen, kun ei riitä rahat pitäämään niitä siellä enää..
Niin kaikenlisäksi saavat paikat eritysosastolta, ettei vain joudu muiden vankien vihan kohteeksi, siellä saavat sitten opiskella jos siltä tuntuu ja ruokakin tarjoillaan säännöllisesti, mikäs niillä on siellä istuessa turvallisissa oloissa?
Surullista :(
 
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Mun mielestä hengenlähtö vahingossa ei tässä tapauksessa lievennä mitään, vaan kuolema oli jopa helpotus.
Mielummin oisivat jo aikaa sitten vaikka "vain" tappaneet tytön ja säästäneet kidutukselta, kuin noin mitä nyt tekivät.
 

Yhteistyössä