Totteleeko teidän 1,5vuotiaat?

Meillä poika ei kyllä tottele yhtään mitään,jatkuvasti on esim. kissan vedet ja ruuat pitkin kun niille ei oikein ole sellasta paikkaa minne poika ei pääse. Ehkä pitää vaan odottaa että kasvaa ja alkaa ymmärtämään mitä ei saa tehdä...

Tottelee lähes aina. Pari kertaa olen antanut pienen tukkapöllyn tai luunapin jos ei useastakaan kiellosta huolimatta tottelee ja tekee selvästi tahallaan jotain. Ja ne ovat riittäneet, nyt uskoo tosi paljon. Eli yhden käden sormilla voi nuo kuritukset laskea ja ei tartte meillä riidellä kuin tosi harvoin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 20:50 Maamikki kirjoitti:
Tottelee lähes aina. Pari kertaa olen antanut pienen tukkapöllyn tai luunapin jos ei useastakaan kiellosta huolimatta tottelee ja tekee selvästi tahallaan jotain. Ja ne ovat riittäneet, nyt uskoo tosi paljon. Eli yhden käden sormilla voi nuo kuritukset laskea ja ei tartte meillä riidellä kuin tosi harvoin =)

Miten voit tehdä noin ,laps vasta pieni!!! Kyllä kaikki aikanaan oppii...

Juu anna pojan kasvaa.Kyllä se järki iän myötä tulee mukaan touhuihin.Tuskin hän enää vanhempana vesiä ja ruokia tahallaan kaataa.Sillä hänelle tulee varmasti mielenkiintoisempaakin tekemistä.Eikä hän niitä ilkeyttään kaada vaan siksi kun on kiva leikkiä vedellä ja muutenkin sotata.Poika ei varmastikkaan pahaa tarkoita.Tää on just se iikä kun vaan sitkeesti pitää nostaa sellaset tavarat mihin ei saa koskea ni korkealle.
Enemmän pitäisi kehua kun kieltää.Siitä lapsi kehittyy ei jatkuvista kielloista.Ja jos liikaa kieltää lapsi tottuu kieltämiseen.Joten kärsivällisyyttä vain.
Ja itse en ikimaailmassa vois lastani tukistaa tai muutenkaan satuttaa kuten joku edellä mainitsi tekevänsä.Aika noloa käytöstä mielestäni "aikuiselta"ihmiseltä.
Onko se sitten ihme kun on nii paljon väkivaltaa jos jo pieniä ymmärtämättömiä lapsia satutetaan?

unipupu
Kyllä tottelee... B)
Mitä nyt on tänäänkin pessyt vessan sekä itsensä bide-suihkulla, heittänyt meikkipussini kakkapottaan, repinyt KAIKKIEN vuodevaatteet lattialle muutamaan kertaan...
Niin ja siitä tottelemisesta: kävipä mummi illalla ja poika totteli ihan nätisti.
Kai nämä metkut on osaksi jotain sellaista "minä haluan kaiken huomion" juttua?????

Ei tottele, vaikka kuinka sanoo nätisti/monta kertaa/ei ihan niin nätisti... Mutta en ole huolissani: kyllä se siitä ajan kanssa. Meillä on minimoitu sellaset asiat, jota tyttö ei sais tehdä, joten ei sitten tarvii yrittää komentaakaan niin paljon (tosin meillä tyttö ei ole keksinyt esim. heittää vessanpönttöön tavaroita, levitellä roskiksia lattialle tms. jota ei oikein voi siirtää pois tytön ulottuvilta).

Meillä muuten kissat syö tiskipöydällä: paikka on helppo pitää puhtaana, ei tarvitse kumarrella, kun laittaa kuppeja kissoille / siivoa ruokapaikkaa (olen pitkällä raskaana, enkä vapaaehtoisesti suostu enää kumartelemaan lattian tasalle), eikä tyttö yletä sinne saakka. (meillä siis tiskari, niin ei tarvita tiskipöytää niin kovasti, etteikö ruokakupit mahtuisi sille). Alkuperäinen syy sille, miksi kissat alkoi syödä pöydällä, on se, että meillä meni lattian muovimatto ihan pilalle jatkuvasta pesemisestä ja hankaamisesta siitä kissojen kuppien kohdalta. Meillä kissat ei saa mennä pöydälle, mutta tuo tiskipöytä on nyt sitten poikkeus (hyvin ovat tajunneet eron tiskipöydän ja muiden pöytien välillä)

Juu ei tottele. Se ainoa kukkapurkki, joka on saatavilla myllätään, koiran vesikupissa pestään natusteluporkkanat, koiraa lyödään vasaralla.... Vessan alakaapit tyhjennetään (onneksi ei vessanpönttöön ole päätynyt tavaraa kuin vasta kerran) ja nyt ollaan yritetty sitten sitä minä itken sydämmeni pohjasta konstia, jos ei saada periksi.

Joten kovasti on pojalla mielikuvitusta ja yritystä. Täytyy aina yrittää etsii näitä positiivisia piirteitä... =) =) =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 21:27 Mabel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 20:50 Maamikki kirjoitti:

Miten voit tehdä noin ,laps vasta pieni!!! Kyllä kaikki aikanaan oppii...
Helposti. Paljon helpompaa elämä lapsen kanssa kun on kunnon kuri ja tiukahkot rajat! En siis todellakaan sitä kovasti tukasta revi tai täräytä luunappia silleen et aivot soi, vaan ihan vähän, niin että lapsi sen huomaa. Ja meillä se on ollut pelkästään hyvä asia, heti menee jakeluun ja ei tartte riidellä tai kodista raivata mitään pois. Kaikilla, mukaan lukien lapsella, on helpompi olla =)

Yhteistyössä