Tosta laihuudesta..äitienpäivänä pahotin kyllä mieleni.. =(

ATB
Oon hoikka,165cm / 48kg.Kiloja ei tuu vaikka hevosen söisin päivässä.

Menin äitienpäivänä kukka kauppaan niin myyjä kysyi ensin heti että "kuinka sä pikku rouva voit olla noin laiha??"

Vastasin että en mä lihoa vaikka mitä tekisin.Syön kyllä hyvin!

Myyjä sanoin seuraavaksi että "Mä vaan aina vähän pelkään ettet sä anoreksiaa sairasta tai oo itelles hankkimassa"..

:( :( :( Teki mieli jättää kukat siihen ja sanoa että pidä horsmas mutta en viittinyt kun oli ainut kukka kauppa ja halusin äidille kukan viedä.

Mieleni kyllä pahoitin kovasti ja äitienpäivä meni kyllä miettiessä,olenko tosiaan niin sairaan laihan näkönen etten todellakaan saa kulkea missään rauhassa ettei ihmiset tuu AINA päivittelemään hoikkuuttani. :(

Ens kerralla meen sinne ja sanon het myyjälle että ompa sulla p.erse levinny sitte viime näkemän...mitähän tuumais.Niin..varmaan pahottais kanssa mielensä. :(

Mä oon ite tyytyväinen itseeni,pakkohan mun on kun en muuksi muutu enkä jaksa enkä halua pilata päiviäni murehtimalla oonko ruman laiha.Mutta nyt taas laittoi miettimään,poistunko taas hetkeen postilaatikkoa pidemmäs.

Ja kun tää on siis AINA tää sama laulu,menit mihin tahansa.<br><br>
 
Olipas epäkohtelias täti! Oletko muuten miettinyt että sulla saattaa olla joku ravintoaineiden imeytymishäiriö jos kerran paljon syöt eikä kiloja tule. Kannattaa mennä ravintoterapeutin vastaanotolle jos asia sua häiritsee tai mietätyttää.
 

Tiedän tunteen. Ja sitten tuon, että sitä automaattisesti vastaa jotain täysin ääliömäistä (mä kyllä syön paljon jne. ). Kun moiseen ei siis tarvi vastata mitään!!!!!!!!!!!!!!!! Voi kun joskus välähtäisi ajoissa ja tajuaisi sanoa, että " kylläpä sanoit loukkaavasti, mä olen kyllä aikuinen ihminen" tjs.
 
ATB
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:12 vieras kirjoitti:
Olipas epäkohtelias täti! Oletko muuten miettinyt että sulla saattaa olla joku ravintoaineiden imeytymishäiriö jos kerran paljon syöt eikä kiloja tule. Kannattaa mennä ravintoterapeutin vastaanotolle jos asia sua häiritsee tai mietätyttää.
Ei mulla ole mitään sairauksia taustalla,tutkittu on kaikki.On vaan verissä tämä hoikkuus. :wave:
 
ATB
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:13 laku kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ja sitten tuon, että sitä automaattisesti vastaa jotain täysin ääliömäistä (mä kyllä syön paljon jne. ). Kun moiseen ei siis tarvi vastata mitään!!!!!!!!!!!!!!!! Voi kun joskus välähtäisi ajoissa ja tajuaisi sanoa, että " kylläpä sanoit loukkaavasti, mä olen kyllä aikuinen ihminen" tjs.
Älä muuta sano!!Ei todella kyllä kukaan ole selitys velvollinen kellekkään.Sitä vaan aina varmaan menee vähän lukkoon...ja alkaa selittää jotain. :ashamed: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:14 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:12 vieras kirjoitti:
Olipas epäkohtelias täti! Oletko muuten miettinyt että sulla saattaa olla joku ravintoaineiden imeytymishäiriö jos kerran paljon syöt eikä kiloja tule. Kannattaa mennä ravintoterapeutin vastaanotolle jos asia sua häiritsee tai mietätyttää.
Ei mulla ole mitään sairauksia taustalla,tutkittu on kaikki.On vaan verissä tämä hoikkuus. :wave:
Ja asia tuskin ap:tä mietityttää, kanssaihmiset ne asialla päätään vaivaa.
 
ATB
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:16 laku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:14 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:12 vieras kirjoitti:
Olipas epäkohtelias täti! Oletko muuten miettinyt että sulla saattaa olla joku ravintoaineiden imeytymishäiriö jos kerran paljon syöt eikä kiloja tule. Kannattaa mennä ravintoterapeutin vastaanotolle jos asia sua häiritsee tai mietätyttää.
Ei mulla ole mitään sairauksia taustalla,tutkittu on kaikki.On vaan verissä tämä hoikkuus. :wave:
Ja asia tuskin ap:tä mietityttää, kanssaihmiset ne asialla päätään vaivaa.
No aikalailla näin. =) :wave:
 
Meillä ihmisillä on kummallinen tapa osata loukata toisia muka hyvää tarkoittavilla lauseillamme :/ Tämä on sarjassamme reilu vuosi sitten, kun vietiin silloin 7-v. tytön kanssa kouluun ilmoittautumista niin lapun vastaan ottanut virkailija alkoi päivittelemään tyyliin" voiko noin pieni oikeasti olla menossa kouluun?", "miten noin pieni pärjää siellä isojen joukossa?" jne. Ei varmasti tarkoittanut pahaa, mutta :x Kyllähän tuo tyttö on ns. pieni ikäisekseen, mutta ei mikään "päivittelyjen aihe" kuitenkaan =) Se on kumma. että mikään ei kelpaa toisille: aina on liian lihava tai laiha, miten vain halutaan tulkita ;)
 

Ja tämä täältä vielä huutelee :wave: . Että noiden syömishäiriöden epäileminen on h.elvetin loukkaavaa, ja saa ainakin mut ihan vaikeeksi. Ei oikein tiedä että kuinka päin pitäisi olla kun ruumiinrakenne on mitä on.

Pitäisi siis alkaa kommentoida toisten läskejä... Jotenkin vaan omaa luonnetta vastaan.. :)
 
Inhottavia nuo kommentit, varsinkin jos on aina ollut samanlainen "ruikku" niin kyllä sitä itsekin on ihan tietoinen siitä eikä kaipaa mitään säälitteleviä kommentteja siitä.
Ihan kokemuksesta puhun, ite oon 170cm ja painoa oli 49kg ennen ekaa raskautta, josta sitten muutama kilo on jäänyt onneksi varastoon. Niin että kaikenlaista on tullut kuultua ja kuulee vieläkin. Sitä vaan automaattisesti sanoo että suvussa kulkee, syön ihan normaalisti. Tsemppiä sulle, äläpä ota liian raskaasti ja mene vain rohkeasti postilaatikkoakin kauemmaksi :) !
 
Me jokainen ollaan omia ittejämme ja meillä on oikeus siihen =)

Semmonen aikuinen joka ääneen päivittelee toisen kokoa oli sitten iso tai pieni,niin kuuluu kastiin "ei niin kauheen fiksut"

Kyllä aikuinen voi miettiä mitä suustaan päästää.

Me kaikki ollaan onneksi yksilöitä ja samalla ruokamäärällä toinen voi lihoa ja toinen jopa laihtua.
 
Eikäh! :eek: :hug:
Voi kun olis pokeria ittekki sanoo jotain niille, jotka päivittelee päin näköö, kun oon NIIIN nuoren näkönen (vm-77), että oliko nyt kivasti sanottu, mitä jos sanoisin, että ootpa vanhan ja kurppasen näkönen ja ompas sunkin #&%?$!* levinny (oon niinkin suunnitellu sanovani, niin kuin sinäkin :D ).

Kyllä täytyy vähän päästä oll ding dong, kun rupee toisen ulkonäköö arvosteleen, aikuinen (?) ihminen!!
:headwall: :/
 
kohtalotoveri
:hug: Itse kärsin myös tuosta. On se niin kiva kun alapainoisille saa sanoa mitä sylki suuhun tuo mutta auta armias jos mainitset ylipainoiselle yhtään mitään. Vois olla hiljaa naisen painosta AINA, oli sitten laiha, sopiva tai tukeva. Puheenaiheena erittäin vaikea eikä toisten painoja pitäisi ottaa koskaan puheeksi ellei ihminen sitä itse tee. Tämä nyt aiheuttanu itselleni sen, etten pysty ajattelemaankaan rantakelejä bikinit päällä. Muutenkin ollut aina huono itsetunto niin sitten nämä ilkeät päivittelijät saaneet sen latistettua entistä enemmän. Toivottavasti joku loukkaa heitä joskus yhtä pahasti... Tai ehkei sittenkään, mitäpä se auttais.
 
kurppa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:31 Cathryn kirjoitti:
Eikäh! :eek: :hug:
Voi kun olis pokeria ittekki sanoo jotain niille, jotka päivittelee päin näköö, kun oon NIIIN nuoren näkönen (vm-77), että oliko nyt kivasti sanottu, mitä jos sanoisin, että ootpa vanhan ja kurppasen näkönen ja ompas sunkin #&%?$!* levinny (oon niinkin suunnitellu sanovani, niin kuin sinäkin :D ).

Kyllä täytyy vähän päästä oll ding dong, kun rupee toisen ulkonäköö arvosteleen, aikuinen (?) ihminen!!
:headwall: :/
kyllä sinuna oisin hiljaa jos vain nuoreksi päivitellään, en ymmärrä mitä herneen-nokkaan-vetämistä siinä on... :/
 
kohtalotoveri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:42 ATB kirjoitti:
Olipas meitä paljon...en ainakaan oo ongelmani kanssa yksin. =)

Tai no..ei se mulle tavallaan ongelma ole mutta joillekkin tuntuu olevan.
Joo on meitä, et ole yksin =) Kävin vasta lääkärillä niin heti kysy, sairastanko syömishäiriötä. Asiallisesti vastasin etten sairasta ja että mieluusti ottaisin vastaan ohjeita kuinka saada paino nousemaan. Arvatkaa sainko ohjeita? No en tietenkään...
 
Mulle on kans sanottu ettei tekis pari lisä kiloo pahaa,mutta minkäs teet ku ei tuu kiloja!! Ärsyttää välil,mut nyt annan mennä toisest korvast sisää ja toisest ulos! :D Ja mä oon 177 pitkä ja painoo 54 (normaalisti) nyt ku raskaana nii tullu aika kivasti painoo lisää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:38 kurppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:31 Cathryn kirjoitti:
Eikäh! :eek: :hug:
Voi kun olis pokeria ittekki sanoo jotain niille, jotka päivittelee päin näköö, kun oon NIIIN nuoren näkönen (vm-77), että oliko nyt kivasti sanottu, mitä jos sanoisin, että ootpa vanhan ja kurppasen näkönen ja ompas sunkin #&%?$!* levinny (oon niinkin suunnitellu sanovani, niin kuin sinäkin :D ).

Kyllä täytyy vähän päästä oll ding dong, kun rupee toisen ulkonäköö arvosteleen, aikuinen (?) ihminen!!
:headwall: :/
kyllä sinuna oisin hiljaa jos vain nuoreksi päivitellään, en ymmärrä mitä herneen-nokkaan-vetämistä siinä on... :/
Rakas kurppa.
Samaahan vois sanoa tuolla logiikalla aloittajalle, että olisi tyytyväinen laihuuteensa ja olisi hiljaa ja vetämättä kukkakaaleja nenärööriin.
:headwall:
 
kurppa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:49 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:38 kurppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:31 Cathryn kirjoitti:
Eikäh! :eek: :hug:
Voi kun olis pokeria ittekki sanoo jotain niille, jotka päivittelee päin näköö, kun oon NIIIN nuoren näkönen (vm-77), että oliko nyt kivasti sanottu, mitä jos sanoisin, että ootpa vanhan ja kurppasen näkönen ja ompas sunkin #&%?$!* levinny (oon niinkin suunnitellu sanovani, niin kuin sinäkin :D ).

Kyllä täytyy vähän päästä oll ding dong, kun rupee toisen ulkonäköö arvosteleen, aikuinen (?) ihminen!!
:headwall: :/
kyllä sinuna oisin hiljaa jos vain nuoreksi päivitellään, en ymmärrä mitä herneen-nokkaan-vetämistä siinä on... :/
Rakas kurppa.
Samaahan vois sanoa tuolla logiikalla aloittajalle, että olisi tyytyväinen laihuuteensa ja olisi hiljaa ja vetämättä kukkakaaleja nenärööriin.
:headwall:
rakas cathryn.
Liika laihuus voi olla rumaa, nuoruus harvemmin. Lopeta vinkuminen. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:01 kurppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:49 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:38 kurppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:31 Cathryn kirjoitti:
Eikäh! :eek: :hug:
Voi kun olis pokeria ittekki sanoo jotain niille, jotka päivittelee päin näköö, kun oon NIIIN nuoren näkönen (vm-77), että oliko nyt kivasti sanottu, mitä jos sanoisin, että ootpa vanhan ja kurppasen näkönen ja ompas sunkin #&%?$!* levinny (oon niinkin suunnitellu sanovani, niin kuin sinäkin :D ).

Kyllä täytyy vähän päästä oll ding dong, kun rupee toisen ulkonäköö arvosteleen, aikuinen (?) ihminen!!
:headwall: :/
kyllä sinuna oisin hiljaa jos vain nuoreksi päivitellään, en ymmärrä mitä herneen-nokkaan-vetämistä siinä on... :/
Rakas kurppa.
Samaahan vois sanoa tuolla logiikalla aloittajalle, että olisi tyytyväinen laihuuteensa ja olisi hiljaa ja vetämättä kukkakaaleja nenärööriin.
:headwall:
rakas cathryn.
Liika laihuus voi olla rumaa, nuoruus harvemmin. Lopeta vinkuminen. :headwall:
:eek: :LOL: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:11 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:10 vieras kirjoitti:
Voi, voi pusi ja hali. :hug:
Mikä sua vaivaa?
Älä välitä. Sitä on tosi vaikeaa ymmärtää tässä laihuutta ihannoivassa yhteiskunnassa, että joku voi siitä oikeasti kärsiä.

Itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia. Tosin en ole mikään tikkulaiha, painoindeksi on 20,9. Mutta pituudesta olen saanut kyllä kuulla.

Ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja kommentoimaan toisen ulkonäköä aina, kun se poikkeaa omasta, ovat sivistymättömiä moukkia.

Esimerkiksi minä päätin jo 10-vuotiaana, että en koskaan pelaa edes leikilläni mitään hemmetin pallopeliä, koska kaikkien mielestä oli hauskaa tivata että missä joukkueessa pelaan kori-tai lentopalloa. Vihaan niitä lajeja sydämeni pohjasta, vaikka en edes ole ikinä niitä kokeillut saati että säännöistä mitään ymmärtäisin.

Eli yhteenvetona:
-kaikki laihat eivät ole anorektikkoja tai näännytä itseään tarkoituksenmukaisesti
-kaikki pitkät naiset eivät ole friikkejä tai koripalloilijoita
-kaikki lihavat ihmiset eivät ole tyhmiä, eikä äly seuraa eksponentiaalisesti kilokäyrän mukana

.....paitsi niiden moukkien mielestä. :flower:
 
Cathryn: Kuinka nuoreksi sua luullaan kun siitä olet loukkaantunut? Jos vertaa liikalaihaa ja liian nuorekasta ulkonäköä, täytyy olla sitten alle 10vuotiaan näkönen jotta pääsee samaan tasoon. Jos naista pidetään 16-18vuotiaan näkösenä, se on yhtä upea kohteliaisuus kuin normaalipainossa olevan hoikan kommentoiminen kehuvasti. Äsh, olipas vaikea kirjoittaa mitä tarkoitan mutta jospa joku edes ymmärsi...
 

Yhteistyössä