Tositarinoita, joissa paha on saanut palkkansa? Omia kokemuksia tai muiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikkuinen Jättiläinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikkuinen Jättiläinen"

Vieras
Aina joskus mietin sitä sanontaa että paha saa palkkansa. Itsekin siihen tavallaan uskon, uskon että tekemällä pahoja asioita muille se kosahtaa jossakin vaiheessa itselle takaisin (tai toisinpäin, tekemällä hyvää muille saa itse joskus jotain hyvää takaisin). Mutta meneekö se kovinkaan usein niin? Esim. niissä tapauksessa joissa joskus itse pettänyt joutuukin petetyksi (vaikka jossain toisessa suhteessa) olen ajatellut että oikein.. siinä saa vähän takaisin, mutta kai tämäkin on aika harvinaista? Tuskin läheskään kaikkia pettäjiä on petetty takaisin tai muuten olisivat elämässään kokeneet mitään "pahaa" palkaksi pahasta teosta. Tai murhaajat. Tai raiskaajat..

"mikäpä pahan tappais ellei paha itse". Isä koko meidän lapsuuden haukkui ja hakkasi, niin minua, sisaruksia kuin äitiäkin. Petti äitiä jatkuvasti ja alkoholia kului.

vajaa kuukaus ennen kuin täytti 50 v tappoi itsensä.

26-vuotias narkomaani mies alkoi seurustella 15-vuotiaan tytön kanssa. Samantien alkoi alistaminen ja henkinen väkivalta. Tyttö oli tyhmä, ruma, lihava, jälkeenjäänyt, huora jne. Hänen perheensä oli täysin arvoton ja naurunalainen. Näin uskotteli mies tytölle jonka itsetunnon murskasi täysin, alistaen tytön linnoittautumaan kotiin.

Mies huijasi tytön perhettä törkeästi, vei hyvin suuria summia rahaa ja piti lopulta myös heitä pelossa. Mies ei antanut tytön ostaa e-pillereitä, tyttö tuli raskaaksi.
Vauvan synnyttyä tyttö lähti, ja mies ei ole saanut tavata lastaan. Eikä saa. Ikinä. Paha sai palkkansa.

Onhan niitä.
Exäni joka on täydellinen narsisti ja ehkä jopa psykopaatti, on jäänyt täysin yksin. Edes omat lapsensa eivät halua pitää yhteyttä kun ovat aikuisia. Ihminen ei ole muuta tehnyt kuin huijannut ja valehdellut kaikille. Oma äitinsäkin on sen jälkeen lopettanut yhteydenpidon, kun väärensi hänen nimensä ja kirjoitti hänet muka takaajaksi lainaan, josta äidillään ei ollut mitään tietoa.
Typerintä, ettei äitinsä nostanut tosta syytettä vaan antoi vaan olla, ja otti itse lainaa maksaakseen noi sotkut. Olisihan se kamalaa jos naapurit saisivat tietää, että poikansa on linnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23651231:
Eikö pahoilla ihmisillä ole ainakin yleensä aika paha olla? Mä en voisi kuvitella kauheampaa kohtaloa, kuin että olis tosi paha syyllisyys kaikenaikaa ja pahat teot vaivaisivat mua.

Mutta kun ei niillä ole paha olla, eivätkä kadu. Nimittäin esim. narsisti käyttäytyy sillä tavalla, että muut ajattelevat hänen olevan paha ihiminen ja tekevän pahaa. Narsisti ei kuitenkaan pidä tekojaan pahana, ei tunne syyllisyyttä, ja jos joskus omatunto soimaakin sekunnin, se on hetkessä ohi ja unohtunut.

[QUOTE="jon";23651429]Mutta kun ei niillä ole paha olla, eivätkä kadu. Nimittäin esim. narsisti käyttäytyy sillä tavalla, että muut ajattelevat hänen olevan paha ihiminen ja tekevän pahaa. Narsisti ei kuitenkaan pidä tekojaan pahana, ei tunne syyllisyyttä, ja jos joskus omatunto soimaakin sekunnin, se on hetkessä ohi ja unohtunut.[/QUOTE]

Niin, no joo, tuo on ehkä totta. Mutta silloin jos ei tunne pahaa omaatuntoa ja syyllisyyttä, on menettänyt jotain niin oleellista itsestään, että kaipa sekin on kauheaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23651444:
Niin, no joo, tuo on ehkä totta. Mutta silloin jos ei tunne pahaa omaatuntoa ja syyllisyyttä, on menettänyt jotain niin oleellista itsestään, että kaipa sekin on kauheaa.

Narsistin tapauksessa menetys on tapahtunut joko geenejä jaettaessa tai sitten varhaislapsuudessa. Eli varsinaisesti sitä "oleellista" mihin viittaat, ei ole koskaan ollutkaan. Ja sitten se muiden kokema paha onkin vain seurausta siitä. Rangaistus ennen tekoa?

Noin yleisesti ottaen olen edelleen stiä mieltä, että eihän paha saa aina palkkaansa, eikä hyväkään.

[QUOTE="vieras";23650961]Entiset koulukiusaajat ovat nykyään moniongelmaisia sekakäyttäjiä joista 8/10 istuu linnassa.[/QUOTE]

Mun entiset koulukiusaajat taas on menestyneitä, kauniita/komeita, hyvin koulutettuja, osa julkisuuden henkilöitä, varakkaita...

Kukaan kiusaajistani ei ole
- onnistunut parisuhteessa
- menestynyt työelämässä
- saanut ystäviä
Yksi tapettiin, ainakin yksi istuu linnassa (elinkautista), yksi kuoli lumihankeen, yksi tukehtui omaan oksennukseensa, "päätekijä" kuoli tulipalossa joka syttyi lampusta mitä käytti kannabiksen kasvatuksessa ja todella moni istuu tuoa kotipaikkakuntani rantapuistossa tai milloin missäkin. Melkeinpä käy sääliksi.
Ainoa joka ei ole saanut VIELÄ (jos ei tämän maan päällä, niin jossain muualla kyllä saa) palkkaansa, on äitini ex-mies joka hakkasi ja teki muutakin mulle kun olin pieni. Mielenkiinnolla odotan mitä hänelle käy. Uskon että Jumala rankaisee.

Eikö pahoilla ihmisillä ole ainakin yleensä aika paha olla? Mä en voisi kuvitella kauheampaa kohtaloa, kuin että olis tosi paha syyllisyys kaikenaikaa ja pahat teot vaivaisivat mua.

Nää pahikset on useimmiten psykopaattisia narsisteja, täysin kylmiä ja tunnekuolleita

Eli sehän on surullista, kun ne alistajat, kiusaajat, valehtelijat jne ei tunne mitään syyllisyyttä

Nää p ahikset on useimmiten p syko paattisia narsisteja, täysin kylmiä ja tun nekuoll eita

Eli sehän on surullista, kun ne al istajat, kiu saajat, vale htelijat jne ei tunne mitään syyllisyyttä

Yhteistyössä