Totuutta ei sallita vaalimainoksissa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
"Helsingin kaupunki ja Heka vakuuttavat, ettei vuokra-asuntojen saannissa voi ohittaa muita jonossa, sillä asunnon saaminen ei perustu jonottamiseen."

Jos eivät ole jonossa, niin ovatko sitten rivissä odottamassa jopa vuosikausia kaupungin asuntoa?
Eli persut tahtoo "herättää keskustelua" jonottamisesta, jota ei ole olemassakaan. Okei. No se keskustelu oli nopeasti käyty:D

Voihan ne olla siellä piirissäkin?
 
vierailija
"Helsingin kaupunki ja Heka vakuuttavat, ettei vuokra-asuntojen saannissa voi ohittaa muita jonossa, sillä asunnon saaminen ei perustu jonottamiseen."

Jos eivät ole jonossa, niin ovatko sitten rivissä odottamassa jopa vuosikausia kaupungin asuntoa?
Ei kun se oli Helsingin kaupungin ja Hekan tapa sanoa lällällää - ettepä pysty koskaan todistamaan, että meillä olisi päätösprosessissa mitään epäreilua koska päätösprosessilla ei ole kriteerejä. Toki monessa muussa yhteiskunnallisessa kysymyksessä lopputuloksesta voidaan johtaa syrjintä, mutta se ei päde tässä kun syrjittyjä ovat kantaväestön edustajat.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
vierailija
Niinkö mä sanoin? Vai etsitkö taas suvakkeja, joille öyhöttää?

Opettele ite kirjottaan, äläkä aina vaan syyttele toisia, mitä ne ei osaa tehä.
Sinulleko ei koskaan tule yhden yhtäkään kirjoitusvirhettä? "Opettele ite kirjottaan" ei ole mitään oikeinkirjoitusta. Opettele itse kirjoittamaan äläkä aina ole neuvomassa ja päsmäröimässä toisia, kun et itsekään ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan.
 
vierailija
En minä niin sanonut, vaan noi virkailijat. Minä en lähde niiden amnattiin neuvoon, et miten asiat "oikeesti" menee. Jossain vaiheessa kannattanee kattella toki muiltakin, kuin kaupungilta. Ikävä ojassa asua.
Suomalaisia asuu teltassa, asuuko vieraskielisiä teltoissa?


 
Deleted member 149094
Sinulleko ei koskaan tule yhden yhtäkään kirjoitusvirhettä? "Opettele ite kirjottaan" ei ole mitään oikeinkirjoitusta. Opettele itse kirjoittamaan äläkä aina ole neuvomassa ja päsmäröimässä toisia, kun et itsekään ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan.
Sinähän se tässä aloit toisia syytellä. Ei tuntunut kivalta, kun piti noin hyökkiä?
 
Kaupungit asettavat etusijalle asunnottomia asunnonhakijoita. Kun turvapaikanhakija saa oleskeluluvan, hänen oikeutensa asua vokissa lakkaa, joten hän on asunnoton. Kotonaan asuva samanikäinen kantasuomalainen nuori ei ole asunnoton, joten hän ei saa asuntoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
"Helsingin kaupunki ja Heka vakuuttavat, ettei vuokra-asuntojen saannissa voi ohittaa muita jonossa, sillä asunnon saaminen ei perustu jonottamiseen."

Jos eivät ole jonossa, niin ovatko sitten rivissä odottamassa jopa vuosikausia kaupungin asuntoa?
Minulla ei ole tietoa miten kaupungin asuntoa haetaan. Jos joku asia pitää saada tietää osaan ottaa asioista selvää.
Koronan takia moni on joutunut taloudellisiin vaikeuksiin. Kaupungin asunnoista on kysyntää.
Persut käyttävät ehkä jotain räväkkää mainostoimistoa, joka ei tee perusteellista taustatyötä. Luulisi firman kärsivän mainehaittaa, kun mainokset poistettiin.
 
Deleted member 149094
Minulla ei ole tietoa miten kaupungin asuntoa haetaan. Jos joku asia pitää saada tietää osaan ottaa asioista selvää.
Koronan takia moni on joutunut taloudellisiin vaikeuksiin. Kaupungin asunnoista on kysyntää.
Persut käyttävät ehkä jotain räväkkää mainostoimistoa, joka ei tee perusteellista taustatyötä. Luulisi firman kärsivän mainehaittaa, kun mainokset poistettiin.
Päinvastoin ehkä. Luitko ketjua, jossa puhuttiin rikollisista ehdokkaista. Vihapuhetuomioiset saivat jopa kannatusta. Räky räky, siinä persujen sanoma lyhyesti.
 
Tuskin. Vain persut, jotka kuvittelee mainoksen perusteella sydämen olevan oikealla ja mamujen etuilevan jonoissa, kuvittelee, ettei kukaan muu tajuu mistään mitään.
Eivät maahanmuuttajat etuile, vaan viranomaiset suosivat heitä ja tulevat samalla syrjineeksi muita. Lopputulos näyttää etuilulta.
Mainos ei siis ole tehty maahanmuuttajia vastaan vaan eriarvoistavaa viranomaistoimintaa kritisoimaan.
 
Eivät maahanmuuttajat etuile, vaan viranomaiset suosivat heitä ja tulevat samalla syrjineeksi muita. Lopputulos näyttää etuilulta.
Mainos ei siis ole tehty maahanmuuttajia vastaan vaan eriarvoistavaa viranomaistoimintaa kritisoimaan.
Laki täytyy olla. Laki ei aina suosi sinua, mutta se täytyy olla, että siihen voi nojata.
Tapa kuinka taloon valitaan asukkaat on hyväksytty jossakin vaiheessa. Ei sitä ehkä voi vaihtaa joka kuukausi niin, että se miellyttäisi esim. persuja.
 

Yhteistyössä