Totuus selvisi: Lapset keksivät tarinan pillereitä tarjonneesta teinistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sillä lailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sillä lailla

Vieras
Torstai 30.9.2010 klo 16.46

Sairaalaan joutuneet lapset eivät uskaltaneet paljastaa totuutta.

Kaksi alaikäistä lasta joutui kaksi viikkoa sitten sairaalahoitoon syötyään lääkepillereitä Turun Varissuolla. Aikuiset alkoivat huolestua lasten sekavasta käytöksestä, ja heidät toimitettiin Turun yliopistollisen sairaalan lasten poliklinikalla, missä heidät pakotettiin oksentamaan hiilitablettien avulla ja pidettiin tarkkailussa muutaman tunnin ajan.

Lapset väittivät vanhemmilleen ja viranomaisille, että pillerit oli antanut heille teini-ikäinen poika koulun pihalla. Poliisi alkoi tutkia asiaa pahoinpitelynä.

Pian poliisi sai kuitenkin selville, ettei lasten kertomus pitänyt paikkaansa. Toinen pillereitä ottanut lapsi oli vienyt ne luvattomasti vanhempansa lääkevarastoista ja tarjonnut kaverilleen.

Kun lapset alkoivat oirehtia pillereiden vuoksi, he eivät enää uskaltaneet kertoa totuutta.

Poliisi on päättänyt tapauksen esitutkinnan, eikä epäile rikosta tapahtuneen.

Poliisi toivoo, että erityisesti lapsiperheet pitäisivät vaaralliset ja haitalliset lääkeaineet lasten ulottumattomissa, esimerkiksi lukituissa lääkekaapeissa. Lisäksi poliisi neuvoo toimittamaan vanhentuneet lääkkeet apteekkeihin hävitettäviksi, jotta lapset eivät pääsisi niihin käsiksi.

STEFAN LEPPÄNEN

Kyllä mä olen sitä mieltä, että ekaluokkalaisella pitäisi olla jo sen verran järkeä päässä ettei menisi ottamaan ja syömään vanhempiensa lääkkeitä, eikä varsinkaan syöttämään niitä vielä kavereilleenkin! Joltain päiväkoti-ikäiseltä ton vielä tajuaisi.

Kyllä mä olen sitä mieltä, että ekaluokkalaisella pitäisi olla jo sen verran järkeä päässä ettei menisi ottamaan ja syömään vanhempiensa lääkkeitä, eikä varsinkaan syöttämään niitä vielä kavereilleenkin! Joltain päiväkoti-ikäiseltä ton vielä tajuaisi.

Kyllä ekaluokkalainen on vielä aika pieni, ja joskus lapset saa typeriä (ja vaarallisiakin) päähänpistoja.

kyllä ekaluokkalaiset on pikkuisia vielä monet. ei ne lapset päiväkodista poistuttuaan kasva yhdessä,kahdessa yössä "isoiksi".
mulla on ekaluokkalainen ihan fiksu ja rauhallinen lapsi,joka kyllä tajuaa asioita , mutta joka silti joskus menee kavereiden kanssa toteuttamaan typeriä asioita. esim.söivät roskiksesta löytämiään karkkeja tässä kerran :x

Noniiin, nyt tulee sitten sitä selitystä ''eihän lapset vielä välttämättä ymmärrä''. Miksi ei ymmärrä? Vanhemmat ei oo kertonut, että lääkkeisiin ei kosketa?

Noniiin, nyt tulee sitten sitä selitystä ''eihän lapset vielä välttämättä ymmärrä''. Miksi ei ymmärrä? Vanhemmat ei oo kertonut, että lääkkeisiin ei kosketa?

Niin, on tossa kyllä varmaan todella taukit vanhemmatkin jos ei ole kerrottu lapselle, että lääkkeet ovat vaarallisia.
nIihin ei saa lapset koskea. Niitä ei saa syödä kuin ne, joille niitä on määrätty. Koska jos niitä syö muut, niihin voi vaikka kuolla.

Koska lapset on lapsia ja niillä on lapsen ajatusmaailma. Daaaa! Ei siinä aina voi syyttää aikuisia! Vaikka aikuinen olisi kieltänyt jonkin asian, moni lapsi haluaa päähänpistosta yrittää tehdä kiellettyä ihan vain uteliasuudesta ja seikkailunhalusta. Mitä enemmän mielikuvitusta ja uhkarohkeutta lapsella on sitä enemmän se ehtii tekemään niitä kiellettyjä juttuja...

Niin no toisaalta pieni, mutta toisaalta haluaako olla jo mukamas iso.. Olen nähnyt eka luokkalaisten käärivän ties mitä paperiin ja polttelevan tupakkana.. kun pitää isoa leikkiä.

mä näen tän (-kin ) asian vielä pahempana kuin sen ettei ne lapset ole tajunneet mitä voi tapahtua kun syö lääkkeitä, koska mä ajattelen niin, et aika pielessä pitää tuon ikäisen mieli olla että se OTTAA niitä lääkkeitä JOTTA jotain tapahtuisi.
on täysin eriasia ottaa lääke kotona kun luulee sitä karkiksi (kun ei ymmärrä mitä lääkkeet voi tehdä )tms kuin viedä mukanaan kouluun ja vielä tarjota niitä toisellekkin: /

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22142985:
mä näen tän (-kin ) asian vielä pahempana kuin sen ettei ne lapset ole tajunneet mitä voi tapahtua kun syö lääkkeitä, koska mä ajattelen niin, et aika pielessä pitää tuon ikäisen mieli olla että se OTTAA niitä lääkkeitä JOTTA jotain tapahtuisi.
on täysin eriasia ottaa lääke kotona kun luulee sitä karkiksi (kun ei ymmärrä mitä lääkkeet voi tehdä )tms kuin viedä mukanaan kouluun ja vielä tarjota niitä toisellekkin: /

Mä näin kanssa asian noin ja sepä se vasta onkin huolestuttavaa, pelottavaakin.

[QUOTE="nini";22142970]Niin no toisaalta pieni, mutta toisaalta haluaako olla jo mukamas iso.. Olen nähnyt eka luokkalaisten käärivän ties mitä paperiin ja polttelevan tupakkana.. kun pitää isoa leikkiä.[/QUOTE]

No mä olen nähnyt ekaluokkalaisen ottavan vallan tottuneesti röökiaskista röökin huuleen ja istahtavan tauolle.

Noihan on voineet olla vaikka nicorette-tabletteja. Niitäkin kun saa nykyään kaiken makuisena, hyvinkin voi erehtyä luulemaan muuksi. Tai vanhempi ottaessaan todennut, että onpa nämä hyvänmakuisia ja lapsi sitten halunnut maistaa.

Yhteistyössä