tota.. kaupunkilaistollo kyselee; onko kettu vaarallinen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Tai siis. Tässä meidän viereisessä pienessä metsässä on asustellut jo useamman vuoden ajan kettu/kettuja. kulkevat pihoissa aika rennosti jne..

mites, onko noista mitään "haittaa", jos lähtee tohon mettään pururadalle juoksemaan ? siis miten kettu reagoi ? väistääkö ne ihmistä kuten muutkin ? vai mitenköhän, kun noi on jo niin "kesyjä".. ja joku puhui, että olisi siellä pentujakin..
pitääks mun varautua jotenin esittää kuollutta, jos kettu hyppää eteen ? sumuttaa pippuria siihen ? vai mitä ? :xmas:

terveisin nimimerkki kaupunkilaistyttö tahtois lähtee juoksemaan mettäradalle...:xmas:

jonkun mielestä voin olla kyllä kanakin, mutta ehkä en ketulle mieleinen sellainen kuitenkaan :D

no joo, kiitos taas kaikille. ehkä mä uskallan sitten lähteä tonne mettään. tulee ainakin hyvä spurtti, jos ketun kohtaisinkin. ( pelkään kuitenki )

[QUOTE="vieras";26619506]Te etelän ihmiset taidatte olla aika helvetin paljo irtaantuneita luonnosta?[/QUOTE]

no mutta eiks ole vaan kiva, että te "luonnosta irtaantumattomat" voitte sitten meitä tyhmempiä opettaa ? :)

[QUOTE="vieras";26619506]Te etelän ihmiset taidatte olla aika helvetin paljo irtaantuneita luonnosta?[/QUOTE]

Näin on. Kehä3 sisäpuolella ei ole mitään muuta kuin asfalttia ja betonia, ei puun puuta eikä ruohon ruohoa. Tiiä sitten mistä ap:n kettu on tänne betonihelvettiin joutunut. Tosin, mulla ei ole hajuakaan minkä kaupungin tyttöjä hää on, voi olla ihan hyvin kehä3 ulkopuoleltakin (onks siellä muuten kaupunkeja, tai ylipäätänsä ihmisiä????).

Kettu on kuten suomen muutkin metsänelävät: Kyllä ne ihmisiä pelkäävät enemmän kuin me niitä, ja ne kyllä lähtevät ihmisen näkyvistä käpälämäkeen.
Ja vaikka ketun kanssa joutuisi vahingossa silmätyksin, niin ei se mitään tee.

Metsässä kannattaa aina muistaa pitää meteliä itsestään, kävellä reippaasti että askeleet kuuluu jne. Sillä varmistaa sen, että eläimet kuulevat ihmisen jo hyvissä ajoin. Kukaan tuskin tahtoo joutua hiiviskelyn takia silmätyksin karhuemon ja pentujen kanssa :D Karhu taitaa olla ainoita eläimiä joita suomessa pitäisi pelätä, se saattaa yllätettynä tulla päälle, mutta kyllä sekin edellä menee mieluummin.

Kettu on todella vaarallinen pikkunisäkkäille ja lentokyvyttömille linnuille mutta ihmisen ei tarvitse kettua pelätä.
Kapinen kettu kyllä voi kuuleman mukaan käyttäytyä poikkeuksellisen röyhkeästi ihmistäkin kohtaan koska kapi on kiusannut sitä niin että se ei enää jaksa stressata ihmisistä.

Näin on. Kehä3 sisäpuolella ei ole mitään muuta kuin asfalttia ja betonia, ei puun puuta eikä ruohon ruohoa. Tiiä sitten mistä ap:n kettu on tänne betonihelvettiin joutunut. Tosin, mulla ei ole hajuakaan minkä kaupungin tyttöjä hää on, voi olla ihan hyvin kehä3 ulkopuoleltakin (onks siellä muuten kaupunkeja, tai ylipäätänsä ihmisiä????).

Onko sinulla huono päivä?

Ei se tarkoita sitä, etteikö luontoa olisi ollenkaan jos on irtaantunut luonnosta. Oletko vähän tyhmä? Vai mikä sinulla on?

On ihmisiä, kaupunkejakin.

Täällä kaksplussan mitäs nytillä ei taida koskaan olla yhtään ketjua, ettei joku olisi näkä näkä vali vali juttuja heittelemässä. Ihan asialliseenkin kysymykseen, kuten nyt esim. tämä, pitää tulla pätemään. Joillekin on vaan niin vaikea käsittää että on erilaisia ihmisiä, erilaisissa ympäristöissä eläviä, erilaisia taustoja omaavia..

[QUOTE="vieras";26619571]Onko sinulla huono päivä?

Ei se tarkoita sitä, etteikö luontoa olisi ollenkaan jos on irtaantunut luonnosta. Oletko vähän tyhmä? Vai mikä sinulla on?

On ihmisiä, kaupunkejakin.[/QUOTE]

Ei ole huono päivä. =)

[QUOTE="vieras";26619588]Täällä kaksplussan mitäs nytillä ei taida koskaan olla yhtään ketjua, ettei joku olisi näkä näkä vali vali juttuja heittelemässä. Ihan asialliseenkin kysymykseen, kuten nyt esim. tämä, pitää tulla pätemään. Joillekin on vaan niin vaikea käsittää että on erilaisia ihmisiä, erilaisissa ympäristöissä eläviä, erilaisia taustoja omaavia..[/QUOTE]

Mikä valivali?

Se oli kysymys, vieläpä ihan hyväntahtoinen.

Kettuja ei tarvitse pelätä, ovat yleensä tosi säikkyjä.
Laosuudenkodin viereisessä metsässä vilisi todella paljon kettuja mutta koskaan en päässyt kasvokkain kun ketut oli niin vikkeliä karkulaisia.

Koskaan en ole kuullut että kettu olis yrittänyt hyökätä ihmisen päälle ja vaikka hyökkäisi niin se on aika pieni vastus.

[QUOTE="vieras";26619599]Mikä valivali?

Se oli kysymys, vieläpä ihan hyväntahtoinen.[/QUOTE]

Okei, itse en näe kirosanoilla höystettyä kysymystä hyväntahtoisena, mutta hyvä sitten niin jos sellaiseksi oli tarkoitettu.

kyllä mä olen ainakin jopa ihan Hesan keskustassa istunut puistossa, nurmikolla puun katveessa,eväitten kera.

Monet ketut on tullu vastaan ( ihan täällä kaupungissa "betonihelvetin vieressä" ) ja kerran on tapahtunut niin, että kettu jäi pariksi minuutiksi tuijottamaan ja sitten jatkoi matkaansa läheiseen metsikköön.

[QUOTE="Piu";26619556]Kettu on kuten suomen muutkin metsänelävät: Kyllä ne ihmisiä pelkäävät enemmän kuin me niitä, ja ne kyllä lähtevät ihmisen näkyvistä käpälämäkeen.
Ja vaikka ketun kanssa joutuisi vahingossa silmätyksin, niin ei se mitään tee.

Metsässä kannattaa aina muistaa pitää meteliä itsestään, kävellä reippaasti että askeleet kuuluu jne. Sillä varmistaa sen, että eläimet kuulevat ihmisen jo hyvissä ajoin. Kukaan tuskin tahtoo joutua hiiviskelyn takia silmätyksin karhuemon ja pentujen kanssa :D Karhu taitaa olla ainoita eläimiä joita suomessa pitäisi pelätä, se saattaa yllätettynä tulla päälle, mutta kyllä sekin edellä menee mieluummin.[/QUOTE]

Kyllä hirvenkin voi kimppuunsa saada. Sekin voi äristä jos satut vahingossa poikasten lähelle. Naapuri joutui viime vuonna piiloilemaan puun takana vartin murisevaa hirveä.

Yhteistyössä